Diskuzní fórum LPG/CNG
3.8.2011 17:19:35
Jméno:
Petr Předmět:
Seřízení řj Dobrý den, lze seřídit řj. lpg Magic II nezávisle na benzínu, tak aby úplně ignorovala co je na benzínové řj zapsané za adaptace, nebo případné chyby?
4.8.2011 10:00:44
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Seřízení řj
Dobrý den pane Petře.Systém Magic II nemontujeme. S pozdravem Ing.Pataky - technik
3.8.2011 14:07:08
Jméno:
Peter Schwarzh Předmět:
Kapacita nádrže LPGDobrý den,
Po nainstalování LPG při 1.tankování se vešlo do 50 L toroidní nádrže cca42 l (co odpovídá lehce nad těch deklarovaných 80%) jsem ujel jenom280km, a pak už prázdna nádrž-(automaticky systém přepl na benzín při ukazateli LED prázdna nádrže). Pokuď bych bral, že jsem spotřeboval celých 42L plynu, tak by mi spotřeba odpovídala téměř 2 násobku původn spotřeby jízdy na benzín (7,5-8l/100km). ... Nyní ale jde načerpat pouze 32 L. ...pokud bych bral, že jsem spotřeboval jen tech 32 litrů, tak proč systém hlási prázdnou nádrž a přepne na benzín?, resp. jak to, že nejde načerpat těch 80%.. Je možné, že je tak nízky plnící tlak na čerpací stanici?(Benzina Ostrava), nebo to je již tak velká odchýlka, že se to nanedá na to svalovat....kde býva nejšasteji problém(Multiventil?), že nejde dotankovat deklarovaných 80% a jaká je ještě přijatelná variabilita u 50L nádrže.. S autem se chystám na první nastavení po instalaci LPG, ale odpoveď technika: to musíte skusit natankovat někde jinde" ...mi příde lehkovážná. Potřebuji vědět, čím mám argumentovat.Děkuji za odpoveď.
4.8.2011 10:07:30
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Kapacita nádrže LPGDobrý den pane Swarzh.Neuvádíte systém LPG, typ nádrže, typ multiventilu, kdo zástavbu provedl, jestli je to náš smluvní partner nebo ne atd. Nicméně, chyba může být např. v ohnutém rameni plováku, špatném nastavení min. tlaku v nádrži, ve zvýšené spotřebě atd. Obraťte se na montážní firmu která provedla zástavbu a požadujte odstranění závady v reklamační době.Ing.Pataky - technik
2.8.2011 21:29:04
Jméno:
jan vančura Předmět:
EOBD a nebo LPG latina Dobrý den, kamarád si nechává namontovat LPG do svého auta. Firma která mu ho bude montovat, mluví o systému s řídící jednotkou která umí (jedna možnost) a nebo neumí EOBD. Já mu tvrdím že to s LPG nemá nic společného že se jedná o normu pro společný diagnostický konektor v evropě pro čtení benzínových řídících jednotek. Jak je to prosím s řídící jednotkou? Také používáte EOBD řídící jednotku? Dokonce se prý pozná ta správná která umí přístřik benzínu a je EOBD podle toho že je hliníková. Má pravdu kamarád a je u správné firmy a nebo je to jen slušně řečeno marketing?
4.8.2011 10:20:34
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: EOBD a nebo LPG latina Dobrý den pane Vančura. Nebudu potvrzovat a ani vyvracet Vaše znalosti a vašeho kamaráda o normě EOBD. Omezím se na strohé technické vysvětlení: soubor norem OBD [On Board Diagnostic], sjednocuje normy ISO 9142, ISO 14230, SAE J 1979, SAE J1850. Toto sjednocení začalo platit v USA od roku 1996, v Evropě pak od roku 2000. Tento soubor norem OBD se ještě dělí na EOBD [Evropské OBD], a JOBD [Japonské OBD] Řídící jednotky LPG které jsou schopny snímat hodnoty OBD z diagnostické zásuvky, jsou schopny lépe řídit směs LPG-vzduch pro správné spalování. V podstatě program LPG řídí vstřikovače plynu identicky se vstřikovači benzínu. Výsledkem pak jsou podobné, ne-li stejné hodnoty vstřiků jako při provozu na benzín. Tím jsou zabezpečeny předepsané emisní hodnoty EURO 3,4,5...S pozdravem Ing. Pataky - technik
30.7.2011 10:50:36
Jméno:
Jarda Předmět:
FABIA 1 x LPGDobrý den,
mám čerstvě namontovaný - STAG 4 + u Fabia I combi, r.v. 2005 1,2 HTP (47 Kw). Děkuji za zodpovězení, abych zajistil co nejlepší provoz. Je nutné či vhodné případně ještě přimazávání z hlediska ventilů? Pokud ne, údajně je vhodné přece jenom po ujetí např. 2 tis. km přepout na bezín a ujet např. 100 km na benzín - děkuji za potvrzení a případně upřesnění počtu km kdy je vhodné přepnout na benzín a projet autem např. 100 km či více?
1.8.2011 6:56:39
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: FABIA 1 x LPGDobrý den pane Jaroslave. Přimazávání ventilů vozidla Fabia není nutné. Není nutné dodržovat ani Vámi popisovaný harmonogram střídání provozu benzín-plyn. Vozidlo vždy startuje na benzín, (mimo nouzového přepnutí) a po dostatečném ohřátí chladící směsi řídící jednotka LPG automaticky přepíná na plyn. Při běžném provozu je důležité mít v nádrži cca 10 litrů benzínu (při dlouhých cestách např. dovolená plnou) aby benzín v nádrži zbytečně nevodnatěl. Střídání provozu benzín plyn není na škodu, ale z praxe víme, že je to zbytečné. S pozdravem Ing.Pataky - technik
30.7.2011 9:20:14
Jméno:
Roman Předmět:
nejvhodnější motor pro LPGDobrý den, uvažuji o koupi "nového" auta, které plánuji přestavět na LPG, k čemuž bych využil Vašich služeb. Zatím jsem výběr zúžil na Audi A4 Avant 1,8 T 20V 110 kw, Audi A4 Avant 2,4i V6 125kw, nebo Škoda Superb 2,8i V6 142kw. Jaký motor z těchto tří se Vám jeví jako nejvhodnější k přestavbě na LPG? Jde mi hlavně o spolehlivost provozu, ale samozřejmě také o pořizovací a provozní náklady. Předem děkuji za odpověď.
30.7.2011 9:22:06
Jméno:
Roman Předmět:
RE: nejvhodnější motor pro LPG
Dobrý den pane Romane. Úvodem bych řekl, že jsme schopni provést přestavbu-přesněji zástavbu zařízení LPG do všech vámi uváděných vozidel. Je pochopitelné, že montáž víceválcových vozidel je co do poziřovací ceny vyšší. Úspornost provozu na LPG nejvíce závisí na stavu toho kterého motoru. Zejména tedy na kompresi, stavu svíček, kabelů a cívek. Námi montované systémy jsou bezúdržbové a mají zabudovanou autoadaptivitu tzn. dokáží se přizpůsobit změněným parametrům motoru způsobených provozem-tedy i stárnutím. Máme dobré zkušenosti s vozidlem Audi A4 Avant 1,8 T 20V 110 kw.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
29.7.2011 23:33:04
Jméno:
Lukáš Michalčak Předmět:
vyměnaDobrý den chtěl bych se zeptat zda je možné vymontovat zařízení lpg z auta a namontovat na jiné? Bylo by to citroen xantia 1.8i 85kw na auto honda civic 2.0 147kw. Děkuji
1.8.2011 6:43:14
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: vyměnaDobrý den pane Michalčak. Neuvádíte jaké zařízení LPG máte v Citroenu. Tzv. "klasiku" nebo sequent? Neuvádíte ano rok výroby vozidel. Všimněte si rozdílnost výkonu obou vozidel. Honda má téměř dvounásobný výkon. Když nic jiného, musel by se použít jiný, silnější reduktor.S pozdravem Ing.Pataky - technik
29.7.2011 17:55:07
Jméno:
Petr Předmět:
LPG NádržDobrý den, nám vůz škoda forman a brzy mi u něho končí platnost nádrže. Jelikož plánuji provoz vozu na dva roky nechci již do něho kupovat novou nádrž na lpg. A proto scháním starou, s platnou tlakovou zkoužkou. A proto jsem se vás chtěl zeptat, zda si musím dát při koupi starší nádrže na něco pozor, nebo zda mám hlídat pouze rozměry... A nebo , zda by se dala zakoupit starší nádrž u vás??? Děkuji za odpověď
31.7.2011 18:38:07
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG NádržDobrý den pane Petře. Pokud si pořídíte starší nádrž, ale s ještě s platnou tlakovou zkoužkou, tak musí mít homologační certifikát 01. Staré homologace 00 se nesmí do vozidel montovat. To platí jak pro nádrž, tak i pro multiventil. My použité nádŕže nevykupujeme, nevedeme a neprodáváme. S pozdravem Ing.Pataky - technik
27.7.2011 18:29:11
Jméno:
Pavel Předmět:
dotazDobrý den,
tak to mi asi nepomůžete.Mám systém Elpigaz.
27.7.2011 20:31:16
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý večer.Systém Elpigaz skutečně nemontujeme. Ale u jiných systémů dochází k pípání při špatně nastaveném minimálním tlaku v nádrži. Když krátkodobě dojde k poklesu tlaku a min. tlak je nastaven na vyšší hodnotu, tak systém to chápe tak, že v nádrži už není plyn a proto signalizuje přepnutí na benzín. Nevylučuji ani uvolnění nebo ohnutí plováku v nádrži. Při restartu se načtená chybová hodnota vynuluje.S pozdravem Ing.Pataky - technik
27.7.2011 12:56:23
Jméno:
Tom Předmět:
spotřeba LPG řízeného lambda sondouDobry den, mam Fabia I a system LPG rizeny lamda sondou. Motor najeto 80 tis. a pres vymenu lamda sondy, vycisteni skrtici klapky, vymeny svicek, vymene vlnovce je ma spotreba kolem 11 l plynu na 100 km. Montážní firma už stelovala, ale spotreba stale spatna. Mohla by byt chyba ve spatnym reduktoru nebo spatnem smesovaci (podeziram, ze mi namontovali nejakou skladacku z jinyho auta)?
27.7.2011 14:41:43
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: spotřeba LPG řízeného lambda sondouDobrý den pane Tome. Začnu tím, že už montáž systému do Vašeho vozidla který je řízený lambda sondou nebyla moc šťastná volba. Systémy dopravy LPG krokovým motorkem mají mnoho nevýhod.Nižší kvalita LPG v ČR zanáší motorky usazeninami, které se po určité době zadrhávají. Často zůstávají otevřeny déle než to vyžaduje odezva od lambda sondy. To je jedna z příčin možné zvýšení spotřeby. Po 80-ti tis. km bych taky doporučoval vyměnit membrány v reduktoru. Před krokový motorek nechte doinstalovat filtr plynné části.Dále je nutné celý systém seřídit na Atalu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
27.7.2011 11:17:45
Jméno:
Pavel Předmět:
dotazDobrý den,
při jízdě na LPG se mě stává,že začnou pípat kontrolky jakože je prázdná nádrž a přepne se na benzin.V nádrži plyn samozřejmě je.Po zmáčknutí tlačítka se ihned zase přepne na plyn.Toto se opakuje třeba jednou za 30 km.Čím by to mohlo být?Může to být přidřeným plovákem v nádrži?Všiml jsem si,že malinko vrže,když rozhýbu hladinu.
Jedná se o sekvenční zařízení v Octavii.
27.7.2011 14:23:56
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den pane Pavle.Je více druhů sekvenčního zařízení použitelných pro Octavii. Potřebuji vědět výrobce a konkrétní systém. My jsme akreditovanými dovozci nebo máme zastoupení firem BRC, Landi Renzo, Autronic, AC S.P.A , Lovato.S pozdravem Ing.Pataky - technik
26.7.2011 14:58:11
Jméno:
Schwarz Předmět:
T34 versus T30Takže spolehlivější se ukazuje T30 nebo T34?..odpověď jsem ani mezi řádky nenašel.
26.7.2011 15:05:07
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: T34 versus T30T34
26.7.2011 13:42:47
Jméno:
Schwarz Předmět:
Valtek T34 versus T30Dobrý den,
navazuji na svjů dotaz ohledně vstřikovačů Valtek T34...
Pokud bych bral jako fakt, že nepoznám rozdíl ve svém autě jestli tam budu mít nainstalovaný Valtek T34 nebo Valtek T30, pro mně je pak nejdůležitejší : výdrž, poruchovost, možnosti oprav...jak jsou potom na tom dle Vašich dosavadních zkušenosti tyto výrobky při vzájemném srovnání? Nerád bych dopad jak majitele naftových koncernovaých naftových motorů TDi, kteří už jen s nostalgii spominájí na nezničitelné držáky TDi z prvních let výroby. A čím novější, výrobci deklarované výkonější, rýchlejší, s vyššími tlaky, přesnějšíTDi motory..... tím to bylo horší a horší (vlastnící nynějších 2,0 TDi by nyní mohlí dlouze vyprávět).Ne vždy novější znamená i lepčí.Děkuji
26.7.2011 14:35:15
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Valtek T34 versus T30
Dobrý den Pane Schwarz. Pokud se na kvalitu vstřikovačů díváte z tohoto aspektu, tak ano, novější - inovovaný vstřikovač Valtek T34 má lepší parametry ve všech směrech. Ostatně, jako u každého inovovaného výrobku, kde se odstranili známé nedostatky. S pozdravem Ing.Pataky - technik
26.7.2011 11:28:49
Jméno:
Tomáš Předmět:
fabia OHV EU4Dobrý den,
chtěl bych se zeptat na přestavbu vozu na LPG.
Jedná se o Fabii Combi rok výroby 12/2002 motor 1,4 50 kW (motor AQW tzn. OHV Škoda s EU4).
1. Zajímala by mě cena přestavby. Jaký systém pro tento vůz doporučujete. (uvažuji jen o sekvenčním vstřikování
2. Dále by mne zajímalo zda doporučujete použít u tohoto vozu ochranu ventilu ( např. Flash Lube).
3.Dále bych se chtěl zeptat, zda je potřeba nějak řešit zpětný zášleh. Moc tomu nerozumím, tak bych se chtěl zeptat, zda je tato problematiku u sekvenčního vstřikování řešit.
4. Jaké jsou u Vás objednací lhůty?
Předem děkuji
Tomáš
26.7.2011 12:09:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: fabia OHV EU4Dobrý den pane Tomáši.1.Cena přestavby-přesněji zástavby je cca od 26-28-tis. Kč včetně DPH, toroidní nádrže (místo rezervního kola) a ukazatele stavu hladiny v nádrži LPG.2.Ne, zde není nutná montáž přimazávání ventilů.3.Ne, u sekvenčního vstřikování nedochází k zpětným zášlehům.4.Objednací lhůty jsou cca 2 týdny.Do 8.8.2011 máme celozávodní dovolenou a srpen je už obsazený. Pokud na montáž spěcháte, zavolejte mi na 602 518 625 . S pozdravem Ing.Pataky - technik
26.7.2011 11:25:57
Jméno:
Schwarz Předmět:
vstřikovače Valtek T34 pro honda accordDobrý den,
Chci se zeptat na vstřikovače Valtek T34 pro vůz Accord 2,0 114kw Vtec, r.v.2003.V některých firmách mi je doporučují jako lepší, přesnější, větší výdrž..jinde zase doporučují Valtek T30 jako již praxi prověřené. Děkuji.
26.7.2011 12:00:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: vstřikovače Valtek T34 pro honda accordDobrý den pane Schwarz. Vstřikovač Valtek T34 je inovovaná verze svého předchůdce T30. Vyznačuje se kratšími časy (1,8 ms) a výkonem až 50 koní na válec a má nižší odpor cívky (2,1ohmu oproti 3 ohmům u T30) Je dražší cca o 1000 Kč. Pro Vaše vozidlo vyhovuje i starší typ Valtek T30. S pozdravem Ing.Pataky - technik
26.7.2011 10:01:57
Jméno:
Martin Předmět:
smart
Dobrý den,
Mám zájem o přestavbu auta Smart Fortwo 0.6,r.v.2001(benzín),na Lpg je to možné,pokud ano,prosím o info.děkuji
S pozdravem
Martin
26.7.2011 10:46:42
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: smartDobrý den pane Martine.Nevidím žádnou technickou překážku pro provedení přestavby - přesněji zástavby zařízení LPG do Vašeho vozidla.Neuvádíte jestli se jedná o automat s triptonicem, nebo turbo 45kW. Nicméně, budete omezen velikosti plynové nádrže, která bude ta nejmenší. V případě závazné objednávky musíme tuto nádrž extra objednat i my. S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam