Diskuzní fórum LPG/CNG
30.12.2014 15:36:40
Jméno:
Jedlička Předmět:
Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruTak závada diagnostikována a svépomocí odstraněna. Během krátké zkušební jízdy se zdá být volnoběh OK. Materiálové náklady 25 Kč, práce svépomocí.
A v čem že byl zakopaný pes? Všiml jsem si, že na volnoběh při stání vozu při sešlapávání pedálu brzdy kolísaly volnoběžné otáčky. Byla děravá podtlaková hadice od sacího potrubí k posilovači brzd.
Děkuji všem za rady. Snad i moje zkušenost v budoucnu někomu pomůže.
Jedlička
29.12.2014 0:33:16
Jméno:
Jirka Předmět:
reakce na slovakaJoo taky jsem uz pri listovani netem cetl, ze s tim zaklepavanim je problem a snad nekde i probirali to, ze si to nekto pak musel opravit v servise za cca 70 tis.
Jinak ten co jsem se nim bavil co to ma s tim privstrikem ma ted najeto 80 tis. jen teda ta ekonomika celkem pokulhava , protoze kdyz tam je ten privstrik tak pak to jeste k plynu sebere treba litr benzinu coze je dalsich 0,30 kc na km....proste nevim. Celkem dost jezdim a puvodni zamer byl , ze mi to namontuji v hyundai ,ale pak az auto bylo doma prisli na to , ze to montovali snad do 9 mesice a ted uz to proste z nejakeho duvodu nedelaji :-(
Moc tomu nerozumim, ale celkem po pravde pri tom co najezdim uvazuji jak usetrit.
28.12.2014 0:00:58
Jméno:
Jirka Předmět:
dotaz k cene montaze a zaruce na vozidloDobry den, pred mesice jsem zakoupil novy hyundai i30 kombi s motorem 1,6 88 Kw. Bohuzel az po koupi jsem zjistil , ze se do vozdila dle info od dealera neda namontovat plyn u nich.Pry to montovali snad do pulky roku a ted z nenadani to nemontuji. Jedine do ceho to montuji je ta 1,4 a to je uz na tak velke auto tak nedostatecny motor, ze se s tim neda jezdit.Musi zde byt snad jeste i nejaka pripava z vyroby nebo co. Proto ted zvazuji dodatecnou montaz na LPG nekde jinde. Zajima me cena prestavby u vasi firmy s tim , ze plneni urcite pod vickem. Jinak nevim jestli je potreba i to primazavani nebo ne. Urcite bych ale nechtel volit system co umoznuje mix nebo obohaceni plynu benzinem. Bavil jsem se titiz s jednim majitelem co to ma ve stejnem aute a pry tam ekonomika a uspora neni zadna , protoze to bezne pri vyzsi rychlosti dovstrikne i vice nez litr na 100 km a pri rozdilu kolik ted stoji natural a kolik plyn a kolik prestavba to celkem pak straci smysl:-(
Pripadne jak je to s zarukou na uvedene vozidlo , ktera je 5 let bez onezeni km.
Diky za reakci.Jirka
6.1.2015 7:31:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: dotaz k cene montaze a zaruce na vozidloDobrý den, pravdou je, že Hyundai montáž do tohoto motoru nedoporučuje. U motorů s obsahem 1,4 je pro montáž LPG provedena předpříprava, spočívající v použití odlišného materiálu u hlavy, ventilů a pístů. Domnívám se, že bez ztráty záruky nelze Vaše vozidlo přestavět na LPG. Technicky vzato je přestavba Vašeho vozidla možná a řešitelná. Pro více informací můžete zavolat na tel: 602518625.
27.12.2014 15:53:27
Jméno:
Lukáš Předmět:
RenaultDobrý den, mám namontován na Renault Megane 2011 1,6 74kw, STAG 4+,ubývá mi ukazatel paliva přestože jede vozidlo na plyn, občas se mi rozsvítí kontrolka check, když tato kontrolka svítí tak ukazatel benzínu ukazuje jak má. V servise se pokoušeli asi 3 druhy emulátoru a nemělo to žádný účinek, stejně tak 3 seřizovali mapy. Je možné, ýe by tato kontrolka ukazovala na chybu ukazatele, nebo to s kontrolkou check vůbec nesouvisí a je chyba v nastavení směsi. Když jsem se ptal na názor v jiném servise, tak mi řekli, že STAG 4+ je pro tento vůz zastaralý. Nevím jestli jen nechtěl hanit a udělat si kšeft pro sebe. Servis, který mi to montoval máte tady uveden jako autorizovaný. Tak nevím kde je chyba. Děkuji
6.1.2015 7:18:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RenaultDobrý den, u francouzských vozidel se nezřídka setkáváme s tím, že při jízdě na LPG ubývá opticky i benzín. Jediným možným způsobem, jak toto částečně eliminovat, je použití emulátoru, který vždy po nastartování vrátí ukazatel hladiny benzínu na aktuální hodnotu. Setkali jsme se v praxi s tím, že i výrobcem doporučený emulátor v konkrétním vozidle nefungoval zcela korektně. Pravdou je, že řídící jednotka STAG 4+ je již nějaký rok na trhu, ale softwarově je stále aktualizovaná a tudíž plně vyhovuje potřebám Vašeho vozidla.
22.12.2014 11:43:49
Jméno:
Jan Šesták Předmět:
PSA VTi motoryMockrát děkuji za odpověď na předešlou otázku. Ale mám na Vás další :) .
Známí zakoupily nové vozidlo zn. Citroen Berlingo s motorem 1,6VTi. Tak se chci zeptat, zda-li máte nějaké zkušenosti s přestavbou tohoto motoru na LPG a jak to snáší, jestli je nutné mít přimazávání ventilů.
Děkuji za odpověď Šesták
25.12.2014 9:34:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PSA VTi motoryDobrý den, zkratka VTi znamená proměnný zdvih ventilů a časování vstřikování. Zkušenosti s přestavbami těchto motorů samozřejmě máme a přestavěli jsme úspěšně již řadu těchto vozidel. Je však třeba říct, že u některých Citroenů dochází při jízdě na LPG k tomu, že opticky, nikoli fyzicky, ubývá benzín na ukazateli stavu benzínu v nádrži. Ve většině případů se toto nechá řešit instalací emulátoru, který vždy po nastartování zajistí, že ukazatel hladiny benzínu ukáže aktuální stav. Před montáží LPG nelze určit, zda konkrétní vozidlo bude vyžadovat instalaci emulátoru hladiny benzínu. V každém případě doporučuji použít některý ze způsobů ochrany ventilů – viz http://www.lpg-autogascentrum.cz/ochrana-ventilu/ .
22.12.2014 7:58:06
Jméno:
Ivan plyn Předmět:
Re Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruDobrý den pane Jedlička,
podle vašeho popisu bych se hádal, že na vině bude náporový vzduch který za jízdy fouká do tělesa vzduchového filtru (ale když zastavíte tak ne a proto volnoběh drž). U Karburátorových favoritů jsme odstraňovali gumovou hadici mezi maskou a tělesem vzduchového filtru. Tím bych začínal já.
S pozdravem Ivan
21.12.2014 17:51:39
Jméno:
Jedlička Předmět:
Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruDobrý den!
Karburátorový Favorit na LPG po delší jízdě a důkladném zahřátí (nikoliv přehřátí) při vyřazení rychlosti za jízdy z kopce chcípá. Když zastavím, abych zkusil seřídit volnoběh na reduktoru, volnoběh se ustálí. Podle otáčkoměru cca 600 otáček/ min, což je sice poměrně málo, ale nekolísá, drží. A i když podržím otáčky na 2500 - 3000, abych simuloval jízdu a uberu, tak volnoběh drží. Rozjedu se a problém se opakuje. Dá se takto na dálku nasměrovat, kde by mohl být zakopaný pes? Jinak při jízdě OK, a než se ohřeje, volnoběh OK.
S díky Jedlička
21.12.2014 18:13:54
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruDobrý den, v první řadě bych doporučil zkontrolvat svíčky a bezvadnou funkčnost zapalovací soustavy. Pokud bude problém přetrvávat navštivte odborný servis. Ve většině případů bývá závada na reduktoru nebo na krokovém motorku, pokud ho Váš systém má. V každém případě je seřízení nutné provádět za použití analyzéru výfukových plynů.
19.12.2014 17:45:07
Jméno:
Jan Šesták Předmět:
ŠkubáníDobrý den. Mám možnost zakoupit vozidlo VW Golf Variant s motorem 2,0 85KW s instalovaným plyn. zařízením STAG 300, který byl před 4 lety instalován ve Vaší pobočce v praze.
Vozidlo jezdí na benzín normálně, ale jakmile přepne na plyn tak je ,, línější " a někdy škube. Prodávající mi tvrdí že to chce jen vyměnit filtr (což se mi moc nezdá). Dále bych se chtěl zeptat jestli LPG nějak neškodí tomuto motoru, jestli by nebylo lepší instalovat přimazávání ventilů.
Děkuji Šesták
21.12.2014 18:07:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ŠkubáníDobrý den, ve Vašem případě bych zajel před koupí vozidla do odborného servisu, kde dokáží systém, STAG diagnostikovat. Pouze výměna LPG filtru zřejmě problém nevyřeší. U „koncernových“ motorů není potřeba používat přimazvání ventilů.
18.12.2014 11:21:02
Jméno:
Vjaceslav ljasenko Předmět:
nizke podani plynu do motoruDobry den.Mam Galaxy 2,3l LPG Landi renzo ,problem vznika kdyz zvysim rychlost co z znamena zatizim motor tak ze rozsviti na tacho zavada na motoru,tak vymazal to a s casem rozsviti zase,a vcera pri jezde samo prepnulo na benzin.provoz po vypnuti a zapnuti motoru v porjadku na LPG jede.Tak provedl diagnozu a pise ze chuda,ne dostatecne dostava plyn.Chtel by dostat od Vas radu o co vubec jde.Spozdravem Vjaceslav
18.12.2014 16:14:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: nizke podani plynu do motoruDobrý den, pokud byla diagnostikována chudá směs, je třeba zjistit příčinu. Příčin může být celá řada od závady na reduktoru až po chybný vstřikovač. Doporučuji proto provést diagnostiku LPG systému a následně provést seřízení systému.
15.12.2014 6:52:40
Jméno:
Martin Předmět:
prenos LPGDobry den mam dotaz da jse legalne prenest Lpg do druheho auta,Dekuji za odpovedi
15.12.2014 8:36:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: prenos LPGDobrý den, ano lze, musí být však splněny tyto podmínky. Ve velkém technickém průkazu auta, ze kterého bylo LPG zařízení demontováno, musí být proveden zápis o demontáži soupravy LPG a následně pak na příslušném odboru dopravy musí být vyměněn malý technický průkaz. Vozidlo, do kterého se LPG souprava montuje, by měl mít stejný typ motoru – nelze použít sadu určenou pro MPI motor k montáži pro motor s přímým vstřikováním paliva a naopak. Dále by měly mít motory srovnatelný výkon – reduktor a trysky jsou dimenzovány s ohledem na výkon motoru. V každém případě doporučuji konzultaci s odbornou firmou, která je oprávněna dané zařízení montovat.
14.12.2014 12:10:26
Jméno:
Petr Gela Předmět:
Hyundai i30 cw,1,6,88kWDobrý den měl bych dotas ohledně motoru,ted v zimním období za studena když nastartuju vyjedu z garáže zhasnu motor a jdu zamknout garáž tak motor po vytažení klíčku ze spínačky jěště jak by ještě chvilku jel.Je to u těchto vozú normální nebo je nějaká závada_?
Předem děkuji za odpověd
15.12.2014 8:48:37
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Hyundai i30 cw,1,6,88kWDobrý den, po vypnutí klíčku by se měl motor vždy vypnout ať jede na benzín či na LPG.
12.12.2014 11:57:44
Jméno:
robert Předmět:
nenatankování plné nádržeDobrý den
vlastním hyundai ix20 s originální zástavbnou LPG od vás. Nádrž je na 45 l s možným natankováním 36 l (80%). Zatím se mi nepodařilo (cca 1/2 roku) natankovat nikdy více než 30 l. Jedu na servisní prohlídku do hyundai, je cesta jak to napravit, nebo je nutná reklamace? Díky.
15.12.2014 8:15:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: nenatankování plné nádržeDobrý den, dle platných předpisů lze LPG nádrž naplnit do max. 80% jejího objemu. Pokud vyjedete LPG z nádrže do přepnutí vždy ještě v nádrži nějaký ten litr na dně zůstane, ale rozdíl, který uvádíte je příliš veliký. Doporučoval bych proto rklamai a dohodnout v servise kontrolu osazení multiventilu a dostavit se s prázdnou nádrží.
9.12.2014 23:39:14
Jméno:
roman Předmět:
škubánídobrý den
Vlastním vozidlo opel astra G 1,6benzín r.v.2008.Zhruba v srpnu jsem nechal předělat na lpg u FEDORU v Prostějově. Nechal jsem tam namontovat systém landi-renzo s přimazáváním sedel ventilů. Momentálně jsem byl na prohlídce protože auto poškubává. A jen na lpg při menších rychlostech a v otáčkách cca 2000-2500 na benzín jede super. Jsou tam nové svíčky na lpg. Řekli mi že si mám vyměnit cívku , to se mi ale nezdá když auto šlape na benzín na 100%. Cívka není zrovna levná záležitost. Nemůže to být třebas egr ventil? Vzhledem k tomu že tam lpg není ani půl roku a má najeto cca 8000 km. Tak se mi honí hlavou jestli jsem udělal dobře s přestavbou. Nevím si rady co byste mi doporučil jako nezávislá osoba. Prosím mohli byste mi odpověď poslat i na email. Předem děkuji za odpověď Roman
10.12.2014 12:20:27
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: škubáníDobrý den, LPG má vyšší teplotu zapálení než benzín a proto má vyšší nároky na kvalitu zapalovací soustavy (svíčky, cívky, kabely příp. zapalovací modul) než je tomu při provozu na benzín. Nevím jaké svíčky jste dával do vozidla, ale my doporučujeme používat pokud možno svíčky s jednou elektrodou. Nevhodné nebo špatné svíčky se projevují zejména v nízkých otáčkách nepravidelným chodem či poškubáváním. Jako příklad uvedu Škodu Octavia, kde byly tří elektrodové svíčky a vozidlo po přestavbě nebylo možné ani zkalibrovat. Svíčky jsme vyměnili za svíčky s jednou elektrodou a vše funguje jak má.
8.12.2014 19:54:51
Jméno:
Richard Holešinský Předmět:
Přimazáváni ventilůDobrý den,nechal jsem si od Vás namontovat LPG do vozidla Honda Accord 2.2.I. Chci se zeptal jestli je nutná montáž přimazávání ventilů. Někdo tvrdí, že se musí a někdo zase, že to není nutné. LPG montovala Vaše pobočka v Brně.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem
Holešínský Richard
9.12.2014 12:58:28
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přimazáváni ventilůDobrý den, protože neuvádíte rok výroby ani výkon motoru odpovím obecně a to tak, že vozidla vyrobená před r. 2000 většinu neměla problémy s kvalitou ventilů a sedel. Jestliže je Vaše vozidlo mladšího data v každém případě bych ochranu ventilů a sedel doporučil. To že ve vozidle není zařízení na dávkování aditiva ("přímaz") neznamená, že nebyla použita ochrana ventilů pomocí přístřiku benzínu. O tom zda bude ochrana ventilů použita a jejím způsobu rozhoduje montážní dílna s ohledem na potřeby zákazníka.
9.12.2014 15:34:39
Jméno:
Richard Holešinský Předmět:
RE: RE: Přimazáváni ventilůomlouvam se vuz je r.v. 1993 110 kw
9.12.2014 15:49:52
Jméno:
Richard Holešinský Předmět:
RE: RE: Přimazáváni ventilůomlouvam se vuz je r.v. 1993 110 kw 16ventil a zarizeni je STAG 300
8.12.2014 16:02:05
Jméno:
Kardoš Jaroslav Předmět:
Splynovač AUTRONIKVyčistil som filter na uvedenom splynovači. Teraz pri jazde na LPG, splynovač vydáva bublajúci zvuk, meniaci sa na intenzite podľa otáčok motora. Čo to môže spôsobiť? Ďakujem.
9.12.2014 12:36:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Splynovač AUTRONIKDobrý den, cokoliv bych Vám poradil bez toho aniž bychom auto viděli by bylo jen hádání. Doporučuji se objednat na opravu.
Přidat záznam