Diskuzní fórum LPG/CNG
4.2.2019 21:05:01
Jméno:
Martin Předmět:
SmočekDobrý den,
špatně jsem se vyjádřil, včera jsem psal následující:
"Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o vysvětlení následujícího stavu v suovislosti s korekcemi a lambdami. Při provozu na benzín dlouhodobá i krátkodobá korekce OK, lamda před katem osciluje od 0,1 do 0,75 V a její hodnota je na 1, lambda za katalyzátorem je na 0,7-0,8 (na volnoběh je hodnota 0 a při akceleraci 0,9). Tedy na benzín je vše jak má. Při jízdě na LPG je vše úplně stejné až na lambdu za katem, ta má hodnotu 0,05V, tedy je tam moc kyslíku (chudá směs). Má otázka je proč? Říkám si, je to chudé, tak jsem na LPG mapě přidal. Ovšem k ničemu to nebylo. Dlouhodobá korekce se mi nastavila na -10 a lambda před katem=1 a na lambdě za katem jsem mel zase 0,05 V. Proste se to chová jakoby LPG k dokonalému spalování potřebovalo méně kyslíku. V podstatě, abych tento problém vyřešil, musel bych upravit mapu v ECU. ještě jednou podotýkám, že na benzín je vše v naprostém pořádku. Mockrát děkuji za radu."
LPG mapu jsem si upravil, i v provozním režimu, na korekce na 0. Korekce směsi a funkčnost lambda sondy před katem jsou v pořádku. Ovšem lambda za katem má hodnotu 0,05 V (tedy příliš chudá směs). Tak jsem si mapu LPG obohatil o 10%, ale důsledek je takový, že se dlouhodobá korekce směsi nastavila na -10% a napětí na lambdě ZA katem je opět. 0,05V. Na benzin je vše v pořádku a hodnota napětí lambda sondy Za katem je cca 0,75V. Prostě při provozu na LPG si mohu obohacovat směs v mapě jak chci, ale lamda za katem bude neustále hlásit chudou směs. Dokonce jsem směs obohatil, tak, že dlouhodobá korekce směsi se nastavila na -25%, a přesto lambda za katem hlásila, že chudá směs.
Jen doplním: systém LOVATO, vůz: Chevrolet Cruze 1,8 103 kW (motor Opel)
Děkuji za reakci.
Martin
5.2.2019 9:03:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: SmočekDobrý den, správné seřízení LPG směsi se provádí dle korekcí čtených z benzínové řídící jednotky nikoli na základě napětí lambda sond. V krátkosti řečeno přední sonda je regulační a na základě jejích signálů provádí benzínová řídící jednotka regulaci palivové směsi. Druhá sonda je diagnostická, která pouze kontroluje správnou činnost katalyzátoru. LPG je jiné palivo, má jiné chemické složení, hoří podstatně čistěji než benzín, složení emisí se oproti benzínu výrazně liší a proto se může lišit oproti benzínu i napětí na druhé sondě. Základní podmínkou pro správné seřízení LPG směsi je správná funkce plynových vstřikovačů (všechny by měly dávkovat stejně).
3.2.2019 22:46:35
Jméno:
Smoček Předmět:
MartinDobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o vysvětlení následujícího stavu v suovislosti s korekcemi a lambdami. Při provozu na benzín dlouhodobá i krátkodobá korekce OK, lamda před katem osciluje od 0,1 do 0,75 V a její hodnota je na 1, lambda za katalyzátorem je na 0,7-0,8 (na volnoběh je hodnota 0 a při akceleraci 0,9). Tedy na benzín je vše jak má. Při jízdě na LPG je vše úplně stejné až na lambdu za katem, ta má hodnotu 0,05V, tedy je tam moc kyslíku (chudá směs). Má otázka je proč? Říkám si, je to chudé, tak jsem na LPG mapě přidal. Ovšem k ničemu to nebylo. Dlouhodobá korekce se mi nastavila na -10 a lambda před katem=1 a na lambdě za katem jsem mel zase 0,05 V. Proste se to chová jakoby LPG k dokonalému spalování potřebovalo méně kyslíku. V podstatě, abych tento problém vyřešil, musel bych upravit mapu v ECU. ještě jednou podotýkám, že na benzín je vše v naprostém pořádku. Mockrát děkuji za radu.
Martin
4.2.2019 10:48:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: MartinDobrý den, u většiny vozidel (existují však výjimky, kdy je tomu naopak) platí, že pokud je dlouhodobá korekce při jízdě na LPG – 10, je směs příliš bohatá a benzínová řídící jednotka se snaží na základě signálů lambda sond směs LPG ochudit. Bude tedy potřeba připojit LPG systém k diagnostickému programu a zkontrolovat plynovou mapu, a to i za jízdy ve všech režimech a podle korekcí případně provést úpravu nastavení.
2.2.2019 19:42:32
Jméno:
Henryjeep Předmět:
LPG StagDobrý den,
mám váš systém Stag 300 s nádrží Irene namontovaný v roce 2012 na Jeep Grand Cherokee WK. Před 2 lety jsou měněny filtry plynu, všechny 4 oxygen senzory a každý rok prováděna revize.
V poslední době se mi při jízdě na plyn rozsvítí krátce po startu kontrolka se symbolem motoru. Mám čtečku kódů, která mi ukazuje kódy 420, 138 a 158. Rozumím, že je hlášena špatná hladina bohatosti směsi. Když jedu na benzín závada se neobjeví.
Můžete mi prosím poradit jak nedostatek odstranit? Případně, kam bych se měl obrátit na váš smluvní servis na Kladně, nebo v Praze?
Dá se bohatost směsi plynu v systému nějak (a jak) seřizovat?
Velice děkuji za každou radu.
4.2.2019 10:29:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG StagDobrý den, nepíšete, zda po výměně lambda sond byla provedena kontrola plynové mapy. Bohatost LPG směsi lze samozřejmě upravit diagnostickým programem. V Praze se můžete obrátit na našeho partnera Neptun Harfa.
2.2.2019 15:16:30
Jméno:
Pepa Předmět:
Přepínač lpgDobrý den po přepnutí na plyn mi na přepínači svítí 1modrá a červená dioda krásně jasně ale skoro pokaždé se stane že jakoby pohasnou tak bych se chtěl zeptat jestli to má nějaký vliv na lpg.Děkuji za odpověd Pepa
4.2.2019 10:14:30
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přepínač lpgDobrý den, ne pokud nedojde k přepnutí do benzínu nemá to vliv na LPG.
25.1.2019 13:14:47
Jméno:
Jiří Předmět:
Přestavba vozu na LPG s tovární úpravou na E85Dobrý den.
Rád bych se zeptal, zda vidíte nějaké komplikace při přestavbě vozidla na LPG, které je z továrny upraveno na E85 (ethanol). Konkrétně se pak jedná o koncernový motor 1.6 MPI upraveným právě na E85. Předem děkuji za odpověď a zdravím do AGC.
25.1.2019 14:17:52
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přestavba vozu na LPG s tovární úpravou na E85Dobrý den, řada výrobců automobilů dnes nabízí vozidla upravená na spalování E85 kromě koncernových vozidel jsou to např. Dacia, Renault, Ford, Saab…. většinou jsou označena jako FFV (Flexi Fuel Vehicle). Tato vozidla se běžně přestavují na pohon LPG.
25.1.2019 7:35:10
Jméno:
Jirka Předmět:
Renault Fluence 2,0 M4RDobrý den.
Rád bych přestavěl výše uvedený vůz. Bohužel jsem nenašel žádnou referenci vestavby s tímto japonským motorem ( pouze 1,6 16V). Je dvoulitr vhodný? Doporučíte "přímaz"? Děkuji.
25.1.2019 10:09:21
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Renault Fluence 2,0 M4RDobrý den, přestavba tohoto MPi motoru s použitím některého systému ochrany ventilů je možná.
24.1.2019 17:13:54
Jméno:
Miroslav Předmět:
Řídicí jednotka CNGDobrý den, mám VW LT35 benzín 2.3, r.v.2001, 105kw + CNG a auto nemá výkon ani benzín ani na CNG (odhaduji tak na 40kw) - dle servisu to jede na nouzový režim a je potřeba koupit novou řídící jednotku na CNG (prý jsou dvě, jedna na CNG a druhá na benzín). CNG jednotku neumí nikdo v ČR ani v DE opravit a tak zvažuji, zda je možné úplně odpojit a nepoužívat CNG systém a zprovoznit to aspoň na benzín, ale prý jsou ty jednotky spolu propojené, nevíte o někom, kdo by to dokázal zprovoznit? Děkuji
25.1.2019 9:59:06
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Řídicí jednotka CNGDobrý den, předně je třeba zjistit, proč vozidlo nemá výkon, zda problém bude v benzínové části či v plynové části. I když neuvádíte, jaký CNG systém ve voze máte, myslím, že jako Bosch Car Servis s více jak 26 lety zkušeností v oblasti přestaveb LPG/CNG dokážeme Vaše vozidlo zprovoznit. Na servis se můžete objednat na tel. 606 659 530.
23.1.2019 19:51:26
Jméno:
zbynek Předmět:
stkDobry den mam takovy dptaz,mam auto na lpg ale je propadla 1 mnesic nadrz a lpg nefunguje jde na auto udelat stk??Dekuji za odoved.Zbynek
24.1.2019 7:11:37
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: stkDobrý den, vozidlo s propadlou nádrží a nefunkčním LPG systémem je nezpůsobilé provozu a neprojde měřením emisí ani STK. Před provedením STK je třeba zprovoznit LPG systém a vyměnit LPG nádrž.
22.1.2019 16:17:39
Jméno:
Marek Předmět:
LPG nad tři tisíce otáček chcípneZdravím,chtěl jsem se zeptat,když jedu na plyn kolem dvou tisíc otáček a dám neutrál,tak otáčky sjedou na volnoběh.Ale jak jedu na tři tisíce otáček a vyřadím rychlost,tak otáčky spadnou až chcípne motor.Děkuji za pomoc
23.1.2019 7:59:11
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG nad tři tisíce otáček chcípneDobrý den, neuvedl jste žádné údaje o vozidle, motoru ani LPG systému proto je velice těžké dát Vám jakoukoli radu. Podobné závady se občas vyskytovaly u vozidel s nasávanými systémy LPG v případě netěsnosti sacího potrubí. Pravou příčinu lze však určit až po provedení diagnostiky vozidla a LPG systému.
18.1.2019 22:21:55
Jméno:
Martin Předmět:
Zástavba LPGDobrý den, prosím o informaci, je li možné přestavět na LPG motor s přímým vstřikováním u vozidla Opel Insignia 2.0 Turbo, výkon 162 kW, kód motoru A20NFT. V případě že ano, tak jaká je jeho cena.
Děkuji.
21.1.2019 6:58:33
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Zástavba LPGDobrý den, bohužel v současné době nemáme vhodný kit pro přestavbu tohoto motoru.
17.1.2019 16:44:27
Jméno:
Pavel Předmět:
dlouhé starty na LPGDobrý den,
pokusím se Vám co nejlépe popsat svůj problém se startováním auta na LPG.
Pokud jezdím na benzín a nic nepřepínám, všechno - jízda, starty - šlape perfektně.
Při přepnutí na LPG je při JÍZDĚ také vše úplně bez nejmenších problémů.
Když ale před zastavením a vypnutím motoru nechám přepnuto na LPG (tak jak je to zamýšleno při normálním automatickém provozu), tak při následném startu (pokud to není hned během několika vteřin) je téměř vždy nutné točit motor cca 3 vteřiny. Přesně takhle mi startoval žigulík se starým systémem LPG (plynový pedál na zemi a současné mačkání LPG sytiče, pár sekund nechat točit a potom chytnul a jel normálně:)
Prostě jako by motor nestartoval automaticky na benzín, ale pořád tam nějak cpal to LPG.
Nechal jsem vyměnit kabely a svíčky - beze změny.
V jednom LPG servisu mi pán s hrnkem kávy v ruce velkoryse nabídl, že mi to všechno, co by mohlo způsobovat problém, vymění asi za 15 000,- - pochopitelně jsem ujel :)
Ve druhém servisu mi údajně ladili lambda sondu a asi 3 dny to testovali. Stálo mě to 4000 a při převzetí, když to podle jejich slov mělo "šlapat jak hodinky", jsem opět nahodil motor až cca po 3 sekundách. Na to mi chytrý pán řekl: "Tak teď už je to úplně jasný, to jsou vstřikovače." Mně naštěstí už bylo v té chvíli úplně jasný, že pán je vydřiduch, tak jsem ujel i odtud. Tím bohužel skončily i mé možnosti LPG servisů v mém okrese...
Protože další problémy to nezpůsobuje, jezdím s tím v pohodě dál a když si vzpomenu, tak cca kilometr před zastavením přepnu na benzín. Když si nevzpomenu tak holt při dalším startu ztratím 3 vteřiny a trochu potrápím baterku. Přesto bych to ale chtěl nějak vyřešit.
Chtěl bych se zeptat někoho, kdo opravdu LPG rozumí, co by to mohlo být a jak moc finančně náročná by byla oprava.
Jedná se o Octavii 1.6 MPI, LPG systém Magic (i když údajně není žádná top třída, mě dosud problémy nedělal). Montovaný před 6-7 lety, ujeto asi 110 000 km.
Je mi jasné, že diagnostiku na dálku těžko uděláte, spíš mě zajímají možnosti a zkušenosti. Předem moc děkuji,
S pozdravem
Pavel
18.1.2019 7:30:23
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: dlouhé starty na LPGDobrý den, pokud po dojezdu na benzín jsou studené starty v pořádku, bude nutné provést diagnostiku LPG systému a zkontrolovat nastavení plynové mapy a zkontrolovat správnou funkčnost všech komponent. Z nějakého důvodu v některém režimu není LPG směs optimální a jak již zde mnohokrát bylo řečeno, i při jízdě na LPG dostává řídící jednotka benzínu mimo jiné i signály z lambda sond a dle toho pak provádí korekce složení palivové směsi. Studený start probíhá s posledně uloženými korekcemi a pokud nejsou optimální (stejné jako při jízdě na benzín), není optimální ani složení směsi při studeném startu. Je třeba zjistit vlivem čeho se tak děje, zda postačí úprava plynové mapy nebo zda bude nutná výměna některého LPG komponentu.
17.1.2019 15:25:34
Jméno:
Milan Š. Předmět:
Vypínání LPGDobrý den, mám BMW 523i N52B25 rok 2006 a problém s LPG, když je auto studené, pak se přepne normál na LPG a vždy po chvilce, cca po 5 min začne nepravidelně cvakat multiventil v nádrži a začne úplně divně pípat přepínač plynu, někdy mám pocit když vezmu zatáčku, začne to pípat víc, někdo mi říkal že je to map senzor.. Děkuji..
Lpg je asi STAG
18.1.2019 7:17:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vypínání LPGDobrý den, zvukový signál Vás upozorňuje na závadu LPG systému a zároveň přepne do benzínu. Pro odstranění závady bude nutné provést diagnostiku a vyčíst zda a jaké závady jsou zapsány v paměti řídící jednotky. Může být vadný některý komponent LPG soustavy (elektroventil, reduktor, čidlo teploty a tlaku plynu….) může být závada v elektroinstalaci (zkrat, přerušený drát….). Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530 nebo můžete navštívit některý z našich partnerských servisů.
16.1.2019 19:32:05
Jméno:
Patrik Předmět:
Octavia 1.8t lpg špatné studené startyCaute, chci se poradit. Mam octu 1.8t + lpg. Za studena spatne startuje, nastartuje ale kolisaji otacky a zdechne to, az treba na po treti to chytne normalne. Menena lambda, teplotni cidlo a vaha vzduchu a porad to dela. Kdyby mel nekdo nejaky rady tak budu rad
17.1.2019 7:33:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Octavia 1.8t lpg špatné studené startyDobrý den, častou příčinou špatných studených startů bývá nesprávné složení LPG palivové směsi. Jde o to, že benzínová řídící jednotka i po přepnutí na plyn provádí na základě signálů od lambda sond příslušné korekce. Tyto korekce jsou pak použity při startování a směs při startu pak není optimální. Pokud byste dojížděl několik posledních kilometrů před vypnutím motoru na benzín, s největší pravděpodobností by starty byly bez problémů. Váš problém tedy pomůže vyřešit provedení diagnostiky, kdy se zjistí, zda bude nutná jen úprava plynové mapy nebo zda bude nutné provést opravu či výměnu některého komponentu LPG soustavy.
15.1.2019 19:21:52
Jméno:
Martin Předmět:
Mondeo kombi 2.0 107kw r.v 2009Dobrý den
Chci se zeptat přemýšlím o přestavbě tohoto vozu na LPG.
Jakou máte zkušenost s daným vozem. Je motor vhodný na tuto přestavbu a bezproblémoví provoz jaká je spolehlivost motoru po přestavbě.
Díky
s pozdravem Martin
16.1.2019 12:35:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Mondeo kombi 2.0 107kw r.v 2009Dobrý den, tyto motory s nepřímým vstřikováním paliva jsme přestavovali a při použití vhodného systému ochrany ventilů mají bezproblémový provoz a dlouhodobou spolehlivost.
10.1.2019 21:03:18
Jméno:
Jakub Předmět:
LPG Lanfi Renzo OMEGASZdravím. Mám motor fiat 1,2 16V na benzine vsetko OK. Na plyn pri nizkych otackach cca 1800 a pridani plynu auto trha, Akonahle sa plyn pridava pomaly, postupne tak to nerobi. System LR omegas.
Vo vyssich otackach ide dobre.
Mam aj diagnostiku, Na co sa zamerat? MAP senzor plynu? reduktor? filter plynne fazy meneny
11.1.2019 7:46:20
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG Lanfi Renzo OMEGASDobrý den, v prvé řadě bych zkontroloval zapalovací soustavu. Plyn má vyšší oktanové číslo, je hůře zapalitelný a pokud není zapalovací soustava v pořádku projevuje se to v nízkých otáčkách kolísáním otáček a cukáním při akceleraci. Pokud máte diagnostiku, je třeba zjistit, co se s jednotlivými hodnotami děje v momentě cukání a dle toho určit možnou závadu. Kromě zapalovací soustavy bych typoval plynové vstřikovače. Ale jak říkám pravou závadu lze zjistit diagnostikou.
Přidat záznam