Diskuzní fórum LPG/CNG
8.11.2013 19:55:13
Jméno:
Stransky Jan Předmět:
dotazDobry den,uvazuji o prestavbe sveho vozu Hyundai I30 1.6mpi(92kw) z roku 2010 na LPG.Je prosim vas tento vuz vhodny pro prestavbu?Pripadne jaky system(od jake firmy) mam pouzit(pripadne s jakym primazavanim)?Predem vam dekuji za odpoved.Stransky Jan
8.11.2013 20:56:23
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den. Již několik let velice úspěšně spolupracujeme s firmou Hyundai ČR při montáži LPG. Doporučuji unifikovaný a schválený systém firmy BRC SQ 24 My07 pro vozidla Hyundai. Jednoznačně doporučuji využít systém ochrany ventilů přístřikem benzínu, případně externí systém VAP Saver+VSE aditivem VAP. S pozdravem Ing.Pataky - technik
8.11.2013 17:09:50
Jméno:
Ondrej Předmět:
OlejDěkuji za odpověď, ale bohužel mi neodpovídáte na to, na co jsem se ptal. Já se neptal, co za systém montujete, ale jestli je obecně normální, že po přestavbě LPG se motor "čistí" a olej je špinavější a jestli se po nájezdu nějakého množství kilometrů po montáži doporučuje výměna oleje. Předem děkuji za odpověď na otázku.
8.11.2013 20:50:16
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: OlejNaopak, můj dotaz na použitý systém je zcela oprávněný. Velice záleží na zařízení a možností jeho nastavení parametrů. Záleží i na použitých komponentech. V ČR je kvalita LPG proměnlivá, ostatně jako u benzínu i nafty. Záleží na kvalitě filtru kapalné i plynné fáze, instalaci zařízení, aby nedocházelo ke zvýšené teplotě LPG cca nad 50°C, kdy se LPG kondenzuje a vytváří mazlavou olejovitou kapalinu. Tyto nečistoty pak ovlivňují chod a spalování směsi. Pokud je LPG čisté, tak se naopak, režim výměny oleje prodlužuje. Shrnuto: kvalitní zařízení, které je schopné existující nečistoty eliminovat, správně dávkovat plyn při použití kvalitních vstřikovačů a odborně naladěném programu podle korekcí OBD, k znečištění oleje dochází minimálně, nebo vůbec. S pozdravem Ing.Pataky – technik
7.11.2013 20:47:04
Jméno:
Ondrej Předmět:
OlejMagic 4
8.11.2013 10:35:30
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: OlejTento systém nemontujeme.
7.11.2013 10:24:12
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: stejný problém jako Dotaz: Libor Předmět: ztráta výkonu na LPG Dne: 20.08.2012, 21:04:19 Dobrý den. Jaké zařízení LPG je ve Vašem vozidle instalováno? Ing.Pataky - technik
6.11.2013 18:34:34
Jméno:
Ondrej Předmět:
OlejDobrý den, mám nově přestavěné vozidlo na lpg nájezd 2200km na plyn a zdá se mi, že mám výrazně více znečištěný motorový olej, než před montáží. Je vhodné po montáži vyměnit olej, popřípadě je normální zvýšené znečištění motorového oleje?? Děkuji za odpověď
7.11.2013 10:19:25
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: OlejDobrý den. Jaké zařízení LPG je ve Vašem vozidle namontováno? Ing.Pataky - technik
6.11.2013 17:24:27
Jméno:
Josef Předmět:
Forman 1.3BMM s lpgDobrý den,
mám formana 1.3BMM s LPG a občas (1x za měsíc)se mi stane, že nejde nastartovat ani na benzín ani na lpg (naskočí tak po 10-ti sekundách startování a ještě má snahu chcípnout). Jezdím s ním každý den. Jinak jezdí forman úplně v pohodě.
Díky za odpověď
7.11.2013 10:18:03
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Forman 1.3BMM s lpgDobrý den. Nepíšete o jaké zařízení se jedná. Taková sporadická chyba se spravidla objevuje při špatném kontaktu v obvodech (kabeláži) elektrického zapojení (např. studený spoj, velká impedance apod.) Bude nutný servisní zásah. Ing.Pataky - technik
6.11.2013 15:57:15
Jméno:
Robert Fleischman Předmět:
LPG Subaru Forester 2,0i r.v. 2013Dobrý den, chtěl bych se zeptat, zda je pro přestavbu na LPG vhodný automobil Subaru Forester 2,0i r. v. 2013, případně zda jste již takovou přestavbu prováděli. Bohužel autorizovaní prodejci SUBARU již pro tento model (r.v. 2013) přestavbu na LPG nenabízejí s tím, že tato verze motoru již není pro přestavbu vhodná. Děkuji za Váš názor.
7.11.2013 10:14:13
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG Subaru Forester 2,0i r.v. 2013Dobrý den. Důležité je uvést výkon motoru, kód motoru a měsíc výroby. Kontaktujte ved. provozu pana Kůse na tel: 602 178 440. Ing.Pataky - technik
5.11.2013 20:46:35
Jméno:
Franc Pavel Předmět:
Malé množství LPG do nádržeDobrý den,
koupil jsem na začátku Července Focuse kombi 1,8 16V na LPG (systém AG Compact s flashlube,multiventil tomasetto,namontovaný před 3mi lety) ,najel jsem s tím k dnešnímu dni přes 6tkm,cukání vyřešili nový svíčky , dlouhé čekání při přepnutí jsme vyřešili stažením teploty (z 30 na 25 stupňů), při které se má systém přepnout na LPG.
Nyní mám ale problém, do auta místo obvyklých 36l natočím jen 24l LPG,kde by mohl být problém?Muže být v nádrži nějaký zaseklý plovák,protože i indikace LPG na palubce ukazuje nepřesně.
Díky za odpověď
6.11.2013 7:31:15
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Malé množství LPG do nádržeDobrý den. Vámi uváděný systém nemontujeme. Obraťte se na montážní firmu kde byla zástavba provedena. Ing.Pataky - technik
5.11.2013 4:33:39
Jméno:
Vladimír Drobec Předmět:
dotazDobry den prosim vas mel bych dotaz ohledne prestavby meho auta Toyota Corolla Verso obsah 1.8vvti vykon 95kw 7mistna..jaky typ lpg by jste mi prosim doporucil?neni problem se sedmimistnym autem ? a je treba primazavani ventilu?dekuji mockrat za odpoved s pozdravem Drobec
5.11.2013 8:27:14
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotaz
Dobrý den. Máte na výběr: buď od firmy BRC SQ24 MY07, od Landi Renzo EVO a od Lovato Easy Fast Smart. Nedoporučuji STAG. Na počtu míst k sezení nezáleží. Ochranu ventilů doporučuji buď přístřikem benzínu nebo externím VAP Saver+VSE. Problém ale může být ve výběru nádrže. Nelze zde instalovat toroidní nádrž, pouze válcovou. S pozdravem Ing.Pataky - technik
31.10.2013 18:17:45
Jméno:
Lubomír Čiliak Předmět:
Stag300 vs. OmvlDobrý den, dnes jsem navštívil Váš partnerskej servis Chevrolet Plzeň. Z panem Havelkou sme probírali varianty pro manželčin vůz Altea 1,6/75KW. r.v.10/2007 Bylo mi doporučeno Stag 300 ISA2 se vstřikovači Dream, nebo Omvl se stejnými vstřiky. Omvl má prej lépe propracovanej reduktor(rychlejší přenos tepla) Prosím o váš názor pro který systém se rozhodnout. předem děkuji, Čiliak
1.11.2013 9:33:34
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Stag300 vs. OmvlDobrý den.
Pokud máte zájem o zpětnou kontrolu korekcí z řídící jednotky benzínu (OBD), musí se použít zařízení STAG 300 Premium. Stag 300 ISA2 má sice Inteligentní Systém Adaptace (ISA), ale ne základě odezvy korekcí lambda sondy řídící jednotky benzínu. Naše firma sice vstřikovače Dream nepoužívá, ale pan Havelka potvrzuje odzkoušený bezporuchový provoz zatím na cca 60.000 km. Zařízení Omvl nemontujeme, nemohu se tedy k vlastnostem tohoto systému z provozu vyjadřovat. Ing.Pataky - technik
30.10.2013 21:01:28
Jméno:
Klimovič Předmět:
LPGDobrý večer, pane inženýre. Chci si koupit ojetý vůz kombi nerjraději s kubaturou 2l do stáří 5 let a ceny 200 tis.
Potom bych chtěl zamontovat LPG a to u vás. Můžete mi na základě svých dlouholetých zkušeností doporučit nějaké značky/motory, které z hlediska vhodnosti provozu na LPG stojí na čelných místech z pohledu dlouhé životnosti (jezdím 40 tis. ročně). Ano, předpokládám, že optimalizujete režim provozu na plyn pro jakékoliv vozidlo, nicméně by mi udělalo radost
konkrétní doporučení. Samozřejmě s vědomím, že rozhoduje i náhoda, stav motoru, údržba atd. atd. Děkuji.
31.10.2013 10:39:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPGDobrý den pane Klimovič. Z hlediska uvažované montáže zařízení LPG a zamyšleným počtem nájezdu km za rok, bych doporučil vozidla koncernu VW. (Škoda, VW, Audi, Seat atd.)Tato vozidla stáří 5 let mají tzv. tvrzená sedla a ty lépe snášejí mírné zvýšení teploty motoru při provozu LPG. Odpadá tedy u těchto vozidel ochrana ventilů přístřikem benzínu nebo instalace externího přimazávání aditivem. Mají minimum servisních nákladů a dlouhodobou spolehlivost. Nicméně, u všech vozidel bez rozdílu stáří pro úspěšnou montáž zařízení LPG musí být elektrická soustava (kabely, svíčky, cívka (y) a komprese) zcela v pořádku. Pak lze zaručit spolehlivý provoz na LPG. Ing.Pataky - technik
29.10.2013 14:57:42
Jméno:
Radek Ulč Předmět:
dávkování aditivaDobrý den,
existuje tabulka výrobců přímazu na přesné dávkování? Mám podtlakový systém od JLM s rozvětvením do jednotlivých válců. Bohužel , co se týká dávkování, každý tvrdí něco jiného. Děkuji za info . R. Ulč
29.10.2013 18:40:32
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dávkování aditivaDobrý den. Obecně platí (bez rozdílu výrobce), že se pro motory s nižším výkonem do 80 kW nastavuje cca 8-10 kapek za minutu. U motorů s vyšším výkonem nad 80 kW se nastavuje cca 15 kapek za minutu. Nastavení se musí provést ve volnoběhu při zahřátem motoru. V průběhu jízdy se podtlak motoru mění a tím se mění i množství nasávaného aditiva. Důležité je, aby v kontrolní trubičce bylo vždy aditivum. Ing.Pataky - technik
29.10.2013 10:33:47
Jméno:
Stanislav Růžička Předmět:
LPG ve Škodě Octavia IIDobrý den pane Pataky,
uvažuji o montáži LPD do Śkody Oct II 1,6 MPi.rv2008.Můj kolega má namontován STAG 4, co byste mně doporučil Vy? Je nutné k tomuto vozu přimazávání ?
Děkuji za reakci
Pěkný den
29.10.2013 11:11:39
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG ve Škodě Octavia IIDobrý den pane Růžička. STAG 4, dnes již modernizovaný systém STAG 4 Plus úplně pokryje nároky na zabezpečení spolehlivého vstřikování LPG do Vašeho typu vozidla (motoru). Tento systém je odzkoušený provozem a počtem úspěšných montáží. Neměnil bych ho za jiný systém. Přimazávání u tohoto motoru není nutné. Má ještě tzv. tvrzené ventily. Ing.Pataky – technik.
29.10.2013 0:19:59
Jméno:
Hatle Pavel Předmět:
Citigo 1.0 44kWDobrý den,
vážně zvažuji možnost přestavby vozidla Škoda Citigo 2013, 44kW, Mpi na LPG. Chtěl bych se zeptat, zda jste již toto vozidlo (motor) přestavovali a jaký systém doporučujete? Jak dlouho by u vás přestavba trvala??
S pozdravem PH
29.10.2013 7:20:42
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Citigo 1.0 44kWDobrý den. Zrealizovali jsme cca. dvě desítky přestaveb tohoto vozidla (motoru) bez jakýchkoli problémů. Použili jsme systémy kterých jsme výhradními dovozci nebo zástupci pro ČR, zejména tedy Landi Renzo, Lovato a BRC. Na základě provozních dat, mohu doporučit všechny jmenované systémy.Přestavba u nás trvá jeden den. Ing.Pataky - technik
26.10.2013 20:28:51
Jméno:
Jiří Merkl Předmět:
spotřebaDobrý den . V posledním týdnu jsem zaznamenal zvýšenou spotřebu plynu, někde jsem četl že to může způsobovat přechod z letního plynu na zimní. Děkuji za upřesnění letni a zimní plyn.
27.10.2013 6:25:35
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: spotřebaDobrý den. Ano, je rozdílné složení směsi letního a zimního plynu (LPG). Např. zimní má poměr 60% Propanu a 40% Butanu, a letní 40% Propanu oproti 60% Butanu. Je rozdíl i v teplotě varu: tzn. -11,7°C zimní LPG směs a -5,3 °C letní směs LPG. Nemá zde cenu rozebírat další rozdílné vlastnosti. Dobře naprogramované moderní sekvenční systémy si však s tímto rozdílem částečně umí poradit, a tak si zákazník mírný nárůst LPG ani nezpozoruje. Ing.Pataky - technik
Přidat záznam