Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <87>  <88>  <89>  <90>  <91> ||  <265>     >>   >5x>  

2.6.2018 13:29:31
Jméno: Friedrich Předmět: vhodnost přestavby na LPG
Dobrý den,zajímá mě možnost a vhodnost přestavby motoru 1,2 TCe 130 (H5F F4) u vozu Renault grand scenic - případně system,ochrana ventilů,orientační cena. Předem děkuji za odpověď.
4.6.2018 7:38:38
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: vhodnost přestavby na LPG
Dobrý den, přestavba motoru s přímým vstřikováním paliva 1,2 TCe, H5F F4, 96 kW (130 k), je možná. U této přestavby je třeba počítat s tím, že i při jízdě na LPG se bude spotřebovávat cca 15 až 20 % benzínu z celkem spotřebovaného paliva, proto není potřeba používat systém na ochranu ventilů.

29.5.2018 14:25:19
Jméno: Miloš Předmět: Špatné starty v letním období
Dobrý den, mám Fabii 1,4 přestavěnou na LPG, dlouhou dobu se potýkám se špatným startováním v letním období. Na poprvé motor hned zdechne, další starty nepravidelný chod. Tak na počtvrté se podaří nastartovat. Pokud se motor rozběhne, tak další starty během dne jsou bez problému a rovněž jízda. Další den se situace opakuje. V zimě auto startuje na poprvé. Výměna řídící jednotky za jiný typ nepomohla. Můžete poradit ?
30.5.2018 15:04:22
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Špatné starty v letním období
Dobrý den, studený start probíhá na benzín, proto závada může být způsobena jak vadnou funkcí některého komponentu vozidla, tak i LPG systémem a bude třeba provést diagnostiku jak benzínové části, tak i LPG systému. Může postačit i jen seřízení plynové mapy, ale odhalení závady a oprava si může vyžádat i delší časové období, kdy bude nutné pro ověření odstranění závady opakovat studený start.

28.5.2018 22:04:42
Jméno: milan Předmět: Dotaz
Zdravím, vlastním peugeot 307, 1.6, 80 kW, r.v. 2001.
Ráno jsem nastartoval a odjel do zaměstnání, odpoledne přijdu k autu a nemohu nastartovat. Po otočení klíčkem se rozsvítí palubka a poté úplně naprázdno bez startu. Auto jsem tam nechal a večer jsem přišel a na první start zase odjel. Poradí prosím někdo co by to mohlo být.? Děkuji M.Ch
29.5.2018 9:39:20
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dotaz
Dobrý den, v první řadě bych zkontroloval spínací skříňku a startér včetně přívodních kabelů, jinak u nahodilých závad je třeba počkat až se projeví a pak provést diagnostiku.

24.5.2018 23:40:20
Jméno: Jaroslav Předmět: Výměna plynových vstrikovacu
Po výměně plynových vstrikovacu za stejný typ Octavia 2 špatně drží volnoběh i jede.
25.5.2018 7:52:24
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Výměna plynových vstrikovacu
Dobrý den, neuvádíte, zda se jedná o originální přestavbu nebo o dodatečnou přestavbu a jaký LPG systém ve voze máte. Závada může být způsobena jak vadnou funkcí některého komponentu LPG soustavy, tak i některého originálního komponentu vozidla. Pro odstranění závady se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.

24.5.2018 23:01:53
Jméno: Vladimír Předmět: Problém s LPG
Dobrý den chtěl bych se zeptat zda si někdo nebude vědět rady s mou závadou.
Jde o Škodu octavii 1 motor 1.6 BFQ 75kw . Motor normálně nastartuje na benzín a v okamžiku kdy se přepne na plyn (potom co se zahřál na cca 40stupň) tak začne kuckat spadnou otáčky a zní to jako kdyby šel na 3 válce po pár vteřinách si auto samo přidá otáčky na cca 1500 a vše se ustálý. Pokud nechám motor delší dobu běžet na benzín a pak ho nechám přepnout na plyn tak se tohle neprojeví. Jinak auto jede normálně bez jakýchkoliv problémů.
25.5.2018 7:45:36
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Problém s LPG
Dobrý den, pro odstranění závady bude potřeba provést diagnostiku v momentu přepnutí a dle výsledku pak provést opravu. Vyjmenovávat komponenty, které by mohly závadu způsobovat nemá smysl proto doporučuji navštivit odborný servis, kde provedou diagnostiku a závadu opraví. Na opravu se můžete objednat i u nás na tel. 606 659 530.

24.5.2018 12:10:30
Jméno: šárka Předmět: Lpg vymena nadrze
Dobry den, jaka je cena vymeny nadrze po 10 letech provozu? Dekuji
24.5.2018 12:36:01
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Lpg vymena nadrze
Dobrý den, cenu výměny nádrže Vám sdělíme po upřesnění typu vozidla a nádrže na tel. 606 659 530.

23.5.2018 16:44:53
Jméno: Roman Předmět: přístřik benzínu
Dobrý den. Uvažuji o instalaci LPG do KIA Ceed 1,4 JD, 2017. Technik mi nabídl Landi Renzo Evo. Nic proti, avšak sdělil mi , že dnešní systémy se bez přívstřiku benzínu neobejdou (nevyrábějí), nicméně prý se benzín přivstřikuje až při vysokém zatížení prý od cca 5000 ot/min.- je to pravda? Lze přivstřik vypnout, když už bude instalován flash lube? Na mém Hyundai accent 1,4 mám skoro 220000 bez přívstřiku, bez flash lube a nic se neděje.. To mě tedy vůbec nenadchlo. LPG kde budu jezdit jenom o 0,40-0,50Kč levněji tedy nechci. Jak to tedy je. Děkuji za odpoveď. Roman
24.5.2018 11:13:24
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: přístřik benzínu
Dobrý den, u vozidla KIA Ceed 1,4 je potřeba při přestavbě na LPG použít některý ze způsobů ochrany ventilů. Zařízení Landi Renzo Evo s přístřikem benzínu není jediné řešení pro přestavbu Vašeho vozidla. Přístřik benzínu snižuje ekonomickou výhodnost LPG pohonu, proto našim zákazníkům doporučujeme namísto přístřiku benzínu elektronický systém ochrany Valve Protector, který zabezpečuje ochranu motoru v celém rozsahu otáček. V případě že zákazník již má ve voze LPG s přístřikem benzínu, lze tuto funkci vypnout a doinstalovat dodatečně systém ochrany ventilů. Podtlakový systém nezabezpečuje dostatečnou ochranu ventilů při vyšších otáčkách, kdy klesá podtlak v sání, proto tento systém nabízíme jen okrajově. Námi přestavěné vozidlo si můžete prohlédnout na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-monta zi/kia/montaz-kia-ceed-1-4-1/ .Bližší informace k ochraně ventilů naleznete zde http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .

23.5.2018 7:08:36
Jméno: Procházková Předmět: info pro uživatele PRINS
Vážení, tento systém stojí za prd. Od začátku se sekál, až po roce vyměněné udajně tepelné čidlo, pak konečně chvíli klid. Nyní přestával fungovat úplně, prý zanešený systém vlivem špatného nečistého plynu po celé republice. Čištěno 2 x za necelé 3 roky po instalaci.
První čištění 800,- a nyní 3.500,- kč. Zvláštní. Ale pot5ebuji jezdit, tak nemam na vyber. A to pan servisak jecasove velmi nespolehlivy. když chcete STK, tak máte velmi, ale velmi špatnou dostupnost. V Brně jsem našla jedno.

22.5.2018 11:03:07
Jméno: Tomáš Předmět: Jak často přepínat na benzín?
Já myslím že občas vyjet celou nádrž s kvalitním nebo jinak aditivovaným palivem motoru jen prospěje.
22.5.2018 11:14:44
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Jak často přepínat na benzín?
Dobrý den, přepnutím a jízdou na benzín se připravujete o ekonomickou výhodu pohonu LPG. U kvalitních a dobře seřízených LPG systémů to není zapotřebí.

21.5.2018 14:46:30
Jméno: Jan Dvořák Předmět: LPG korekce
Dobrý den, mám dotaz ohledně LPG korekcí. Vůz Passat 1.8T 110kW, 160tkm, STAG 4 QBox, 20tkm/2 roky - montáž od Vás. Potkal mne problém se studenými starty na benzin (zde často zodpovídaný problém). Auto startuji někdy 3-5x než chytne - pak ok. Když odstavím LPG, tak na benzin jezdí auto bez problémů. Chápu, jak jsem se zde dočetl, že se "hnuly" LPG korekce a je potřeba zajet na seřízení. Nerozumím však tomu, co tento stav způsobí a proč se jednotka LPG "nenaučí" opět ty "dobré" korekce.

Mé otázky jsou:
1. mohly se korekce rozhodit kvůli výměně váhy vzduchu za novou před 2 měsíci? (od té doby jsem zaznamenal větší výkon/menší spotřebu- cca1l/100km)
2. co jsem zde vyčetl, ECU (řj motoru) není jakkoli spojena s řj LPG. Pouze "sleduje" chování motoru na LPG a jelikož si myslí, že je to benzin, upravuje si benzinové korekce. Proč to samé nedělá řj LPG?
3. existují tedy adaptabilní LPG jednotky a STAG 4 k nim nepatří?
4. je potřeba (jak občas čtu) preventivně semtam najet v jednom kuse (třeba 50km) na benzin aby LPG nedělalo problémy? (to by však potvrzovalo, že LPG jednotka je částečně adaptabilní)
5. zásadní otázka pro mne je to, že pokud po rozhození LPG korekcí stačí jejich srovnání či znovunastavení, neřeší to přeci důvod proč se rozhodily a přijde mi to stejné jako ošetřit si kuří oko, ale nosit stále boty které tlačí...

Měl jsem od Vás LPG přestavbu již na předchozím Passatu 1.8 92kW, STAG 3 po dobu 8 let/100tkm bez jediného nutného zásahu. Při revizi vždy ok.
Jsem si vědom mnoha otázek, snažil jsem se to co nejvíce zpřehlednit. Určitě si nestěžuji, jsem s Vaší prací vždy spokojen a auto jinak na LPG jezdí bezvadně. Chci jen pochopit vlivy, které zapřičiňují tento stav a případná prevence abych nemusel nechávat seřizovat LPG každou chvíly. A to povede k ještě větší spokojenosti :)

Moc děkuji za Váš čas a trpělivost
Hezký den
Jan Dvořák
22.5.2018 7:35:00
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG korekce
Dobrý den, výměna váhy vzduchu mohla ovlivnit složení směsi a vlivem toho nastaly problémy se startováním. LPG systém pracuje na principu „Master – Slave“, kdy benzínová řídící jednotka zůstává hlavní řídící jednotkou a z toho vyplývá, že. LPG řídící jednotka nemůže zasahovat do činnosti benzínové řídící jednotky. Řídící jednotka plynu pouze upravuje vstřikovací časy plynových vstřikovačů tak, aby eliminovala rozdíly ve vlastnostech LPG ve srovnání s benzínem, aby řídící systém motoru (benzínová řídící jednotka) nepoznala, že motor pracuje na jiné palivo. Pokud všechny komponenty LPG systému pracují správně a nastavení (plynová mapa) bylo provedeno pečlivě není potřeba přepínat a jezdit „semtam“ na benzín. Během provozu dochází k opotřebení zejména nejnamáhanějších komponent LPG (vstřikovačů a reduktoru.) a jejich nesprávná funkce může mít za následek nesprávné složení směsi. Proto doporučujeme pravidelnou kontrolu správné funkčnosti komponent LPG soustavy a plynové mapy nejlépe při roční revizi.

16.5.2018 21:40:36
Jméno: Ing.Brhlovič Erik Předmět: Dacia Logan ,1,2L výmena nádrže za väčšiu
Dobrý deň,mám Daciu Logan 1,2 ročník 2015 s originál LPG zamontovaným predajcom nového auta.
Je teraz po záruke a chcel by som nechaťvymeniť pôvodnú nádrž LPG 43L za väčšiu. Je to možné napríklad za väčšiu viac litrovú, takú čo by sa vmestila do rezervy a kľudne môže byť vyžšia?
Alebo za válcovú s objemom okolo 80L?
Ďakujem pekne za informáciu Brhlovič
17.5.2018 7:59:22
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dacia Logan ,1,2L výmena nádrže za väčšiu
Dobrý den, výměna nádrže je možná, výměna musí být provedena s ohledem na technické možnosti vozidla a platné předpisy.

15.5.2018 14:34:50
Jméno: Karel Předmět: Správné nastavení bohatosti směsi
Dobrý den,
zakoupil jsem vůz Lancia Thesis 3.2l V6 s již hotovou vestavbou polského systému LPG, která ale nepracovala zcela správně. Pořídil jsem proto diagnostický kabel a SW a zjistil vadný teplotní senzor. Ten jsem objednal a vyměnil. Po dotankování jsem na LPG jezdil, ale na LPG byl motor na volnoběh dost neklidný a čím déle se s autem jezdilo, tím se to zhoršovalo. Zkusil jsem proto automatickou kalibraci řídící jednotky a v podstatě se nakalibrovala korekce stejná jako byla původně a chování auta bylo stejné. Tedy po cca 50 km na LPG bylo potřeba jezdit alespoň 15 km na benzin aby se zřejmě srovnala řídící jednotka a autu se srovnal volnoběh. I podle velmi nízké hodnoty spotřeby na LPG podle palubního PC (o 2l/100km méně než na benzin) jsem usoudil příliš chudou směs. Nastavil jsem tedy manuálně korekce o něco výš a volnoběh se krásně srovnal. Ale po ujetí cca 200-250 km mi vyskočí v ŘJ motoru chybová hláška, kterou jsem si přeložil jako příliš bohatou směs a auto pak cca 2-3 km po nastartování cuká a je líné. Pak se opět srovná a jezdí jak má. Spotřeba podle PP vychází cca podobně jako na benzin.
Myslíte, že bude stačit směs doladit nějak mezi nebo je to nastavení složitější a je potřeba se u Vás zastavit?
15.5.2018 15:05:48
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Správné nastavení bohatosti směsi
Dobrý den, neuvádíte, kolik km je s LPG systémem najeto, proto bych doporučoval objednat se u nás nebo některého z našich autorizovaných servisů na kontrolu LPG systému. Je třeba zkontrolovat správnou funkčnost jednotlivých komponent LPG systému, zejména vstřikovačů, zkontrolovat správnost nastavení parametrů a na základě výsledku pak provést seřízení plynové mapy nebo opravu. U nás se můžete objednat na tel. 606 659 530.
Metodu pokus omyl a přiměřeně přiměřeně nedoporučuji.

14.5.2018 8:19:25
Jméno: Martin Předmět: Opel Zafira B 1.6 CNG 69kW 11/2006
Dobrý den,
chtěl bych se Vás zeptat, byli jsme na STK, ME a napsali do STK poznámky, že revize CNG bomb 12/2018. Původní protokol vystaven ještě v Itálii vždy na 4 roky. Kde se dá získat nový. Vím že jste profesionálové, opraveno Vámi cukání v lednu 2017, proto prosím o radu atd. Jsme z Vysočiny.

S pozdravem
Martin K.
14.5.2018 12:51:25
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Opel Zafira B 1.6 CNG 69kW 11/2006
Dobrý den, požadavek na pravidelnou vizuální kontrolu CNG nádrží nejdéle po každých 48 měsících vychází z předpisu EHK 110. V případě že se jedná o tovární přestavbu provede kontrolu servis Opel nebo se můžete obrátit na servis, který má oprávnění provádět montáž, revize a servis CNG zařízení ve vozidlech.

13.5.2018 21:33:42
Jméno: Karol Chwistek Předmět: Opakovaná netěsnost spojů LPG soustavy
Dobrý den,
prosím Vás o radu. Téměř před rokem jsem provedl přestavbu svého vozu na LPG. Vlastním Volvo S 60, r. v. 2002, pětiválec, obsah 2,5l, turbo, benzín. LPG systém je od firmy Elpigaz. S provozem vozu na LPG mám řadu problémů. Největší problém je opakovaný únik plynu ze spojů LPG soustavy v místech kde jsou spoje utaženy stahovacími kovovými objímkami. Problém jsem v servise již 2x řešil, ale pořád se to vrací. Únik jsem zprvu zaznamenával jen při startu studeného motoru, únik plynu jsem zjistil podle syčivého zvuku a citelného proudu plynu na dlani. Příčina byla v povolení kovových objímek, po jejich dotažení jsem únik už nezaznamenal. Po čase jsem ale opět při náhodné kontrole (v kabině plyn cítit není) únik plynu při startu zjistil a opět musel dotahovat uvolněné objímky. Řešil jsem to reklamací v servise, kde mi systém montovali. Na opravě byl vůz loni na podzim, byl jsem přesvědčen, že se to vyřešilo. Navíc jsem s vozem v následujícím období jezdil hodně málo. Během zimy jsem ale zaznamenal výrazné zkrácení dojezdové vzdálenosti. Zatímco čerstvě po přestavbě jsem na plnou nádrž (55 l.) ujel asi 430 km, v zimě to bylo o 50 -70 km méně. Moje auto je celkem žrout, při jízdách ve městě má spotřebu benzínu téměř 12 l/100 km. Já jsem v tomto období jezdil téměř jen krátké vzdálenosti do 5 km ve městě a tak jsem výraznější spotřebu plynu svaloval právě na toto. Před měsícem jsem ale na plnou nádrž ujel jen 330 km, což už bylo fakt divné a po natankování asi 1/3 nádrže jsem zkontroloval únik plynu. Zjistil jsem, k velkému zděšení, že plyn uniká masivně i při zahřátém motoru po jízdě a to z řady míst, příčinou byly opět uvolněné objímky. Postupně jsem je tedy maximálně utahoval, ale vždy pak byl únik na dalším místě. Na několikrát jsem tedy utáhl šroubovákem maximum dostupných objímek, k některým jsem se ale nedostal. Nakonec se mi podařilo slyšitelný unik plynu zastavit, ale bez měřiče úniku plynu nevím, zda úplně. Nechápu, proč se objímky stále povolují a nechce se mi je při každé jízdě kontrolovat. Ihned jsem se ve stejném servise objednal, vůz je nyní na opravě. Kromě zmíněného problému totiž motor při jízdě na plyn neběží na volnoběh pravidelně, auto při jízdě za nižších otáček cuká a na palubním počítači svítí oranžová kontrolka závady na motoru (která pokaždé zhasne, když ujedu několik km čistě na benzín), nevím, zda zmíněné potíže souvisí s únikem plynu nebo je to další závada. Obávám se, aby se po opravě problémy časem nevrátily. Proto Vás prosím o radu jak to případně dále řešit. Zmíněný servis provádí přestavby min. 12 let, stížnosti jsem na něj neslyšel navíc je to jediný servis v našem okrese, který se přestavbou LPG zabývá. Pokud budu v budoucnu muset problém opět řešit, asi mi nezbude než hledat jiný servis mimo okres - můžete mi prosím nějaký dobrý poradit, blízko od mého města? Jsem z Jeseníku a k Vám to je opravdu bohužel moc daleko. Předem děkuji za Vaši odpověď. S pozdravem Karol Chwistek.
14.5.2018 12:34:03
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Opakovaná netěsnost spojů LPG soustavy
Dobrý den, netěsnost při použití šroubových spon vzniká jednak tím, že se v místě stažení hadice časem smáčkne a jednak vlivem rozdílů teplot v motorovém prostoru. Pro uchycení plynových hadic se používají odpovídající pérové spony. Pokud se při jízdě na LPG objevuje kontrolka emisí bude potřeba provést diagnostiku LPG systému, zkontrolovat správnou funkci všech komponent LPG systému a na základě toho pak provést opravu případně seřízení plynové mapy. Jako nejbližšího našeho partner mohu doporučit LPG Šumperk případně Autogas Opava s.r.o. adresu a kontakty naleznete zde http://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-serv isy/

11.5.2018 12:44:12
Jméno: Peter Předmět: Montáž LPG
Mazda cx3, kód motora PE, 1998cm3, 110 je, je možná prestavba na LPG.
Ďakujem.
11.5.2018 14:11:06
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Montáž LPG
Dobrý den, ano přestavba tohoto motoru na LPG je možná. Bližší informace poskytnu na telefonický dotaz na tel. 602420268.


<5x<   <<     <1> || <87>  <88>  <89>  <90>  <91> ||  <265>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací