Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <151>  <152>  <153>  <154>  <155> ||  <265>     >>   >5x>  

5.6.2014 10:32:25
Jméno: Lubomír Předmět: přímaz ventilů
Dobrý den, koupil jsem Ford Mondeo 2,0 přestavěný na LPG a se zabudovaným přímazem ventilů.Předchozí majitel mi nechal ještě 2 l Flash lube saver olej na přímaz sedel ventilů a mne už dochází a nemohu nikde sehnat ten samý typ oleje. Mohu použít jakýkoliv jiný druh a klidně ho dolít do ještě ne zcela vyprázdněné nádobky? Moc děkuji za odpověď. Luboš
5.6.2014 11:13:30
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: přímaz ventilů
Dobrý den pane Luboši, na podobný dotaz jsem odpovídal na tomto fóru 10.5.2014. Žádný z výrobců aditiv nedoporučuje míchání s jinými aditivy. Proto doporučuji nalít jiné aditivum do prázdné nádobky. Jelikož jiné aditivum může mít jinou viskozitu doporučuji v každém případě po změně aditiva zkontrolovat případně seřídit dávkování.

3.6.2014 17:42:58
Jméno: Michal HUSINEC Předmět: Tlaková nádrž
Dobrý den, Chtěl bych se zeptat ohledně tlakové nádrže u vozu Hyundai IX 20. Zařízení mi montovali v Plzni na nový vůz. Podle přílohy k TP je obsah zásob prostoru pro palivo 46. Ale když tankuji tak tam dostanu max. 33 litrů. typ nádrže je ATRAMA, výrobní číslo 1636. a tak jsem se chtěl zeptat jestli je to v pořádku ? Revizi jsem měl na letos na jaře. Děkuji za odpověď. Michal HUSINEC
4.6.2014 8:25:18
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: Tlaková nádrž
Dobrý den pane Michale, začnu od konce Vašeho dotazu. Revize LPG zařízení spočívá v kontrole těsnosti celého zařízení včetně všech spojů a nemá s objemem nádrže nic společného. Co se týče objemu nádrže – každá LPG nádrž je osazena multiventilem, který musí zabezpečit naplnění nádrže na max. 80% jejího celkového objemu, což je stanoveno dle LPG předpisů. Z toho vyplývá, že byste měl do nádrže natankovat max. 36,8 l LPG. Pokud budete chtít, můžeme Vám zkontrolovat funkci multiventilu, je však nutné přijet s prázdnou LPG nádrží.

29.5.2014 15:51:35
Jméno: Jirka Předmět: k tématu LPG korekce
Dobrý den pane Procházka. Včera jste mi odpovídal na moje téma "Studený motor-problémy na benzín", které ještě doplnil pan Pavel o téma LPG korekce. Odpovědi byly perfektní a vyčerpávající, ale jen se potřebuju utvrdit, že chápu to tedy správně, že chyba je asi v řídící jednotce LPG, která dává zřejmě bohatou směs, kterou si benzínová řídící jednotka koriguje a ochuzuje? A dále, že nepomůže najetí nové benzínové mapy, které mi doporučil můj LPG servis, protože po čase by se to stejně znovu rozhodilo tou bohatou LPG směsí? Zkrátka, že je prostě potřeba bezpodmínečně upravit v servise data v řídící jednotce LPG... Předpokládám, že složení LPG v létě a v zimě by na to nemělo mít vliv, protože potom bych musel řídící jednotky srovnávat v servise minimálně dvakrát ročně. Omlouvám se za možná laické otázky a ještě jednou předem děkuji za odpověď. Jirka
30.5.2014 8:25:08
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: k tématu LPG korekce
Dobrý den pane Jirko, jak jsem Vám psal v mé odpovědi z 28.5.2014 podle uváděných příznaků je to nejpravděpodobnější příčina potíží u studeného motoru. Pravou příčinu však lze zjistit až po provedené diagnostice vozidla. Pro to, aby LPG systém fungoval správně, musí být provoz na benzín bezproblémový, tj. musí být v pořádku zejména zapalovací soustava a musí být v pořádku i benzínová mapa, podle které se pak nastaví ve všech režimech jízdy plynová mapa. Další úpravu LPG mapy podle letní/zimní směsi LPG není třeba provádět. Pokud budete mít další otázky, případně pokud budete chtít Váš problém vyřešit kontaktujte mě na tel: 602420268.

29.5.2014 13:10:58
Jméno: Masáro Předmět: řídící jednotka
Dobrý den,chtěl bych se svěřit se svým problémem a zároveň poprosit o radu.Mám C-Maxe 1,8 / 92 kw Flexifuel, tudíž motor z výroby stavěný na E85.Mám tam také v Německu dodělávané LPG.Při natankování čistého E85-hrůza,špatný start i na 4 pokus,kolísavé otáčky.V souvislosti s tímto provoz na LPG není také optimální.Motor při dojíždění ke křižovatce,dobržďování chcípá.Dotankoval jsem tedy čistý N95 a problémy se startem se zlepšily-také diagnostika nic neukázala.Akorát problémy s provozem na LPG přetrvávají.(i u zahřátého motoru) Mám tam jednotku Landi LSI-NSI, nejde načíst,údajně je to nějaký hybryd,který v republice nikdo nepřečte(pouze Německo,Itálie).Můžete my prosím sdělit Váš názor co s tím?A ještě se chci zeptat jestli je nutné přimázávání,jestliže sedla ventilů by měla být z výroby odolnější,vzhledem k označení Flexifuel. Děkuji za odpověď.
29.5.2014 14:12:26
Jméno: Ing. procházka Předmět: RE: řídící jednotka
Dobrý den pane Masáro, motory Ford FlexiFuel mají ventilová sedla z odolnějšího materiálu a prvky palivové soustavy jsou vyrobeny z materiálů, které lépe odolávají agresivnějšímu alkoholu. Proto díky odolnějšímu materiálu ventilů a sedel není potřeba při přestavbě na LPG použít aditivum na jejich ochranu. Pro vyřešení Vašeho problému s LPG bude nutné se spojit s řídící jednotkou LPG a zkontrolovat případně seřídit LPG systém. U vozidel dovezených ze zahraničí s namontovaným LPG se nezřídka stává, že řídící jednotka je zablokovaná a bez znalosti kódu se nelze s ní spojit. Pokud by jste mohl udělat foto řídící jednotky tak, aby bylo čitelné označení jednotky a poslal mě foto mailem (na technik@autogascentrum.cz), pokusil bych se zjistit zda bychom se mohli s řídící jednotkou spojit případně ji odblokovat.

29.5.2014 9:34:53
Jméno: Pavel Předmět: LPG korekce
Dobrý den, chtěl bych se ještě zeptat k dotazu pana Jirky, ze dne 28.05.2014, 15:55:40. Mám podobné problémy, jen pro Jirku pomohlo mi tankovat 100 oktanový benzín. Při rozjezdu je nutno trochu opatrnosti, jinak po pár minutách, jakmile lambda sondy začnou pracovat a dávkuje se dle aktuální potřeby, vše v pořádku... Chtěl bych se zeptat pana Ing. Procházky, zda toto ježdění na špatné korekce ve studeném režimu má vliv na životnost motoru? Přeci jen LPG je jiné palivo a nikdy se nezajistí shodné korekce s benzínem.. Děkuji za odpověď. S pozdravem, Pavel
29.5.2014 13:45:32
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: LPG korekce
Dobrý den pane Pavle, máte pravdu LPG je jiné palivo než benzín – má odlišné fyzikální vlastnosti mimo jiné i oktanové číslo, jinou teplotu zapálení, hoření atd.. Pokusím se to laicky vysvětlit. Pro to, aby výkon motoru se po přepnutí na LPG co nejvíce přiblížil výkonu motoru na benzín musí mu být dodána stejná energie. Proto ani vstřikovací časy obou různých paliv nemohou být stejné, ale vždy se trošku liší – vstřikovací časy plynu jsou trošku delší. Jestliže motor pracuje s chudou nebo bohatou směsí je to vždy špatně, u chudé směsi vzrůstá teplota hoření, motor je více tepelně namáhán zejména ventily a ventilová sedla, může docházet k detonacím. V případě bohaté směsi neshoří směs zcela a část nespáleného paliva se může dostat do katalyzátoru a výfukového potrubí, zvyšuje se spotřeba. Jakmile dojde u sekvenčních motorů k přepnutí z benzínu na LPG, řídící jednotka LPG odpojí benzínové vstřikovače a řídí dávkování LPG. Benzínová řídící jednotka si myslí, že motor stále jede na benzín a vyhodnocuje signály z lambda sond a pokud zjistí nesprávné složení směsi snaží se směs upravit na optimální. Vozidlo na LPG může jezdit bez problémů. Korekce provedené benzínovou řídící jednotkou se však projeví až po startu se studeným motorem na benzín, kdy složení benzínové směsi není optimální a vozidlo může cukat, motor se dusí, případně chcípá.

28.5.2014 18:25:03
Jméno: křikava karel Předmět: ventily
Dotaz: Jirka Předmět: Studený motor-problémy na benzín Ahoj jirko, pokud na motoru už máš něco najeto, nech si proměřit tlaky válců. Ano myslím na to nejhorší.
28.5.2014 20:24:29
Jméno: Jirka Předmět: RE: ventily
Děkuji za názor pane Křikava. Na motoru mám najeto 50 tis., z toho 30 tis. na plyn, tak snad to nic dramatického nebude. Zkusím se nejdříve zařídit podle pana Ing. Procházky, i když právě odborný servis, kam v rámci záručních prohlídek jezdím, a který mi před rokem LPG montoval, mi při dnešní návštěvě doporučil, bez jakéhokoliv proměření parametrů, ono zmíněné projetí na benzín... Ing. Procházkovi moc děkuji za radu. Jirka

28.5.2014 15:55:40
Jméno: Jirka Předmět: Studený motor-problémy na benzín
Dobrý den. Mám dotaz, týkající se chování studeného motoru po nastartování na benzín a než se zahřeje a přepne do plynu. Mám Hyundai i30cw, r.v. 2010. Zhruba popíšu můj problém: bez problému nastartuju a potom, když jedu např. z kopce a brzdím motorem (částečně třeba i brzdou) a vyřadím, abych už normálně dobrzdil do křižovatky, tak motor "chcípne" - není ale pravidlem, že to musí být jen z kopce, už se mi to stalo i na rovině. Po zahřátí a přepnutí do plynu už to nedělá - jen se občas při vyřazení a dobrždění volnoběžné otáčky zhoupnou někam k 600, ale v tom bych snad až takový problém neviděl. V chladnějším počasí (a nemusí zrovna mrznout, stačí kolem 12-ti stupňů) navíc auto při rozjezdu na benzín dost skáče a mám pocit, že se i trochu dusí a musím tak přidat dost plyn, abych se vůbec rozjel. Na plyn je potom rozjíždění i jízda opět bez problémů. Filtry jsou v pořádku. Nevím jestli tyto dva popsané problémy mohou spolu nějak souviset... Můj mechanik mi doporučil najet několik kilometrů na benzín, aby benzínová jednotka načetla nové data a nějakým způsobem se pak srovnaly benzínová a plynová (prostě nějak tak jsem to pochopil). Chci se tedy zeptat, jestli to může být řešení, případně s čím jiným by tyto problémy mohly souviset (např. se zapalovacíma svíčkama - samotný provoz na benzín se zahřátým motorem je ale taky bez problémů). Předem děkuji za odpověď. Jirka
28.5.2014 17:58:08
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: Studený motor-problémy na benzín
Dobrý den pane Jirko, nejpravděpodobnější příčinou takovéhoto chování je nesprávné seřízení LPG systému spočívající v bohatosti směsi. Zjednodušeně řečeno pokud je LPG směs příliš bohatá, snaží se benzínová řídící jednotka se snaží toto korigovat ochuzením a naopak. Tyto korekce se pak projeví až při provozu na benzín a to příznaky, které popisujete. Navštivte proto odborný servis a nechte provést diagnostiku LPG systému a seřídit ho ve všech režimech jízdy.

24.5.2014 22:45:43
Jméno: David Předmět: Lpg
Dobry den, budu si nechavat predelavat auto na pohon lpg ale nevim jakou značku a tip zařízení do auta nechat udělat. Jedna se o auto značky WV Golf IV 1.4 16V 55 KW rv.98. Děkuji za odpověd.
26.5.2014 7:26:51
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: Lpg
Dobrý den pane Davide, vozidel s tímto motorem jsme již přestavěli celou řadu. Tento motor lze přestavět s téměř jakýmkoliv sekvenčním LPG systémem. Jak jistě víte, existuje široká nabídka LPG systémů lišící se různými funkcemi a bez toho aniž bych věděl jak vozidlo používáte, jaký komfort očekáváte od LPG systému si netroufnu takto od boku doporučit Vám jeden systém. Pokud budete mít zájem vozidlo přestavět v naší firmě, zavolejte na tel: 602420268 a podle Vašich potřeb společně vybereme z naší nabídky vhodný LPG systém.

23.5.2014 9:35:03
Jméno: Mikyna Předmět: Plnění nádrže
Dobrý den, měl bych na Vás jeden technický dotaz a to techniky správného tankování LPG máme Mitsubishi ASX 1.6 s nádrží na LPG o objemu 52 litrů, při tankování LPG do nádrže u stojanu nevím zda-li plnost nádrže u stojanu signalizuje vrčení stojanu a zpomalení tankování, já nechávám plnit nádrž až přes toto vrčení až do úplného zastavení čerpacího stojanu , vejde se tam ještě do nádrže minimálně o 10 litrů LPG více, je teno můj postup čerpání LPG správný, myslím to tak jestli se nádrž s LPG nepřecpává nad těch 80% povolené kapacity a zda-li nemůže dojít tímto plněním až na doraz k náké technické újmě. Děkuji za odpověd
24.5.2014 18:37:17
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: Plnění nádrže
Dobrý den pane Mikyno, opravdu je dle předpisů možné plnit LPG nádrž na 80%, to znamená u vaší nádrže na 52 litrů byste měl se správně fungujícím multiventilem natankovat cca 42 l LPG a po natankování tohoto množství musí multiventil zastavit čerpání. Vrčení ke konci tankování může způsobovat kmitající plovák multiventilu, který střídavě zavírá a otevírá plnění.

21.5.2014 15:27:20
Jméno: Stanislav Petrášek Předmět: DOTAZ
Dobrý den, měl by jsem dotaz ohledně přestavby plynu ve škoda felicia 1.3 LXi. Je tam zařízení tartarini ( snad to píšu dobře) a již jednou byla měněná plynová nádrž. chtěl bych se zeptat zda je tato značka dobrá a čeho bych se mohl v brzké době obávat co se týče plynové soustavy. Děkuji Petrášek
22.5.2014 12:07:29
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: DOTAZ
Dobrý den pane Stanislave, systém Tartariny nemontujeme, proto Vám nemohu dát fundovanou odpověď na Vaši otázku o spolehlivosti tohoto zařízeni

21.5.2014 8:05:49
Jméno: Milan Předmět: Subaru Forester 2.0i XT CVT, resp. Subaru Forester 2.0i CVT - je LPG realne ?
Dobry den, mal by som zaujem o kupu (jedno alebo druhe): a.) Subaru Forester 2.0i XT CVT (ten aktualny novy model) b.) Subaru Forester 2.0i CVT (ten aktualny novy model) Je mozne toto auto prestavat na LPG (aj keby drahsi system s podmazavanim ventilov, alebo take cosi). Proste ci je to realne, alebo nie. Plus kolko by asi taka prestavba u Vas stala.
22.5.2014 15:55:29
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: Subaru Forester 2.0i XT CVT, resp. Subaru Forester 2.0i CVT - je LPG realne ?
Dobrý den pane Milane, tyto motory, které jste si vybral, jsou motory s přímým vstřikem. Zatím nemáme vhodný kit na přestavbu na LPG od žádného výrobce.

20.5.2014 21:11:41
Jméno: Miro Předmět: nefunkční LPG
Zdravím, do Mitsubishi Outlander 2.4 Mivec mi autorizovaný servis Mitsubishi nainstaloval v prosinci 2012 LPG systém LOVATO. Do nedávna vše v pořádku, funkce paráda. Poslední 2 měsíce řešíme problém kdy se systém vypíná. Nejdříve diagnostika napsala špatné čidlo teploty plynu. Objednáno nové, ovšem bez efektu. Zkusili jsme taky vyměnit čidlo teploty. Taky nic. Pořád vypíná. Diagnostika nic kromě čidla teploty plynu nic nehlásila. Vysledováno, že na to má vliv venkovní teplota. Minulý týden teplota nepřesáhla 10st, pršelo, systém fungoval v pořádku. Jakmile 17st a víc, vypíná se to. Mechanik mi sdělil, že se jedná o nějaký starší systém - čidlo teploty plynu na vstřikovací liště na konci. Prý se jednalo o nějaký špatný systém? Vašim partnerem mi bylo dnes potvrzeno, že Strakonice tento systém v záruce mění za novější...? Je to pravda? Nemáte s tím zkušenosti? Mechanik je určitě machr na mitsubishi, ale s plynem se učí. Že bych ho nasměroval...?
22.5.2014 12:04:55
Jméno: Ing. Procházka Předmět: RE: nefunkční LPG
Dobrý den pane Miro, LOVATO používalo v prvních kitech teplotní a tlakové čidlo Eltek montované na lištu vstřikovačů. Tato čidla, která LOVATO dávala do těchto kitů, byla konstrukčně vadná a bylo zapotřebí je vyměnit za filtr s integrovaným teplotním a tlakovým čidlem. Váš problém je potřeba řešit s firmou, která provedla montáž potažmo s akreditovaným zástupcem LOVATO pro český trh.

20.5.2014 10:54:40
Jméno: Pavel Předmět: flashlube mazivo
Dobrý den, koupil jsem 5l flashlube originál, avšak po přeletí do menší nádoby jsem si všiml mikro částeček, které v mazivu jsou. Pro představu zasílám foto galerie tohoto maziva : http://postimg.org/gallery/jf0i4t1q/f4a2243c/ Mikro částečky jdou vidět zejména na foto s názvem IMG 4242. Má takhle standardně vypadat mazivo Flashlube? (Nedávno jsem měnil celý flashlube systém, protože mi nestandardně kapal - po nastavení na určitý počet kapek se kapání stále snižovalo) Bojím se, aby na vině nebyl právě tento přípravek, který by částečkama zanesl kapací mechanismus. Děkuji za odpověď. S pozdravem, Pavel
20.5.2014 15:18:11
Jméno: Ing. procházka Předmět: RE: flashlube mazivo
Dobrý den pane Pavle, naše firma nepoužívá aditivum Flashlube ale jiná aditiva. Námi používaná aditiva jsou homogenní kapaliny, kde pouhým okem nejsou viditelné žádné částečky.

20.5.2014 0:53:08
Jméno: Petr Předmět: Stag x Lovato x BRC
Dobrý den, chtěl bych se zeptat na vhodnost instalace do Chrysler 300C V6 3,5 2008 a pár dalších otázek. zajímalo by mne, který výrobce je optimální. Popravdě mi většina firem nabízí Stag , ale zatím vše polské co jsem měl byl ksindl a Stag ve mne zkrátka nebudí důvěru. Italové sice taky nejsou synonymem preciznosti, ale v provozu na LPG mají tradici a doufám, že i know-how. Dále - je pro mne jako pro uživatele skutečně odůvodněná investice do systému, který si se zbytkem vozu povídá po OBD2? Například lepší spotřeba... Moje představa instalace LPG je, že když se systém přepne na LPG, tak již další benzín nepřivstřikuje - slyšel jsem, že některé systémy to dělají z důvodu přimazávání. Je to pravda? Zkrátka se nechci dostat do situace, že zvolím nějaký systém a budu se dodavatelem dohadovat o tom, že spotřeba je řekněme o 30% vyšší a když už nebudou vědět kudy kam, tak řeknou, že jsem si měl připlatit pár tisíc a mít lepší systém, který dodrží co slíbí. Děkuji mnohokrát.
20.5.2014 9:21:59
Jméno: Ing. procházka Předmět: RE: Stag x Lovato x BRC
Dobrý den pane Petře, jak sám uvádíte Vaše vozidlo lze přestavět na LPG s více systémy. Pravdou je, že u dosud provedených montážích převažují zařízení Stag. Řada zákazníku bere při rozhodování o montáži i hledisko ceny zařízení. Pokud je LPG zařízení vybaveno funkcí OBD2 spolupracuje s benzínovou řídící jednotkou tím, že koriguje složení směsi na základě benzínových korekcí, což má vliv na spotřebu i emise. Pokud nechcete ochranu ventilů a ventilových sedel přístřikem benzínu je možné instalovat zařízení na ochranu ventilů a ventilových sedel přídavkem aditiva.

19.5.2014 14:27:32
Jméno: radek Předmět: přestavba motoru TSI
Dobrý den. Rád bych se touto cestou zeptal, jaký máte názor na přestavbu vozidla Škoda Rapid 1.2 TSI, 77KW, rok výroby 2014, kód motoru CBZB na LPG? Před tímto jsem jezdil s vozidlem Škoda Fábia 1.4 na LPG a byl jsem spokojený zákazník.U uvedené nové motorizace mám však obavy ohledně spolehlivosti provedené přestavby. Vyžaduji funkčnost a spolehlivost. Z uvedených důvodu se Vás tímto ptám na Váš názora.Pokud ano, jakou plynovou zástavbu pro uvedený motor doporučujete a můžete sdělit cenovou nabídku? Děkuji za opověď. Radek.
19.5.2014 15:03:02
Jméno: Ing. procházka Předmět: RE: přestavba motoru TSI
Dobrý den pane Radku, vozidlo Škoda Rapid 1,2 TSI s motorem CBZB lze přestavět na LPG. Jedná se o motor s přímým vstřikem benzínu, kde je již výrobcem LPG sady vytvořen program přímo na tento kód motoru. U přestavby těchto motorů je potřeba počítat sespotřebou benzínu cca 20%. Pro Vaše vozidlo můžeme nabídnout zařízení od více výrobců. Jaký typ zařízení bychom použili případně cenu montáže Vám rád sdělím telefonicky na tel: 602420268.


<5x<   <<     <1> || <151>  <152>  <153>  <154>  <155> ||  <265>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací