Diskuzní fórum LPG/CNG
13.1.2012 9:23:34
Jméno:
Michal Borovec Předmět:
vhodný STAGDobrý den,
vlastním Citroen C5-II, 2.0i 16v, r.v.2005, označení motoru RERJFB(C)?, a V dubnu loňského roku jsem si nechal instalovat LPG systém STAG. Původně jsem chtěl Stag 300+ a to zdůvodu, že motor tohoto auta má proměnné časování otvíraní ventilů, závislé na pokynech řídící jednotky. Ovšem "nějakým" nedopatřením mě byl instalován Stag 4, který začal druhý den po montáži dělat problémy. Po cca. 4 měsících se přišlo u jiného LPG servisu na to, že to není 300+, ale 4 . Po urgencích na reklamaci mě majitel ubezpečil, že stačí přehrát software z Stag 4 na Stag 4+, který má být totožný se Stag 300+, jen je menší řídící jednotka. A tak se i stalo.
Můje dotaz:
1) Je Stag 4+ schopen bezpróblemové "komunikace" s motorem, potažmo řídící jednotkou mého vozu? Není v tomoto případě pro tento typ motoru výhodnější Stag 300+, nebo Premium?
Při řazení např. ze stupně 2 - 3 a delším sešlápnutí spojky mě padají otáčky motoru tak rychle, že při mínusových teplotách a delším stání, dochází i k "chcípnutí" motoru za jízdy, při vyšších teplotách padnou otáčky pod 600 ot/min a vzápětí se vyšvyhnou na svůj normál. Začalo to dělat po seřízení Stag řídící jednotky, kvůli bohatosti směsy.
2) Může to být důsledek chybného seřízení? Může být přímá souvyslost s LPG?
To stejné dělá motor vozu mého kolegy z práce, také po seřizování řídící jednotky LPG u stejného servisu(má Stag). Ovšem u Ford Mondeo r.v.2000. Ovšem jemu dochází k shasnutí motoru pravidelně.
Děkuji za odpověď a v případě nutnosti jsem ochoten přijet do vašeho servisu.
Borovec Michal
13.1.2012 10:39:14
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: vhodný STAG
Dobrý den pane Borovec. Stag 300 Plus oproti Stag 4 Plus je určen pro víceválcová vozidla (víc než 4 válce). Označení Plus u obou řídících jednotek umožňuje obohacení-ochuzení směsi v celém rozsahu otáček. Z toho vyplývá, že montážní firmou byla zvolena správná řídící jednotka Stag 4 Plus. ISA2 je autonomní systém adaptace na základě podtlaku a Premium na základě odezvy od korekcí řídící jednotky benzínu. Protože máte montáž ještě v záruce, musíte si nechat bezplatnou výměnu komponentů pro odstranění závad na montážní firmě. Sdělte mi montážní firmu na technik@autogascentrum.cz .U nás se můžete objednat, ale za diagnostiku a opravu zaplatíte v naší hodinové mzdě. Bez diagnostiky nelze dělat žádné závěry.S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.1.2012 18:45:53
Jméno:
Branda Předmět:
Dlouho na benzínDobrý den mám problém LPG funguje dobře ale při teplotě kolem osmi stupňů jedu na benzín asi 4km a výše co stím. Mám v autě Lpg montované v italie sitém BRC sekvenční vstřikování .Děkuji za odpověď.
11.1.2012 19:08:47
Jméno:
Karel Barták Předmět:
RE: Dlouho na benzínDobrý večer, nechci zasahovat do diskuse...záleží na tom, zda je systém BRC vybaven čidlem teploty vody, pokud ne, vstřikování se řídí podle teplotního čidla na liště vstřikovačů...u některých vozidel je v zimních měsících trošku problém, jelikož je lišta ofukovaná studeným vzduchem a tím dochází k delším časům pro přepnutí, i když je motor dostatečně prohřátý, doporučuji u firmy doplnit systém o čidlo teploty, naprogramovat a pak bude po problémech, dodělávali jsme to tak na více vozidlech a fungovalo to....AutoGas Barták
11.1.2012 18:09:45
Jméno:
René Brichta Předmět:
LPGDobrý den. Chtěl bych koupit ojetý vůz Mazda Tribute r.v. 2002 obsah 1982ccm. Lze do tohoto vozidla namontovat LPG a jaký typ doporučujete. Slyšel jsem, že japonci mají problémy se zaklepáním ventilů. Děkuji. Brichta
12.1.2012 7:15:27
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPGDobrý den pane Brichta. Doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování s přimazáváním ventilů Flash Lube nebo Vap Saver. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.1.2012 11:30:52
Jméno:
Kabele Petr Předmět:
Monáž lpgDobrý den. Chci se zeptat, mám nový (ojetý) Ford Mondeo r.v. 2008 o obsahu 2,5 benzín s mototem s oznacením HUBA,162kw. Potřebuji vědět jestly si u vás můžu namontovat lpg? Za kolik by to u vás cca bylo? Jsem od vyškova a potreboval bych vědět kde máte nejblišího partnera a hlavně jakého mě doporučíte na tom my dost záleží. Děkuji Kabele Petr
11.1.2012 12:02:14
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Monáž lpgDobrý den pane Kabele. Ano, nic nebrání zástavbě zařízení LPG do Vašeho vozidla. Označeni HUBA je pouze označení kódu motoru. Montáž lze objednat u nás ve Strakonicích za cca 30.000 Kč včetně přimazávání (ten doporučuji) a DPH. Cena montáže závisí na druhu a systému sekvenčního vstřikování. Podrobnější informace Vám mohu sdělit na čísle 602 518 625. Nebo si můžete vybrat firmu z Vašeho regionu z naši partnerské sítě. (vpravo nahoře) S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.1.2012 6:20:47
Jméno:
Linhart Předmět:
2.0 FSI 110kWDobrý den,
chtěl bych se informovat na možnost a cenu přestavby Škody Octavie 2.0 FSI 110kW, rok výroby 2005, kód motoru BLR.
Jaká je nyní u vás ve Strakonicích čekací doba na montáž?
Děkuji za informace
11.1.2012 7:40:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: 2.0 FSI 110kWDobrý den pane Linhart. V současné době náš renomovaný výrobce zařízení LPG (BRC – jsme výhradními dovozci pro ČR) nedoporučuje montáž zařízení pro Váš typ motoru s motorkódem BLR. Zde, na našich stránkách se v dohledné době objeví sekce se seznamem vozidel s přímím vstřikem, vhodných pro zástavbu LPG. Tento seznam se bude rozšiřovat podle doplňování našich dodavatelů. S pozdravem Ing.Pataky - technik
10.1.2012 21:25:13
Jméno:
Blažek Předmět:
množství paliva Dobrý den, mám ve vozidle toroidní nádrž o velikosti 59L,nikdy se mi však do ní nepodařilo natankovat větší množství lpg než 42 L,vozidlo přepne na benzin a dle mého odhadu v nádrži ještě zbývá cca 8L plynu jelikož první natankování po montáži bylo cca necelých 50l,je toto normální nebo je potřeba nějaké seřízení? děkuji za odpověď, s pozdravem Blažek
11.1.2012 7:25:15
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: množství paliva Dobrý den pane Blažek. Nádrž o objemu 59 litrů by měla pojmout cca 47 litrů plynu. (plnění na 80%).
Natankované množství, ovlivňuje tlak na té které čerpací stanici LPG. Pokud bylo po montáži a prvním natankování vše v pořádku, není co seřizovat. Můžete si nechat zkontrolovat plynulý chod plováku a jeho uzavírací ventil. S pozdravem Ing. Pataky - technik
10.1.2012 20:31:27
Jméno:
Lukas Zavadil Předmět:
seřízení lpgDobrý den, zakoupili jsme vůz Alfa Romeo 156 2,5
V6, plyn montován před 11 lety, takže směšoveč do
sání, majitel před půl rokem vyměnil bombu a
příslušenstvý kolem bomby a vůz odstavil na půl
roku. Bohužel při přepnutí na plyn po chvilce
ztrácí výkon a zastaví. Je možné tento systém
seřídit?Jedna se o system Lovtec Basic.Všude jen kroutí hlavou a nabízí
předělání na sekvanční od 20 000 - 25000, Děkuji
za pomoc
11.1.2012 7:10:38
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: seřízení lpgDobrý den pane Zavadil. Systém Lovtec nemontujeme a neservisujeme. S pozdravem Ing.Pataky - technik
10.1.2012 17:18:54
Jméno:
Jeff Předmět:
Roman TošnerNechci narušovat chod tohoto fóra, jen něco k panu Tošnerovi.
Před dvěma lety sem demontoval tento systém z auta, nebyla tehdá v ČR reálná žádná diagnostika.
ICOM JTG vyrábí Itálie. Vialle LPi vyrábí Holandsko.
ICOM JTG by Vám teoreticky dokázala diagnostikovat firma Fedor Prostějov. O té vím, zatím jako jediné, že má v ČR diagnostiku nebo se alespoň domnívám. Zkuste pohledat zde na tomto webu kontakty na tuto firmu a zkuste tam zavolat. Možná se podaří a budete mít štěstí, větší než já před 2 lety. Záleží, z jakého kouta republiky jste.
Jeff
10.1.2012 17:32:34
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Roman TošnerDěkuji za připomínku.Firma pana Coubala se zabývá sice systémem Vialle, ale má zkušenosti s tekutým plynem. Nicméně, můžete se pokusit i u pana Fedora. Obě firmy jsou našimi akreditovanými partnery a najdete je v sekci partnerská síť.L.P.
9.1.2012 21:49:39
Jméno:
Roman Tošner Předmět:
zpráva
Dobrý večer,chci se zeptat mam icom JTG a do včerejšího dne jezdilo vše v pohodě a stalo se mi,že mi to přepíná neustále na benzín pojistky jsem zkontroloval i relé jsem koupil nové,když jsem nastartoval tak mi blikala oranžová kontrolka a pak svítila pořád a věděl jsem,že jedu na lpg a ted mi bliká a přepne se to na benzín a pak to asi 10 sec. pípá a rozsvítí se mi jen benzin a zelené diody ukazatele plynu,ale oranžová dioda už je zhasnutá a jedu jen na benzín.nevím jestli jste se už s něčím podobným u něčeho jiného nesetkali.Děkuji a s pozdravem Roman Tošner
Mám škodu oktavie 1.6 74 kw dovezenou s italie i s plynem
10.1.2012 7:39:42
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: zprávaDobrý den pane Tošner. Máte ve vozidle namontovaný systém kapalného vstřikování ICOM JTG. Pokud se nepletu, tato firma nemá zastoupení v České Republice. My toto zařízení nemontujeme a tím pádem ani neservisujeme. Vstřikováním kapalné fáze (VIALLE) se zabývá náš partner v Praze, firma Auto Gas Coubal. (tel:777945327) S pozdravem Ing.Pataky - technik
9.1.2012 14:40:33
Jméno:
Ivo Předmět:
THPDobrý den.Zajímám se o koupi vozu peugeot 3008 thp 115kw r.v.2010 .Manuál 6st. Dá se namontovat LPG a za kolik?
9.1.2012 15:02:32
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: THPDobrý den pane Ivo. Peugeot 3008 thp (Technologie THP (Turbo High Pressure) je systém přímého vstřikování pod vysokým tlakem . Ne, zatím na toto vozidlo nemáme program.S pozdravem Ing.Pataky - technik
8.1.2012 22:56:32
Jméno:
Ondrej Safranek Předmět:
Skoda Fabia Combi 1,2TSI 63kWDobry den,
chtel bych se zeptat, zda je mozne prestavet automobil Skoda Fabia Combi 1,2TSI 63kW r.vyroby 12/2011 na LPG pohon. A kolik by u Vas orientacne stala prestavba s toroidni nadrzi. Cetl jsem take, ze automobil prestaveny na LPG s TSI motory spotrebovava pri provozu zhruba 20% benzinu. Stale to plati nebo uz se vyvoj posunul dal a spotreba je ciste LPG? Dekuji
9.1.2012 7:21:19
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Skoda Fabia Combi 1,2TSI 63kWDobrý den pane Šafránek. Ano, pokud máte motorkód CBZA lze provést zástavbu zařízení LPG do Vašeho vozidla. Program zatím nebyl testován na vozidle s automatem. Cena montáže je (ne orientační ale pevná) 38.000 Kč včetně DPH s toroidní nádrží. U vozidel s přímím vstřikem (vrstvené vstřikování) je nutno chladit benzínové vstřikovače. Ty se ochlazují občasným vstřikováním benzínu. Potřebné množství vstřiků je závislé na stylu jízdy, výkonu-zatížení. (laicky např. 1-9, 2-8, 3-7 atd. /LPG-Benzín/) Na těchto systémech všichni výrobci intenzívně pracují a proto se dají v budoucnu očekávat systémové změny. S pozdravem Ing.Pataky - technik
8.1.2012 15:34:35
Jméno:
zídek Předmět:
citroen xsara picassodobrý den,navazuji na Vaši odpověd z 2,1, a mám ješte dotaz ,jaký je cenový rozdíl mezi vstřikovačem valtek 30 a
valtek 34 ,jak je to se životností a může mít starší vstřikovač negativnější vliv na spotřebu.Musí se při výměně za novější
převrtávat sání. Dále prosím můžete vysvětlit pojem přívstřik ,který prý slouží k čištění ben.vstřiků. Má smysl použít do
benzínu přísadu " benzínový čistič vstřiků" Děkuji
9.1.2012 7:55:18
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: citroen xsara picassoDobrý den pane Zídek. Cenový rozdíl mezi vstřikovači T 30 a T34 se může lišit od dílny k dílně. V průměru to je 2/3. Životnost vstřikovačů ovlivňuje mnoho faktorů. Od konstrukčních materiálů počínaje, kvality použitých pryžových komponentů (pokud je mají) a v neposlední řadě kvality plynu. Starší vstřikovač (ne typ!) může mít samozřejmě vliv na chod motoru na plyn. Nejenom spotřebu. Přístřik benzínu tzv systém VSR, se z hlediska plynu používá pro přimazávání ventilových sedel. Jako náhrada za Flash Lube nebo VAP Saver. Zatím nemáme ověřené porovnání účinnosti obou systémů. Benzínové čističe vstřiků jsou používány, i když nemáte alternativní pohon LPG. Volba je čistě na vás. S pozdravem Ing.Pataky - technik
5.1.2012 21:38:34
Jméno:
Milan Rohel Předmět:
přepínání LPGDobrý den,mám opel zafira 1,8 přestavenou na LPG,sekvenční vstřikování od LOVATO. Mám problém při přepínání z benzínu na LPG,často je cítit mírné cuknutí a někdy dokonce se mi rozsvítí kontrolka emisí a auto se třepe a nechce táhnout.Musím buď to přepnou zpět na benzín a po chvíli se to stabilizuje(cca po 1-2km),nebo vypnout zapalování,po tomto už to přepne v pořádku.Jakmile je motor zahřáty,tak s přepínáním problém nikdy není.Nyní mám najeto asi 40 000km,ale problémy začly asi při 20 000km.V servisu mi měnili reduktor a ventily jsou údajně v pořádku,diagnostika nevykazuje žádné chyby.Děkuji za jakoukoli radu,Milan
6.1.2012 13:07:24
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: přepínání LPGDobrý den pane Rohel. Navštivte některého z našich akreditovaných partnerů ve vašem regionu (najdete je v partneské síti) (předem ale zavolejte, ne všichni montují Lovato). Špatné přepínání může mít více příčin. My se spojíme s našim partnerem kterého navštívíte, a společnou diagnostikou zjistíme závadu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
5.1.2012 21:07:00
Jméno:
Peugeot Předmět:
motor 5FKDobrý den,
Peugeot Partner rok 2012, měl by to být motor 5FK vstřikovaní EP6C DTR se sníženým výkonem na 72kW. Je možná přestavba na LPG? Děkuji.
6.1.2012 13:02:05
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: motor 5FKDobrý den. U motorů se vstřikováním EP6C DTR: 1,6 VTi 100HP (proměnné časování ventilů + sacího zdvihu ventilů) lze provést zástavbu zařízení LPG.Doporučuji pouze autorizovanou montážní firmu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
5.1.2012 12:57:04
Jméno:
Martin Předmět:
octaDobrý den. Chci se zeptat chci si nechat namontovat LPG do škody octavie 2002 1,6 74kw jaký byste mi doporučil system.A rovnou jestli by jste mi navrhnul orientacni cenu?Dekuji Vaško
5.1.2012 13:29:36
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: octaDobrý den pane Vaško. Doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování STAG 4 PLUS za cenu 26.000 Kč včetně DPH. S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam