Diskuzní fórum LPG/CNG
16.4.2014 21:14:32
Jméno:
Procházka B. Předmět:
rozsvěcování kontrl.spalování mot.Dobrý den, mám najeto na zařízení LPG STAG 300-4V -ISA2 cca 8 tis.km. Zařízení je montováno vašim smluvním partnerem.Při přepínaní na LPG za studenějšího motoru za volnoběhu, motor zhasíná. V poslední době se mi rovněž rozsvěcuje kontrolka motoru v nepravidelných intervalech . Občas se mi podaří jí "zhasnout" při jízdě cca 10 km. na benzín.Po nějaké době se opět rozsvítí. Prosím ještě o info, kolik mají mít ohmů vstřikovače IG1, které mám namotovány.
Děkuji
17.4.2014 12:06:08
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: rozsvěcování kontrl.spalování mot.Dobrý den pane Procházko, standatrdně se v LPG kitu Stag 300 ISA2 dodávají černé vstřikovače IG1 od firmy Rail, které mají 3 ohmy. Hodnota je napsána na každé cívce. K rozsvěcování kontrolky motoru dochází v situaci, kdy je nesprávné složení palivové směsi. Doporučuji provést diagnostiku v odborném servisu a následně seřídit LPG systém.
16.4.2014 20:47:17
Jméno:
Švihel Předmět:
prodloužená platnost nádržeJe možné aby byla v Německu prodloužená platnost nádrže na dalších 10 let? Přivezl jsem auto z Německa které mělo poslední STK v únoru 2014. V ČR při revizi mě zjistili že platnost nádrže skončila v září 2013. Jak mohlo dostat STK v Německu?
17.4.2014 10:02:58
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: prodloužená platnost nádržeDobrý den pane Švihel, v některých státech včetně Německa je možné prodlužovat za určitých podmínek platnost tlakové zkoušky. Nicméně u nás stále platí, že životnost nádrže je 10 let od data výroby. Po uplynutí této doby je nutné nádrž vyměnit.
16.4.2014 12:15:20
Jméno:
Tom Předmět:
SvickyDobry den. Chci nechat predelat na LPG Octavii II 1,6Mpi 75Kw BSE (Lovato easy fast smart) a rad bych vedel jake pouzit svicky. Na forech a v LPG servisech se dovidam ruznorode informace ohledne Brisk orig. DX15LTC-1/LPG DR15YS-9 nebo Bosch 02 42 24 05 93. Zaklad by mel byt asi jednoelektrodova. Dekuji
16.4.2014 13:45:18
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Svicky
Dobrý den pane Tom, u vozidel s LPG pohonem používejte zapalovací svíčky doporučené výrobcem vozidla. Ve většině případů jsou nejvhodnější svíčky s jednou elektrodou.
Z Vámi zmíněných alternativ bych se přiklonil ke svíčce BOSCH 0242240593. Jinak používejte svíčky se kterými máte dobré zkušenosti.
12.4.2014 18:58:02
Jméno:
JardaS Předmět:
Flash Lube do Ford Fiesta 1.4i 16V r.v. 2003Dobrý den,má nějaký pozitivní efekt (případně důležitost) montáž FlashLube do auta Fiesta 1.4i 16V r.v.2003 s LPG BRC MY07 ?
Děkuji za odpověď.
14.4.2014 13:56:50
Jméno:
Ing. procházka Předmět:
RE: Flash Lube do Ford Fiesta 1.4i 16V r.v. 2003Dobrý den pane Jardo, motor Ford 1,4 16V vyžaduje ochranu ventilů a ventilových sedel ať už přídavkem benzínu, přídavkem aditiva nebo kombinací obou předchozích. Při hoření benzínu dochází k usazování zplodin hoření na ventilech a ventilových sedlech a tyto usazeniny tlumí nárazy při zavírání ventilů. Při hoření LPG jsou zplodiny minimální a proto je nutné přidávat benzín či aditivum, aby se předešlo zaklepání ventilů.
10.4.2014 22:37:16
Jméno:
Kopecký Milos Předmět:
forester 2.0xt 130 kwDobrý den,chci namontovat LPG do subaru Forester 2.0 xt /turbo/ 130 kw r.v.2003.Jaký nejvhodnejší typ a ochranu ventylu by jste mi doporučil?Děkuji za odpověd.
11.4.2014 15:58:19
Jméno:
In. Procházka Předmět:
RE: forester 2.0xt 130 kwDobrý den pane Kopecký, Ve Vašem vozidle lze pro ochranu ventilů a ventilových sedel použít zařízení s přístřikem benzínu, nebo elektronické zařízení pro dávkování aditiva.Pokud Vám tato informace nepostačuje zavolejte mi prosím na tel: 602420268.
10.4.2014 20:09:13
Jméno:
Standa Předmět:
lpgzdravim,jezdim na plyn a mam namontovanou nadobu na primazavani kvůli ventilum...proc kapky kapou občas nekapou jak mají,proste to prestane kapat a pak to musim znovu štelovat..v servisu mi pan řekl,ze to dela když třeba na něco narazim,tak se ten uzaver pohne a pak to nekape...prece se to musí nejak udelat abych to porad nehlidal a nebo to je normalni?Dekuji za odpoved
14.4.2014 7:45:36
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: lpgDobrý den pane Stando, nepíšete jaké zařízení na přidávání aditiva ve voze máte. Nerovnoměrné dávkování může způsobovat netěsnot v systému dávkování aditiva - na nádobce, případně na přívodu do sání.
8.4.2014 18:48:19
Jméno:
mag. Předmět:
magic se prepina z LPG do BADobry den,
chci se zeptat na problem s LPG, system HL propan Magic, sekvencni. auto zacelo pri jizde na LPG samo prepinat na benzin, nevim po cem mam jit, cidla, nastaveni v rj, kostry, prepinac lpg? dekuji za rady
9.4.2014 8:36:36
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: magic se prepina z LPG do BADobrý den, pokud LPG systém sám přepíná na benzín je z toho důvodu, že řídící jednotka vyhodnotila závažnou chybu, která nedovoluje jeho další provoz.Většina systémů ještě při přepínání do benzínu vydává akustické zvuky.
Systém Magic nemontujeme a proto doporučuji navštívit pro zjištění závady příslušný servis.
8.4.2014 17:12:37
Jméno:
Petr Předmět:
nepravidelný chod plynuDobrý den,
chtěl jsem Vás poprosit o radu, mám od Vás LPG již druhý rok a blíží se mi druhá roční prohlídka. Teď jsem zjistil, že při volnoběhu na plyn, jde nepravidelný chod, takové vteřinové výpadky z výfuku. Neumím přesně specifikovat, předem děkuji za odpověď,
9.4.2014 8:13:38
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: nepravidelný chod plynuDobrý den pane Petře, v první řadě bych zkontroloval zapalování, tedy svíčky, kabely, cívky. Pokud je zapalování v pořádku přijeďte k nám na seřízení. Provedeme diagnostiku LPG systému a v případě potřeby systém seřídíme. Termín prosím dohodněte na tel: 602 178 440.
8.4.2014 11:01:38
Jméno:
Jiří Předmět:
brcdobry den chtel bych se zeptat jak je to mozne kdyz prepnu na lpg jedu furt na benzin
8.4.2014 12:03:25
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: brcDobrý den pane Jiří, pro upřesnění Vašeho dotazu mi prosím zavolejte na tel: 602420268.
7.4.2014 17:31:54
Jméno:
Mirek Předmět:
Stag 300 ISADobrý den, u 4válce probíhá přepínání válců postupně - s časovým zpožděním. Dá se říct, při jaký době už je zpoždění nežádoucí? Prakticky dochází k souběžnýmu chodu na benzín i na LPG (např. jeden válec LPG, 3 benz. atd.) a obě pohonný hmoty mají trochu rozdílný průběh hoření. Co třeba například 1500ms doba přepnutí na jednotlivé válce?
Děkuji Mirek
8.4.2014 8:25:23
Jméno:
Ing. procházka Předmět:
RE: Stag 300 ISA
Dobrý den pane Mirku, standardně je u systému Stag 300 ISA2 nastaven čas zpoždění přepnutí válců na 200 ms. K prodloužení tohoto času se přistupuje jen pokud přepnutí benzín-plyn není plynulé.
7.4.2014 15:55:04
Jméno:
Erik Předmět:
Přepínání LPGDobrý den. Prosím o radu. O jakou závadu a v jaké cenové hladině se může jednat. Od dnešního dne při poloze přepínače na benzín typ BRC u Felicie se chová stejně jako v mezipoloze plyn / benzín, tedy přepne na plyn.
Děkuji.
8.4.2014 7:51:53
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Přepínání LPGDobrý den pane Eriku, může se jednat o závadu v přepínači. Cenu Vám rádi sdělíme na tel: 606728358.
7.4.2014 10:12:30
Jméno:
Dagmar Předmět:
Venkovní teplotaDobrý den,
mám LPG u Škoda Roomster 1,2 51 kW. Montáž červenec 2011. Byly již 2x dolaďovány „korekce“ , protože po nastartování auto začalo „chcípat“. Poté provoz bez problémů. Nyní od minulého týdne, kdy se oteplilo, pokud auto stojí od 7. do 15. hod venku na slunci – zase po nastartování „chcípe“. Je třeba přidat při rozjezdu dost plynu. V noci je v chráněném stání, ráno je celkem chladno a start bez problému, i když odpočívá od pátku večer do pondělí ráno. Domnívám se, že problém souvisí s venkovní teplotou a popř. i s namíchanou směsí LPG, nevím, zda Kralupol nedodává ještě „zimní“ směs. Prosím o radu, jak tento problém vyřešit. Děkuji.
8.4.2014 8:00:55
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Venkovní teplotaDobrý den paní Dagmar, systém LPG je vybaven řadou čidel, která snímají teplotu/tlak plynu, teplotu chladící kapaliny atd.. Z tohoto důvodu nelze takto na dálku určit příčinu chování Vašeho vozidla.
K identifikaci a následnému odstranění závady je potřeba provést diagnostiku. Pokud se chcete objednat na opravu u nás, rádi Vám pomůžeme. Tel. pro domluvení opravy je 602 178 440.
7.4.2014 10:04:17
Jméno:
Vladimír Předmět:
VSR x VAP saverDobrý den,
pokud bych měl u kia ceed možnost výběru mezi systémy VSR a VAP saver (buď a nebo), jakou variantu doporučujete?
7.4.2014 14:15:18
Jméno:
Autogas Centrum spol. s r.o. Předmět:
RE: VSR x VAP saverDobrý den pane Vladimíre, oba systémy VSR i VAP, jsou systémy jejichž cíl je stejný, tedy ochrana ventilů a ventilových sedel. Výběr systému na ochranu ventilových sedel vždy konzultujeme se zákazníkem s ohledem na provozní potřeby. Systém VRS lze zapnout v řídící jednotce LPG a nevyžaduje navýšení investice o zařízení pro přidávání aditiva, ale je zde vyšší spotřeba benzínu (benzín je přistřikován i v průběhu provozu na plyn). U VAP je cena při montáži vyšší o cenu zařízení na přidávání aditiva, avšak po přepnutí jede vozidlo jen na LPG. 1 l aditiva pak vystačí na cca 10 tis. km. U vozidel, která jsou provozována ve ztížených podmínkách (např. častý provoz na dálnicích) doporučujeme kombinaci. Pokud máte vozidlo v záruce, je třeba se řídit názorem prodejce vozidla, který záruku drží. Vzhledem k tomu, že při denním dojíždění do práce využíváte dálnici (jak píšete ve svém dotazu ze dne 4.4.2014), doporučoval bych kombinaci VSR + VAP.
5.4.2014 13:01:27
Jméno:
Libor Pecinka Předmět:
Stag300Dobry den mam Renault Koleos r.v.2009 ,2488cm,126 kw chci prejit na LPG a doporucili mi system STAG 300 a vstrikovace Waltek. Je to dobra volba nebo by jste mi doporucil neco jineho. Dekuji za odpoved
6.4.2014 10:42:12
Jméno:
Roman Předmět:
RE: Stag300Záleží na tom, jak často chcete dojíždět na servis :) pokud co nejméně, poohlídl bych se po jiném zařízení a firmě, která má na výběr vícero systémů a je schopná vám nabídnout to zařízení, které bude dlouhodobě fungovat bez problémů i s ohledem na životnost motoru! Samozřejmě vše je o penězích a pokud nejsou, pak se musíte smířit s tím, že budete mít i nějaké ty problémy pokud vás zajímá jen cena montáže.
5.4.2014 12:50:16
Jméno:
Kadina Předmět:
SuzukiDobrý den, prosím o info jestli není problém vybavit následující vozidlo LPG Suzuki Grand Vitara 1,6 4x4, Rok výroby 2008, Palivo Benzín, Objem a Výkon 1 586 ccm, 78 kW, Karoserie Terénní 3-dv. 4-sed.
Děkuji Kadina
6.4.2014 7:47:29
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: SuzukiDobrý den pane Kadino, Vaše vozidlo lze vybavit LPG systémem. Časté dotazy, zejména v poslední době, se týkají vhodnoti přestaveb na LPG ve vztahu k ventilům a ventilovým sedlům. Mezi systémy, které dnes na trhu jsou lze zvolit vhodný pro Vaše vozidlo a to systém se zabudovanou ochranou ventilů, kdy je přistřikován benzín a dále lze doplnit systém dávkování aditiva na ochranu ventilových sedel. Naše firma je zástupcem a přímým dovozcem homologovaných LPG zařízení od předních evropských výrobců, která plně splňují požadavky pro Vaše vozidlo. S přestavbami na LPG máme dvacetileté zkušenosti a těchto vozidel jsme přestavěli již celou řadu.
Přidat záznam