Diskuzní fórum LPG/CNG
23.1.2014 12:31:04
Jméno:
Vít Veselý Předmět:
Autorizované a partnerské servisyDobrý den,
Chtěl bych se zeptat jaký je rozdíl mezi kategorií autorizovaný a partnerský servis a případně zda byste mi mohli doporučit některý servis pro přestavbu na LPG na Orlickoústecku nebo Svitavsku. Děkuji za odpověď.
24.1.2014 15:33:21
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Autorizované a partnerské servisyDobrý den pane Veselý, pro upřesnění Vašeho požadavku prosím zavolejte prosím na můj telefon 602 420 268.
21.1.2014 12:21:41
Jméno:
Michal Vít Předmět:
STAG 300Děkuji za rychlou reakci, toto nastavím a ještě bych se zeptal, mám nastavený tlak na pracovní 0,97b a minimální na 0,58b v reálu na volnoběhu mi běží na 1,06b - 0,90b je to takhle vpořádku? známí má na A4 2,6 V6 něco přes 1,2b .
Ještě k mému problému, auto diagnostikovaně nedělá chyby a na benzín ani necukne ani nehupne, není to o tom že při pádu z otáček by kleslo pod volnoběh a "dohnalo to" u plynu to plynule klesne až na nulu a rozsvítí se budíky. Při stání s autem nastartuji a auto se samo přepne na plyn bez známky zakolísání a otáčky drží, toto se projeví většinou až při prudkém sešlápnutí plynu , pak klesnou otáčky bud na nulu nebo začne houpat.
21.1.2014 12:48:01
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: STAG 300Tlak je nízký. Doporučuji pro odstranění závady navštívit odborný servis LPG.
20.1.2014 17:24:57
Jméno:
Michal Vít Předmět:
AC STAG 300
Dobrý den, Mám BMW 528i a systém plynu AC STAG 300 těsně po záruce auto jede s malou spotřebou ale občas při sešlápnutí spojky třeba mezi řazením chcípne, volnoběh drží po nastartovábní a startuje vpořádku, přepínání mezi plynem a benzínem je hladké. Nedělá to vždy a nejvíce to dělá chvilku po tom co voda dosáhne provozní teploty. Plyn je nastaven na stejné hodnoty jako na tomto obrázku http://obrazki.elektroda.net/52_1286794722.jpg . Děuji předem za odpověď
ještě doplním v době kdy to dělá toto chcípání tak když zastavím s nastartovaným motorem a prošlápnu plyn tak chcípne nebo třeba začne jakoby houpat a jde o houpání 400-1000 otáček, Na benzín auto jede naprosto vpořádku.
20.1.2014 17:39:44
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: AC STAG 300
Dobrý den pane Michale, příčin může být několik a to od špatné bohatosti směsi v určitém režimu až po závadu na některém originálním díle, který má vliv na režim „cut-off „ (škrtící klapka, podtlak...). LPG je na některé věci citlivější než benzín a tyto věci se projeví až při provozu na LPG. Nejrychlejší řešení, by bylo zkusit zvýšit otáčky při přepnutí z plynu na benzín např. na 600 ot/min. to by zajistilo, že by že při poklesu otáček pod tuto hodnotu došlo k přepnutí na benzín a motor by nezhasínal
20.1.2014 12:09:27
Jméno:
Petr Miklas Předmět:
Vyčištění systémuPane David, mě při podobných problémech pomohl Chemtane V, aplikovali mě ho do nádrže a po ujetí 300km se začalo auto chovat normálně, musíte najít montážní dílnu či pumpu která ho poskytuje.
19.1.2014 13:42:52
Jméno:
david Předmět:
dotazDobrý den.
Koupil jsem OPEL ZAFIRA 1,8 s již nainstalovaným LPG-LOVATO Montáž stará jeden rok.Při nižších teplotách u prvních přepnutí na LPG vozidlo úplně zhasné.Je to hodně nepříjemné a nebezpečné.Byla zvýšena přepínací taplota to nepomohlo.Plynem to není ostatní co tankují u stejné pumpy takový problem nemají.Když se motor ohřeje na 80 stupnů auto jede perfektně.Až bude mrznout je konečná.Co dál?
19.1.2014 18:56:57
Jméno:
Kopotěv Předmět:
RE: dotaz
Máte nečistotu v nádrži , pomůže jen vyčištění nádrže , reduktoru , filtru , vstřikovačů popřípadě jejich výměna. Vstřikovače jsou přilepeny a s klesající teplotou je problém horší a horší. Obraťte se na servis který Vám přestavbu provedl.
18.1.2014 22:39:52
Jméno:
MK Předmět:
Subaru LPGDobry den, mam problem s provozem LPG na Subaru Outback r.v. 2001, motor 2.5 115kW.
System vstrikovani, ridici jednotka Magic G4, reduktor Compact, vstrikovace Magic Jet.
Montaz prestavby probehla v cervenci 2013, od te doby najeto cca 5tis. km
k problemu : od listopadu jsem vypozoroval, ze dochazi cim dal vic casteji k prepinani z LPG zpet na benzin. Deje se to hlavne pri prudsim pridani plynu (predjeti) nebo i po jizde do kopce (pred kopcem vetsi seslapnuti plyn. pedalu, na vrcholu ubrani plyn. pedalu) a po te se opet system prepnul zpet na benzin.
Nyni je situace takova, ze seslapnuti plyn. pedalu uz ani nehraje roli a auto na plyn neujede ani ne 2km a prepne se zpet na benzin, bez jakekoliv reakce na motoru (vibrace, chveni, atd.)
Jizda na benzin je bez problemu, pri funkcnim LPG byla jizda take v pohode a spotreba na plyn byla okolo 10L/100km.
Navstivil jsem servis, kde mi za 400Kc system "napichli" a pamet zavad samozrejme nic neukazala, pouze me upozornili, ze jsem mel spatne odvzdusneny chladici okruh.
Chtel jsem se jeste optat, zda bude vymena jakehokoliv vadneho dilu resena v autorizovanem servisu v ramci zaruky, tudiz bez me financni spoluucasti ?
Diky moc za vase postrehy a vas cas. Mejte se fajn.
20.1.2014 7:19:49
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Subaru LPGDobrý den MK, pokud máte namontovaný systém v červenci 2013 pak je v záruce. Problémy s přepínáním by měla v rámci záruky vyřešit firma, která provedla montáž. U nás je pravidlem, že zveme naše zákazníky po cca 3.000 km na bezplatné seřízení systému. Systém Magic G4 nemontujeme.
18.1.2014 21:47:25
Jméno:
Martin Předmět:
Přepnutí LpgDobrý den mám dotaz vím že to tady už zaznělo mnohokrát ale chci se zeptám mám citroen c4 1.6 16v a při venkovní teplotě -2 a ujetí cca 2,5 km se mi auto přeplo z benzínu na LPG a poté mi auto šlo do nouzového režimu chci se zeptat jestli to mohlo být způsobeno nedokonale přeměněným LPG do plynného skupenství. Teplotu pro sepnutí mám nastavenou na 55 stupňů ale asi si jí u vás nechám zvýšit na 65 stupňů tak jak je doporučeno výrobcem.
20.1.2014 7:10:55
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Přepnutí LpgDobrý den pane Martine, příčin může být několik. Doporučuji navštívit odborný servis, kde provedou diagnostiku LPG systému. Může být vadné některé z čidel nebo mohou být zaneseny plynové vstřikovače vlivem nečistot. Pak je třeba vyčistit palivovou soustavu LPG včetně vyčištění vstřikovačů a výměny filtrů.
17.1.2014 12:05:58
Jméno:
Krejčí Předmět:
Přepínání na LPGDobrý den.
Při přepnutí na LPG se v době otevření nádrže navýší tlak ne reduktoru na více jak 3. Pokud nezvýším okamžitě otáčky na 3000 tak motor zhasne. Pokud je několikrát za sebou navýším, tak se tlak na reduktoru ustálí na asi 1.03 a motor se uklidní auto jezdí bez jakýchkoliv problémů třeba 500 Km. Nemůžete poradit kde hledat závadu? Jedná se vozidlo Hummer H2 a je namontováno zařízení EASY FAST Lovato a na LPG je ujeto cca 60.000 Km. Po celou dobu bez závad. Všechny filtry vyměněny.
Děkuji Krejčí
18.1.2014 18:30:27
Jméno:
PaulofWoCC Předmět:
RE: Přepínání na LPGRepas reduktoru, případně že má auto dva, tak pro jistotu oba dva.
16.1.2014 19:55:01
Jméno:
Petr Předmět:
OBDPane Vaněk, obecně platí, že firma která má zkušenosti, tak vám seřídí jakýkoli systém lépe, než jak funguje systém OBD v jednotkách lpg, a u některých aut toto ani nelze použít. Kdo neumí seřízovat, zachraňuje to jednotkou OBD:
17.1.2014 6:07:22
Jméno:
PaulofWoCC Předmět:
RE: OBDPalec nahoru za tuto odpověď. (samozřejmě jsou výjimky, ale jinak plně souhlasím)
16.1.2014 19:34:00
Jméno:
Vaněk Předmět:
Lovato smart/OBDDobrý den, mám Ford Mondeo 2,0 107kW r.v. 2008. Nechal jsem si namontovat LPG Lovato Easy Fast Smart...Původně jsem chtěl Lovato OBD II, ale nešikovně jsme se domluvili a je z toho pouze Smart. Jaký pro mě, jako uživatele, bude rozdíl v jízdních vlastnostech při Smartu oproti OBD II. Poznám to např. při plně naloženém autě, v prudkých kopcích... Bylo by OBD II šetrnější k motoru? Mám nyní nastaven přívstřik benzínu ve vysokých otáčkách i přimazávání VAP-SAVER. Nebo jde nastavit Smart stejně kvalitně jako když OBD II provádí korekce? V čem je hlavní rozdíl těchto systémů? Jde dodatečně předělat Smart na OBD II? Nebo to je nesmysl? Děkuji
17.1.2014 9:41:11
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Lovato smart/OBDDobrý den pane Vaňku, systém OBD spolupracuje přes konektor OBD s benzínovou řídící jednotkou a na základě krátkodobých korekcí benzínové řídící jednotky dokáže korigovat odchylky od základní mapy tak, aby LPG systém pracoval vždy v optimálním režimu. Pokud bude systém bez OBD dobře nastaven při jízdě nepoznáte žádný rozdíl. Dodatečné předělání LOVATO EASY FAST SMART na LOVATO OBD II by vyžadovalo minimálně výměnu kabeláže, řídící jednotky a filtru plynné fáze.
16.1.2014 12:52:32
Jméno:
Sikora Předmět:
aditiva do benzínu k ochraně ventilových sedelDobrý den, vlastním volvo v40 1.8 85kw1999 a chtěl bych jej přestavět na lpg. Rád bych nějaký systém, kde jde naprogramovat přívstřik benzínu. Zvažuji že by fungoval v celém rozsahu otáček - jestli jsem dobře pochopil systém fungování, tak by benzin měl být vstřikován jen při akceleraci a vyšším zatížení - podle podtlaku. A zajímá mne zdá jsou nějaká aditiva do benzinu, něco jako bylo kdysi olovo ve specialu, k ochraně ventilových sedel. Raději bych tento systém než hlídat další nádržku např. s flash lube.
A ještě jeden dotaz: Máte zastoupení i na severní moravě?
16.1.2014 14:20:04
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: aditiva do benzínu k ochraně ventilových sedelDobrý den pane Sikoro,
Volvo V40 1,8 lze úspěšně přestavět na LPG pomocí zařízení STAG 4, STAG 4 PLUS, STAG 300, STAG 300 PLUS. U těchto zařízení není přístřik benzínu ani přímaz ventilových sedel. U starších motorů jsou sedla ventilů a ventily ještě z kvalitnějších materiálů a ochrana sedel ventilů není třeba. Pokud byste přesto chtěl přístřik benzínu ten umožňují zařízení LANDI RENZO EVO, STAG Q-BOX, Lovato Easy Fast Smart či BRC Sequent 24 PD – u těchto zařízení lze nastavit přístřik v celém rozsahu otáček.
Aditiva přímo do benzínu na ochranu sedel ventilů nejsou doporučována žádným z výrobců LPG zařízení. Vhodného partnera, se kterým domluvíte konkrétní LPG zařízení a případně termín montáže naleznete na našich stránkách http://www.lpg-autogascentrum.cz/partnerska-sit/ .
14.1.2014 21:24:59
Jméno:
Jirka Předmět:
Přimazávání LPGDobrý den, mám na Hyundai Elantra 2011 s LPG namontované přimazávání VAP SAVER s rozvodem do válců VSE. Po několika stovkách kilometrů jsem kontroloval množství přímazávání, místo cca 12 kapek za minutu jsem napočítal cca 5 kapek. Mazání jsem seřídil a po několika stovkách km jsem opět provedl kontrolu se stejným výsledkem. Stavěcí šroub jsem po seřízení zakápl lepidlem, aby se nemohl samovolně uvolňovat. Při další kontrole množství kapek přimazávání bylo místo původně nastavených 14 kapek za minutu cca 8 kapek. Stavěcí šroub drží a nepovoluje se.Kontrola a nastavení bylo vždy provedeno po jízdě na zahřátém autě.Prosím o radu jak nastavit přimazávání, aby nedocházelo k samovolným změnám.
15.1.2014 8:07:00
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Přimazávání LPGDobrý den pane Jiří, je možné, že průhledná trubička netěsní nebo je prasklá a proto dochází vlivem přisávání vzduchu k chybnému dávkování. Navštivte servis, kde Vám provedli montáž, aby zkontrolovali zda není trubička prasklá a případně ji vyměnili.
14.1.2014 16:32:58
Jméno:
jan vacura Předmět:
zaklepané ventilyByla tady nejednou debata o zaklepání - podpálení ventilů při provozu na LPG. Zrovna dnes jsem se dozvěděl, že známý řeší zaklepané podpálené ventily na dvou válcích.. Je to na fabii po 90.000 km a při provozu pouze na benzín. Co může být příčinou? Mě napadá že mu v servise mechanik nevyměnil olej a špatně fungovaly hydroštely??? nevím?
14.1.2014 16:57:16
Jméno:
PaulofWoCC Předmět:
RE: zaklepané ventilyO jaký motor se jednalo? Známé byly problémy u 1,2l 6-ventil. Samozřejmě může být problém v hydroštelu či oleji.
13.1.2014 23:42:30
Jméno:
Václav Předmět:
Cuknutí při přepnutí na LPGDobrý den,
vlastním Hyundai i30, r.v. 2012, LPG BRC. Na plyn mám najeto cca 26000 km. Řeším problém, který se týká cuknutí (lehké zadušení motoru) při přepnutí z benzínu na plyn. Poté co motor zacuká dále běží bez jakéhokoliv problémů. Systém byl čištěný, došlo i k výměně filtrů - vše v Hyundai, kde mám záruku. Nicméně i po tomto procesu stále dochází během přepnutí ke znatelnému cuknutí. Pokud motor vypnu a nestačí se zcela ochladit, znovu ho zapnu a dojde k přepnutí na plyn, cuknutí již neproběhne. Mohu Vás poprosit o radu?
Děkuji
14.1.2014 9:53:00
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: Cuknutí při přepnutí na LPGDobrý den pane Václave,
problém s cukáním motoru při přepnutí na LPG, kdy vozidlo v záruce řešte v rámci záruky s prodejcem Hyundai.
13.1.2014 21:50:29
Jméno:
Lukáš Předmět:
lpgZdravím uvažuji o koupi vozu hyundai santa fe 2,4 16V r.V. 2002 chtěl bych tento vůz přestavět na lpg tak mě zajímá jaký systém mě doporučíte a jak veliká nadrž se mi vydá místo rezervy(nevím zda je rezerva v autě nebo pod autem)+cena díky.
14.1.2014 9:47:03
Jméno:
Ing. Procházka Předmět:
RE: lpgDobrý den pane Lukáši,
tato auta se běžně přestavují na alternativní pohon LPG se zařízeními LOVATO Easy Fast Smart nebo STAG 300 Plus aj.. Všechny námi dodávané systémy jsou spolehlivé a záleží na Vašich konkrétních požadavcích, který systém bude nakonec zvolen. Pokud budete požadovat nádrž místo rezervy lze použít venkovní nádrž (nádrž bude pod autem) o objemu cca 53l. Pokud budete chtít větší nádrž, pak se montuje válcová nádrž do zavazadlového prostoru objem této nádrže je pak větší – cca 85 l. Cenu montáže dohodnete na tel: 602178440 – p. Kůs.
Přidat záznam