Diskuzní fórum LPG/CNG
22.12.2014 7:58:06
Jméno:
Ivan plyn Předmět:
Re Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruDobrý den pane Jedlička,
podle vašeho popisu bych se hádal, že na vině bude náporový vzduch který za jízdy fouká do tělesa vzduchového filtru (ale když zastavíte tak ne a proto volnoběh drž). U Karburátorových favoritů jsme odstraňovali gumovou hadici mezi maskou a tělesem vzduchového filtru. Tím bych začínal já.
S pozdravem Ivan
21.12.2014 17:51:39
Jméno:
Jedlička Předmět:
Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruDobrý den!
Karburátorový Favorit na LPG po delší jízdě a důkladném zahřátí (nikoliv přehřátí) při vyřazení rychlosti za jízdy z kopce chcípá. Když zastavím, abych zkusil seřídit volnoběh na reduktoru, volnoběh se ustálí. Podle otáčkoměru cca 600 otáček/ min, což je sice poměrně málo, ale nekolísá, drží. A i když podržím otáčky na 2500 - 3000, abych simuloval jízdu a uberu, tak volnoběh drží. Rozjedu se a problém se opakuje. Dá se takto na dálku nasměrovat, kde by mohl být zakopaný pes? Jinak při jízdě OK, a než se ohřeje, volnoběh OK.
S díky Jedlička
21.12.2014 18:13:54
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Chcípání motoru na LPG u zahřátého motoruDobrý den, v první řadě bych doporučil zkontrolvat svíčky a bezvadnou funkčnost zapalovací soustavy. Pokud bude problém přetrvávat navštivte odborný servis. Ve většině případů bývá závada na reduktoru nebo na krokovém motorku, pokud ho Váš systém má. V každém případě je seřízení nutné provádět za použití analyzéru výfukových plynů.
19.12.2014 17:45:07
Jméno:
Jan Šesták Předmět:
ŠkubáníDobrý den. Mám možnost zakoupit vozidlo VW Golf Variant s motorem 2,0 85KW s instalovaným plyn. zařízením STAG 300, který byl před 4 lety instalován ve Vaší pobočce v praze.
Vozidlo jezdí na benzín normálně, ale jakmile přepne na plyn tak je ,, línější " a někdy škube. Prodávající mi tvrdí že to chce jen vyměnit filtr (což se mi moc nezdá). Dále bych se chtěl zeptat jestli LPG nějak neškodí tomuto motoru, jestli by nebylo lepší instalovat přimazávání ventilů.
Děkuji Šesták
21.12.2014 18:07:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ŠkubáníDobrý den, ve Vašem případě bych zajel před koupí vozidla do odborného servisu, kde dokáží systém, STAG diagnostikovat. Pouze výměna LPG filtru zřejmě problém nevyřeší. U „koncernových“ motorů není potřeba používat přimazvání ventilů.
18.12.2014 11:21:02
Jméno:
Vjaceslav ljasenko Předmět:
nizke podani plynu do motoruDobry den.Mam Galaxy 2,3l LPG Landi renzo ,problem vznika kdyz zvysim rychlost co z znamena zatizim motor tak ze rozsviti na tacho zavada na motoru,tak vymazal to a s casem rozsviti zase,a vcera pri jezde samo prepnulo na benzin.provoz po vypnuti a zapnuti motoru v porjadku na LPG jede.Tak provedl diagnozu a pise ze chuda,ne dostatecne dostava plyn.Chtel by dostat od Vas radu o co vubec jde.Spozdravem Vjaceslav
18.12.2014 16:14:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: nizke podani plynu do motoruDobrý den, pokud byla diagnostikována chudá směs, je třeba zjistit příčinu. Příčin může být celá řada od závady na reduktoru až po chybný vstřikovač. Doporučuji proto provést diagnostiku LPG systému a následně provést seřízení systému.
15.12.2014 6:52:40
Jméno:
Martin Předmět:
prenos LPGDobry den mam dotaz da jse legalne prenest Lpg do druheho auta,Dekuji za odpovedi
15.12.2014 8:36:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: prenos LPGDobrý den, ano lze, musí být však splněny tyto podmínky. Ve velkém technickém průkazu auta, ze kterého bylo LPG zařízení demontováno, musí být proveden zápis o demontáži soupravy LPG a následně pak na příslušném odboru dopravy musí být vyměněn malý technický průkaz. Vozidlo, do kterého se LPG souprava montuje, by měl mít stejný typ motoru – nelze použít sadu určenou pro MPI motor k montáži pro motor s přímým vstřikováním paliva a naopak. Dále by měly mít motory srovnatelný výkon – reduktor a trysky jsou dimenzovány s ohledem na výkon motoru. V každém případě doporučuji konzultaci s odbornou firmou, která je oprávněna dané zařízení montovat.
14.12.2014 12:10:26
Jméno:
Petr Gela Předmět:
Hyundai i30 cw,1,6,88kWDobrý den měl bych dotas ohledně motoru,ted v zimním období za studena když nastartuju vyjedu z garáže zhasnu motor a jdu zamknout garáž tak motor po vytažení klíčku ze spínačky jěště jak by ještě chvilku jel.Je to u těchto vozú normální nebo je nějaká závada_?
Předem děkuji za odpověd
15.12.2014 8:48:37
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Hyundai i30 cw,1,6,88kWDobrý den, po vypnutí klíčku by se měl motor vždy vypnout ať jede na benzín či na LPG.
12.12.2014 11:57:44
Jméno:
robert Předmět:
nenatankování plné nádržeDobrý den
vlastním hyundai ix20 s originální zástavbnou LPG od vás. Nádrž je na 45 l s možným natankováním 36 l (80%). Zatím se mi nepodařilo (cca 1/2 roku) natankovat nikdy více než 30 l. Jedu na servisní prohlídku do hyundai, je cesta jak to napravit, nebo je nutná reklamace? Díky.
15.12.2014 8:15:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: nenatankování plné nádržeDobrý den, dle platných předpisů lze LPG nádrž naplnit do max. 80% jejího objemu. Pokud vyjedete LPG z nádrže do přepnutí vždy ještě v nádrži nějaký ten litr na dně zůstane, ale rozdíl, který uvádíte je příliš veliký. Doporučoval bych proto rklamai a dohodnout v servise kontrolu osazení multiventilu a dostavit se s prázdnou nádrží.
9.12.2014 23:39:14
Jméno:
roman Předmět:
škubánídobrý den
Vlastním vozidlo opel astra G 1,6benzín r.v.2008.Zhruba v srpnu jsem nechal předělat na lpg u FEDORU v Prostějově. Nechal jsem tam namontovat systém landi-renzo s přimazáváním sedel ventilů. Momentálně jsem byl na prohlídce protože auto poškubává. A jen na lpg při menších rychlostech a v otáčkách cca 2000-2500 na benzín jede super. Jsou tam nové svíčky na lpg. Řekli mi že si mám vyměnit cívku , to se mi ale nezdá když auto šlape na benzín na 100%. Cívka není zrovna levná záležitost. Nemůže to být třebas egr ventil? Vzhledem k tomu že tam lpg není ani půl roku a má najeto cca 8000 km. Tak se mi honí hlavou jestli jsem udělal dobře s přestavbou. Nevím si rady co byste mi doporučil jako nezávislá osoba. Prosím mohli byste mi odpověď poslat i na email. Předem děkuji za odpověď Roman
10.12.2014 12:20:27
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: škubáníDobrý den, LPG má vyšší teplotu zapálení než benzín a proto má vyšší nároky na kvalitu zapalovací soustavy (svíčky, cívky, kabely příp. zapalovací modul) než je tomu při provozu na benzín. Nevím jaké svíčky jste dával do vozidla, ale my doporučujeme používat pokud možno svíčky s jednou elektrodou. Nevhodné nebo špatné svíčky se projevují zejména v nízkých otáčkách nepravidelným chodem či poškubáváním. Jako příklad uvedu Škodu Octavia, kde byly tří elektrodové svíčky a vozidlo po přestavbě nebylo možné ani zkalibrovat. Svíčky jsme vyměnili za svíčky s jednou elektrodou a vše funguje jak má.
8.12.2014 19:54:51
Jméno:
Richard Holešinský Předmět:
Přimazáváni ventilůDobrý den,nechal jsem si od Vás namontovat LPG do vozidla Honda Accord 2.2.I. Chci se zeptal jestli je nutná montáž přimazávání ventilů. Někdo tvrdí, že se musí a někdo zase, že to není nutné. LPG montovala Vaše pobočka v Brně.
Děkuji za odpověď.
S pozdravem
Holešínský Richard
9.12.2014 12:58:28
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přimazáváni ventilůDobrý den, protože neuvádíte rok výroby ani výkon motoru odpovím obecně a to tak, že vozidla vyrobená před r. 2000 většinu neměla problémy s kvalitou ventilů a sedel. Jestliže je Vaše vozidlo mladšího data v každém případě bych ochranu ventilů a sedel doporučil. To že ve vozidle není zařízení na dávkování aditiva ("přímaz") neznamená, že nebyla použita ochrana ventilů pomocí přístřiku benzínu. O tom zda bude ochrana ventilů použita a jejím způsobu rozhoduje montážní dílna s ohledem na potřeby zákazníka.
9.12.2014 15:34:39
Jméno:
Richard Holešinský Předmět:
RE: RE: Přimazáváni ventilůomlouvam se vuz je r.v. 1993 110 kw
9.12.2014 15:49:52
Jméno:
Richard Holešinský Předmět:
RE: RE: Přimazáváni ventilůomlouvam se vuz je r.v. 1993 110 kw 16ventil a zarizeni je STAG 300
8.12.2014 16:02:05
Jméno:
Kardoš Jaroslav Předmět:
Splynovač AUTRONIKVyčistil som filter na uvedenom splynovači. Teraz pri jazde na LPG, splynovač vydáva bublajúci zvuk, meniaci sa na intenzite podľa otáčok motora. Čo to môže spôsobiť? Ďakujem.
9.12.2014 12:36:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Splynovač AUTRONIKDobrý den, cokoliv bych Vám poradil bez toho aniž bychom auto viděli by bylo jen hádání. Doporučuji se objednat na opravu.
8.12.2014 9:54:08
Jméno:
Standa Předmět:
ochrana ventilů?Dobrý den, vlastní vůz Ford Fiesta ST 2,0 110kw r.v. 2005, měl bych zájem o přestavbu na LPG. Chci se zeptat zda na tento uvedený motor je nutné instalovat přimazávání ventilů či ne. díky
9.12.2014 9:24:34
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ochrana ventilů?Dobrý den, ochranu ventilů a ventilových sedel bych v každém případě doporučil.
4.12.2014 19:26:29
Jméno:
andrej marko Předmět:
domontovanie Lpg do nového autaPo kupeni nového auta opel mokka 1.4turbo 4x4 by som chcel namontovať LPG. Auto v tejto verzii sa robi aj vo vyrobené no nie 4x4. Už som prezistoval o možnosti montaže u odborníkov. Bolo u každého povedané že nie je v ničom problém. Chel by som of niekoho dobru radu pre aký systém splynovaca sa rozhodnuť. Kto ma skúsenosti z "Tantarini", Prins, Stang , s pod. Prosim o radu . A ako je so zarukou u nového vozidla.
5.12.2014 10:45:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: domontovanie Lpg do nového autaDobrý den, LPG montujeme i do nových vozidel. V případě vozidel OPEL by bylo potřeba projednat s prodejcem, zda záruku bude držet i pokud bude provedena přestavba na LPG. Tento motor s kódem A14NET jsme již přestavovali jak ve vozidlech OPEL MOKKA, tak ve vozidlech Chevrolett. Pro přestavbu byly použity systémy od různých výrobců a vozidla jezdí bez problémů. Důležité u tohoto motoru je zvolit některý způsob ochrany ventilů. Pro případ, že by došlo k poškození motoru a některých součástí vozidla, přicházejících do styku s plynem, je naše společnost pojištěna. Konkrétní typ zařízení a ochrany ventilů Vám rádi sdělíme telefonicky.
3.12.2014 15:31:42
Jméno:
Martin Javůrek Předmět:
stag 300Dobrý den měl bych dotaz mam system stag 300 a dnes mi začal dělat neplechu stále se přepíná mezi benzinem a plynem a na lpg jede jen na 3 válce ,,, vstřikovače repasované u vás před cca 5 tis km reduktor repasován cca před 30tis km a při startování to dlouho točí než chytne ... benzín jede normálně svíčky nové zapalováni odskoušené a v pořádku ...děkuji za nějakou radu :-)
4.12.2014 14:54:54
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: stag 300Dobrý den, zavolejte mi a domluvíme se na termínu opravy.
13.12.2014 20:33:12
Jméno:
Jaromír Předmět:
RE: stag 300Proboha lidi už se vzpamatujte! Houby tomu rozumíte a chcete radit přes internet? Prostě jeďte do servisu!!
3.12.2014 11:16:33
Jméno:
Pepa Předmět:
nastaveni STAG premiumDobrý den, mám Renaulta Megane III r.v. 2010 motor 1.6 110 koní. LPG Stag 300 premium.V této době mi na vozidle odešel jeden vstřikovač a je vyměněna celá lišta. Chci se vás zeptat na váš názor . Když mi mechanik dělal nastavení a diagnostiku LPG tak říkal , že není mít potřeba zapnutou kontrolu systému OBD a tak jí vypnul. Děkuju
4.12.2014 10:34:35
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: nastaveni STAG premiumSystém S TAG 300 pracuje ve vozidlech spolehlivě i bez připojení k OBD vozidla. Na druhou stranu pokud je zařízení i vozidlo vybaveno funkcí OBD je škoda ji nevyužít, protože toto spojení umožňuje nepřetržitou kontrolu nad přesným nastavením plynového vstřikování monitorováním dlouhodobých a krátkodobých korekcí směsi benzínové jednotky. Na případné odchylky od základní korekční mapy způsobené např. rozdílnou kvalitou či složením LPG, nebo částečným zanesením filtru plynné fáze apod., reaguje plynová jednotka korekcí svého nastavení tak, aby plynový systém vždy pracoval v optimálním režimu, tedy aby byl shodný s charakteristikou benzínové řídící jednotky.
2.12.2014 17:46:09
Jméno:
Josef Předmět:
Octavia 1.8T 110kWDobrý den,
chtěl bych se zeptat zda je vhodná na přestavbu do LPG Škoda octavia 1.8T 110kW? Rok výroby asi 2003. Je to standartní přestavba bez přimazávání ventilů nebo kvůli turbu je přestavba složitější a tím pádem i dražší?
Děkuji Vám za odpověď
3.12.2014 7:13:42
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Octavia 1.8T 110kWDobrý den, motory 1,8 T 110 kW se běžně přestavují a jsou vhodné pro přestavbu na LPG. Ochrana ventilů se nemusí používat. Pro přestavbu se používají standardní sady, pouze se použije silnější reduktor, což se odrazí v mírně zvýšené ceně.
Přidat záznam