Diskuzní fórum LPG/CNG
15.7.2011 11:53:28
Jméno:
Pavel Předmět:
dotazDobrý den,
docela často se mi rožíná kontrolka motoru.Vždy s tím jedu do montážní firmy,kde mě instalaci provedli a oni,že se mi pořád rozhazuje bohatost směsi,ale neví proč.
Příště mi prý skusí vyměnit řídící jednotku plynu.Další věc co mě trápí je pokles otáček volnoběhu při dojíždění na křižovatku.Motor skoro chcípne,ale pak se normálně chytne na normální otáčky.Může to být tou špatnou bohatostí směsi?
Prosím i o Váš názor čím by to mohlo být.Díky
15.7.2011 13:17:12
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotaz
Dobrý den pane Pavel. Je mnoho druhů a systémů zařízení LPG, je mnoho druhů vozidel a způsobů dodávky paliva do motoru. Žádnou z těchto informací jste mi neposkytl. Pokud máte ještě vozidlo v záruce, je třeba požadovat na montážní firmě odstranění závady. Když si neví rady, je třeba zařízení demontovat a požadovat peníze zpět. Těch příčin Vámi popisovaných závad může být několik, a to právě podle druhu a systému použitého zařízení k zástavbě LPG. S pozdravem Ing.Pataky - technik
15.7.2011 5:36:04
Jméno:
Radek Předmět:
Poškuby motoruDobrý den, mám škodu fabia 1.4 MPI r.v 2000 50 kw, systém plynu AG. Při jízdě na plyn se auto chová divně, při přídání plynu auto škubne a při postupném přidávání zaznamenávám mírné poškuby. Když naopak plyn pustím motor škubne zpět. Nějak mi zde chybí plynulost při přidávání plynu. Mám auto chvilku a při takové jízdě budu muset brzo vyměnit silenbloky na motoru. Mohu poprosit o radu? Děkuji Branka
15.7.2011 7:11:59
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Poškuby motoruDobrý den pane Radek. Systém AG nemontujeme a neservisujeme. S pozdravem Ing.Pataky - technik
14.7.2011 14:41:16
Jméno:
Ladislav Předmět:
Přendání LPGDobrý den, mam felici r.v. 98 1,3 50kw s LPG BRC montáž v roce 2010. Vlastním ještě vůz š. octavia r.v. 99 obsah 1,6 55kw, zajímalo by mne, zda by toto LPG zařízení z felicie bylo vhodné do octavie a jestli by šlo z felicie do octavie přendat a to vše legální cestou. Děkuji Vám za případnou odpověď.
15.7.2011 7:10:31
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přendání LPGDobrý den pane Ladislav. Předpokládám, že máte ve vozidle namontovaný systém BLITZ od firmy BRC. Tento systém nelze použít pro Octavii 1,6. S pozdravem Ing.Pataky - technik
14.7.2011 13:40:44
Jméno:
David Předmět:
Ford Galaxy 2.3 - ventilová sedlaDobrý den. Omlouvám se, asi jsem se u svého předchozího dotazu nevyjádřil dostatečně přesně. Ve Fordu Galaxy s motorem 2.3 (jedná se o GII s rokem výroby 2002) máme instalovaný nově LPG bez přípravku na ocharnu ventilových sedel. Co jsem se dočetl tak některé motory mají ventilová sedla z materiálu, který je při provozu na LPG náchylnější na "zaklepání" ventilů a pro tyto motory je nutné flashlube instalovat. U ostatních se jedná o prevenci, ale riziko je nižší (počet zaznamenaných případů poškození sedel je výrazně nižší). Chtěl jsem se zeptat, jestli u tohoto typu motoru flashlube instalujete vždy, protože se jedná o "rizikový" motor nebo se jedná o doplňkovou prevenci.
14.7.2011 14:26:53
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Ford Galaxy 2.3 - ventilová sedlaDobrý den. Pokud si přečtete moji první odpověď pozorně, tak zjistíte, že do všech Fordů a Oplů Flash Lube nebo VAP Saver doporučujeme. Firma Opel to dokonce předepisuje. S pozdravem Ing.Pataky - technik
13.7.2011 23:25:19
Jméno:
David Předmět:
Ford Galaxy 2.3 - ventilová sedlaDobrý den. Chtěl bych se vás zeptat na zkušenosti s nutností použití Flashlube/vac saver pro Ford Galaxy 2.3 . Nenašel jsem nikde objektivní zhodnocení účinnosti těchto přípravků. Obecně je pro některé typy motorů nutné tyto přípravky použít z důvodu ochrany ventilových sedel. Je pro tento motor nutné tyto přípravky použít? Raději bych nechal tento systém domontovat než později řešit nákladnou opravu. Děkuji za odpověď.
14.7.2011 7:54:17
Jméno:
Autogas Centrum spol. s r.o. Předmět:
RE: Ford Galaxy 2.3 - ventilová sedla
Dobrý den pane David. Pokud si přečtete důvody, které vedou k použití přimazávání ventilů, pokud má vozidlo i alternativní pohon LPG, nebudete chtít zařízení demontovat. Ta nákladná oprava nastane právě v momentě, když se vám vlivem vyšších teplot při spalování LPG podpálí ventilová sedla. Více ZDE. S pozdravem Ing.Pataky - technik
13.7.2011 22:12:22
Jméno:
JIRKA Předmět:
velikost nádržeDobrý den, měl bych dotaz ohledně velikosti lpg nádrže, minulý týden jsem si zakoupil auto na lpg uvádějí velikost 75 lit a mě jde natankovat max 40 litrů je to možné? Děkuji za odpověd
14.7.2011 7:40:25
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: velikost nádržeDobrý den pane Jirko. Předpokládejme, že ta nádrž má skutečně objem 75 litrů. V tom případě se do ní musí vejít 80% objemu, tedy 60 litrů. Závada může být v ohnutém raménku plováku multiventilu uvnitř nádrže (klasický „WC“ systém – plovák – raménko – vychýlení raménka uzavře plnící ventil dříve) Doporučuji vyjet veškerý plyn a navštívit autorizovanou dílnu LPG, která multiventil vyjme a zkontroluje – opraví. S pozdravem Ing.Pataky - technik
12.7.2011 19:54:52
Jméno:
Ivan Předmět:
Flashlube - spotrebaDobry den, chtel bych se poptat, jaka by priblizne mela byt spotreba pripravku na primazavani Flaslube.U nasi Toyoty Rav 4, 2,0, 110 kW,automat, r.v. 2002 /Stag 4, se mi zda posledni dobou nejak velka spotreba Flashlube. Po poslednim porovnani mi to vyslo na 1470km /300 ml Flashlube.Dekuji za odpoved.
13.7.2011 9:39:12
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Flashlube - spotrebaDobrý den pane Ivan. Spotřeba přimazávání VAP Saver /Flash Lube/ je 10-12 kapek za minutu ve volnoběhu. V praxi to znamená, že 1/2 litrová nádobka vydrží cca 8 - 12000 km podle stylu a charakteru jízdy. 1 litr přimazávací směsi stojí u naši firmy 385 Kč.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.7.2011 22:02:34
Jméno:
Pavel Předmět:
přívstřik benzínuDobrý den,některé systémy umožňují od určité výše otáček přívstřik benzínu (zpravidla kolem 4000,dá se nastavit).Potom prý není nutné dávat přimazávání ventilů,protože ten přívstřik benzínu sníží teplotu při hoření a pomůže předejít poblémům s ventily.Problémy s ventily prý vznikají hlavně při chodu motoru ve vyších otáčkách.Děkuji za Váš názor.
12.7.2011 7:31:34
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: přívstřik benzínuDobrý den pane Pavel. Ano, dnes už jsou systémy, které umožňují nastavit přístřik benzínu podle požadavků. Je to z důvodu ochlazování. Tyto systémy byly uvedeny do provozu před několika měsíci, a zatím nemáme ověřené výsledky.. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.7.2011 18:18:37
Jméno:
Vlada Předmět:
LPG pro zvýšený tlak turbaZdravim,
přemyšlim o montaži LPG do Škody Octavie RS, avšak je ztu rozdíl že turbo má zvýšený tlak z originalnich 0,6bar na 1,4bar. Chci se tedy zeptat zda se musí počítat s nějakym větším dimenzováním součástí a jestli je optimální použít Reduktor KME Silver a trubku 6mm, vstřiky Valtec. Nebo co by jste mi případně doporučili vy a na co si dát pozor?? Díky
12.7.2011 7:27:33
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG pro zvýšený tlak turbaDobrý den pane Vláďa. Přestavba Octavie RS nepatří mezi standardní montáže. Zadejte montáž Vašeho vozidla autorizované firmě která rozhodne o vhodném systému, tedy i o druhu reduktoru a vstřikovačů. Toto fórum neslouží jako technické poradenství konkurenčním firmám a laické veřejnosti. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.7.2011 17:07:05
Jméno:
jiri Předmět:
pozdni spinani lpgDobry den .
V posledni dobe mne spina LPG pozdeji nez drive . Mam segvencni vstrikovani . Co by mohla byt pricina . dekuji za odpoved
12.7.2011 7:19:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: pozdni spinani lpgDobrý den pane Jiří. Může být vadné teplotní čidlo vody, nebo málo vody v chladící soustavě motoru. Nechte si zkontrolovat teplotu nastavení pro přepnutí v odborné firmě. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.7.2011 0:27:28
Jméno:
tonda Předmět:
nádržDobrý den, zůstává v nádrži po vyjetí nějaký zbytek, nějaká součást LPG, kterou je potřeba z nádrže "odstranit", aby nezabírala místo nebo se spálí (projede) úplně všechno, jako u benzínu? Kamarád jezdí s Destou na LPG a čas od času mu pumpař údajně cosi vylévá z bomby, co tam zůstává, tak nevím... Děkuji
11.7.2011 12:29:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: nádržVážený pane, nádrž v automobilech se nečistí ale po 10-ti letech se vyměňuje celá nádrž. Předpokládám, že pumpař vylévá z bomby vodu, která se v nich v některých případech vyskytuje. Rudolf Apfelthaler - legislativa
8.7.2011 16:52:01
Jméno:
david Předmět:
Ford escortDobrý den, Fordu Escort 1.6,66kW,system LandiRenzo sekvenční vstřik.,najeto na plyn 120000km.V poslední době se mi občas stane,že při jízdě na dálnici při vyšší rychlosti auto začne najednou ztrácet výkon,motor přestané "táhnout".Zastavím a při kontrole pod kapotou zjistím,že vstřiky jsou na dotek ledově studené.Po chvíli se vše vráti do normálu a třeba dalších 200-500km je klid.Pak se vše zase opakuje.Podotýkam,že zatím se to děje pouze při delší jízdě na dálnici.Děkuji za odpověď
9.7.2011 16:59:55
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Ford escortDobrý den pane David. Proměnlivá teplota vstřikovačů je důsledkem proměnlivé teploty plynu z reduktoru. Pokud není reduktor spolehlivě zásobován z chladící soustavy motoru, tak zamrzá a tak nedostatečně redukuje kapalné LPG na plyn. Při nedostatečném zásobování reduktoru při proměně kapalné složky na plynnou se odebírá velké množství tepla z okolí, a proto reduktor může zamrzat. Při velkém výkonu motoru se může projevovat nedostatečné množství teplé vody od motoru. Můžou už být zanesené hadice přívodu vody, ohnutí nebo zlom hadice při vyšších teplotách. Příčin může být i více. Obraťte se na autorizovanou dílnu pro provedení diagnostiky a odstranění závady. S pozdravem Ing. Pataky - technik
4.7.2011 21:43:42
Jméno:
Tonda Předmět:
lpgDobrý den, pokud to bude možné tak bych vás poprosil o radu. Myslel jsem si, že když jsme v Eu, kde je volný pohyb zboží, tak je jedno, kdo mi provede montáž lpg. Nechal jsem si v Polsku, u výrobce zařízení Stag, namonovat lpg do svého Superbu 1,8T. Montáž provedli precizně za 2300zlt, což je necelých 15000kč. Ted jsem zjistil, že mi na magistrátu neprovedou výměnu TP. Tak nevím co mám dělat.Slyšel jsem, že některé firmy udělají novou revizi, a pak jde vše přihlásit .Můžete mi sdělit na kterou firmu se mohu obrátit? Jsem z Ostravy. Děkuji.
4.7.2011 22:40:44
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: lpg
Dobrý večer pane Tonda.Podle místa bydliště se nedivím že máte tento problém. I když jsme v EU, národní homologace pro dané zařízení na našem území platí dále. Získání typových osvědčení akreditovaného zástupce pro montáž zařízení v ČR je nákladné a tak se tyto náklady musí zákonitě promítnout v konečné ceně montáže. Navíc, se cena montáže odvíjí i od trhu ocenění práce, které je rozdílné v rámci EU. Je zavedena kontrola pravosti montáže v systému DAVOZ MD ČR.. Kde každý oprávněný dovozce kontroluje legalitu provedené montáže podle platných směrnic Ministerstva Dopravy České Republiky. Povolení legalizace namontovaného zařízení na oboru dopravy je podmíněno vydáním přílohy dovozce s hologramem a jedinečným číslem. ( pro stížení kopírování), Česká firma, která by vydala osvědčení o montáži takto zrealizované montáže firmou bez povolení montáže v České Republice, bez dodržení montážních instrukcí schválených MD ČR, se dopouští podvodu. Kdyby se pak stala nehoda ( …při havárii, požáru atd. ) vystavila by se postihu za neoprávněnou a legalizovanou montáž v cizí zemi. Vy, jako zákazník by jste měl problémy i s pojišťovnou. Jak teď z toho ven? Montáž zařízení STAG stojí obecně v ČR u Vašeho typu vozidla cca 28.000 Kč. Rozdíl je tedy cca 13.000 Kč. Bude potřeba provést kontrolu montáže podle směrnic MD ČR kterou Vám podle ceníku prací provede akreditovaná firma s oprávněním montáže zařízení STAG. Zde ověří originalitu zařízení, homologovaná čísla komponentů, dodržení směrnic a nařízeních předpisů vydaných MD ČR Dále je potřeba zaplatit certifikovanou přílohu s hologramem. Poté lze namontované zařízení legalizovat do oběhu. Náklady se přiblíží ceně montáže v ČR. Je to zcela pochopitelné. S pozdravem Ing.Pataky - technik
4.7.2011 18:00:56
Jméno:
Dostál Předmět:
spotřeba LPG-sníženímám namontonán systém BRC SEQUENT 24 na Nissanu qashqai 1.6.Benzín mi bere 7.2.U LPG je spotřeba 9.5.Snažím se jezdit plynule nijak agresivné ,spotřeba je pořád podle mě i propagačních letáků vysoká.Četl jsem váš příspévek ze 4.7. u Hondy,ale nepochopil jsem zda je v servisu možné nějakým seřízením dosáhnout spotřeby max.8.5l/100km
4.7.2011 19:20:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: spotřeba LPG-sníženíDoporučuji seřídit systém LPG podle korekcí řídící jednotky benzínu. Navštívte některou z našich partnerů ve vašem regionu. Upozornění: Ne všichni naši partneři seřizují systém BRC. Je nutno si nejdříve zavolat a dotázat se. S pozdravem Ing.Pataky - technik
4.7.2011 7:55:39
Jméno:
Böhm Předmět:
BRC SEQUENT 24Dobrý den, mám namontovaný systém BRC SEQUENT 24 ve vozidle HONDA CR-V, r.v 2003, 2,0i VTEC. Lze u tohoto systému seřídit spotřebu LPG? Děkuji za odpověď.
4.7.2011 11:15:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: BRC SEQUENT 24Dobrý den pane Böhm. Pod seřízením určitě myslíte snížení spotřeby.Správně seřízený systém vykazuje max. 10-15-ti % navýšení spotřeby oproti benzínu. Umělé snižování spotřeby ( zkrácení vstřikovacích časů plynu ) by mělo za následek chudou směs která by byla vyhodnocena řídící jednotkou benzínu jako porucha a rozsvítila by kontrolku Check-Engine . Došlo by i k nárůstu snížení výkonu motoru.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam