Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <83>  <84>  <85>  <86>  <87> ||  <265>     >>   >5x>  

2.8.2018 13:45:07
Jméno: richard Předmět: spatny 1 studeny start hyundai matrixe lpg
zdravim,muj kolega z prace taky vlastni hyundai matrixe 1.6 lpg,a taky po ranu ma prvni start spatny,na diagnostice mi to ukazalo neotvira etc ventil.otazka je kde ho najit.Po druhem startu vse ok
6.8.2018 11:46:44
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: spatny 1 studeny start hyundai matrixe lpg
Dobrý den, nevím, jakou diagnostiku jste použil a neuvádíte ani kód chyby. Pokud vím, tak zkratka ETC (Electronic Traction Control) je elektronická regulace přenosu hnací síly používaná u vozidle 4x4 a Vaše vozidlo tento systém nemá.

2.8.2018 7:33:54
Jméno: David Předmět: CNG
Dobrý den chci se zeptat jak je to u cng s nájezdem kilometrů. Dívám se po octavii, myslíte že je problém 100-150000 km. Já já jezdím tak 5-10000 ročně. Auto by mělo vydržet 5 let bez větších investic. Děkuji za odpověď
2.8.2018 8:39:22
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: CNG
Dobrý den, u ojetých vozidel kromě nájezdu kilometrů záleží též jak pečlivě byl prováděn servis. U CNG Octavií při tomto nájezdu se objevují problémy s plynovými vstřikovači a je potřeba je vyměnit což není levná záležitost. Doporučuji k prohlídce vozidla přizvat automechanika, který rozumí i plynové problematice.

30.7.2018 12:34:41
Jméno: Radim Bestr Předmět: Valve Protector Sequent
Dobrý den
jakou by jste tedy doporučil variantu přimazávání pro 8V motor klasické konstrukce (Hummer H2) tedy se škrtící klapkou? Sekvenční za každý z PLG ventilů nebo tlakový před vstřiky nebo do sání před či za klapku?
Jaký je ze zkušenosti nejlepší a nejpropracovanější? Je pro tento motor vůbec nějký přímaz potřeba (Hummer H2 Vortec 6.0L rv 2003)
Předem díky za odpověď Bestr
2.8.2018 8:31:28
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Valve Protector Sequent
U těchto motorů není potřeba používat ochranu ventilů, montáží ochrany ventilů nic nezkazíte naopak budete mít ještě větší jistotu, že ventily budou v pořádku. Rozdíl mezi jednobodovým a sekvenčním dávkováním aditiva je v přesnosti dávkování – sekvenční systém dávkuje ke každému válci přesnou dávku, zatím co z jednobodové aplikace je mírná nerovnoměrnost. Rozdíl mezi aplikací do plynové větve a do sacího potrubí je v tom, že při aplikaci do plynové větve se nemusí znovu vrtat sání.

28.7.2018 15:07:43
Jméno: Honza Předmět: Chudá směs - 2096
Jen pro doplnění vozidlo má najeto 30000 km a z toho cca 25000 km na LPG. Je možné, že by po takovém nájezdu začal zlobit nějaký komponent? Tankuji z 90% plyn od TOMEGAS. Filtry jsou vyměněny. Spotřeba se pohybuje kolem hezkých 8l/100km. Dokonce jsem slyšel, že prý to někdy nejde seřídit, ale s tím se mi moc nechce žít :). Díky
2.8.2018 8:22:21
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Chudá směs - 2096
Dobrý den, odpovím na Vaše oba příspěvky do fóra. Pokud se rozsvěcuje kontrolka motoru s chybou chudá směs, pak v některém režimu jízdy (který používáte) nejsou parametry plynové mapy z nějakého důvodu nastaveny optimálně. Je třeba diagnostikou zjistit v jakém režimu se kontrolka rozsvěcuje zkontrolovat parametry a na základě výsledku precizně upravit mapu, případně provést opravu. Při spalování chudé směsi jsou ve spalovacím prostoru vyšší teploty, než u směsi stechiometrické a může dojít k poškození ventilů.

27.7.2018 16:54:02
Jméno: Honza Předmět: Chudá směs - kod 2096
Dobrý den,

už nevím na koho se obrátit. Mám ve svém vozidle Chevrolet Cruze 2013 1.6 91kw namontován systém Landi Renzo. Občas mi to vyhodí chybu Chudá směs paliva, která po cca 100km zhasne a za čas se opět objeví. Auto jede normálně, neškube, otáčky jsou OK. Už jsem byl u dvou plynařů a ti to vždy napíchli prý, že seřídili, ale bez výsledku. Chyba vyskakuje dál. Teď jsem byl např. na východním slovensku - najeto cca 1000km a bez problému. Škoda, že jste až ve Strakonicích. Jsem z Ostravy tak to k vám mám trochu z ruky. Děkuji za odpověď. Hezký den

25.7.2018 20:46:48
Jméno: Milan Předmět: Bílý kouř a ztráta výkonu
Dobrý den,
Mám i30 1.6 MPI 88kw a na LPG se mi občas při prudké akceleraci (třeba předjíždění) stane, že se za autem objeví hodně bílého kouře (opravdu hodně) a na pár vteřin se rozsvítí se kontrolka motoru. Při jízdě na benzín se to ještě nestalo. Voda ani olej neubývá a ani emulze v oleji není také není. Netušíte kde je problém?
26.7.2018 8:03:19
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Bílý kouř a ztráta výkonu
Dobrý den, pokud se rozsvěcuje kontrolka motoru tak něco není v pořádku a doporučoval bych kontrolu nastavení. Při hoření LPG vzniká mimo jiné i voda. Domnívám se, že dochází v některé části Vašeho výfukového potrubí k její kondenzaci a při akceleraci, kdy se zvýší teplota výfukových plynů, dojde k jejímu odpaření a projeví se to bílým kouřem.

25.7.2018 10:52:06
Jméno: M.Suchan Předmět: Vstřikovače benzín
Ještě jednou dobrý den :)

Děkuji za odpověd. Přesně tak již nechci žádný pokus - omyl. Tuto závadu už různí mechanici a servisy bezvýsledně řeší druhým rokem ! Kolik tyto pokusy-omyly stály ani nechtějte vědět. Předpokládám že všechny tyto vámi doporučené činnosti zvládnete ve vašem servisu a mohu se objednat ?

M.Suchan
25.7.2018 12:47:37
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vstřikovače benzín
Dobrý den,samozřejmě se můžete na servis objednat na tel. 606 659 530.

25.7.2018 8:04:28
Jméno: M.Suchan Předmět: Vstřikovače benzín
Dobrý den, moc děkuji za vyčerpávající odpověd k dotazu na "pokašlávání" motoru při studených startech. Včera jsem tedy udělal to co jste v odpovědi doporučoval. Posledních cca 10km jsem dojel na benzin. Při ranním startu se však situace opakovala. Motor naskočí normálně, ale cca 1-2minuty to škube. Pak se uklidní. Znamená to tedy, že závadu třeba hledat v benzinové části ? Např. v těch benzinových vstřikovačích ? Při jejich posledním pročištění ultrazvukem nedošlo k žádnému zlepšení. Všiml jsem si ale že vy provádíte i jejich diagnostiku na stolici ASNU. ?
M.Suchan
25.7.2018 9:28:29
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vstřikovače benzín
Dobrý den, ano provádíme diagnostiku vstřikovačů na stolici ASNU. Pokud se problém se studeným startem po dojezdu na benzín nezlepšil vypadá to na benzínovou část vozidla, ale znovu říkám, aby se neopravovalo metodou pokus omyl, je třeba provést diagnostiku jak LPG tak vozidla a na základě zjištění pak přistoupit k opravě.

24.7.2018 20:56:26
Jméno: Ondra Předmět: Cukání
Dobry den, mam problem s cukanim pri jizde na Lpg. Do kopce cuka v pravidelnych intervalech cca kazde 3vteriny. Pri jizde nejcasteji v okamziku seslapnuti plynoveho pedalu. Nekdy vubec nereaguje na plynovy pedal. Uz byly vymeneny svicky, filtry, lambda sonda a vstriky. Ja mam podezreni na reduktor, ale nevim jak se v tom ujistit. Auto ma najeto 250tis, ja s nim 110tis, za celou dobu meneny 2x vstriky. Plynovy system Romano, nenasel jsem servis kde by me udelali diagnostiku. Jako jedine reseni me navrhuji vymenu RJ. Budu rad za jakoukoliv odpoved nebo radu.
25.7.2018 9:01:46
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Cukání
Dobrý den, bez provedení diagnostiky benzínové části vozidla (zejména zapalovací soustavy) a diagnostiky LPG zařízení bych jen hádal. Pravdou je, že systém Romano není u nás příliš zastoupen a servisní síť je, jak jste se mohl přesvědčit, malá. Správná činnost reduktoru (pracovní tlak) se ověří diagnostickým programem, kterým se nechá spojit s Vaší řídící jednotkou. Doporučím tedy hledat dál vhodný servis, který systém Romano dokáže servisovat, případně zauvažovat o výměně LPG systému za jiný, který je u nás rozšířen a přitom by se mohly použít některé stávající komponenty – záleželo by na jejich kompatibilitě s jiným systémem.

24.7.2018 7:52:46
Jméno: M.Suchan Předmět: Vstřikovače benzín
Dobrý den,

rád bych se zeptal...... Při startu motoru za studena (benzín) dochází k nepravidelnostem v chodu na volnoběh. Občas to škube celým autem a při přidání plynu se motor dusí. Celé to trvá jen chvilku. Jakmile sytič stáhne otáčky chod se uklidní !
Myslíte že by mohlo jít i o něco jiného než jsou zanesené vstřikovače benzínu ????? Vůz pak jezdí na LPG (STAG) a tam jsou zalískané vstřikovače benzinu celkem běžná věc. Už jsem je nechával čistit a pomohlo to. Bohužel jen na nějaký čas, tak nevím zda nejde o něco jiného.
Roomster r.v. 2008, motor BTS 1.6 16V 77KW MPI.

Dík všem za názor :)

Mira
24.7.2018 9:26:53
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vstřikovače benzín
Dobrý den, jak již mnohokrát bylo odpovězeno na tomto fóru, nepravidelný chod motoru po studeném startu je nejčastěji způsoben nesprávným složením LPG směsi. Benzínová řídící jednotka i při jízdě na LPG dostává signály od lambda sond a na základě nich pak upravuje složení směsi tak, aby byla v daném režimu jízdy optimální. Pokud palivová směs LPG není optimální pamatuje si benzínová řídící jednotka poslední korekce před vypnutím motoru a s těmi pak startujete. Vlivem toho pak směs benzínu při startu není optimální, otáčky mohou kolísat, motor se dusí nebo i chcípne. Zda je tomu tak vyzkoušíte snadno, když posledních pár kilometrů před vypnutím motoru přepnete na benzín. Pokud start bude bez problémů je nutné provést diagnostiku a zjistit příčinu proč směs LPG není optimální, zda bude postačovat jen úprava plynové mapy nebo zda bude třeba vyčistit/repasovat/vyměnit vstřikovače nebo reduktor ….. Pokud i potom budou problémy se studeným startem je třeba závadu hledat v benzínové části vozidla.

23.7.2018 23:05:01
Jméno: Josef Předmět: tartarini
Dobrý den, mám sekvenci Tartarini Evo a několikrát se mi stalo, že i když jsem přepnutý na plyn, auto jede na benzín, poznal jsem to tak, že došel a motor zdechnul. I teď při testu, když odpojím palivové čerpadlo, motor zdechne, ale stále svítí led, že jedu na plyn
24.7.2018 7:26:44
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: tartarini
Dobrý den, v některých výjimečných případech, kdy je z nějakého důvodu problém seřídit chod motoru na LPG ve volnoběhu, se natavuje volnoběh na benzín a přepínač se chová, jako by byl stále v režimu LPG. Domnívám se, že to je i Váš případ. Lze to zjistit diagnostikou.

23.7.2018 19:29:34
Jméno: Peťka Předmět: Zavada na LPG
Dobrý den, jezdím na plyn 3 roky + majitel přede mnou a zatim bez závady. Tankuji pořád na stejné benzince, ale po posledním natankovaní LPG mám problém. Na benzin je to ok, ale při přepnutí na plyn mi neutahne nižší otáčky, cuká, problém s rozjezdem a z vyfuku slyším praskajici zvuk (popcorn). Mohla být závadná načerpaná směs LPG? Děkuji
24.7.2018 7:07:33
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Zavada na LPG
Dobrý den, i když palivovou směs nelze zcela vyloučit, při těchto příznacích bych se zaměřil, spíše než na palivo, na kontrolu správné funkce zapalovací soustavy. Doporučuji též diagnostikou zkontrolovat správnou funkčnost a nastavení LPG soustavy.

23.7.2018 9:21:04
Jméno: jirka Předmět: dotaz
dobry den,koupil jsem v patek 20.7. letošního roku auto na lpg,projdu s tim na evidenčce,kdyz ma auto propadlou platnost lpg nadrze,děkuji
23.7.2018 9:33:51
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: dotaz
Dobrý den, evidenční kontrola má za úkol zjistit, zda skutečný stav vozidla souhlasí s údaji uvedenými v originálu velkého technického průkazu a v ORV (resp. malého technického průkazu), proto se domnívám, že při evidenční kontrole by neměl být problém. S propadlou nádrží ale neprojdete STK.

22.7.2018 18:53:07
Jméno: bohous Předmět: mazda cx-7
Jestli motor 2,3DISI turbo znamená, že uje to diasel,tak nelze-disly maji naftu - a tudíž oktanové číslo -0, benzín-lpg má sto/100,takže nelze-jen beziNaky muzes prevadet na lpg!!b.
23.7.2018 8:03:25
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: mazda cx-7
Dobrý den, motor Mazda 2,3 DISI turbo s výkonem 191 kW a kódem motoru L3-VDT je motor s přímým vstřikováním benzínu, nikoli naftový motor, jak se domníváte a lze ho přestavět na pohon LPG. Jen pro pořádek u nafty se udává cetanové číslo – dle dnešních standardů je u nafty hodnota cetanového čísla 50 – 60.

22.7.2018 18:11:19
Jméno: bohous Předmět: lpg za 655kč?!
Jak je možné,že jsem vzal za 655Kč lpg,když stojí m14,90kč/L, tj44 litrú, když se mi tam oficiálně vejde je 36litrů a nominálně 30Litrů??Bráno dnešního dne na čerpací stanici milín!Jedině tak, že okrádají na objemu!!!Díky bohouš(nebo je to jinak????).
23.7.2018 7:51:39
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: lpg za 655kč?!
Dobrý den, nevím co si mám představit pod objemem „oficiálně“ nebo „nominálně“. Na štítku LPG nádrže je uveden její objem a při osazení nádrže odpovídajícím homologovaným multiventilem ji lze naplnit na max. 80%. Pokud natankujete větší množství než 80% nefunguje multiventil správně a bude ho třeba zkontrolovat případně vyměnit. Jestliže je objem Vaší nádrže 36 l, pal byste mohl natankovat max. 29 l (80% = 28,8 l). Doporučuji proto zkontrolovat údaje na Vaší nádrži a samozřejmě kontrolovat účtenky při placení.


<5x<   <<     <1> || <83>  <84>  <85>  <86>  <87> ||  <265>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací