Diskuzní fórum LPG/CNG
25.10.2014 12:20:52
Jméno:
Milan H. Předmět:
Re: BRC SQ24Dobrý den, chtěl bych se zeptat na výměnu membrány v reduktoru po jakém kilometrovém průběhu doporučujete vyměnit ? Auto mi začalo v nižších otáčkách záběru asi od 1500 do 2500 ot/min.Na benzín vše v pořádku.Nová cívka,svíčky,filtra i plyn. při razantnějším spíše chtěném akcelerováním lehce cukat.Zařízení BRC SQ24 montáž 5/2012 najeto 88 tis.km. Opel Astra 1.4 X14XE.
29.10.2014 7:39:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Re: BRC SQ24Dobrý den, interval na výměnu membrán v reduktoru nestanovuje žádný z výrobců LPG zařízení. Správně jste postupoval při řešení závady, ve většině případů toto způsobují právě nedostatky v zapalování (svíčky cívky, kabely). Pokud se závada vyskytuje i nadále, je potřeba provést diagnostiku LPG systému.
23.10.2014 12:01:46
Jméno:
jarek Předmět:
vstřikovače valtekDobrý den, mercedes ml55AMG - mám tam zástavbu LOVATO a odešly mě vstřikovače, chtěl bych je nahradit valteky T30 které jsou repasovatelné a za lepší cenu.. chci se zeptat jestli to bude na valteky T30 fungovat a jestli je tato změna možná... Děkuji moc za odpověď
27.10.2014 10:30:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vstřikovače valtekDobrý den, systém Lovato má v software možnost nastavit pouze dva typy vstřikovačů – typ Lovato J a typ Lovato K. Ve Vašem případě máte s největší pravděpodobností ve vozidle vstřikovače typ K, které nelze repasovat. Pokud chcete, aby jste měl repasovatelné vstřikovače, zvolte typ J. Záměna vstřikovačů musí být provedena také v software řídící jednotky LPG. v případě použití jiných vstřikovačů budu mít tyto pravděpodobně jiný opor, jiný zdvih , jiné trysky. Pokud by jste použil vstřikovače Valtek T30 pravděpodobně vozidlo pojede, ale mohou se vyskytnou problémy s fungováním LPG systému případně s rozsvěcováním kontrolky emisního systému motoru .
22.10.2014 14:50:31
Jméno:
Jaroslav Kruml Předmět:
Citroen C5, 2.0 16V, 103kw, RLZDobrý den celému týmu, měl bych dotaz k možné přestavbě vozidla Citroen C5, motor: 2.0 16V HPi, obsah: 1997, r.v. 02/2003, výkon: 103KW, typ motoru: RLZ(EW10D). Lze toto vozidlo přestavět na LPG? Pokud ano, jaký by byl nejvhodnější systém, se kterým máte nejlepší zkušenosti v tomto modelu a zda je nutné namontovat ochranu ventilů či přístřik benzínu? Děkuji velice za odpověď. S pozdravem Ing. Mgr. Jaroslav Kruml, MBA
23.10.2014 7:50:22
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Citroen C5, 2.0 16V, 103kw, RLZDobrý den, Vaše vozidlo má motor s přímým vstřikováním paliva. U motorů s přímým vstřikováním paliva je problematika přestavby na LPG trochu složitější. Výrobce LPG zařízení musí pro konkrétní kód motoru vytvořit vhodný kit pro přestavbu a hlavně odladit program pro řídící jednotku LPG, kdy tento program zajistí, že nedojde ke zničení benzínových vstřikovačů tím, že při chodu na LPG se v určitých režimech přistřikuje benzín, který chladí benzínové vstřikovače. Bohužel zatím žádný z našich dodavatelů nemá vhodné zařízení pro přestavbu tohoto motoru na LPG.
23.10.2014 13:55:11
Jméno:
Jaroslav Kruml Předmět:
RE: RE: Citroen C5, 2.0 16V, 103kw, RLZDěkuji moc za odpověď. Kruml
21.10.2014 15:57:03
Jméno:
Martin Předmět:
BRC nepřepne na plynDobrý den,
mám systém BRC nevím jaký typ, ale po tom co mi došel plyn už se mi nechce přepnout na plyn. kontrolka hlásí že směs je připravená ale při dosažení stanovených otáček se nepřepne na plyn. Nedávno jsem měnil elektromagnetický ventil vepředu. Občas při volnoběhu na plyn mi otáčky nepatrně lítaly ne na otáčkoměru ale bylo slyšet že motor se snaží udržet otáčky na 750. Nevíte co by to mohlo být ?? Děkuji za radu
21.10.2014 19:11:04
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: BRC nepřepne na plynDobrý den, neznám LPG systém u kterého by kontrolka signalizovala připravenost směsi. Blikající LED dioda na přepínači signalizuje zapnutí automatického režimu přepnutí na LPG. Pro přepnutí však musí být splněny podmínky nastavené teploty pro přepnutí (obvykle je to cca 40 oC), musí být v systému zjištěn požadovaný tlak LPG a dosaženy nastavené otáčky pro přepnutí. Pokud některá z těchto veličin není zjištěna nebo není dosaženo její prahové hodnoty systém na LPG nepřepne. Doporučuji proto provést diagnostiku LPG systému.
21.10.2014 21:26:36
Jméno:
martin Předmět:
RE: RE: BRC nepřepne na plynNo mám kontrolku červenou, která značí že plyn je odpojen, když je připraveno všechno tak svítí oranová a když auto jede na plyn tak svítí zelená
22.10.2014 6:13:21
Jméno:
PauofWoCC Předmět:
RE: RE: RE: BRC nepřepne na plynJak klasické, tak vstřikované systémy používali a používají Vámi popisovanou postupnost barev při přepínání. Je tedy nutné zjistit, zda-li se jedná o klasiku (Just;Windy;Elegant;apod.) či kontinuál (Just Heawy) či sekvenční (SQ24; SQ24.11; Plug&Drive). Začneme přepínačem...je kulatý nebo obdélníkový nebo krabička cca 8x2x10cm? Kolik má případná kolíbka přepínače poloh ... 2 nebo 3?
23.10.2014 6:26:26
Jméno:
Martin Předmět:
RE: RE: RE: RE: BRC nepřepne na plynPřepínač je hranatý a má dvě polohy. Myslím že se bude jednat o klasiku mám Subaru Outback r.v. 2000.
20.10.2014 17:29:41
Jméno:
Vojtech Skoda Předmět:
<b>Zapach plynu v kabine</b>Dobry den,
resim jiz delsi dobu problem s mirnym zapachem plynu v kabine. Vuz jsem jiz koupil s pomerne cerstve nainstalovanym LPG systemem LOVATO Easy fast, ktery je jeste v zaruce.
Typ vozu je BMW X5 4.8i dovoz z USA. LPG system funguje naprosto skvele vuz krasne zabira stejne jako s benzinem az na ten mirny zapach. Ten je citit hlavne kdyz vuz stoji
delsi dobu, napriklad pres noc na parkovisti a co jsem vypozoroval tak kdyz je nadrz vice naplnena, v pripade provozu na rezervu nebylo citit nic. Jako prvni jsem navstivil
servis zabyvajici se LPG systemy, kde byla provedena kontrola na tesnost aj. bohuzel s negativnim vysledkem na unik. Dale jsem do vozu poridil detektoru plynu...se stejnym vysledkem.
Jako posledni jsem zkusil kratce pred prijezdem domu prepnu manualne na benzin aby LPG okruh nebyl aktivni ale to take nepomohlo. Zde se mi ze je to citit prevazne ze zadni casti,
v oblasti nadrze tak si rikam jestli viceucelovy ventil plni svou funkci. Prosim o rad, mockrat dekuji.
21.10.2014 18:53:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: <b>Zapach plynu v kabine</b>Dobrý den, pokud zápach cítíte po natankování u zadní části vozidla, pravděpdobně může jít o netěsnost plnící přípojky. Po natankování zůstává část kapalného LPG v trubce vedoucí od plnícího hrdla k multiventilu v nádrži. Pokud je v této části malá netěsnost způsobená třeba i jen nečistotou na uzavítrací kuličce přípojky může docházet k malému úniku. V každém případě musí být celý LPG systém těsný.
19.10.2014 14:30:11
Jméno:
Malzer Předmět:
ForesterDobrý den, chtěl bych se zeptat, co je špatně, když do Forestera 2.0, r.v. 2009, systém BRC, natankuju víc LPG, než je obsah nádrže? Děkuji za odpověď.
20.10.2014 15:51:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ForesterDobrý den, LPG nádrže jsou vyráběny z vysoce pevného silného plechu a jsou osazeny multiventilem, který z důvodu bezpečného provoz LPG zařízení umožní její plnění na max. 80% objemu nádrže. I pokud připustíme tu možnost, že multiventil nepracuje správně nelze do nádrže natankovat více než je její objem uvedený na výrobním listě. Doporučuji proto navštívit odborný servis, který prověří správnou funkci multiventilu.
19.10.2014 8:08:13
Jméno:
Svatopluk Mareček Předmět:
Pípání povypnutí motoru Škody Octavia 74kW 1999Dobrý den,potřebuji poradit:Po vypnutí motoru mi začne auto pípat asi dvě minuty a pak zvuk zmizí,žádná indikace na palubovce nehlásí chybu nevím co to je ,múžete mi poradit? Děkuji.S pozdravem Mareček Svatopluk
19.10.2014 23:01:58
Jméno:
Luboš Předmět:
RE: Pípání povypnutí motoru Škody Octavia 74kW 1999jedná se o upozornění na servisní prohlídku po vypršení nastaveného intervalu odpracovaných hodin řídící jednotky LPG - navštivte servis LPG
17.10.2014 23:24:28
Jméno:
Jiří John Předmět:
Opel Omega 2.6 V6,r.v.2003Je tento automobil vhodný na přestavbu, která jednotka je nejvhodnější?
20.10.2014 7:47:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Opel Omega 2.6 V6,r.v.2003Dobrý den, tento automobil lze přestavět na pohon LPG. Co se týče druhé otázky, která jednotka je nejvhodnější odpovím následovně. Pokud se bude jednat o motor bez přímého vstřikování paliva je vhodný takový motor, který má v pořádku tlaky na válcích, má ventily sedla ventilů z kvalitního materiálu a samozřejmě má v pořádku zapalovací soustavu (svíčky, cívky, kabely). Pokud vozidlo nepojede dobře na benzín nepojede dobře na LPG.
16.10.2014 16:23:24
Jméno:
Jana Předmět:
Fabia ll 1,4,16Vdobrý den. Uvažuji o přestavbě Fabia II 1,4 16V 63kw na LPG. prosím mohl by jste mi sdělit, zda je přestavba pro tento typ vhodná a pokud ano, jaký typ zařízení by jste doporučil namontovat. Jaká by byla asi přibližná cena za tuto přestavbu? Děkuji za vaší odpověď.
16.10.2014 19:30:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Fabia ll 1,4,16VDobrý den, jde o běžně přestavované vozidlo na pohon LPG. Těchto vozidel jsme úspěšně přestavěli celou řadu. Vhodný systém pro přestavbu a cenu Vám rádi sdělíme telefonicky nebo e-mailem.
14.10.2014 20:44:32
Jméno:
Helena Chrastilová Předmět:
objem nádržeDobrý den,
potřebovala bych vědět, jaký je objem u Fabie combi r. 2005 , SDI diesel. Bohuže, v techničáku to uvedeno není a na webu se mi údaj nepodařilo najít. Děkuji
15.10.2014 20:31:21
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: objem nádržeDobrý den, v návodu k obsluze pro vozy Škoda Fabia I a II je uveden objem palivové nádrže 45 l a z toho je cca 7 l jako rezerva.
13.10.2014 13:41:23
Jméno:
Vladimír Předmět:
Vynechávání a cukání při jízdě na plyn.Dobrý den, mám problém u vozu Kia Ceed. Při jízdě na plyn motor nepravidelně cuká okolo cca 1800 ot. Při větší rychlosti a otáček to není tak hrozné. Na benzín jede normálně. Nejdříve jsem navštívil servis LPG, dali nové svíčky, seřídili systém. To nepomohlo.Měli podezření na cívky zapalování (už jsou 2 neoriginální). Tak jsem navštívil servis benzínu ale na diagnostice poruchu zapalování nenašli.
Dá se případně vadná cívka nějak zjistit?
Děkuji za radu.
14.10.2014 7:58:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vynechávání a cukání při jízdě na plyn.Dobrý den, vadná cívka se nechá změřit poměrně složitým měřením osciloskopem. Závada může být jak na primární části zapalování (indukční cívce), kde může být závada na spínacím prvku nebo může být zkratované primární vinutí zapalovací cívky. Závada na sekundární části zapalování se měří za pomoci vysokonapěťových snímacích kleští a osciloskopu. Ale závada může výt způsobena i jinou příčinou.
12.10.2014 16:46:23
Jméno:
Nekola Předmět:
Hyundai i30 1,6 GDI 88 kwDobry den mam nontivan system Stako a nyni po ujeti 22000 km mi zacalo auto delat problem pri startovani, auto chcipa,nema tah, az po prepnuti na Lpg vse ok. Auto jinak slape skvele. Dekuji, Nekola
13.10.2014 7:47:11
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Hyundai i30 1,6 GDI 88 kwDobrý den, firma Stako dnes již Worthington je výrobcem LPG nádrží. LPG systém budete mít zřejmě od jiného výrobce. Motor 1,6 GDI je motorem s přímým vstřikováním paliva. Tyto motory vyžadují speciální sadu pro přestavbu na LPG a vhodná sada je volena dle kódu motoru. Problematika u motorů s přímým vstřikem paliva je složitější než u klasických motorů a proto bez diagnostiky nelze určit příčiny takového chování.
11.10.2014 13:26:00
Jméno:
Petr Předmět:
Nepřepne se na LPGDobrý den, mám Š oktavia combi - r.v. 2000 - a LPG nádrž místo rezervy. Auto teď jede pouze na benzín - na přepínači v autě svítí červená kontrolka rezervy LPG nádrže (přitom je plná) a na plyn se systém nepřepne. V čem může být závada? Díky moc za odpověď.
13.10.2014 7:36:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nepřepne se na LPGDobrý den, pro správnou činnost LPG sytému je snímána čidly řada veličin. Mezi hlavní veličiny patří teplota pro dokonalé odpaření kapalné fáze a tlak plynu v systému. Pokud systém nepřepne na plyn, může se jednat o závadu některého čidla nebo o závadu v elektroinstalaci. V každém případě je pro určení závady použít diagnostiku.
10.10.2014 15:39:30
Jméno:
Pepe Předmět:
Superb 3,6 Dobrý den, nedávno jsem koupil Superba 3,6 fsi předělaného na lpg, vše funguje k mé spokojenosti, ale montováno to bylo v Ostravě a já to mám k vám 50km, tak bych to servisoval u vás? Mohu se k vám stavit? pepe
13.10.2014 7:08:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Superb 3,6 Dobrý den,samozřejmě se můžete stavit, ale předem se prosím telefonicky objednejte.
8.10.2014 17:40:00
Jméno:
lukáš Předmět:
impreza wrx magic 3Dobry dem mel bych dotaz na sve auto kopil jsem ho asi pred pul rokem plyn sel dobre postupem casu obcas cukani pak se obcas vypnul a ted uz nejde zapnout vubec spis se ihned vypne.Slo by u vas tento system poladit popripade zjistit v cem je chyba predem diky.
9.10.2014 12:40:22
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: impreza wrx magic 3Dobrý den, systém magic neděláme. Obraťte se proto na odborný servis, který se specializuje na tento systém.
Přidat záznam