Diskuzní fórum LPG/CNG
17.12.2018 12:25:04
Jméno:
Roman Předmět:
stkDobrý den, 01/2021 mi končí životnost nádrže na lpg. Platnost stk mi končí 03/2019. Mohu jet na stk v březnu 2019 s tím, že platnost by byla do 03/21, ale životnost nádrže jen do 01/21? Může být životnost nádrže menší(byť je o dva měsíce) než platnost stk? Nebo je nejzažší termín pro kontrolu na stk 31. leden 2019? Předem děkuji za odpověď. S pozdravem a přáním hezkého dne Roman.
18.12.2018 7:15:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: stkDobrý den, pokud je v době provedení STK LPG nádrž platná, nic nebrání tomu, pokud vozidlo projde STK, aby platnost STK byla dva roky. Na Vás je pak, abyste nejpozději do termínu platnosti nádrže (deset let od data výroby) provedl její výměnu nebo demontáž LPG zařízení.
17.12.2018 10:46:19
Jméno:
Petr Předmět:
STAG 500 DISJeště jednou díky za odpověď pane Procházka, ale nemáte nahodou informace, kdy bude u bude systémi STAG 500 DIS ukončena homologace a nakolik cca vyjdou náklady k přestavbě vozidla(4valec). Děkuji za odpověď.
17.12.2018 12:03:42
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: STAG 500 DISDobrý den, zatím nemáme od výrobce informace o termínu uvedení na trh.
17.12.2018 9:21:09
Jméno:
Honza Předmět:
Repase reduktoruDobrý den. Myslím si, že mi propouští reduktor a po delším stání, kdy se nahromadí v motoru větší množství plynu auto startuje na směs plynu a benzínu a to způsobuje kolísání otáček.
Moje otázka zní, jak je časově náročně vyměnit těsnění na reduktoru (BRC Genius MB 1500), zda to dokážete udělat na počkání a co vše to obnáší. Ford Mondeo 2.0i 2009 - originál systém BRC.
Děkuji, Honza.
17.12.2018 10:40:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Repase reduktoruDobrý den, závada v reduktoru je jednou z možných příčin špatných startů. Nicméně pro ověření závady bych před repasí doporučil provést diagnostiku celého LPG systému. Opravné sady na Váš reduktor máme skladem. Po repasi je vždy třeba reduktor správně seřídit. Pokud se u nás objednáte na servis opravu provedeme na počkání.
16.12.2018 17:49:22
Jméno:
Petr Předmět:
Spotřeba TSIDobrý den pane Procházka, chci se zeptat je možné, že ukazatel spotřeby na palubní desce u vozidel s motory TSI, ukazuje přesněji spotřebu než u vozidel bez pristriku benzinu?....... další moje otázka, někde jsem četl, že u systému STAG 500 DIS, jde LPG pouze přes benzínové vstriky,tj. startování pouze na benzín? Dá se tento systém, je-li to pravda použít i do motorů TSI? Popřípadně jestli víte o jiných systémech. Jaká je asi cca cena zástavby? Moc děkuji za Vaši odpověď.
17.12.2018 8:37:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Spotřeba TSIDobrý den, k určitým nepřesnostem na ukazateli spotřeby paliva dochází vždy neboť benzínová řídící jednotka počítá spotřebu stále stejně, jako při jízdě na benzín, zatím co LPG má menší měrný obsah energie. Otázkou přesnosti ukazatele spotřeby paliva jsme se nezabývali. Systém STAG 500 DIS je systém vyvinutý pro motory s přímým vstřikováním paliva (TSI, GDI, TCE…). Tento systém vstřikuje část kapalné fáze LPG přes originální benzínové vstřikovače a část plynné fáze LPG přes plynové vstřikovače do sání motoru. Studený start tedy vždy probíhá na benzín. V současné době probíhá homologační proces a zatím tento systém není na trhu. Pro přestavbu TSI motorů a dalších motorů s přímým vstřikováním paliva lze z naší nabídky použít systémy STAG 400 DPI, ZAVOLI (BORA DI a Alisei DI) a LOVATO Easy Fast DI. Orientační ceny přestavby jsou uvedeny v ceníku na našich stránkách. U motorů s přímým vstřikováním paliva potřebujeme znát pro posouzení možnosti přestavby model a typ vozidla, objem a výkon motoru, kód motoru a pokud možno i typ benzínové řídící jednotky.
16.12.2018 17:11:41
Jméno:
Peugeot Předmět:
PřestavbaDobrý den, měl bych na vás otázku, ohledně přestavby lpg z vozu do jiného vozu.. Mám Peugeota 306 s motorem 1,6 cca 75Kw. s naistalovaným plynem značky tartarini. Bohužel se stala menší nehoda, kdy auto šlo přes střechu. Před nehodou byla instalovaná nová nádrž atd. Plyn se do auta montoval v roce 2005 a do teď jsem najel cca 150000km. bez problému. Otázka zní, je možné plyn použít do vozu Peugeot 807 s motorem 2.2i 116kw? jde mi o to jestli reduktor se nechá naladit. Ostatní věci ohledně legalizace mi jsou známé. Děkuji za odpověď
17.12.2018 8:02:20
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PřestavbaDobrý den, zařízení lze přemontovat. Pokud Váš reduktor výkonově neodpovídá alespoň 120 kW bude třeba použít nový s odpovídajícím výkonem. Po přestavbě je třeba znovu nastavit v LPG řídící jednotce parametry vozidla, provést kalibraci a seřízení za jízdy.
15.12.2018 22:27:28
Jméno:
Radim Vítek Předmět:
Golf V BifuelDobrý den, mám problém s tímhle modelem. Tovární přestavba. Vždy po čase se rozsvítí kontrolka motoru s tím, ze hlásí chudou směs. Na benzin bez problémů. Na plyn občas nestabilní volnoběh, někdy chcipne při dojezdu do křižovatky. V autorizaku říkají ze na plyn nic nemají a plynari, ze k tomuhle systému se nepřipojí, ale ze to budou vstriky, ale ze to opravit nedokazi. Prosím dokážete pomoci ? Děkuji.
17.12.2018 7:54:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Golf V BifuelDobrý den, ano dokážeme pomoci, můžete se objednat na servis na tel. 606 659 530.
14.12.2018 15:10:46
Jméno:
Jaroslav Předmět:
TartariniDobry den, pardon ale asi sme se nepochopili (nebo jste muj dotaz mozna necetli dukladne :))
Problem je ze kdyz vypadne benzinove cerpadlo, LPG system vubec nefunguje, je teda na nem asi nejakym zpusobem zavisle.
Ja chci, aby kdyz se nahodou znovu stane ze se pripali uvedeny konektor, tak budu moci nouzove dojet aspon na LPG.
Ale je to nejspis instalovano tak, ze LPG si bere stavu nejak cez benzinove cerpadlo, nebo?
Dekuji
14.12.2018 15:29:11
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: TartariniDobrý den, nevím, kde konkrétně ve Vašem vozidle je připojeno napájení LPG systému. Bez kontroly zapojení neumím odpovědět.
14.12.2018 8:53:44
Jméno:
Robert Předmět:
Octávia 1,6 75kwDobrý den, u Felicia s válcovou nádrží 60l dochází u většiny stanic k natankování cca. 42l plynu, při prázdné nádrži, což odpovídá naplnění na 70% a ne na 80%, je to zřejme i tím, že při vyjetí celé nádrže zůstane na dně stále pár litrů. Zajímalo by mě, zda je i u nádrže místo rezervi zhruba stejný rozdíl? Pořídil jsem Octívii 2, 1,6 Mpi a uvažuji o nějaké větší nádrži, 70, nebo 80 litrů s tím, že by vyčnívala nad základní podlahu, ale po překrytí dvojitou podlahou by byla rovina. Doporučil by jste takto větší nádrž s ohledem na následnou větší hmotnost a tím pádem neustálé vyšší zatížení zadní nápravy?
14.12.2018 9:47:26
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Octávia 1,6 75kwDobrý den, LPG nádrž musí být vybavena multiventilem, homologovaným pro daný typ nádrže, který zabezpečuje plnění nádrže na max. 80%. U válcových nádrží též záleží na tom, za je multiventil v nádrži umístěn pod správným úhlem. U Octavie II standardně používáme toroidní nádrže 650x220 mm s objemem 55 l nebo 650x240 mm s objemem 61 l. Rozdíl ve hmotnosti mezi těmito nádržemi včetně náplně plynu není tak veliký, aby to mělo významný vliv na zadní nápravu. O použití konkrétní nádrže rozhoduje firma, která montáž provádí, s ohledem na platné předpisy, přání zákazníka a prostorové možnosti vozidla.
14.12.2018 6:55:14
Jméno:
Jenda Předmět:
Přepínání ing na benzinDobrý den, mám tourana 2.0 cng od výroby a během jízdy nebo při delším stání na semaforu či křižovatce se mi samovolně přepne z cng na benzín. Je vyměněn katalyzátor, svíčky, celý výfukový systém a obě lambda sondy ale problém přetrvává.
14.12.2018 7:53:31
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přepínání ing na benzinDobrý den, závada může být jak v elektroinstalaci, tak i v některém CNG komponentu. Objednejte se proto na servis ve VW nebo u nás na tel. 606 659 530.
14.12.2018 6:16:01
Jméno:
Jaroslav Předmět:
Zhášení na plynDobrý den,
mám ve svém voze VW GOLF 1.4 55kw r.v. 1998 namontován již 7 let LPG systém STAG 4+ se vstřikovači Valtek T30 3ohm a najeto na LPG 90 000 km. Po celou dobu provozu nebyl žádný problém. Až letos na podzim. Po přepnutí na LPG (30 ͦ C) motor jede normálně až prvního vyřazení rychlosti a jízdy na volnoběh ke křižovatce.Ve většině případů motor zhasne,někdy je potřeba přidat trochu plyn aby motor nezhasl a někdy kolísají otáčky 600-1000/min.Až se motor ohřeje cca po 2-3 km se toto už nikdy neděje a volnoběh drží normálně.Pokud se dá křižovatka projet plynule(bez nutnosti zastavit), tak žádný problém nenastane.Když přepnu před křižovatkou na benzín,motor nezhasne a jen kolísají otáčky na volnoběh.Když studený motor nastartuji na benzín a jedu pouze na benzín,tak otáčky drží normálně.Studené i teplé starty jsou OK.
Od přepnutí na LPG do ohřátí motoru(cca 80 ͦ C) je cítit slabé cukání motoru v rozmezí 1800-2000 ot/min. čím je motor teplejší cukání slábne.Mapa LPG a odchylka OK a chyby diagnostika nevykazuje.
Při připojení diagnostiky se objevila hláška "řídící jednotka byla 41x resetována".
Mohl by jste mi prosím vysvětlit co tato hláška znamená a poradit co způsobuje zhášení motoru a jak tento problém odstranit.Děkuji
14.12.2018 7:44:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Zhášení na plynDobrý den, uvádět všechny možné důvody proč se tak děje přesahuje možnosti tohoto fóra. Objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530 a my Vám odpovíme na Vaše otázky.
13.12.2018 19:28:06
Jméno:
Jaroslav Předmět:
LPG tartarini a jeho závislost na benzinové jednotceDobry den,
pokusim se co nejstrucneji opsat muj problem.
Stalo se, ze auto prestalo fungovat na benzin a tato zavada byla zpusobena tim, ze se propalil jeden pin v konektoru ktery napaji benzinove cerpadlo. Konkretne to byl konektor "+", kladny pol napajeni.
Avsak tim padem prestalo fungovat i LPG, lpg se jednoduse nedalo zapnout.
Otazka zni, jak "moc" je LPG system s benzinovym propojen a je to mozne udelat tak, aby LGP fungovalo i pokud se uvedeny problem (teda ze prestane fungovat benzinove cerpadlo) nahodou zase stane?
Umite to pripadne udelat u Vas?
Dekuji
14.12.2018 7:23:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG tartarini a jeho závislost na benzinové jednotceDobrý den, i na takovouto situaci je u dnešních LPG systémů pamatováno. Mají funkci nouzového startu na LPG. Ten, kdo systém montoval, Vás měl poučit, jak takový start provést (postup se může lišit systém od systému). Počet nouzových startů je omezen a to z toho důvodu, že při takovémto studeném startu není na reduktoru dostatečná teplota pro odpaření kapalné fáze LPG. Dávkování paliva tak do ohřátí reduktoru nemusí být optimální. Je to opravdu nouzový start pro dojetí do servisu případně k benzínové pumpě.
11.12.2018 14:53:01
Jméno:
Josef Předmět:
Dodatečná přestavba na LPGDobrý den,
rád bych se zeptal, proč u se dodatečných montáží LPG musí provádět ročně revize a doporučuje se seřízení nastavení bohatosti směsi. Švagr má Opel Astra 1.4T 103kW, který má pohon LPG přímo z výroby a tam se žádné revize ani seřizování bohatosti směsi neprovádí, ani je výrobce nepředepisuje. Přitom jednotlivé komponenty LPG systému (nádrž, vstřikovače, reduktor, ŘJ, ...) vypadají stejně s výjimkou odlišného přepínače.
Děkuji za odpověď.
12.12.2018 7:51:09
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dodatečná přestavba na LPGDobrý den, roční inspekční prohlídka (revize) u dodatečných montáží se provádí z důvodu bezpečnosti. Je to zkouška těsnosti celého systému, kdy se zkontrolují i jednotlivé spoje a hadice a případné nedostatky (uvolněné spoje či popraskané hadice) se včas vymění. Reduktor má za úkol odpařit kapalnou fázi LPG a zajistit stálý tlak plynu. Membrána v reduktoru časem může změnit své vlastnosti (pružnost) a tím se může změnit tlak plynu což má vliv na správné dávkování paliva. Také pohyblivé součásti a těsnění vstřikovačů podléhají opotřebení. Proto, aby systém pracoval správně (palivová směs byla správná), se provádí diagnostickým programem kontrola parametrů a plynové mapy, případně se provede jejich úprava. Tímto se zabrání rozsvěcování kontrolky motoru a nebude docházet k poškozování ventilů vlivem chudé směsi. U originálních přestaveb jsou servisní intervaly určeny výrobcem a většinou jsou sloučeny s ostatními servisními úkony na vozidle. Ze zkušenosti víme, že diagnostické možnosti u originálních přestaveb jsou omezené a pokud LPG nepracuje jak má, mění se komponenty zejména vstřikovače a to všechny najednou.
10.12.2018 11:23:27
Jméno:
Darius Předmět:
LPG Prins nejdeDobry den odpalilo mi prepinac LPG na 1,4 tsi vw od tedy auto nejde ani na benzin moze byt ze to kvoli tomu prepinacu je tu niekto kto sa tomu rozumie je to nejak spojene diagnostika na auto ni nevie najst riadiacu motora vypinac nesvieti kablik sa odtrhol a skratoval to poradte
11.12.2018 8:24:25
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG Prins nejdeDobrý den, systémy Prins nemontujeme ani neservisujeme. Zkratem mohlo dojít též k poškození LPG řídící jednotky. Doporučuji vozidlo dopravit do servisu, který tento systém servisuje. Bude třeba zkontrolovat elektroinstalaci a následně provést diagnostiku jak benzínové části vozidla, tak i LPG. Na základě toho pak provést opravu či výměnu vadných součástí.
8.12.2018 17:50:55
Jméno:
Petr Štěpánek Předmět:
Přepínání z benzínu na lpgRáno mě to přepne na LPG až je auto zahřáté na 80 stupňů odpoledne již při 40 stupních čím to může být
10.12.2018 7:46:13
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přepínání z benzínu na lpgDobrý den, k přepnutí na LPG dochází, pokud jsou splněny nastavené parametry pro přepnutí, zejména dostatečný tlak plynu a teplota na reduktoru. Reduktor je zapojen do chladící soustavy vozidla a je vyhříván chladící kapalinou. Záleží tedy na tom, zda je reduktor napojen do chladící soustavy správně, zda je chladící soustava dostatečně průchodná a zda teplotní čidlo snímání teploty reduktoru funguje správně. Doporučuji proto navštívit odborný servis, který diagnostickým programem zkontroluje nastavení a funkčnost komponent LPG systému, závadu zjistí a odstraní.
Na servis se můžete objednat i u nás na tel. 606 659 530.
7.12.2018 16:37:51
Jméno:
Jarda Brlík Předmět:
Vstřik CNG /benzinPřestal mi fungovat plyn u C3 - originál zástavba Landi Renzo. Asi po naplnění někde v německu nebo švédsku.
Předpoklad je ucpané vstřiky - dá se to řešit bez rozebrání???
Pro výměnu jsem v citroenu dostal typ na kat. číslo 1984E0. Ale pod tím číslem v Elitu je vstřik na benzín.
Ptám se: je to jedno atotéž nebo je to jinak a jak?
Děkuji za fundovanou odpověď.
10.12.2018 7:33:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vstřik CNG /benzinDobrý den, pro určení závady doporučuji navštívit odborný servis, který diagnostikou závadu zjistí a provede opravu. Vstřikovače na LPG jsou jiné než benzínové vstřikovače.
Přidat záznam