Diskuzní fórum LPG/CNG
19.10.2014 14:30:11
Jméno:
Malzer Předmět:
ForesterDobrý den, chtěl bych se zeptat, co je špatně, když do Forestera 2.0, r.v. 2009, systém BRC, natankuju víc LPG, než je obsah nádrže? Děkuji za odpověď.
20.10.2014 15:51:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ForesterDobrý den, LPG nádrže jsou vyráběny z vysoce pevného silného plechu a jsou osazeny multiventilem, který z důvodu bezpečného provoz LPG zařízení umožní její plnění na max. 80% objemu nádrže. I pokud připustíme tu možnost, že multiventil nepracuje správně nelze do nádrže natankovat více než je její objem uvedený na výrobním listě. Doporučuji proto navštívit odborný servis, který prověří správnou funkci multiventilu.
19.10.2014 8:08:13
Jméno:
Svatopluk Mareček Předmět:
Pípání povypnutí motoru Škody Octavia 74kW 1999Dobrý den,potřebuji poradit:Po vypnutí motoru mi začne auto pípat asi dvě minuty a pak zvuk zmizí,žádná indikace na palubovce nehlásí chybu nevím co to je ,múžete mi poradit? Děkuji.S pozdravem Mareček Svatopluk
19.10.2014 23:01:58
Jméno:
Luboš Předmět:
RE: Pípání povypnutí motoru Škody Octavia 74kW 1999jedná se o upozornění na servisní prohlídku po vypršení nastaveného intervalu odpracovaných hodin řídící jednotky LPG - navštivte servis LPG
17.10.2014 23:24:28
Jméno:
Jiří John Předmět:
Opel Omega 2.6 V6,r.v.2003Je tento automobil vhodný na přestavbu, která jednotka je nejvhodnější?
20.10.2014 7:47:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Opel Omega 2.6 V6,r.v.2003Dobrý den, tento automobil lze přestavět na pohon LPG. Co se týče druhé otázky, která jednotka je nejvhodnější odpovím následovně. Pokud se bude jednat o motor bez přímého vstřikování paliva je vhodný takový motor, který má v pořádku tlaky na válcích, má ventily sedla ventilů z kvalitního materiálu a samozřejmě má v pořádku zapalovací soustavu (svíčky, cívky, kabely). Pokud vozidlo nepojede dobře na benzín nepojede dobře na LPG.
16.10.2014 16:23:24
Jméno:
Jana Předmět:
Fabia ll 1,4,16Vdobrý den. Uvažuji o přestavbě Fabia II 1,4 16V 63kw na LPG. prosím mohl by jste mi sdělit, zda je přestavba pro tento typ vhodná a pokud ano, jaký typ zařízení by jste doporučil namontovat. Jaká by byla asi přibližná cena za tuto přestavbu? Děkuji za vaší odpověď.
16.10.2014 19:30:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Fabia ll 1,4,16VDobrý den, jde o běžně přestavované vozidlo na pohon LPG. Těchto vozidel jsme úspěšně přestavěli celou řadu. Vhodný systém pro přestavbu a cenu Vám rádi sdělíme telefonicky nebo e-mailem.
14.10.2014 20:44:32
Jméno:
Helena Chrastilová Předmět:
objem nádržeDobrý den,
potřebovala bych vědět, jaký je objem u Fabie combi r. 2005 , SDI diesel. Bohuže, v techničáku to uvedeno není a na webu se mi údaj nepodařilo najít. Děkuji
15.10.2014 20:31:21
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: objem nádržeDobrý den, v návodu k obsluze pro vozy Škoda Fabia I a II je uveden objem palivové nádrže 45 l a z toho je cca 7 l jako rezerva.
13.10.2014 13:41:23
Jméno:
Vladimír Předmět:
Vynechávání a cukání při jízdě na plyn.Dobrý den, mám problém u vozu Kia Ceed. Při jízdě na plyn motor nepravidelně cuká okolo cca 1800 ot. Při větší rychlosti a otáček to není tak hrozné. Na benzín jede normálně. Nejdříve jsem navštívil servis LPG, dali nové svíčky, seřídili systém. To nepomohlo.Měli podezření na cívky zapalování (už jsou 2 neoriginální). Tak jsem navštívil servis benzínu ale na diagnostice poruchu zapalování nenašli.
Dá se případně vadná cívka nějak zjistit?
Děkuji za radu.
14.10.2014 7:58:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vynechávání a cukání při jízdě na plyn.Dobrý den, vadná cívka se nechá změřit poměrně složitým měřením osciloskopem. Závada může být jak na primární části zapalování (indukční cívce), kde může být závada na spínacím prvku nebo může být zkratované primární vinutí zapalovací cívky. Závada na sekundární části zapalování se měří za pomoci vysokonapěťových snímacích kleští a osciloskopu. Ale závada může výt způsobena i jinou příčinou.
12.10.2014 16:46:23
Jméno:
Nekola Předmět:
Hyundai i30 1,6 GDI 88 kwDobry den mam nontivan system Stako a nyni po ujeti 22000 km mi zacalo auto delat problem pri startovani, auto chcipa,nema tah, az po prepnuti na Lpg vse ok. Auto jinak slape skvele. Dekuji, Nekola
13.10.2014 7:47:11
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Hyundai i30 1,6 GDI 88 kwDobrý den, firma Stako dnes již Worthington je výrobcem LPG nádrží. LPG systém budete mít zřejmě od jiného výrobce. Motor 1,6 GDI je motorem s přímým vstřikováním paliva. Tyto motory vyžadují speciální sadu pro přestavbu na LPG a vhodná sada je volena dle kódu motoru. Problematika u motorů s přímým vstřikem paliva je složitější než u klasických motorů a proto bez diagnostiky nelze určit příčiny takového chování.
11.10.2014 13:26:00
Jméno:
Petr Předmět:
Nepřepne se na LPGDobrý den, mám Š oktavia combi - r.v. 2000 - a LPG nádrž místo rezervy. Auto teď jede pouze na benzín - na přepínači v autě svítí červená kontrolka rezervy LPG nádrže (přitom je plná) a na plyn se systém nepřepne. V čem může být závada? Díky moc za odpověď.
13.10.2014 7:36:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nepřepne se na LPGDobrý den, pro správnou činnost LPG sytému je snímána čidly řada veličin. Mezi hlavní veličiny patří teplota pro dokonalé odpaření kapalné fáze a tlak plynu v systému. Pokud systém nepřepne na plyn, může se jednat o závadu některého čidla nebo o závadu v elektroinstalaci. V každém případě je pro určení závady použít diagnostiku.
10.10.2014 15:39:30
Jméno:
Pepe Předmět:
Superb 3,6 Dobrý den, nedávno jsem koupil Superba 3,6 fsi předělaného na lpg, vše funguje k mé spokojenosti, ale montováno to bylo v Ostravě a já to mám k vám 50km, tak bych to servisoval u vás? Mohu se k vám stavit? pepe
13.10.2014 7:08:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Superb 3,6 Dobrý den,samozřejmě se můžete stavit, ale předem se prosím telefonicky objednejte.
8.10.2014 17:40:00
Jméno:
lukáš Předmět:
impreza wrx magic 3Dobry dem mel bych dotaz na sve auto kopil jsem ho asi pred pul rokem plyn sel dobre postupem casu obcas cukani pak se obcas vypnul a ted uz nejde zapnout vubec spis se ihned vypne.Slo by u vas tento system poladit popripade zjistit v cem je chyba predem diky.
9.10.2014 12:40:22
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: impreza wrx magic 3Dobrý den, systém magic neděláme. Obraťte se proto na odborný servis, který se specializuje na tento systém.
8.10.2014 1:20:49
Jméno:
Vlada Předmět:
FreemontDobry den, mam Fiat Freemont (r.v. 2014) s motorem 3.6 V6 Pentastar. Lze jej prestavet na LPG? Pokud ano, jaky typ byste doporucil, jaka by byla cena a zda by bylo nutne primazavani?
9.10.2014 9:28:10
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: FreemontDobrý den, motor 3,6 V6, VVT, 206 kW, lze přestavět na LPG. Vhodný typ zařízení a cenu s Vám rádi na požádání sdělíme telefonicky.
5.10.2014 11:56:39
Jméno:
stefan Předmět:
problem magik 3Dobrý den měl bych otázku...dali jsme si namontovat plyn MAGIK 3 a při přesáhnutí otáček motora 3000 začne problikávat chyba motora a motor ztrácí výkon.Na benzín je to ok.Lambdy jsou nové a diagnostika mi stále vypisuje vynechávání zapalování a chyba lambda sondy jde o Audi A8 4,2 228kw.Díky
5.10.2014 20:09:09
Jméno:
PauofWoCC Předmět:
RE: problem magik 3Doporučoval bych navštívit firmu, která montáž prováděla. Rozhodně bych neotálel, jetli je zařízení v autě krátce. Chyba může být v mnoha věcech. Čistě teoreticky bych se zajímal o dimenzování použitých součástek pro danný motor, případně seřízení LPG systému.
3.10.2014 14:17:52
Jméno:
Honza Předmět:
problémy po výměně nádrže na plynDobrý den, moc bych prosil o radu.
Nedávno mi byla v jednom nejmenovaném servisu měněna nádrž na plyn. Do té doby provoz po několik let naprosto bez problému. Od momentu co jsem po výměně nádrže vyjel ze servisu, tak se vyskytly problémy. Jakmile je v nádrži cca méně než polovina plynu, tak to nechce jet, nejde to do otáček, zřejmě jde plynu do motoru málo. Ještě jednou podotýkám, že byla měněna pouze nádrž, do zbytku zařízení nebylo zasahováno. Když jsem se s tímto problémem vrátil do daného servisu, nevěděli si s tím rady a tvrdili že to není normální a že to není možné, že do předku nezasahovali a že v tom co měnili vzadu jsou si jistí, že nemůže být žádný problém a jediné co udělali bylo, že zvýšili tlak na reduktoru, ale problém to nevyřešilo, jak se zase dostala 40 litrová nádrž tak nějak pod 20, 15 litrů, nechce to jet, jde to tak do 3000 otáček, dál už ne. Když tímto způsobm na plyn jedu, tak se mi pokaždé rozsvítí kontrolka motoru, takže ho tam jde opravdu zřejmě málo. Na benzín to jede úplně normálně. Zajímavé taky je, že vždy po nastartování to takový 1 až 2 kilometry jede, jakoby se ta soustava nějak naplnila, než toho tam začne následně jít málo, nevím, nejsem odborník a než s tím pojedu někam do jiného servisu, rád bych se zaptal, jestli někdo nevíte, co by s tím mohlo být, nechal bych si to reklamovat u těch, co to dělali, kdybych věděl, kde je problém. Takhle když si s tím neví rady, tak to je těžké. Jinak měli to napíchlé na diagnostice a všechno uplně v normálu, nebylo nic zjistitelné. A aby napíchli nějak tu řídící jednotku nebo co to tvrdili, tak na to prý nemají software. Prostě hloupá výměna nádrže a ještě tam dělali elektromagnet a od té doby tyto problémy.
Budu moc rád za každou radu. Auto je peugeot 307 combi, break 1.6, 2002,
3.10.2014 19:07:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: problémy po výměně nádrže na plynDobrý den, zřejmě při výměně nádrže došlo k zaškrcení trubky vedoucí dopředu motoru nebo při montáži multiventilu došlo k nějaké chybě - otočená nebo spadlá nasávací hadička. Opravu by měla provést firma, která výměnu prováděla.
3.10.2014 23:15:13
Jméno:
Honza Předmět:
RE: RE: problémy po výměně nádrže na plynDěkuji za raekci. Dá se tím nějak vysvětlit i to, že při plné nádrži to jede bez problémů ?
6.10.2014 7:32:31
Jméno:
Datel Předmět:
RE: RE: RE: problémy po výměně nádrže na plynV nádrži je určitá hladina kapalného LPG.Pro správné fungování reduktoru je třeba aby do něj šel z nádrže kapalný LPG. <br> Pokud by byla otočená(ohnutá) trubička (jak píše Ing.Procházka),chovalo by se to právě takto jak popisujete.
29.9.2014 21:13:12
Jméno:
Pavel Předmět:
vstřikovačDobrý den,když připojim koncovku pro vstřik třetího válce,nově koupeného vstřikovače,tak se silně zahřívá,a když připojím i ty staré tak se také zahřívají,ale jen stou koncovkou pro třetí válec.Bojím se nastartovat motor že by ten vštřik žačal hořet.Golf 3 1997 55kw 1.6 .Děkuji za odpověd. Ještě k tomu zahřívaní mám Magic 2,Reduktor Magic 3 Compact děkuji.
30.9.2014 8:54:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: vstřikovačDbrý den, mírné zahřívání cívek je běžné. Pokud je zahřívání, jak píšete, silné půjde zřejmě o nějakou závadu v elektroinstalaci a opravu bych svěřil odbornému servisu.
29.9.2014 18:28:30
Jméno:
jirka Předmět:
startovaniDobrý den mám namontován Stag 3000 ve škoda octavia 2.0 85kw a mám problém se startovanim studeného motoru, když je venku pod 15 stupňů není problém, ale když je více stupňů motor naskočí a hned chcípne třeba i třikrát po sobě a když naskočí tak se pri rozjezdu dusí než se přepne na plyn pak je vše ok. Na plynu mám najeto 65000km. Děkuji za odpověď.
30.9.2014 8:41:42
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: startovaniDobrý den, tento problém většinou působí nesprávná bohatost směsi LPG. Zjednodušeně to lze vysvětlit tak, že ŘJ benzínu si stále myslí, že jede na benzín. V případě bohaté nebo chudé směsi LPG se snaží korigovat složení směsi na základě signálů od lambda sondy. Protože starty jsou vždy na benzín motor dostává vlivem provedených korekcí nesprávnou směs benzínu a proto dochází ke kolísání otáček případně chcípání do té doby, než dojde k přepnutí na LPG. V takovém případě je potřeba znovu seřídit LPG systém ve všech režimech. Před seřízením by bylo dobré najet nějaké km na benzín, aby se srovnala benzínová mapa. Dále je třeba zjistit, proč je složení směsi LPG jiné – zkontrolovat funkci vstřikovačů, reduktoru….. Opravu bych v každém případě svěřil odborné firmě, která zjistí pravou příčinu závady.
10.10.2014 15:55:45
Jméno:
Vašek Š Předmět:
RE: startovaniMěl jsem podobný problém, na vinně byl netěsný reduktor, který přetlakovou hadičkou pouštěl do motoru plyn, i když měl jet jen na benzín. Toto lze v lpg servisu ověřit za pár vteřin...
Přidat záznam