Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <82>  <83>  <84>  <85>  <86> ||  <265>     >>   >5x>  

20.8.2018 19:57:17
Jméno: Jakub Předmět: LPG nepřepne a píská
Dobrý den, mám Ford C-Max 1.8 (2005) a v něm systém Prins VSI 1. generace. Necelý měsíc zpátky jsem pravděpodobně nasál špatný plyn. Od té doby se systém chce přepnout hned, nikoliv po zahřátí na 70-90 stupňů jako dříve. Cívka sepne, ale budík hned začne pípat a k přepnutí nedojde. Zrepasoval jsem regulátor, vyměnil cívky, ale bez efektu. Nevíte prosím co s tím? Diagnostika ukazuje že je nádrž prázdná, což není pravda. Děkuji
21.8.2018 13:54:36
Jméno: Král Pavel Předmět: RE: LPG nepřepne a píská
Dobrý den.
Pípání přepínače neznamená, jen že je prázdná nádrž. Pípání signalizuje řidičovi, že systém není schopen jet na plyn. Připojení ŘJ na diagnostiku, může nasměrovat, v čem by mohla být závada. Podle toho, že se vozidlo snaží přepnout okamžitě za studena bych závadu hledal v elektronice a ne ve ventilech a reduktoru.

20.8.2018 17:14:59
Jméno: Milan Předmět: I30, 1,6 MPI Chyba P0300 a P0304
Dobrý den, mám problém s LPG, při prudší akceleraci přestane auto táhnou a auto začne hrozně kouřit (až není skoro vidět auto co jede zamnou) a při tom svítí i kontrola motoru celé to trvá pár vteřin a pak se vše vrátí do normálu. Aktuálně jezdím jen na benzín auto se na něj chová normálně. Netušíte co to může být? Z řídící jednoty motoru jsem vyčetl chyby P0300 a P0304.
21.8.2018 13:53:42
Jméno: Král Pavel Předmět: RE: I30, 1,6 MPI Chyba P0300 a P0304
Dobrý den.
Tyto chyby, které uvádíte, jsou spojeny se špatným pálením motoru. Chyba může být jak v zapalovací soustavě, tak v přípravě směsi. Bez hlubší diagnostiky si netroufám říci v čem je závada.

18.8.2018 22:39:22
Jméno: J.Samul Předmět: nereaguje na plynovy pedal pri prvej akceleracii
Dobrý deň! Prosím Vás o radu. Dlhšiu dobu 1/2 roka mám problem s Oplom Astra 1,4 Twinport/sekvenčne lpg tartarini. Najazdene 235 000,na lpg 160000. Po naštartovaní studeneho motoru, auto pri prvej vacsej akceleracii (vyjazd na hlavnu cestu apod.) zacne cukat a nereaguje primerane na plynovy pedal. Po zahriati auto ide v poriadku. Skúšal som par km pred dojazdom domov prepnut na benzin pohon. Ale pri startovani na druhy den a naslednej akceleracii to bolo podobne, ako pri dojazde na plyn a startovani na benzín. Nesvieti žiadna kontrolka poruchy. Palivove benzinove čerpadlo bolo menené pred rokom. Na diagnostike neukazalo poruchy. Servisak ma strašil, že asi mam podpalene ventily, nakoľko nemam primazavanie. Ďakujem za odpoveď!
20.8.2018 8:42:32
Jméno: Král Pavel Předmět: RE: nereaguje na plynovy pedal pri prvej akceleracii
Dobrý den.
V podstatě jste si odpověděl sám. Pokud vozidlo nereaguje na plynový pedál, jen krátce po nastartování, určitě bych změřil kompresi. Nejlépe provést test přes osciloskop. Na klasickém kopresmetru není vidět drobné poškození ventilů. Dále bude nutné provést důkladnou diagnostiku jednotlivých čidel.

17.8.2018 9:16:19
Jméno: Honza Předmět: LPG Insignia
Dobrý den, chci se zeptat, zda se už změnila situace u LPG pro motory do Opelu insignia 2.0 turbo 162kw, přímý vstřik, uvažuji o koupi. Děkuji
17.8.2018 10:45:29
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG Insignia
Dobrý den, přestavět lze motor 2,0, 162 kW, kód motoru A20NHT, s řídící jednotkou Bosch AC DELCO.

16.8.2018 20:37:14
Jméno: Petr Předmět: najetí nové mapy
Dobrý den, mám LPG systém Magic G4, kvůli cukání při zátěži jsem přes diagnostiku vyvolal auto-setup a najel novou mapu. Cukání téměř zmizelo, ale nejsem si jistý, že jsem správně zvolil rozsah otáček pro sběr dat mapy. Dal jsem rozmezí 1200-3200 rpm. V návodu je ale příklad kde je zvoleno rozmezí 2250-2750. Není to málo? Předem děkuji za odpověď.
17.8.2018 8:39:38
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: najetí nové mapy
Dobrý den, pokud vozidlo cuká má to nějakou příčinu a to buď v benzínovém systému (např. zapalovací soustava, některé z originálních čidel …….) nebo v plynovém systému (např. vadný vstřikovač, čidlo teploty a tlaku plynu, reduktor…..). Nevím, dle čeho jste usoudil, že nová auto-kalibrace a najetí nových map problém vyřeší. Jak sám píšete cukání téměř zmizelo, jinými slovy příčina byla zmírněna nikoli odstraněna. Doporučuji tedy navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku jak benzínové, tak i plynové části vozidla a pak provedu příslušné úkony, které závadu odstraní.

16.8.2018 18:54:12
Jméno: Jan Předmět: Nejde přepnout na LPG
Dobrý den, můžete mi poradit? Mám Citroen C8, system LOVATO,po odpojení baterie a znovu zapojení nelze přepnout na plyn. Po nastartování se přepínač LPG rozsvítí. Vše vpořádku. Po cca 10 sekundách zhasne. Toto se děje i při pouhém otočení klíče v zapalování. Díky.
17.8.2018 8:12:19
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Nejde přepnout na LPG
Dobrý den, otázkou je proč se odpojovala baterie, zda se po jejím odpojení prováděla nějaká oprava. Vypadá to, že chybí signál otáček. Je tedy nutné zkontrolovat správnost zapojení a diagnostikou zjistit správnou funkčnost všech komponent a zkontrolovat nastavení LPG systému.

14.8.2018 21:59:41
Jméno: Tomáš Předmět: servis lpg
dobrý večer pořídil jsem nové auto mitsubishi outlander 2,4 na lpg najeto 327000 chtěl bych se zeptat zda děláte servis reduktor compact řídící jednotka stag
15.8.2018 7:18:15
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: servis lpg
Dobrý den, naše firma je již déle než 10 let zástupcem výrobce systémů STAG firmy AC S.A. pro český trh. Na servis systémů STAG se samozřejmě můžete objednat na tel. 606 659 530.

14.8.2018 4:07:07
Jméno: Radek Předmět: LPG.
Dobrý den. Mám dotaz.
Auto fabia 1.4 16v předěláni na LPG
při studeném nastartování auto tak cca 3sekundy nejede straci výkon,vubec nejede.
Vše výměněno filtry Svíček.Vzduchova kladka vyčištěna.
Kolega má stejný auto a má stejný problém. Nikde mi nedokážou poradit ani v autorizovaném servisu. Diagnostika nic neukáže.
Dekuji za radu.
14.8.2018 7:58:12
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG.
Dobrý den, jak již bylo mnohokrát odpovězeno na tomto fóru, většina problémů se studenými starty souvisí s nesprávným nastavením bohatosti směsi při jízdě na LPG. Benzínová řídící jednotka dostává i při jízdě na LPG signály od lambda sondy a na základě nich pak provádí příslušné korekce. Pokud je směs bohatá ochuzuje a pokud je směs chudá pak obohacuje. Pokud vypnete motor z režimu plynu, při studeném startu na benzín jsou použity posledně načtené korekce což pak může způsobovat problémy, které popisujete. Doporučuji navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku LPG systému a kontrolu plynové mapy. Na základě výsledku diagnostiky pak provedou opravu případně nastavení plynové mapy ve všech režimech jízdy.

13.8.2018 15:04:39
Jméno: Jan Předmět: Nefunguje přepnutí LPG BRC
Dobrý den, řeším problém u systému BRC, Felicia 1.3 MPI byl tam přepínač Elegant 52, sháněl jsem jiný přepínač, sehnal jsem 51 a vykazuje to stejné problémy.

Když po delším case nastartuji auto, po přidání otáček se změní barva na oranžovou, ale to je vše, už se nepřepne a ani se po přepnutí tlačítka do pravé polohy se nic nestane. Následně už všechny polohy ukazují světlejší červenou barvu.

Před časem došlo k prasknutí výfukového potrubí u katalyzátoru, došlo k opravě a pak začaly se projevovat tyhle problémy s plynem. Může to nějak souviset, že po problémů s autem jinde by se i takto starý Lpg systém v rámci bezpečnosti odpojil a házel tuhle vizuální chybu? Nebo mám raději řešit netěsnost? Děkuji
14.8.2018 7:49:02
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Nefunguje přepnutí LPG BRC
Dobrý den, tato závada nesouvisí s netěsností výfukového potrubí. Než opravovat metodou pokus omyl doporučuji navštívit plynaře, který provede kontrolu elektroinstalace a kontrolu správné funkčnosti všech komponent a závadu odstraní.

8.8.2018 15:45:44
Jméno: Michal Předmět: Tartarini pípaní cca 5x rychle za sebou
Dobry den
poslední dobou mě začlo pipat LPG , kdyz dám klíček do zapalování do polohy ON tak to pipá cca 5x a kdyz vypnu motor tak se to opakuje . Nevíte co by to mohlo znamenat . 1/2018 jsem byl na servisu ročnim a bez problemu
9.8.2018 7:02:40
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Tartarini pípaní cca 5x rychle za sebou
Dobrý den, nejspíš se bude jednat oupozornění na servisní interval. Navštivte proto Vašeho plynaře, který provede příslušné servisní úkony.

8.8.2018 12:38:08
Jméno: L.Koutenský Předmět: Stále přepíná na benzin.
Mám Hondu CRV 4x4 benzin 2l, 110kW. Při nastartování a zahřátí motoru přepne na plyn a po několika minutách několikrát zapípá a přepne zpět na benzin. Pokud to skoušímím když auto stojí tak po přepnutí na plyn motor sníží otáčky a zastaví . v červnu bylo ve vašem servisu provedena výměna snímače teploty reduktoru.
8.8.2018 13:12:46
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Stále přepíná na benzin.
Dobrý den, v případě že plynová řídící jednotka zaznamená závadu LPG systému přepne na benzín a uživatele upozorní zvukovým signálem. Bude nutné diagnostikou zjistit o jakou závadu se jedná a následně provést opravu. Na opravu se můžete objednat na tel. 606 659 530.

8.8.2018 10:55:16
Jméno: Zdeněk Hluchaň, Bc. Předmět: Kontrolka motoru MIL.
Dobrý den.
Ze zkušeností, které mám u vozidel je problém ve snížené účinnosti katalyzátoru, který je způsoben úbytkem aktivní hmoty v místě vstupu výfukových plynů. Hlavně jde o keramické katalyzátory, které nejsou vhodné na provoz LPG. Pomůže jen odstínění lambda sondy, která je za katalyzátorem. Nádstavce na lambdu se prodávají za cenu do 1000,-Kč dle materiálu. Mám zkušenost, že to funguje na 100 %. Problémy mají hlavně značky Suzuki, Kia, Subaru apod.
První lambda sondy je zodpovědná za správný poměr směsi vzduchu a paliva a je velice důležitá pro správný chod motoru. Druhá lambda sonda se nachází za katalyzátorem a zjišťuje, zda katalyzátor plní správnou funkci. Je měřen rozdíl vlastností výfukových plynů mezi oběma sondami. Pokud budou naměřeny shodné hodnoty výfukových plynů, řídící jednotka dostane signál o tom, že je katalyzátor nefunkční. Řídící jednotka to vyhodnotí jako chybu a na přístrojové desce se rozsvítí kontrolka motoru Check.
Adaptér odstíní lambda sondu tak, že posune lambda sondu dál od přímého průtoku výfukových plynů. Řídící jednotka si myslí, že se mezi lambdami nachází omezení ( katalyzátor ). Výsledkem je, že kontrolka už nesvítí a motor funguje jak má, spotřeba i emise jsou OK. Doufám, že to někomu. Hezký den všem. Zdeněk
8.8.2018 12:29:24
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Kontrolka motoru MIL.
Dobrý den, řešení, které zde zmiňujete je uvedeno v platné metodice ministerstva dopravy jako nelegální a vozidlo s takovou úpravou neprojde měřením emisí a STK! Kontrolní technici SME a STK jsou povinni u výfukového systému kontrolovat jeho těsnost a úplnost (zjevně chybějící katalyzátory, EGR, DPF….) viditelná poškození trhlinky zejména kolem lambda sond (nepřípustné je upevnění prostřednictvím různých mezikusů apod.), těsnění přírub a spojů, upevnění tepelných štítů a zjevné nepřípustné modifikace (např. montáž sportovních tlumičů).

6.8.2018 19:34:31
Jméno: Ladislav Předmět: Přestavba přímovstřikového motoru
Dobrý den, mezi přestavbou mpi a přímovstřikového motoru o stejném počtu válců je rozdíl v ceně u stejného výrobce cca 11000 Kč a více. Předpokládám, že nádrž, reduktor i vstřikovače jsou stejné, rozdíl tedy bude v ŘJ? ŘJ se dodává přesně podle modelu vozu, r.v. a kódu motoru a je zřejmě nastavena již z výroby. Znamená to tedy, že již nelze dodatečně nastavit např. bohatost směsi a ŘJ se v průběhu životnosti již neseřizuje? Je vyšší cena dána opravdu jen složitostí řídící jednotky? Děkuji za odpověď.
7.8.2018 7:42:15
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Přestavba přímovstřikového motoru
Dobrý den, aby výrobci vozidel splnili platné emisní normy, používají různé strategie řízení vstřikování a spalování paliva a používají hardwarově různé řídící jednotky s různými softwary. Proto má každý výrobce LPG systémů ve své nabídce pro přestavby motorů s přímým vstřikováním paliva několik hardwarově odlišných řídících jednotek a vydává seznam odzkoušených vozidel, která lze přestavět na LPG s konkrétními komponenty (řídící jednotka, reduktor, vstřikovače, sensory). Tyto komponenty jsou voleny tak, aby plně pokryly požadavky použité benzínové strategie. Do plynové řídící jednotky se pak nahraje firmware a software vytvořený pro konkrétní vozidlo konkrétního výrobce, modelu, objemu motoru, výkonu, kódu motoru a typu benzínové řídící jednotky. Přestavba pak musí být provedena přesně podle montážního návodu pro konkrétní vozidlo. To vše se odráží v ceně přestavby. Po provedené přestavbě se pak provede seřízení plynové mapy (bohatosti směsi) za jízdy. Plynovou mapu je potřeba při pravidelných servisních prohlídkách zkontrolovat případně upravit.

2.8.2018 15:53:08
Jméno: Michael Předmět: Honda CRV
Zdravím . Uvažuji o koupi tohoto nového vozu . Jelikož se chystá 5 tá generace s motorem 1,5 z Civicu , je lepší pro přestavbu a dalí provoz teď 2,0 nebo to co bude 1,5 . Děkuji za odpověď a nástřel ceny s co za zástavbu .
6.8.2018 12:01:20
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Honda CRV
Dobrý den, řada výrobců vozidel dnes používá motory s přímým vstřikováním paliva. Neuvádíte u zvažovaných motorů ani rok výroby ani výkon. Pokud jsem hledal v dostupné databázi, pak jsem našel, že motor 2,0 (kódy motorů R20A – 110 kW, R20A1 – 114 kW, R20A9 – 114 kW) jsou klasické motory a lze je přestavět bez problémů na LPG. Pokud by se však mělo jednat o motor 1,5 130 kW s kódem motoru L15B7, pak je to motor s přímým vstřikováním paliva a konkrétně pro tento motor v současné době nemáme vhodnou sadu na jeho přestavbu. Pro přesnější odpověď mi prosím pošlete detailní údaje o motoru.

2.8.2018 15:50:35
Jméno: Miroslav Marosz Předmět: vymena vstriku LPG Magic4
Dobry den
po 7 letech a 60tis km mi auto na LPG zaclo skubat. byl jsem na diagnostice u plynare a rikal ze treti vstrik je spatny. Mam Magic4 a vstriky Magic JET. stoji okolo 400,- chcu se zeptat, lze to vymenit doma bez diagnostiky LPG? nebo se to musi nejak nastavit. Premyslim vymenit jen ten pokazeny. ale nevim jak se to bude chovat. Pak me napadlo to vymenit za Vstřikovač Magic FX ale ten ma odpor 1.6 Ohm oproti JET 2Ohmy. To bych ale menil vsechny 4. Auto nemam na nejake jezdeni, jen do prace a zpet. Jedna se o Santa Fe 1. generace
6.8.2018 11:50:42
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: vymena vstriku LPG Magic4
Dobrý den, po každé výměně vstřikovačů je potřeba diagnostikou zkontrolovat plynovou mapu a případně provést potřebnou úpravu. Každý LPG systém má nadefinované vstřikovače, které lze použít. Systém Magic nemontujeme a proto nevím, zda je možná záměna vstřikovačů Matrix FX. Obraťte se proto na plynaře, který tento systém montuje.


<5x<   <<     <1> || <82>  <83>  <84>  <85>  <86> ||  <265>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací