Diskuzní fórum LPG/CNG
10.5.2018 13:54:22
Jméno:
Peter Předmět:
Tattarini LPG ridici jednotkaDobry den, mam otazku pred nekolik tydnami mi vytopilo RJ LPG systemu. Teraz sem objednal druhu pouzitou ale jezdila na CNG je potreba tuto RJ celu prenestavit nebo staci nahodit do auta a bude to fungovat? RJ je presne ta ista
11.5.2018 7:12:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Tattarini LPG ridici jednotkaDobrý den, po výměně bude nutné v řídící jednotce znovu nastavit parametry vozidla včetně změny paliva na LPG, provést auto-kalibraci a následně nastavit plynovou mapu. Doporučuji svěřit toto odbornému servisu.
10.5.2018 7:59:12
Jméno:
Mirek Předmět:
lpgDobrý den mám namotováno ve vozidle LPG značky Lovato a toto je uvedeno ve velkém TP. Budu toto měnit za systém BRC musí být změněn zápis v TP Lovato za BRC? Děkuji
10.5.2018 10:04:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpgDobrý den, firma, která bude montáž provádět, Vám musí dát příslušné dokumenty, kde bude výměna plynového systému zaznamenána. Zřejmě se jedná o vozidlo z dovozu neboť u přestaveb provedených v ČR se systém do velkého TP nezapisuje a veškeré údaje o LPG systému jsou uvedeny v příloze k velkému TP.
9.5.2018 19:27:00
Jméno:
Adam Blecha Předmět:
Přepne ale nejedeZdravím mám problém ze zařízením Landi Renzo Omegas v Audi A6 V6 2.8.
Na LPG normálně přepne na přepínapřepínači svíti, že auto jede na LPG, ale při přidání plynu se nic neděje. Pomáhá když zahybu s konektorem od ŘJ pak chvilku jde než najedu na nějakou díru apod. Je jasne, že je někde špatný kontakt..Jste schopni říci po čem jit?
10.5.2018 10:00:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přepne ale nejedeDobrý den, v kabelovém svazku od řídící jednotky je řada drátů a opravdu takto od stolu neumím říci, kde je studený spoj nebo který drát je vadný. Tyto závady se velice těžko hledají, musí se systematicky postupně proměřit všechny dráty.
9.5.2018 11:58:23
Jméno:
František Staněk Předmět:
Octavia 1.4 Tsi G-Tec nepřepla na cngDobrý den, koupil jsem Octavia 1.4 TSI G-TEC r.v. 2015, po vyjetí nádrže na cng, jsem opět dotankoval plnou nádrž cng, ale cca za 2 km cesty domů z čerpačky auto nepřeplo z benzínu na cng. Je to normální nebo je to nějaká závada? Děkuji za odpověď.
9.5.2018 13:10:33
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Octavia 1.4 Tsi G-Tec nepřepla na cngDobrý den, k přepnutí by mělo dojít automaticky. Zřejmě půjde o nějakou závadu. Obraťte se na značkový servis.
8.5.2018 13:37:17
Jméno:
Josef Předmět:
Prestavba 3,0 v6 na lpgDobry den,
Chtel bych koupit peugeot 407 3,0 v6 (155kw).najezd cca 150 k km. Uvazoval jsem nad prestavbou na LPG. Najezdim rocne 20 - 30k km, takze po roce a pul to budu mit zpatky. Zajimaji me hlavne dve veci.
1. U sekvencniho vstrikovani vsude pisou, ze se tento system nejvice blizi vykonem a spotrebou benzinu. Nkde jsem ale nenasel, jaka je ve skutecnosti ztrata vykonu? Mam porad pocitat 5 - 10 procent?
2. U stareho auta(karburator) jsem mel lpg a byla to hruza. Strileni do sani a podpalene ventily. Vycetl jsem, ze sekvencni vstrikovani do sani strilet nemuze a do plynu uz se dnes da pridat aditivum flashlube atd... Akorat mi to pripada trochu jako reklamni trik. Bude mít motor s aditivem do plynu stejnou zivotnost jako na benzin?
Dekuji moc za rady
Hezky den
9.5.2018 7:57:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Prestavba 3,0 v6 na lpgDobrý den, LPG má oproti benzínu jiné fyzikální vlastnosti a jiné oktanové číslo, a to má vliv i na výkon motoru. V různých pracích, které se tímto zabývaly a porovnávaly výkon motoru na benzín a na plyn se uvádí ztráta výkonu 3-5%. Troufnu si říct, že u tohoto motoru pocitově ztrátu výkonu nepoznáte. U dnešních systémů MPI nedochází ke střílení do sání, neboť plyn je dávkován do sání před sací ventily ke každému válci zvlášť. Aditivum je nehořlavá kapalina, která slouží k ochraně ventilů a účinek byl prokázán provedenými testy TÜV.
7.5.2018 6:35:16
Jméno:
Chochol Předmět:
Nechytal motorDobrý den,dovezl jsem z Německa New Beatles 1,4 16 V s přestavbou na plyn. Auto za studena vůbec nechyta,po obtížném nastartování a následném zahřátí na provozní teplotu vůz chytá stejně obtížně. Motor chytne ale start trvá cca 10-15 vteřin. Kde může být problém? Děkuji za odpověď Chochol
9.5.2018 7:42:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nechytal motorDobrý den, takovéto chování může být způsobeno řadou příčin. Bude nutné provést diagnostiku LPG systému a zkontrolovat správnou funkčnost jednotlivých komponent, nastavení systému a plynovou mapu. Na základě zjištění pak provést opravu případně seřízení.
6.5.2018 20:31:31
Jméno:
Duffys Předmět:
Kontrolka motoruDobrý den,
mám vozidlo Hyundai i30 1.6 CVVT a u Vás proběhla přestavba na plyn... po jízdě na plyn se rozvicí kontrolka motoru. Teď se rozsvítila po 202 km odjetých na plyn, pokud přepnu zpět na benzín, tak kontrolka po cca. 70-80 km (po znovu nastartování) přestane svítit. Už jsem doopravdy zoufalý, protože Váš partnerský servis u nás asi moc nemá tušení co s tím... Prosím o přiblížení o co se může jednat? při jízdě na beznín se kontrolka nerozsvicuje... Nejde znát žádný pokles výkonu ani žádné jiné aspekty, které by jízdu ovlivňovaly... Už jste se s tím setkali? Děkuji za přiblížení
S pozdravem
Duffys
9.5.2018 7:39:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Kontrolka motoruDobrý den, rozsvěcování kontrolky může způsobovat více věcí. Jde o to, že z nějakého důvodu není směs paliva optimální. Pro zjištění příčiny bude nutné připojení k diagnostickému programu. Může stačit nastavit plynovou mapu v režimu jízdy, který používáte, může se jednat o závadu některého vstřikovače……
5.5.2018 11:28:01
Jméno:
Dana Předmět:
Zablokované zapínání světelStalo se někomu, źe se zablokovala páčka nešla otočit a zapout světla? Blinkr funguje. Je to na výměnu páčky nebo se to dá opravit. Děkuji za odpově|.
9.5.2018 7:27:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Zablokované zapínání světelDobrý den, zřejmě bude nutné páčku vyměnit.
5.5.2018 10:30:53
Jméno:
Andrei Předmět:
LPG nadrž Dobrý den.Chtel bych se zeptat jak dlouho mohu jezdit po ukonceni platnosti narže 10 let ? Co se muźe stat kdyz budu jezdyt ješte pul roku anebo rok na vic.mam 45l.nadrž na LPG osobni automobil volvo s40.dekuju
9.5.2018 7:26:11
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG nadrž Dobrý den, předpis hovoří jasně – životnost nádrže je 10 let od data výroby. Včasnou výměnou se tak vyhnete možným problémům při silniční kontrole nebo v případě pojistného plnění.
4.5.2018 14:24:04
Jméno:
Helena Antošová Předmět:
přestavba na LPGDobrý den.
Je možné provést přestavbu na LPG VW Eos 2,0FSI, 110kv, 6/2006, typ motoru BVY.
Děkuji Antošová
4.5.2018 14:55:03
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přestavba na LPGDobrý den, přestavba tohoto motoru na LPG je možná, bližší informace poskytnu telefonicky.
4.5.2018 10:00:01
Jméno:
Jiří Předmět:
Auto s LPG zástavbou bez dalších dokladůDobrý den,
zakoupil jsem vozidlo s již nainstalovaným polským systémem LPG. V technickém průkazu k vozidlu mám jen poznámku "LPG" a žádné další dokumenty jsem k vozidlu nedostal. Je problém udělat revizi v tomto případě? Jak je to poté s STK? Platnost nádoby je do r. 2019. Pokud bych ji i s multiventilem chtěl vyměnit za novou stejného rozměru sám, je s tím poté u revize nějaký další problém? Děkuji.
4.5.2018 10:12:17
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Auto s LPG zástavbou bez dalších dokladůDobrý den, pokud nejsou k přestavbě žádné doklady může firma, která systém montovala vystavit duplikát přílohy k velkému TP. Pokud se jedná o dovoz, lze vystavit tzv. revizní protokol, kde po fyzické kontrole LPG systému budou uvedeny komponenty systému a jejich údaje, pokud jsou čitelné.
Výměnu nádrže smí provádět pouze subjekt, který má oprávnění k montážím a opravám LPG systémů a po výměně změnu zapíše odpovídajícím způsobem do přílohy k TP nebo do revizního protokolu a samozřejmě ověří těsnost celého LPG systému. Revize se pak vyznačují v příloze k TP nebo v revizním protokolu.
3.5.2018 14:08:23
Jméno:
Helena Antošová Předmět:
váš názorVW GOLF V 1.6 BIFUEL/TOP STAV
R.v.2008
2x klíč
Najeto 117 000km
Pohon benzín + LPG(tovární)
Nová nádrž a revize LPG!
Rozvody dělány při 92t km
Velmi dobrý stav-v CZ ani v soli nejeto.
4.5.2018 10:13:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: váš názorDobrý den, rozhodnutí je na Vás.
3.5.2018 10:38:04
Jméno:
Helena Antošová Předmět:
přestavba na LPG nebo tovární LPG?Dobrý den, chci si v brzké době koupit jiné vozidlo a nevím, zda nechat instalovat systém LPG a nebo koupit vozidlo již s továrním LPG. Počítám, že stáří vozidla by mělo být kolem 10ti let, jak z výroby tak vozidlo na benzín. které vozidlo je vhodné pro přestavbu a které s továrním LPG?
Děkuji za odpověď
3.5.2018 11:16:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přestavba na LPG nebo tovární LPG?Dobrý den, pokud koupíte 10 let staré vozidlo s LPG z výroby, je velká pravděpodobnost, že po 10 letech budete muset vyměnit nádrž LPG a i ostatní komponenty LPG budou značně opotřebované neboť u těchto vozidel se předpokládá úspora nákladů za pohonné hmoty a budou tím pádem mít veliký nájezd km. Jen výjimečně lze některé typy továrně přestavěné na LPG servisovat u servisů provádějících přestavby vozidel na LPG, tak že převážně ve značkovém servise. Pro dodatečnou přestavbu doporučuji volit vozidlo, které nemá motor s přímým vstřikováním paliva – přestavba je jednodušší a levnější. V případě že byste uvažoval o vozidle s motorem s přímým vstřikováním paliva, je třeba před jeho koupí znát typ vozidla, model, rok výroby, kód motoru a pokud možno i typ benzínové řídící jednotky. Na základě těchto údajů pak můžeme zjistit, zda přestavba na LPG je možná.
3.5.2018 8:09:26
Jméno:
Jenda Předmět:
CNGDobrý den. Mám dotaz ohledně chyb z diagnostiky u vozu Touran ecofuel 2.0 CNG r.v.2008. Tyto chyby mi ukazuje: 54 lambda sonda 2 topný odvod řada válce zřejmě čtvrtého , 13153, 13157, 13158
3.5.2018 9:53:01
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: CNGDobrý den, jená se o tovární přestavbu, proto se obraťte na značkový servis.
2.5.2018 10:43:53
Jméno:
Antonín Předmět:
Hlučnost vstřikovačůDobrý den
Chci se zeptat ,mám nově namontovanou přestavbu Zavolli do auta.Zarazila mě hlučnost vstřikovačů na lpg.Docela nahlas cvakají,vypnu lpg a je klid.Mám zkušenosti z předchozích aut na lpg ,ale dříve jsem o nich nevěděl .Druhé auto má Brc a tam je klid jako v hrobě. Tyhle cvakají tak nahlas jako kdybych měl vadná zdvihátka ventilů.Nebo mi to připomíná Valteky ty to dělaly běžně.Je to vlastnost vstřikovačů nebo je něco špatně.
Děkuji za odpověď.
2.5.2018 12:35:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Hlučnost vstřikovačůDobrý den, plynový vstřikovač je elektro-ventil, který dávkuje na základě impulsů od plynové řídící jednotky potřebné množství plynu dle zatížení motoru. Uvnitř vstřikovače je pohyblivé jadérko nebo v konkrétně v případě vstřikovačů Zavoli membrána. Pohyb jadérka nebo membrány je vždy doprovázen cvakáním. Záleží též na odhlučnění motorového prostoru od kabiny vozidla.
Přidat záznam