Diskuzní fórum LPG/CNG
4.8.2011 20:48:08
Jméno:
Roman Předmět:
Fiat Multipla BluePowerDobry den.Koupil jsem Fiat Multipla BluePower Original v technicaku GAS.Auto je nepojizdne,byla tam odmontovana nadrz nebo nevim co jeste.Je moznost to dat u Vas dohromady,a kolik by to asi stalo +-.Dekuji za odpoved.
4.8.2011 21:19:07
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Fiat Multipla BluePowerDobrý večer pane Romane. Váš popis GAS v technickém průkazu není pro mě dostatečný pro identifikaci typu zařízení.Navštívte nás i s vozidlem po 8.8.2011 S pozdravem Ing.Pataky -technik
4.8.2011 17:34:13
Jméno:
Roman Předmět:
Flash Lube-montážDobrý den, prosím o radu, kam zapojit Flash Lube do Opel Astra G 1.8, když nechci vrtat do sání, kvůli možným šponám napadaných do motoru. Lze ho napojit třeba na nějakou hadičku podtlaku směřující těsně pod škrtící klapku? Řozřízl bych jí a pomocí T-éčka bych ho tam napojil.Díky za odpověď.
4.8.2011 21:21:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Flash Lube-montážDobrý večer pane Romane.Instalaci Flash Lube svěřte odborné firmě. Nedoporučuji vámi navrhovane řešení.S pozdravem Ing.Pataky - technik
4.8.2011 15:43:13
Jméno:
Ján Mihalov Předmět:
palubná doskaDobrý deň, vlastním Š-Fabia 1.4 50kW MPI r.v.2OO2,mám namontovaný LPG system ENERGAS FAB-01, najazdené na LPG asi 120000km celkovo 170000 km.Pred niekoľkými týždňami sa mi objavila porucha charakterizovaná nasledovne: Počas jazdy,(štart, prepnutie plynu, výkon atď. všetko v norme) ,po čase t.j. 10 až 50 km na palubnej doske zakmitajú ručičky otáčkomera,rýchlomera,kontrolky sa rozsvietia ako pri prvej polohe spínacej skrinky, niekedy vypadne čas na palubných hodinách a vypadne hodnota malých kilometrov.Motor beží v celku normálne.Po vypnutí motora a opetovnom naštartovaní tento normálne prepne na plyn,malé kilometre a čas bežia od nuly spravidla svieti kontrolka airbagu. Táto porucha sa prejavuje iba, to podotýkam pri režime na LPG.Na benzín som od objavenia poruchy najazdil asi 3000km bez poruchy.Poruchu sa snažili opraviť autorizované servisy.Benzínový system OK, LPG system OK a ja jazdím na benzín.Skúste mi poradiť,servisy strácajú fantáziu. Predom ďakujem za odpoveď.
4.8.2011 16:10:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: palubná doskaPředpokládám závadu v elektrické soustavě zapojení LPG.Systém ENERGAS neznám. Pokud byla montáž v Nižná Myšľa, tak by se mohlo jednat o některý z produktů Landi Renzo. Bez diagnostiky se neodvažuji cokoli poradit. S pozdravem Ing.Pataky - technik
4.8.2011 14:03:29
Jméno:
Peter Schwarz Předmět:
Kapacita nádrže a LPGDobrý den,
Instalaci jsem si nechal provést u Vámi doporuč.smluvního partnera fy.Knopp Ostravě. System Stag 4- plus, Valtek T30, Toroidní nádrž 50l, typ multiventilu nevím.., Po nájezdu prvních 500km jse objevíly mnou uváděné fakta(vysoká spotřeba 42L/280km-na benzím jezdím 8l/100km, nejde do 50L nádrže dostat víc než 32L i když při prvním tankování p.Knopp natankoval 42L...), dnes jsem byl na první doladění, šlo ale o PC doladění ŘD LPG...očekávam zlepšení spotřeby, ale nejsem si jist, zda se dá očekávat to, že do nádrže dostanu plus mínus 80% kapacity nádrže t.j. kolem 40L.Tankoval jsem i na stanici kde známy dostane do 45L nádrže 37 L, ale výsledek stejný.Děkuji za názor.
4.8.2011 16:05:18
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Kapacita nádrže a LPGBeru na vědomí. Ing.Pataky - technik
4.8.2011 9:31:08
Jméno:
Lukáš Předmět:
OPEL OMEGA 2,2 16VDobrý den
chtěl bych se zeptat kolk by stála přestavba vozu OPEL OMEGA 2,2 16V na LPG,a jaký je cenový rozdíl mezi toroidní a válcovou nádrží.
Děkuji za odpověd.
4.8.2011 9:58:53
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: OPEL OMEGA 2,2 16VDobrý den pane Lukáši.Přesto,že má vaše vozidlo 4 válce, patří jeho přestavba časově a technicky k těm náročnějším. Cena zástavby je 28.000 Kč včetně DPH, bez rozdílu druhu nádrže.S pozdravem Ing.Pataky - technik
3.8.2011 17:19:35
Jméno:
Petr Předmět:
Seřízení řj Dobrý den, lze seřídit řj. lpg Magic II nezávisle na benzínu, tak aby úplně ignorovala co je na benzínové řj zapsané za adaptace, nebo případné chyby?
4.8.2011 10:00:44
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Seřízení řj
Dobrý den pane Petře.Systém Magic II nemontujeme. S pozdravem Ing.Pataky - technik
3.8.2011 14:07:08
Jméno:
Peter Schwarzh Předmět:
Kapacita nádrže LPGDobrý den,
Po nainstalování LPG při 1.tankování se vešlo do 50 L toroidní nádrže cca42 l (co odpovídá lehce nad těch deklarovaných 80%) jsem ujel jenom280km, a pak už prázdna nádrž-(automaticky systém přepl na benzín při ukazateli LED prázdna nádrže). Pokuď bych bral, že jsem spotřeboval celých 42L plynu, tak by mi spotřeba odpovídala téměř 2 násobku původn spotřeby jízdy na benzín (7,5-8l/100km). ... Nyní ale jde načerpat pouze 32 L. ...pokud bych bral, že jsem spotřeboval jen tech 32 litrů, tak proč systém hlási prázdnou nádrž a přepne na benzín?, resp. jak to, že nejde načerpat těch 80%.. Je možné, že je tak nízky plnící tlak na čerpací stanici?(Benzina Ostrava), nebo to je již tak velká odchýlka, že se to nanedá na to svalovat....kde býva nejšasteji problém(Multiventil?), že nejde dotankovat deklarovaných 80% a jaká je ještě přijatelná variabilita u 50L nádrže.. S autem se chystám na první nastavení po instalaci LPG, ale odpoveď technika: to musíte skusit natankovat někde jinde" ...mi příde lehkovážná. Potřebuji vědět, čím mám argumentovat.Děkuji za odpoveď.
4.8.2011 10:07:30
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Kapacita nádrže LPGDobrý den pane Swarzh.Neuvádíte systém LPG, typ nádrže, typ multiventilu, kdo zástavbu provedl, jestli je to náš smluvní partner nebo ne atd. Nicméně, chyba může být např. v ohnutém rameni plováku, špatném nastavení min. tlaku v nádrži, ve zvýšené spotřebě atd. Obraťte se na montážní firmu která provedla zástavbu a požadujte odstranění závady v reklamační době.Ing.Pataky - technik
2.8.2011 21:29:04
Jméno:
jan vančura Předmět:
EOBD a nebo LPG latina Dobrý den, kamarád si nechává namontovat LPG do svého auta. Firma která mu ho bude montovat, mluví o systému s řídící jednotkou která umí (jedna možnost) a nebo neumí EOBD. Já mu tvrdím že to s LPG nemá nic společného že se jedná o normu pro společný diagnostický konektor v evropě pro čtení benzínových řídících jednotek. Jak je to prosím s řídící jednotkou? Také používáte EOBD řídící jednotku? Dokonce se prý pozná ta správná která umí přístřik benzínu a je EOBD podle toho že je hliníková. Má pravdu kamarád a je u správné firmy a nebo je to jen slušně řečeno marketing?
4.8.2011 10:20:34
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: EOBD a nebo LPG latina Dobrý den pane Vančura. Nebudu potvrzovat a ani vyvracet Vaše znalosti a vašeho kamaráda o normě EOBD. Omezím se na strohé technické vysvětlení: soubor norem OBD [On Board Diagnostic], sjednocuje normy ISO 9142, ISO 14230, SAE J 1979, SAE J1850. Toto sjednocení začalo platit v USA od roku 1996, v Evropě pak od roku 2000. Tento soubor norem OBD se ještě dělí na EOBD [Evropské OBD], a JOBD [Japonské OBD] Řídící jednotky LPG které jsou schopny snímat hodnoty OBD z diagnostické zásuvky, jsou schopny lépe řídit směs LPG-vzduch pro správné spalování. V podstatě program LPG řídí vstřikovače plynu identicky se vstřikovači benzínu. Výsledkem pak jsou podobné, ne-li stejné hodnoty vstřiků jako při provozu na benzín. Tím jsou zabezpečeny předepsané emisní hodnoty EURO 3,4,5...S pozdravem Ing. Pataky - technik
30.7.2011 10:50:36
Jméno:
Jarda Předmět:
FABIA 1 x LPGDobrý den,
mám čerstvě namontovaný - STAG 4 + u Fabia I combi, r.v. 2005 1,2 HTP (47 Kw). Děkuji za zodpovězení, abych zajistil co nejlepší provoz. Je nutné či vhodné případně ještě přimazávání z hlediska ventilů? Pokud ne, údajně je vhodné přece jenom po ujetí např. 2 tis. km přepout na bezín a ujet např. 100 km na benzín - děkuji za potvrzení a případně upřesnění počtu km kdy je vhodné přepnout na benzín a projet autem např. 100 km či více?
1.8.2011 6:56:39
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: FABIA 1 x LPGDobrý den pane Jaroslave. Přimazávání ventilů vozidla Fabia není nutné. Není nutné dodržovat ani Vámi popisovaný harmonogram střídání provozu benzín-plyn. Vozidlo vždy startuje na benzín, (mimo nouzového přepnutí) a po dostatečném ohřátí chladící směsi řídící jednotka LPG automaticky přepíná na plyn. Při běžném provozu je důležité mít v nádrži cca 10 litrů benzínu (při dlouhých cestách např. dovolená plnou) aby benzín v nádrži zbytečně nevodnatěl. Střídání provozu benzín plyn není na škodu, ale z praxe víme, že je to zbytečné. S pozdravem Ing.Pataky - technik
30.7.2011 9:20:14
Jméno:
Roman Předmět:
nejvhodnější motor pro LPGDobrý den, uvažuji o koupi "nového" auta, které plánuji přestavět na LPG, k čemuž bych využil Vašich služeb. Zatím jsem výběr zúžil na Audi A4 Avant 1,8 T 20V 110 kw, Audi A4 Avant 2,4i V6 125kw, nebo Škoda Superb 2,8i V6 142kw. Jaký motor z těchto tří se Vám jeví jako nejvhodnější k přestavbě na LPG? Jde mi hlavně o spolehlivost provozu, ale samozřejmě také o pořizovací a provozní náklady. Předem děkuji za odpověď.
30.7.2011 9:22:06
Jméno:
Roman Předmět:
RE: nejvhodnější motor pro LPG
Dobrý den pane Romane. Úvodem bych řekl, že jsme schopni provést přestavbu-přesněji zástavbu zařízení LPG do všech vámi uváděných vozidel. Je pochopitelné, že montáž víceválcových vozidel je co do poziřovací ceny vyšší. Úspornost provozu na LPG nejvíce závisí na stavu toho kterého motoru. Zejména tedy na kompresi, stavu svíček, kabelů a cívek. Námi montované systémy jsou bezúdržbové a mají zabudovanou autoadaptivitu tzn. dokáží se přizpůsobit změněným parametrům motoru způsobených provozem-tedy i stárnutím. Máme dobré zkušenosti s vozidlem Audi A4 Avant 1,8 T 20V 110 kw.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
29.7.2011 23:33:04
Jméno:
Lukáš Michalčak Předmět:
vyměnaDobrý den chtěl bych se zeptat zda je možné vymontovat zařízení lpg z auta a namontovat na jiné? Bylo by to citroen xantia 1.8i 85kw na auto honda civic 2.0 147kw. Děkuji
1.8.2011 6:43:14
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: vyměnaDobrý den pane Michalčak. Neuvádíte jaké zařízení LPG máte v Citroenu. Tzv. "klasiku" nebo sequent? Neuvádíte ano rok výroby vozidel. Všimněte si rozdílnost výkonu obou vozidel. Honda má téměř dvounásobný výkon. Když nic jiného, musel by se použít jiný, silnější reduktor.S pozdravem Ing.Pataky - technik
29.7.2011 17:55:07
Jméno:
Petr Předmět:
LPG NádržDobrý den, nám vůz škoda forman a brzy mi u něho končí platnost nádrže. Jelikož plánuji provoz vozu na dva roky nechci již do něho kupovat novou nádrž na lpg. A proto scháním starou, s platnou tlakovou zkoužkou. A proto jsem se vás chtěl zeptat, zda si musím dát při koupi starší nádrže na něco pozor, nebo zda mám hlídat pouze rozměry... A nebo , zda by se dala zakoupit starší nádrž u vás??? Děkuji za odpověď
31.7.2011 18:38:07
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG NádržDobrý den pane Petře. Pokud si pořídíte starší nádrž, ale s ještě s platnou tlakovou zkoužkou, tak musí mít homologační certifikát 01. Staré homologace 00 se nesmí do vozidel montovat. To platí jak pro nádrž, tak i pro multiventil. My použité nádŕže nevykupujeme, nevedeme a neprodáváme. S pozdravem Ing.Pataky - technik
27.7.2011 18:29:11
Jméno:
Pavel Předmět:
dotazDobrý den,
tak to mi asi nepomůžete.Mám systém Elpigaz.
27.7.2011 20:31:16
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý večer.Systém Elpigaz skutečně nemontujeme. Ale u jiných systémů dochází k pípání při špatně nastaveném minimálním tlaku v nádrži. Když krátkodobě dojde k poklesu tlaku a min. tlak je nastaven na vyšší hodnotu, tak systém to chápe tak, že v nádrži už není plyn a proto signalizuje přepnutí na benzín. Nevylučuji ani uvolnění nebo ohnutí plováku v nádrži. Při restartu se načtená chybová hodnota vynuluje.S pozdravem Ing.Pataky - technik
27.7.2011 12:56:23
Jméno:
Tom Předmět:
spotřeba LPG řízeného lambda sondouDobry den, mam Fabia I a system LPG rizeny lamda sondou. Motor najeto 80 tis. a pres vymenu lamda sondy, vycisteni skrtici klapky, vymeny svicek, vymene vlnovce je ma spotreba kolem 11 l plynu na 100 km. Montážní firma už stelovala, ale spotreba stale spatna. Mohla by byt chyba ve spatnym reduktoru nebo spatnem smesovaci (podeziram, ze mi namontovali nejakou skladacku z jinyho auta)?
27.7.2011 14:41:43
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: spotřeba LPG řízeného lambda sondouDobrý den pane Tome. Začnu tím, že už montáž systému do Vašeho vozidla který je řízený lambda sondou nebyla moc šťastná volba. Systémy dopravy LPG krokovým motorkem mají mnoho nevýhod.Nižší kvalita LPG v ČR zanáší motorky usazeninami, které se po určité době zadrhávají. Často zůstávají otevřeny déle než to vyžaduje odezva od lambda sondy. To je jedna z příčin možné zvýšení spotřeby. Po 80-ti tis. km bych taky doporučoval vyměnit membrány v reduktoru. Před krokový motorek nechte doinstalovat filtr plynné části.Dále je nutné celý systém seřídit na Atalu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
27.7.2011 11:17:45
Jméno:
Pavel Předmět:
dotazDobrý den,
při jízdě na LPG se mě stává,že začnou pípat kontrolky jakože je prázdná nádrž a přepne se na benzin.V nádrži plyn samozřejmě je.Po zmáčknutí tlačítka se ihned zase přepne na plyn.Toto se opakuje třeba jednou za 30 km.Čím by to mohlo být?Může to být přidřeným plovákem v nádrži?Všiml jsem si,že malinko vrže,když rozhýbu hladinu.
Jedná se o sekvenční zařízení v Octavii.
27.7.2011 14:23:56
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den pane Pavle.Je více druhů sekvenčního zařízení použitelných pro Octavii. Potřebuji vědět výrobce a konkrétní systém. My jsme akreditovanými dovozci nebo máme zastoupení firem BRC, Landi Renzo, Autronic, AC S.P.A , Lovato.S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam