Diskuzní fórum LPG/CNG
3.7.2011 12:49:10
Jméno:
Láďa Předmět:
nestartuje na benzinDobrý den, rád bych Vás poprosil o radu, mám felicii 1,3MPi 50kw, r.v. 98, LPG BRC. Koupil jsem si ji před třemi dny a s LPG nemám vůbec žádnou zkušenost. Někdy mi nejde nastartovat na benzin, tak musim startovat na plyn a když za jízdy z plynu přepnu na benzin, tak auto na benzin nechytí. Někdy zas na benzin nastartuje v pořádku. Na přepínači mam 4 diody + 1 diodu, která mi ukazuje aktivovany benzin nebo LPG. Nekdy se mi stane, že ty 4 diody blikají a nemam ponětí proč. Děkuji
4.7.2011 11:07:33
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: nestartuje na benzinDobrý den pane Ladislav.Předpokládám, že máte zařízení Sekvent 24 od firmy BRC. Vámi popisované závady lze odstranit opětovnou kalibrací a nastavením základních parametrů. Nevylučuji ani poruchu na některém z aktivních prvků. Navšívte našeho partnera ve Vašem okolí. Viz partnerská síť. Před návštěvou je kontaktujte, ne všichni naši partneři provádí servis BRC. S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.7.2011 8:50:50
Jméno:
Petr Předmět:
Dotaz Dobrý den,
lpg ve škodě favorit (karburátor), typ BRC, 70kW,
je stejný jako tento:
http://www.elpege.cz/lpg-product/lpg-reduktor-brc-tecno.html , včera jsem z toho
spodním šroubem vypustil půl decy nečistot, je možné poškodit membránu,
když se do vypouštěcího otvoru dá 4cm šrubovák?
Motoru se několikanásobně zvedli volnoběžné otáčky.
Děkuji.
1.7.2011 9:32:06
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dotaz Dobrý den pane Petr. Jak se říká, možné je vše, ale teď vážně:Prakticky 4 cm šroubovákem se nedostanete k membráně. Nedokážete ve vypoštěcím otvoru natočit šroubovák do úhlu s kontaktem membrány. Navic, druhý stupeň má membránu jenom po krajích cca 3 cm a pak je kovový talíř. Po vypuštění nečistot, bude potřeba reduktor patrně seřídit. Pokud máte na tomto reduktoru, najeto víc než 30.000 km, s takto nekvalitním plynem, doporučuji výměnu membrán. Po správném seřízení by měl být volnoběh v pořádku. S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.7.2011 7:23:37
Jméno:
Oldřich Předmět:
snad Vám to přiblížímdobrý den,děkuji za odpověď.Systém je SQ AC typ vstřikovačů VALTEC typ vel.nádrže et.TOROID 45L řídící jednotka STAG 300 typ reduktoru ZAVOLI a platnost tlak.zkoušky 6/2016. Provedena diagnostika motoru a emisních hodnot a revize LPG v pořádku 3.6 2010.
1.7.2011 7:46:30
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: snad Vám to přiblížímJe třeba udělat novou autokalibraci. Nastavit parametry motoru a parametry nastavení řídící jednotky plynu v programu 7.0.0.90 s FW 7.4.
Ing.Pataky - technik
30.6.2011 23:02:32
Jméno:
Oldřich Předmět:
kde je problémDobrý večer,rád bych se Vás zeptal,mám možnost koupit auto ford mondeo 1997 který má zabudované lpg.Mám problém,pan majitel mi tvrdí že to jezdí na plyn,na zkoušku jsem koupil 7 litrů plynu stím že to otestuji,nastartoval jsem s tím že mi svítil měřák že v nádrži plyn je,tak jsem usoudil že jedu tedy na plyn.Ale když jsem sledoval ručičku benzínu,bylo mi hned jasné že na plyn určitě nejedu.Zavolal jsem tedy majitelovi auta že mi bliká kontrolka na plyn,a on mi tvrdí že musí svítit nepřerušovaně a ona pořád bliká.Tvrdí mi že je možná závada na pojisce,tam kde je to nainstalováno na motoru,jsem laik nevím jak Vám to napsat,rád bych Vás touto cestou porosil o radu.děkuji s pozravem Kulhavý
1.7.2011 7:09:56
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: kde je problémDobrý den pane Kulhavý. Nevím jaké zařízení je ve vozidle instalováno, ale pokud svítí přepínač (byť bliká) tak problém není v pojistce. Některá zařízení mají 2 pojistky, jedna chrání napájení řídící jednotky a druhá je pro silové napájení ventilů. Blikání znamená, že řídící jednotka čeká na splnění parametrů pro přepnutí na LPG. Zejména na teplotu vody (zpravidla 30-35 °C) a v některých případech na dosažení otáček pro přepnutí. (Tuto hodnotu nastavuje montážní firma v programu při instalaci a oživování). Může tedy být vadné čidlo teploty, přerušený kontakt snímání otáček, dále pak nízký tlak v reduktoru ( má být min. 1,2 - 1,6 Barr ). Před koupí vozidla s LPG požadujte od majitele odstranění závad u odborné firmy. S pozdravem Ing.Pataky - technik
30.6.2011 7:45:56
Jméno:
Milan Předmět:
4,8 isA cena je stejná? Děkuji
30.6.2011 7:57:13
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: 4,8 isNe, jedná se o 8-mi válec, takže: musí se použít specielní program firmy Landi Renzo systém Omegas PLUS za cenu 46.000 Kč včetně DPH.S pozdravem Ing.Pataky - technik
30.6.2011 6:59:30
Jméno:
Milan Předmět:
BMW X5 4,8 isJeště jsem se zapoměl zeptat, jestli je možné montovat LPG do BMW X5 4,8 is. Děkuji
30.6.2011 7:18:08
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: BMW X5 4,8 isAno lze. Ing.Pataky-technik
29.6.2011 7:46:35
Jméno:
Milan Předmět:
X5Prosím o kalkulaci na BMW X5 3i. Předem děkuji
29.6.2011 9:23:42
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: X5
Dobrý den pane Milan. Se zařízením STAG 300 Plus je cena montáže 35.000 Kč včetně DPH. Se zařízením OMEGAS je cena montáže 39.000 Kč včetně DPH. prvně zmiňovaný systém je od polského výrobce Ac Gas a druhý je od italského výrobce Landi Renzo. Technických rozdílů je minimum, rozdílnost pořizovací ceny je dána ekonomicko-regionálním umístěním firem. S pozdravem Ing.Pataky - technik
28.6.2011 22:44:38
Jméno:
Jirka Předmět:
Přendání plynu z FA SPI 40kWDobrý den, mám od Vás namontován plyn v autě Škoda Forman 1.3 SPI 40kW. Vše funguje k plné spokojenosti, ale bohužel koroze karoserie mě nutí poohlížet se po jiném voze. Jelikož LPG zařízení je poměrně zánovní (montáž 4/2007), chtěl bych se Vás proto zeptat, zda je možné některé komponenty využít i novějším voze např. Opel Astra 1.6 16V rok 2001, případně voze jiné značky roku výroby kolem 2000-2002. Stávající zařízení je BRC s válcovou nádrží a řj BINGO. Děkuji
29.6.2011 7:39:38
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přendání plynu z FA SPI 40kWDobrý den pane Jirko. Ano, z 90-ti % lze použít stávající zařízení do Vámi vyjmenovaných typů vozidel. S pozdravem Ing.Pataky - technik. Až se pevně rozhodnete který typ si koupíte, ještě zavolejte na 602 178 440. S pozdravem Ing.Pataky - technik
28.6.2011 18:02:40
Jméno:
Libor HAVLAS Předmět:
ŠKODA OCTAVIA ,1.6 74Kw, r.v. 1999Dobrý den, děkuji za odpovědi. Objednám se na diagnostiku a seřízení k jednomu z Vašich partnerských servisů v Ostravě. Který mi můžete doporučit (www.auto.jecool.net NEBO www.autoknopp.cz)? Jestli můžu reagovat na Vaší odpověď a opět žádat další odpovědi tak tedy:
1) jak zjistím značku plynového zařízení, pokud možno z namontováneho na vozidle(nemám momentálně žádné papíry k tomu).
2) k tomu ukazatelu plynu, nechám si ho seřídit. Ale v horní části je 5 diod, při natankování plné svítí 4 diody zeleně. To že neubývají postupně už vím od Vás. Ve spodní části je 1 dioda, která při nastartování bliká zeleně, po zahřátí svítí. Je u ní nápis LPG a je mi jasné že signalizuje provoz na LPG. Po ujetí cca 350 km( nádrž 47l - vím plní se na 80 procent) zařízení třikrát pípne a ta dioda co svítila zeleně začne blikat. A to znamená že LPG je mimo provoz - jedu na benzín, nebo signalizuje malé množství LPG? Popřípadě se po ní ještě roŽne ta zmiňovaná ČERVENÁ?
3)nepochopená otázka: jako rezervu mám plnohodnotné kolo 195/65 R15. Můžu jej vyměnit za dojezdové(to tenké s omezenou rychlosti, jestli ho vůbec na oktávku seženu) nebo sadu na lepení pneumatit bez toho aniž bych vlastně musel něco hlásit a přepisovat v TP.
Děkuji, s pozdravem Havlas Libor
28.6.2011 21:41:39
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: ŠKODA OCTAVIA ,1.6 74Kw, r.v. 1999Dobrý večer pane Havlas.. Navštivte našeho akreditovaného partnera www.autoknopp.cz
1./Značku plynového zařízení Vám zjistí firma Knapp. Protože nevím přesně jaké máte zařízení, popíšu činnost obecně: 4 zelené diody v řadě slouží k signalizaci množství plynu v nádrži. Pokud svítí všechny 4, tak je nádrž plná. Po vyprázdnění o ¼ zhasne první dioda, po vyprázdnění o další ¼ - tinu druhá atd. Poslední dioda (červená) signalizuje rezervu. Dá se nastavit např na na dojetí 40-90 km atd. V dolní řadě bývají 2 LED diody. Jedna signalizuje provoz na benzín (zpravidla červená) a druhá signalizuje přípravu na přepnutí (blikající zelená) nebo trvale svítící zelená (provoz na plyn) Když se rozblikají všechny 4 LED diody po natankování, tzn. že je nádrž přeplněná a po ujetí cca 5-10 km přestanou blikat. 3./ můžete použít dojezdové kolo (těžko se shání a je drahé) a proto doporučuji S.O.S balíček s kompresorem. Zápis do TP se neprovádí. S pozdravem Ing.Pataky - technik
26.6.2011 20:56:33
Jméno:
Libor HAVLAS Předmět:
ŠKODA OCTAVIA ,1.6 74Kw, r.v. 1999Dobrý den, předem chválím FÓRUM, jen bych doporučil rozdělení do TÉMAT třeba podle značky nebo problému :)
Ale proč píšu, ne abych radil ale žádal o rady. Koupil jsem od svého otce OKTÁVKU, 1999, 1.6 74kW, 120 000 km.
Je v ní 3 roky LPG AGC 01-11, myslím že od vaší firmy, neboť na dokladech je AGC Strakonice. Ale montované to bylo v http://www.autoalternativ.cz/. Pravidelné servisy ŠKODA a revize LPG tam kde byl montován. S autem mám najeto sice jen 1000 km, ale už mám pár otázek :) Jinak to že je trošku línější neřeším, je to oktávka v kombíku se slabím motorem.
Takže:
1) co znamená to označení AGC 01-11? O jak dobré zařízení se jedná? (stálo 30 000kč) nádrž STAKO - Polsko?
2) palivoměr LPG ukazuje všechny kontrolky po natankování, ale během jízdy se stává, že ukazuje špatně (pořád plná), ale jakmile dojde LPG tak pípá a ukazuje červeně. Někdo mi říkal, že se palivoměrem nemám řídít, že časem budu vědět kolik najezdím na nadrž, jiní zase že to je závada opravitelná. Také mě zajímí jestli jak dojde LPG tak se automaticky přepne na benzín? A jestli to pípání a červená kontrolka znamená to přepnutí na benzín, nebo rezervu LPG, popřípadě kolik mi ještě zbývá? Nádrž TOROID 47L.
3) při prvním startu (studený) se často stává, že motor chytne asi jen na 3 válce (cukání, kolísání otaček, nepravidelný chod), po lehkém přidání se to spraví. Ty studené starty jsou na BENZÍN. Ale teplé starty, kdy motor ještě nevychladl tak asi startuje na LPG, ale nechytá na poprvé. Chytne až na podruhé s přidáním plynu. Loni měněny svíčky a kabely, ale na ty svíčky se chystám podívat zda tam je to co má být a ne LPG svíčky :) Mám doporučeny BRISK DR15YPP-1.
4) volnoběh je za chodu jak na BENZIN tak LPG kolísavý, lítá nahoru a dolů tak o 100 ot/min. Docela to někdy i dost vadí.
5) trochu LEGISLATIVY: mám nádrž v rezervě, zvedlé dno na výšku plnohodnotné rezervy a tudíš mi v kufru nevadí, ale je dno výše. Mám v plánu to ještě snížit tak, že tu rezervu vyměním za dojezdovou nebo lepící sadu s kompresorem. Je to podle zákona možné?
Moc se těším a děkuji na Vaše odpovědi a názory.
Přeji krásný zbytek dne
S pozdravem
Havlas Libor
28.6.2011 7:22:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: ŠKODA OCTAVIA ,1.6 74Kw, r.v. 1999Dobrý den pane Havlas. Děkujeme za kladné hodnocení našeho fóra. Plánujeme určité rozšířené možnosti poradenství.
1./Označení AGC 01-11, je seznam určitých druhů vozidel (tzv.typovka) schválených pro zástavbu zařízení LPG firmou Autogas Centrum a jejími akreditovanými partnery za přísně stanovených podmínek. Z toho vyplývá, že se nejedná o zařízení LPG, ale o seznam vozidel patřících do některé z kategorií možných zástaveb. 2. / Máte špatně seřízený (nastavený) ukazatel stavu hladiny v programu zařízení. Když v nádrži dochází plyn, rozsvítí se červená kontrola rezervy. Množství plynu na dojetí určité vzdálenosti lze programem nastavit. Pokud v nádrži už není žádný plyn, systém přepne na provoz benzín. 3. /Studené starty lze odstranit pouze po diagnostice závady. Když čtu Váš výpis všech závad, napadá mě jediné řešení: Vzhledem k počtu najetých km, udělat komplexní mechanickou prohlídku zařízení, zejména vstřikovačů, kabelů, svíček a provést novou kalibraci zařízení s posledním firmwarem. Používejte svíčky předepsané výrobcem vozidla. 4. / Příčiny kolísání otáček mohou být různé. Opět doporučuji diagnostiku. Vaši poslední otázku ohledně rezervy jsem nepochopil. S pozdravem Ing.Pataky - technik
24.6.2011 13:54:32
Jméno:
M.Berecka Předmět:
studený start Dobrý den
mám Hyundai Tucson 2.0 benzín r.v 2008 -přestavba na LPG Stag 300 4 poslední dobou mám horší studené starty na benzín-dŕiv to chytlo hned -teď tak po 4 vteŕinách -po natočení už to opětovně startuje hned - myslím že budou zarezlé benzínové vstřiky protože když vyjedu nádrž benzínu s přípravkem na čištění vstřiků (flaschlube inject.clean) tak jsou starty dobré ale jak jezdím na lpg tak se to za několik dní opakuje.Pomohlo by nechat vyčistit vstřiky ? Nebo čím to může být?
děkuji za odpověď
27.6.2011 15:23:38
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: studený start Dobrý den pane Berecka. Studené starty mohou mít více příčin. Bez diagnostiky si nedovolím označit pravou příčinu. Navštívte některého z našich akreditovaných partnerů buď ve Vašem regionu, nebo se objednejte přímo u nás. S pozdravem Ing.Pataky - technik.
24.6.2011 10:01:58
Jméno:
Pavel Předmět:
dotazDobrý den pane Pataky,
chtěl bych vymontovat plovák z nádrže.Vím,že se to nesmí,ale čistě teoreticky,když tam nebude plovák nebude fungovat ukazatel stavu plynu,ani nebudou pípat kontrolky při prázdné nádrži?Nebo se to dá nějakým způsobem vyřešit?
Ještě prosím jeden dotaz:jaký vliv má nečistý vzduchový filtr na funkci plynu.Někdy mi při dojíždění na křižovatku auto chcípne a někdy se jakoby dusí.Mohlo bz to být tím filtrem?Plyn tankuji jen na značkových pumpách,jen od FLAGA,tak si myslím,že nečistým plynem to není.
díky za Váš komentář
27.6.2011 15:19:40
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den pane Pavel. Skutečně, do demontáže plováku se nepouštějte. Když tam nebude plovák, tak nemáme informaci o množství lpg v nádrži. LPG je tekutý, a plovák určuje vychýlení potenciometru.Naměřený odpor z potenciometru se zavádí do ŘJ na klopné obvody které rozsvěcují počet LED na přepínači. Zanešení filtru vzduchu způsobí nižší průtok nasávaného vzduchu a tím zvýšení podtlaku MAP. Tato informace MAP je pro algoritmus výpočtu vstřikovacích časů zavádějící, což způsobí narůstání času vstřiků. Rozsvítí se Check-engine, motor se dusí a vynechává. Je nutné diagnostikovat pravou příčinu nepravidelného chodu motoru.Nelze vše "házet" na kvalitu plynu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
23.6.2011 13:30:51
Jméno:
Triner Michal Předmět:
Fabia 1.2 TSI 63kWDobrý den,
chtěl bych vás poprosit o informaci jestli je možné předělat na LPG novou Škodu Fabii s motorem 1.2 TSI 63kW.
Jestli už existuje nějaké řešení na tento typ vozu.
Děkuji.
S pozdravem
Triner Michal
23.6.2011 14:57:03
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Fabia 1.2 TSI 63kWDobrý den pane Triner. V současné době máme program na 1,2 TSI CBZB 72kW od firmy Landi Renzo, jedná se o zařízení Omegas Plus.Pokud nesouhlasí uvedený motorkód a výkon motoru, nebere firma LR a tak ani my záruku na provedenou montáž. Informativně by byla cena montáže cca kolem 45.000 Kč. Letos na podzim chystáme zahájení malosériových montáží. Sledujte naše stránky. S pozdravem Ing.Pataky - technik
22.6.2011 16:32:05
Jméno:
Karel Soukup Předmět:
mercedesDobrý den, plánuji pořídit auto mercedes benz E200 kompresor 120kW r.v. 2001a chtěl bych ho přestavět na lpg.
Máte zkušenosti s přestavbou těchto aut?Jaká je cena přestavby, jaký systém je pro tento motor nejlepší a jak velká bomba vleze na místo rezervy?
Děkuji za odpověď.Soukup
23.6.2011 10:48:47
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: mercedesDobrý den pane Soukup. Jedná se o klasický motor 1.8 16V/120 kW (E200 K) a nic nebrání zamýšlené zástavbě zařízení LPG. S vícebodovým sekvenčním vstřikováním je cena montáže od 26 do 28-tis Kč včetně DPH.Nádrž 60 litrů (plní se na 80% objemu).
S pozdravem Ing.Pataky - technik
22.6.2011 15:37:36
Jméno:
Vlastimil Poruba Předmět:
TSIDobrý den,
lze namontovat LPG i do motoru 1.2 TSI 77 kW? V případě, že ano, jaké zařízení bude nejvhodnější a za jakou cenu si ho lze pořídit?
Děkuji.
23.6.2011 10:30:24
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: TSIDobrý den pane Poruba. V současné době máme program na 1,2 TSI CBZB 72kW od firmy Landi Renzo, jedná se o zařízení Omegas Plus.Pokud nesouhlasí uvedený motorkód a výkon motoru, nebere firma LR a tak ani my záruku na provedenou montáž. Informativně by byla cena montáže cca kolem 45.000 Kč. Letos na podzim chystáme zahájení malosériových montáží. Sledujte naše stránky. S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam