Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <126>  <127>  <128>  <129>  <130> ||  <265>     >>   >5x>  

1.2.2016 0:47:20
Jméno: Koblížek Miloš Předmět: Dotaz
Dobrý den, mám Opel Meriva A, r.v. 2009 s motorem 1.6 16V typ Z16XEP 77kW. Plyn jsem nechal namontovat asi ve 20000km s podtlakovým dávkováním aditiva. Nyní má auto najeto 105000km a totálně dojezdilo - zaklepané ventily (dva prasklé až do 1/3 průměru). Chtěl bych se zeptat, jestli je tento motor tak nachylný na zaklepávání ventilů, neboť v servisu, kde mi hlavu opravovali řekli, že to co ušetřím na plynu vůči benzínu, dám do opravy motoru. Ještě bych se chtěl zeptat, jestli by pomohl elektronický systém dávkování aditiva Elektronic Valve Protector Klasic kit 12. Děkuji Koblížek
1.2.2016 8:11:45
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dotaz
Dobrý den, u vozidel přestavěných na LPG velice záleží a precizním seřízení směsi paliva. Pokud je směs LPG chudá hoří výrazně vyššími teplotami nežli benzín. V dlouhodobém provozu v režimu chudé směsi může dojít k poškození ventilů. Co se podtlakového dávkování aditiva týče toto funguje dobře v nižších otáčkách, kdy je dostatečný podtlak v sacím potrubí. Pokud bylo vozidlo dlouhodobě provozováno v režimu vyšších otáček (nad cca 2800 t/min) nemusela být ochrana ventilů dostatečná. Základem dlouhodobého spolehlivého fungování po přestavbě na LPG je správné seřízení dávkování směsi LPG ve všech jízdních režimech. Vámi uvedený Elektronický systém dávkování aditiva s dávkováním před plynové vstřikovače je vhodný –dávkuje aditivum v závislosti na zatížení motoru v celém rozsahu otáček. Předpokladem jeh správného fungování je dodržení všech zásad při jeho instalaci. Tyto motory přestavěné na LPG v různých modelech (Zafira, Atra, Meriva) nám jezdí bez problémů.

29.1.2016 22:30:06
Jméno: Jaroslav Předmět: Superb 3,6
Dobrý den, mám s Fordem Galaxy 2,3 najeto 300tis.km na LPG bez větších problémů, ale nastal čas na výměnu. Jsem ale zrazován od přestaveb současných přímovstřikovych motorů. Údajně se vstřikovače dožívají max. 50tis.km. Prosím o info, jaké máte zkušenosti s provozem na LPG u vozu Superb 3,6. Děkuji velice za Vaše poznatky.
1.2.2016 14:36:07
Jméno: Král Pavel Předmět: RE: Superb 3,6
Dobrý den.
Problematika přímého vstřikování je nám známá a na LPG jsme přestavěli již celou řadu přímovstřikových vozidel, mezi nimi i Škoda superb 3,6. Některé z vozidel mají najeto i 200 000km s originál benzínovými vstřikovači. Z toho usuzuji, že problémy se vstřikovači, které jsou známé, nemají nic společného s provozem na LPG. Pro více informací nás kontaktujte telefonicky.

26.1.2016 18:07:53
Jméno: LIbor K. Předmět: domazáváni
Dobrý den. Chtel bych zeptat. Mam kiu ceed na lpg a zda se mi ze nejak min maze domazavani. Jakym zpusobem se da zvysit kapani. Musim, prijed k vam do servisu nebo si to muzu seridit sam a jakym zpusobem. Dekuji
27.1.2016 10:42:16
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: domazáváni
Dobrý den, správné seřízení u mechanického podtlakového systému je jedna kapka za 6-8 vteřin. Nastavení se provádí ve volnoběhu šroubkem na nádobce pro aditivum. Pokud máte elektronický systém dávkování aditiva zde se dávkování v závislosti na obsahu motoru programuje prostřednictvím PC.

26.1.2016 15:02:15
Jméno: Marek Předmět: Nastavenie vstrekovacov valtek
Dobry den chcem sa spýtať čím navstavim strekovace valtek videl som ze to navstavoval nejakým budikom a púšťal do toho prúd z baterky chcem sa opýtať jaky to bol budík vedel by som si to aj sám navstavit.
27.1.2016 10:22:09
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Nastavenie vstrekovacov valtek
Dobrý den, pro seřizování vstřikovačů se používá úchylkoměr. Seřízení vstřikovačů bych nechal na odborné firmě neboť ta zná hodnoty potřebné pro správné nastavení.

25.1.2016 9:49:22
Jméno: Jakub Předmět: Passat 3.2 fsi
Dobry den chtel bych se zeptat kdyz bude mit motor 3.2 fsi lpg v jakem pomeru se vztrikuje benzin/lpg? Dekuji
25.1.2016 14:27:06
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Passat 3.2 fsi
Dobrý den, poměr vstřikovaného benzínu se může lišit v závislosti na zatížení (otáčkách motoru) a může se lišit i u jednotlivých výrobců LPG zařízení. Obecně se u motorů VW podíl benzínu pohybuje mezi 10-20 % z celkově spotřebovaných pohonných hmot v závislosti na kódu motoru a firmware benzínové řídící jednotky.

24.1.2016 21:50:33
Jméno: Zdeněk Předmět: Toyota Yaris
Dobrý den. Vlastním Toyotu Yaris 1,0 r.v. 1999. Před třemi lety jsem si nechal auto předělat na LPG, systém elpigaz comfort + podtlakové přimazávání ventilů. Při montáži jsem měl najeto 100 tis km. Na LPG jsem najel 60 tis km pratkticky bez problémů a nyní se mi při jízdě rozsvítila kontrolka motoru a auto jelo na tři válce i na benzín. Vyzkoušel jsem co se dalo a konečný verdikt ztráta tlaku na 4-tém válci. S největší praděpodobnośtí výfukové ventily. O problémech s ventily při přestavbě na LPG jsem věděl, jen jsem myslel že najedu o něco více kilometrů. Chtěl jsem se zeptat jestli jste se s tímto problémem u tohoto auta setkali a kde bych měl hledat chybu a možná vylepšení ochrany motoru.
Přimazávání ventilů mám nastaveno na jednu kapku co 5-6 sekund ale někde na internetu jsem se dočetl, že tyto motory při vyšší zátěži nemají podtlak, tak vlastně nepřimazávají a jelikož je čtvrtý válec "nejdál" tak to odnese nejdříve.

Nejlevnější a hlavně nejrychlejší opravou byla pro mě výměna celého motoru a ten starý se teprve chystám rozebrat a zjisit co se stalo. Auto mám od novoty s pravidelným servisem tak si myslím, že je na vině přestavba na lpg (i když je pravdou, že je to 17 let staré auto).

Děkuji za radu a i přes tyto problémy jsem fandou LPG.
25.1.2016 14:20:25
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Toyota Yaris
Dobrý den, jsou známy i případy, kdy došlo k poškození ventilů u vozidel, provozovaných jen na benzín, nicméně u vozidel přestavěných na LPG může dojít k poškození ventilů, když je směs LPG chudá neboť u chudé směsi dochází k výraznému nárůstu teploty hoření. Je též známo, že ve vyšší zátěži (vyšších otáčkách) při otevřené škrtící klapce klesá podtlak v sacím potrubí a tudíž použití podtlakového systému u vozidel s maloobjemovými motory, které využívají vyšší pásma otáček, nemusí být nejvhodnější. Základem bezproblémového provozu vozidla přestavěného na LPG je v první řadě správné seřízení dávkování LPG v celém rozsahu otáček a výkonu a dále zvolit správný systém ochrany ventilů s ohledem na provozní podmínky vozidla.

24.1.2016 11:00:49
Jméno: krizanova jana Předmět: prepnutie na lpg
Dobry Den! mam skodu octaviu 1,8 turbo v nej mam namontovany BRC lpg! Pri prepnuti na plyn motor vypne a pri novom startovani pri vacsich otackach nevypne ale trasie sa motor a po chvily uz ide normalne! Boli menene vsetky filtre pred 2 dnami! dakujem
25.1.2016 7:57:18
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: prepnutie na lpg
Dobrý den, příčin může být celá řada a bez provedené diagnostiky bych jen hádal. Pro odstranění závady proto navštivte odborný servis, kde Váš systém opraví.

23.1.2016 13:36:29
Jméno: Jana Cholevová Předmět: dotaz
Dobrý den mám citoen picasso na lpg a ted ve velkých mrazech mi auto i v kopci nabere otáčky a musím brzdit při podřazení řve jako bych auto tůrovala a nesnižuje rychlost je to hodně nepříjemné a stává se to jen ráno odpoledne se mi to ještě nestalo.
Nevíte čím by to mohlo být?
25.1.2016 7:53:31
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: dotaz
Dobrý den, pokud se jedná o starší typ vozidla, kdy od plynového pedálu vede lanko, mohla by být závada právě v zamrzlém lanku. V takovém případě doporučuji lanko zkontrolovat a případně vyměnit. Pokud i po té závada přetrvává, doporučuji navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku a závadu odstraní.

20.1.2016 20:12:20
Jméno: Honza M. Předmět: Po ohřátí motoru nechce přepnout na LPG
Dobrý den, dnes ráno jsem vyjel se svým vozem (Renault Fluence 1.6) po ohřátí LPG systému cca po 3 KM se automaticky přeplo z benzínu na LPG ale zařízení se chovalo jako by v nádrži nebyl plyn, ( v nádrži plyn byl, ujel jsem jen 60KM od plné). Přepínač pípal a blikal a na LPG nepřepnul, po chvíli na něm úplně zhasly všechny ledky a spálila se pojistka. Pojistku jsem vyměnil a v okamžiku kdy mělo dojít k přepnutí na LPG se zase spálila. Nevité v čem by mohl být problém? Jedná se o systém OMVL, byl instalován v dubnu 2015, mám ho již na 3. voze a dosud jsem se s tímto problémem nesetkal. Děkuji za odpoěď.
21.1.2016 7:53:56
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Po ohřátí motoru nechce přepnout na LPG
Dobrý den, bohužel takto na dálku je velice těžké Vám dát radu pro odstranění závady. V případě že praská pojistka, bude závada v elektroinstalaci plynového systému nebo v některém elektrickém komponentů LPG soupravy. Doporučuji navštívit odborný servis, kde Váš systém opraví.

19.1.2016 8:19:49
Jméno: Jaroslav Předmět: Při přepnutí na LPG chvilková ztráta výkonu
Dobrý den, mám Fiat GP 1,4 8V s instalovaným systémem STAG 4. Prvních cca 25 000 km po instalaci vše bez problémů. Pak se, ale při přepínání chladného nebo studeného motoru do provozu na LPG začala dostavovat cca 2 až 5 vteřinová díra v tahu motoru (s klesající teplotou je prodleva delší). Pokud dojde k přepnutí z volnoběhu nebo při nízké rychlosti motor dokonce zhasne (několikrát jsem již kvůli tomu zůstal v křižovatce) Pokud je motor zahřátý nebo když je velké horko proběhne přepnutí hladce. 3x již v servisu, ale bez znatelného zlepšení. Prosím nenapadá Vás co s tím? Děkuji
19.1.2016 12:56:46
Jméno: Král Pavel Předmět: RE: Při přepnutí na LPG chvilková ztráta výkonu
Dobrý den.
Je skutečně těžké zhodnotit, v čem by mohla být závada. Dle mého názoru by mohl být problém ve vstřikovačích. Setkali jsme se se znečištěnými vstřikovači, které se zastudena nechtějí otvírat.

13.1.2016 12:58:10
Jméno: Martin Předmět: Suzuki Swift 2008 LPG svíčky
Dobrý den, mám Suzuki Swift rv 2008, mám v něm BRC, chystám se na výměnu svíček. Standartně jsou v autě NGK IFR6J-11. Mám použít tyto svíčky nebo svíčky určené pro provoz na LPG, např BOSCH FR6KI332S? Děkuji
13.1.2016 14:11:30
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Suzuki Swift 2008 LPG svíčky
Dobrý den, svíčky použijte takové, jaké předepisuje výrobce. Doporučujeme svíčky s jednou elektrodou.

12.1.2016 22:08:18
Jméno: Zdeněk Bozděch Předmět: S-Max 2,5 T
Dobrý den,
vlastním vůz Ford S-Max 2,5 T (typ motoru HUWA) a na plyn jezdím už třetím rokem. Najeto cca 60 tis.
Doposud bez jakékoli závady. Pozitiva provozu na LPG jsem znal, ale až na vašem fóru jsem se dočetl, jaká rizika pro motor (ventily, vstřikovače) to může mít.
Podle technika, který mi zařízení instaloval, tento motor nemusí mít přimazávání ventilů. Ochranu benzínových vstřikovačů před vyšší teplotou, která při spalování LPG vzniká, pomocí přístřiku benzínu prý také nepotřebuje.
Vím, že u některých motorů to asi opravdu není třeba, přesto bych rád znal váš názor na tuto problematiku, konkrétně u tohoto motoru.
Ještě bych se chtěl zeptat, jaké svíčky by byly pro tento motor vhodné. Zatím jezdím na svíčkách doporučených výrobcem. Měl bych je vyměnit za ty určené pro provoz na LPG?

Děkuji Zdeněk B.
13.1.2016 14:09:02
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: S-Max 2,5 T
Dobrý den, u Vašeho motoru není potřeba použít ochranu ventilů. U těchto motorů jsme dosud nezaznamenali problémy s ventily. Co se svíček týká pro vozidla přestavěná na LPG doporučujeme použít svíčky určené výrobcem s jednou elektrodou.

12.1.2016 9:31:56
Jméno: Marek Předmět: Spínání LPG
Dobrý den,
čím může být způsobeno, že se mi LPG přepne až po delší době, občas až tehdy, když na volnoběh ještě zvýším otáčky. Současně mám podezření, že asi budu mít vadné čidlo (popř. termostat), jelikož mi budík teploty občas ukazuje a občas ne. Tak jestli to nemá nějakou souvislost.
Děkuji za případnou odpověď.
12.1.2016 10:49:42
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Spínání LPG
Dobrý den, protože neuvádíte ani jaké LPG zařízení v aut máte a ani v jakém autě je namontován budu přepokládat, že se jedná o klasický systém LPG se sekvenčním vstřikováním LPG do sání. Přepnutí těchto systémů je v závislosti na teplotě za předpokladu, že v LPG nádrži je plyn. Teplota pro přepnutí je snímána samostatným čidlem na reduktoru. Pro to aby výměna paliv po přepnutí proběhla hladce je nastaveno zpoždění. Přepínány jsou postupně jednotlivé válce na LPG. Pro přepnutí je tedy nutné mít v pořádku regulaci teploty v chladicím systému vozidla (termostat).

11.1.2016 20:25:06
Jméno: František C Předmět: Dotaz
Dobrý den uvažuji o koupi Fordu Mondeo se zástavbou na lpg se systémem Zavoli. Lze tento systém doporučit, už jen proto, že servisní síť není zrovna rozšířená. Děkuji František
12.1.2016 7:50:50
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Dotaz
Dobrý den, italská firma ZAVOLI spadá spolu s italskou firmou BRC do nadnárodního seskupení Fuel System solutions a vyrábí vysoce kvalitní LPG zařízení. Řada použitých komponent jako je např. elektronika v LPG sadách je tedy stejná. Síť našich partnerů budeme nadále rozšiřovat a vhodný servis můžete najít na našich stránkách http://www.zavoli.cz/partnerska-sit/ .

8.1.2016 8:06:57
Jméno: Kamil Předmět: LPG zvukové signalizace
Dobrý den, mám Hyundai i30, 1.6, s LPG (r.v. 2013). Řídící jednotka BRC (S24) Při jízdě na LPG na dálnici - téměř konstantní rychlostí 120km/h, dojde k rozeznění zvukové signalizace, kterou lze umlčet pouze manuálním přepnutím na benzín. Studené starty a jízda do 100km je bez problému na LPG. Až tedy po delší zátěži na dálnici (Brno-Praha) dojde k tomu pípání. Po té když zas sjedu z dálnice a jedu do 90km/h již opět bez problému na LPG. Dokud nebyly mrazy -tak se toto nestalo.K čemu to směřuje pravděpodobně? děkuji Kamil
8.1.2016 13:30:55
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG zvukové signalizace
Dobrý den, pravděpodobně se bude jednat o problém spojený s tlakem plynu. Příčin poklesu tlaku může být celá řada. Doporučuji proto navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku a závadu odstraní.


<5x<   <<     <1> || <126>  <127>  <128>  <129>  <130> ||  <265>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací