Diskuzní fórum LPG/CNG
13.7.2011 22:12:22
Jméno:
JIRKA Předmět:
velikost nádržeDobrý den, měl bych dotaz ohledně velikosti lpg nádrže, minulý týden jsem si zakoupil auto na lpg uvádějí velikost 75 lit a mě jde natankovat max 40 litrů je to možné? Děkuji za odpověd
14.7.2011 7:40:25
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: velikost nádržeDobrý den pane Jirko. Předpokládejme, že ta nádrž má skutečně objem 75 litrů. V tom případě se do ní musí vejít 80% objemu, tedy 60 litrů. Závada může být v ohnutém raménku plováku multiventilu uvnitř nádrže (klasický „WC“ systém – plovák – raménko – vychýlení raménka uzavře plnící ventil dříve) Doporučuji vyjet veškerý plyn a navštívit autorizovanou dílnu LPG, která multiventil vyjme a zkontroluje – opraví. S pozdravem Ing.Pataky - technik
12.7.2011 19:54:52
Jméno:
Ivan Předmět:
Flashlube - spotrebaDobry den, chtel bych se poptat, jaka by priblizne mela byt spotreba pripravku na primazavani Flaslube.U nasi Toyoty Rav 4, 2,0, 110 kW,automat, r.v. 2002 /Stag 4, se mi zda posledni dobou nejak velka spotreba Flashlube. Po poslednim porovnani mi to vyslo na 1470km /300 ml Flashlube.Dekuji za odpoved.
13.7.2011 9:39:12
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Flashlube - spotrebaDobrý den pane Ivan. Spotřeba přimazávání VAP Saver /Flash Lube/ je 10-12 kapek za minutu ve volnoběhu. V praxi to znamená, že 1/2 litrová nádobka vydrží cca 8 - 12000 km podle stylu a charakteru jízdy. 1 litr přimazávací směsi stojí u naši firmy 385 Kč.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.7.2011 22:02:34
Jméno:
Pavel Předmět:
přívstřik benzínuDobrý den,některé systémy umožňují od určité výše otáček přívstřik benzínu (zpravidla kolem 4000,dá se nastavit).Potom prý není nutné dávat přimazávání ventilů,protože ten přívstřik benzínu sníží teplotu při hoření a pomůže předejít poblémům s ventily.Problémy s ventily prý vznikají hlavně při chodu motoru ve vyších otáčkách.Děkuji za Váš názor.
12.7.2011 7:31:34
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: přívstřik benzínuDobrý den pane Pavel. Ano, dnes už jsou systémy, které umožňují nastavit přístřik benzínu podle požadavků. Je to z důvodu ochlazování. Tyto systémy byly uvedeny do provozu před několika měsíci, a zatím nemáme ověřené výsledky.. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.7.2011 18:18:37
Jméno:
Vlada Předmět:
LPG pro zvýšený tlak turbaZdravim,
přemyšlim o montaži LPG do Škody Octavie RS, avšak je ztu rozdíl že turbo má zvýšený tlak z originalnich 0,6bar na 1,4bar. Chci se tedy zeptat zda se musí počítat s nějakym větším dimenzováním součástí a jestli je optimální použít Reduktor KME Silver a trubku 6mm, vstřiky Valtec. Nebo co by jste mi případně doporučili vy a na co si dát pozor?? Díky
12.7.2011 7:27:33
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG pro zvýšený tlak turbaDobrý den pane Vláďa. Přestavba Octavie RS nepatří mezi standardní montáže. Zadejte montáž Vašeho vozidla autorizované firmě která rozhodne o vhodném systému, tedy i o druhu reduktoru a vstřikovačů. Toto fórum neslouží jako technické poradenství konkurenčním firmám a laické veřejnosti. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.7.2011 17:07:05
Jméno:
jiri Předmět:
pozdni spinani lpgDobry den .
V posledni dobe mne spina LPG pozdeji nez drive . Mam segvencni vstrikovani . Co by mohla byt pricina . dekuji za odpoved
12.7.2011 7:19:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: pozdni spinani lpgDobrý den pane Jiří. Může být vadné teplotní čidlo vody, nebo málo vody v chladící soustavě motoru. Nechte si zkontrolovat teplotu nastavení pro přepnutí v odborné firmě. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.7.2011 0:27:28
Jméno:
tonda Předmět:
nádržDobrý den, zůstává v nádrži po vyjetí nějaký zbytek, nějaká součást LPG, kterou je potřeba z nádrže "odstranit", aby nezabírala místo nebo se spálí (projede) úplně všechno, jako u benzínu? Kamarád jezdí s Destou na LPG a čas od času mu pumpař údajně cosi vylévá z bomby, co tam zůstává, tak nevím... Děkuji
11.7.2011 12:29:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: nádržVážený pane, nádrž v automobilech se nečistí ale po 10-ti letech se vyměňuje celá nádrž. Předpokládám, že pumpař vylévá z bomby vodu, která se v nich v některých případech vyskytuje. Rudolf Apfelthaler - legislativa
8.7.2011 16:52:01
Jméno:
david Předmět:
Ford escortDobrý den, Fordu Escort 1.6,66kW,system LandiRenzo sekvenční vstřik.,najeto na plyn 120000km.V poslední době se mi občas stane,že při jízdě na dálnici při vyšší rychlosti auto začne najednou ztrácet výkon,motor přestané "táhnout".Zastavím a při kontrole pod kapotou zjistím,že vstřiky jsou na dotek ledově studené.Po chvíli se vše vráti do normálu a třeba dalších 200-500km je klid.Pak se vše zase opakuje.Podotýkam,že zatím se to děje pouze při delší jízdě na dálnici.Děkuji za odpověď
9.7.2011 16:59:55
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Ford escortDobrý den pane David. Proměnlivá teplota vstřikovačů je důsledkem proměnlivé teploty plynu z reduktoru. Pokud není reduktor spolehlivě zásobován z chladící soustavy motoru, tak zamrzá a tak nedostatečně redukuje kapalné LPG na plyn. Při nedostatečném zásobování reduktoru při proměně kapalné složky na plynnou se odebírá velké množství tepla z okolí, a proto reduktor může zamrzat. Při velkém výkonu motoru se může projevovat nedostatečné množství teplé vody od motoru. Můžou už být zanesené hadice přívodu vody, ohnutí nebo zlom hadice při vyšších teplotách. Příčin může být i více. Obraťte se na autorizovanou dílnu pro provedení diagnostiky a odstranění závady. S pozdravem Ing. Pataky - technik
4.7.2011 21:43:42
Jméno:
Tonda Předmět:
lpgDobrý den, pokud to bude možné tak bych vás poprosil o radu. Myslel jsem si, že když jsme v Eu, kde je volný pohyb zboží, tak je jedno, kdo mi provede montáž lpg. Nechal jsem si v Polsku, u výrobce zařízení Stag, namonovat lpg do svého Superbu 1,8T. Montáž provedli precizně za 2300zlt, což je necelých 15000kč. Ted jsem zjistil, že mi na magistrátu neprovedou výměnu TP. Tak nevím co mám dělat.Slyšel jsem, že některé firmy udělají novou revizi, a pak jde vše přihlásit .Můžete mi sdělit na kterou firmu se mohu obrátit? Jsem z Ostravy. Děkuji.
4.7.2011 22:40:44
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: lpg
Dobrý večer pane Tonda.Podle místa bydliště se nedivím že máte tento problém. I když jsme v EU, národní homologace pro dané zařízení na našem území platí dále. Získání typových osvědčení akreditovaného zástupce pro montáž zařízení v ČR je nákladné a tak se tyto náklady musí zákonitě promítnout v konečné ceně montáže. Navíc, se cena montáže odvíjí i od trhu ocenění práce, které je rozdílné v rámci EU. Je zavedena kontrola pravosti montáže v systému DAVOZ MD ČR.. Kde každý oprávněný dovozce kontroluje legalitu provedené montáže podle platných směrnic Ministerstva Dopravy České Republiky. Povolení legalizace namontovaného zařízení na oboru dopravy je podmíněno vydáním přílohy dovozce s hologramem a jedinečným číslem. ( pro stížení kopírování), Česká firma, která by vydala osvědčení o montáži takto zrealizované montáže firmou bez povolení montáže v České Republice, bez dodržení montážních instrukcí schválených MD ČR, se dopouští podvodu. Kdyby se pak stala nehoda ( …při havárii, požáru atd. ) vystavila by se postihu za neoprávněnou a legalizovanou montáž v cizí zemi. Vy, jako zákazník by jste měl problémy i s pojišťovnou. Jak teď z toho ven? Montáž zařízení STAG stojí obecně v ČR u Vašeho typu vozidla cca 28.000 Kč. Rozdíl je tedy cca 13.000 Kč. Bude potřeba provést kontrolu montáže podle směrnic MD ČR kterou Vám podle ceníku prací provede akreditovaná firma s oprávněním montáže zařízení STAG. Zde ověří originalitu zařízení, homologovaná čísla komponentů, dodržení směrnic a nařízeních předpisů vydaných MD ČR Dále je potřeba zaplatit certifikovanou přílohu s hologramem. Poté lze namontované zařízení legalizovat do oběhu. Náklady se přiblíží ceně montáže v ČR. Je to zcela pochopitelné. S pozdravem Ing.Pataky - technik
4.7.2011 18:00:56
Jméno:
Dostál Předmět:
spotřeba LPG-sníženímám namontonán systém BRC SEQUENT 24 na Nissanu qashqai 1.6.Benzín mi bere 7.2.U LPG je spotřeba 9.5.Snažím se jezdit plynule nijak agresivné ,spotřeba je pořád podle mě i propagačních letáků vysoká.Četl jsem váš příspévek ze 4.7. u Hondy,ale nepochopil jsem zda je v servisu možné nějakým seřízením dosáhnout spotřeby max.8.5l/100km
4.7.2011 19:20:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: spotřeba LPG-sníženíDoporučuji seřídit systém LPG podle korekcí řídící jednotky benzínu. Navštívte některou z našich partnerů ve vašem regionu. Upozornění: Ne všichni naši partneři seřizují systém BRC. Je nutno si nejdříve zavolat a dotázat se. S pozdravem Ing.Pataky - technik
4.7.2011 7:55:39
Jméno:
Böhm Předmět:
BRC SEQUENT 24Dobrý den, mám namontovaný systém BRC SEQUENT 24 ve vozidle HONDA CR-V, r.v 2003, 2,0i VTEC. Lze u tohoto systému seřídit spotřebu LPG? Děkuji za odpověď.
4.7.2011 11:15:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: BRC SEQUENT 24Dobrý den pane Böhm. Pod seřízením určitě myslíte snížení spotřeby.Správně seřízený systém vykazuje max. 10-15-ti % navýšení spotřeby oproti benzínu. Umělé snižování spotřeby ( zkrácení vstřikovacích časů plynu ) by mělo za následek chudou směs která by byla vyhodnocena řídící jednotkou benzínu jako porucha a rozsvítila by kontrolku Check-Engine . Došlo by i k nárůstu snížení výkonu motoru.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
3.7.2011 12:49:10
Jméno:
Láďa Předmět:
nestartuje na benzinDobrý den, rád bych Vás poprosil o radu, mám felicii 1,3MPi 50kw, r.v. 98, LPG BRC. Koupil jsem si ji před třemi dny a s LPG nemám vůbec žádnou zkušenost. Někdy mi nejde nastartovat na benzin, tak musim startovat na plyn a když za jízdy z plynu přepnu na benzin, tak auto na benzin nechytí. Někdy zas na benzin nastartuje v pořádku. Na přepínači mam 4 diody + 1 diodu, která mi ukazuje aktivovany benzin nebo LPG. Nekdy se mi stane, že ty 4 diody blikají a nemam ponětí proč. Děkuji
4.7.2011 11:07:33
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: nestartuje na benzinDobrý den pane Ladislav.Předpokládám, že máte zařízení Sekvent 24 od firmy BRC. Vámi popisované závady lze odstranit opětovnou kalibrací a nastavením základních parametrů. Nevylučuji ani poruchu na některém z aktivních prvků. Navšívte našeho partnera ve Vašem okolí. Viz partnerská síť. Před návštěvou je kontaktujte, ne všichni naši partneři provádí servis BRC. S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.7.2011 8:50:50
Jméno:
Petr Předmět:
Dotaz Dobrý den,
lpg ve škodě favorit (karburátor), typ BRC, 70kW,
je stejný jako tento:
http://www.elpege.cz/lpg-product/lpg-reduktor-brc-tecno.html , včera jsem z toho
spodním šroubem vypustil půl decy nečistot, je možné poškodit membránu,
když se do vypouštěcího otvoru dá 4cm šrubovák?
Motoru se několikanásobně zvedli volnoběžné otáčky.
Děkuji.
1.7.2011 9:32:06
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dotaz Dobrý den pane Petr. Jak se říká, možné je vše, ale teď vážně:Prakticky 4 cm šroubovákem se nedostanete k membráně. Nedokážete ve vypoštěcím otvoru natočit šroubovák do úhlu s kontaktem membrány. Navic, druhý stupeň má membránu jenom po krajích cca 3 cm a pak je kovový talíř. Po vypuštění nečistot, bude potřeba reduktor patrně seřídit. Pokud máte na tomto reduktoru, najeto víc než 30.000 km, s takto nekvalitním plynem, doporučuji výměnu membrán. Po správném seřízení by měl být volnoběh v pořádku. S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.7.2011 7:23:37
Jméno:
Oldřich Předmět:
snad Vám to přiblížímdobrý den,děkuji za odpověď.Systém je SQ AC typ vstřikovačů VALTEC typ vel.nádrže et.TOROID 45L řídící jednotka STAG 300 typ reduktoru ZAVOLI a platnost tlak.zkoušky 6/2016. Provedena diagnostika motoru a emisních hodnot a revize LPG v pořádku 3.6 2010.
1.7.2011 7:46:30
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: snad Vám to přiblížímJe třeba udělat novou autokalibraci. Nastavit parametry motoru a parametry nastavení řídící jednotky plynu v programu 7.0.0.90 s FW 7.4.
Ing.Pataky - technik
30.6.2011 23:02:32
Jméno:
Oldřich Předmět:
kde je problémDobrý večer,rád bych se Vás zeptal,mám možnost koupit auto ford mondeo 1997 který má zabudované lpg.Mám problém,pan majitel mi tvrdí že to jezdí na plyn,na zkoušku jsem koupil 7 litrů plynu stím že to otestuji,nastartoval jsem s tím že mi svítil měřák že v nádrži plyn je,tak jsem usoudil že jedu tedy na plyn.Ale když jsem sledoval ručičku benzínu,bylo mi hned jasné že na plyn určitě nejedu.Zavolal jsem tedy majitelovi auta že mi bliká kontrolka na plyn,a on mi tvrdí že musí svítit nepřerušovaně a ona pořád bliká.Tvrdí mi že je možná závada na pojisce,tam kde je to nainstalováno na motoru,jsem laik nevím jak Vám to napsat,rád bych Vás touto cestou porosil o radu.děkuji s pozravem Kulhavý
1.7.2011 7:09:56
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: kde je problémDobrý den pane Kulhavý. Nevím jaké zařízení je ve vozidle instalováno, ale pokud svítí přepínač (byť bliká) tak problém není v pojistce. Některá zařízení mají 2 pojistky, jedna chrání napájení řídící jednotky a druhá je pro silové napájení ventilů. Blikání znamená, že řídící jednotka čeká na splnění parametrů pro přepnutí na LPG. Zejména na teplotu vody (zpravidla 30-35 °C) a v některých případech na dosažení otáček pro přepnutí. (Tuto hodnotu nastavuje montážní firma v programu při instalaci a oživování). Může tedy být vadné čidlo teploty, přerušený kontakt snímání otáček, dále pak nízký tlak v reduktoru ( má být min. 1,2 - 1,6 Barr ). Před koupí vozidla s LPG požadujte od majitele odstranění závad u odborné firmy. S pozdravem Ing.Pataky - technik
30.6.2011 7:45:56
Jméno:
Milan Předmět:
4,8 isA cena je stejná? Děkuji
30.6.2011 7:57:13
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: 4,8 isNe, jedná se o 8-mi válec, takže: musí se použít specielní program firmy Landi Renzo systém Omegas PLUS za cenu 46.000 Kč včetně DPH.S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam