Diskuzní fórum LPG/CNG
2.10.2015 10:26:27
Jméno:
Martin Předmět:
Již nepřepíná na plyn. Především přeji dobrý den.Na mém Peugeotu 406 mám AG SGI, původně montované v Holandsku do nového vozu. Po 10 letech od montáže jsem byl nucen v Praze v Letňanech nechat vyměnit nádrž a vše s tím související dle předpisů. Od té doby jsou s vozem stále problémy. Plyn se začal v průběhu jízdy samočinně vypínat, kontrolka na ukazateli stavu LPG mžourala, nyní již nezapíná vůbec. Po výměně nádrže ukazatel stavu lpg vůbec nezobrazoval stav nádrže, svítila pouze červená kontrolka. Technik mi řekl že to nejde zprovoznit, ačkoli předtím vše fungovalo bez problémů. Takže když to shrnu, kvůli výměně nádrže a jiných součásti v hodnotě cca 15000 Kč díky předpisům mám neustále problémy s vozem. Nemáte prosím představu, o jakou závadu by mohlo jít? Děkuji za ochotu.
5.10.2015 8:59:36
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Již nepřepíná na plyn. Dobrý den.
Mrzí mě, že po výměně nádrže máte takové problémy. Bohužel TC 101 je jedna z mála firem, která vlastní kompletní software na zařízení AG. Cena Holandských nádrží je o dost výších než používáme my. Pokud se plyn za jízdy vypíná, ve spojení s výměnou nádrže, zkontroloval bych nejprve trubku, jestli není více přihnutá a nezmenšil se její průtok. Dále proměřit vedení k ventilům. Nicméně pokud se problémy dostavili po výměně nádrže, pak by měla být práce v záruce.
2.10.2015 9:21:16
Jméno:
lukáš Předmět:
emulátorDobrý den, chci se zeptat, Diagnostika mi hlásí opotřebovaný katalyzátor(stejnou chybu to hlásí ve 3 servisech). ale emise mi prošli bez problémů, kdy u mého Renaultu Megane III, je max hodnota CO 0,5 , mě naměřili 0,19 na benzín a na LPG 0,18. Chci se zeptat zda nemůže být chyba v ŘJ?Eliminoval by tuto chybu emulátor?
Popřípadě jaký emulátor by byl kompatibilní se STAG 4+?
děkuji
2.10.2015 15:17:06
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: emulátorDobrý den.
Emise mohou vycházet, přesto může být směs v některým režimu jízdy, mimo toleranci. Samozřejmě LPG má trochu jiné vlastnosti než benzín proto i když je vše v pořádku může se stát, že se kontrolka směsi rozsvítí. Pro tyto případy máme emulátory, který tento problém vyřeší. Doporučuji nejdříve důkladnou kontrolu seřízení směsi.
1.10.2015 13:56:04
Jméno:
dezi Předmět:
AUDI 2.4 V6 při malé rychlosti se dusí Dobrý den, na provoz lpg (stag 300) z pomalé jízdy nebo v kopci se těžko rozjíždí, sem tam cuká nezrychluje při přidání dusí se, jakmile přepnu z benzínu na lpg např. v 100km rychlosti, udržím rychlost a na sešlápnutí reaguje.Je vadná řj.lpg?případně dá se nastavit opravit? Děkuji.
2.10.2015 12:29:50
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: AUDI 2.4 V6 při malé rychlosti se dusí Dobrý den.
Myslím, že v řídící jednotce problém nebude. Závadu bych hledal v seřízení nebo v zapalovací soustavě (svíčky zapalovací moduly). Pokud vozidlo bude mít slabou jiskru LPG správně nezapálí, pak vykazuje tyto problémy. Doporučuji navštívit odbornou dílnu a provést důkladnou diagnostiku.
1.10.2015 12:38:54
Jméno:
Pavel Jaroš Předmět:
Přestavba na lpgDobrý den. rád bych věděl váš názor. Je dobré přestavět motor 1,8 T na lpg?
1.10.2015 12:59:34
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Přestavba na lpgDobrý den.
Bohužel nevím, o jaké vozidlo se jedná ani kolik má kW. Obecně vzato turbo motory není problém přestavět, pokud se nejedná o přímovstřikové. U přímovstřikového vozidla potřebuji vědět kód motoru. Pošlete mi prosím kopii velkého TP na email kral@autogascentrum.cz.
30.9.2015 20:32:15
Jméno:
Jirka Předmět:
Nissan JUkeDobrý den,
nechal jsem instalovat plyn do nového Nissan Juke 1.2 řídící jednotku Landi E3-67R-016043.
I přesto, že jsem třikrát reklamoval ztrátu výkonu a cukání při jízdě na plyn nedokázal prodejce seřídit plyn popřípadě vyměnit vstřik. Dnes se dokonce rozsvítila kontrolka motoru (od prodejce informace že je to normální. mě to u nového auta normální nepřipadá). Údajně není schopen zjistit, zda je vstřik vadný a musí vyměnit celou sérii vstřiků. Je možné si domluvit diagnostiku? Děkuji za info
Ještě doplním instalované plynové zařízení GC01
1.10.2015 12:47:59
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Nissan JUkeDobrý den.
Pokud máte vozidlo krátce namontované je tudíž v záruce. Doporučuji řešit závadu v montážní dílně, která vozidlo namontovala. Po naší diagnostice hrozí ztráta záruky. Pro více informací mi prosím zavolejte na tel. 602518625.
29.9.2015 11:54:21
Jméno:
Martin Předmět:
Agc 01-11 pípáníDobrý den.
Mám vw passat 2,8 6v a v něm lpg typu agc 01-11. Jezdil jsem nějakou dobu na benzín. Když teď ale přepnu z benzínu na plyn tlačítkem, tak to zapípá 3x krátce a 1x dlouze. To celé se zopakuje 4x a pak jen bliká zelená kontrolka na tom lpg přepínači a na plyn se to nepřepne. Co by to pípání mohlo znamenat?
Děkuji za odpověď.
29.9.2015 14:45:45
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Agc 01-11 pípáníDobrý den.
Pípání LPG systému znamená jakoukoliv závadu. Bohužel není v počtu pípání žádný kód, pípání je při všech závadách stejné. Mezi závady se počítá i prázdná nádrž (nedostatek tlaku). Doporučuji navštívit LPG servis na diagnostiku systému.
28.9.2015 23:18:08
Jméno:
martin Předmět:
B3dobry mam problem s lpg nechce prepnut aj ked je uz motor zohriaty a ked uz prepne tak len do tej doby pokial nestlacim pedal teda zvysim otacky a hned vypne diagnostika ukazala napetove napajanie chybu vymazal ale problem pretrvava
29.9.2015 7:49:15
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: B3Dobrý den.
Podle vašeho popisu si myslím, že se bud jednat minimálně o dvě závady. Vozidlo přepíná většinou na základě teploty reduktoru. Reduktor musí být ohřátý na cca 40°C. Další závada je vypadávání plynu při akceleraci. To může zapříčinit nízký tlak v systému, vypadávání některého ze signálů…. Je třeba provést diagnostiku LPG systému.
27.9.2015 10:29:41
Jméno:
Dan Předmět:
A6 kontra LPGPostupoval bych následovně - odstavil plyn, nechal kompletně zkontrolovat zapalování + motor - v případě, že bude vše OK, zapnout LPG, pokud se objeví jakákoli závada - problém je v LPG.
LPG nezničí motor za předpokladu, že ho do vozu instalovala ODBORNÁ firma, která má dostatek zkušeností a to nejen s montáží (tu vám provede kdejaký trouba), ale hlavně se seřízením LPG. Hold, každý hledá nejlepší cenu a za nějaký čas brečí a brečí - přitom si za svou vychcanost a blbost může sám.
25.9.2015 13:28:57
Jméno:
Lukáš Předmět:
Prapodivný chod na LPGDobrý den. V mé Audia A6, 2.4, 125kw, r.v. 2002 mám namontovaný systém Lovato, sekvenční vstřikování a to 1 rok.Problém s chodem na LPG začal vcelku brzo a to po ujetí cca 2000km a trvá do teď.Problémem je permanentně svítící kontrolka závady motoru a nepravidelný chod válců, respektivě vypadávání válce č. 1 a to jen v chodu na LPG. Po několika kilometrech ježdění na benzín kontrolka zhasne, motor se přestane klepat a auto jede bez problémů. Přepnu na LPG a po několika ujetých km se kontrolka opět rozsvítí a cítím vibrace motoru. Při překročení rychlosti 120km/h kontrolka začne blikat a motor se začne velmi třást a to do té doby, než snížím rychlost pod 100km/h a nebo přepnu na benzín a auto jede zase jako drak,když se lidově vyjádřím. Také se mě stalo, že mě LPG přestalo fungovat úplně. Údajně vadná LPG ŘJ. Po výměně ŘJ LPG fungovalo asi tak jak jsem již popsal. Svíčky nové na doporučení firmy co LPG montovala. Kabely ke svíčkám nové. Cívka ok. Firma stále tvrdí jedno a to samé a to, že problém je v autě a především válec č. 1 je ko, nebo-li nemá dostatečnou kompresi. Komprese jsem si nechal změřit a u všech válců jsou v normě. Tudíž, nemůžu si pomoci, ale nejspíše si ze mě montážní firma dělá dobrý den. Už opravdu nevím co mám dělat či kam, na koho se obrátit. Do toho začalo kouřit z motoru s doprovázeným zápachem. Vadné gufera,vačky a tešnění pod víkem ventilů. Títmto se Vás chci zeptat, zda chod motoru na LPG mohl způsobit poškození vaček, gufer, těsnění a vlastně, co vše může chod motoru na LPG poškodit? Myslím tím poškodit motor. Dále, jak mám postupovat či co dělat v případě permanentích problémů s chodem na LPG a zda je možné, že najednou přestane fungovat ŘJ LPG? Tímto vším nabývám dojmu, že LPG mě přineslo jen škodu než užitek. Jen jezdím po servisech a plynařema. Jeden říká "je to plynem" a druhý naopak. Děkuji za případnou odpověď.
27.9.2015 10:47:48
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Prapodivný chod na LPGDobrý den.
Je hodně těžké reagovat na váš dotaz. Nemyslím si, že by LPG mohlo poškodit motor za 2000km. Určitě musím podotknout, že LPG je na zapalování několikrát citlivější než benzín. To, že v benzínu je vše OK neznamená, že na LPG vozidlo pojede bez problémů. Podle vašeho popisu nezapaluje daný válec. Může na to mít vliv jak o malinko horší komprese, tak některý komponent zapalovací soustavy nebo třeba vadný vstřikovač LPG. Prosím zavolejte mi na tel. 602 518 625 kvůli podrobnějším informacím o vašem vozidle.
22.9.2015 1:01:31
Jméno:
Pavel Jandák Předmět:
filtry LPGDobrý den,
Ještě se chci zeptat, zda je možné, že by můj systém od BRC obsahoval pouze filtr který je umístěný v baňce, na které je ventil.Myslel jsem, že by měl být ještě nějaký filtr u nádrže, ale vážně jsem prolezl celou soustavu a jiný filtr jsem nenašel.Pak bych měl ještě k nádrži.Mám opět nádrž v kufru místo rezervy.Dříve jsem měl nádrž STAKO, která měla pod víčkem umístěný ventil a budík.Nyní je vše pod autem už ale bez budíku.Na připojení u nádrže je ventil a něm 2 kohouty.Jaký co uzavírá?Děkuji.Jandák
22.9.2015 7:55:01
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: filtry LPGDobrý den.
Každý plynový systém má v nádrži na sací trubce sítko. Dále je filtr kapalné fáze, který jste zmiňoval. Umísťuje se do motorového prostoru a u BRC je součástí elektroventilu. Další filtr u vašeho systému není. U vstřikovaných systémů je před vstřikovači ještě filtr plynné fáze. Nevím jaký typ multiventilu máte ve voze, ale pokud má dva kohoutky tak se jedním zavírá přívodní trubka od přípojky a druhým kohoutkem trubka do reduktoru.
20.9.2015 20:58:31
Jméno:
Pavel Jandák Předmět:
BRC Elegant 52Je možné, že by byly na vině filtry lpg?Na benzín totiž auto jede bez problému.Podle čeho vybrat správné filtry a membrány do směšovače?Systém je BRC Elegant 52.Ještě jsem se zapomněl zeptat, co způsobuje unik plynu z plnícího hrdla po natankování?Když totiž vytáhnu hadici, je chvíli nepatrně slyšitelné syčení.Napadá mě nějaká nečistota na kuličce, ale jak se jí zbavit?
21.9.2015 11:28:11
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: BRC Elegant 52Dobrý den.
Vezmu vaše dotazy postupně. Nemyslím si, že kdyby byl ucpaný filtr, že by auto mělo tento druh potíží. Jednotlivé komponenty jako je filtr a membrány do reduktoru je samozřejmě třeba dát ty, co tam patří od BRC. Nevím o tom, že by se vyráběli nějaké náhražky membrán. Únik plynu přes přípojku skutečně způsobuje netěsnost zpětného ventilu. Může ho způsobit nečistota pod kuličkou či koroze. Připomínám, že plyn je několikrát citlivější než benzín a to, že auto v benzínu chodí bez potíží neznamená, že nemůže být závada v benzínové části.
16.9.2015 9:51:29
Jméno:
Andrej Předmět:
Daewoo Lanos lpgZdravim mam problem s lpg. Startujem na benzine ale ked prepnem na plyn ( pridam na otackach ) tak mi skape motor. Neviete cim to moze byt ? Na benzine vsetko ok... Ako plyn sa prepne ale ked padnu otacky skape motor. Dakujem za rady
17.9.2015 12:26:52
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Daewoo Lanos lpgDobrý den.
Z takto málo informací je těžké poradit. Nevím, co máte ve vozidle za systém LPG. Předpokládám, že máte některý ze sekvenčních systémů vstřikování LPG. Tyto zařízení by po nezdařilém přepnutí měli přepnout zpět na benzín. Pokud se tak nestane, bývá závada většinou na vstřikovačích. Více lze říci po diagnostice systému v odborné dílně.
10.9.2015 23:44:57
Jméno:
Pavel Jandák Předmět:
BRC Elegant 52 - Felicia 1.3MPiDobrý den, mám problém s mojí felicií 1.3 MPi s LPG BRC Elegant 52.Při jízdě na benzín, je vše OK.Při přepnutí na plyn jede také hezky, jen když jedu pomalu a potřebuji přejet např. nějaký výmol, tak auto opožděně reaguje na plyn.Jakoby bylo na spodu mrtvé a pak najednou vystřelí kupředu.Když zastavím, tak motor běží chvíli normálně a pak se začne otřásat vlivem zřejmě nízkých otáček, ale ty jsou v tomto stavu cca 800.Děkuji za radu.Jandák
11.9.2015 13:34:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: BRC Elegant 52 - Felicia 1.3MPiDobrý den, dle příznaků, které popisujete, bych v první řadě zkontroloval celou zapalovací soustavu a v případě potřeby vyměnil svíčky eventuálně zapalovací modul (případně kabely, palec, víčko rozdělovače…). Pokud by i pak závada přetrvávala, může být vadný i některý komponent LPG soustavy což by měla odhalit diagnostika v odborném servisu.
9.9.2015 8:27:23
Jméno:
Aleš Brabenec Předmět:
vstřikovačeDobrý den, chtěl bych se zeptat. Mám volvo s80 2.9 147kw se systémem magic 2 a zřejmě nějaký vstřikovač nefunguje tak jak by měl. Občas se rosvítí kontrolka motoru a zhasne pouze po ujetí několika desítek kilometrů na benzín. Dále ráno když nastartuju tak auto při rozjezdu strašně cuká. Další problém je přechody do volnoběhu někdy motor i chcípne, děje se to za tepla i za studena. Vstřikovače jsou magic FX. Doporučili by jste stejné vstřikovače, nebo jiné? A kolik by popřípadě stála výměna. Předem děkuji za odpověď.
9.9.2015 12:08:25
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: vstřikovačeDobrý den.
Zařízení MAGIC nemontujeme, ale obecně vzato všechny tyto problémy může způsobovat vada některého ze vstřikovačů nebo špatné seřízení systému. Bohužel nevím, jaká nabídka vstřikovačů je v softwaru MAGIC. Pokud je vadný například jeden vstřikovač myslím, že je zbytečné měnit všechny. Je třeba důkladná diagnostika, aby se dalo říci, kolik bude stát oprava.
8.9.2015 15:02:24
Jméno:
Milan Předmět:
Renault ScenicDobrý den, chtél jsem Vás oslovit na možnost přestavby Renaultu Scenic 1.6 16V 81kW r.v.2010. Jaký systém doporučíte a zdali je u tohoto typu motoru nutný přimaz. Pokud ano zdali je vhodný např. elektronický či postačí podtlakový. Děkuji za info. i p. Ing. Procházkovi za jeho odborné, trpělivé a vstřícné odpovědi. Nashledanou M.
9.9.2015 9:38:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Renault ScenicDobrý den, pro přestavbu Vašeho vozidla doporučujeme systém STAG 4 QBOX nebo ZAVOLI NEW BORA. Oba systémy umožňují připojení k OBD vozidla. Co se týče ochrany ventilů doporučuji použít některý způsob na jejich ochranu. Funkci přístriku benzínu mají oba výše uvedené systémy. Vhodný systém ochrany ventilů však volíme společně se zákazníkem s ohledem na způsob využití vozidla. V případě že jezdíte často po dálnici, doporučoval bych Vám elektronický systém dávkování aditiva Valve Protector, který dávkuje aditivum v závislosti na zátěži motoru. Přístřik benzínu je bez další vstupní investice, avšak z dlouhodobějšího pohledu z hlediska ekonomiky provozu, vychází dráže než systémy dávkování aditiva. Bližší informace k ochraně ventilů naleznete též na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ . Protože možnosti tohoto fóra jsou omezené, pokud budete potřebovat další informace rád Vám je poskytnu telefonicky. Jsem rád, že odpovědi na tomto fóru pomáhají příznivcům LPG.
Přidat záznam