Diskuzní fórum LPG/CNG
24.5.2016 11:16:47
Jméno:
Ladislav Kovářík Předmět:
CNG Volkswagen caddy maxi 1,4 tgiDobrý den chci se zeptat mám vozidlo Volkswagen caddy maxi 1,4 tgi . CNG děláno od výrobce volkswagen.Musím tedy doplňovat aditiva do benzínu při každém tankování benzínu a jaké by jste mi doporučil.Předem moc děkuji za informace.
24.5.2016 12:24:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: CNG Volkswagen caddy maxi 1,4 tgiDobrý den, u vozidel vybavených CNG přímo od výrobce doporučuji řídit se návodem výrobce pro obsluhu vozidla.
19.5.2016 16:10:33
Jméno:
Karel.lpg Předmět:
2 nádržeT kus s kuličkou tam musí být, ten právě zajišťuje to, aby po vyčerpání jedné nádrže a přepnutí na druhou nedošlo tlakem plynu k přizvednutí jádra elektroventilu v MTV na prázdné nádrži...funguje jako přetlakový ventil tak, aby z jednotlivé nádrže "šel" kapalný plyn pouze směrem do reduktoru....
18.5.2016 13:02:44
Jméno:
Jiří Koudar Předmět:
podtlakové přimazávání ventilových sedel - nekapeDobrý den,
měl bych na Vás dotaz ohledně přimazávání ventilových sedel. Mám systém Zavoli v Toyota Corolla, přimazávání mechanické podtlakové JLM s VSE rozdělovačem. Posledních pár měsíců řeším problém s nastavením přimazáváním, tj. počtem kapek za minutu. Když jehlovým regulátorem nastavím optimální počet kapek, řekněmě 8 kapek za minutu, tak postupně pozoruji, že za několik málo minut se intenzita kapání začne snižovat a nakonec to vždy vyústí v to, že systém přestane kapat úplně (patrné na konci cesty třeba dvou hodinové nebo druhý den při nastartování). Zkoušel jsem na volnoběh nastavit i větší intenzitu kapání zhruba 1 kapka za sekundu s předpokladem, že by se to později ustálilo na nižší intenzitě, ale výsledek je stejný - nakonec přestane kapat. Na systému najeto cca 54.000km. Předem díky za reakci ;)
18.5.2016 14:40:41
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: podtlakové přimazávání ventilových sedel - nekapeDobrý den, u levných mechanických podtlakových systémů je většinou nesprávné dávkování způsobeno netěsností. U těchto systémů se často mění zpuchřelé hadičky. Je třeba provést důkladnou prohlídku všech hadiček.
Dnes nabízíme zákazníkům kvalitní elektronické zařízení Valve Protector, které je vyrobeno německou firmou z vysoce kvalitních materiálů a bylo testováno TÜV. K dispozici je celá řada variant od podtlakových až po sekvenční tlakové. Bližší informace naleznete na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .
18.5.2016 9:35:58
Jméno:
D.A.N. Předmět:
2 nádržeLze speciální T kus s kuličkou nahradit tak, že přepínačem na palubní desce budu ovládat přímo elektro ventily nádrží ? Bude otevřen jeden nebo druhej.
D.M.
18.5.2016 12:53:35
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: 2 nádržeNa palubní desku se dá druhý přepínač a ŘJ plynu otevře danou nádrž na kterou je přepnuto.
18.5.2016 7:43:06
Jméno:
vladimír svoboda Předmět:
vstřikovačeDobrý den před třemi roky jsem u Lpg auto nechal přestavět Peugeot 807 na Lpg. Stále se mi opakuje stejná závada vadná vstřikovací lišta. V záruce mi to opravovali asi pětkrát nejdříve tvrdili, že byla špatná série vstřikovačů, potom, že jsem načerpal špatný plyn. Po záruce mi vyměnili vstřikovače znovu a vydržely 14 měsíců. Plyn čerpám většinou u ONO. Chtěl bych se zeptat jestli to je normální nebo jestli to mám nechat opravit u jiné firmy nebo jestli se vyrábějí kvalitnější vstřikovače. Jinak žádné jiné problémy nemám. Děkuji
18.5.2016 13:46:23
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: vstřikovačeDobrý den.
Bohužel nepíšete, jaké vstřikovače máte ve vozidle namontované, ani kolik jste na vstřiky najel. Je pravda, že vstřikovače ve spojením s českým plynem jsou slabším článkem LPG systémů. Je přinejmenším zvláštní, že by vstřikovače odešly tak často. Samozřejmě jsou na trhu kvalitnější i méně kvalitní zařízení.
17.5.2016 19:02:42
Jméno:
Karel.lpg Předmět:
2 nádržePodle předpisů o umístění dvou nádrží je nutno mít MTV zapojeny tak, že se může odebírat LPG vždy jen z jedné nádrže(i když jich bude více), T kus musí být takový, že má uvnitř ventil(kuličku, takže plyn proudí pouze z nádrže směrem k plynovému ventilu a reduktoru, do druhé nádrže i když bude prázdná se nikdy nedostane.Takže na přístrojovce je přepínač na ovládání systému plynu(benzín/plyn), vedle pak přepínač na ovládání nádrží(2,3 atd). Plnění všech nádrží se může přes T kus obyčejný plnit do všech nádrží společně, odebírat jak jsem popisoval výše,pouze vždy z jedné nádrže...
17.5.2016 15:29:55
Jméno:
D.A.N. Předmět:
2 nádržeDobrý den, je nutné při použití dvou nádrží lpg v autě je umístit ve stejné výšce? Nádrže jsou propojeny přes T kus, stejně tak plnící trubka je přes T kus. Moje úvaha je taková že při provozu ( obě nádrže otevřeny) pokud nebudou ve stejné výšce dojde k přetečení kapalného plynu do nižší nádrže, která by se teoreticky mohla naplnit více jak na 80 procent a při odstavení vozidla a nečekanému zahřátí by mohlo dokít k problému. Je to tak? S pozdravem D.M.
18.5.2016 12:50:15
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: 2 nádržeDobrý den.
Pokud by byly nádrže propojeny na obyčejné T kusy, tak by tato teorie platila tehdy, kdyby v nádržích nebyl tlak. V případě LPG se vyrovnávají tlaky. Proto je možné, že se naopak bude přepouštět plyn ze spodní nádrže do horní. Proto nebezpečí nehrozí. Přepouštění je možné jen za provozu. Na plnících vývodech multiventilu jsou zpětné ventily. Správně by však měly být nádrže propojeny tak, aby toto přepouštění nebylo možné.
11.5.2016 18:28:00
Jméno:
Balada Předmět:
přepínání na benzínVlastním škodu Octavia 1.6 MPI. LPG Magic namontováno při 6000km. Nyní najeto 80 000km Asi od 50 000km mi někdy i při zahřátém motoru přepíná na benzín nejčastěji při přeřazení nahoru nebo někdy i při sundání nohy z plynu. Když mi nepřepne na benzín tak zase pro změnu poškubne. O auto mi pečuje od montáže LPG jeden mechanik. Nedávno vyměněn reduktor, trysky, svíčky, filtr, tlakový ventil, spínací ventil, jednotka plynu, několikrát seřizováno a stále beze změny. Takže budu vděčný za každý tip. Jo a na benzín jede hladce bez problémů.
Děkuji předem za odpověď
13.5.2016 12:50:46
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přepínání na benzínDobrý den, podle toho co uvádíte to na mě dělá dojem, že opravy jsou dělány metodou pokus omyl a nebyla diagnostikována pravá příčina. Navštivte odborný servis, který je vybaven příslušnou diagnostikou, kde závadu správně určí a odstraní. S vašimi problémy Vám dokážeme pomoci kontaktujte nás prosím telefonicky na tel. 602518625.
6.5.2016 12:18:38
Jméno:
Karel.lpg Předmět:
přepínáníPřepínání zpět na benzín může způsobovat více faktorů...od špatných otáček, napětí, tlaku plynu...bohužel servisy Hyudai těmto přestavbám nerozumí, tudíž nemohou na nic přijít, jak jsme se o tom mnohokrát přesvědčili...po výměně fitrů se musí přeladit celý systém na LPG, jinak hrozí podpalování ventilů, servis by měl najet alespoň 50 km s různými režimy, aby se systém přes PC naladil a uložil do plynové jednotky, což předpokládám, že servis neudělal, při tomto režimu by se měla projevit závada kterou popisujete, jednotka má svou vlastní vnitřní diagnostiku, o které zřejmě ani netuší a dálkovým přístupem se nedá tato závada odsrtanit...
4.5.2016 18:47:25
Jméno:
Milan Duraj Předmět:
Opel Corsa 1,2 LPG 63kWDobry den
Tovarni zastavba Landi Renzo zelene vstřikovače.
Po 34000km kontrolka poruchy motoru,
Při LPG na volnoběh a při nizkych otačkach motor silně nepravidelně vibruje.Na benzin vše ok.
V oficialnim servisu Opel mi zdělili že je nutna vyměna kompletni vstřikovaci lišty- zanesene vstřikovače nekvalitnim LPG 18500,-kč
V servise kde se přestavbam věnuji mi řekli že stači pouze vyměnit vstřikovače a bude vše ok-Již nebude třeba nic nastavovat.
Pomoci nějake diagnosticke krabičky odečetli při chodu na lpg "korekce +- kolem 30"
Opravdu neni třeba nove vstřikovače nastavovat či seřidit?
Popř nějaky servis na Severni Moravě z vaši partnerske sitě ktery ma s Landi zkušenosti?
Byl jsem dost překvapeny kolik LPG čerpacich stanic u nas na sev.moravě dostava pokuty za nekvalitni LPG a cele moje nadšeni z usporneho vozu je pryč po 35000 km.
Děkuji za radu či doporučeni servisu.
5.5.2016 14:42:25
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Opel Corsa 1,2 LPG 63kWDobrý den.
Tovární přestavby LANDI RENZO jsou většinou tvořeny podobně jako benzínové ŘJ, kde se nedá nic seřizovat. Proto jedinou možností je vyměnit vstřikovače a doufat, že vše bude OK. Vlastní vstřikovače se také neseřizují. Bohužel takto je tento systém vyroben. Důležité je, aby směs, která se dá zkontrolovat běžnou diagnostikou, byla správná.
3.5.2016 18:49:30
Jméno:
Petr Předmět:
Auto netáhneDobrý den,
mám daewoo lanos 1,4 se vstřikovacím systémem lovato, elektronicky řízený.
Na autě se mi stává, že po startu, okamžitě přepne na LPG. Po té chvíli trvá než auto začne táhnout.
Někdo po čase jízdy mám pocit, že auto zlehka poškubává. Dále když chci např. předjíždět a podřadím na nižší rychlost tak auto začne dusit a vůbec nejede. Trvá to jen chviličku než auto začne akcelerovat.
Celkově se mi zdá auto na lpg výrazně línější než na benzín.
Na autě byly asi před rokem vyměněny kabely ke svíčkám, 2 měsíce zpátky pak svíčky, lambda sonda, membrány v LPG směšovači a filtr kapalné fáze.
Auto jsem koupil asi před rokem s tímto problémem.
5.5.2016 14:42:06
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Auto netáhneDobrý den.
Podle toho co popisujete se domnívám, že vozidlo by chtělo kvalitně seřídit. Bohužel bez bližší diagnostiky se dá těžko přesněji specifikovat závada.
2.5.2016 20:26:54
Jméno:
Libor Netušil Předmět:
BRC 01.14 v Hyundai I20 KAPPA 57kWDobrý den pane Pataky.
Ve vozidle Hyundai i20 (motor 1.2/57kW Kappa) mám cca 4roky (70.000km) namontovaný LPG systém BRC 01.14. Nyní se mi při zahřátém motoru poměrně často stává, že se systém sám přepne na benzín (červená kontrolka) a to v případě, že nemám sešlápnutý plynový pedál a otáčky motoru jsou cca 2.000, nebo nižší (např. brzdění motorem). Pokud sešlápnu plynový pedál, systém se s malou prodlevou (cca 4 sec.) přepne zpět na LPG, to vše bez zvukové indikace. Je slyšet pouze uzavření/otevření el.mag.ventiliu kapalné fáze. Při pravidelné servisní prohlídce v servisu Hyundai nebyl zjištěn žádný problém. Filtry byly vyměněny, a nastaveny "adaptační hodnoty?". Přesto se problém vyskytuje dále. Mohl by jste poradit?
Předem děkuji za Vaši odpověď.
4.5.2016 9:04:32
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: BRC 01.14 v Hyundai I20 KAPPA 57kWDobrý den.
Pan Pataky už u nás nepracuje. Při problémech, které popisujete, jsme objevili již několikrát vadu vlastního přepínače. Doporučuji vysledovat přesně, kdy se závada projeví, aby servis byl schopen závadu přesně diagnostikovat.
1.5.2016 10:27:06
Jméno:
Liška Předmět:
Mazani ventilů Dobrý den. Je nutno prima zavání ventilu Octavia l 1.6 7 kW ? A jestli znáte nějaký přípravek na bázi tablet tak Prosím o název. Děkuji
1.5.2016 13:01:56
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Mazani ventilů Dobrý den, u motrů Škoda 1,6 ať už s výkonem 74 kW nebo 75 kW není potřeba používat ochranu ventilů.
29.4.2016 14:20:40
Jméno:
Michal Předmět:
vstřikovačeDobrý den, jaký je rozdíl mezi vstřikovači Stag AC W02 a AC W03?
Je rozdíl pouze v uspořádání ne i po technické stránce? Děkuji za odpověď.
29.4.2016 15:38:19
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: vstřikovačeDobrý den.
Rozdíl mezi vstřikovači W02 a W03 není konstrukčně žádný, jen W03 jsou jednotlivě uspořádány a W02 jsou v liště.
28.4.2016 10:47:00
Jméno:
dana benešova Předmět:
oprava lpgDobry den,auto prestalo prepinat na lpg,v Teplicich v servisu jsem zjistila ze mam namontovane lpg tc 101 autogaz a neumeji na to diagnostiku,nevite o nekom co nejblize k Teplicím kdo to umi,na firmu tc 101 v letnanech ctu same negativni recenze.děkuji Benešová
28.4.2016 13:34:09
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: oprava lpgDobrý den.
Je důležité vědět, co je ve vozidle za zařízení. Montážní firma není až tak důležitá. TC101 má velmi specifické zařízení a skoro nikdo toto zařízení neservisuje. Bohužel vám nezbyde nic jiného, než se u nich objednat. Druhá možnost přemontovat vozidlo na jiné zařízení, které servisuje váš servis.
Přidat záznam