Diskuzní fórum LPG/CNG
27.9.2014 14:36:21
Jméno:
Milan Předmět:
LPG TartariniDobry den. Mam system tartarini v octavii 1,8t a pri otoceni kluca v zapalovani sa mi rozvietia kontrolky na ukazovateli lpg a zaroven 3x pípne a zhasnu kontrolky, co doteraz nerobilo. Taktiež pri vypnuti mi to pipne. Viete poradit co to moze byt?, ze by hlasilo servisnu prehliadku(filtre, atď.)? Doteraz mi to nerobilo( ked som otocil kluc sa kontrolky rozvietili a svietili aj pocas startovania). Mam najazdených cca 20 - 25 tisic od montaze. Dakujem za odpoveď.
27.9.2014 19:06:48
Jméno:
Rosťa Předmět:
RE: LPG TartariniZdravím hlásí servisní prohlídku Ahoj
25.9.2014 14:04:58
Jméno:
Petr Vdoleček Předmět:
Toyota Auris 1.6 ValvematicDobrý den, rád bych se zeptal zda je možná přestavba na LPG v případě Toyota Auris 1.6 Valvematic, rv. 2014. Děkuji za odpověď.
26.9.2014 7:59:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Toyota Auris 1.6 ValvematicDobrý den, přestavba na LPG u tohoto motoru je možná. Vzhledem k nízkému podtlaku v sání bych v každém případě doporučoval pro ochranu ventilů tlakový elektronický programovatelný systém Valve-Protector.
26.9.2014 10:43:35
Jméno:
Petr Vdoleček Předmět:
RE: RE: Toyota Auris 1.6 ValvematicDěkuji za odpověď, mohl byste mi prosím poslat nějaký kontakt, pro více info, nebo kdo to případně dělá. Bydlím na ostravsku. Děkuji PV
29.9.2014 12:17:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RE: RE: Toyota Auris 1.6 ValvematicDobrý den, firmu si můžete zvolit na následujícím odkazu: http://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-serv isy/
24.9.2014 3:24:01
Jméno:
Ivan Bazika Předmět:
Hlučnost plnícího ventili. Dobrý den.
Od prvního plnení LPG se potýkám s hlučností plnícího ventilu. Ventil, dle plnicího tlaku na pumpě, nepříjemně hlučí. Vybruje v něm zřejmě kulička,či perko. Ventil jsem vyměnil a první tři tankování bylo neuvěřitelné ticho a pa začaly nanovo vybrace a dle vydávaného zvuku jsou ješte intenzivnější. Není závada v seřízení druhého ventilu u samotné nádrže? Děkuji za případnou odpověď. I.B.
24.9.2014 7:58:05
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Hlučnost plnícího ventili. Dobrý den, hluk při plněná nádrže může vydávat jak plnící přípojka, tak i multiventil v nádrži. Je třeba poslechem lokalizovat při plnění odkud zvuk vychází. Pokud zvuk vychází z prostoru od nádrže je třeba se zaměřit na multiventil, zkontrolovat jeho činnost a případně vyměnit. Tento multiventil se nijak neseřizuje.
25.9.2014 11:55:25
Jméno:
Ivan Bazika Předmět:
RE: RE: Hlučnost plnícího ventili. Děkuji za odpověď. Zvuk vychází z ventilu v nárazníku. Jsem jemný mechanik a tak jsem u staršího ventilu dělal různé (nepoškozující)úpravy s různým dopadem. Nakonec zakoupi novej, ale se stejným výsledkem. ...Třeba na to přijdu. :-)
23.9.2014 21:32:28
Jméno:
Pavel Předmět:
PojistkaDobrý den,ještě jednou,praská mi pojistka plynu 10A,může za praskání pojistky,Řídící jendotka Plynu,že bych musel koupit novou děkuji za odpověd.
24.9.2014 7:51:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PojistkaViz moje odpověď u předchozího dotazu.
23.9.2014 21:21:47
Jméno:
Pavel Předmět:
PojistkaDobrý den,začala mi praskat pojistka plynu 10A,už třetí den z ničeho nic,jen zapnu klíček a praskne pojistka.Mám Golf 3 1.6,55kw,Magic 2 , Reduktor Magic 3 Compact,děkuji za odpověd.
24.9.2014 7:51:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PojistkaDobrý den, pokud praská pojistka je někde v elektroinstalaci LPG zkrat. Nezbývá než pečlivě zkontrolovat a proměřit celou kabeláž. Obvykle je někde proklepaný drát. Pokud závada trvá je třeba zkontrolovat dále jednotlivé komponnty soustavy. V některých případech se takováto chyba hledá velmi těžko, proto bych opravu svěřil odbornému servisu.
22.9.2014 14:06:52
Jméno:
Jan Nevečeřel Předmět:
Přimazávání ventilů.Dobrý den, mám Kia 1,4 bez přípravy na LPG a na ochranu ventilů mám namontovaného „pavouka“. Obávám se zaklepání ventilů a tak sleduji tuto problematiku a zvažuji montáž elektronického tlakového přímazu do LPG. Na jednom fóru jsem se dočetl následující: „Dobrý den. Než se pevně rozhodnete o změně ochrany ventilů ze stávajícího na elektronický, seznamte se s problematikou blíže. Tak předně, umístění trysek před vstřikovače plynu, nejenže je neochrání, ale naopak aditivum ve spojitosti s „prachem“ plynu po určité době plynový vstřikovač zcela zničí. Ochrana, o které mluvíme, je určena na ochranu ventilů a ne vstřikovačů. Při správné instalaci plynového zařízení se vstřikovače plynu instalují co nejblíže k hlavě válců, a proto, technicky tam ani není místo pro trysky ochrany. Elektronický systém valve-protektor lze instalovat a ponechat „pavouka“. Cena elektronického systému je třínásobná oproti nasávanému, který máte.“ Jaký je Váš názor na tento způsob ochrany? Lze použít "pavouka" v tomto systému?
22.9.2014 15:27:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přimazávání ventilů.Dobrý den, tuto odpověď mohl napsat jen laik, který nemá základní znalosti o používání aditiv na ochranu ventilů. Výrobce aditiva německá firma ERC úzce spolupracuje s německým výrobcem dávkovacího zařízení aditiva firmou SI Elektronik. Oba výrobci doporučují aplikovat aditivum do větve nízkého tlaku plynu za filtr plynné fáze před vstřikovače, případně za vstřikovače. Tím dochází k rovnoměrnému rozdělení aditiva do jednotlivých válců a zároveň aditivum vstřikovače promazává a čistí a tím tak významně prodlužuje jejich životnost. Na stránkách firmy ERC naleznete též test 100000 km s vozidlem KIA s „měkkými sedly“ a v tomto testu bylo aditivum dávkováno právě do větve nízkého tlaku plynu přes vstřikovače LPG. Toto vozidlo mělo po testu ventily a také LPG vstřikovače bez jakékoliv změny. Použití „pavouka“ v kombinaci s tlakovým dávkovačem je zcela nevhodné, protože u pavouka jsou jednotlivé vývody spojovány nastrčením do gumových hadiček bez lepení a tyto spoje by nemusely vydržet tlak vyvinutý pumpou, který je až 5 barů. Kromě toho tyto spojovací hadičky často brzy zpuchří. V případě aplikace aditiva do sání výrobce dodává specielní trysky s rychlospojkami a tlakovým ventilem. Bližší informace o aditivu naleznete zde http://www.erc-online.de/en/erc-emissions-reduzierungs-concepte-gmbh/automotive/products/top-profess ional-line/lpg-gas-lube-premium/ a bližší inforamce o dávkovacím zařízení naleznete zde
http://www.valve-protector.de/ , případně Vaše otázky rád zodpovím telefonicky na čísle 602420268. Jsme zástupci firmy SI Elektronik pro ČR.
23.9.2014 12:17:34
Jméno:
AutoGas Barták sro Předmět:
RE: RE: Přimazávání ventilů.Jen bych chtěl doplnit informaci pro zákazníka...Valve Protektor má tu výhodu, že čím je vyšší zatížení motoru, tím více se aditiva přidává,snímá časy vstřiků a podle toho dávkuje, takže oproti podtlakovým systémům, kdy je ve volnoběhu podtlak velký, při vysokých otáčkách naopak nízký, toto zařízení funguje bez problémů,my jsme je již před 2 roky instalovali a testovali na našem voze se vstřikovači BRC, tam není absolutně problém se vstřiky i po ujetí 120 tisíc km...navíc, dávkuje pouze při jízdě na plyn,takže naopak je tam větší úspora a co je hlavní-opravdu ošetřuje motor tak jak má...
18.9.2014 16:11:50
Jméno:
Tonda Předmět:
BRC Elegant 52Dobrý den, mám v autě přepínač BRC Elegant 52 a při jízdě na LPG je vše OK. Po přepnutí na benzín auto jede jakoby na 3 válce a kontrolka na přepínači nesvítí červeně jak má, ale jenom oranžově. Víte někdo co to může znamenat? Díky
19.9.2014 8:21:25
Jméno:
PauofWoCC Předmět:
RE: BRC Elegant 52Příteli, nejprve bych vyloučil vadu přepínače. Nemyslím si, že by mohla být v něm chyba, ale nevylučuji to - stát se může. Nevím co máš za vozidlo jak zapojenou elektroinstalaci. Doporučuji odpojit z Eleganta patici a propojit fialový drát s oranžovým. Tím by měl být systém zprovozněn pouze na benzín a vyřadíš tím Eleganta z činnosti. Jenomže závada může být taky uplně jiná - soubeh paliv, vstřikovač benzínu, starý benzín, vada emulátoru....atd.
16.9.2014 18:15:34
Jméno:
Martin Burian Předmět:
CenaDobrý den , našel jsem dotaz starý 3 roky .
Jak je to s cenou přestavby u totožného vozu.
Děkuji za odpověď
17.9.2014 7:10:06
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: CenaDobrý den, pro zodpovězení Vašeho dotazu mi prosím upřesněte o jaký "totožný vůz" se jedná - prosím vyplňte poptávkový formulář
http://www.lpg-autogascentrum.cz/poptavka/. Informace a cenu Vám sdělím e-mailem.
11.9.2014 22:26:19
Jméno:
Jan Předmět:
Otázka LPG Nissan note Aké mate skúsenosti, jazdné vlastnosti ak jazdite na LPG Nissan note 1,4, Nepoškodí sa agregát?Ćo je najlepšie namontovať na prestavbu?
Ďakujem Jan
15.9.2014 8:37:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Otázka LPG Nissan note Dobrý den, toto vozidlo lze přestavět na provoz LPG. U těchto novějších motorů je potřeba použít ochranu ventilů a ventilových sedel. V tomto případě bych volil tlakové přidávání aditiva před plynové vstřikovače.
11.9.2014 21:57:57
Jméno:
pavel Předmět:
lpg Dobrý den mam octavii 1.6 75 kw lpg r.v2001 mam tam system magic a vime ze my obcas vynecha nakej valec ale jak zjistim cim by to mohlo byt nebo jak poznat jakej vstrokovac by mohl byt vadnej predem dekuji za nazory
12.9.2014 7:53:13
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: lpg Dobrý den, pokud jeden válec vynechává občas a jedná se o závadu nahodilou je mnohdy velice obtížné chybu diagnostikovat. V první řadě bych se zaměřil na kontrolu systému zapalování (svíčky cívky, kabely). Pokud je vše v pořádku, nezbývá než navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku závady.
10.9.2014 18:33:43
Jméno:
gromidd Předmět:
dotazZdravim mam passat 1.8t a najednou z niceho nic mi neprepina auto na plyn a neustale cca po minute to 3x pipne skuste poradit dekuji.
12.9.2014 7:41:04
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: dotazDobrý den, pípání a následné přepnutí do benzínu signalizuje závadu na plynovém systému nebo nedostatek LPG v nádrži. Takto se systém většinou chová při poklesu tlaku plynu. Příčin může být celá řada - vadné čidlo tlaku plynu, závada na vstřikovačích, reduktoru..... Pro zjištění závady doporučuji navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku LPG systému.
6.9.2014 23:47:26
Jméno:
Jan C Předmět:
dotazMam Mitsubishi Pajero 3.5 r.v 97 po přepnuti na lpg se rosvítí kontrolka katalizatoru co mam dělat aby neodešel katalizator děkuji
8.9.2014 8:15:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: dotazDobrý den, asvěcování kontrolky působuje špatné složení smsi (bohatá nebo chudá). Doporučuji navštívit odbornou dílnu, provést diagnosiku LPG systému a jeho seřízení.
3.9.2014 21:54:08
Jméno:
Pavel Předmět:
reduktorDobrý den,když vyměním nový reduktor za starý,je potřeba zajet na úpravu počítačem ?,předem děkuji.
4.9.2014 15:26:59
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: reduktorDobrý den, po výměně reduktoru, vstřikovačů atd. je třeba vždy zkontrolovat nastavení systému LPG diagnostikou. V případě výměny reduktoru (předpokládám za stejný) je potřeba zkontrolovat případně nastavit pracovní tlak v systému. Rozdílný tlak má vliv na bohatos směsi. V případě že potřebujete další infomace prosím volejte na tel.602420268
30.9.2014 8:51:36
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RE: reduktorDobrý den, mírné zahřívání civek je vlivem procházejícího proudu běžné. Zřejmě půjde o nějakou závadu v elektroinstalaci. Doporučuji proto navštívit odborný servis.
3.9.2014 21:11:19
Jméno:
Šindelář Předmět:
HyundaiDobrý den,
chtěl bych se zeptat jestli je potřeba do nových motorů 1,4 CVVT u vozů Hyundyi I30 a Kia Ceed, které maji úpravu pro LPG od výrobce (ventily, sedla...) domontovávat ještě přimazávání a nebo naštelovávat přístřik benzinu. Pokud ano, tak co je pro vůz lepší z těchto dvou věcí, nebo jestli je nutné obojí-
Děkuji
4.9.2014 15:16:15
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: HyundaiDobrý den, jestliže výrobce deklaruje že motor má úpravu pro provoz na LPG pak dle mého názoru není potřeba další ochrana ventilů. Doporučuji konzultovat s prodejcem.
4.9.2014 15:47:06
Jméno:
Šindelář Předmět:
RE: RE: HyundaiVšichni prodejci Hyundai řeší přimazávání buď benzinem a nebo olejem. Dokonce jeden nechává přistřikovat benzin 1:20 střikům plynu, což už ztrácí výhodu LPG kvůli úspoře. Dnes jsem sehnal jednoho prodejce, kterej při přepnutí na plyn benzin nepřistřikuje vůbec-konečně někdo:-) Sice nechává přimazávat ventily olejem, ale to mi přijde mnohem levnější na provoz. Udává 3/4 litru na 6000-8000km. Kvůli záruce ale budu muset jednu z těchto variant podstoupit. Je přimazávání ventilů olejem lepší varianta než přistřikování benzinu z hlediska šetření motoru?
5.9.2014 8:53:39
Jméno:
Nohel Předmět:
RE: RE: RE: Hyundaimam KIA Cee'd SW od Agrotec Hustopece a prodejce mi rikal, ze kazdy 10 vstrik je benzin na promazavani a chlazeni, coz je tedy asi tak 0.7l benzinu na 100km. Uvidim, jak bude benzin ubyvat, zatim mam najeto jen 200km :-). System je LOVATO, typ neuveden.
3.9.2014 20:57:05
Jméno:
Josef Předmět:
LPG do Xsary picasso 1,6 80kW r.v. 2006Dobrý den, uvažuji o koupi této xsary picasso a následné zástavbě LPG. Jaký systém by jst doporučil a je potřeba přimazávání ventilů. Díky za odpověď
4.9.2014 15:12:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG do Xsary picasso 1,6 80kW r.v. 2006Dobrý den, námi dodávané systémy jsou dlouhodobě vyzkoušeny v celé řadě těchto vozidel. Přimazávání ventilů a ventilových sedel bych doporučoval. Pro ochranu ventilů lze použít LPG zařízení s funkcí přístřiku benzínu nebo použít zařízení na dávkování aditiva. Na výběr široký sortiment dávkovacích zařízení. Konkrétní typ a cenu doporučených zařízení Vám rádi sdělíme telefinicky případně e-mailem.
Přidat záznam