Diskuzní fórum LPG/CNG
8.9.2011 11:45:19
Jméno:
Standa Předmět:
problém s lpgDobrý den mám octavii 1,6 75kw na lpg je tam zařízení landi renzo montované v roce 2002 při jízdě na plyn se rosvicuje kontrolka EPC když vypnu motor a znova nastartuju tak už nesvítí a pak se za nějakou dobu zase rosvítí ted se rosvítila i kontrolka Check-engine a ta už svítí pořád.Byl jsem s autem na diagnostice,ale ne na lpg byli tam nějaké sporadické závady ohledně škrtící klapky,ale škrtící klapka se měnila spolu s lambda sondou.Mechanik říkal,že to může být nějaká špatná komunikace mezi jednotkama,že už je to zastaralí typ tak bych se chtěl zeptat čím by to mohlo asi být popřípadě jestli by nebylo lepší nechat lpg s auta vymontovat.Děkuji za odpověd.
8.9.2011 14:16:32
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: problém s lpgDobrý den. Bez diagnostiky se nemohu k Vašemu problému vyjádřit. Objednejte se u autorizované firmy. /U devět let starého zařízení může být závada kdekoli. Ing.Pataky - technik
7.9.2011 20:56:30
Jméno:
Petr Štoksa Předmět:
svíčkyDobrý den, motor na LPG mi jde na tři válce. První co jsem udělal vyměnil jsem svíčky. Jde dál na tři válce. Musím s tím do servisu LPG protože to doma sám bez testerů neopravím. Potud vše jasné. Otázka se týká svíček. Při výměně svíček dvě cihlově červené a dvě bílé. Jedná se o zařízení EOBD v novém vozidle KIA ceed s motorem 1,6. Je tam vstřikovací lišta Valtec myslím 34?. Co myslíte že je příčinou různého zbarvení svíček a co tipujete jako závadu? Vozidlo jezdí výhradně na LPG a na tyto svíčky ujelo cca 12 tisíc km. Motor má celkem najeto 26 tisíc.Mě napadá problém se vstřikovačem...Děkuji za odpověď i toto klidné skvělé forum!
8.9.2011 7:34:09
Jméno:
Autogas Cerumnt Předmět:
RE: svíčkyDobrý den pane Štoksa. Různé zbarvení svíček bude patrně způsobeno tím, že motor běží na tři válce. (bílé zbarvení je špatné). Doporučuji provést diagnostiku v odborném servisu. Pokud je chod motoru na benzín v pořádku, proveďte načtení chybových hlášení v programu zařízení LPG (nepíšete jaké zařízení máte ve vozidle) Může být vadný vstřikovač, nedokonalé spojení (studený spoj) přemostění odečtu impulzů daného vstřikovač e(válce), vadný výstup řízení vstřikovače plynu z řídící jednotky LPG atd. S pozdravem Ing.Pataky - technik
6.9.2011 22:30:39
Jméno:
M.Černý Předmět:
LPG Seat Altea 1.4 16V 63KWDobrý den,
Uvažuji o přestavbě na LPG, potřeboval bych poradit při výběru systému a zdali by jste mi doporučil přimazávání ventilů. Vozidlo Seat Altea 1.4 16V 63KW r.v.2010
7.9.2011 8:31:00
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG Seat Altea 1.4 16V 63KW
Dobrý den pane Černý. Doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování buď s kontrolou OBD nebo ISA2. Bezúdržbové a s on-line automatickou kontrolou řízení směsi. Přimazávání není nutné. Sdělte mi na technik@autogascentrum.cz Vaše telefonní číslo, a já Vás budu kontaktovat pro přesné pojmenování systému. S pozdravem Ing.Pataky.
6.9.2011 9:57:04
Jméno:
Václav Předmět:
KalkulátorDobrý den,
jezdím na LPG spokojeně už několik let a toto fórum občas sleduji. Snažíte se podávat užitečné rady a nemyslím, že byste se snažil někoho klamat. Co se mi ale moc nelíbí, je kalkulačka spotřeby na vašem webu. Dle mého názoru a zkušeností je zavádějící a úsporu na LPG nadhodnocuje tak o 1/3. Nezapočítává totiž vyšší spotřebu LPG oproti benzínu a dále nezohledňuje benzinostarty a rozjezdy na benzín. Já mám při ježdění na LPG např. dlouhodobou spotřebu benzínu u motoru 1.8 cca 0,7 l/100 km, což není žádná hrůza, ale zanedbatelné to také není (při ceně 35 Kč/l to udělá cca 0,25 Kč/km). K tomu cca 10 l LPG (původní spotřeba benzínu cca 8,5 l). Takže ve vašem kalkulátoru vyjde úspora 1,50 Kč na km, což je nereálné. Skutečnost je někde okolo 1 Kč, a to nepočítám některé další drobné vícenáklady spojené s LPG (např. flashlube). Vím, že záleží na typu zařízení, seřízení, vozidle a jeho stavu, najetých km z rok atd., ale určitou úpravu a zreálnění by ten kalkulátor myslím potřeboval. Je třeba říct, že většina obdobných kalkulátorů na webech jiných montážníků LPG není o moc lepší. Neberte to prosím nijak zle, spíš jenom jako námět na zlepšení. I těch plusminus 1 Kč úspory, co vychází mně, za to stojí! Díky za pochopení.
6.9.2011 10:19:06
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: KalkulátorDobrý den pane Václave. Děkujeme za Váš příspěvek ohledně kalkulátoru spotřeby. Dal jste nám podnět k určité revizi. Uvědomil jsem si, že už samotné pojmenování není správné, nejedná se totiž o žádný kalkulátor spotřeby, ale o informativní ekonomický výpočet návratnosti investic do zástavby zařízení LPG. Na druhé straně, kdybychom měli zohlednit všechny faktory pro správný výpočet, znepřehlednili bychom účel tohoto kalkulátoru. Je to informativní pomůcka pro rozhodování o zamýšlené zástavbě. Neberte ho tedy nijak vědecky. S pozdravem Ing.Pataky - technik
5.9.2011 17:57:08
Jméno:
Jaroslav Předmět:
Omegas start na plynDobrý den.
Chci se zeptat, jestli je možné u systému LandiRenzo Omegas nějakým uživatelským způsobem nastartovat čistě na plyn? Mám problém se startem na benzím a potřeboval bych vyzkoušet tuto možnost.
Předem děkuji za odpověd.
5.9.2011 21:38:01
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Omegas start na plynDobrý večer pane Jaroslave. Ano, možné to je, ale tento nouzový start je určen pro havarijní stav a ne pro eliminaci závady na zařízení. Časté starty přímo na plyn můžou postupně poškodit motor. Proto způsob startu přímo na plyn zde na fóru nebudu prezentovat. Zavolejte mi na 602 518 625. Doporučuji spíše diagnostikovat závadu špatného přepínání a odstranění závady. S pozdravem Ing.Pataky - technik
3.9.2011 10:23:51
Jméno:
Michal Předmět:
Nepřepnutí na LPGDobrý den, mám od vás namontován systém Stag 4 v Toyotě Yaris. Vše v pořádku, najeto mám zatím cca 8 tisíc km. Včera ráno se mi však stalo, že když jsem vyjel, tak se mi auto vůbec nepřeplo na plyn, ukazatel stavu paliva byl zhasnutý a nereagoval ani na manuální přepnutí. Všiml jsem si toho po cca 2 km jízdy, tak jsem zastavil, vypl motor, znovu nastartoval a pak již vše bylo ok, přepnutí na plyn proběhlo prakticky okamžitě. Setkali jste se už s obdobným "problémem"? Co by jej mohlo způsobit? Podotýkám, že si mi toto stalo poprvé. Předem díky za odpověď a jsem s pozdravem.
5.9.2011 7:12:25
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Nepřepnutí na LPGDobrý den pane Michale. Vámi popisovaný, patrně ojedinělý projev závady nejsem schopen identifikovat. Pokud by se závada opakovala provedeme kontrolu napjení (studený spoj, uvolněné uzemění apod.) , řídící jednotky a přepínače.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.9.2011 15:02:25
Jméno:
Milan Výrut Předmět:
výkon motoruDobry den, mám Škodu Fabii 1.2HTP 47kW a LPG od HL PROPAN.Po ujeti nekolika km začne blikat řizeni motoru a následně svítit a auto po chvilce přestane jezdit. Vypnu motor a nastartuji mohu zase pokračovat, ale stále se to opakuje.Tato závada je pouze v provozu LPG.Take se motor chveje pri přepnuti na LPG. Na benzin vše v pořádku. Dokážete mi prosím poradit a zda dokážete seřídit LPG systém od HL PROPAN. Děkuji za odpověď.
1.9.2011 15:16:43
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: výkon motoruDobrý den pane Výrut. Musíte se obrátit na HL PROPAN. Žádné zařízení této firmy nemontujeme a proto neposkytujeme ani poradenství. Ing.Pataky - technik
30.8.2011 18:54:11
Jméno:
Godál Předmět:
Landi RenzoDobrý den, mohu Vás poprosit o radu, mám ve svém voze namontováno LPG Landi Renzo, auto mě chcípe a docela kouří. zkoušel jsem najít nějaký odborný servis u nás v Pardubicích ale kam jsem vlez tam mi řekli že ten krám mám vymontovat a nechat si zamontovat nějakou u nás běžně dostupnou značku LPG, tak se chci zeptat jak kvalitní je Landi Renzo a jak je dostupný servis na tento systém, případně jestli je někde u nás v Pardubicích. Děkuju Godál
31.8.2011 7:37:19
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Landi RenzoDobrý den pane Godál. Italský výrobce LPG systémů Landi Renzo patří mezi pět nejlepších výrobců v Evropě. Do roku cca 2003 se montovali jejich systémy LS2 a IGS. Na tato zařízení se už nedodávají řídící jednotky a krokové motorky. Tady doporučuji výměnu za jiný systém. Systémy Omegas, Omegas Plus jsou vlajkovou lodí firmy Landi Renzo. Zde zabezpečujeme plný servis. Jedná se o jeden z nejdokonalejších systémů. S pozdravem Ing.Pataky - technik
30.8.2011 15:22:14
Jméno:
Martin Předmět:
PřestavbaDobrý den,chtěl bych se optat, jestli nevíte, kdo montuje plyn do aut motor 1,2 Tsi 77Kw.Na severu Čech Děkuji Martin
31.8.2011 7:13:47
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: PřestavbaDobrý den pane Martine. Školení našich partnerů na nové systémy LPG s přímím vstřikem - tedy pro tyto motory, proběhnou v měsící září. Kontaktujte mě na 602 518 625. Ing.Pataky - technik
29.8.2011 15:08:47
Jméno:
Petrová Předmět:
odpovědJednalo se o Vaší partnerskou firmu v Chebu - autogas. Jen bych znovu chtěla podotknout, že nechci tuto firmu nijak hanit. Opravdu byli velice příjemní a ochotní. Jen se prostě nepodařilo nalést závadu. A pochopte mě, že tam nebudu jezdit po několikáté se stejným problémem a pořád je otravovat. To je mi opravdu nepříjemné. Naposledy mi doporučili použít přípravek na pročistění střiků což manžel provedl, ale nic se nezměnilo. Opravdu si myslím, že demontáž u jiné firmy bude nejrozumější a nejklidnějším řešením vzniklé situace. Zkusím tedy Vámy doporučenou firmu v Praze ikdyž budu muset demontáž hradit.
29.8.2011 15:18:52
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: odpovědJe mi to moc líto, ale konečné rozhodnutí je stejně na Vás. Ing.Pataky
29.8.2011 14:15:03
Jméno:
Petrová Předmět:
odpovědDěkuji, příště si dám snad větší pozor na investice. 28 tis. je pro mě dost peněz, které jen tak z okna běžně nevyhazuji.
29.8.2011 14:25:33
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: odpovědNemáte za co děkovat. Naopak, mrzí mně, že jste měla tak špatnou zkušenost s LPG. Pokuste se dojednat opravu v Neptun Harfa s tím, že fakturu za provedenou opravu uplatňujte u montážní firmy. Apro´pos, ještě jste mi nenapsala o kterou firmu jde.Ing.Pataky
29.8.2011 14:00:31
Jméno:
Petrová Předmět:
odpovědJěště jednou děkuji za Váš čas a Vaše odpovědi. Firmu v Praze jsem již kontaktovala a čekám na odpověd. Snad se to u této pobočky podaří. Petrová
29.8.2011 14:04:48
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: odpovědPřeji více štěstí.
29.8.2011 13:09:41
Jméno:
Petrová Předmět:
odpovědDěkuji mnohokrát za kontakt pane Pataky,
v nejbližší době se s firmou spojím a domluvím si termín demontáže. Jinak ještě doplním, že neznám podrobně to co našla firma při diagnostice za problém. Bylo mi řečeno jen to, co jsem napsala. T.j. chyba startování. Jinak nic jiného ani kontrolka motoru, kterou uvádíte v odpovědi, nesvítila. Kromě startování bylo vše v pořádku. Když už se auto podařilo natočit tak po cca 5min cukání a nedržení otáček, jelo v pohodě. Jen se ještě zeptám, zda nemáte představu kolik stojí demontáž když jí provádí firma, která zástavbu neprováděla. Děkuji Petrová
29.8.2011 13:19:54
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: odpovědDemontáž se všude řídí hodinovou montážní sazbou dané firmy. Odhaduji demontáž na cca 2 hodiny.
Ing.Pataky
29.8.2011 11:31:03
Jméno:
Petrová Ivana Předmět:
DotazDobrý den,
prosím Vás o radu. Nechala jsem si v únoru letošního roku u jedné z Vašich partnerských poboček v karlovarském kraji přestavit automobil Fiat na LPG STAG4. Auto je 4roky staré a má nejeto cca 45tis km., na LPG najeto cca 11tis. km.
Tři měsíce bylo vše bez problémů ale pak auto začalo po delším odstavení (přes noc) špatně startovat. Jela jsem s ním tedy do servisu ale nic nenašly. Startování bylo pořád horší a horší (ranní startování trvalo i 25 min) což už na mě bylo opravdu moc. Vrátila jsem se tedy do servisu, kde mi řekli, že není chyba v LPG ale v autě. Vyměnili mi tedy za 1300,- kč svíčky, které jak sem se později dozvěděla nebyly špatné. Auto dále nestartovalo tak jsem se již naposledy vrátila do servisu s prosbou, aby LPG z vozidla demontovaly. Po této prosbě mi auto připojili na diagnostiku, která ukázala chybu jednotky při startu. Chybu vymazali a auto začalo startovat. Vždy naskočilo na třetí pokus. (ale i to byl pro mě pokrok a věděla jsem, že ráno vyjedu a nebudu muset schánět odtah). Po čase se opět interval startování začal prodlužovat až na výše uvedených 20 min plného točení. Tento stav trvá dodnes. Ještě sem zapoměla napsat, že mi v servisu (když už nevěděli co si s tím počít) ukázali nouzový systém startování, který sem prý neměla užívat často. To bych ale s vozidlem nevyjela! Nechci tímto nijak hanit servis, u kterého jsem si LPG nechala namontovat. Vždy byli pánové příjemní a myslím, že i trochu smutní, že se montáž moc nezdařila a auto nestartuje. Mě už poté bylo dost nepříjemné se stejným problémem tam jezdit 5x za sebou. Vážený pane ing. Pataky, prosím Vás tedy, jestli byste mi nemohl doporučit nějaký Vámi oveřený servis v Praze, který by mi LPG z vozidla demontoval. Vozidlo mě jak se říká "živí" a já potřebuji jezdit. Bez LPG sice budu jezdit o poznání "dráž", ale budu vědět, že ráno vyjedu. Předem děkuji za jakoukoliv odpověd a případné doporučení LPG servisu v Praze.
29.8.2011 12:36:31
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: DotazDobrý den paní, nebo slečna Petrová. Pokud se jedná o doporučení k demontáži zařízení v Praze, tak se obraťte na firmu Neptun Harfa (+420 266 035 620, mob: 777 305 080). Mám málo informací o projevech závady (nestačí jenom to, že dlouho startuje), neuvádíte např. jestli nesvítí kontrolka Check-engine (kontrolka motoru), jaké závady zaznamenala řídící jednotka plynu, jestli nebyla odzkoušená nová řídící jednotka atd. Doporučuji ještě před demontáží u firmy neptun Harfa požádat o diagnostiku, zkusit vyměnit řídící jednotku (ještě ji máte v záruce) udělat novou autokalibraci a nastavit program pomocí STAG 4 Plus s doladěním korekcí OBD. Jméno montážní firmy mi sdělte na technik@autogascentrum.cz pro vyžádání o doplnění technických informací o montáži. Nejde o represi, ale o eliminování podobných závad na jiných vozidlech. Ostatně při demontáži musíte předložit přílohu k LPG a tam je montážní firma stejně uvedena. S pozdravem Ing.Pataky - technik
26.8.2011 15:28:09
Jméno:
Peter Schwarz Předmět:
Kontrolka Check engineDobrý den,
před měsícem jsem si u Vašeho partnera nechal namontovat LPG Systém Stag4 plus do vozidla Honda accord 2003, 2.0 114kw. Auto pocitovo jezdí skvěle, popravdě nepoznám zda jedu na plyn nebo auto.Po 500km jsem byl na první doladění (svítla kontroka motoru, spotřeba kolem 11.5L plynu proti 8.5L benzínu.) před výjezdem na dovolenou. Překvapilo mně,že dolaďování probíhalo pouze staticky na stojícím aute při volnoběhu..dle PC snad hlásilo chudá směs, mechanik si pohrál s počítačem...a prý by to mělo být už dobrý..Kontrolka se rozsvítila prakticky po 50km znovu...Během dovolené jsem po Evropě najezdil cca 3500km..kontrolka svítí stále. Je to akceptovatelné, nebo prostě kontrolka nesmí svítit?Děkuji za odpověď.
29.8.2011 7:11:10
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Kontrolka Check engine
Dobrý den pane Schwarzi. Kontrolka svítiti nesmí. Je nutné nastavení 3D mapy pomocí testeru OBD a sladit pomalé a rychlé korekce při provozu na plyn. S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam