Diskuzní fórum LPG/CNG
6.7.2014 15:43:20
Jméno:
Ladislav Předmět:
problém s LPGDobrý den.chtěl bych se zeptat.Mám Felicii 1,3 mpi r.v.97 nechal jsem si ji před lety předělat na LPG.Až na občasné problémy s přepnutím v zimě vše šlapalo jak má,ale poslední dobou se mi časo stává že při přepnutí na LPG mi to nejede,motor se dusí a pokud nepřepnu na benzin tak to chcípne.Mám tam brc.Přepne mi to na plyn u 2000 otáček.Občas pomohlo když jsem během jízdy vypl klíček zapalování,nechal kousek popojet a zapl,poté hned přeplo na LPG bez problémů.Když jsem byl v servisu tak jak na potvoru to přepínalo bez problémů.Mechanik říkal že byly lehce zaoxidované kontakty.Není problém třeba v měmbráně-mohu si ji vyměnit sám nebo to spíš nechat na servis?
7.7.2014 10:09:30
Jméno:
Ing. procházka Předmět:
RE: problém s LPGDobrý den, vzhledem k tomu, že ve Vašem vozidle je možné použít pro přestavbu jak jednobodový nasávaný systém, tak i sekvenční vstřikovaný systém a z Vašeho dotazu není zřejmé, který systém ve vozidle máte, předpokládáme, že se bude jednat o systém nasávaný jednobodový. Jednou z příčin takovéhoto chování může být i membrána v reduktoru. Doporučuji proto kontrolu LPG systému v odborném servisu a též případnou výměnu membrány v reduktoru svěřit odbornému servisu neboť po výměně membrány je nutné seřídit systém na analyzátoru výfukových plynů.
3.7.2014 15:25:04
Jméno:
Tomáš Předmět:
Přimazávání ano nebo ne?Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda nechat domontovat přimazávání ventilů nebo ne. Koupili jsme si NOVÉ vozidlo Kia Ceed 1,4 73kW, rv.2014, nechali domontovat LPG přímo prodejcem. Použitý systém LOVATO nemá přimazávání, jen přivstřik paliva. Bude to stačit? Nedojde časem k poškození ventilů? Je dle vašich zkušeností opravdu rozdíl mezi motory 1,4 CVVT - pokud je továrně "připraveno" na LPG, než když si koupím vůz, který nebyl "připraven" na LPG? Může mi případně domontovat přimazávání servis Vámi autorizovaný?
Předem děkuji za odpověď.
6.7.2014 20:07:29
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Přimazávání ano nebo ne?Dobrý den, rozdíl mezi továrně „připravenými“ motory na LPG by měl být v kvalitnějším materiálu použitém na ventilech a sedlech ventilů, které by měly lépe odolávat mírně zvýšeným teplotám spalin při použití LPG. Dodatečným namontováním přimazávání se zvýší ochrana ventilů proti jejich poškození. Dodatečnou montáž zařízení na dávkování aditiva pro ochranu ventilů Vám provede kterýkoliv náš autorizovaný servis.
1.7.2014 22:56:14
Jméno:
Leoš Předmět:
PlynDobrý den, chtěl sem se optat jestli motor VW 2.8 V6 r.v. 2000 vyžaduje ochranu ventilových sedel a jestli by byl vhodnější pro tento motor STAG 300+ nebo STAG premium. Předem děkuji za odpověď.
2.7.2014 15:51:10
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: PlynDobrý den, tento motor nevyžaduje ochranu ventilových sedel. Je vyzkoušeno že ve vozidle budou dobře fungovat oba systémy jak STAG-300 ISA2 tak i STAG-300 Premium.
1.7.2014 13:45:39
Jméno:
Jakub Předmět:
EurogasDobrý den,
mám problém se systémem eurogas autogas. Pokud je automobil zahřát delší dobu, víc jak 100km, tak auto po zastavení a znovu rozjetí nechce jít do otáček. Plyn nereaguje. Auto bylo v servise a na benzín je vše v pořádku. Jsou i nové svíčky odtrh 0.8. Na benzín vše funguje jak má. Po přepnutí na plyn auto jezdí jak má, ale pokud se zastaví na křižovatce, tak se stane, že není možné se rozjet. Je s tím spojené i to, že auto nad 130 km/h nechce táhnout. Dřív nebyl problém 170km/h.
Co to může dělat? Děkuji
1.7.2014 15:35:29
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: EurogasDobrý den, holandský systém Eurogas nemontujeme ani neservisujeme. Z informací, které uvádíte dovozuji, že se jedná o sporadickou chybu (příčin může být celá řada a vyjmenovávat je nemá smysl), kterou je potřeba identifikovat pomocí diagnostiky. Proto doporučuji obrátit se na odborný servis této značky.
30.6.2014 21:13:03
Jméno:
Danek Předmět:
přenuti plynu brcDobrý den mam dotaz vlastnim citroena xsaru 1,6 70 kw s roku 2002 se systemem brc první ranní přepnutí není problem ale když někde zastavím tak na pul dne nebo je venku hodně horko tak při prvním přepnutí na plyn auto chcipne musím zastavit nastartovat znova po chvíli přepne na plyn a už není problem mislim si že by to mohlo dělat teplotní čidlo reduktoru.Děkuji za odpověď.
1.7.2014 9:28:23
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: přenuti plynu brcDobrý den, u sporadicky vyskytujících se závad je vždy obtížné určit jednoznačně příčinu i s diagnostikou. U některých závad je potřeba navodit stav jejich výskytu a teprve pak lze určit s pomocí diagnostiky příčinu. Řídící jednotka LPG přepne na plyn, pokud jsou splněny podmínky pro přepnutí - v systému dostatečný tlak a teplota na reduktoru zajistí dostatečné odpaření kapalné fáze LPG. Myslím že výměna teplotního čidla příčinu nevyřeší a bude nutná návštěva odborného servisu.
30.6.2014 15:37:27
Jméno:
Miroslav,Plzeň Předmět:
kontrola stag 4Dobrý den, mám Oct. 1,6 55 kw r. 2000 a namontovali mi Stag 4. Nejede to, jako by se to dusilo, a když se to rozjede, tak to cuká, jako by to nebral jeden vstřik, občas musím prošlápnout plyn, abych vůbec dostal nějaké otáčky a rozjel se třeba na křižovatce. S kamarádem jsme to napíchli a nezadalo to ani základní parametry.ŘJ není zaheslovaná. Mám to tomu
servisu hodit na hlavu? Děkuji za odpověď.
1.7.2014 8:05:02
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: kontrola stag 4Dobrý den, vozidlo s přestavbou na LPG vždy startuje na benzín. Nepíšete, zda vozidlo cuká při jízdě po nastartování na benzín nebo až po přepnutí na plyn. V případě, že je LPG systém nesprávně seřízen může docházet v provozu na benzín po nastartování ke kolísání otáček a vozidlo se, jak píšete, dusí. Po přepnutí na plyn většinou pak auto jede bez problémů. Pokud auto nejede v nízkých otáčkách na plyn, doporučuji zkontrolovat zapalovací soustavu – svíčky, kabely, cívky. Jsme zástupci firmy AC a se zařízením STAG máme dlouholeté zkušenosti. Rádi Vám pomůžeme s odstraněním závady. Případný termín opravy je třeba si předem dohodnout na tel: 602420268.
29.6.2014 12:58:14
Jméno:
V.Čermák Předmět:
LPGDobrý den,mám dotaz k nádrži a plnění LPG: mám Fábii 1.6 z roku 2008 77Kwa combi,LPG výrobce BRC,výrobce Atrama,s kulatou nádrží s elektromagnetickým ventilem.
Mám digitální informátor(4 diody)hladiny paliva,které ukazují aktivní hladinu paliva po naplnění po ujetí při bližně 5 km.
Chtěl bych se zeptat,zda existuje nějaký ručičkový měřák,který by ukazoval okamžitou hodnotu LPG po naplnění nádrže,popřípadě,kde jej sehnat a namontovat?
1.7.2014 7:39:18
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: LPGDobrý den, sledovat hladinu na ručičkovém ukazateli můžete jen na ukatateli namontovaném na multiventilu. Tento ukazatel je pod víkem plynotěsné schránky. Do kabiny se standardně montují ukazatele s LED diodami.
27.6.2014 22:20:41
Jméno:
Luděk Přerost Předmět:
Přepínač zavoliDobrý den cca před 14 dny sem si u vás nachal namontovat systém zavoli do passat b5 1.6
Nyní po ujetí cca 400km sem si všiml že na přepínači bliká spodní zelená kontrolka,signalizuje to poruchu a nebo že dochází lpg?
Dále bych se zeptal jestli se systém po vyjetí lpg přepne sám na benzín a nebo musím přepnout manuálně?
Děkuji za info Luděk
28.6.2014 8:53:30
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Přepínač zavoliDobrý den pane Ludku, ano znamená to, že jedete na rezervu. Pokud dojde LPG, systém automaticky přepne na benzín. Automatické přepnutí na benzín Vám oznámí zapípání.
27.6.2014 7:41:07
Jméno:
Michal Předmět:
DovolenáDobrý den.. Mán Citroen xara piccaso s namontovaným systemem Stag 300 a střiky Waltec,reduktor Tomasuto
od vašeho partnera již 2 roky. Na plyn najeto 50 000km zatím bez problému. Nyní po cestě na dovolenou do Dubrovníku
se mně na dálnici stalo,že palubní počítač zahlásil poruchu a auto okamžitě jelo s minimálním výkonem a zvukem jako traktor.i. při přepnutí na benzín se nic nezměnil.po dálnici jsem jel max 50 km/h a každý kopeček na dvojku. Asi po 30min.se najednou auto rozjelo naprosto normálně. Po hodimě jízdy na benzín jsem přepnul opět na lpg . Asi 300km bylo vše v pořádku,ale poté se porucha opakovala a já jel po dálnici opět max 40-50km/h.i na benzín. Byl jsem zoufalý ,tak jsem zastavil a bezmocně zíral do motoru.Po nastartování motor šel úplně normálně.Dál jsem již přepínání lpg nepokoušel.Dojel jsem naprosto normálně až pod Dubrovník Mám dotaz, může jednotka Stag ovlivnit i řídící jednotku benzínovou a mám zkusit lpg,nebo to již nepokoušet,jezdit pouze na benzín a v Praze jít do servisu Pro úplost uvádím ,že auto bylo před dovolenou kontrolováno v lpg servisu.
27.6.2014 16:00:41
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: DovolenáDobrý den pane Michale, vzhledem k tomu, že chyba přetvrvávala i po přepnutí na benzín, bych usuzoval na to, že chyba bude v benzínové části (špatný kontakt, zkrat, vadné čidlo ....). Funkce LPG jednotky spočívá v řízení LPG systému a současně simuluje pro benzínovou řídící jednotku běžný provoz odpojených benzínových vstřikovačů. Pro určení zda závadu způsobuje LPG systém je potřeba provést diagnostiku vozidla a diagnostiku LPG systému. V případě že budete chtít problém vyřešit navštivte nás nebo některého z našich partenrů.
24.6.2014 13:39:51
Jméno:
Fanda Předmět:
přímaz motoru na lpgDobrý den,mám hyundai accent na lpg,je nutný do něj přímaz motoru a za kolik se dá pořídit.?
25.6.2014 11:21:24
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: přímaz motoru na lpgDobrý den pane Fando, pošlete mě prosím na e-mail technik@autogascentrum.cz konkrétnější údaje o vozidle respektive o motoru vozidla. Potřebuji vědět zejména rok výroby, objem motoru, výkon motoru případně kód motoru.
23.6.2014 11:01:01
Jméno:
Ivan S. Předmět:
velká spotřebaDobrý den, mám čerstvě namontovaný systém BRC do megane 2008 problém je že mám extrémní spotřebu plynu a systém mi neukazuje přepnutí na benzín(ve skutečnosti se přepnul) v době kdy tam je ještě čtvrt nádrže plynu. Během asi 80 km jsem si všiml že mi brc ukazuje že jedu na plyn ale klesala mi zároveň ručička na benzinovém palivoměru.Děkuji za jakoukoliv radu.Ivan S.
23.6.2014 15:31:54
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: velká spotřebaDobrý den, pane Ivane. U některých aut zejména francouzských dochází opravdu k tomu, že i když vozidlo jede na plyn (proto nedošlo k přepnutí na benzín) dochází k tomu, že klesá ukazatel hladiny benzínu. To že ve skutečnosti k úbytku nedochází zjistíte při prvním tankování. Tento problém se většinou dá vyřešit instalací emulátoru. Proto doporučuji obrátit se na servis, kde zařízení montovali a domluvit se na instalaci emulátoru množství paliva a případné provedení seřízení LPG systému.
20.6.2014 21:51:08
Jméno:
Danek Předmět:
odblokováni řídíci jednotky brcDobry den ,mam dotaz koupil jsem citroen xsara 1,6 r.v.2002 se systemem brc ale na revizi jsme zjistili že je zakodovana řídíci jednotka plynu proto se chci zeptat jestli umíte odblokovat jednotku a popřípadě kolik by to stálo děkuji za odpověť.
21.6.2014 7:57:15
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: odblokováni řídíci jednotky brcDobrý den pane Daneku, jsme zástupci BRC pro Českou republiku a většinu řídících jednotek BRC umíme ve spolupráci s výrobcem odblokovat. Pokud budete mít zájem o odblokování zavolejte mi na tel: 602420268 a podrobnosti dohodneme telefonicky.
17.6.2014 7:20:27
Jméno:
Ivan Kram Předmět:
Octavia Tour 2 MR 2011 (BSE) Dobrý den,
chtěl bych se zeptat ohledně zkušenosti s Octavií tour 2 MR 2011 a vyšší. Dočetl jsem se, že koncern začal v rámci úspor dávat do motorů BSE 1.6 MPI 75Kw EURO5 měkčí ventilová sedla než ta původní tvrzená. Navíc je na německých diskuzích mnoho příspěvků kdy majitelé golfů z let 2008 - 2010 řeší problém s hlavou u motoru BSE, která pochází z nové továrny VW v Mexiku., kdy hlava motoru odešla už po 40 tis.
Děkuji za odpověď.
17.6.2014 15:58:41
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Octavia Tour 2 MR 2011 (BSE) Dobrý den pane Krame, námi a v naší síti byla přestavěna celá řada vozidel s motorem 1,6 MPi, 75 kW. Nemáme dosud žádné zprávy o jakýchkoliv problémech.
4.9.2014 13:49:20
Jméno:
Jiří Břicháček Předmět:
RE: RE: Octavia Tour 2 MR 2011 (BSE) Dobrý den,mám VW 1.6 kod motoru BSE,na LPG najeto cca 50000km a sedla ventilů hlavy jsou zaklepaná.
16.6.2014 8:40:25
Jméno:
pavel Předmět:
nedrzi otacky Dobrý den chtel jsem se zeptat mam skodu octavii 1.6 75 kw rok vyroby 2001 kdyz jedu na lpg a zastavim tak my nedrzi otacky a litaji od 800 do 1500 ot a vzdy kdyz jedu po hrubolaty silnici tak my furt vypina a zapina lpg a este my nezkazuje palivomer jestli by jste my mohl poradit ci by to mohlo byt predem dekuji
16.6.2014 11:16:46
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: nedrzi otacky Dobrý den pane Pavle, z údajů které jste poskytl, nelze takto jednoznačně určit závadu. Příčin takovéhoto chování může být několik a jakékoliv doporučení by bylo pouhým hádáním (vypínání a zapínání LPG na hrbolaté silnici pravděpodobně bude způsobovat vadný spoj nebo přerušený drát v elektroinstalaci). Pro zjištění a odstranění závad proto doporučuji navštívit odborný servis. V případě, že budete chtít závadu opravit u nás objednejte se na tel. 602420268 rádi Vám pomůžeme.
15.6.2014 20:53:22
Jméno:
Martin Novák Předmět:
demontážDobrý den.Mam ARO s LPG.Nádrž je propadlá.Dělám výměnu motoru a opravu vozidla,tedy i STK je propadlá.Chtěl bych zdemontovat celé zařízení pryč z vozu,nádrž dále provozovat nechci.Až přijedu na STK nebude s tím problém?Nebudu potřebovat nějaký papír o demontáži?Co s tecničákem,kde je to zapsaný?Děkuji.Martin Novák
16.6.2014 7:38:40
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: demontážDobrý den pane Nováku, demontáž musí provést odborná firma, která provede příslušný zápis o demontáži LPG zařízení do velkého technického průkazu. Na základě předložení velkého TP s tímto zápisem Vám pak příslušný odbor dopravy vymění malý TP.
Přidat záznam