Diskuzní fórum LPG/CNG
7.4.2014 15:55:04
Jméno:
Erik Předmět:
Přepínání LPGDobrý den. Prosím o radu. O jakou závadu a v jaké cenové hladině se může jednat. Od dnešního dne při poloze přepínače na benzín typ BRC u Felicie se chová stejně jako v mezipoloze plyn / benzín, tedy přepne na plyn.
Děkuji.
8.4.2014 7:51:53
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Přepínání LPGDobrý den pane Eriku, může se jednat o závadu v přepínači. Cenu Vám rádi sdělíme na tel: 606728358.
7.4.2014 10:12:30
Jméno:
Dagmar Předmět:
Venkovní teplotaDobrý den,
mám LPG u Škoda Roomster 1,2 51 kW. Montáž červenec 2011. Byly již 2x dolaďovány „korekce“ , protože po nastartování auto začalo „chcípat“. Poté provoz bez problémů. Nyní od minulého týdne, kdy se oteplilo, pokud auto stojí od 7. do 15. hod venku na slunci – zase po nastartování „chcípe“. Je třeba přidat při rozjezdu dost plynu. V noci je v chráněném stání, ráno je celkem chladno a start bez problému, i když odpočívá od pátku večer do pondělí ráno. Domnívám se, že problém souvisí s venkovní teplotou a popř. i s namíchanou směsí LPG, nevím, zda Kralupol nedodává ještě „zimní“ směs. Prosím o radu, jak tento problém vyřešit. Děkuji.
8.4.2014 8:00:55
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Venkovní teplotaDobrý den paní Dagmar, systém LPG je vybaven řadou čidel, která snímají teplotu/tlak plynu, teplotu chladící kapaliny atd.. Z tohoto důvodu nelze takto na dálku určit příčinu chování Vašeho vozidla.
K identifikaci a následnému odstranění závady je potřeba provést diagnostiku. Pokud se chcete objednat na opravu u nás, rádi Vám pomůžeme. Tel. pro domluvení opravy je 602 178 440.
7.4.2014 10:04:17
Jméno:
Vladimír Předmět:
VSR x VAP saverDobrý den,
pokud bych měl u kia ceed možnost výběru mezi systémy VSR a VAP saver (buď a nebo), jakou variantu doporučujete?
7.4.2014 14:15:18
Jméno:
Autogas Centrum spol. s r.o. Předmět:
RE: VSR x VAP saverDobrý den pane Vladimíre, oba systémy VSR i VAP, jsou systémy jejichž cíl je stejný, tedy ochrana ventilů a ventilových sedel. Výběr systému na ochranu ventilových sedel vždy konzultujeme se zákazníkem s ohledem na provozní potřeby. Systém VRS lze zapnout v řídící jednotce LPG a nevyžaduje navýšení investice o zařízení pro přidávání aditiva, ale je zde vyšší spotřeba benzínu (benzín je přistřikován i v průběhu provozu na plyn). U VAP je cena při montáži vyšší o cenu zařízení na přidávání aditiva, avšak po přepnutí jede vozidlo jen na LPG. 1 l aditiva pak vystačí na cca 10 tis. km. U vozidel, která jsou provozována ve ztížených podmínkách (např. častý provoz na dálnicích) doporučujeme kombinaci. Pokud máte vozidlo v záruce, je třeba se řídit názorem prodejce vozidla, který záruku drží. Vzhledem k tomu, že při denním dojíždění do práce využíváte dálnici (jak píšete ve svém dotazu ze dne 4.4.2014), doporučoval bych kombinaci VSR + VAP.
5.4.2014 13:01:27
Jméno:
Libor Pecinka Předmět:
Stag300Dobry den mam Renault Koleos r.v.2009 ,2488cm,126 kw chci prejit na LPG a doporucili mi system STAG 300 a vstrikovace Waltek. Je to dobra volba nebo by jste mi doporucil neco jineho. Dekuji za odpoved
6.4.2014 10:42:12
Jméno:
Roman Předmět:
RE: Stag300Záleží na tom, jak často chcete dojíždět na servis :) pokud co nejméně, poohlídl bych se po jiném zařízení a firmě, která má na výběr vícero systémů a je schopná vám nabídnout to zařízení, které bude dlouhodobě fungovat bez problémů i s ohledem na životnost motoru! Samozřejmě vše je o penězích a pokud nejsou, pak se musíte smířit s tím, že budete mít i nějaké ty problémy pokud vás zajímá jen cena montáže.
5.4.2014 12:50:16
Jméno:
Kadina Předmět:
SuzukiDobrý den, prosím o info jestli není problém vybavit následující vozidlo LPG Suzuki Grand Vitara 1,6 4x4, Rok výroby 2008, Palivo Benzín, Objem a Výkon 1 586 ccm, 78 kW, Karoserie Terénní 3-dv. 4-sed.
Děkuji Kadina
6.4.2014 7:47:29
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: SuzukiDobrý den pane Kadino, Vaše vozidlo lze vybavit LPG systémem. Časté dotazy, zejména v poslední době, se týkají vhodnoti přestaveb na LPG ve vztahu k ventilům a ventilovým sedlům. Mezi systémy, které dnes na trhu jsou lze zvolit vhodný pro Vaše vozidlo a to systém se zabudovanou ochranou ventilů, kdy je přistřikován benzín a dále lze doplnit systém dávkování aditiva na ochranu ventilových sedel. Naše firma je zástupcem a přímým dovozcem homologovaných LPG zařízení od předních evropských výrobců, která plně splňují požadavky pro Vaše vozidlo. S přestavbami na LPG máme dvacetileté zkušenosti a těchto vozidel jsme přestavěli již celou řadu.
5.4.2014 12:22:55
Jméno:
Vladimír Předmět:
VSR x VAP saver (2)Dobrý den, děkuji p. Liškovi za odpověď, ale řeším tohle přímo se servisem od Kie a zdá se, že bych mohl mít možnost dodat si tam VAP saver i v rámci sedmileté záruky (za příplatek), proto se také ptám. Kolega z práce si Hyundai taky nechal upravit svoji 1,6-ku v rámci záruky od oficiálního servisu. Tzn. pokud bude možnost vybrat si, resp. třeba i nastavit VSR a VAP dohromady, myslíte že je to vhodná varianta?
7.4.2014 7:37:20
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: VSR x VAP saver (2)Dobrý den pane Vladimíre, domontováním přimazávaní sedel ventilů ke stávajícímu VSR budete mít ještě lepší ochranu sedel ventilů. Pokud je vozidlo v záruce, konzultujte tento krok s prodejcem vozidla.
4.4.2014 20:37:13
Jméno:
Martin Předmět:
LPGDobrý den , rád bych se zeptal jaký motor by jste doporučil pro Fábii druhé generace při montáži lpg a zda li potřebuje přimazávání vetilů. Děkuji za odpověd . Martin
7.4.2014 7:28:39
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: LPGDobrý den pane Martine, jednoznačně bych doporučil tyto motory 1.4 16V/63 kW a 1.6 16V/77 kW. S těmito motory jsme přestavěli mnoho vozidel a LPG zde funguje bez problémů. Použití ochrany ventilových sedel není u těchto motorů potřeba. U motorů TSI, které byly nabízeny od r. 2010 lze přestavět jen některé motory – určujícím kritériem je kód motoru. V případě přestavby TSI motorů je potřeba počítat kromě spotřeby LPG také s vyšší spotřebou benzínu, který chladí benzínové vstřikovače.
4.4.2014 19:17:18
Jméno:
Vladimír Předmět:
VSR x VAP saverDobrý den, mám objednanou Kiu Ceed SW s LPG a díky kolegovi z práce, který má Hyundai s LPG jsem znejistěl, jestli systém VSR bude z hlediska spotřeby benzínu vhodný (sám si nechal časem nainstalovat VAP Saver). Plánuji jezdit pravidelně do práce (100 km tam a zpět), zhruba 40% cesty je po dálnici. Co byste z tohoto pohledu doporučovali?
Předem děkuji za odpověď.
Vladimír
5.4.2014 7:05:20
Jméno:
Luboš Liška Předmět:
RE: VSR x VAP saverDobrý den, pokud bude opravdu motor upraven již z továrna na LPG, pak nechte ochranu na servisní - prodejní síti KIA. Máte 7 let záruku a musíte plnit jejich požadavky a jezdit s jejich nastavením. Není prostor na rady a experimenty.
3.4.2014 21:51:24
Jméno:
Jaroslav Rajn Předmět:
dotazDobrý den.Mám namontované zařízení stag 4 na citroenu berlingo 1.4,montované u vás před 2 lety/spokojenost uplná/,chtěl bych znát ale váš názor na houpání motoru po nastartování/benzín/,dále pak po přepnutí na plyn zhasíná motor než se trochu zahřeje/město/ a nakonec spotřeba 10l není to moc?Děkuji
4.4.2014 7:40:15
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: dotazDobrý den pane Rajne, objednejte se na tel. 602178440 na servis. Provedeme diagnostiku, případně seřízení LPG systému.
3.4.2014 11:31:54
Jméno:
Jaroslav Předmět:
NoteDobrý den,můžete mi prosím poradit a doporučit system LPG na Nissan Note 1.4 65kw,2012 najeto 22000km,je nutné přimazávání ventilů,nikdo říká ano jiný ne a mám v tom zmatek.Volal jsem majiteli Nota do Ostravy,který ho má již delší dobu a přimazávání nemá.Využil českou firmu,prý ohledně nasledných oprav a je spokojený.Mám pocit,že každá firma preferuje to svoje a ostatní za moc nestojí. A jaký je Váš názor na připojení OBD,je to nutné?
Děkuji Jaroslav
3.4.2014 14:35:38
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: NoteDobrý den pane Jaroslave. Jedná se o klasický sekvenční motor, který lze přestavět běžnými LPG zařízeními. U tohoto motoru je potřeba použít LPG systém spolu s ochranou ventilů. Majitel, kterého jste kontaktoval, má zřejmě zapnuté VSR (ochrana ventilů přístřikem benzínu). Ochranu ventilů lze zajistit těmito způsoby: 1) přístřikem benzínu tzv. VSR; 2) přimazáváním sedel ventilů pomocí aditiva; 3) kombinací obou předchozích způsobů. Doporučení konkrétního kitu a ochrany ventilů závisí na domluvě s montážní dílnou, potažmo na zkušenostech montážní firmy s konkrétní ochranou ventilů a na požadavku zákazníka. Připojení k OBD je další vylepšení LPG systémů, kdy plynová řídící jednotka používá pro optimalizaci řízení LPG systému údaje z OBD. Pokud byste potřeboval pro své rozhodování více informací můžete nás kontaktovat e-mailem na adrese technik@autogascentrum.cz případně telefonicky na čísle 602420268.
30.3.2014 1:12:29
Jméno:
Robert Předmět:
Motor se ve vyšších otáčkách dusí...Dobrý den, mám vůz Jeep grand cherokee 4,7 l r.v. 2000 a v něm lpg značky Landirenzo Omegas ig1. Nevím jestli jsem někde natankoval nekvalitní plyn, ale vůz nechce jít do otáček . Filtry jsou dávané před třemi měsíci nové. Do 2500 otáček jede pěkně, ale jakmile chci přidat třeba při předjíždění, motor se začne dusit. Nevíte, prosím, co by to mohlo způsobovat? Děkuji R. R.
31.3.2014 12:35:20
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Motor se ve vyšších otáčkách dusí...Dobrý den pane Roberte, příčin může být celá řada a proto, abych Vám mohl seriózně odpovědět potřebuji ještě upřesnit některé údaje. Prosím zavolejte mi na tel: 602420268.
28.3.2014 14:53:52
Jméno:
ivan Karpecki Předmět:
VW passatDobry den, Mam VW PASSAT 1.8 Turbo benzín rv.2002, je v něm namontován lpg systém ZAVOLI (už zakoupeno s autem). Na plyn je ujeto cca 100.000 km. Nyní mám vyměněny vstřiky na plyn. Když večer zaparkuji, mám ráno problém s nastartováním auta na benzín, kdy nedrží otáčky a zhasíná motor. Poté co dojde k přepnutí pohonu na plyn auto jede normálně. Tento problém se startováním nastává,když není auto delší dobu (cca 6 hodin) v provozu. Chci se zeptat jestli nemůže docházet k úniku plynu do benzínových vstřiků. Na diagnostice píše poruchu bohatá směs na benzín. Případně jestli to nemůže být porucha reduktoru. Děkuji za odpověď.
28.3.2014 15:26:29
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: VW passatDobrý den, po výměně vstřikovačů se musí vždy znovu seřídit i LPG systém. Toto zřejmě nebylo provedeno a z tohoto důvodu došlo k tomu, že benzínové korekce jsou nesprávné. Při chudé směsi LPG se toto snaží benzínová řídící jednotka napravit obohacením směsi (proto diagnostikujete bohatou benzínovou směs) a dochází při studeném startu vlivem bohaté benzínové směsi k houpání otáček nebo k problémům při startování. Jsme zástupci ZAVOLI pro ČR proto pokud budete chtít Váš problém vyřešit rádi Vám pomůžeme na tel: 602420268.
27.3.2014 7:37:09
Jméno:
Jiří Novák Předmět:
teplota hořeníDobrý den, zajímalo by mě jaká je teplota při spalování LPG oproti benzínu.
Děkuji Jiří Novák
27.3.2014 12:13:10
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: teplota hořeníDobrý den, pomocí korekcí pro regulaci bohatosti směsi je možné dosáhnout teploty výfukových plynů prakticky stejné, jako při provozu na benzín tj. ≤860 0C. Při přílišném ochuzení však dochází k výraznému zvýšení teploty výfukových plynů.
25.3.2014 13:57:46
Jméno:
peter Předmět:
infoDobry den, Mam Octaviu 1.8T s LPG- Landi Renzo. Dost casto sa stava ze pocas jazdy mi zapipa kontrolka ze mam prazdnu nadrz LPG ( aj ked plynu tam je este dost) potom musim motor vypnut a znova nastartovat a ide to dalej ok. Na kontrole som bol asi uz 3x ale doteraz nic nenasli... Budem vdacny za akukolvek radu. Dakujem.
26.3.2014 7:47:38
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: infoDobrý den, akustický signál u LPG systémů většinou signalizuje přepnutí do benzínu z důvodu poruchy systému. Ve Vašem případě, když jste již byl 3x na kontrole a žádná závada nebyla zjištěna, může jít o nahodilou událost, která právě nenastala v době, kdy byl systém kontrolován. Pro odstranění závady je důležité vypozorovat režim, kdy nastane a pokusit se ho navodit v době kontroly, tak závadu identifikovat a posléze ji odstranit. Nevím odkud jste, ale rádi bychom Vám pomohli závadu odstranit a v případě, že by závadu nebylo možné rychle odstranit, bychom Vám mohli po dobu opravy zapůjčit naše vozidlo. Případný termín opravy si dohodněte na tel: 602178440.
24.3.2014 21:24:04
Jméno:
Zdenek K. Předmět:
Reduktor IG1Děkuji za odpověd, výměna jineho reduktoru pro vozidlo Fiat Ulysse 2.0 89kw 1998ccm r.v. 1995 benzin Zdenek K.
25.3.2014 6:11:41
Jméno:
PaulofWoCC Předmět:
RE: Reduktor IG1Buď tedy repas stávajícího tzn 2300Kč + práce a nebo dát nový jakýkoliv nad 100kW (např. LandiRenzo LI10, s přivřenými oči i varianta LI02). Bohužel, volba nového by měla být v návaznosti na umístění stávajícího reduktoru a prostorové možnosti. Různé reduktory mívají různě uchycení, vstupy a výstupy LPG, napojení vody. Ceny jsou k mání na internetu.
Přidat záznam