Diskuzní fórum LPG/CNG
26.4.2011 13:17:27
Jméno:
J.Rutar Předmět:
Nárůst spotřeby+pokles výkonuDobrý den, měl bych na Vás prosbu o radu. Mám podtlakvé LPG Lovato a došlo k nárůstů spotřeba a snížení výkonu auta, provedl jsem výměnu filtru LPG, vzduchového filtru a membrán LPG, výkon se mírně zvýšil, ale stále je menší oproti dřívějšku, spotřeba je stále zvýšená, rovněž jsem vyměnil svíčky. Mohl by jste mi poradit co by mohlo mít ještě negativní vliv na spotřebu LPG? Motor má najeco cca 15tis po GO. Předem děkuji za radu
26.4.2011 14:50:24
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Nárůst spotřeby+pokles výkonuDobrý den pane Rutar. Vy jste skutečně učinil vše, co by mohlo vést k uspokojivé spotřebě a minimalizaci poklesu výkonu. Bohužel podtlakové systémy nedokážou zaručit nárůst spotřeby oproti benzínu do hranice cca 10-15% . To dovedou pouze sekvenčně vstřikované systémy. Současná proměnlivá kvalita LPG ve značné míře ovlivňuje jak spotřebu tak i výkon motoru. Tak se můžete dostat na zvýšení spotřeby až o např. 20%. Doporučuji proto celkové seřízení systému pomocí diagnostiky ATAL . S pozdravem Ing.Pataky - technik
26.4.2011 12:55:22
Jméno:
Michal Předmět:
Citroen C8 3,0V6 150 kWDobrý den, rád bych se dozvěděl, jestli provádíte i montáž LPG do tohoto vozidla, (jaký typ, případně, jestli je s tím spojeno nějaké riziko), cenové rozpětí a možnost přimazávání. Máte zkušenost s tímto motorem (ve spojení s tímto autem? Doba montáže? Děkuji.
26.4.2011 14:24:18
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Citroen C8 3,0V6 150 kWDobrý den pane Michal. Doporučuji zástavbu vícebodového sekvenčního vstřikování bez nutnosti přimazávání. U naší firmy za cenu 35.000 Kč včetně DPH s toroidní nádrží a ukazatelem stavu paliva LPG na přepínači. Montáž provádíme v rozsahu dvou dnů.
S pozdravem Ing.Pataky - technik
23.4.2011 22:23:05
Jméno:
Jaroslav Předmět:
Přestavba na LPGDobrý den, vlastním vozidlo mercedes benz combi 240T řada E 6 válců r.v.1998. Jaká by byla cena přestavby na LPG? Děkuji za odpověď.
26.4.2011 9:32:37
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přestavba na LPGDobrý den pane Jaroslav. Cena montáže se zařízením STAG300+ je 35000.- Kč včetně DPH, toroidní nádrže a ukazatelem stavu hladiny plynu v nádrži na přepínači. U těchto vozidel bývá rezervní kolo umístěné na boku. Tuto skutečnost nám musíte potvrdit před montáží pro objednání vertikální toroidní nádrže. Příplatek je 1000Kč. Naopak, pokud se rozhodnete pro válcovou nádrž, je cena montáže ponížena o 1000 Kč. S pozdravem Ing.Pataky - technik
23.4.2011 18:48:27
Jméno:
Honza Předmět:
Dongle/KeyDobrý den,
chtěl bych se zeptat,jestli je možné zakoupit u vás hardwarový klíč s označením 90AV99002037 ?
Za jakou cenu ?
Děkuji za odpověď.
26.4.2011 9:20:37
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dongle/KeyDobrý den pane Honzo. Ne, nezabýváme se komerčním prodejem HW klíčů. S pozdravem Ing.Pataky . technik
21.4.2011 23:32:09
Jméno:
Kostka Předmět:
OCTAVIEDobrý den,mám dotaz,koupil jsem si octavii tour 1.6 a ihned jsem nechal namontovat LPG.Je nutné zajíždet motor pouze benzínem,nebo mohu používat i LPG?Nemůže LPG nový motor poškodit?Děkuji
22.4.2011 8:04:06
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: OCTAVIEDobrý den pane Kostka. I když se patrně jedná o zcela nový vůz, není žádný důvod zajíždění motoru pouze na benzín. Viz. továrně vyráběne Oktávie i s pohonem LPG. S pozdravem Ing.Pataky - technik
21.4.2011 21:07:46
Jméno:
Jakub SALAVA Předmět:
spotřeba
Dobrý den, jelikož jsem byl s Vaší radou z minulosti velice spokojený, rád bych se na Vás opětovně obrátil. Nechal jsem si nainstalovat do vozidla ŠKODA Felicia 1,3 MPi, r.v. 1997, naj 205 000 km, výk. 40kW, řídící jednotka BINGO S, s centrálním směšovačem, nyní najeto 211 000 km. Spotřeba na benzín je cca. 8l/100km, ale na plyn je spotřeba již 10l/100 km (vše město). Rád bych se zeptal, zda-li je rozdíl spotřeby takto razantní, nebo by bylo potřeba systém nechat nějak seřídit, jelikož mi v servise bylo řečeno, že si celý systém tzv. "sedne" (řěčeno při instalaci). Je mi jasné, že na celý systém, včetně spotřeby, má vliv i stav motoru. Na začátku jsem však měl spotřebu okolo 8-9 l/100 km. V servise, kde mi zástavbu prováděli, řekli, že je vše v pořádku. Proto se na Vás obracím s žádosti o radu. Předem děkuji za odpověď a přeji mnoho úspěchů.
22.4.2011 7:57:03
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: spotřeba
Dobrý den pane Salava. Jsem rád, že Vám naše poradenství už pomohlo. Problematika spotřeby je věčné téma. Ovlivňuje ji mnoho faktorů. Pod konstatováním tzv. „sednutí“ systému, se rozumí ustálení mechanických vlastností pryžových částí reduktoru (membrán, těsnících kroužků apod.) Tyto části po prvním kontaktu s plynem mění své mechanické vlastnosti - pružnost, elastičnost, roztažnost. Tyto změny se ustálí po cca 1500-3000 km a proto je v některých případech nutné opětovné doseřízení tlaku. Vlivem těchto změn, dochází k poklesu tlaku. Může to být jedna z příčin, nárůstu spotřeby. Nezanedbatelným faktorem je i čistota plynu, který v současné době vykazuje nižší kvalitu (poměr propan-butan, mechanické nečistoty atd.) Obecně je nárůst spotřeby u sekvenčního vstřikování cca 10-15% . U systému, řízeného krokovým motorkem (jako ten Váš Bingo S) může být nárůst až 10-20% . Je to dáno elektromechanickými vlastnostmi elektromotorku. Ten velice citlivě reaguje na nečistoty plynu (polymery) zadrhávání, zpoždění apod. Nechte si zkontrolovat svíčky a kabely. Uspokojivé parametry, které vyhovují pro benzín, nemusí nutně vyhovovat pro plyn. Zde jsou kladeny vyšší nároky. S pozdravem Ing.Pataky - technik
19.4.2011 20:58:26
Jméno:
luboš Předmět:
lpg golfV 1.6 FSIDobrý den
chci se zeptat vlastním Golfa V FSI 1.6 dočetl jsem se , že lpg je možné ale nikde jsem se nedočetl kolik je cenna děkuji za informace.
20.4.2011 10:44:28
Jméno:
Autogas Centrum spol. s r.o. Předmět:
RE: lpg golfV 1.6 FSI
Dobrý den pane Luboš. Musí přesně souhlasit motorkód a výkon motoru podle továrního programu. Viz. Témata>FSI, TFSI...Doporučuji ale ještě vyčkat měsíc-dva, kdy na našich stránkách zveřejníme nový seznam vyzkoušených zařízení pro tuto zástavbu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
18.4.2011 21:03:37
Jméno:
Radek D. Předmět:
LPG do corolly Dobrý den,
zamýšlím montáž LPG do toyoty corolly E11 (motorizace 1332ccm 4E-FE). O kolik by se mohla zvednout průměrná spotřeba? Teď jezdím 6,5-7l/100km. Představoval bych si sekvenční vstřikování s nádrží místo rezervy.. Děkuji za vaši reakci.
S pozdravem Radek D.
19.4.2011 8:46:56
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG do corolly Dobrý den pane Radek. Hodně záleží na stavu Vašeho motoru, zejména na zapalovací soustavě ( kabely, svíčky, cívky) a dobré kompresi. Řádově se nárůst spotřeby pohybuje v rozmezí 10-15%. Souhlasím s Vaší představou o sekvenčním vstřikování s toroidní nádrží. V případě zájmu o montáž volejte 602 518 625. S pozdravem Ing.Pataky - technik
18.4.2011 11:37:37
Jméno:
mejlacz Předmět:
DotazDobrý den,
uvažuji o lpg na Fiat Marea weekend 1.6. Ročně najezdíme cca 10tis km. Co byste doporučili jako systém a kde bych přestavbu měl provést? Jsem z Liberce.
18.4.2011 15:21:49
Jméno:
Autogas centrum Předmět:
RE: Dotaz
Dobrý den. Nemohu doporučit nic jiného než vícebodové sekvenční vstřikování. Potíž je v tom, že při Vašem malém počtu najetých km za rok , je návratnost dlouhodobá. (při úvaze ušetřené koruny za 1km, to jsou cca 3 roky (montáž 28.000.-) Nemohu doporučit montáž s levnějším "klasickým" zařízením, protože by hrozilo poškození sacího traktu. V partnerské síti najdete naše akreditované partnery ve vašem regionu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
18.4.2011 10:29:39
Jméno:
Poles Jan Předmět:
Vhodnost Zafiry B pro přestavbuDobrý den,
chystám se koupit vozidlo Opel Zafira RV 2007 a mladší s motorem 1.8 103kW. Je toto vozidlo vhodné pro přestavbu na LPG? Lze umístit nádrž pod auto zvenku místo rezervy? Stav km předpokládám 60-80tis km najeto a předpokládám, že zde by neměl být problém.
Děkuji Poles
18.4.2011 15:11:03
Jméno:
Autogas centrum Předmět:
RE: Vhodnost Zafiry B pro přestavbu
Dobrý den pane Poles. Máme za sebou několik desítek montáží vašeho typu vozidla. Praxí ověřený systém STAG 4 PLUS splňuje všechny parametry a bezporuchový provoz na LPG. Jedná se o vícebodové sekvenční vstřikování. Nádrž lze umístit místo rezervního kola pod vozidlem. S pozdravem Ing.Pataky - technik
17.4.2011 18:17:59
Jméno:
V. Bauer Předmět:
Chevrolet Aveo 1.4 ECOTEC 74kW LPGDobrý den,
vlastním vozidlo Chevrolet Aveo rv. 2010, motor 1.4 ECOTEC 74kW(101k) od OPELu. Chci se zeptat jaký systém LPG doporučujete a zda je nutné přimázávání, aby neodešly ventily. Dále se chci zeptat, zda máte zkušenosti s tímto motorem a jeho provozem na LPG od zákazníků. Také mě zajímá cena LPG přestavby + případně i přimazávání.
Předem děkuji za odpověď
18.4.2011 8:15:05
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Chevrolet Aveo 1.4 ECOTEC 74kW LPG
Dobrý den pane Bauer. Doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování s autoadaptivitou ( průběžné on-line sledování vstupních dat od řídící jednotky benzínu a čidel) s následnou on-line korekcí vstřikování LPG. Je vhodné, použít zařízení, u kterého je možnost nastavení časů vstřiků LPG v celém rozsahu otáček a zátěže. Z hlediska ověřených provozem, doporučuji zařízení STAG 4 Plus. V zásadě přimazávání není nutné, je to na rozhodnutí zákazníka. Seznamte se blíže s problematikou přimazávání ZDE. Montáž stojí 28.000 Kč včetně DPH, s toroidní nádrží ( místo rezervního kola, kterou můžete nahradit balíčkem S.O.S.) a ukazatelem stavu hladiny nádrže LPG. Přimazávání stojí 1500 Kč včetně DPH. Montáž trvá jeden pracovní den. S pozdravem Ing.Pataky - technik
17.4.2011 9:10:52
Jméno:
Čechák Předmět:
zástavbaLPGDobrý den.
Uvažuji o koupi vozidla Škoda Octavia Tour 1,6 MPI a jeho následnou přestavbu na LPG.
Dotaz:
1) Je vhodné před přestavbou motor nechat třeba 10tkm zajet?
2) Na www.auto.cz jsem se dočetl o nárustu spotřeby při provozu na LPG u tovární zástavby. Z jinch zdrojů mám informace o nárustu spotřeby při použitá sekvančním vstřikování menším. Jaké jsou vaše zkušenosti?
A zase ta spotřeba
Při jízdě dopolední Prahou jsme se v benzinovém režimu pohybovali za více než 10 litrů Naturalu na 100 km. A nejinak tomu bylo i při spalování LPG, spotřeba se však od benzinového cyklu nijak diametrálně nelišila. Zaznamenatelný rozdíl se objevil při pohybu na opačném konci rychlostního spektra – na dálnici jsme při dodržování limitů naměřili spotřebu benzinu 9,4 l/100 km, při jízdě na LPG se spotřeba vyšplhala o 1,1 litru výše.
Při zpomalení na úroveň 100 km/h se spotřeba při spalování benzinu ustálila na hodnotě 6,9 l/100 km, po přepnutí na LPG jsme na stejném úseku naměřili 8,3 l/100 km. Orientačně odečtené hodnoty jsou v následující tabulce.
Spotřeba paliva benzin vs. LPG
Rychlost jízdy otáčky na 5.r.s. [min-1] spotřeba benzinu [l/100 km] spotřeba LPG [l/100 km]
100 km/h 3200 6,9 /benzín 8,3 / LPG
130 km/h 4200 9,4 10,5
Pokud se budete při provozu na LPG trochu snažit o ekonomickou jízdu, odvděčí se vám Octavia spotřebou okolo 8,0 l/100 km. Při snaze o co nejnižší spotřebu jsme se dostali na 7,2 l/100 km. Možná že o desetinku nebo dvě bychom výsledek ještě dokázali vylepšit, ale “pod sedm“ to určitě nejde.
Při normálním využívání potenciálu automobilu jsme spotřebovali 9 litrů LPG na každou ujetou stovku kilometrů. Praxí jsme si ověřili, že toto číslo je naprosto reálné.
Děkuji za odpovď.
Čechák.
18.4.2011 7:59:51
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: zástavbaLPGDobrý den pane Čechák. Málem jsem se ztratil ve Vašem ekonomickém rozboru spotřeby Octavie. Moje odpověď bude velice stručná: Na první dotaz odpovídám ne, není nutné vozidlo před instalací zařízení LPG zajíždět na benzín. (Viz.: I Škoda Auto montuje zařízení do úplně nových vozidel) Patrně druhý dotaz se týká spotřeby: Nárůst spotřeby je oproti benzínu cca 10%, pokud je elektrická soustava (cívky, kabely svíčky) a komprese v dobrém stavu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
16.4.2011 18:22:58
Jméno:
Michal Vajshár Předmět:
Přestavba na LPGDobrý den, uvažuji o přestavbě auta na LPG s toroidní nádrží. Jaká by byla cena.Mám vůz citroen xsara picasso 1,8 16V 85 Kw r.v.2001 najeto 98 000 km. Děkuji za odpověď
18.4.2011 7:41:37
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Přestavba na LPG
Dobrý den pane Vajshár. Přestavba, přesněji zástavba stojí 28.000 Kč s DPH, s toroidní nádrží a ukazatelem stavu paliva. S pozdravem Ing.Pataky - technik
16.4.2011 15:52:54
Jméno:
PAVEL Předmět:
FELICIE 1:3 MPIdobry den je možné namontovat na felicii 1.3mpi sekvencni vstrikovani a na kolik to vyjde
18.4.2011 7:38:16
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: FELICIE 1:3 MPIDobrý den pane Pavel. Možné to je, ale je to zbytečný přepich ( jedině, kdyby jste chtěl zařízení časem přendat do jiného plně sekvenčního vozidla) Pro ilustraci: Se STAG 4 Plus by byla cena montáže 28.000 Kč včetně DPH. S zařízením BLITZ, které plně vyhovuje zástavbě, je cena s toroidní nádrží a ukazatelem stavu paliva v nádrži 17.000 Kč včetně DPH. S válcovou nádrží je cena o 1000 Kč nižšší. S pozdravem Ing. Pataky - technik
15.4.2011 0:56:02
Jméno:
Lukáš Předmět:
Alfa 166
Dobrý den pane Pataky ! Moc chválím, a děkuji za toto fórum. Mám Alfu Romeo 166 3.0 v6 162 kw r.v.2002. a chtěl bych vědět, který systém by jste mi doporučil a hlavně jestli by jste mi vůbec doporučil montáž Lpg do tohoto auta. Byl bych rád kdyby auto jelo stejně v jakýchkoliv otáčkách stejně dobře, jako teď. Má najeto 140 tis km. Už dlouho přemýšlím o BRC ale teď jsem si přečetl že stag 300 premium vypadá velice slibně. Děkuji
15.4.2011 7:44:56
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Alfa 166
Dobrý den pane Lukáš. Děkuji za pochvalná slova na adresu našeho fóra. Zástavbu zařízení LPG do Vašeho vozidla doporučuji. Máme za sebou a v naši partnerské síti úspěšnou montáž do několika desítek aut. Vyzkoušeli jsme všechny námi dostupné systémy od firem Landi Renzo, BRC i AcGas, ale po zkušenostech skutečně doporučuji systém STAG 300 PLUS. Premium je určen pro novější vozy se standardizovaným OBD (EURO5)a ve Vašem vozidle by nebyl stoprocentně využit. Zbytečně byste platil o cca 2000 Kč víc. Stag 300 Plus je ověřený provozem a splňuje všechny podmínky alternativního kopírování impulzů z řídící jednotky benzínu do řídící jednotky plynu. Z toho vyplívá, že tento systém je schopen udržet jízdní vlastnosti vozidla na přibližně stejné úrovni jako na benzín. Přibližně píšu proto, že k určitému poklesu výkonu dochází (cca 10% - dáno rozdílným chemickým složením plynu a benzínu), ale tato skutečnost je pro běžného řidiče nezaznamenatelná. Předpokládám, že si chcete snížit náklady na provoz, proto volíte alternativní pohon. S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam