Diskuzní fórum LPG/CNG
13.8.2015 21:09:39
Jméno:
Milan h. Předmět:
Dotaz na automobil Toyota Dobrý den,mam dotaz na zástavbu LPG do vozů Toyota auris s motorem 1.6 valvematic 97kw výroba od 2010, nebo T.avensis t25 1.8 95kw jestli je potřeba primazavani(mám podtlak) a jestli bych mohl využít LPG systém BRC sq24 z mého původního vozů Opel Astra g 1.4 66kw.Jaký vůz byste upřednostnil že zkusenosti.děkuji za odpoved
18.8.2015 13:37:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dotaz na automobil Toyota Dobrý den, jak Toyotu Auris 1,6 tak Toyotu Avensis 1,8 lze přestavět na LPG. U motorů valvematic, kdy je minimální podtlak v sacím potrubí doporučuji použít pro ochranu ventilů elektronický tlakový programovatelný systém dávkování aditiva nebo méně ekonomický přístřik benzínu. Systém BRC SQ24 lze použít. Vzhledem k vyšším výkonům obou motorů se však může stát, že bude nutné použít silnější reduktor případně přizpůsobit vstřikovače.
13.8.2015 8:05:04
Jméno:
Petr Simerka Předmět:
vypina LPGDobry den, mam Fabii 1.4 MPI na LPG. Poslednich par dnu se mi stane, ze LPG samo vypne, zhasne i prepinac. Prijde mi, jako by na to melo vliv velke horko. Kdyz pak vecer nebo rano sednu do auta, tak zase funguje. Kdyz jedu odpoledne v tomhle horku z prace, tak to zase vypne. Mate s tim nekdo zkusenost? Predem diky za rady.
14.8.2015 15:01:14
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: vypina LPGDobrý den.
Podle toho co popisujete, mám spíše pocit, že by mohlo jít o nějakou oxidaci na pojistce, nebo jinde v elektroinstalaci.
12.8.2015 11:48:41
Jméno:
Roman Luašák Předmět:
Jaký system LPGDobrý den,
chci se poradit jaký system LPG do Peugeotu 206 SW 1.4
dostal jsem na vás dost kladných referencí.
Děkuji Lukašák
12.8.2015 16:11:42
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Jaký system LPGDobrý den.
Jsme rádi, že jsou zákazníci s naší prací spokojeni. Všechny námi dodávané systémy jsou na vysoké úrovni. Pro bližší informace mě prosím kontaktujte telefonicky na tel. 602518625, rád vám vše zodpovím.
6.8.2015 12:02:54
Jméno:
novák Předmět:
revize lpgDobrý den, jaké doklady si s sebou mám vzít na revizi LPG?
7.8.2015 14:16:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: revize lpgDobrý den, v ideálním případě vezměte s sebou všechny doklady, tak jak jste je obdržel po přestavěb vozidla, minimálně však přílůohu k velkému technickému průkazu a pokud máte vystavenou malou modrou kartičku tak tu vezměte s sebou také.
4.8.2015 13:00:50
Jméno:
Václav Čermák Předmět:
dotaz na přestavbu na LPGzajímá mne možnost přestavby Ford Focus, r. v. 2007, motor 1,8 Duratec (92 kW)na provoz na LPG. Hlavně mne zajímá náchylnost motoru na zaklepávání ventilů a možnosti eliminace tohoto problému. Mám informace, že systém přimazávání tento problém neřeší.
Děkuji V. Čermák
7.8.2015 14:13:56
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: dotaz na přestavbu na LPGDobrý den, tento motor lze přestavět na LPG a také jsme jich úspěšně řadu přestavěli na LPG. Jak jste zmínil, pokud není použita vhodná ochrana ventilů, může dojít k jejich poškození. Je proto nutné při přestavbě zvolit vohdný systém ochrany ventilů. Nejběžněji používaný levnější podtlakový systém ochrany ventilů nemusí vašak ventily dostatečně chránit při častých a delších jízdách po dálnici. Pro tento režim jízdy doporučuji raději použít sice dražší elektronický systém dávkování aditiva Valve Protector, který dávkuje aditivum v závislosti na zatížení motoru. Tento systém byl testován neměckým TÜV. Určitě bychom nalezli pro Vaše vozidlo vhodné řešení přestavby na LPG.
4.8.2015 9:31:50
Jméno:
Novák Předmět:
špatný provoz na benzínDobrý den,potřebuji radu mám Citroen Evasion 2.0 16v (motor RFV - XU10J4R) před 2 roky (již 1 měsíc po záruce) namontováno LPG STAG4 s podtlakovým přímazem. S autem po 1,5 roce bezproblémového provozu provozu nastali velké problémy než se přišlo na to že je chyba v korekcích řídící jednotky. Každé ráno nešlo pořádně nastartovat na benzín ,když už chytlo motor neměl výkon ,kuckal a z výfuku byl cítit nespálený benzín.Jak se trochu motor ohřál a přepl na LPG vše běželo naprosto v pořádku. Po X různých radách a neuspěšných výměn všeho možného v různých servisech jsem navštívil plynaře ,auto napíchl a řekl že to je v korekcích.Po restartu benzínové řídící jednotky ,na benzín ukázkově nastartoval. Po uspěšném nastavení jsem odcestoval domů a najezdil tak 120Km,ale dlouho jsem se neradoval problém se vrátil opět. Takže teď musím před každým startem vytáhnout kabel od baterky počkat 5 minut a v pohodě na benzín nastartuju. Setkali jste se s tímto problémem ? Děkuji za odpověď
6.8.2015 22:40:57
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: špatný provoz na benzínDobrý den pane Nováku.
Domnívám se, že u vašeho vozidla bude problém v nesprávném dávkování LPG. Benzínová jednotka si dokáže korekci upravit, aby auto v plynu šlapalo tak jak má, ale pak nestartuje na benzín. Bude třeba provést důkladné seřízení plynové jednotky. Problém by mohl být také v nesprávné funkci jednoho za vstřikovačů. Doporučuji nejprve provést kontrolu vstřikovačů a pak seřízení LPG systému.
2.8.2015 14:41:25
Jméno:
Pajinos Předmět:
Pípání po nastartováníZdravím,
dnes mi po nastartování (a pak v průběhu jízdy při manuálním přepnutí na plyn) čtyřikrát rychle zapípala skříňka LPG (stejně intenzivně blikala i kontrolka) a auto nechtělo přepnout na plyn. Když jsem však zaparkoval a zkusil to znovu, už to píplo jen jednou a kontrolka neblikala tak rychle.
Jedná se o připomínku kontroly nebo o vadu v systému (to jsem se dočetl na internetu)? Auto mám Hyundai Lantra 1.6 16V (r.v. 1999, r.p. 2007 v Autogas Centru Strakonice, výrobcem by mělo být Stako podle záruky, co jsem dostal k příloze k TP). Naposledy jsem tankoval v pátek, takže na suchu nejsem (při tom pípá skříňka pomaleji a kontrolka svítí červeně).
Je pravda, že jsem trochu zaspal kontroly (poslední ještě starý majitel v roce 2012). Za dva roky mám měnit tlakovou nádobu, tak jsem to chtěl vzít jedním vrzem. Zítra mám cestu za mechanikem, který to zařízení montoval, tak ať vím, co mu říct a jestli si s sebou rovnou vzít i peníze (na kontrole jsem ještě nebyl tak nevím). Děkuji za odpověď.
6.8.2015 22:31:21
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: Pípání po nastartováníDobrý den.
STAKO vyrábí jen nádrže, takže podle vašeho popisu bohužel nepoznám co je ve vozidle za zařízení. Ale obecně pokud auto nepřepne a několikrát zapípá, signalizuje to nějakou závadu na systému. Servisní interval signalizuje většinou jedno pípnutí a to buď hned po nastartování, nebo naopak po chcípnutí motoru. Pokud se pípání opakuje, doporučuji navštívit odbornou dílnu, aby provedli diagnostiku systému.
31.7.2015 20:48:44
Jméno:
Miroslav Dvořák Předmět:
demontáž lpgDobrý den
Jaká je cena demontáže LPG a všech náležitostí vč. zápisu do TP?
Děkuji Dvořák
2.8.2015 11:59:39
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: demontáž lpgCena demontáže zařízení se stanovuje, podle skutečně stráveného času na vozidle a naší hodinové sazby.
30.7.2015 2:57:06
Jméno:
Soky Předmět:
BRC FLYZdravím, mám bmw 523i automat a když ručně přepnu na lpg, rozsvítí se žlutá kontrolka ale systém se do lpg nepřepne. Do lpg se přepne až když sundám nohu z plynu. Když už svítí zelená tak při sešlápnutí pedálu auto chvíli nejede jako by docházelo palivo ale pak se rozjede.No a pokud jedu pod 60 km/h bez plynu tak auto zdechne i s zařazeným D.
Děkuji za odpověď
2.8.2015 11:53:16
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: BRC FLYDobrý den
Podle toho co popisujete se domnívám, že je v ŘJ nastaveno přepínání v deceleraci. To, že motor zhasne, když jedete bez plynu muže být způsobeno vadným vstřikovačem, neseřízenou bohatostí směsi nebo vadné nějaké čidlo. Doporučuji se objednat buď u nás nebo v nějaké odborné dílně, která servisuje BRC.
29.7.2015 19:38:05
Jméno:
Lukáš Předmět:
Na plyn cukaDobrý den...mám VW passat najeto na LPG cca 70000km. A začalo mě auto cuka. Kdyz seslapnu plyn.pedal tak jede tak jak má a občas zacuka. Čím to může byt? Děkuji
30.7.2015 10:30:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Na plyn cukaDobrý den, Příčin cukání může být celá řada a to jak ve vozidle, tak v LG systému. V první řadě bych se zaměřil na zapalovací soustavu – svíčky, kabely, cívky- zapalovací modul. Pokud je zapalování v pořádku doporučuji provést diagnostiku vozidla i LPG systému a na základě výsledků těchto diagnostik postupovat dále.
28.7.2015 9:01:57
Jméno:
Vojtěch Škoda Předmět:
BMW x5Dobrý den,
vsiml jsem si ze motor se prepina na LPG cim dal driv. V letnim obdobi to byvalo zhruba po 2 km pri ceste do prace a ted je to kratce po vyjeti z podzemni garaze nekdy i po par metrech. Jestli si pamatuji spravne, to co ovlivnuje prepnuti na plyn je teplota motoru, tak ze bud mam problem s chladicim systemem motoru nebo neco s cidlem co aktivuje LPG pri dosazeni spravne teploty. Muzete mi prosim rici co si o tom myslite. Diky za radu.
28.7.2015 13:35:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: BMW x5Dobrý den, máte pravdu, že teplota zjištěná čidlem na reduktoru je jedním z faktorů ovlivňujícím přepnutí do plynu. Dřívější přepínání v posledních dnech mohlo být způsobeno též extrémními teplotami a malým rozdílem teploty „studeného motoru“ a nastavené teploty přepnutí. Doporučoval bych LPG systém zkontrolovat diagnostikou se zaměřením na nastavenou teplotu přepnutí případně její úpravu.
27.7.2015 22:16:30
Jméno:
jiří Předmět:
přimazávánízdravím, vlastním mazdu 6 s motorem 2.3 r.v. 2002, uvažuji o předělání na lpg, chtěl bych se Vás zeptat zda je u tohoto motoru nutné přidávat přimazávání ventilů či nikoliv. děkuji
28.7.2015 7:46:42
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přimazáváníDobrý den, u tohoto motoru L3C1, 122 kW doporučuji použít něktrerý ze způsobů ochrany ventilů. Bližší informace k jednitlivým systémům naleznete na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .
27.7.2015 16:12:38
Jméno:
Vojtěch Čermák Předmět:
LPG-diodový měřák plynuDobrý den,chtěl bych se zeptat,zda byl už vyvinut měřící přístroj ručičkový nebo číselný naplnění nádrže LPG(kulatá),prozatím mám 4 diody,pátá je na přepnutí BA/LPG.Tyto diody jsou opravdu jen orientační,nedá se na ně spolehnout,pokaždé vypínají jinak i při stejném typu jízdy.Poslední dioda když bliká,najedu s ní ještě necelých 100km/což by měl být paradox.Ty ostatní diody ubývají velice rychle i při průměrné rychlosti
na komunikacích II a III.tř.
28.7.2015 7:34:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG-diodový měřák plynuDobrý den, musím Vás zklamat, ale jiné než diodové ukazatele se nevyrábí. U některých systémů lze ukazatel paliva zkalibrovat , případně hodnoty pro vypínání jednotlivých diod nastavit ručně čímž lze do jisté míry zpřesnit indikaci stavu paliva v nádrži.
27.7.2015 14:44:44
Jméno:
sladasko Předmět:
blikání kontrolkyMam ford focus c-max 1,6 74kW a mam presne ten isty problem.
20.7.2015 23:09:02
Jméno:
Pavel Duben Předmět:
pravidelná yávadaDobrý den , mám přestavbu na lpg cca 1,5 roku letos se oběvyla závada že při určité teplotě vody cca 95 stupnu se auto vypne , diagnostika ukazuje závadu vstřiku/ nedává jiskru , chci se zeptat zda muže řídící jednotka lpg toto odpojit .řídící jednotka auta měněna bez výsledku , měněna cívka zapalování bez výsledku.
Auto -Opel Omega 2l benzín ,98 rok , LPG řídící jednotka MAGIC G4 ,reduktor Magic
Děkuji za odpověd.
21.7.2015 8:11:10
Jméno:
Král Pavel Předmět:
RE: pravidelná yávadaDobrý den.
Benzínová jednotka vypne zapalovací jiskru a benzinový vstřikovač, když zjistí, že daný válec nepálí. Pokud se závada projevuje jen v plynu, soustředil bych se na plynové vstřikovače. Plynová jednotka jen kopíruje benzínovou. Dále by mohla být závada v plynové jednotce, kde by odešel okruh daného válce. V tomto případě auto jede na tři válce jak v benzínu, tak v plynu. Doporučuji důkladnou diagnostiku plynového zařízení.
Přidat záznam