Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <124>  <125>  <126>  <127>  <128> ||  <263>     >>   >5x>  

13.1.2016 12:58:10
Jméno: Martin Předmět: Suzuki Swift 2008 LPG svíčky
Dobrý den, mám Suzuki Swift rv 2008, mám v něm BRC, chystám se na výměnu svíček. Standartně jsou v autě NGK IFR6J-11. Mám použít tyto svíčky nebo svíčky určené pro provoz na LPG, např BOSCH FR6KI332S? Děkuji
13.1.2016 14:11:30
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Suzuki Swift 2008 LPG svíčky
Dobrý den, svíčky použijte takové, jaké předepisuje výrobce. Doporučujeme svíčky s jednou elektrodou.

12.1.2016 22:08:18
Jméno: Zdeněk Bozděch Předmět: S-Max 2,5 T
Dobrý den,
vlastním vůz Ford S-Max 2,5 T (typ motoru HUWA) a na plyn jezdím už třetím rokem. Najeto cca 60 tis.
Doposud bez jakékoli závady. Pozitiva provozu na LPG jsem znal, ale až na vašem fóru jsem se dočetl, jaká rizika pro motor (ventily, vstřikovače) to může mít.
Podle technika, který mi zařízení instaloval, tento motor nemusí mít přimazávání ventilů. Ochranu benzínových vstřikovačů před vyšší teplotou, která při spalování LPG vzniká, pomocí přístřiku benzínu prý také nepotřebuje.
Vím, že u některých motorů to asi opravdu není třeba, přesto bych rád znal váš názor na tuto problematiku, konkrétně u tohoto motoru.
Ještě bych se chtěl zeptat, jaké svíčky by byly pro tento motor vhodné. Zatím jezdím na svíčkách doporučených výrobcem. Měl bych je vyměnit za ty určené pro provoz na LPG?

Děkuji Zdeněk B.
13.1.2016 14:09:02
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: S-Max 2,5 T
Dobrý den, u Vašeho motoru není potřeba použít ochranu ventilů. U těchto motorů jsme dosud nezaznamenali problémy s ventily. Co se svíček týká pro vozidla přestavěná na LPG doporučujeme použít svíčky určené výrobcem s jednou elektrodou.

12.1.2016 9:31:56
Jméno: Marek Předmět: Spínání LPG
Dobrý den,
čím může být způsobeno, že se mi LPG přepne až po delší době, občas až tehdy, když na volnoběh ještě zvýším otáčky. Současně mám podezření, že asi budu mít vadné čidlo (popř. termostat), jelikož mi budík teploty občas ukazuje a občas ne. Tak jestli to nemá nějakou souvislost.
Děkuji za případnou odpověď.
12.1.2016 10:49:42
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Spínání LPG
Dobrý den, protože neuvádíte ani jaké LPG zařízení v aut máte a ani v jakém autě je namontován budu přepokládat, že se jedná o klasický systém LPG se sekvenčním vstřikováním LPG do sání. Přepnutí těchto systémů je v závislosti na teplotě za předpokladu, že v LPG nádrži je plyn. Teplota pro přepnutí je snímána samostatným čidlem na reduktoru. Pro to aby výměna paliv po přepnutí proběhla hladce je nastaveno zpoždění. Přepínány jsou postupně jednotlivé válce na LPG. Pro přepnutí je tedy nutné mít v pořádku regulaci teploty v chladicím systému vozidla (termostat).

11.1.2016 20:25:06
Jméno: František C Předmět: Dotaz
Dobrý den uvažuji o koupi Fordu Mondeo se zástavbou na lpg se systémem Zavoli. Lze tento systém doporučit, už jen proto, že servisní síť není zrovna rozšířená. Děkuji František
12.1.2016 7:50:50
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dotaz
Dobrý den, italská firma ZAVOLI spadá spolu s italskou firmou BRC do nadnárodního seskupení Fuel System solutions a vyrábí vysoce kvalitní LPG zařízení. Řada použitých komponent jako je např. elektronika v LPG sadách je tedy stejná. Síť našich partnerů budeme nadále rozšiřovat a vhodný servis můžete najít na našich stránkách http://www.zavoli.cz/partnerska-sit/ .

8.1.2016 8:06:57
Jméno: Kamil Předmět: LPG zvukové signalizace
Dobrý den, mám Hyundai i30, 1.6, s LPG (r.v. 2013). Řídící jednotka BRC (S24) Při jízdě na LPG na dálnici - téměř konstantní rychlostí 120km/h, dojde k rozeznění zvukové signalizace, kterou lze umlčet pouze manuálním přepnutím na benzín. Studené starty a jízda do 100km je bez problému na LPG. Až tedy po delší zátěži na dálnici (Brno-Praha) dojde k tomu pípání. Po té když zas sjedu z dálnice a jedu do 90km/h již opět bez problému na LPG. Dokud nebyly mrazy -tak se toto nestalo.K čemu to směřuje pravděpodobně? děkuji Kamil
8.1.2016 13:30:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG zvukové signalizace
Dobrý den, pravděpodobně se bude jednat o problém spojený s tlakem plynu. Příčin poklesu tlaku může být celá řada. Doporučuji proto navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku a závadu odstraní.

4.1.2016 19:42:03
Jméno: Petr Předmět: nelze jet na benzín, jen na LPG
Dobrý den,
Mám Felicii s LPG (r.v. 1999). Jede jen na LPG, Z ničeho nic přestala jet na benzin. . Řídící jednotky BRC. Při přepnutí na benzin (BRC Elegant 52) se rozsvítí červená, zavřou el. ventily plynu, ale nezapnou vstřiky benzinu. Jen v případě startu na benzin natlakuje čerpadlo a pak krátce vstřiky fungují, motor se rozběhne na 2-3 sec a konec. Pak nutno počkat asi 20 vteřin, zase natlakuje čerpadlo a zas chod 2-3 vt. Při následném okamžitém opakování startu se nic neděje, ticho. Až zas po uplynutí asi těch 20 vteřin sepnou relé sv X (18), relé čerpadla - to natlakuje. A zas se opakuje, že se motor roizběhne, ale po 2-3 vt relé oddpadnou a vstřiky nefungují. Relé pro čerpadlo i X sv (18) jsou OK, filtr benzinu je OK. Takže problém někde v elktronice LPG ? A ve které (jsou tam tři - BRC. Pod kapotou nějaká BRC se 3mi diodami - červená, oranž, zelená. Někdy najednou blikají)? Na LPG jede auto v pohodě, i startuje za mrazu. Dík za radu, co s tím. Petr
6.1.2016 15:22:50
Jméno: Král Pavel Předmět: RE: nelze jet na benzín, jen na LPG
Dobrý den.
Podle toho co popisujete si myslím, že nebude problém v systému LPG ale v benzínovým čerpadle. Čerpadlo při jízdě na LPG se neodpojuje. V benzínovém okruhu je stále natlakované palivo.

31.12.2015 0:43:13
Jméno: Václav Polívka Předmět: Servis LPG ELPIGAS - vysoká spotřeba, škubání motoru, chcípá
Dobrý den,

rád bych se zeptal na nějaké doporučení, kde by bylo možné dát do cajku moji OI s plynem Elpigas - stella. Jsem z Berouna tak něco v dohledné vzdálenosti, kde umí tento systém spolehlivě opravit. Auto v nizkych otáčkach hodně cuká, někdy v momentě kdy se přepína na plyn a zrovna se ubere plyn tak i chcípne, při zahřátí je to lepší ale spotřeba bývala okolo 8litru a ted je 12 i po dálnici. Při jízdě na benzín vše v pořádku auto necuká a jede znatelne lépe i v nizkych otáčkách
Děkuji Polívka
5.1.2016 11:02:31
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Servis LPG ELPIGAS - vysoká spotřeba, škubání motoru, chcípá
Dobrý den, plyn má vyšší oktanové číslo než benzín, proto je hůře zapalitelný a má tedy vyšší nároky na zapalovací soustavu než benzín. V první řadě doporučuji zkontrolovat zapalovací soustavu (svíčky, kabely, zapalovací modul) a případně je vyměnit. Pokud by toto nepomohlo, doporučuji navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku a závadu odstraní. Bohužel my zařízení Elpigas neděláme, proto Vám nemohu relevantně poradit odborný servis ve Vašem okolí.

29.12.2015 15:51:30
Jméno: Petr Předmět: reduktor
Dobrý den, jak je prosím u systému STAG řešeno "ohřívání" reduktoru? Je něakým způsobem provedena úprava na termostatu? Děkuji
1.1.2016 16:02:34
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: reduktor
Dobrý den, stejně jako u ostatních LPG systémů je i u systémů STAG reduktor zapojen do chladícího okruhu, kterým je vyhříván. Úprava termostatu se neprovádí.

22.12.2015 11:30:28
Jméno: Miro Předmět: Zhasnutie motora
Dobrý deň. Vo svojom vozidle VW Golf V 1.6 mám nainštalovaný LPG systém. Asi pred dvoma týždňami, po prejdení cca 50 tis. km od inštalácie, mi na plyne začali blbnúť otáčky. Na voľnobehu alebo pri preraďovaní mi náhle stúpali alebo klesali. Toto sa dialo len v malých rýchlostiach cca do 15 km/h. V súčasnej dobe mi už vozidlo na plyne aj zhasína. Dal som skontrolovať škrtiacu klapku, ale bola čistá, takže v nej problém nebol. Na benzíne mi vozidlo nerobí žiadne problémy, iba keď je prepnuté na plyne. Viete mi poradiť, v čom by mohol byť problém. Ďakujem za odpoveď
22.12.2015 14:32:27
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Zhasnutie motora
Dobrý den, plyn vyžaduje díky vyššímu oktanovému číslu bezvadnou funkci zapalovací soustavy vozidla. Proto v první řadě doporučuji zkontrolovat zapalovací soustavu a vyměnit svíčky – doporučuji ty s jednou elektrodou. Pokud i po kontrole nebo výměně komponent zapalovací soustavy nebyly závady odstraněny navštivte odborný servis, kde provedou diagnostiku Vašeho systému a závadu odstraní.

20.12.2015 8:35:57
Jméno: PaulofWoCC Předmět: Jaroslava Předmět: prímaz a prístrik
Dobrý den,
záleží na tom, zda-li jste vozidlo kupovala s již instalovaným LPG a nebo koupila vozidlo a poté do něj nechala instalovat LPG. Také záleží na tom, kolik má vozidlo momentálně najeto km. A v neposlední řadě, volba firmy pro montáž/servis LPG je bohužel dalším aspektem, jak sou mechanici znalí této práce.

19.12.2015 22:30:09
Jméno: Jaroslava Předmět: prímaz a prístrik
dobrý den mám asx lpg lovato pri instalaci vap saveru podtlakového systému mi byl mechanikem v autoprofi vypnut prístrik benzinu bez optání na to zda jezdím po dálnici či nikoli vzhledem k tomu že také jezdím si myslím ze mi mél nechat v nainstalované systémy oba a z toho duvodu mohly být zdvihátka ménéna vzhledem k suchému prostredí proc se mechanici nékolikrát ročné školí když pak delají kopance které zákazník z vlastní kapsy zaplatí a servis nás posle do Strakonic protoze to neumí serídit aby to šlapalo
21.12.2015 9:08:56
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: prímaz a prístrik
Dobrý den, jako prevence proti zaklepání ventilů se používají různé systémy ochrany ventilů. Podtlakový systém nemusí ve vyšších zátěžích motoru dostatečně ventily chránit, proto se ve vyšších otáčkách kombinuje s přístřikem benzínu. Dnes je na trhu i programovatelný elektronický systém dávkování aditiva Valve Protector, který přesně dávkuje aditivum v závislosti na zatížení motoru. Samozřejmě je tento systém dražší, nežli systém podtlakový, ale když vezmete v úvahu pořizovací náklady na podtlakový systém a k tomu připočtete zvýšené náklady na přístřik benzínu zjistíte, že po určitém nájezdu km vychází elektronický systém lépe. Tento systém ochrany ventilů se úspěšně v Německu montuje při přestavbě vozidel Hyundai a Kia, která jsou též náchylná na zaklepání ventilů. Jsme dovozci tohoto systému do ČR a bližší informace naleznete na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .

19.12.2015 22:17:51
Jméno: Jaroslava Předmět: výména ventilových zdvihátek asx 1.6 mivec
dobrý den mám asx na lpg lovato pri naj.36000km mi byla vyménéna zdvihátka bez nároku uznání garance není nikde psáno že toto bude provádeno i pri najetí dalších cca 40000km což ja 12500kc hruza.Máte prosím nékdo podobnou zkušenost nemám odvolání posílají mé od čerta dáblu.Není ani jisté že ventily jseu zaklepané nebo podpálené.Mela jsem to na testu a smés je hrozné chudá v korekcích místo predepsaných 0-5 je to 20 což je moc ten co mi to meril se do toho vzhledem k záruce nechce hrabat což také nechci.
21.12.2015 8:36:48
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: výména ventilových zdvihátek asx 1.6 mivec
Dobrý den, chudá směs hoří výrazně vyššími teplotami než směs o správném složení. To může vést k podpálení ventilů. „Tovární přestavba“ provedená dealerem Mitsubishi nemusí vždy garantovat správné seřízení LPG systému. Po montáži LPG se zkracuje interval pro kontrolu vůlí ventilů na 40.000 km. Pro uznání záruky je též důležité zda přestavba na LPG vyla provedena přímo prodejcem Mitsubishi nebo po dohodě s ním.

19.12.2015 16:53:24
Jméno: Hanuš Köhl Předmět: LPG BRC elegant 52 na Feldě BMM
Dobrý den,
Mám malý dotaz. Na Feldě mám poruchu na benzínové soustavě. Startují tedy jenom na LPG. Po zapnutí kličku na první polohu se rozsvítí zelená dioda a asi za dvě vteřiny červená (třípolohový přepínač je přepnut na polohu plyn). Ale nesepnou elektroventily na plynovém potrubí v motorovém prostoru a proto nejde nastartovat hned ani na plyn. Trvá to někdy minutu, někdy až pět minut než elektroventily sepnou a nastartuji. Domnívám se, že (podle schématka připojení) by elektroventily měly zapnout hned. Při teplem motoru se toto neděje a nastartuji hned, ale to jen asi do 90 minut po vypnutí motoru. Nemůže být vadná ta přepínací krabička? Dá se opravit nebo koupit nová?
Děkuji
21.12.2015 8:16:03
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG BRC elegant 52 na Feldě BMM
Dobrý den, Vámi popisovaná závada opravdu může souviset s vadným přepínačem, ale nelze to říci se stoprocentní jistotou. Závada může být též v elektroinstalaci či cívkách elektroventilů. Pro odstranění závady proto doporučuji navštívit odborný servis.

18.12.2015 21:26:11
Jméno: Ladislav Předmět: Po přepnutí na lpg motor zhasne
Dobrý den,když nastartuji na benzín a po sléze se to přepne na lpg tak zhasne motor,jak při studenem tak i při zahřátem motoru,žadný zvukový signal nezazní. Alfa Romeo 166 3.0 V6 24v, system Landi renzo.Děkuji za odpověď. Mendlík
21.12.2015 9:11:05
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Po přepnutí na lpg motor zhasne
Dobrý den, bez provedení diagnostiky je velice těžké jednoznačně říci co způsobuje závadu. Může se jednat jak o závadu vstřikovačů, řídící jednotky LPG….. Doporučuji proto navštívit odborný servis.

17.12.2015 22:59:32
Jméno: Ladislav Předmět: Po přepnutí na lpg motor zhasne
Dobrý den,když nastartuji na benzín a po sléze se to přepne na lpg tak zhasne motor.Děkuji za odpověď. Mendlík
18.12.2015 7:55:15
Jméno: Král Pavel Předmět: RE: Po přepnutí na lpg motor zhasne
Dobrý den.
Napsal jste toho příliš málo o vašem vozidle, abych mohl odpovědět. Potřeboval bych vědět, co máte za vozidlo a jaký systém je ve voze namontován.


<5x<   <<     <1> || <124>  <125>  <126>  <127>  <128> ||  <263>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací