Diskuzní fórum LPG/CNG
3.7.2015 20:52:35
Jméno:
Friedrich Předmět:
Orlando 1,8Dobrý den,máme Chevrolet Orlando 1,8 s montáží LPG již u prodejce(BRC) a ochranou ventilů přívstřikem benzinu, nyní najeto 37.000km. Je možné přejít na ochranu Valve-protektor? Jaký typ ,orientační cena montáže a přibližná spotřeba mazacího prostředku na 100km? Případná montáž je možná pouze ve vaší provozovně ve Strakonicích nebo máte smluvní partnery i v severních Čechách -jsme od Loun. Zvládne se montáž během jednoho dne? Děkuji za odpověďˇ.
7.7.2015 13:23:35
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Orlando 1,8Dobrý den, určitě je možné přejít na ochranu Valve Protectorem. Pokud je vozidlo v záruce, měl by jste přechod na kvalitnější ochranu ventilů konzultovat s prodejcem vozidla. Aditivum je dávkováno v množství 1 promile tj. 1 l aditiva na 1000 l LPG. Po instalaci dávkování aditiva a vypnutí přístřiku benzínu, by jste měl při nájezdu 37.000 km cenu za zařízení Valve Protector již více jak dvakrát zaplacenou. Montáž určitě zvládneme během jednoho dne. Cenu za montáž případně vhodného partnera Vám rádi sdělíme telefonicky.
30.6.2015 20:46:56
Jméno:
Josef Předmět:
Opel ZafiraDobrý den,
uvažuji o koupi Opel Zafira 1,6 77kW r.v. 11/2005. Jaký systém by jste mi doporučil a je potřeba přimazávání ventilů. Na LPG jezdím asi 15 let tak že nějaké zkušenosti již mám.
Děkuji Vám za odpověď
1.7.2015 11:02:52
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Opel ZafiraDobrý den, vozidlo Opel Zafira 1,6, 77 kW má klasický motor a těchto vozidel jsme úspěšně přestavěli již celou řadu s různými systémy. V každém případě doporučuji použít ochranu ventilů dávkováním aditiva. Konkrétní systém jak LPG tak ochrany ventilů jsem Vám zaslal mailem. Bližší informace k systémům dávkování aditiva naleznete zde http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .
27.6.2015 8:53:39
Jméno:
Vítězslav Pantlík Předmět:
Blikání diod u systému BRCDobry den.
Koupil jsem auto se systemem BRC. U dovozce cca. Pul roku stalo a moc nejezdilo. Po cca. 120 km mi zacly blikat diody ukazatele stavu paliva. Po startu to tak jeden kilometr sviti stale a pak zacne blikat. Nevite co by to mohlo znamenat? Ukazuje to, že jedu pořád na LPG a ani na výkonu to nemá nějaký vliv, jede pořád stejně.
Dekuji.
V. Pantlik
29.6.2015 11:21:12
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Blikání diod u systému BRCDobrý den.
Blikající indikace hladiny na přepínači, způsobuje to, že se signál od měření na nádrži dostal mimo kalibrační hodnotu. Je třeba zkalibrovat hladinu v řídící jednotce.
27.6.2015 0:09:37
Jméno:
zdeněk Předmět:
Seřízení ventilůIx 20 z 2011, najeto 56 tis. (LPG) Při garanční prohlídce bylo řečeno, že seřízení ventilů je nutné. Škoda, že to není posuzováno jako záruční oprava a platí se za ni několik tisícikorun (bra.bec@seznam.cz) Při ceně u které jsem šel do kolen, jsem si uvědomil, že "soused z Boleslavy už není táááákhle maličký)
26.6.2015 7:53:33
Jméno:
Jirka Předmět:
spotřebaZdravím, jen dotaz mám Kia 1.4 rok 13 LPG lovato
. pravidelný servis filtry a revize,to samé v Kia. Nikdy v průběhu 60000 km žádné problémy ,jen spotřeba se vyhoupla na 10 L. Je potřeba seřízení ventilů či jiných úkonů. Děkuji
26.6.2015 15:34:16
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: spotřebaDobrý den
Toto vozidlo bylo přestavěno v autorizovaném servise KIA s tovární zárukou. Servisní úkony určuje zastoupení KIA. V tomto se prosím obraťte na váš domovský servis.
25.6.2015 17:31:22
Jméno:
Kadečka Předmět:
Dacia Dokker 1,6 na lpg?Dobrý den, rád bych se zeptal, zda je vhodná přestavba motoru 1,6 na lpg. Četl jsem a slyšel hodně názorů pro i proti, tak prosím o radu. Moc děkuji. Karel
26.6.2015 15:30:01
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dacia Dokker 1,6 na lpg?Dobrý den, přestavba tohoto motoru na LPG je možná, pro dlouhodobou solehlivost doporučuji použít ochranu ventilů dávkováním aditiva.
23.6.2015 9:21:33
Jméno:
Zdenek Předmět:
přepínač Lpg nevhodně umístěnDobry den, dá se umístit jinam přepínač lpg na palubovku.jinak nádrž je na 40 litrů a natankuji jen 28 .toto se dá taky upravit. Děkuji Zdeněk. Stáří Lpg rok a půl
23.6.2015 11:02:44
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přepínač Lpg nevhodně umístěnDobrý den, obecně by přepínač měl být na viditelném místě v dosahu řidiče. Přepínač lze umístit na jiné místo za podmínky že jednak bude odpovídat velikosti přepínače a jednak bude možné na toto místo protáhnout konektor pro jeho připojení. Do nádrže 40 l lze natankovat max. 32 l (to je dáno bezpečnostními předpisy a technicky to zajišťuje multiventil). Pro kontrolu funkce multiventilu doporučuji navštívit odborný servis s prázdnou LPG nádrží.
22.6.2015 13:50:11
Jméno:
Petr Račman Předmět:
promazáváníDobrý den. Ještě se chci zeptat, zda potřebuje můj motor promazávání?
Tip motoru M43 B19 (194E1) od BMW. Respektivě jestli přidám do benzínu aditiva, nepoškodím ho? Díky.
22.6.2015 15:46:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: promazáváníDobrý den, tento motor nepotřebuje „přimazávání“. „Přimazáváním“ u motorů přestavěných na LPG se rozumí dávkování aditiva na ochranu ventilů a ventilových sedel a to buď do sání nebo přímo do větve nízkého tlaku plynu. Bližší informace k ochraně ventilů naleznete na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ . Pokud budete používat aditivum do benzínu řiďte se pokyny výrobce aditiva.
19.6.2015 19:27:02
Jméno:
Petr Račman Předmět:
nepravydelný chodDobrý den,
mám lpg system AGC 01 - 14 v BMW 316i, e46, r.v. 1999, naj.180 000 s toho na plynu 80 000 km. Problém - při volnoběhu na plyn jde z výfuku takové vteřinové prdění, lehce pohupujou otáčky a je celkový projev motoru hlučnější oproti benzínu,na benzín vše vpořádku. Nevíte čím by to mohlo být? Svíčky nové, kabely a cívka měněna, nový výfuk, vše nedávno. Díky
ted jsem tam dal nový kabely, jediná změna je v tom, že to neprdí ve vteřinové intervalu, ale rychleji, ale zato pravidelně
22.6.2015 11:06:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: nepravydelný chodDobrý den, je těžké posoudit zvukový projev Vašeho auta takto na dálku. Co se týká hlučnosti LPG systému zvukový projev motoru by měl být naopak tišší než je tomu na benzín – plyn má vyšší oktanové číslo než benzín. Po otevření kapoty můžete slyšet klapavý zvuk plynových vstřikovačů. U některých typů vstřikovačů se tento klapavý zvuk vlivem opotřebení zvyšuje. Opotřebení vstřikovačů může způsobit nesprávné dávkování plynu a to může být také jednou z příčin pohupování otáček. Znovu bych doporučil zkontrolovat celou zapalovací soustavu vozidla. Doporučuji navštívit odborný servis pro provedení diagnostiky LPG systému.
19.6.2015 9:12:09
Jméno:
Jan Kovář Předmět:
Stag 300Při startování auta mi začal pípat alarm ať je plyn zapnutej nebo vyplej, pípne si 9x.Co stim?
19.6.2015 9:58:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Stag 300Dobrý den, správně zapojený LPG systém nemá vliv na funkci alarmu. Pro odstranění závady se proto obraťte na odborný autoservis.
19.6.2015 7:01:25
Jméno:
Matěj Předmět:
Vstřikovače Lovato zlobíDobrý den, před nedávnem mi v servisu měnili vstřikovače značky lovato a nyní mi opět začali nejspíše zlobit. Přijde mi jako by vstřikovače lovato měli strašně krátkou životnost a chtěl bych se jich zbavit z mého vozidla. Je možné je vyměnit za jiné?
19.6.2015 9:54:27
Jméno:
Procházka Evžen Předmět:
RE: Vstřikovače Lovato zlobíDobrý den, bohužel tyto vstřikovače nelze nahradit jinými vstřikovači tak jako u některých jiných systémů.. Některé vstřikovače LOVATO je možné repasovat některé však ne. Kontaktujte mě prosím telefonicky, abychom se domluvili jaké vstřikovače v autě máte a dle toho bychom Vám navrhli řešení.
18.6.2015 15:43:46
Jméno:
Milan Předmět:
rozsvicí se kontrolkaDobrý den, koupil jsem OPEL Meriva se zabudovaným LPG. Po ujetí 200 km se mi rozsvití kotrolka - chudá směs výfukových plynů. V servisu nic nezjistili, svítící kontrolku vymazali. Údajně je vše v pořádku.
Je to možné palivem? Díky.
19.6.2015 9:56:05
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: rozsvicí se kontrolkaDobrý den
Chyba chudé směsi může být i nekvalitním LPG. Určitě by měla odborná dílna pečlivě zkontrolovat seřízení směsi LPG ve všech režimech jízdy. U správně seřízeného LPG systému se kontrolka nerozsvěcuje. Předpokladem je správná funkce všech benzínových komponentů.
16.6.2015 10:25:21
Jméno:
Tomáš Předmět:
i30-infoV roce 2012 jsme koupil i30 s výrobcem schválenou přestavbou na LPG, kterou provedlo autogascentrum Strakonice. Ochrana ventilových sedel přívstřikem benzinu, cca 1,4 litru na 100 km. Nyní, po najetí 82 000 km, došlo k seřízení vůlí ventilových sedel, které není pokryto zárukou, cena byla cca 7 000 Kč. Tolik pro informaci.
16.6.2015 14:36:36
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: i30-infoDobrý den, já také jen pro informaci uvedu, že o způsobu použité ochrany ventilů a servisních úkonech rozhoduje zastoupení Hyundai Motor Czech s.r.o..
V současné době máme v naší nabídce pro ochranu ventilů namísto přístřiku benzínu špičkové programovatelné tlakové zařízení na dávkování aditiva Valve Protector od německé firmy SI Elektronic GmbH. Valve Protector je otestován německým TÜV a je úspěšně používán již řadu let německou firmou Ecoengines GmbH standardně u všech přestaveb vozidel Hyundai a KIA. Ano jedná se o dražší zařízení, ale pokud by bylo použito ve Vašem vozidle, mohl jste i při vyšší vstupní investici, při Vašem projezdu km ušetřit cca 9.000,- Kč.
13.6.2015 22:14:21
Jméno:
Kudela Předmět:
Octavia 2 1.6 mpiDobrý den,
Zvažuji přestavbu Octavie2, 1.6 mpi, r.v2007, najeto 165tis.
V autogasu v Opavě mi bylo řečeno, že není nutná montáž přimazávání ventilů.
Myslíte, že opravdu není nutno přímaz. instalovat?
Taky by mě zajímalo, jestli dochází k poruchám lpg systémů, následkem nízkého provozu, nebo je lpg určeno výhradně pro každodenní použití.
Moc toho nenajezdím, ale pokud bude potřeba, tak chci jezdit levněji.\návratnost ceny přestavby neřeším.\
Díky za odpověď.
15.6.2015 12:39:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Octavia 2 1.6 mpiDobrý den.
Škoda octavia 1,6 je často přestavovaným vozidlem, přestavěli jsme jich bez problému, troufám si říci desítky kusů a bez přímazu. U žádného z těchto vozidel jsme nezaznamenali žádné problémy s ventily a ventilovými sedly. Všeobecně vzato, každému vozidlu je lépe, když jezdí denně, ale nikde není psáno, že auta na plyn musí jezdit každý den. U starších reduktorů po dlouhé odstávce tvrdla membrána (reduktor špatně reguloval). U dnešních systémů jsme to nezaznamenali.
11.6.2015 17:04:42
Jméno:
Pavel Předmět:
problém s LPGZdravím, mám auto na lpg a za jízdy po vyřazení se stává, že motor chcípne. Otáčky spadnou, ale nezastaví se na volnoběhu, ale až na nule.... V servise mi řekli že se to stává když dlouho auto stojí.... Chci se zeptat, jestli je to možné... Díky
12.6.2015 10:42:09
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: problém s LPGDobrý den.
Nepíšete ve svém dotazu jaké je to vozidlo ani jaký LPG systém máte ve vozidle. Je těžké z tak málo informací říci v čem by mohla být závada. Pokud máte starší vozidlo s nasávaným systémem, je možné, že po delší odstávce vozidla membrána v reduktoru ztvrdla a pak jsou příčiny, že vozidlo nemá výkon, případně nedrží volnoběh.
Přidat záznam