Diskuzní fórum LPG/CNG
6.12.2018 14:11:24
Jméno:
Doris Předmět:
Přepínač LPGDobrý den, diody na přepínači LPG co mám v autě ani nesvítí ani neblikají. Přepínač světelně nijak nereaguje. když mačkám tlačítko na přepnutí tak jde slyšet, že se to přepíná i to pociťuju při řízení. Jak si to můžu opravit sama? Nebo to mám raději dát někomu na opravu? ( Auto jsem před nedávnem koupila, už s tímto problémem...)
6.12.2018 15:27:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přepínač LPGDobrý den, závada může být v tlačítku i v elektroinstalaci. Vyhledání závady a opravu bych svěřil servisu, který Váš LPG systém montuje nebo servisuje.
6.12.2018 11:35:31
Jméno:
Mato Předmět:
vysoký tlak plynuDobrý den, mam auto BMW e91 110kw 2.0, 2006, a je na plyne. Pocas jazdy na 4ke, 5ke alebo 6ke mi prestávalo ťahať auto zacala pipat 3krat kontrolka a preplo sa na benzin. Ak som chcel ist nad 2,5 alebo 3tisic otáčok tak nešlo. Teraz som bol na diagnostike a vyhodilo chybu vysoký tlak plynu. Servisák túto chybu nepoznal a tlak bol 2,6 a ani reduktorom to nešlo znižiť. Su tam vstrekovanie od Rail E8, Coil Type A0..Taktiež strašne hlasno klepú mi hovoril. Na PC iba zvysil tlak aby som mohol ist na plyne a nepreplo ma to, ale zatial mi chybu vyhadzuje a pípa stále. V čom môže byť chyba? Dakujem
6.12.2018 12:51:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vysoký tlak plynuDobrý den, pokud dochází v akceleraci k přepínání do benzínu, je to většinou z toho důvodu, že dodávka plynu nepostačuje pokrýt výkonové požadavky motoru, tlak poklesne a LPG systém to vyhodnotí jako závadu s následným přepnutím do benzínu. Vámi popisovaný vysoký tlak plynu může být způsoben závadou reduktoru, vadným čidlem tlaku plynu…. Neumím takto po internetu dát jinou radu, než aby jste navštívit plynaře, který Váš systém dělá, aby zkontroloval zda všechna potřebná nastavení v plynové řídící jednotce jsou provedena správě včetně zadaných hodnot použitých sensorů a zkontroloval správnou funkčnost jednotlivých komponent LPG systému, následně provedl opravu či změnu v nastavení a vše pak ověřil jízdní zkouškou.
5.12.2018 11:17:28
Jméno:
Jirka Předmět:
Chevrolet CruzeRád bych se zeptal na Vaše zkušenosti s montáží a následným provozem LPG ve vozidle Chevrolet Cruze, rok výroby od 2011, s motory 1.6 91 kw a 1.8 kw, kdy motory nejsou vybaveny hydraulickým vymezováním ventilové vůle. Chtěl bych i toto vozidlo jako ojetinu pořídit a přestavět opět na LPG, ale nejsem si jistý, jestli provoz na LPG ventily bez problémů vydrží. Děkuji za radu.
6.12.2018 7:47:21
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chevrolet CruzeDobrý den, dosud jsme provedli celou řadu přestaveb těchto motorů, jak 1,6 tak i 1,8 ccm, ve modelech Cruze i Orlando a žádné vozidlo nemá problémy s ventilama. Při přestavbě vždy používáme elektronický systém dávkování aditiva pro ochranu ventilů – bližší informace k ochraně ventilů naleznete zde http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ a provedeme perfektní nastavení plynové mapy. Proto je vždy třeba zvážit, komu přestavbu svěříte. I po přestavbě je potřeba dodržovat servisní intervaly předepsané výrobcem vozidla včetně kontroly vůlí ventilů a také servisní intervaly LPG systému. Na přestavbu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530 nebo se můžete obrátit na některý z autorizovaných servisů viz. http://www.acstag.cz/autorizovane-servisy-stag/ .
4.12.2018 22:34:37
Jméno:
RJane Předmět:
zápis revizePlatí zápis o revizi od vašeho partnerského servisu LPG v Polsku i u nás v ČR?Mám to do Polského blíž než k Českému partnerovi...
5.12.2018 7:28:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: zápis revizeAno.
4.12.2018 15:00:32
Jméno:
Radek Předmět:
Neprepina na lpgDobry den, chci se zeptat. Mam Renault Thalia 1,4 16v na lpg. Nechaval sem udelat vstrikovace na lpg a po návratu do vozu a zapojeni auto neprepina. Jen blika ze je plna nadrz plynu, ale stále jedu na benzín. Cim to muze byt?? Dekuji
5.12.2018 7:27:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Neprepina na lpgDobrý den, zřejmě bude něco špatně zapojeno proto doporučuji provést kontrolu zapojení dle schématu a následně diagnostikou přezkoušet správnou funkci všech komponent LPG. Dle výsledku pak provést opravu. Pokud se repasují vstřikovače je třeba též provést jejich kalibraci a zkontrolovat a případně upravit plynovou mapu. Navštivte proto některý z našich autorizovaných servisů, případně se můžete objednat na servis u nás na tel. 606 659 530.
30.11.2018 20:51:34
Jméno:
Luha Předmět:
problém při startováníDobrý den, mám Felicii 1.3 jednobod na Lpg.
V poslední době se mně občas stává, že při startování již teplého motoru auto krátce naskočí, ale ihned zhasne a již nejde nastartovat.
Opětovné nastartování se mně podaří až po několikanásobném cca 10 – 20 x zapnutí a vypnutí zapalování. Z tohoto poznatku usuzuju, že je problém v elektrické části - relátko , selenoid ??? Ještě chci sdělit, že při tomto zapínání a vypínání je slyšet, že benzinové čerpadlo benzín tlačí.
Závada se niky neprojevila na studeném motoru.
3.12.2018 9:42:30
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: problém při startováníDobrý den, jak sám uvádíte, příčin může být vícero a vyjmenovávat co vše přichází v úvahu nemá smysl. Navštivte proto odborný servis, který závadu diagnostikuje a odstraní, případně se objednejte na servis u nás na tel. 606 659 530.
28.11.2018 16:31:47
Jméno:
Václav Krátký Předmět:
výměna motorového olejeDobrý den koupil jsem fábii junior 1,2 40 KW motorizace AWY najeto 120 000 Km a potřebuji vyměnit olej a filtry. Chci se zeptat jaký olej je vhodný do tohoto motoru. původní majitel říkal, že tam dával shell ale neznám viskozitu
29.11.2018 7:17:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: výměna motorového olejeDobrý den, pro motory Fabia je určen olej 5W-40 se specifikacemi VW 502.00, 505.00, 505.01 nebo 5W-30 se specifikacemi VW 504.00 a 507.00.
28.11.2018 11:30:01
Jméno:
Tomas Předmět:
RadaNemyslim chladiacu kvapali skor ci sa moze niak vyzrazavat voda v motore vplivom spalovania LPG. Ubytok chladiacej kvapaliny nieje vidiet.
28.11.2018 12:17:59
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RadaNe.
27.11.2018 14:46:10
Jméno:
Tomas Předmět:
RadaDobry den. Prosim Vas o radu. Dnes som siel menit olej LPG mam kratko tak nemam skusenost moze sa vyzrazavat voda na vycku motora tak ze tam zostava bieli povlak ako mast? Kedze pri beznom benzine by som povedal ze je tesnenie pod hlavou na vymenu. Ale motor ma normalny tah ide stale na 4 valce a v oleji nieje vidiet ze by bola voda. Dakujem za radu. Pekny den
28.11.2018 7:25:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RadaDobrý den, vlivem provozu na LPG se nemůže voda dostávat do motorového oleje, nicméně „bílý povlak“ na víčku svědčí o přítomnosti vody a vadné těsnění pod hlavou může být jednou z příčin.
27.11.2018 8:33:34
Jméno:
František Merkuda Předmět:
Příloha k LPGsystému LOVATO sekvenčníDobrý den zm ého auta mě zbylo LPG lovato.mám, starou přílohu a že bylo LPG vymontované z auta a potřeboval bych novou přílohu..kde se sežene děkuji merkuda.
27.11.2018 13:16:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Příloha k LPGsystému LOVATO sekvenčníDobrý den, zavolejte mi na tel. 602420268.
25.11.2018 21:40:47
Jméno:
Stanislav Předmět:
Bohatost směsiDobrý den, jak změřím bohatost směsi na motoru laguna 2,0T. Systém G4 lovtec. Mám obavu z propálení pístů. Děkuji
26.11.2018 8:05:09
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Bohatost směsiDobrý den, bohatost palivové směsi je poměr mezi vzduchem a palivem. Měření bohatosti palivové směsi zajišťuje kyslíkový sensor (lambda sonda) a na základě jeho signálů upravuje benzínová řídící jednotka složení směsi. Bohatost směsi lze zjistit připojením buď OBD diagnostiky nebo diagnostiky LPG systému. Kontrolu případně nastavení bohatosti směsi bych ponechal odborníkům.
23.11.2018 13:35:26
Jméno:
Roman Předmět:
kontrolka MILDobrý den.
LPG ŘJ OPTIMA EXPERT, Gaslube, instalováno 5/2018, KIA CEED r.v. 2017 1,4 MPI, najeto 19000km. Tento měsíc se mi v intervalu každých ca 70-120 ujetých km, rozvěcuje kontrolka MIL závada- P 2096-chudá směs bank 1, sensor 2 (provoz na LPG). Byl jsem s reklamací u firmy , která systém instalovala s výsledkem, že dle diagnostiky ( jezdili jsme víc jak půl hod. s připojeným počítačem) je vše v pořádku, a že s tím nic nejde udělat, že chybu ukazuje O2 čidlo za katalyzátorem a že to zřejmě způsobuje vznik vodní páry z LPG, která ochladí sondu a ta hlásí chybu. Auto taky pravidelně cuká (cukne) při zařazení z 2. 3. a 4 rychl. stupně při nižších otáčkách. To je údajně typický projev LPG a nejde s tím taky nic dělat- to ale dělá už od instalace. Myslím, že mě tahají za fusekli, máte na to nějaký názor a jak a co bych měl teď dělat? Děkuji za info. RD
23.11.2018 14:39:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: kontrolka MILDobrý den, pokud svítí kontrolka motoru je to špatně a je třeba zjistit, zda je to vinou LPG či vadnou funkcí některého originálního komponentu vozidla. Proto je třeba provést diagnostiku benzínové části i LPG části, případně provést další upřesňující měření např. osciloskopem, zjistit proč se rozsvěcuje a závadu odstranit případně provést odpovídající nastavení. Chudá LPG směs hoří daleko vyššími teplotami než benzín a při provozování vozidla s chudou směsí může dojít k poškození ventilů. Pokud je LPG systém správně seřízen, nedochází při přepnutí paliv ani při řazení rychlostních stupňů k cukání. V případě, že Vámi popisované závady souvisí s instalací LPG měla by je v záruce odstranit firma, která systém instalovala.
23.11.2018 13:17:01
Jméno:
Jarda Předmět:
Nejde lpg, tlačítko nesvítíDekuji za rychlou odpoved. Ocenuji Vasi snahu takto lidem odepisovat. Pojistky jsem nasel 2. Jednu hned vedle baterie, velkou, a pak jednu mensi. Obe ok. Prosel sem multimetrem 4žilovou kabelaz co vede k tlacitku do interieru. Vodice nepreruseny. Jedine co, tak me napada cerny kabel, ktery je pripajen na jeden z kabelu konektoru benzinove zapalovaci civky. Je to tam propajene. Je mozne ze kdyz byl tento cerny kabel nasponovan, ze v miste pajeni vznikl nejaky studeny spoj napriklad? Jinak auto uz je u plynare. Dekuji, vik
23.11.2018 11:05:54
Jméno:
Jarda Předmět:
Nejde lpg, tlačítko nesvítíZdravim ve spolek. S lpg jsem zacatecnik. Auto mam chvili. Plyn fungoval naprosto v pohode. Predevcirem jsem mel schozene sani. Potreboval jsme preizolovat(omotat) kabelaz k benzinovym vstrikovacum. Od te doby mam lpg mrtve. Tlacitko je proste po tmě. Dnes mělo záchvěv, a rozblikalo. Nejdřív blikala dioda jen benzínu, po zmáčknutí tlačitka na prepinaci blikalo střidavě vše. Po vypnuti motoru a znovu nastartování opět tma..
Neví někdo?
Lpg Romano autogas
Ford mondeo v6
23.11.2018 11:58:03
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nejde lpg, tlačítko nesvítíDobrý den, v první řadě je třeba zkontrolovat pojistku LPG systému, pokud bude v pořádku a pak zkontrolovat, zda je po opravě vše správně namontováno a zapojeno zpět. Pokud toto nepomůže závadu zjistit diagnostikou případně proměřením elektrického vedení.
21.11.2018 11:03:44
Jméno:
Libor Suchý Předmět:
Přepínání na LPG až při 90°CDobrý den, Škoda Octavia II, 1.6 Mpi. K přepnutí na LPG dochází až po zahřátí na 90°C. Před chladičem mám ostínění z papírového kartonu (celý chladič je tedy schován před náporem vzduchu). K ohřátí na teplotu 90°C dojde po 3 km jízdy. K přepnutí na LPG dochází až okolo 9 km.
Mám zaizolované i potrubí k reduktoru pro rychlejší ohřívání vody. V servisu mi řekli, že je to takto v pořádku a že při přepínání na nižších teplotách nedochází ke zplyňování LPG a hrozí poškození motoru. Otec má ale provedenou montáž na stejném vozidle a k přepnutí mu dojde po cca 2 km jízdy a má nastavenou teplotu přepnutí na 43°C.
Do práce to mám 12 km a při tomto používání jezdím 2/3 cesty na benzín a očekávaná úspora se tedy nedostavuje.
V servisu mi řekli že mi teplotu přepínání klidně sníží, ale že to nedoporučují. Mohu si ji nechat snížit na cca 45°C?
Děkuji za radu
21.11.2018 11:33:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přepínání na LPG až při 90°CDobrý den, odpověď na Vaši otázku není jednoduchá. Příčina pozdního přepínání může být v chladícím okruhu (špatná cirkulace chladiva vlivem např. zanesení systému, zalomená hadice….) v reduktoru (např. zanesený reduktor) nebo ve špatném teplotním čidle reduktoru. Nelze srovnávat teplotu, kterou vidíte na přístrojové desce s teplotou reduktoru – ta bude vždy nižší. Pro dostatečné odpaření kapalné fáze LPG postačí nastavit teplotu 40oC (tato teplota je doporučována výrobci LPG zařízení). Bude tedy nutné diagnostickým programem zkontrolovat nastavení Vašeho LPG systému včetně nastavené teploty přepnutí a zkontrolovat externím teploměrem, zda teplota reduktoru odpovídá teplotě zobrazené v diagnostickém programu a na základě zjištění pak provést opravu případně potřebné nastavení.
Přidat záznam