Diskuzní fórum LPG/CNG
16.9.2013 21:30:58
Jméno:
Antonin Předmět:
mpi/tsidobry den ,rad bych poprosil o radu,zamyslim koupi skoda roomster a prestavbu na lpg ,rozoduji koupi,1,4mpi nebo 1,2 tsi co by bylo vhodnejsí dekuji.
17.9.2013 7:08:25
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: mpi/tsiDobrý den. Z hlediska přestavby na LPG 1,4mpi. Ing.Pataky - technik
16.9.2013 18:50:57
Jméno:
Patrik Kovacs Předmět:
porscheDobrý den,
chtěl bych přestavbu auta porsche cayenne na lpg.
jedná se o motor dfi 3,6 l, 213 kw. Lze tento motor bezproblému přestavět a jaká by byla orientační cena této přestavby.
Děkuji za odpověď.
Kovács
17.9.2013 7:06:59
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: porscheDobrý den. Zatím nelze provést přestavbu u tohoto vozidla. Ing.Pataky - technik
15.9.2013 9:10:29
Jméno:
Marek Předmět:
LPG NOVA GAS - dotazDobrý den,
naskytla se mi možnost koupě Fiatu Qubo 1.4 s již namontovaným LPG systémem NOVA GAS.
O tomto systému jsem nikde nic nenašel, je to bezproblémově a spolehlivě fungující LPG systém a renomovaný výrobce?
Děkuji za odpověď, Marek
15.9.2013 10:28:31
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG NOVA GAS - dotazDobrý den. Nova Gas není systém ale firma. Jejich zařízení nemontujeme a tak nemohu posoudit vlastnosti, provoz a ani spolehlivost.Ing.Pataky - technik
14.9.2013 13:23:38
Jméno:
Ferad Předmět:
O1RSDobrý den, Váš smluvní partner mě bude předělávat auto na lpg a chtěl bych si u Vás pár věcí ověřit.
Jaký systém byste doporučili v případě že se ještě bude možná navyšovat výkon?
On tam chce dávat Lovato EASY FAST, údajně ale systém používá lambdu, ale tuším zde na vašich stránkách jsem někde našel že žádnou lambdu nepoužívá, tak nevím ... (taky se bude dávat reduktor s předehřevem). Údajně by tohle mělo udržet i 220kW.
Jaký je rozdíl mezi Lovato EASY FAST a Lovato EASY FAST SMART ?
Dále bych se chtěl zeptat, jestli poté bude fungovat palubní pc i na LPG, hlavně průměrná spotřeba?
Dále jsem někde zaslechl, že někomu to žere ještě k plynu navíc 1L benzínu, což mi příjde hodně.
Jaké máte zkušenosti, se spotřebou těhle aut. Jezdím tak 8-9l max tak do těch 11L bych se měl určitě vlézt ne?
Dále prej Lovato má prej ochrannou funkci při větší zátěži (otáčkách) vstřikování benzínu pro ochranu sedel ventilů, on mi tvrdí že nic nemají.
Děkuji moc za odpovědi.
15.9.2013 10:25:18
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: O1RS
Dobrý den. Nechce se mi věřit, že jste oslovil našeho smluvního partnera. Tak zavádějíci, vlastně nepravdivou informaci nemohl poskytnout žádný náš partner. Pokud ano, budeme se tím zabývat. Napište mi na technik@autogascentrum.cz jméno a sídlo firmy. Emailem Vám potom zodpovím Vaše otázky. Ing.Pataky - technik
13.9.2013 4:37:48
Jméno:
Radovan Ulč Předmět:
zanesené vstřikovače?Dobrý den,
po natankování údajně nekvalitního lpg došlo prý k zanesení vstřikovačů na Captivě (nějakou lepkavou tekutinou, podobnou oleji), které se musí komplet vyměnit ( jsou KO i po ultrazvukovém čistění). Otázka zní:je nutný mimo filtru pevné fáze, také filtr kapalné fáze na systému BRC? Do kterých místa systému má být osazen, resp., kde ho mám hledat? Může tento filtr zabránit zanesení vstřikovačů? Jaká je cena těchto vstřikovačů?
Děkuji za odpověď.
13.9.2013 10:51:14
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: zanesené vstřikovače?Dobrý den. V první řadě je nutno říct, že ne vždy se musí jednat apriori o nekvalitní plyn. Pokud je teplota plynu kolem 50°C a vyšší, může docházet ke kondenzaci a vytváření vámi popisované lepkavé hmoty. Každá plynová soustava má filtr kapalné fáze a filtr plynné fáze. I filtr kapalné fáze se musí kontrolovat a případně mechanicky vyčistit. U filtru plynné fáze se vyměňuje celý filtr, případně jenom vložka. Obraťte se na autorizovanou firmu. Ceny vstřikovačů jsou rozdílné podle typu. Obraťte se na náš sklad. Ing.Pataky - technik
12.9.2013 9:23:25
Jméno:
Stanislava Předmět:
LPG Hyundai i30Dobrý den,
v prosinci 2012 jsme zakoupili Hyundai i30 combi 1,6 včetně přestavby na LPG. Na jaře nám začala po startu při přepnutí z benzínu na lpg blikat kontrolka čerpadla a snížil se na chvíli výkon (auto zpomalilo a bylo těžší se dostat na původní rychlost). V servisu Hyundai nám několikrát přehráli software. Chvíli byl klid, ale v létě a nyní se tyto potíže opakují, občas auto při jízdě na lpg dokonce "zdechne". Problémy se vyskytují hlavně při studeném motoru, při kratší době jízdy. V servise opět závadu nenašli, jen přehráli software. Máme najeto cca 16 000 km. Můžete poradit o jaký by se mohl jednat problém?
Děkuji
12.9.2013 12:50:37
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG Hyundai i30Dobrý den. Prodejce by měl aktivovat diagnostiku v programu a vyčíst možné příčiny závad. Ing.Pataky - technik
10.9.2013 22:01:58
Jméno:
Horejs Předmět:
Hyundai i30 - ventilyDobry den, několik prispevku nize jsem psal ohledne problemu s ventily u i30 (po 40 000 km) a neuznanou zarukou v autorizovanem servisu Hyundai. Z diskuze zde jsem vydedukoval, ze nejspise budu mit standardne primazavani systemem VSR, nebo alespon bych mel mit (auto jsem kukopval v dubnu 2012). Spočítal jsem si tedy spotřebu benzínu a vychází mi 0,2 litru na 100 km. Muzete mi prosim rici, zda je tato hodnota pro primaz dostatecna? Je vubec primaz aktivni – vezmu-li v potaz rozjezdy na benzin, tak na primaz opravdu moc nezbyva, ne-li nic. Vim, ze tady hodne spekuluji, ale byl bych vam vdecen za vas nazor. Potrebuji nejaky argument na uznani zaruky – v servisu me stále odbyvaji, ze je to normalni bezna věc u motoru s LPG. Cena opravy byla predbezne stanovena na 15 000 Kc.
12.9.2013 8:04:10
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Hyundai i30 - ventilyDobrý den. Firma BRC doporučila nastavení hodnot přístřiku benzínu. Při školení byly všechny firmy Hyundai s těmito hodnotami seznámeny. Vámi uváděná spotřeba benzínu na 100 km je sice nižší, ale záleží i na vašem způsobu provozování vozidla. Nemám žádné podložené podklady z diagnostiky pro posouzení a argumentaci v prospěch či neprospěch kohokoli. Ing.Pataky - technik
10.9.2013 19:34:06
Jméno:
Krejčí Předmět:
Dotaz na systémDobrý den rád bych se zeptal na doporučený systém LPG na Peugeot 207 1,4 59kw a je nutné přimazavání? Děkuji za odpověď a s pozdravem Krejčí
12.9.2013 7:51:18
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dotaz na systémDobrý den. Doporučuji zařízení firmy Lovato a systém Easy Fast Smart. Obecně do vozidel Peugeot přimazávání neinstalujeme, pouze na přání zákazníka když chce mít jistotu ochrany ventilů. S pozdravem Ing.Pataky - technik
9.9.2013 17:22:45
Jméno:
Radek Předmět:
Návod k obsluzeDobrý den, před dvěma týdny jsem koupil Škodu Felicia 1,3 mpi 55 kw z roku 1999. Je to moje první lpg a nevím jak se s ním zachází, můžete prosím poradit základní ovládání a co ty diody znamenají, případně odkázat kde to najít? K vozu žádné další dokuemnty nemám, TP mi ještě neposlali.
Prodejce mi jen řekl že se to přepne samo. Je tam přepínač a vedle červená a žlutá kontrolka, dále jsou další diody (myslel jsem že jsou to indikátory paliva), které nikdy nesvítí. Teď po asi 150 km se motor při lpg dusí a nejede to, na benzín to jede celkem normálně, i když se mi jednou stalo po celodenním stání že to trochu zachcípalo i na benzín. LPG jsem dotankoval a je ho plná nádrž.
10.9.2013 10:26:58
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Návod k obsluzeDobrý den. Stále nevím jaké zařízení a zejména systém je ve vašem vozidle. Firma BRC má několik systémů. Proto berte mé vysvětlení informativně. Obecně platí, že na přepínačích jsou dvě LED diody. Jedna indikuje provoz na plyn a druhá na benzín. Automat se chová tak, že dioda LPG změní barvu na oranžovou pro dosžení teploty vody a otáček pro přepnutí. (cca 40°C a 1600 ot/min. Po přepnutí na plyn se tato barva změní na zelenou a červená (benzín) zhasne. Další diody (3 nebo 4 /zelené/) indikují stav nádrže. Svítí-li čtyři, znamená to plnou nádrž. Postupně pohasínají ve 3/4, 1/2, 1/4 a rezerva.Ing.Pataky - technik
9.9.2013 10:26:57
Jméno:
Julínková Předmět:
volkswagen passat 1.8 - cukáníDobrý den,
mám auto volkswagen passat 1.8 (rok výr. 98.), při řazení a přidávání plynu cuká, dusí se a má slabý výkon. Během měsíce bylo auto 2x na opravě, měnily se 3 vadné ventily, ovšem při startu auto stále klepe. Nikdo mi doposud nebyl schopen říct, čím jsou tyto závady způsobeny. Proto Vás prosím o radu. Děkuji
9.9.2013 11:15:03
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: volkswagen passat 1.8 - cukání
Dobrý den. Váš dotaz je pro mě dosti zmatečný. Patrně jste neměnili ventily ale vstřikovače. Neuvádíte, jaké zařízení LPG je namontované ve vašem vozidle. Výrobce a typ zařízení. Příčiny cukání a slabého výkonu způsobuje mnoho faktorů. Bez diagnostky nedokážu poradit.Ing.Pataky - technik
7.9.2013 20:53:36
Jméno:
Jiří Fiedler Předmět:
Svévolné přepínání z LPG na benzínProsím o radu. Mám Audi A4, r. v. 2002, motor 1.8 Turbo (110 kW), LPG Landi Renzo.
Velmi často se mi stává, že se sytém svévolně v průběhu jízdy přepíná z LPG na benzín. Zpravidla při jízdě s vyřazeným rychlostním stupněm, či při při jízdě bez plynu - brzdění motorem. Motor je ohřátý na provozní teplotu a dělá to i při plné nádrži LPG. Počáteční přepnutí z benzinu na LPG po nastartování studeného motoru proběhne cca při dosažení teploty 40 st., což si myslím, že je v pořádku. Při stojícím voze na volnoběh s režimem LPG běží motor normálně a k přepínání nedochází. V servisu po napojení diagnostiky na ŘJ LPG nebyly zjištěny žádné zaznamenané poruchy či chyby.
Děkuji.
8.9.2013 9:00:12
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Svévolné přepínání z LPG na benzínDobrý den. Z Vašeho popisu projevu závady usuzuji, že problém by mohl být se snímáním podtlaku. Může být zanesený vzduchový filtr, nebo nedostatečně uzavřený kryt vzduchového filtru. Stejně tak mohou být nečistotami zanešené vstřikovače a filtr plynné fáze LPG. Je třeba provést důkladnější diagnostiku. Ing.Pataky - technik
6.9.2013 10:51:24
Jméno:
Oldřich Kupec Předmět:
Přepínání nádrže -doplněníDoplnění údajů: auto ix20 1,4,spotřeba 8,2l automobilu, systém brc, ujeté km jsou po automatickém přepnutí po vyjetí plné nádrže, která je předtím doplněna na automatické vypnutí čerpací stanice, po výpočtu z vašich údajů se mi zdá ujetá vzdálenost nižší. Je-li nastavení prováděno plovákem dle výkresu, tak je možná asi jeho úprava a ptám se:: má tato úprava vliv na spotřebu automobilu? Doufám, že je to všechno, děkuji.
6.9.2013 14:16:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přepínání nádrže -doplněníProvoz na benzín: 8,2 l/100 km > provoz na LPG (navýšení podle stylu jízdy a stavu motoru o 15-20%) tedy 9,84 l/100 km. Do nádrže o objemu 46 l lze natankovat cca 36,8 l LPG. Při výše zmíněné spotřebě by byl teoretický, dojez cca 370 km. Vy jste najel o 30 km méně. Patrně nebudou správně nastavené korekce mapy vstřikování a tak je spotřeba vyšší. Může to být ale i nekvalitním plynem. Samotné postavení plováku v nádrži samozřejmě nemá vůbec vliv na spotřebu. Ing.Pataky - technik
6.9.2013 2:02:44
Jméno:
Miroslav Slavík Předmět:
Renault EspaceDobrý den, pane Pataky - sleduji Vaše fundované odpovědi na tomto foru již delší dobu a domníval jsem se, že u mého vozidla nevznikne takový problém, že se budu muset také osobně zúčastnit, ale nastala chvíle, kdy jsem nucem požádat Vás o radu. Před nedávnem jsem po 10 ti letech vyměnil nádrž na LPG u vozidla Renault Espace 2.2 - sytém LandiRenzo IGS - IG1 - najeto na LPG cca 150.000 km. Mám dva problémy. 1) Čím dál častěji se mi stává, že při přepnutí na LPG jede motor pouze na tři nebo dva válce. Občas začne jet na dva nebo tři i při jízdě na LPG v nízkých otáčkách. Někdy pomůže opakovaně protůrovat motor, nebo přepnout na benzin a poté zpět na LPG, ale v poslední době už málokdy. 2) Druhý problém spočívá v tom, že mi při zahřátém motoru, čím dál víc kolísají otáčky na volnoběh a často se stane, že motor otáčky neudrží vůbec a chcípne. Opakovaně jsem byl na seřízení u Fedora, ale vždy pouze nastavili parametry, ale závady se tím neodstranily. Děkuji za Váš názor na moje problémy s LPG.
6.9.2013 7:21:28
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Renault EspaceDobrý den pane Slavík. Děkuji Vám za slova uznání k fóru. Domívám se, že oba problémy souvisí ani ne tak s nastavením parametrů (tím nezpochybňuji nastavení parametrů u pana Fedora), ale se znečištěním nebo poruchou obou krokových motorků na dávkovacím zařízení. Systém IGS je starší zařízení které se už dnes nemontuje a nevyrábí, a tak i máme omezený přístup k získání a výměně ND (krokových motorků). V některých případech se stávalo, že se regulační kolík vytočil ze svého feritového jádra (případně, že se feritové jádro rozdrtilo a tak regulační kolík který je ze železa ve feritovém jádru poskakuje a tím špatně dávkuje plyn. Jeden krokový motorek slouží k dávkování ve volnoběhu a druhý je určený pro chod. Možná bude stačit rozdělat motůrky (musí být zvýšená opatrnost, aby se regulační kolík nevytočil z jádra) a vyčistit. Pak se musí opět nastavit parametry. S pozdravem Ing.Pataky - technik
5.9.2013 16:33:16
Jméno:
Oldřich Kupec Předmět:
Přepínání nádržeJe v 46l nádrži na lpg správné nastavení přepnutí na benzín při ujetí340km. Spotřeba za delší období je 8,2l, počítáno přes ujeté km a tankované palivo u jednoho výdejního místa? Může mít změna nastavení vliv na spotřebu? Systém je asi brc..Děkuji
5.9.2013 19:36:57
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přepínání nádržeViz. Kolik plynu je v nádrži.Nastavení čeho má mít vliv na spotřebu? Spotřeba 8,2 litru je myšlena pro jaké vozidlo? Z obsahem 1,2 , 1,4, 1,5, 1,8, 2,0 , 2,4 , 3,2 , 3,6, 4,2....
5.9.2013 14:46:29
Jméno:
Béďa Předmět:
LPG Hyundai
Svůj dotaz směřujte na Hyundai.
5.9.2013 19:30:01
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG HyundaiOK
Přidat záznam