Diskuzní fórum LPG/CNG
16.10.2013 1:07:04
Jméno:
Marek Předmět:
dnešní systémy LPG a přístřik benzínu?Zdravím,
v předchozím autě jsem měl starší systém LPG s tzv. směšovačem s ručním přepínáním a jelikož zvažuji koupě novějšího auta taktéž s LPG, rád bych si nechal objasnit nějaké zásadní souvyslosti a rozdíly...
LPG systémy v dnešních "moderních" motorech se již přepínjí na LPG sami (po zahřátí motoru na cca 35-40 st.) a údajně pracují již pouze s přistříkáváním benzínu(v určitých intervalech-cca každý 7-10 cyklus), kvůli chlazení trysek, ,takže k reálné spotřebě na LPG je třeba připočíst ještě ca 10+% spotřebu benzínu...
Když vezmu v potaz ranní studené starty a krátké popojížďky v zimním období, kdy motor poběží pouze na benzín, nezdá se mi dnešní LPG již tak výhodné...
Otázka zní:
je pravda, že dnešní nové LPG systémy (po zahřátí motoru a přepnutí na LPG) fungují všechny pouze s přístřikem benzínu(kvůli chlazení) , nebo je to individuální ( podle použitého výrobce LPG a typu motoru) a tudíž s nimi lze jezdit pouze na LPG bez přístřiku benzínu?
Děkuji za objasnění, Marek
16.10.2013 7:26:57
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dnešní systémy LPG a přístřik benzínu?Dobrý den. Z Vašeho dotazu je patrné, že máte neúplné informace o systémech LPG. Přístřik benzínu je aplikovaný pouze ve dvou případech, a to ještě s rozdílnou funkcí působení. 1./ Vozidla (motory) s přímím vstřikováním benzínu např. FSI, TFSI, GDi atd. mají vstřikovače benzínu blízko hlavy válců. Aby nedošlo k přehřátí benzínových vstřikovačů při provozu na plyn, přivsřikuje se benzín podle továrně odladěného algoritmu. Jedná se tedy o chlazení vstřikovačů. To navýšení benzínové spotřeby může představovat navýšení cca 1-1,5 l/100 km podle obsahu motoru. 2./ Vozidla (motory) která mají tzv. měkčená sedla, vyžadují ochranu ventilů proti zaklepání ( LPG nemá mazací schopnosti) Zde se jedná o tzv, přímaz. To navýšení benzínové spotřeby může představovat navýšení cca 0,5-1 l/100 km podle způsobu jízdy. Lze ale použít i externí ochranu pomocí nasávání aditiva – systém VAP Saver s VSE. Ing.Pataky - technik
15.10.2013 7:45:54
Jméno:
Jiří Švec Předmět:
Škoda Superb 1.8 TSI a BRCDobrý den, mám problém při jízdě na LPG - namontováno ve FEDOR auto v Prostějově, BRC, Škoda Superb 1.8 TSI, r.v. 2009, motor CDAA, 6MT. Na benzín je auto bez problému. Při jízdě na plyn při 1100-1200 otáčkách např. při pomalé odstavení plynu na 2. r. stupeň při následném lehkém sešlápnutí plynu auto cukne a je cítit ráz do motoru (cuknutí právě při rozjezdu, tj. cca 1100 ot). Problém se vyskytuje na všechny rychlostní stupně. Např. i při vyšších rychlostech při odstavení plynového pedálu na 5. nebo 6. rychlostní stupeň a následném sešlápnutí je cítit výrazný ráz do motoru. Auto jsem měl u FEDORa 3x na zjištění závady a odstranění, ale problém s autem je pořád stejný. Může být řešením např. výměna LPG zařízení za jiné (od jiného výrobce)? Mám obavu o poškození motoru,..
15.10.2013 8:15:21
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Škoda Superb 1.8 TSI a BRCDobý den. Obraťte se na firmu Fedor Auto. Ing.Pataky - technik
14.10.2013 13:54:48
Jméno:
Tomáš Zátko Předmět:
volnoběh na LPGDobrý den, mám Ford Focus, 1,8l 16V, 1999, přestavěný na LPG, systém STAG 300-4 u pana Lončáka v Karlových Varech. Zlobí mě volnoběh na plyn. Motor při volnoběhu drží standardních cca 750 otáček, ale celé auto se třese a motor běží nepravidelně. Přepnu-li na benzín, motor běží v pořádku. Autorizovaný servis v Sokolově mi zkontroloval a vyměnil vstřiky, problém přetrvává. Instalace LPG je stále v záruce a každý takovýto pokus o opravu něco stojí. Můžete mi prosím poradit čím to může být a napsat, do kterého servisu mám jít uplatňovat záruku, když pan Lončák skončil živnost? Děkuji, T.Zátko
14.10.2013 15:13:28
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: volnoběh na LPGDobrý den. Záruční opravu jsem pro Vás domluvil u firmy Marie Klierová 610/14 Karlovy Vary. Záruku přebíráme my v rozsahu 2 let na HW komponenty (3 měsíce na pryžové součásti) a jeden rok na práci, vše počítáno od data montáže. Záruka se nevztahuje na díly poškozené nekvalitním plynem. Ing.Pataky - technik
14.10.2013 8:15:35
Jméno:
Patrik Předmět:
tankovani nadrzeDobry den,nedavno jsem kupoval novy vuz Chevrolet cruze sw s prestavbou na LPG,nadrz je 59l,natankovat by melo jit 47l,ale tankuji pokazde pouze 38,5l.Vuz ma montovano LPG dva mesice po uvedeni do provozu a je po prvni servisni kontrole na LPG,ted ma najeto 12tkm.LPG montovano pri 300km.Chci se zeptat,v cem muze byt problem?
Dekuji za odpoved.
14.10.2013 8:22:23
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: tankovani nadrzeDobrý den. Může být vadný multiventil. Obraťte se na montážní firmu. Ing.Pataky - technik
13.10.2013 18:25:04
Jméno:
miroslav beran Předmět:
IX 35mknx7Dobré odpoledne,
dokončil jsem montáž na HYUNDAI IX 35 2,0L,produkty jsou LOVATO,nelze přepnout na LPG ,diody zelené na ukazateli plynu problikávaji postupně jedna za druhou ,,ohřál jsem vozidlo ,není slyšet cvaknutí elktroventilu u plováku,prošel jsem znovu zapojení ,nic jsem nenašel ,nikdy jsem takovou závadu při montáži neměl,mužete mi poradit,mohl by to být zaseknutý plovák?
S pozdravem Beran
14.10.2013 7:12:21
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: IX 35
Podle Vašeho jména si nevybavuji žádnou naši montážní firmu. Ing.Pataky
12.10.2013 16:28:01
Jméno:
Jan Předmět:
manual k landi renzo v cz,skDobry den.Prosim Vas kde by som stiahol manual k landi renzu omegas v cestine,alebo slovencine.
12.10.2013 20:26:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: manual k landi renzo v cz,skDobrý den. Nevím kolik manuálů existuje v češtině a kde se dají stáhnout. Jeden jsem dělal čistě pro naše využití. Dobrý a hlavně použitelný návod je naše know-how. Ing.Pataky - technik
12.10.2013 11:30:59
Jméno:
Kovalcik Předmět:
LPG problémDobrý den, mám stejný problém u honda legend Elpigas.podarilo se vám to vyřešit?
12.10.2013 15:22:53
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG problémDobrý den. Vámi zmíňovaný systém nemontujeme. Honda Legend s našimi zařízeními žádné problémy namá.Ing.Pataky - technik
12.10.2013 11:30:58
Jméno:
Kovalcik Předmět:
LPG problémDobrý den, mám stejný problém u honda legend Elpigas.podarilo se vám to vyřešit?
12.10.2013 15:22:27
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG problémDobrý den. Vámi zmíňovaný systém nemontujeme. Honda Legend s našimi zařízeními žádné problémy namá.Ing.Pataky - technik
10.10.2013 20:32:40
Jméno:
Čiliak Předmět:
volba motoru k přestavběDobrý den, uvažuji o koupi ojetiny ze zahraničí a následnou přestavbou. Zajímá mě,jaký vůz byjste doporučil vzhledem k LPG přestavbě.(motor nejlépe snášející dlouhodobě plyn,bez nutnosti přímazu). Měl by to být rodinný hatchback nebo combi , střední třídy,o objemu 1.6 až 2.0,cca 2008.Značka nerozhoduje, jde mi hlavně o bezúdržbový motor ve spojení LPG. Manželka momentálně jezdí na altee 1,6/75kW-je syst.Stag 300plus dobrou volbou? Je chevrolet(lpgplzen.cz) v Plzni Váš partnerský servis?
Přědem děkuji za odpovědi. S pozdravem, Čiliak
11.10.2013 7:33:10
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: volba motoru k přestavbě
Dobrý den. Doporučuji vozidla koncernu VW. Zatím nevyžadují ochranu ventilů (mají tvrzená sedla). Bezúdržbové vozidlo neexistuje na benzín natož ve spojitosti s LPG. Nicméně pokud jste tím myslel minimální starost po přestavbě, doporučuji systém s OBD. Stag 300 Plus je pro Seata Alteu dobrou volbou. Chevrolet Plzeň je náš autorizovaný partner. Ing.Pataky - technik
9.10.2013 22:21:22
Jméno:
Procházka Předmět:
STAG-4 QBOX BASICjaký je prosím rozdíl mezi řídící jednotkou STAG 4 a nově nabízenou jednotkou STAG-4 QBOX BASIC? Jaký je rozdíl (kvalita, spolehlivost, cena) proti systému výrobce Lovato. jedná se o případnou montáž LPG do vozidla Peugeot 307SW, 1,6/80kW.
10.10.2013 8:36:11
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: STAG-4 QBOX BASIC
Rozdíly najdete zde: http://www.ac.com.pl/ . Zatím nedokážu posoudit kvalitu, spolehlivost a odpovídající cenu s porovnáním jakéhokoli jiného zařízení. Důvodem je to, že zařízení QBOX je relativně nové zařízení a nemáme dostatek informací o dlouhobém provozu. Do Vašeho typu vozidla bych zatím doporučoval Lovato Easy Fast Smart.Ing.Pataky - technik
9.10.2013 17:52:11
Jméno:
Adamek Jan Předmět:
radaRenault megam 1.6 clacis
9.10.2013 18:12:12
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: rada
Doporučuji následující postup: Zkontrolovat svíčky a kabely, případně vyměnit. Nastavit tlak reduktoru na 1,3 barr. Provést novou autokalibraci. Nastavit parametry vstřikování mapy vstřikování LPG podle korekcí lambda sondy. V diagnostice postupně vypínat vstřikovače plynu pro zjištění vadného vstřikovače.Zaslat žádost o dálkovou diagnostiku ke mě. Ing.Pataky - technik
9.10.2013 15:40:04
Jméno:
Adamek Jan Předmět:
radaDobrý den. Mám jeden problém s lpg stag 300. Na volnoběžne otáčky motor nedží v otáčkách. Stále kolísají v rozmezí 500.až 1000 otáček. Montáž provedl pan Zeidler z Brozánek. Předem dékuji za odpověď. Jan Adámek
9.10.2013 17:00:47
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: radaDobrý den. O jaké vozidlo se jedná?
8.10.2013 13:54:50
Jméno:
Radek Ulč Předmět:
přimazávání sedel CaptivaDobrý den,
vlastním zánovní Chevrolet Captivu a předpokládám přestavbu na LPG. Je u tohoto vozu nutné přimazávání ventilových sedel? Děkuji za odpověď. R. Ulč
9.10.2013 9:42:47
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: přimazávání sedel CaptivaDobrý den. Jednoznačně doporučuji. Stojí za zvážení použití dvou ochran. VSR-přístřik benzínu i externí přimazávání VAP Saver+VSR. Náklady pořízení jsou nízké a v porovnání s opravou ventilů zanedbatelné. Ing.Pataky - technik
6.10.2013 20:34:39
Jméno:
Pepa Schnitz Předmět:
Přestavnba nového autaDobrý den,
chystáme se využít Vaše služby na přestavbu nové hyundai i30 combi 1,6i (CVVT) na LPG pohon. Rád bych se zeptal je-li nunté auto nějakou dobu "zajet" (popř. kolik km) nebo je možné auto přivézt téměř nové?
Mockrát díky za odpověď a těším se na spolupráci
Pepa Schnitz
7.10.2013 7:41:21
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přestavnba nového autaDobrý den. Vozidlo se zajíždět nemusí. S objednávkou na montáž se obraťte na ved. provozu pana Kůse. Viz. kontakty. Ing.Pataky - technik
6.10.2013 9:40:32
Jméno:
Jiří Houška Předmět:
LPG felicia 1.3MPI 50KWDobrý den mám dotaz koupil jsem velice zachovalou škodu felicii 1.3 MPI r.v2000 50KW a chci do ni nainstalovat lpg ale nevím jaky typ mám zvolit zatím mám nabídku na stag4 ale je to za 25 tisic to se mi zda celkem dost pak mam nabídku na elpigaz za 16 tisic pak jsem nekde nasel brc 18tisic a stag za 13 tisic co mi poradíte ze bych mel nainstalovat myslim ze nema vyznam davat o deset tisic navíc abych mel usporu plynu 0,5 litru na100km.Prosím poradte jaky optimalní system zvolit aby to fungovalo byl na to servis.Jsem z Plzně i Praha by nebyl problem
7.10.2013 7:39:43
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG felicia 1.3MPI 50KWPtáte se sice na typ systému, ale rozhodujete na základě ceny. Doporučuji Lovato Easy Fast Smart.Ing.Pataky - technik
Přidat záznam