Diskuzní fórum LPG/CNG
18.1.2017 0:18:06
Jméno:
Zdenek Předmět:
špatně topíDobrý den, mám Peugeot 308 sw 1,6. Dva roky jezdím na lpg. Nyní zjišťuji že systém topení slabě topí. V servisu mi čistili chladič ale nepomohlo to, prý je to tím, že mám namontované slabší hadičky od směšovače. Co vy na to? Děkuji. Zdenek
18.1.2017 14:07:01
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: špatně topíDobrý den, průměr použitých hadic pro připojení reduktoru je odvislý od průměru přípojek na vstupu a výstupu chladí kapaliny, tak je reduktor homologován. Pokud jste dva roky jezdil na LPG a vozidlo topilo, nebude zřejmě problém v připojení reduktoru. Píšete, že je vyčištěný chladič a co ostatní části chladící soustavy? Jsou dostatečně průchodné včetně reduktoru? Funguje termostat a vodní pumpa správně?
17.1.2017 22:01:51
Jméno:
Martin Předmět:
cukání Opel Zafira B 1.6 CNG 69kW originál 11/2006 Dobrý den,
koupili jsme si ojeté auto s originálním CNG od výrobce vozu. Za studena při rozjetí mimo obec na 90 km/h auto začne cukat a ztratí výkon. Po zahřátí zhruba 10÷15 km mimo obec, jede auto už tak jak má. Po městě s maximální rychlostí do 60 km/h se nic neděje, necuká ani za studena. Nevíte čím by to mohlo být? Na netu jsem našel diskusi na stejný problém a tam byla rada zkontrolovat svíčky, hlavně koeficient tepelné hodnoty. Popřípadě objednání u vás na Diagnostiku zařízení CNG, jste schopni závadu popřípadě opravit během jednoho dne?
Děkuji za odpověď a případnou radu.
18.1.2017 13:37:22
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: cukání Opel Zafira B 1.6 CNG 69kW originál 11/2006 Dobrý den, i když tato vozidla na CNG servisujeme, některé věci jsou u továrních přestaveb odlišné oproti dodatečným přestavbám proto je těžké jednoznačně Vám odpovědět na Vaši otázku. Kontaktujte proto našeho hlavního technika p. Krále tel.: 602518625.
12.1.2017 6:39:09
Jméno:
František Boháček Předmět:
Poškubávání motoru v tahu FABIA HPTDobrý den, prosím Vás o radu. Máme Škoda Fabia 1,2/47KW HTP z roku 2005, přestavěná na LPG STAG v roce 2011. Vůz pošubává v tahu, ne však celý motor, ale jako by se částečně ulíval jeden válec, tedy ztráta výkonu není výrazná, ale spíše pocitově nepříjemná. Nejlépe je to poznat na výjezdu z obce, poškubávání se zvětšuje s přidáváním plynu. Naopak třeba při jízdě po městě to téměř není poznat. Vůz je čerstvě po STK, měření emisí žádný problém neodhalilo. Děkuji za radu, Boháček.
12.1.2017 7:39:09
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Poškubávání motoru v tahu FABIA HPTDobrý den, možná Vás zklamu, ale bez provedení diagnostiky neumím dát jednoznačnou radu pro odstranění závady. Může se jednat jak o závadu některého komponentu LPG soustavy, tak o závadu některého originálního komponentu vozidla – např. zapalovací soustavy. Pro odstranění závady navštivte proto některý z autorizovaných servisů STAG viz. http://www.acstag.cz/autorizovane-servisy-stag/ .
11.1.2017 16:05:14
Jméno:
Pavel Předmět:
Výměna lpg nádržeDobrý den
vyměnil jsem si plynovou nádrž na mém autě co je za potřebí abych prošel stk.Je nutné mněnit i redukční ventil na nádrži,kdyz je odvětrávaná?Nádrž jsem si měnil sám.Je nutné to dávat někam na revizi nebo mi to udělaj na stk.je zapotřebí technický list.i když už tam nejsou volné pole na razítka.popř.kde mi vydají nový,
12.1.2017 7:29:49
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Výměna lpg nádržeDobrý den, i když nepíšete jakou plynovou nádrž jste měnil zda na LPG či na CNG budu předpokládat, že jte měnil LPG nádrž. Nádrž je osazena multiventilem, který mimo jiné funkce zabezpečuje plnění nádrže na max. 80% celkového objemu nádrže. V současné době lze používat již jen multiventily homologované dle EHK 67R-01. Pokud jste použil nádrž jiných rozměrů – průměru nebo výšky, nebude multiventil pracovat správně. Multiventil musí být vždy volen s ohledem velikost nádrže. Je dobré mít od nádrže technický list z důvodu prokázání životnosti nádrže, neboť ne u všech nádrží jsou dobře čitelné údaje na výrobním štítku nádrže (týká se zejména venkovních nádrží, které korodují). Jakmile se provede zásah do těsnosti plynového systému, a tím výměna nádrže je, musí být vždy po ukončení prací provedena zkouška těsnosti neboli revize. Výměna nádrže se zaznamenává do přílohy k technickému průkazu, kde se vyznačí změna výrobního čísla a data platnosti nádrže, případně pokud je použita nádrž jiných rozměrů nebo od jiného výrobce i změna homologace nádrže. Pokud nejsou volná pole na revize řešíme to tak, že ke stávající příloze se připne další list pro vyznačování revizí. Revizi může potvrdit jen technik, který má příslušné školení. Některé STK mají takto vyškolené techniky. S ohledem na výše uvedené doporučujeme výměnu nádrže svěřit odborné firmě, která provede všechny potřebné úkony.
8.1.2017 23:55:09
Jméno:
Roman Komrska Předmět:
Renault Clio Storia 1,2 / 8V /43kW / 12/2006 / 82 000km Dobrý den, potřebuji spolehlivě přestavět Renault Clio II Storia 1,2 / 8V /43kW / 12/2006 / 82 000km (čerstvý dovoz z Rakouska) na LPG Zkuste mi prosím nabídnout osvědčený systém pro namontování u vás a naznačit cenu s nádrží místo rezervy.
9.1.2017 8:09:12
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Renault Clio Storia 1,2 / 8V /43kW / 12/2006 / 82 000km Dobrý den, vhodný systém a cenovou nabídku jsem Vám poslal mailem.
8.1.2017 18:15:08
Jméno:
Jakub Předmět:
Cvakající vstřiky lpgDobrý den, mám Octavii II facelift 1,6 originál lpg. Minulý rok začalo něco cvakat v motoru při provozu na lpg, proto jsem zajel do servisu lpg v Plzni a tam jsme se shodli na tom, že cvakají vstřiky od lpg, přece jen auto mělo najeto 220 000km. Po výměně se, ale nic nezměnilo a vstřiky cvakají dál, auto sice normálně jede, ale vadí mi to, výměna stála 10 000kc.
Děkuji
Jakub
9.1.2017 7:50:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Cvakající vstřiky lpgDobrý den, plynový vstřikovač je elektroventil, který dávkuje LPG na základě impulsů z řídící jednotky plynu. V Octaviích továrně přestavěných je systém Landi Renzo, jehož vstřikovače mají výraznější zvukový projev.
8.1.2017 7:41:59
Jméno:
PaulofWoCC Předmět:
Jméno: Helena Předmět: DotazPokud máte v autě směšovací zařízení (využívající tzv.mix, respektive "klasiku"), tak to možné je a to zejména při velmi krátkém přepnutí bez dostatečného naakumulování tepla reduktoru. Další možností je zamrznutí směšovacího i vstřikovacího systému díky např. středně zavzdušněnému systému vyhřívání. Pokud máte na mysli zamrznout LPG v nádrži, teoreticky to možné je, nevylučuji, ale zatím jsem se e tím ještě nesetkal.
7.1.2017 20:20:19
Jméno:
Helena Předmět:
DotazDobrý večer chtěla bych se zeptat jestli je možné aby zamrzl plyn v autě ?
9.1.2017 7:39:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: DotazDobrý den, LPG je směs uhlovodíků z nichž převážnou část tvoří propan a butan. Propan se vypařuje při teplotách nad -45oC a butan se odpařuje při teplotách nad -0,5oC. Proto v zimním období má směs LPG 60% propanu a 40% butanu. Pokud jste dlouho nejezdila a měla jste v nádrži ještě letní směs (60% butanu a 40% propanu) mohlo se stát, že došlo k zamrznutí plynu.
7.1.2017 20:08:51
Jméno:
Zdeněk Černohorský Předmět:
Bingo S, cidlo teplotyDobrý den, mám Felicii 1.3 BMM. Řídící jednotku LPG Bingo S, reduktor BRC s čidlem teploty. Toto čidlo mi odešlo, takže ŘJ nepřepla na LPG. Zatím jsem tento problém vyřešil tak, že jsem softwarově vypnul požadavek teploty na přepnutí na LPG a vše zase funguje. K přepnutí na LPG dojde ihned po dosažení 1700 ot./min, reduktor nezamrzá ani v těchto mrazech.
A teď konečně dotaz č. 1: můžu takto jezdit dlouhodobě nebo řídící jednotka na LPG používá informaci o teplotě chladící kapaliny i k dalšímu řízení chodu motoru?
Dotaz č. 2: na jaký plyn má motor lepší výkon (menší spotřebu) - zimní nebo letní LPG?
Dotaz č. 3: na různých fórech jsem četl různé ,,zaručené" rady a jedna z nich je, že pro LPG je výhodnější nasávat co možná nejstudenější vzduch, proto radí vyřadit sání přes výfukové svody a sát vždy z venku. Je podle Vašeho názoru toto pravda?
Dotaz č. 4: O kolik by jste doporučili zvýšit předstih s ohledem na pomalejší hoření LPG?
Předem děkuji za odpovědi, s pozdravem Zdeněk Černohorský.
10.1.2017 7:55:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Bingo S, cidlo teplotyDobrý den, u tohoto nasávaného jednobodového systému se používá hodnota teploty pouze pro přepnutí, kdy k přepnutí dochází až po zahřátí reduktoru. K otázce č. 1 – Mnoho systémů přepíná bez teplotního čidla. Čidlo je záruka, že reduktor nezamrzne. K otázce č. 2 – LPG je směs dvou plynů, kdy zimní směs obsahuje 60% propanu proto, že má nižší teplotu varu a v zimě nezamrzá a letní směs paliva má 60% butanu protože lépe hoří, ale má vyšší teplotu varu. Proto na zimní plyn má větší spotřebu. K otázce č. 3 – Nasávaný plyn je hlavně věc podtlaku proto na různých vozech se dělaly různé úpravy tak aby jelo vozidlo lépe. Nicméně naopak, většinou se náporové nasávání uzavíralo, aby se proud vzduchu neměnil v závislosti na rychlosti. č. 4 – U Fabie není třeba nijak řešit předstih, tam si vše nastavuje ŘJ motoru podle snímače klepání.
7.1.2017 13:15:48
Jméno:
Korejtko Zdeněk Předmět:
LPG pozdě zapínáMám system BRC měl jsem ho namontován ve scenicu 1.6 8V fungoval bez problému . Nyní jsem ho nechál přendat do scenicu 1.6 16v ,U starého scenicu v zimě zapínal asi po 2 km u tohoto scenicu zapína asi až po 5km.Když chci aby zapnul dřív musím vypnout větrák topení .Zrějmě je to zapojené někde až za topením ,je to správně? .Je možné to zapojit před topení ?Přendavala mi to stejná firma.
9.1.2017 7:30:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG pozdě zapínáDobrý den, je velice těžké odpovědět na Vaši otázku bez toho, aniž bychom viděli jak je reduktor zapojen. Na rychlost přepínání má vliv, kromě umístění reduktoru, správná funkce termostatu a celé chladící soustavy a hodnota nastavené teploty pro přepnutí. Novější motor může však mít i jinak nastaven systém řízení teploty motoru, což může způsobovat větší prodlevu přepnutí.
6.1.2017 20:30:47
Jméno:
jurajicek Předmět:
lpgZdravim,mám fabii 1,4 mpi,lpg system landi renzo omegas,asi me odesel regulator,jak zjistím jaký regulator bych potreboval koupit a dále musím už vyměnit nádrž a jen bych chtěl vedět jestli nádrž a multiventil které jsem vyhledal mě pujdou do fabie na daný systém děkuji http://obchod.mistau.cz/toroidni-nadrze/13-stako-5 6518034l.html http://obchod.mistau.cz/multiventily/113-tomasetto -18030.html
předem děkuji za odpoved
9.1.2017 7:16:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpgDobrý den, po otevření Vámi zaslaných odkazů se mi neotevřela konkrétní nádrž ani multiventil. Proto uvádím, jaké nádrže do Fabie dáváme my - vnitřní toroidní nádrž Stako 600/220, multiventil pak používáme 220/30 od firmy Tomasetto.
5.1.2017 7:58:52
Jméno:
Roman Předmět:
PajeroChci se zeptat mam Pajero 2 , 3 litr 6 valec 130 kw, benzin plyn,ale jezdim jen benzin ale po ranu nemuzu na startovat,jen točí ale nechce chytnout, potrebuji radu cim by to mohlo bejt.Dik
5.1.2017 10:54:26
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PajeroDobrý den, může se jednat o závadu v palivovém systému nebo elektrickou závadu systému zapalování či závadu některého čidla. Pro určení závady je potřeba provést diagnostiku.
2.1.2017 18:23:22
Jméno:
Vladislav Micenko Předmět:
Výmena riadiacej jednotky Bingo S 4 Ford eskort 1. 6 ZetecDobrý večer: Po výmene riadiacej jednotky Bingo s 4 , Nová Bingo/ na pohľad pravdepodobne používaná s4 riadiaca jednotka neprepne pri pridaní a úbratí plynu na LPG , pričom kontrolka na tlačítku riadne bliká. prekontrolované voltmetrom pripojenie na mínus indukčnej cievky,a pripojenie na čidlo spínača teploty,pripojenia na plus poly./ Tieto podmienky sa uvadzajú ako nutné pre prepnutie na plyn. Je nutné pomocou pripojenia na počítač aktivovať novú riadiacu jednotku? Ďakujem.
4.1.2017 8:33:36
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Výmena riadiacej jednotky Bingo S 4 Ford eskort 1. 6 ZetecDobrý den, pro oživení je potřeba připojit řídící jednotku k počítači s diagnostickým programem a provést příslušná nastavení. Navštivte proto odborný servis.
28.12.2016 12:27:27
Jméno:
Pavel Staník Předmět:
Nejde elektřina na elektroventilOmlouvám se,že opět otravuji.Zjistil jsem,že v celém okruhu plynu nejde elektřina.Tímpádem se neotevře elektroventil,a nejede na plyn.Prosím.Ze skušenosti.Kde je pojistka tohoto okruhu?Kde jí dávate?U baterie jsou 7,5a v pořádku.Jedná se o vozidlo citroen xsara 1,4 rok 98,Plyn namontován roku 2002.Akurát jsem vyčetl,že je od firmy STAKO.A programátor je od LANDI.Stále nemohu najít tu pojistku.Nebo je vadný programátor Landi?
2.1.2017 11:13:03
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nejde elektřina na elektroventilDobrý den, pokud se jedná o elektrickou závadu doporučím návštěvu odborného servisu, kde závadu odstraní a zároveň zkontrolují správnou funkčnost LPG systému, případně provedou jeho nastavení.
27.12.2016 10:22:58
Jméno:
Martin Předmět:
vstrikovace Valtek T30 1OhmDobry den opatril jsem si Testr zdvihu vstrikovacu,ale nevim na jakou hodnotu je mam nastavit-poradite diky
2.1.2017 10:44:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vstrikovace Valtek T30 1OhmDobrý den, pokud jste náš spolupracující partner kontaktujte technickou podporu na tel. 602 518 625. Po seřízení vstřikovačů je vždy potřeba zkontrolovat nastavení plynové mapy, případně provést doseřízení LPG systému. Doporučuji proto navštívit některého z našich partnerů, který provede jak správné nastavení vstřikovačů tak i seřízení LPG systému.
Přidat záznam