Diskuzní fórum LPG/CNG
24.10.2018 20:30:42
Jméno:
JAroslav HAnus Předmět:
Lpg BRCDobry den.. Chtel by jsem se zeptat kolik by stala vymena ridici jednotky, mam od Forda original vestaveny system LPG BRC dovoz italie. Ridici jednotka je zablokovana pro jakekoliv upravy, lze vymenit pouze RJ ? posledni dobou mi kolisaji otacky hlavne kdyz je zahrarty motor a i pri startu jsou problemy. Dekuji
25.10.2018 7:40:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lpg BRCDobrý den, zablokované řídící jednotky BRC umíme odblokovat. Odblokování vyjde podstatně levněji než výměna řídící jednotky. Na odblokování a případný servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
23.10.2018 11:17:49
Jméno:
Petr Předmět:
Demontáž LPGDobrý den, prodávám Golfa 1,6i na LPG a zákazník nechce ten plyn v autě. Jak je potřeba postupovat aby bylo možné odstranit LPG z TP.
23.10.2018 12:10:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Demontáž LPGDobrý den, demontáž LPG může provést firma, která má od Ministerstva dopravy na danou značku LPG zařízení příslušné oprávnění. Po demontáži firma provede ve velkém TP zápis a informace o demontáži zadá do systému Ministerstva dopravy IS TP. Pak navštívíte odbor dopravy, kde jednak zapíšou změnu paliva ve velkém TP a jednak Vám vymění malý TP, kde bude jako palivo uveden pouze benzín.
22.10.2018 21:26:49
Jméno:
David Předmět:
CngDobrý den, dovezl jsem si auto z Itálie, je předělané na CNG. Na STK po mě chtějí revizi plynu, ale v ČR tento italský systém bohužel dělá jen pár firem a žádná v mém okolí. Rozhodl jsem se pro demontáž. Auto nema žádného majitele, můj dotaz zní pokud nechám CNG demontovat a vyžádání si papír s tím že to bylo demontované , projde auto STK pokavad je CNG zapsané v TP ?
23.10.2018 7:22:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: CngDobrý den, pokud jste si dovezl vozidlo na CNG a palivo CNG je zapsáno v technickém průkazu, je třeba STK doložit inspekční zkoušku (revizí) CNG. Pokud by jste demontoval CNG systém před STK nebude stav vozidla odpovídat údajům v technickém průkazu, vozidlo neprojde STK a nebude možné ho zapsat do registru vozidel. Demontáž je možné provést až po STK a zapsání vozidla do registru vozidel. Demontáž musí provést odborná firma, která má příslušné oprávnění a po demontáži provede zápis do velkého technického průkazu vozidla a změnu nahlásí do systému IS TP Ministerstva dopravy. Následně Vám pak na odboru dopravy vystaví nový „malý technický průkaz“, kde již bude zapsáno jen palivo benzín.
19.10.2018 16:58:26
Jméno:
Pavel T. Předmět:
Podtlaková ochrana ventilůDobrý den, chtěl bych si do svého Favorita r.v.1994 40kW s pohonem na LPG Tomasetto instalovat podtlakové přimazávání, nejsem si ale jistý, kam přesně vyvrtat otvor pro umístění trysky a také mám obavu, abych něco nepoškodil. Poradíte někdo prosím?
22.10.2018 8:06:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Podtlaková ochrana ventilůDobrý den, tyto motory ochranu ventilů nepotřebují, ale instalací systému ochrany ventilů nic nezkazíte. Pokud máte systém s jednobodovou aplikací, pak je třeba trysku umístit před rozdělení sání k jednotlivým válcům a pokud máte rozdělovač, pak se trysky umístí do každé větve sání.
18.10.2018 14:59:33
Jméno:
Richard Předmět:
Svítí kontrolka motoruDobrý den, mám oktavii 2 rok 2005 16 MPI 75kw a hlavně na LPG BCR ale starší typ.A pořád mi svítí kontrolka motoru a píše to emise zajeďte do dílny,a chybové kódy P2626 a PO171.Tak,lambda sondu před katalizatorem jsem vyměnil,a nic.Tesnici kroužky v sacím potrubí také vyměnil a nic.Dal jsem ještě nové svíčky na LPG a kabely také a nic.Po vymazání chyb po přepnutí do benzínu to nic neudělá a chyby tam nejsou???Jen to přepnu na plyn a chyby jsou na světě.Uz opravdu nevím do jakého servisu mám zajet protože se se mnou q s řídící jednotkou nemůžou spojit protože nemají starší typ programu.Jsem z Litvínova a nebyl by problém kvam zajet.Predem děkuji za odpověď a přeji krásný den.Boháček.Ještė můj telefón 606408230
19.10.2018 8:59:25
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Svítí kontrolka motoruDobrý den, z nějakého důvodu není směs LPG správná. Bude tedy nutné diagnostikou přezkoušet správnou funkčnost všech komponent LPG systému a dle výsledku pak provést opravu případně nastavení LPG systému. Pokud Vaše vozidlo pochází z Německa, může mít zablokovanou řídící jednotku, a proto se nelze s řídící jednotkou spojit. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
18.10.2018 14:23:32
Jméno:
Stanislav Předmět:
Rychlé přepnutí na lpg a následné cukání a dusení motoruDobrý den,
rád bych se zeptal na závadu která nás začla zlobit na seat ibiza 2010 1,6 + lpg landi renzo omegas. Při startu studeného motoru např. ráno při teplotě cca 10 stupňů dojde ihned cca po 2-3 vteřinách po startu k přepnutí na LPG ( dle blikající signalizace na přepínači ) a motor začne cukat, při pokusu o rozjetí se začne dusit. Mám za to, že dochází k přepnutí na LPG příliš brzy, po zahřátí ( cca 30 s - 1 minuta ) na volnoběh se motor ustálí a lze se rozjet. Lidé co LPG mají mi říkali, že se jim na lpg přepíná motor až třeba po 1 km apod, tzn. za mnohem delší dobu než naše auto, které se přepne takřka ihned po startu.Předpokládám že by za tímto mohlo být špatné teplotní čidlo. A teď se zeptám, dá se koupit a vyměnit samostatně ? nebo je součastí map senzoru ? Vozidlo jsme dali do servisu kde lpg montují a servisují ale tam na nic nepřišli a svedli to na špatné vstřiky, což se mi nezdá. Bohužel jsem z jižní moravy, takže k Vám na servis to mám dost daleko, jinak bych to zavezl rovnou k profíkům. Děkuji
19.10.2018 7:34:12
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Rychlé přepnutí na lpg a následné cukání a dusení motoruDobrý den, jednou z možných příčin může být vadné teplotní čidlo. Teplotu lze snímat jak z originálního čidla vozidla, tak i z čidla umístěného na reduktoru. To záleží na tom, jak je provedena montáž na Vašem vozidle. Plynové vstřikovače nemají žádný vliv na přepínání benzín – LPG. K určení a odstranění závady je nutné provést diagnostiku LPG systému. Bude tedy třeba vyhledat jiný servis.
15.10.2018 21:41:30
Jméno:
Milan Předmět:
Ochrana ventilůDobrý den, nechal jsem si u nového Mitsubishi Outlander udělat přestavbu na LPG Landi Renzo. Můžete mi prosím napsat jaká je tam ochrana ventilů (přístřikem benzínu, nebo přidáváním aditiva). Pokud je přidávání aditiva, je mechanické, nebo elektronické? V případě, že je mechanické, jak je řešena ochrana ventilů při vysokých otáčkách a velkém zatížení motoru?
Děkuji za odpověď a přeji hezký den
16.10.2018 7:03:06
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Ochrana ventilůDobrý den, bez toho, aniž bych viděl Vaše vozidlo, neumím odpovědět, jaká konkrétní ochrana ventilů byla při přestavbě použita. V servise, kde přestavbu dělali, by Vás měli při předávání vozidla seznámit s obsluhou LPG systému včetně servisních intervalů a případné nutnosti kontroly a doplňování aditiva.
14.10.2018 21:12:09
Jméno:
lucie Předmět:
NáhradaDobrý den prosím o radu mám octavia 1,6 75kw lpg potřebovala bych nahradit originál vstřikovače MED RGI černé barvy .Dají se nahradit za Vstřikovač LPG Landi Renzo MED GI 25-65 modrý .Zda má vliv že u těchto vstřikovačů jsou po celém obvodu kruhové díry což já u vstřikovačů nemám .Moc děkuji.
15.10.2018 8:07:25
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: NáhradaDobrý den, výměna je možná za předpokladu, že se vymění všechny čtyři vstřikovače a po výměně se provede kontrola nastavení systému dle korekcí.
14.10.2018 1:24:28
Jméno:
Tomas Neubauer Předmět:
hyundai i30 GDI 1.6. spotreba benzinu pri provozu na plgDobry den mam cca. 3 mesice namontovany system lpg lovato na hyu dyi i30 1.6 GDI přímé vstřiky., byl jsem na kontrole v servise, kde jej montovali po 2.000 km. Kontrola bez zavad, jednotka zadne chyby.
problém je ze kdyz si spocitam spotrebu pynu a benzinu vychazeji naklady jako bych auto ani na plyn nepredelaval, tak jsem trojim tankovani plna/prazdna a dotankovani benzin plyn zjistil, ze spotreba plynu je cca 4.5-4.8l/100, ale k tomu 3.5 -3.7 benzinu. pouze na benzin auto.jezdilo za 6l. Tak jsem to v servisu, kde jsem lpg montoval rekl a pry ze s tim nemohou nic delat, ze je to prednastavene. Nemohu se s tim smirit, existuje nejake reseni. Pripadne je to mozna zajimave pro ostatni ctenare.
15.10.2018 7:45:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: hyundai i30 GDI 1.6. spotreba benzinu pri provozu na plgDobrý den, jako zástupce firmy LOVATO se Vám budeme určitě snažit pomoci nicméně potřebujeme v první řadě vědět další údaje o Vašem vozidle - rok výroby, výkon, kód motoru, typ benzínové řídící jednotky, jaký firmware a jaký software byl při přestavbě použit….. Nejefektivnější řešení by bylo, kdyby jste se objednal u nás na servis na tel. 606 659 530. My pak zkontrolujeme provedení montáže, nastavení LPG systému a v případě nutnosti můžeme dohodnout dálkovou správu přímo technikem výrobce zařízení firmy LOVATO.
13.10.2018 13:08:54
Jméno:
václav Bezděkav Předmět:
závada na směšovči magic 3směšovač magic 3 na autě 1,4i zespodu propouští chladící kapalinu.Jak lze tuto závadu opravit ? Nebo celá výměna ? Moc děkuji za odpověd.
13.10.2018 8:01:19
Jméno:
Jozef Předmět:
TrhanieDobrý deň, 307 1.6 vialle
Na benzín v pohode, na plyn pri otáčkach do 2200 trhá, po následnom podradení ide dobre. Filter bol cisteny pred cca 30tis km. Ďakujem
15.10.2018 7:11:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: TrhanieDobrý den, zeptám se, kdy jste kontroloval nebo měnil zapalovací svíčky? Plyn má vyšší teplotu zapálení, proto potřebuje kvalitní jiskru. Pokud bude třeba vyměnit zapalovací svíčky použijte ty, které předepisuje výrobce, ale pokud možno s jednou elektrodou. Když by cukání nepřestalo ani po výměně svíček bude třeba příčinu zjistit diagnostikou.
11.10.2018 12:13:10
Jméno:
Honza Předmět:
Studené startyDobrý den. Mám problém se studenými starty. Když dojíždím na plyn, následný studený start doprovází kolísání otáček a ve většině případů chcípnutí motoru. Na durhý pokus nastartuje ve většině případů bez problému. Pokud jezdím pouze na beznín, starty jsou ok a zní zdravě. Příjde mi, jakoby problém způsobovalo to, že zůstavají někde hodnoty plynu při dojezdu a při startu na benzín to použilo tyto hodnoty.
11.10.2018 13:08:12
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Studené startyDobrý den, jak již mnohokrát jsem na tomto fóru odpovídal na téma špatné studené starty. Benzínová řídící jednotka i při jízdě na LPG dostává z příslušných čidel všechny signály, které vyhodnocuje. Mimo jiné jsou to i signály z lambda sond. Pokud benzínová řídící jednotka, při jízdě na LPG, po vyhodnocení signálu z lambda sond nevyhodnotí palivovou směs jako optimální, pak provádí příslušné korekce (směs obohacuje nebo ochuzuje) tak, aby bylo dosaženo optimálního složení palivové směsi. Pokud pak vypnete motor z režimu plynu, pamatuje si benzínová řídící jednotka poslední korekce a s těmi je pak prováděn studený start na benzín, a to může způsobovat kolísání otáček nebo chcípání. Je třeba diagnostikou zjistit, zda nesprávné složení směsi je způsobeno nesprávnou funkcí některého LPG komponentu nebo zda postačí úprava plynové mapy. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
10.10.2018 21:29:31
Jméno:
Pavel Hon Předmět:
Zapalovaci civkyPreji pekny den, jak moc jsou namahane zapalovaci civky pri jizde na LPG ? Nebo jinak, kdy by se mely pripadne preventivne menit ? Stava se mi u KIA Ceed 1.6 CVVT 2011 pri startu studeneho motoru, ze po startu zakolisaji otacky. Potom motor funguje normalne. Start tepleho motoru OK. Jiz jsem jednu civku vymenil, mela prorazeny obal a probijela. Proto podezrivam civky ;-)
11.10.2018 7:16:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Zapalovaci civkyDobrý den, pro výměnu zapalovacích cívek dodržujte intervaly předepsané výrobcem vozidla. Kolísání otáček motoru po studeném startu může být způsobeno více faktory a pro odstranění bude nutné provést diagnostiku jak benzínové, tak i plynové části vozidla.
9.10.2018 13:21:55
Jméno:
David L. Předmět:
Demontáž reduktoruDobrý den, chtěl bych se zeptat. Chci koupit sadu ne zrepasování reduktoru, vypadá to, že mi pochází, zvýšila se spotřeba a špatně auto startuje po delším stání, má naběháno zhruba 90 000 od nova. Mám focuse II, 2.0, lpg a brc systém. Chci se jen zeptat, zdali mohu normálně odpojit hadici od ventilu k reduktoru, zdali je opravdu ventil uzavřený při vypnutém motoru a nemusím se bát, že mi vyfičí celá nádrž ven. Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem
David L.
9.10.2018 13:44:28
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Demontáž reduktoruDobrý den, LPG systémy musí po vypnutí klíčku musí uzavřít oba elektro-ventily (jeden je na nádrži – je součástí multiventilu a druhý je v motorové části případně může být integrován na reduktoru). Po odpojení hadice od reduktoru unikne jen plyn, který je v trubce. Nevím, jak jste přišel na to, že reduktor je příčinou špatných startů a zvýšené spotřeby. Před repasí reduktoru bych doporučoval navštívit odborný servis, který provede diagnostiku systému zkontroluje funkčnost reduktoru, případně potvrdí nutnost jeho repase a zjistí pravou příčinu špatných startů a zvýšené spotřeby. Špatné starty může způsobovat i vadný vstřikovač nebo může stačit jen úprava plynové mapy.
8.10.2018 21:00:22
Jméno:
Michal Předmět:
Nejede na plynDobrý den, jedničková octavia s přestavbou na plyn od Landi Renzo mi po čase přestala jezdit na plyn. Po nastartování se snaží naběhnout, ale v době kdy se zdá že se chytnul, asi dvě vteřiny, zapípá a jede na benzin. Dal jsem ho do LPG servisu v Praze 5, po diagnostice vyhodnotili, že je špatná buď kabeláž nebo vstřiky. Ale jednou jim to házelo chybu na 1. a podruhé na 2. vstřiku... Odjel jsem s tím, že to jelo zase na plyn, ale jen 600km. Podruhé jsem auto dal k jednomu mechanikovi co se sice nespecializoval na Landi Renzo, ale diagnostika mu ukazovala nízký tlak ještě před vstřiky. Koupil jsem tak senzor saciho potrubí od bosche, ale nepomohlo ani to bohužel. Jsem z toho zoufalej už, nikdo mi pořádně není schopen odpověď a specialistů na Landi Renzo v okolí zrovna moc není. Pokud máte nějaký nápady nebo radu, budu rád. Děkuji
9.10.2018 7:15:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nejede na plynDobrý den, pokud Vám v servisech po provedení diagnostiky nebyli schopni pomoc, nečekejte, že Vám dám radu, aniž bych viděl Vaše vozidlo, která povede k odstranění závady. Pokud budete chtít závadu odstranit, objednejte se na servis u nás na tel. 606 659 530
Přidat záznam