Diskuzní fórum LPG/CNG
23.2.2014 13:21:08
Jméno:
Michal Avrat Předmět:
Dotaz na LPGDobrý den, mám možnost zakoupit vozidlo Renault Megane s motorem 1,4 tce (130 k). Je možné tento motor přestavět na LPG popř. potřebuje nějaké přimazávání? Děkuji za odpověď.
25.2.2014 8:15:09
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Dotaz na LPGDobrý den pane Michale, tento motor není přímovstřikový tak že přestavba je možná, nicméně dosud jsme tento motor nedělali tak že nemohu říci, zda funguje dobře. U turbomotorů pro ochranu ventilů lze pro přímaz použít pouze elektronický dávkovač nebo aktivovat v řídící jednotce přístřik benzímu.
21.2.2014 15:41:57
Jméno:
M. Hartman Předmět:
přímaz u Merivy 1,4 16VDobrý den.
Vlastním Opel Meriva 1,4 16V Twinport r.v. 2008.
Po 30tis. km na LPG "praskla" hlava mezi 2. a 3. ventilem. Oprava vyvařením neúspěšná. Zřejmě vyhřátý materiál a možná i výrobní vada.
Z hrůzou zjišťuji, že existuje nějaké přimazávání, které mi nebylo při přstavbě doporučeno!!
Jak je náročná instalace podtlakového přimazávání u tohoto typu auta. Zvládne to jakýkoli zručný automechanik, nebo to musí být odborník od LPG ? Pokud si zakoupím přimazávání u Vás, dodáte i případný plánek na instalaci u tohoto auta?
A jaký typ mi doporučíte ?
Děkuji za odpověď.
25.2.2014 8:02:54
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: přímaz u Merivy 1,4 16VDobrý den pane Hartmane, prioritně je montáž zařízení ,námi dodávaného pro přímaz ventilů – VAP SAVER, určena pro odborné firmy. Nicméně zručný automechanik s určitými znalostmi by byl schopen zařízení namontovat podle schématu, které je na krabici výrobku.
20.2.2014 23:44:41
Jméno:
Ondřej Malík Předmět:
dotazDobrý den měl bych dotaz k lpg Landi RENZO Omegas, které bylo montováno v roce 2004. Vlastním audi a4 1.8 t a chci se zeptat jaké vstřiky lze dát. a jestli jsou vstřiky univerzální a pak se pro daný tip motoru seřizují a nebo pro každý motor jsou vstřiky jiné. Dále mě zajíme jestli pro tento motor je automatický seřízená řídící jednotka lpg aby to vstřikovalo zároveň i benzin a tak tedy se mi průmerná spotřeba zvyšuje, neboť poznávám že mi benzín mizí např. po ujetých 200 km na lpg. A taky mě zajímá jestli toto nastavení lze smazat, tedy aby jelo auto pokud mám přeplé na lpg, jelo jen na lpg. A jaký by to v tomto připadě mělo důsledek na životnost např. vstřikovačů benzínu.Děkuji Malík
21.2.2014 13:59:41
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: dotazDobrý den pane Malíku, každý výrobce LPG zařízení používá některé vstřikovače, které je možné nastavit v programu řídící jednotky. Konkrétně u LANDI RENZA je možné nastavit až 5 typů vstřikovačů např. Matrix, Keihin AEB…Proto doporučuji navštívit odborný servis, kde zjistí, jaký typ vstřikovačů je instalován ve vozidle. Samozřejmě správný typ vstřikovače resp. velikost trysek musí odpovídat výkonu motoru. Co se týče spotřeby benzínu nepíšete, kdy bylo Vaše vozidlo servisováno případně zda se projevují nebo projevovaly nějaké závady při jízdě na plyn. Některé programy v řídících jednotkách umožňují nastavit různé strategie pro odstranění některých chyb např. krátkodobé přepnutí do benzínu v režimu cut-off, aby se zabránilo nadměrnému poklesu otáček či zhasnutí motoru a samozřejmě u novějších řídících jednotek potažmo novějších verzí programu lze přístřik benzínu nastavit. Jaké nastavení má Vaše řídící jednotka zjistí také jen odborný servis. Pokud byste se chtěl objednat na servis u nás volejte p. Kůse tel: 602178440 nebo můžete využít služeb některého partnera uvedeného na našich webových stránkách v sekci partnersá síť.
20.2.2014 20:06:04
Jméno:
Miklas Petr Předmět:
OmvlDobrý den, chtěl bych znát váš názor a taky radu. Chci si nechat předělat Octavii 1,6 , a u nás ve Frýdku-Místku mě bylo nabídnuto zařízení Omvl za 16900kč. Toto zařízení neznám, tak nevím, prý má elektroniku vyráběnou firmou Aeb, stejně jako Lovato nebo Landi Renzo. To víte že bych rád ušetřil, za Lovato bych měl doplatit 3000kč, za Landi Renzo a Brc 5000kč, to je dost rozdíl tak nevím. Děkuji ze radu, Petr
21.2.2014 14:11:13
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: OmvlDobrý den pane Petře, řada zákazníků dnes prioritně klade důraz na cenu aniž by se zajímali o to co za své peníze dostanou, jak píšete sám, každý by rád ušetřil. Mnohdy se však stává, že počáteční nízká cena, ať už je to za práci či zařízení, nemusí být v dlouhodobějším časovém horizontu výhodná.
Zvažte dobře, k jakému účelu převážně vozidlo užíváte (zda převažují jízdy po městě či naopak dlouhé trasy) s tím oslovte dílnu, kde byste chtěl LPG namontovat. V drtivé většině případů dostanete fundované doporučení, ke kterému bych já osobně přihlédl.
20.2.2014 11:51:27
Jméno:
Racak Předmět:
Superbdobrý den vlastním superb rok výroby 2008 motor BZB 1798 kubíků 118 kilowat je možno předělat na lpg děkuji račák
20.2.2014 13:54:19
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: SuperbDobrý den pane Račáku, Vaše vozidlo je možné přestavět na LPG. Vzhledem k tomu, že se jedná o motor s přímým vstřikem benzínu, je potřeba počítat s tím, že kromě spotřeby LPG se bude spotřebovávat také benzín, který je u těchto motorů používán jako ochrana benzínových vstřikovačů. Pokud budete potřebovat další informace, kontaktujte prosím pna Kůse na tel: 602178440
19.2.2014 15:48:19
Jméno:
Emil Skácel Předmět:
i30 dodatečný přímaz?Dobrý den, Hyundai u nového i30 doporučuje dodatečnou montáž přímazu (LPG od Vás, Palace Vysočany), argumentuje lepší ekonomikou provozu nad 15tis. km/rok, nákladdy na přímaz v autorizovaném servisu 3300Kč vč. DPH. Dává to smysl? Nájezd cca 20tis. km/rok, auto je nové. Díky za radu.
20.2.2014 8:12:31
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: i30 dodatečný přímaz?Dobrý den pane Emile, italští výrobci doporučují ochranu ventilů použitím přístřiku benzínu. To samozřejmě snižuje výhodnost provozu na LPG, protože je potřeba počítat se spotřebou benzínu do 2 l/100 km kromě spotřeby LPG (tento údaj je ověřen v praxi a při doporučeném továrním nastavení). Spotřebu benzínu v přístřiku ovlivňuje způsob jízdy a nastavené parametry. Alternativní ochranou ventilů je použití přímazu VAP Saver + VSE. Při jeho použití nezáleží na způsobu jízdy a benzín se spotřebovává jen při startu vozidla do ohřátí na provozní teplotu LPG zařízení. Na ochranu ventilů lze též použít kombinaci obou systémů: doporučuji nastavit poloviční hodnoty přístřiku benzínu a aplikaci externího přimazávání. Nakonec ale ve Vašem případě u nového vozidla bude vše vycházet ze záručních podmínek prodejce.
16.2.2014 16:42:42
Jméno:
Rostislav Večeřa Předmět:
Toyota AvensisDobrý den,
vlastním Toyotu Avensis, rok výrovy 2003 s motorem 2.0, kód motoru 1AZ-FSE, . Dá se tento motor přastavět na LPG nebo CNG? pokud ano, prosím o cenovou nabídku.
Děkiji.
17.2.2014 14:27:52
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Toyota AvensisDobrý den pane Rostislave, tento motor je přímovstřikový a zatím pro něj nemáme sadu ani na LPG ani na CNG.
16.2.2014 15:58:31
Jméno:
Jakeš Jan Předmět:
Landi-Renzo MED 65/MED 25-65Dobrý den , mám na voze Ford Focus 1.6 16V 2001 LPG systém Landi Renzo Omegas včetně Flash Lube, spokojenost, ale už mi začínají zlobit postupně vstřikovače - MED-65 černé , tak bych se rád zeptal zda je mohu třeba i postupně vyměnit za nové , a jestli je možné je nahradit jejich novými verzemi MED-25-65 modré , jestli je možné mít na liště kombinaci černých a modrých a zda je možné modré nasadit i bez aktualizace řídící jednotky. Vše mi pak provede Vás autorizovaný montážník, jen mě zajímá jak je to s tou kombinací/záměnou černých-modrých vstřikovačů MED.
17.2.2014 13:49:39
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Landi-Renzo MED 65/MED 25-65Dobrý den pane Jane, modré vstřikovače MED 25-65 jsou ekvivalentem a náhradou za starší typ černých vstřikovačů MED – 65. Z toho vyplývá, že výměna a kombinace je možná, nicméně doporučuji výměnu všech vstřikovačů najednou a to z toho důvodu, že jde do všech vstřikovačů stejný plyn a u těch vstřikovačů, které ještě „nezlobí“, se opotřebení může projevit v krátké době. Po výměně vstřikovačů provádíme znovu seřízení LPG systému.
16.2.2014 0:19:57
Jméno:
Bohuslav Kříž Předmět:
peugeotDobrý večer. AUTOGAS CENTRUM PLUS nabízí pojištění montáží LPG.Chci se zeptat, jestli pojištění montáží nabízí i Vaše firma? Pokud ano, jaká je cena pojištění montáže 4 roky starého vozidla u Vás po po montáži? Mám vozidlo Peugetot který má vyražený VIN kód u rezervního kola,. když tam dáte nádrž, tak nebude čitelná. Jakým způsobem se zabezpečí legalizace provedené přestavby? Podle různých fór musí být nádrž umístěna min. 30 cm od světlého konce vozidla. Když jsem to měřil, tak mi vyšlo tak cca 22 cm Co s tínm. Bohouš
17.2.2014 13:38:18
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: peugeotDobrý den pane Bohouši, naše firma má na montáže uzavřeno Pojištění obecné odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku což je jinými slovy pojištění, které řeší případné prokazatelné poškození vozidla vlivem provozu na LPG. Za toto pojištění náš zákazník nic nepřiplácí. Co se týče Vašich otázek na VIN umístěný u rezervního kola a na nedodržení nárazové zóny, máme na oba dva případy schválený postup od Ministerstva dopravy a provedeme zápis do velkého technického průkazu.
12.2.2014 18:31:01
Jméno:
Josef Kříž Předmět:
zapalovací svíčkyDobrý den pánové. Chci Vás požádat o radu. V roce 2010 jste mi namontovali do mého vozu ŠKODA OCTAVIA II combi, 1,6 MPi, 75 kW BSE, r.v. 2006 zařízení LPG STAG 4 (se kterým jsem mimochodem velmi spokojený a celou tu dobu jezdím bez nejmenšího problému:))) . Nyní ale nastal čas na výměnu zapalovacích svíček a rád bych znal Váš názor na to, jaké svíčky je pro provoz na LPG vhodné použít? Na mnoha různých fórech jsem si přečetl mnoho různých názorů. Někdo radí použít standartní svíčky předepsané výrobcem, některé firmy provádějící montáže LPG říkají, že vhodnější jsou svíčky pro provoz benzin/LPG, protože teplota spalování plynu je vyšší a běžné svíčky na to nejsou stavěné a že svíčky na LPG by se měly měnit hned při přestavbě. Hledal jsem podobné téma i na Vašem fóru, ale neúspěšně. Jaký je tedy, prosím, Váš názor a proč? A bude nutné po výměně svíček kontrola a seřízení systému? Děkuji Vám předem za odpověď a přeji hezký den.
14.2.2014 8:05:56
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: zapalovací svíčkyDobrý den pane Josefe, většinou používáme, a také to doporučujeme našim zákazníkům, originální svíčky doporučované výrobci. Svíčky s kvalitnějším materiálem elektrod |(platina, iridium…) nemusí všem motorům vyhovovat. Se svíčkami s vícebodovým jiskřištěm nemáme, až na výjimky (Opel), na LPG dobré zkušenosti . Ne vždy se vyšší cena za svíčku projeví odpovídající delší životností. Doporučuji, pokud Vám auto jezdí bez problémů, používat svíčky, které se Vám osvědčily.
12.2.2014 16:50:47
Jméno:
janvancura Předmět:
Kia Ceed 1.6 CVVT r.v. 2008Paní Evo bohužel to není dobrý nápad. Auto je po záruce. Pokud nemá ojetá Kia Ceed 1.6 CVVT r.v. 2008 instalovaný přímaz ventilů od začátku provozu na LPG, neberte ji. Tento motor před rokem 2013 není vůbec na přestavbu LPG vhodný Přístřik benzínu ventily u těchto motorů nestačí uchránit. Přesvědčují se o tom postupně majitelé aut s těmito motory Hyundai Kia v servisech. Automobilka nyní na LPG dodává modifikovaný upravený motor!
19.2.2014 16:13:30
Jméno:
Karel Barták Předmět:
RE: Kia Ceed 1.6 CVVT r.v. 2008P.Vančura, proč tady rozšiřujete takové nesmysly, naopak, čím byl motor dříve vyrobený, tím byl kvalitnější,protože první KIA stály podstatně víc než ty z roku 2013,byly bez výbav, dokonce i bez posilovačů, ale ty dodnes na plyn jezdí bez problémů..bohužel jsme zjistili, že u těchto nových motorů nepomůže ani přívstřik benzínu, ani stávající systém přímazu, je třeba jinou technologii..navíc je třeba každých 40 tisíc zkontrolovat a nastavit ventilovou vůli...
12.2.2014 11:39:06
Jméno:
Jan Kabát Předmět:
Ventily Volvo S60Dobrý den,
budu si nechávat zastavět LPG do svého Volva S60 2,4T 147kW z roku 2001.
Moje otázka zní, jak je na tom tento vůz s kvalitou ventilů a ventilových sedel? Na internetu jsem se o tomto dočetl rozporuplné informace. Servis mi nabízí přívstřik benzínu, ale při množství nějakých dvou litrů benzínu na 100km už se mi zdá úspora zanedbatelná a přestavba tudíž bezvýznamná.
Děkuji za radu.
17.2.2014 9:24:31
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Ventily Volvo S60Dobrý den pane Jane, u vozidla Volvo S60 2,4T r.v. 2001 byly provedny s úspěchem přestavby bez přístřiku i bez přímazu. Samozřejmě je na montážní dílně, jaké zařízení po dohodě se zákazníkem zvolí a zda a jaký systém ochrany ventilů použije (u turbomotorů lze použít jen elektronický přímaz).
12.2.2014 9:58:36
Jméno:
Eva Nováková Předmět:
dotazDobrý den, uvažuji o koupi ojetého vozu Kia Ceed 1.6 CVVT r.v. 2008 s benzín/LPG. Bohužel nevím v jakém systému je toto LPG provedeno, budu se na to ptát prodejce. Máte dobré zkušenosti s LPG v těchto autech? Děkuji. Eva Nováková
12.2.2014 13:27:30
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: dotazDobrý den paní Evo, pokud by nebyly dobré zkušenosti s LPG nepodporovala by KIA přestavbu vozidel ve své prodejní síti. Samozřejmě záleží v jakém stavu auto kupujete, jak bylo auto servisováno včetně LPG systému.
11.2.2014 11:07:36
Jméno:
Košátko Michal Předmět:
LPG ZAVOLIDobrý den, chtěl bych si koupit Peugeot 307 SW 1.6 16V LPG ZAVOLI. Měl bych dotaz zda tady v ČR je dosažitelný servis pro tehoto výrobce?
Děkuju Košátko
12.2.2014 13:17:40
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: LPG ZAVOLIDobrý den pane Michale, jsme akreditovaný zástupce firmy ZAVOLI pro ČR a brzy bude na našem trhu sortiment LPG zařízení od firmy ZAVOLI a samozřejmě služby s tím spojené.
9.2.2014 21:14:17
Jméno:
Miloš Předmět:
STAG-Qbox versus FlashlubeDobrý den,mam imprezu 1.6 70 kw r.v. 1999 a chci namontovat system STAG -Qbox,ale nevím,zda to bude stačit na přímaz ventilu,Nahradí tento systém s přístřikom benzínu system Flashlube.Jedná se o dost choulostivý boxer od subaru.Děkuji za radu.
10.2.2014 14:57:10
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: STAG-Qbox versus FlashlubeDobrý den pane Miloši, pro spolehlivou ochranu ventilových sedel je možné použít pouze přístřik pár % benzínu. Tato vozidla byla v naší partnerské síti namotována také s přímazem ventilových sedel aditivem. O tom, který systém ochrany ventilových sedel bude při montáži použit, dohodněte s montážní dílnou.
Přidat záznam