Diskuzní fórum LPG/CNG
17.7.2014 3:53:54
Jméno:
Roman Předmět:
LPG opel astraDobrý den ,chtěl bych se zeptat mam opel astra kombi G 1,6 76kw rv2008,jaký typ lpg mam nechat namontovat,a kolik zhruba je cena.Mam se poradit u dielera opel, takovou střední cestu nechtěl bych to nejlevnější.A nemá lpg žádný vliv na EGR ventil.
17.7.2014 12:02:00
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: LPG opel astraDobrý den, tento motor lze úspěšně přestavět s celou řadou sekvenčních systémů vstřikování LPG. Doporučoval bych u tohoto motoru ochranu ventilů a ventilových sedel. Cenu konkrétního systému námi dodávaných LPG systémů a zařízení na dávkování aditiva Vám rádi sdělíme na tel: 602420268. EGR ventil přepouští část spalin znovu do spalovacího prostoru a protože při hoření LPG nevznikají téměř žádné zplodiny (LPG hoří mnohem čistěji než benzín), nebude docházet k jeho zanášení čímž se prodlouží jeho životnost.
15.7.2014 22:56:56
Jméno:
Stanislav Rožeň Předmět:
signalizace LPG Dobrý den, mám vozidlo I30 najeto 65000 Km - přímý přímaz benzínem a přídavné na olej. LPG systém BRC. Pročetl jsem si fórum vozidlo do 30T jezdilo úplně bez problémů. Po 30T přechod z benzínu na LPG cuká, po zahřátí motoru jede bez problému. Poslední dobou řeším problém při jízdě po dálnici nejsem schopen na LPG jet vyšší rychlostí jak 120 km/hod. signalizace LPG mi píská jako by byla nádrž prázdná přičemž je v ní dostatek paliva. Tento jev je i při úplně plné nádrži. V servisu vždy provedou kontrolu mapy a ta je v pořádku. Vozidlo půjde i na seřizení vetilů. Můžete mi prosím poradit - děkuji.
16.7.2014 13:46:07
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: signalizace LPG Dobrý den, pokud LPG systém vydává zvukový signál za jízdy signalizuje to chybu v systému. Pro bližší určení závady je třeba provést v odborném servise kontrolu a diagnostiku LPG systému, případně vozidla, a zkontrolovat zaznamenané chyby. Dle toho pak provést opravu případně seřízení. Jakákoliv rada by byla v tomto případě jen hádáním.
15.7.2014 6:44:24
Jméno:
J.R. Předmět:
Subaru LPGDobrý den, chtěl bych se informovat na možnost vestavby LPG do mého Subaru 3.0i -H6 - 154kw ( 6V-najeto 124.000km ) a případné dopručení systému. V různých recenzích a fórech se " odborníky " bohužel obecně vestavba do vozů této značky vůbec nedoporučuje , přestože globálně vzato jezdí mnoho vozů této značky na LPG ( ať už s označením Bifuell s LPG od výrobce jako nový vůz s LPG systémem nebo dodatečnou vestavbou systému později...). Mám v plánu si v nejbližší době pořídit další přírůstek - Subaru Forester 2.0i - 116kw ( 4V- s předpokládaným nájezdem okolo 100.000-150.000km) a taktéž uvažuji o vestavbě... Děkuji J.Rafaj
15.7.2014 11:24:35
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Subaru LPGDobrý den, máte pravdu, že přestavba tohoto motoru s kódem EZ30 na LPG není Subaru doporučena. Nicméně v naší síti bylo úspěšně přestavěno několik vozidel s tímto motorem za použití různých systémů. V každém případě u tohoto motoru a také i u motoru 2,0i v Subaru Forester doporučuji použít ochranu ventilů a ventilových sedel. Co se týče vozidel s označením „Bifuel“ tak ty mají upravená sedla a ventily na provoz s LPG. Pro přesné dávkování aditiva máme široký sortiment zařízení Valve-Protector.
14.7.2014 15:47:26
Jméno:
Frank. F. Předmět:
Landirenzo - skubani na plynDěkuji za odpověd, možná jsem zapoměl napsat že auto na benzín jede skvělě(jen chvíli trvalo než se opravily adaptace po jizdě na přebohacený plyn). Již jsem si udělal i dignostiku k plynu, a přepínámím vstřikovačů na benzín odhalil chybu na vstřikovači C. Zkoušel jsem pak i pohmatem ze vstřikovačů hadic do sání a u tohoto vstřikovače není patrné dávkování plynu. A zcela jistě je tedy vadný a propouští. Proto prosím ještě o odpověď zda je možný nějaký repas či je nutné koupit nový(mám zelený, nový kód je údajně červený ? ). Pak samozřejmě buď se mě povede si dořídit systém sám nebo někam zajedu. Kdybych měl poblíž takové odborníky jaky vy tak neváhám a už jsem u vás :), bohužel já už zbytečně měnil snímač otáček, cívku, a skoro i lambdu, protože bohužel tomu nerozumí, nikomu adaptivní parametry obohacení -98%(pak benzín byl chudý, nahodila se chyba lambdy protože neukazovala prakticky nic) nevadily až jsem začal pátrat sám, protože mě to přišlo divné. Takže když už někam pojedu chci vědět co je špatně a neměnit zbytečnosti jen proto že si někdo něco myslí a nedává to logiku. Pak ještě by mě zajímalo jestli tlak 1,5 bar je normální pro li02 reduktor a v jakém rozmezí se dá tlak regulovat? Příjde mi docela vysoký, tak jestli nemohl odejít vstřikovač kvůli špatnému tlaku? ... omluvte prosím předchozí špatné vložení příspěvku.....
15.7.2014 9:19:06
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Landirenzo - skubani na plyn
Dobrý den, pokud jste zjistil, že vstřikovač je vadný je potřeba ho vyměnit, repase není možná. Zelené vstřikovače máme skladem a můžeme Vám je dodat. Jinak náhrada za zelený vstřikovač je oranžový vstřikovač. Po každé výměně vstřikovače potřeba LPG systém znovu seřídit a provést kontrolu těsnosti systému.
14.7.2014 14:05:41
Jméno:
J. Král Předmět:
Přímaz olejem vs. benzínemDobrý den, od prodejce Hyundai mám 2. rokem i30 CW 1,6 s LPG (od firmy BRC) Zde se používá přimazávání benzínem. Spotřeba benzínu se mi zdá poměrně vysoká. Rád bych se zeptal, pokud bych nechal udělat změnu na systém Flasch Lube, nebo Vap Saver. Je ochrana motoru stejná? Nebo jde o krok zpět?
Ekonomický provoz je jedna věc, ale ochrany motoru je věc druhá. Který z těchto systémů (benzín verzus olej) je pro motor vhodnější. Nerad bych řešil ekonomický provoz na úkor motoru.
Předem děkuji za odpověď.
J. Král
15.7.2014 9:05:46
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Přímaz olejem vs. benzínemDobrý den, v první řadě u vozidla v záruce buch změnu ochrany ventilů konzultoval s prodejcem. V podstatě jsou tři způsoby ochrany ventilů a ventilových sedel. jedním je přístřik benzínu, druhým je dávkování aditiva a třetím způsobem je kombinace obou předchozích. Použití dávkování aditiva na ochranu ventilů není v žádném případě krok zpět a je naopak ekonomičtější, než ochrana přístřikem benzínu. V současné době je k dispozici široká škála zařízení na dávkování aditiva od levných „kapajících“ po přesná programovatelná sekvenční zařízení - bližší informace naleznete v mé odpovědi na tomto fóru ze dne 13.5.2014.
14.7.2014 12:04:06
Jméno:
J.R. Předmět:
LPG SubaruDobrý den, chtěl bych se informovat na možnost vestavby LPG do mého Subaru 3.0i -H6 - 154kw ( 6V-najeto 124.000km ) a případné dopručení systému. V různých recenzích a fórech se " odborníky " bohužel obecně vestavba do vozů této značky vůbec nedoporučuje , přestože globálně vzato jezdí mnoho vozů této značky na LPG ( ať už s označením Bifuell s LPG od výrobce jako nový vůz s LPG systémem nebo dodatečnou vestavbou systému později...). Mám v plánu si v nejbližší době pořídit další přírůstek - Subaru Forester 2.0i - 116kw ( 4V- s předpokládaným nájezdem okolo 100.000-150.000km) a taktéž uvažuji o vestavbě...
Děkuji J.Rafaj
14.7.2014 15:46:08
Jméno:
Frank F. Předmět:
RE: LPG SubaruDěkuji za odpověd, možná jsem zapoměl napsat že auto na benzín jede skvělě(jen chvíli trvalo než se opravily adaptace po jizdě na přebohacený plyn). Již jsem si udělal i dignostiku k plynu, a přepínámím vstřikovačů na benzín odhalil chybu na vstřikovači C. Zkoušel jsem pak i pohmatem ze vstřikovačů hadic do sání a u tohoto vstřikovače není patrné dávkování plynu. A zcela jistě je tedy vadný a propouští. Proto prosím ještě o odpověď zda je možný nějaký repas či je nutné koupit nový(mám zelený, nový kód je údajně červený ? ). Pak samozřejmě buď se mě povede si dořídit systém sám nebo někam zajedu. Kdybych měl poblíž takové odborníky jaky vy tak neváhám a už jsem u vás :), bohužel já už zbytečně měnil snímač otáček, cívku, a skoro i lambdu, protože bohužel tomu nerozumí, nikomu adaptivní parametry obohacení -98%(pak benzín byl chudý, nahodila se chyba lambdy protože neukazovala prakticky nic) nevadily až jsem začal pátrat sám, protože mě to přišlo divné. Takže když už někam pojedu chci vědět co je špatně a neměnit zbytečnosti jen proto že si někdo něco myslí a nedává to logiku. Pak ještě by mě zajímalo jestli tlak 1,5 bar je normální pro li02 reduktor a v jakém rozmezí se dá tlak regulovat? Příjde mi docela vysoký, tak jestli nemohl odejít vstřikovač kvůli špatnému tlaku?
11.7.2014 10:24:41
Jméno:
Frank F. Předmět:
Landirenzo - skubani na plynDobrý den, poslední dobou mám problém se škubáním a nepravidelným chodem motoru na plyn v nízkých otáčkách. Dle diagnostiky při přepnutí na plyn je směs moc bohatá a RJ adaptivní parametry posune dolů a ochuzuje, ale i tak dle lambda sond zůstává směs moc bohatá, na benzím pak auto také jede špatně - směs je moc chudá ale po delší době to jednotka pozná a adaptivní parametry opět upraví do normálu. Na volnoběh motor běží nepravidelně, pak do cca 2500 otáček škube. Při vyšších otáčkách už se údajně přebytečné palivo stíhá dostatečně rychle odsávat proto problém mizí. Ještě se chystám zkontrolovat TJ plynu zda jí nechybí údaj nějakého snímače. Ale pravděpodobně tedy propouští plynový vstřikovač nebo může být vadné i něco v reduktoru? Mohu odpojit hadice a demontovat plynovou rampu(předpokládám že když auto stojí tak je plyn uzavřen ) a prozkoušet vstřikovače? Rád bych si to opravil sám, a pak jen zajel na novou revizi plynu. Pak otázka zda je nutné Landi-renzo vstřikovač vyměnit celý nebo je opravitelný, viděl jsem že na některé vstřikovače jsou repair sady nějakých těsnění apod.
13.7.2014 9:48:27
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Landirenzo - skubani na plynDobrý den, škubání a nepravidelný chod motoru v nízkých otáčkách může způsobovat celá řada faktorů – chyba v zapalovací soustavě (svíčky, kabely cívky), vadné některé čidlo, vadný vstřikovač.... Pro zjištění správné příčiny je nutné provést diagnostiku vozidla a diagnostiku LPG systému. Při vypnutí vozidla je plynový systém samozřejmě uzavřen. Případnou výměnu plynového vstřikovače bych ponechal na odborném servisu, neboť po výměně je potřeba znovu provést nastavení LPG systému.
11.7.2014 0:42:13
Jméno:
Martin Předmět:
Hyundai i 30Dobrý den, koupil jsem si Hyundai i30 1,4i CVVT LPG. Chci se zeptat jestli je nutné dávat prístrik benzínu když jsou tvrzená sedla ventilu již z výroby pro tento motor? Od jakých otáček je nutný tento prístrik a jestli mi to umíte vysvetlit jak to funguje. když jedu napr. 4000ot/min tak se mi vstŕikuje pouze benzín nebo taky lpg?
Umíte mi říci jaký je tam servisní interval když na 1,4i CVVT je 25tis/rok.?
LPG tam dávate BRC je tenhlect systém náchylný na čistotu benzínu oproti Lovatu eco fast ktoré jsem mel na octavii 1.6MPi, nebo je to stejný na údržbu.?
Dekuji
13.7.2014 9:19:15
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Hyundai i 30Dobrý den, ochrana ventilů a ventilových sedel se postupně vyvíjí a je prováděna dle požadavků Hyundai. Pokud je vozidlo v záruce je potřeba případnou změnu v ochraně ventilů konzulotvat s prodejcem Hyundai. Postupně je připouštěna i ochrana dávkováním aditiva externím dávkovacím systémem. O systémech dávkování aditiva si můžete pečíst v mé odpovědi na dotaz ze dne 13.5.2014. Servisní interval je stejný. Pravidelná výměna LPG filtru v termínech dle servisní knihy k LPG zařízení Vám zajistí dlouhodobou životnost a spolehlivost LPG systému.
9.7.2014 15:07:52
Jméno:
Tomáš Předmět:
PoděkováníChci poděkovat týmu autogascentra za rychlou opravu mého Landi renzo omegas, který mi samovolně přepínal z LPG na benzín, technici to naladili a problém je pryč. Děkuji za skvělý přístup s pozdravem. Tomáš
10.7.2014 14:43:10
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: PoděkováníDobrý den, velice si vážíme Vašeho uznání, které je pro nás jak odměnou, tak i motivací nadále zlepšovat úroveň našich profesionálních služeb.
9.7.2014 14:54:17
Jméno:
Petr Kapl Předmět:
DotazZdravím, nechali jsme přestavět benzínový motor 1,6 16V u vozidla Renault Megané II na pohon LPG (sekvenční vstřikování + přimazávání ventilů). Průměrná spotřeba benzínu činila 7,5l/100km. Objem nádrže činí 56 litrů = při max. 80% naplnění obsáhne nějakých 45 litrů. Součástí přestavby je instalace orientačního měřidla stavu nádrže, které pravidelně po ujetí cca 270-280 km signalizuje rezervu červenou diodou (4 zelené, 1 červená). Na rezervu dojedu ještě nějakých 130 - 150km. Můj dotaz zní, zdali je takové chování přestavby běžné, normální nebo lze zařízení ještě nějak doladit. Před instalací nám firma deklarovala ujetí na plnou nádrž v rozsahu 500 - 600km. Výsledek je takový, že buď spotřeba vozidla narostla o nějakých 30% nebo zařízení neumí spotřebovat více pohonné hmoty z nádrže. Prosím o objasnění. Děkuji.
10.7.2014 10:03:07
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: DotazDobrý den, otázka spotřeby je vždy ošidná. Vlivů na spotřebu je celá řada – povětrnostní podmínky, nahuštění pneumatik, teplota vzduchu, reliéf silnice, povrch silnice…. Pro přesnější porovnání spotřeby benzínu a plynu doporučuji dotankovat obě nádrže do plna a projet stejnou trasu pokud možno za stejných povětrnostních podmínek a dotankovat znovu do plna a z těchto údajů vypočítat spotřebu. Tankování plynu pokud možno proveďte u stejné čerpačky. Navýšení spotřeby u sekvenčních systémů vstřikování LPG je do 15% oproti spotřebě benzínu. Seřízení systému LPG může ovlivnit spotřebu.
6.7.2014 15:43:20
Jméno:
Ladislav Předmět:
problém s LPGDobrý den.chtěl bych se zeptat.Mám Felicii 1,3 mpi r.v.97 nechal jsem si ji před lety předělat na LPG.Až na občasné problémy s přepnutím v zimě vše šlapalo jak má,ale poslední dobou se mi časo stává že při přepnutí na LPG mi to nejede,motor se dusí a pokud nepřepnu na benzin tak to chcípne.Mám tam brc.Přepne mi to na plyn u 2000 otáček.Občas pomohlo když jsem během jízdy vypl klíček zapalování,nechal kousek popojet a zapl,poté hned přeplo na LPG bez problémů.Když jsem byl v servisu tak jak na potvoru to přepínalo bez problémů.Mechanik říkal že byly lehce zaoxidované kontakty.Není problém třeba v měmbráně-mohu si ji vyměnit sám nebo to spíš nechat na servis?
7.7.2014 10:09:30
Jméno:
Ing. procházka Předmět:
RE: problém s LPGDobrý den, vzhledem k tomu, že ve Vašem vozidle je možné použít pro přestavbu jak jednobodový nasávaný systém, tak i sekvenční vstřikovaný systém a z Vašeho dotazu není zřejmé, který systém ve vozidle máte, předpokládáme, že se bude jednat o systém nasávaný jednobodový. Jednou z příčin takovéhoto chování může být i membrána v reduktoru. Doporučuji proto kontrolu LPG systému v odborném servisu a též případnou výměnu membrány v reduktoru svěřit odbornému servisu neboť po výměně membrány je nutné seřídit systém na analyzátoru výfukových plynů.
3.7.2014 15:25:04
Jméno:
Tomáš Předmět:
Přimazávání ano nebo ne?Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda nechat domontovat přimazávání ventilů nebo ne. Koupili jsme si NOVÉ vozidlo Kia Ceed 1,4 73kW, rv.2014, nechali domontovat LPG přímo prodejcem. Použitý systém LOVATO nemá přimazávání, jen přivstřik paliva. Bude to stačit? Nedojde časem k poškození ventilů? Je dle vašich zkušeností opravdu rozdíl mezi motory 1,4 CVVT - pokud je továrně "připraveno" na LPG, než když si koupím vůz, který nebyl "připraven" na LPG? Může mi případně domontovat přimazávání servis Vámi autorizovaný?
Předem děkuji za odpověď.
6.7.2014 20:07:29
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Přimazávání ano nebo ne?Dobrý den, rozdíl mezi továrně „připravenými“ motory na LPG by měl být v kvalitnějším materiálu použitém na ventilech a sedlech ventilů, které by měly lépe odolávat mírně zvýšeným teplotám spalin při použití LPG. Dodatečným namontováním přimazávání se zvýší ochrana ventilů proti jejich poškození. Dodatečnou montáž zařízení na dávkování aditiva pro ochranu ventilů Vám provede kterýkoliv náš autorizovaný servis.
1.7.2014 22:56:14
Jméno:
Leoš Předmět:
PlynDobrý den, chtěl sem se optat jestli motor VW 2.8 V6 r.v. 2000 vyžaduje ochranu ventilových sedel a jestli by byl vhodnější pro tento motor STAG 300+ nebo STAG premium. Předem děkuji za odpověď.
2.7.2014 15:51:10
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: PlynDobrý den, tento motor nevyžaduje ochranu ventilových sedel. Je vyzkoušeno že ve vozidle budou dobře fungovat oba systémy jak STAG-300 ISA2 tak i STAG-300 Premium.
1.7.2014 13:45:39
Jméno:
Jakub Předmět:
EurogasDobrý den,
mám problém se systémem eurogas autogas. Pokud je automobil zahřát delší dobu, víc jak 100km, tak auto po zastavení a znovu rozjetí nechce jít do otáček. Plyn nereaguje. Auto bylo v servise a na benzín je vše v pořádku. Jsou i nové svíčky odtrh 0.8. Na benzín vše funguje jak má. Po přepnutí na plyn auto jezdí jak má, ale pokud se zastaví na křižovatce, tak se stane, že není možné se rozjet. Je s tím spojené i to, že auto nad 130 km/h nechce táhnout. Dřív nebyl problém 170km/h.
Co to může dělat? Děkuji
1.7.2014 15:35:29
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: EurogasDobrý den, holandský systém Eurogas nemontujeme ani neservisujeme. Z informací, které uvádíte dovozuji, že se jedná o sporadickou chybu (příčin může být celá řada a vyjmenovávat je nemá smysl), kterou je potřeba identifikovat pomocí diagnostiky. Proto doporučuji obrátit se na odborný servis této značky.
30.6.2014 21:13:03
Jméno:
Danek Předmět:
přenuti plynu brcDobrý den mam dotaz vlastnim citroena xsaru 1,6 70 kw s roku 2002 se systemem brc první ranní přepnutí není problem ale když někde zastavím tak na pul dne nebo je venku hodně horko tak při prvním přepnutí na plyn auto chcipne musím zastavit nastartovat znova po chvíli přepne na plyn a už není problem mislim si že by to mohlo dělat teplotní čidlo reduktoru.Děkuji za odpověď.
1.7.2014 9:28:23
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: přenuti plynu brcDobrý den, u sporadicky vyskytujících se závad je vždy obtížné určit jednoznačně příčinu i s diagnostikou. U některých závad je potřeba navodit stav jejich výskytu a teprve pak lze určit s pomocí diagnostiky příčinu. Řídící jednotka LPG přepne na plyn, pokud jsou splněny podmínky pro přepnutí - v systému dostatečný tlak a teplota na reduktoru zajistí dostatečné odpaření kapalné fáze LPG. Myslím že výměna teplotního čidla příčinu nevyřeší a bude nutná návštěva odborného servisu.
Přidat záznam