Diskuzní fórum LPG/CNG
27.2.2012 8:01:40
Jméno:
Jaroslav Hloušek Předmět:
Honda civicDobrý den, zvažuji montáž LPG do mé Hondy Civic 1.4 66kW (1998). Slyšel jsem o tom, že hondy z devadesátých let nepotřebují přimazávání ventilů. Rád bych se zeptal, co je na tom pravdy?
Moc děkuji za odpověď a přeji hezký den.
27.2.2012 12:45:05
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Honda civicOdpověď v emailu.
25.2.2012 8:42:05
Jméno:
Honza Předmět:
mondeo 2.0 duratecDobrý den,chtěl bych vás poprosit o radu jestli je u tohoto motoru nutno mít přimazávání ventilů.jedná se o ford mondeo 2.0 duratec,r.v.2004.Jaký je váš názor.
Moc děkuji Jenšík
25.2.2012 9:16:43
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: mondeo 2.0 duratec
Dobrý den. Bezpodmínečně ano. S pozdravem Ing.Pataky - technik
23.2.2012 20:10:07
Jméno:
Stanislav Předmět:
DotazObracím se prozbou na Vás, pane Ing.Pataky .V jedné nejmenované firmě mi řekli , že když je sicí potrubí z tenšího ocelového plechu, je zapotřebí demontovat celé potrubí a navařit na ně matičky .Mam s toho strach ,že to nebude dobře uvedeno do puvodního stavu-tyka se to hlavně těsnění ...jde o Mitshubishi. Umíte si s tím poradit vy nějak jinak.Jestli ano,tak se rád obrátim na Vaši provozovnu.Děkují předem za vyjádření a dobré reference na Vaši provozovnu.
24.2.2012 7:32:52
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: DotazDobrý den pane Stanislav. Děkujeme za pochvalu naší firmy. Patrně v dobré víře chtěla nejmenovaná firma zajistit stabilitu průchodky do sání navařením matičky. Je to zcela neprofesionální a zbytečné. I do plechu tloušťky 0,8 vrtáme závit pro průchodku a její pevnost zajišťujeme specielním vytvrzovacím lepícím tmelem. Tento technologický postup se zcela osvědčil. S pozdravem Ing.Pataky - technik
23.2.2012 15:34:00
Jméno:
Jiří Korec Předmět:
LPG dp C3Pane Inženýre, děkuji za rychlou odpověď. moje C3 má najeto 66000 km a zbývá mi cca 800 km(2měsíce) do pravidelné kontroly po 30000, kterou provádím v autorizovaném servisu. Součástí této prohlídky by dle servisní knížky měla být i výměna zapalovacích svíček. Ctěl jsem se zeptat, mám si je nechat vyměnit a když jsou nové budou spolehlivě fungovat i na LPG, nebo si je nenechám vyměnit a při přestavbě namontujete jiné svíčky určené pro LPG? Jde mi jen o to abych pak doma "v šuplíku" neměl fugl nové zapalovací svíčky naprosto k ničemu. Dále jsem se chtěl zeptat, když už budu v servisu mám si nechat něco překontrolovat důkladnějí, kvůli eventuelním možným potížím při provozu na LPG?
Děkuji Korec
24.2.2012 7:40:13
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG dp C3Dobrý den pane inženýre. Začnu problematikou svíček. Jsme zastánci používání svíček předepsaných výrobcem. Pouze v ojedinělých případech je nutno měnit za svíčky LPG. Týká se to zejména 3-packových. Není to ale pravidlo. Pokud je zapalovací systém v pořádku (kabely, cívky) tak je dostatečná jiskra pro zapálení směsi LPG-vzduch i na nich. Z toho je jasné, co bych doporučoval v servisu před montáží zkontrolovat. Myslím, že u C3 nebude třeba použít svíček LPG. S pozdravem Ing.Pataky - technik
23.2.2012 13:11:14
Jméno:
Josef Neubauer Předmět:
LPG obecněDobrý den,
naše firma uvažuje o kupi 2ks VW CADDY a následnou přestavbu na LPG. Ještě nemáme v této oblasti žádné zkušenosti a proto by nás zajímala orientační cena přestavby, jaká je asi průměrná spotřeba po přestavbě oproti benzínu a zda nedojde k "lenosti" vozu po přestavbě. Sníží se nějak silniční daň při používání LPG ?
Děkuji
24.2.2012 8:12:10
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG obecněDobrý den pane Neubauer. Do vozidla VW CADDY (1,4. 1,6) je nutno instalovat vícebodové sekvenční bezúdržbové vstřikování. Na českém trhu zastupujeme nejvýznamnější značky např. BRC, Landi Renzo, Lovato, AcGas a další. Cena je závislá i od druhu použitého systému – standardní nebo s ISA, OBD atd. Do vozidla VW CADDY bych doporučoval systém STAG 4 PLUS za cenu 26.500 Kč včetně DPH. V případě realizace dvou vozidel, by byla cena za jedno vozidlo 25.000 Kč včetně DPH. U sekvenčně vstřikovaných vozidel je nárůst spotřeby oproti benzínu o cca 10-15% vyšší (podle stavu motoru-komprese, zapalování atd.). Pokles výkonu může být cca 5%, co běžný motorista nemá šanci poznat. Vozidla s namontovaným zařízením LPG jsou od silniční daně osvobozeny. S pozdravem Ing.Pataky - technik
23.2.2012 12:25:04
Jméno:
Martin Černý Předmět:
dotazDobrý den pane Pataky,
mám jeden dost obecný dotaz - chtěl bych se Vás zeptat, zda nevíte, případně zda nemáte zkušenost, jestli je po přestavbě na LPG nutné kontaktovat pojišťovnu a upravit pojistku k povinnému ručení a k havarijnímu pojištění. Mám obavu, aby v případě pojistné události pojišťovna neodmítla plnění s tím, že došlo ke změně na vozidle, která podléhá změnám pojistné smlouvy. Vím, že se této oblasti zřejmě nijak intenzivně nevěnujete, jen se ptám, jestli nemáte nějakou svou zkušenost.
Předem mockrát děkuji a přeji hezký den
Martin Černý
24.2.2012 8:21:15
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den pane Černý.Montáží alternativního pohonu LPG jste zvýšil hodnotu Vašeho vozidla.Doporučujeme navštívit pojišťovnu a dohodnout případné změny ve smlouvě týkající se zvýšení této hodnoty.S pozdravem Rudolf Apfelthaler - legislativa
23.2.2012 8:46:10
Jméno:
Jiří Korec Předmět:
LPG do C3Vážený pane Inženýre,
měl bych zájem o montáž LPG do mého vozu Citroen C3, 1.1i. Na Vaší společnost mám velice dobré reference, proto jsem na 100% rozhodnut, že pokud budu LPG montovat, bude to u Vás (ten kousek z Klatov k Vám nehraje roli) Můžete mi prosím říci, jaký systém by byl pro mé auto vhodný (určitý kompromis mezi cenou a kvalitou), nepotřebuji zrovna nejlevnější řešení, jde mi hlavně o spolehlivost. Dále jsem se chtěl zeptat, slyšel jsem že je problém s ukazatelem paliva při chodu na LPG, můžete i prosím říci jak to je, popř.zda je to možné odstranit? Jak je to s vyřešením "papírové války", co si musím zařídit sáma co uděláte Vy? Poslední věc.Je nutné u mého vozidla přimazávání ventilů?
Děkuji za odpověď
S pozdravem
Ing. Jiří Korec
23.2.2012 9:27:07
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG do C3
Dobrý den pane Ing.Korec. Máte velice rozumný přístup k zamýšlené zástavbě zařízení LPG. Těší nás, že jste se na základě dobrých referencí rozhodl pro montáž u naší firmy. Doporučuji tedy vícebodové sekvenční vstřikování STAG 4 PLUS za cenu montáže 24.000 včetně DPH. Ne všechna vozidla francouzské výroby mají problém s odečítáním množství benzínu při provozu na plyn. Po restartu, se hodnoty množství benzínu v nádrži vrátí zpět do reálních hodnot. Emulátory (zařízení pro eliminaci) nepokryjí všechny typy a modely. Pokud tento problém nastane, předem na to zákazníky upozorníme. Nutnost přimazávání se za dobu montáží vozů Citroen nepotvrdilo. Pro klid v duši, lze instalovat systém Vap Saver nebo Flash Lube za 1500 Kč.S pozdravem. Ing.Pataky - technik
22.2.2012 20:01:28
Jméno:
Kadlec Předmět:
dotazDobrý den.Z Vašeho fora kterej jsem si pročetl jsem se dozvěděl že uživatelé Lpg trápí především problémy s ventily..Já osobně Lpg v osobním voze mám a jsem s ním moc spokojenej zatím autíčko šlape jako hodinky.Ale stále mám velké obavy s ventilů a sedel.Mám najeto na Lpg asi 15km mám v autě přimazávání flashube.Mohu se zeptat jestli můžu nějak zjistit jestli jsou ventily v pořádku a nebo musím rozebrat auto a tím to zjistím jestli jsou vůle v pořádku a ventily také.Právě že vlastním auto které musí mít přimazávaní a že sedla jsou ohrožena.Mám vůz Honda rok výroby 2009 máte s tím to vozem zkušenost.Zjistil jsem ze podle servisní knížky se ventily seřizujou v 50tis km. Děkuji moc za odpověd
23.2.2012 7:19:56
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den.Ano, vůle ventilů se dají zjistit měrkami bez náročné demontáže motoru. Nezaznamenali jsme problémy u vozů Honda po zástavbě LPG.S pozdravem Ing.Pataky - technik
22.2.2012 18:05:04
Jméno:
Ladislav Kostka Předmět:
problémy s plněnímDobrý den, mám takový problém - přijel jsem k čerpací stanici a při spuštění tankování nešlo palivo doplnit. V toroidní nádrží i na elektronickém ukazateli paliva kontrolky ukazují plnou nádrž i když je ujeto 420km. Prosím o nějaké informace co může být toho příčinou a zda je možnost tuto závadu opravit sám. Jedná se o Seata Ibizu 2003 - nádrž místo rezervy v kufru. Předem děkuji za odpověď. Kostka
22.2.2012 19:07:28
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: problémy s plněnímDobrý večer. Patrně zústal viset regulační plovák hladiny v horní (naplněné) poloze. Často stačí poklepat na nádrž gumovou palicí. Pokud to nepomůže, navštívte odborný servis.
S pozdravem Ing.Pataky - techni
21.2.2012 15:12:57
Jméno:
Omar Předmět:
Citroen C4 Dobrý den,
mám zájem o přestavbu vozidla Citroen C4 hatchback na LPG.
Obsah motoru 1.6i, 16 V, 88 kW, přihlášení do provozu 8/2009, typ motoru 5EW
nebo 5FW (je to špatně rozpoznatelné).
Z jedné Vaši partnerské firmy mi došla níže uvedená nabídka. Byl bych Vám vděčný, pokud by jste mi z toho uvedeného výběru doporučil dle Vašeho názoru nejvhodnější systém pro toho mého "Francouze".
Děkuji Teriaki
p.s. Dík Vaši firmě a poskytovanému poradenství jsem se rozhodl pro firmu, která je Vašim partnerem (Olomouc). Přeji hodně spokojených zákazníků...ale i fanoušků.
Systémy:
Compact Verde nebo I plus, Vito
toroidni podle prumeru a vysky snimani hladiny
Polar Verde nebo I plus
Alaska toroidni podle prumeru a vysky snimani hladiny
Stella EOBD Verde nebo Horizont Alaska
toroidni podle prumeru a vysky snimani hladiny
Stag 4 Valtec
Alaska toroidni podle prumeru a vysky snimani hladiny
Stag premium Valtec 34
Alaska toroidni podle prumeru a vysky snimani hladiny
Lovato EF smart Lovato Alaska
toroidni podle prumeru a vysky snimani hladiny
21.2.2012 19:39:55
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Citroen C4Dobrý večer pane Teriaki. Velice nás těší, že si naše poradenství natolik vážíte. Děkujeme. Snažíme se podle možností podávat lidovou formou seriózní informace o zařízeních LPG. Vámi vyjmenované systémy kromě dvou posledních řady STAG a Lovato Easy Smart nemontujeme. Ty ostatní tedy nemohu erudovaně hodnotit, ale podle minimální frekvence použití patrně zaujímají spodní příčky širokého seznamu zařízení na trhu. Pro Vaše vozidlo jsou vhodná zařízení STAG 300 ISA2 (inteligentní systém adaptace) i Lovato Easy Fast Smart. Doporučuji Lovato Easy Fast Smart. S pozdravem Ing.Pataky - technik
21.2.2012 7:27:26
Jméno:
Michal Pešek Předmět:
Citroen BerlingoDobrý den, včera večer jsem Vám psal ohledně Citroenu Berlingu 1,6i 80Kw (2009) a chci se ještě zeptat, zda-li je vhodný stag 4 plus? Byl mi nabídnut Vašim autorizovaným kolegou. Nerad bych udělal nějakou chybu ve výběru. Děkuji za odpověď.
21.2.2012 7:48:57
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Citroen BerlingoDobrý den.Ano STAG 4 Plus je taky vhodný do Vašeho vozidla. Doporučoval jsem STAG 300 ISA2 (který je sice o něco dražší) proto, že tento systém má inteligentní adaptaci (přizpůsobení) na změny vlivem provozu. Obecně je elektronika novějších vozidel francouzské provenience citlivá na jakékoli anomálie spalované směsy (OBD,EOBD).Pomocí systému STAG 300 ISA2 lze provádět úpravy, které Stag 4 neumí. S pozdravem Ing.Pataky - technik
20.2.2012 21:16:33
Jméno:
Antonín Předmět:
hyundaiDobrý večer, jsem celkem v údivu, že doporučujete přestavby na vozy Hyundai I30, tyto motory mají tak měkká sedla ventilů, že se cca po 60 000km na lpg zcela jistě zaklepou. Je mi líto těchto zákazníků kterým nikdo neřekne pravdu( v honbě za ziskem), a žádné flash, nebo saver jim nepomůže, to je jen psychopomůcka.Hlavně neodpovídejte že máte desítky úspěšných montáží a že vše funguje, ano , zpočátku to funguje, pak to hůř startuje, pak je hlava motoru dolů, oprava cca 20000kč a úspora je v tahu.
20.2.2012 22:16:23
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: hyundaiDobrý večer pane Antonín. Vliv spalování LPG na sedla ventilů zkoumají celé týmy techniků všech renomovaných výrobců. Na základě jejich analýz byly některé programy doplněny o možnosti, umožňujících přístřik benzínu v celém rozsahu otáček, zejména těch vyšších. Tomu se říká systém VSR. Flash Lube a Vap Saver používáme jako jednu z dalších variant. Nemá smysl s Vámi vést polemiku, když vy víte, že se ventily „zcela jistě zaklepou“ Patrně máte bohaté zkušenosti s vozidly i30 na LPG po 60-ti tisících km. S pozdravem Ing.Pataky - technik
20.2.2012 19:48:04
Jméno:
Michal Pešek Předmět:
Citroen BerlingoDobrý den, chtěl bych předělat auto na plyn. Jedná se o Citroen Berlingo 1,6i 80kw, rok výroby 2009. Prosím o doporučení nějakého z Vámi nabízených systémů vhodných pro toto auto. Děkuji za odpověď..
20.2.2012 22:19:26
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Citroen BerlingoDobrý večer pane Michal. Osvědčili se systémy BRC – Plug/Drive a AcGas – Stag 300 ISA2. Cena montáže je u BRC 28.000 a u AcGas 27.000 Kč včetně DPH. S pozdravem Ing.Pataky - technik
20.2.2012 16:50:38
Jméno:
Lukas Zavadil Předmět:
seřízení lpgDobry den koupil jsem alfu romeo 156 v6, se zabudovanym systemem tartariny montovany cca pred 10ti lety, auto delsi dobu stalo a plyn nefunguje, muze to mit spojitost se svickami???dale je tam praskla hadicka vzduchu do sani, diky za radu...
20.2.2012 17:48:07
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: seřízení lpgDobrý den.Systém Tartarini nemontujeme. Nicméně, příčin nefunkčnosti může být několik. Pokud systém ani nepřepne do LPG, tak netěsnost sání a svíčky jsou druhořadou záležitostí.Pouze diagnostika v odborném servisu odhalí pravou příčinu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
18.2.2012 16:58:58
Jméno:
Karel Klimo Předmět:
LPG obecněDobrý den pane inženýre. Známému se u "klasického paliva" propálil píst jeho odkapáváním do spalovacího prostoru.
Zajímalo by mě, zda taková závada může nastat i u vstřiků lpg, například nějakou netěsností. Jinými slovy, zda se lpg může během provozu také dostat do spalovacího prostoru buď v nevhodnou dobu nebo nadměrném množství. Popřípadě, nastane-li podobná závada vstřikovacího ventilu, zda je řidičem rozpoznatelná dříve nežli může dojít k nějaké destrukci. Informuji se z důvodu, že mám sám zájem o přechod na lpg. Předem děkuji.
18.2.2012 21:06:44
Jméno:
Autogas Centrum spol. s r.o. Předmět:
RE: LPG obecněDobrý večer pane Klimo.Máme 20-ti letou historii a zkušenosti s montáží LPG od podtlakových, jednobodových a až po dnešních vícebodových vstřikováních LPG, ale s podpálením-propálením pístů vlivem LPG jsme se ještě nepotkali. Někteří automechanici tvrdí, že k tomu teoreticky může dojít při dlouhodobé chudé směsy? Nemáme to ale prakticky ověřené. Stává se dosti často, že jakákoli závada na vozidle s LPG se automaticky svádí na plyn. V případě, že by vstřikovač plynu propouštěl, elektronika motoru OBD (Check-Engine) to zaznamená a rozsvítí kontrolku závady motoru. Zařízení LPG do vozidla by měla montovat pouze odborná firma, která rozhodne o správném systému-zařízení, umí ho naprogramovat a diagnostikovat. Při honbě za nejnižšími cenami montáže, zákazníci často svěří své vozidlo různým „garážníkům“ a pak se nad výsledkem nestačí divit. S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam