Diskuzní fórum LPG/CNG
8.10.2014 1:20:49
Jméno:
Vlada Předmět:
FreemontDobry den, mam Fiat Freemont (r.v. 2014) s motorem 3.6 V6 Pentastar. Lze jej prestavet na LPG? Pokud ano, jaky typ byste doporucil, jaka by byla cena a zda by bylo nutne primazavani?
9.10.2014 9:28:10
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: FreemontDobrý den, motor 3,6 V6, VVT, 206 kW, lze přestavět na LPG. Vhodný typ zařízení a cenu s Vám rádi na požádání sdělíme telefonicky.
5.10.2014 11:56:39
Jméno:
stefan Předmět:
problem magik 3Dobrý den měl bych otázku...dali jsme si namontovat plyn MAGIK 3 a při přesáhnutí otáček motora 3000 začne problikávat chyba motora a motor ztrácí výkon.Na benzín je to ok.Lambdy jsou nové a diagnostika mi stále vypisuje vynechávání zapalování a chyba lambda sondy jde o Audi A8 4,2 228kw.Díky
5.10.2014 20:09:09
Jméno:
PauofWoCC Předmět:
RE: problem magik 3Doporučoval bych navštívit firmu, která montáž prováděla. Rozhodně bych neotálel, jetli je zařízení v autě krátce. Chyba může být v mnoha věcech. Čistě teoreticky bych se zajímal o dimenzování použitých součástek pro danný motor, případně seřízení LPG systému.
3.10.2014 14:17:52
Jméno:
Honza Předmět:
problémy po výměně nádrže na plynDobrý den, moc bych prosil o radu.
Nedávno mi byla v jednom nejmenovaném servisu měněna nádrž na plyn. Do té doby provoz po několik let naprosto bez problému. Od momentu co jsem po výměně nádrže vyjel ze servisu, tak se vyskytly problémy. Jakmile je v nádrži cca méně než polovina plynu, tak to nechce jet, nejde to do otáček, zřejmě jde plynu do motoru málo. Ještě jednou podotýkám, že byla měněna pouze nádrž, do zbytku zařízení nebylo zasahováno. Když jsem se s tímto problémem vrátil do daného servisu, nevěděli si s tím rady a tvrdili že to není normální a že to není možné, že do předku nezasahovali a že v tom co měnili vzadu jsou si jistí, že nemůže být žádný problém a jediné co udělali bylo, že zvýšili tlak na reduktoru, ale problém to nevyřešilo, jak se zase dostala 40 litrová nádrž tak nějak pod 20, 15 litrů, nechce to jet, jde to tak do 3000 otáček, dál už ne. Když tímto způsobm na plyn jedu, tak se mi pokaždé rozsvítí kontrolka motoru, takže ho tam jde opravdu zřejmě málo. Na benzín to jede úplně normálně. Zajímavé taky je, že vždy po nastartování to takový 1 až 2 kilometry jede, jakoby se ta soustava nějak naplnila, než toho tam začne následně jít málo, nevím, nejsem odborník a než s tím pojedu někam do jiného servisu, rád bych se zaptal, jestli někdo nevíte, co by s tím mohlo být, nechal bych si to reklamovat u těch, co to dělali, kdybych věděl, kde je problém. Takhle když si s tím neví rady, tak to je těžké. Jinak měli to napíchlé na diagnostice a všechno uplně v normálu, nebylo nic zjistitelné. A aby napíchli nějak tu řídící jednotku nebo co to tvrdili, tak na to prý nemají software. Prostě hloupá výměna nádrže a ještě tam dělali elektromagnet a od té doby tyto problémy.
Budu moc rád za každou radu. Auto je peugeot 307 combi, break 1.6, 2002,
3.10.2014 19:07:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: problémy po výměně nádrže na plynDobrý den, zřejmě při výměně nádrže došlo k zaškrcení trubky vedoucí dopředu motoru nebo při montáži multiventilu došlo k nějaké chybě - otočená nebo spadlá nasávací hadička. Opravu by měla provést firma, která výměnu prováděla.
3.10.2014 23:15:13
Jméno:
Honza Předmět:
RE: RE: problémy po výměně nádrže na plynDěkuji za raekci. Dá se tím nějak vysvětlit i to, že při plné nádrži to jede bez problémů ?
6.10.2014 7:32:31
Jméno:
Datel Předmět:
RE: RE: RE: problémy po výměně nádrže na plynV nádrži je určitá hladina kapalného LPG.Pro správné fungování reduktoru je třeba aby do něj šel z nádrže kapalný LPG. <br> Pokud by byla otočená(ohnutá) trubička (jak píše Ing.Procházka),chovalo by se to právě takto jak popisujete.
29.9.2014 21:13:12
Jméno:
Pavel Předmět:
vstřikovačDobrý den,když připojim koncovku pro vstřik třetího válce,nově koupeného vstřikovače,tak se silně zahřívá,a když připojím i ty staré tak se také zahřívají,ale jen stou koncovkou pro třetí válec.Bojím se nastartovat motor že by ten vštřik žačal hořet.Golf 3 1997 55kw 1.6 .Děkuji za odpověd. Ještě k tomu zahřívaní mám Magic 2,Reduktor Magic 3 Compact děkuji.
30.9.2014 8:54:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vstřikovačDbrý den, mírné zahřívání cívek je běžné. Pokud je zahřívání, jak píšete, silné půjde zřejmě o nějakou závadu v elektroinstalaci a opravu bych svěřil odbornému servisu.
29.9.2014 18:28:30
Jméno:
jirka Předmět:
startovaniDobrý den mám namontován Stag 3000 ve škoda octavia 2.0 85kw a mám problém se startovanim studeného motoru, když je venku pod 15 stupňů není problém, ale když je více stupňů motor naskočí a hned chcípne třeba i třikrát po sobě a když naskočí tak se pri rozjezdu dusí než se přepne na plyn pak je vše ok. Na plynu mám najeto 65000km. Děkuji za odpověď.
30.9.2014 8:41:42
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: startovaniDobrý den, tento problém většinou působí nesprávná bohatost směsi LPG. Zjednodušeně to lze vysvětlit tak, že ŘJ benzínu si stále myslí, že jede na benzín. V případě bohaté nebo chudé směsi LPG se snaží korigovat složení směsi na základě signálů od lambda sondy. Protože starty jsou vždy na benzín motor dostává vlivem provedených korekcí nesprávnou směs benzínu a proto dochází ke kolísání otáček případně chcípání do té doby, než dojde k přepnutí na LPG. V takovém případě je potřeba znovu seřídit LPG systém ve všech režimech. Před seřízením by bylo dobré najet nějaké km na benzín, aby se srovnala benzínová mapa. Dále je třeba zjistit, proč je složení směsi LPG jiné – zkontrolovat funkci vstřikovačů, reduktoru….. Opravu bych v každém případě svěřil odborné firmě, která zjistí pravou příčinu závady.
10.10.2014 15:55:45
Jméno:
Vašek Š Předmět:
RE: startovaniMěl jsem podobný problém, na vinně byl netěsný reduktor, který přetlakovou hadičkou pouštěl do motoru plyn, i když měl jet jen na benzín. Toto lze v lpg servisu ověřit za pár vteřin...
27.9.2014 14:36:21
Jméno:
Milan Předmět:
LPG TartariniDobry den. Mam system tartarini v octavii 1,8t a pri otoceni kluca v zapalovani sa mi rozvietia kontrolky na ukazovateli lpg a zaroven 3x pípne a zhasnu kontrolky, co doteraz nerobilo. Taktiež pri vypnuti mi to pipne. Viete poradit co to moze byt?, ze by hlasilo servisnu prehliadku(filtre, atď.)? Doteraz mi to nerobilo( ked som otocil kluc sa kontrolky rozvietili a svietili aj pocas startovania). Mam najazdených cca 20 - 25 tisic od montaze. Dakujem za odpoveď.
27.9.2014 19:06:48
Jméno:
Rosťa Předmět:
RE: LPG TartariniZdravím hlásí servisní prohlídku Ahoj
25.9.2014 14:04:58
Jméno:
Petr Vdoleček Předmět:
Toyota Auris 1.6 ValvematicDobrý den, rád bych se zeptal zda je možná přestavba na LPG v případě Toyota Auris 1.6 Valvematic, rv. 2014. Děkuji za odpověď.
26.9.2014 7:59:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Toyota Auris 1.6 ValvematicDobrý den, přestavba na LPG u tohoto motoru je možná. Vzhledem k nízkému podtlaku v sání bych v každém případě doporučoval pro ochranu ventilů tlakový elektronický programovatelný systém Valve-Protector.
26.9.2014 10:43:35
Jméno:
Petr Vdoleček Předmět:
RE: RE: Toyota Auris 1.6 ValvematicDěkuji za odpověď, mohl byste mi prosím poslat nějaký kontakt, pro více info, nebo kdo to případně dělá. Bydlím na ostravsku. Děkuji PV
29.9.2014 12:17:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RE: RE: Toyota Auris 1.6 ValvematicDobrý den, firmu si můžete zvolit na následujícím odkazu: http://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-serv isy/
24.9.2014 3:24:01
Jméno:
Ivan Bazika Předmět:
Hlučnost plnícího ventili. Dobrý den.
Od prvního plnení LPG se potýkám s hlučností plnícího ventilu. Ventil, dle plnicího tlaku na pumpě, nepříjemně hlučí. Vybruje v něm zřejmě kulička,či perko. Ventil jsem vyměnil a první tři tankování bylo neuvěřitelné ticho a pa začaly nanovo vybrace a dle vydávaného zvuku jsou ješte intenzivnější. Není závada v seřízení druhého ventilu u samotné nádrže? Děkuji za případnou odpověď. I.B.
24.9.2014 7:58:05
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Hlučnost plnícího ventili. Dobrý den, hluk při plněná nádrže může vydávat jak plnící přípojka, tak i multiventil v nádrži. Je třeba poslechem lokalizovat při plnění odkud zvuk vychází. Pokud zvuk vychází z prostoru od nádrže je třeba se zaměřit na multiventil, zkontrolovat jeho činnost a případně vyměnit. Tento multiventil se nijak neseřizuje.
25.9.2014 11:55:25
Jméno:
Ivan Bazika Předmět:
RE: RE: Hlučnost plnícího ventili. Děkuji za odpověď. Zvuk vychází z ventilu v nárazníku. Jsem jemný mechanik a tak jsem u staršího ventilu dělal různé (nepoškozující)úpravy s různým dopadem. Nakonec zakoupi novej, ale se stejným výsledkem. ...Třeba na to přijdu. :-)
23.9.2014 21:32:28
Jméno:
Pavel Předmět:
PojistkaDobrý den,ještě jednou,praská mi pojistka plynu 10A,může za praskání pojistky,Řídící jendotka Plynu,že bych musel koupit novou děkuji za odpověd.
24.9.2014 7:51:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PojistkaViz moje odpověď u předchozího dotazu.
23.9.2014 21:21:47
Jméno:
Pavel Předmět:
PojistkaDobrý den,začala mi praskat pojistka plynu 10A,už třetí den z ničeho nic,jen zapnu klíček a praskne pojistka.Mám Golf 3 1.6,55kw,Magic 2 , Reduktor Magic 3 Compact,děkuji za odpověd.
24.9.2014 7:51:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PojistkaDobrý den, pokud praská pojistka je někde v elektroinstalaci LPG zkrat. Nezbývá než pečlivě zkontrolovat a proměřit celou kabeláž. Obvykle je někde proklepaný drát. Pokud závada trvá je třeba zkontrolovat dále jednotlivé komponnty soustavy. V některých případech se takováto chyba hledá velmi těžko, proto bych opravu svěřil odbornému servisu.
22.9.2014 14:06:52
Jméno:
Jan Nevečeřel Předmět:
Přimazávání ventilů.Dobrý den, mám Kia 1,4 bez přípravy na LPG a na ochranu ventilů mám namontovaného „pavouka“. Obávám se zaklepání ventilů a tak sleduji tuto problematiku a zvažuji montáž elektronického tlakového přímazu do LPG. Na jednom fóru jsem se dočetl následující: „Dobrý den. Než se pevně rozhodnete o změně ochrany ventilů ze stávajícího na elektronický, seznamte se s problematikou blíže. Tak předně, umístění trysek před vstřikovače plynu, nejenže je neochrání, ale naopak aditivum ve spojitosti s „prachem“ plynu po určité době plynový vstřikovač zcela zničí. Ochrana, o které mluvíme, je určena na ochranu ventilů a ne vstřikovačů. Při správné instalaci plynového zařízení se vstřikovače plynu instalují co nejblíže k hlavě válců, a proto, technicky tam ani není místo pro trysky ochrany. Elektronický systém valve-protektor lze instalovat a ponechat „pavouka“. Cena elektronického systému je třínásobná oproti nasávanému, který máte.“ Jaký je Váš názor na tento způsob ochrany? Lze použít "pavouka" v tomto systému?
22.9.2014 15:27:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přimazávání ventilů.Dobrý den, tuto odpověď mohl napsat jen laik, který nemá základní znalosti o používání aditiv na ochranu ventilů. Výrobce aditiva německá firma ERC úzce spolupracuje s německým výrobcem dávkovacího zařízení aditiva firmou SI Elektronik. Oba výrobci doporučují aplikovat aditivum do větve nízkého tlaku plynu za filtr plynné fáze před vstřikovače, případně za vstřikovače. Tím dochází k rovnoměrnému rozdělení aditiva do jednotlivých válců a zároveň aditivum vstřikovače promazává a čistí a tím tak významně prodlužuje jejich životnost. Na stránkách firmy ERC naleznete též test 100000 km s vozidlem KIA s „měkkými sedly“ a v tomto testu bylo aditivum dávkováno právě do větve nízkého tlaku plynu přes vstřikovače LPG. Toto vozidlo mělo po testu ventily a také LPG vstřikovače bez jakékoliv změny. Použití „pavouka“ v kombinaci s tlakovým dávkovačem je zcela nevhodné, protože u pavouka jsou jednotlivé vývody spojovány nastrčením do gumových hadiček bez lepení a tyto spoje by nemusely vydržet tlak vyvinutý pumpou, který je až 5 barů. Kromě toho tyto spojovací hadičky často brzy zpuchří. V případě aplikace aditiva do sání výrobce dodává specielní trysky s rychlospojkami a tlakovým ventilem. Bližší informace o aditivu naleznete zde http://www.erc-online.de/en/erc-emissions-reduzierungs-concepte-gmbh/automotive/products/top-profess ional-line/lpg-gas-lube-premium/ a bližší inforamce o dávkovacím zařízení naleznete zde
http://www.valve-protector.de/ , případně Vaše otázky rád zodpovím telefonicky na čísle 602420268. Jsme zástupci firmy SI Elektronik pro ČR.
23.9.2014 12:17:34
Jméno:
AutoGas Barták sro Předmět:
RE: RE: Přimazávání ventilů.Jen bych chtěl doplnit informaci pro zákazníka...Valve Protektor má tu výhodu, že čím je vyšší zatížení motoru, tím více se aditiva přidává,snímá časy vstřiků a podle toho dávkuje, takže oproti podtlakovým systémům, kdy je ve volnoběhu podtlak velký, při vysokých otáčkách naopak nízký, toto zařízení funguje bez problémů,my jsme je již před 2 roky instalovali a testovali na našem voze se vstřikovači BRC, tam není absolutně problém se vstřiky i po ujetí 120 tisíc km...navíc, dávkuje pouze při jízdě na plyn,takže naopak je tam větší úspora a co je hlavní-opravdu ošetřuje motor tak jak má...
18.9.2014 16:11:50
Jméno:
Tonda Předmět:
BRC Elegant 52Dobrý den, mám v autě přepínač BRC Elegant 52 a při jízdě na LPG je vše OK. Po přepnutí na benzín auto jede jakoby na 3 válce a kontrolka na přepínači nesvítí červeně jak má, ale jenom oranžově. Víte někdo co to může znamenat? Díky
19.9.2014 8:21:25
Jméno:
PauofWoCC Předmět:
RE: BRC Elegant 52Příteli, nejprve bych vyloučil vadu přepínače. Nemyslím si, že by mohla být v něm chyba, ale nevylučuji to - stát se může. Nevím co máš za vozidlo jak zapojenou elektroinstalaci. Doporučuji odpojit z Eleganta patici a propojit fialový drát s oranžovým. Tím by měl být systém zprovozněn pouze na benzín a vyřadíš tím Eleganta z činnosti. Jenomže závada může být taky uplně jiná - soubeh paliv, vstřikovač benzínu, starý benzín, vada emulátoru....atd.
16.9.2014 18:15:34
Jméno:
Martin Burian Předmět:
CenaDobrý den , našel jsem dotaz starý 3 roky .
Jak je to s cenou přestavby u totožného vozu.
Děkuji za odpověď
17.9.2014 7:10:06
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: CenaDobrý den, pro zodpovězení Vašeho dotazu mi prosím upřesněte o jaký "totožný vůz" se jedná - prosím vyplňte poptávkový formulář
http://www.lpg-autogascentrum.cz/poptavka/. Informace a cenu Vám sdělím e-mailem.
11.9.2014 22:26:19
Jméno:
Jan Předmět:
Otázka LPG Nissan note Aké mate skúsenosti, jazdné vlastnosti ak jazdite na LPG Nissan note 1,4, Nepoškodí sa agregát?Ćo je najlepšie namontovať na prestavbu?
Ďakujem Jan
15.9.2014 8:37:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Otázka LPG Nissan note Dobrý den, toto vozidlo lze přestavět na provoz LPG. U těchto novějších motorů je potřeba použít ochranu ventilů a ventilových sedel. V tomto případě bych volil tlakové přidávání aditiva před plynové vstřikovače.
11.9.2014 21:57:57
Jméno:
pavel Předmět:
lpg Dobrý den mam octavii 1.6 75 kw lpg r.v2001 mam tam system magic a vime ze my obcas vynecha nakej valec ale jak zjistim cim by to mohlo byt nebo jak poznat jakej vstrokovac by mohl byt vadnej predem dekuji za nazory
12.9.2014 7:53:13
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpg Dobrý den, pokud jeden válec vynechává občas a jedná se o závadu nahodilou je mnohdy velice obtížné chybu diagnostikovat. V první řadě bych se zaměřil na kontrolu systému zapalování (svíčky cívky, kabely). Pokud je vše v pořádku, nezbývá než navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku závady.
Přidat záznam