Diskuzní fórum LPG/CNG
16.3.2011 15:58:43
Jméno:
Standa Předmět:
nádrž lpgJeště jednou děkuju za odpověd bohužel v papírech mám napsaný jen rok,ale měsíc ne takže letos na konci roku udělám výměnu nádrže.
17.3.2011 7:06:11
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: nádrž lpgOK
15.3.2011 21:39:51
Jméno:
Richard Kavina Předmět:
Poptávka inf. LPGDobrý večer, velice rád bych vaši firmu požádal o přibližnou cenovou kalkulaci na montáž LPG do vozu Škoda Fabia combi r.v.2007, motor 1,2 - 47kW. Rád bych nádrž místo rezervy a ukazatel paliva, umístěný někde na přístrojové desce. plnicí otvor na nárazníku. Předem děkuj. Prosím jaký typ by jste mi doporučili, potřebné další údaje,doplním. Přeji hezký den. Richard Kavina Ostrava.
3.10.2012 20:41:06
Jméno:
šíma Předmět:
RE: Poptávka inf. LPGDobrý den,
umíte naistalovat lpg do ŠKODA Superb Com. II. 3,6 V6 FSI 191 kW 4x4
Děkuji
15.3.2011 18:14:39
Jméno:
Standa Předmět:
platnost nádrže na lpgDěkuji za odpověd ohledně platnosti nádrže.Takže jestli tomu rozumím tak když je tam napsáno platnost tlakové zkoušky do roku 2011 tak nádrž má platnost do konce roku 2011?
15.3.2011 20:23:04
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: platnost nádrže na lpgDobrý večer pane Standa. Ano, ale měl by tam být uvedený i měsíc. S pozdravem Ing. Pataky - technik
15.3.2011 17:56:16
Jméno:
Šimon Předmět:
lpgDobrý den,
zajímalo by mě,jestli po přestavbě na LPG se mění nějak lhůty výměny svíček,vzduchového filtru,oleje atp. než doporučuje výrobce automobilu a proč je při spalování lpg důležitý stav elektrické soustavy a zapalování,to je důležité i při spalování benzínu? Děkuji
15.3.2011 20:38:45
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: lpgDobrý večer pane Šimon. Na první část Vaši otázky odpovídám jednoznačně NE. Dodržujte výměny všech komponentů doporučené výrobcem vozidla. Odpověď na druhou otázku je o něco složitější. Zapálení směsi lpg-vzduch vyžaduje pevnou a trvalou napěťovou jiskru na rozdíl od zapálení směsi benzín - vzduch. LPG má vyšší oktanové číslo a je tudíž náročnější na požadavky vznícení. Např. "jiskření" nemá moc velký vliv na správný chod motoru na benzín. Ale slabý, nesourodý impulz svíčky v provozu na plyn má za následek vynechávání plynulé činnosti. Proto celá trasa zapalovacího sýstému, počínaje generováním impulzu z cívky, její přenos přes kabely a následná iniciace svíčky ve velké míře ovlivňuje spálení celého množství LPG - Vzduch ve válci motoru. S pozdravem Ing.Pataky - technik
15.3.2011 7:24:01
Jméno:
Novotný Předmět:
Jaké ojeté kombi?
Dobrý den, rozhoduji se letos ohledně koupě ojetého vozu z Německa. Vybírám prostorné pohodlné rodinné kombi. Kolik by u vás stála zástavba LPG, a jaký vnitřní objem by měla toroidní nádrž do 1) Ford Mondeo Mk II (2001-2003) 2,5 V6 24V (125 kW) 2) Ford Mondeo Mk II (2003-2004) 2,0 16V (92 nebo 107 kW) 3) Opel Vectra C (2003-2004) 1,8 16V (90 kW) 4) Opel Vectra C (2003-2004) 2,2 16V (114 kW) Je mi jasné, že "umíte" udělat LPG do každého z nich, zajímal by mě ale váš názor na vhodnost jednotlivých ojetých motorů pro zástavbu (najeto budou mít 120 - 190 000 km, chtěl bych vůz užívat 6-8 let, čili dalších 200 000) a také jestli je pravda, že u motorů s vyšším obsahem a výkonem nestoupá spotřeba o tolik, jako u normálních (ptám se ohledně toho 2,5 šestiválce). Uvítám i Váš subjektivní pohled na jednotlivé motory z hlediska spotřeby, spolehlivosti a "bezúdržbovosti", jestli se hodí pro to co potřebuji. Jezdit budu převážně do zaměstnání, 30km po dálnici, pak město a cesty na dovolenou. Kilometrově 3:1:1. Nejsem autokutil a nejsem závodník. Děkuji předem za informace a těším se na spolupráci. Mám na vaši firmu dobré reference a upřednostňuji kvalitu před cenou, takže se určitě uvidíme. S pozdravem Novotný
15.3.2011 7:47:47
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Jaké ojeté kombi?Dobrý den pane Novotný. Z technického hlediska uvažovanézástavby zařízení LPG, je zcela jedno který vůz si koupíte. Do všech typů je vhodné vícebodové sekvenční vstřikování rozšířené o programové možnosti nastavení bohatosti-chudosti směsi v celém rozsahu otáček. Je vhodné si vybrat zařízení, které je schopno snímat měnící se parametry vlivem stárnutí vozidla atd. Není pravda, že je u vozidel s vyšším obsahem nižší spotřeba. U všech Vámi uváděných typů počítejte s nárůstem spotřeby oproti benzínu o cca 10-15 % podle stavu motoru, elektrické soustavy zapalovaní. Ostatně právě tato soustava je rozhodujícím faktorem pro bezporuchový a bezúdržbový chod systému. Nedoporučoval bych Ford Mondeo Mk II (2001-2003) 2,5 V6 24V (125 kW), je „přepychem“ pro vaše dojíždění do práce (cena zástavby je nejvyšší tj. 37.500 včetně přimazávání ventilů VAP Saver - a ten striktně doporučuji!) Osobně a na základě zkušeností z montáži bych tedy doporučil Ford Mondeo Mk II (2003-2004) 2,0 16V (92 nebo 107 kW) v ceně 29.500 Kč včetně toroidní nádrže, ukazatelem stavu paliva, přimazávání ventilů VAP Saver. Vše včetně DPH. Po závazné objednávce a provedení montáže od nás ještě získáte zajímavý cenový bonus. S pozdravem Ing.Pataky - technik
14.3.2011 23:02:18
Jméno:
Václav Heger Předmět:
DotazDobrý den, vlastním Hyundai Matrix 1.6 76 kW, rok výroby 2008 a uvažuji o představbě na LPG. Jaký systém je pro dané vozidlo nejvhodnější včetně toroidní nádrže, ukazatele paliva a ochrany ventilů VAP Saver a jaké by byly finanční náklady na provedení přestavby. Děkuji za odpověď
15.3.2011 7:07:09
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: DotazDobrý den pane Heger. Do Vašeho typu vozidla montujeme zásadně vícebodové sekvenční vstřikování. Včetně toroidní nádrže a ukazatele stavu paliva a přimazávání ventilů VAP Saver stojí zástavba 29.500 Kč včetně DPH. Po závazné objednávce a provedení montáže od nás ještě získáte zajímavý cenový bonus. S pozdravem Ing.Pataky - technik
14.3.2011 19:30:06
Jméno:
Špetová Předmět:
přestavba na LPGVlastním vůz KIA Rio r.2009 s benzinovým motorem o výkonu 71kW a obsahu 1,4l. Měla bych zájem o přestavbu na LPG. Můžete mi prosím poradit a zároveň poslat i cenocou nabídku? Moc se v tom nevyznám. Děkuji Špetová
15.3.2011 7:14:52
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: přestavba na LPGDobrý den pani Špetová. Doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování vybavené autoadaptivitou (schopnosti přizpůsobeni se systému LPG vzniklých vlivem stárnutí vozidla a tím průběžným změnám snímaných parametrů.)Cena zástavby je 28.000 Kč včetně toroidní nádrže (nádrž místo rezervního kola) a ukazatelem stavu paliva. Cena je včetně DPH. Po závazné objednávce a provedení montáže od nás ještě získáte zajímavý cenový bonus. S pozdravem Ing.Pataky – technik
14.3.2011 18:40:58
Jméno:
Standa Předmět:
platnost nádrže na lpgDobrý den chtěl bych se zeptat jak je to s platností nádrže na lpg,všude čtu,že platnost je 10 let.Mám auto,které jsem koupil už s namontovaným lpg to bylo montováno v srpnu 2002 a v papírech od plynu mám napsáno platnost tlakové zkoušky do roku 2011.Tak bych se chtěl zeptat do kdy mám tu platnost.Lpg bylo montováno u vás.Díky za odpověd.
15.3.2011 8:06:30
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: platnost nádrže na lpgDobrý den pane Stando. Životnost nádrže je 10 let od DATUMU VÝROBY!!! Nádrže nelze vyrábět dle montáží, ale vždy podle požadavku odběratelů a ve větších sériích z důvodu složité technologie. Může se stát, že tedy nádrž vyrobená v závěru roku 2001 se montuje až v roce 2002, ale životnost nelze od data výroby prodloužit. S pozdravem R.Apfelthaler - legislativa
13.3.2011 18:39:47
Jméno:
Josef Netočný Předmět:
Škobrtnutí motoru Dobrý den ,
mám čerstvě namontované LPG Vaší firmou(Honda HR-V 1,6 77kw Stag 4) teprve ho zajíždím cca 1500km, ale stále řeším problém, že při prvotním sešlápnutí plynu na volnoběh dojde na LPG k takovému , nazval bych to škobrtnutí motoru lehké vynechání a pak problafnutí . Dělá mi to potom problémy při rozjíždění , musím si na to dávat pozor. Měnil jsem svíčky , kabely , hlavu a palec rozdělkovače ,ale je to pořád stejný.
Na benzín tento problém nepociťuji , tudíž mi to v každém servisu svedou na LPG. Dotaz zní : může hrát v tomto případě roli větší vzdálenost rozdělovače(hadiček) od vstřikovačů či rozílná délka hadiček. cca 30,28,26,24cm. Popřípadě pokud jste se již s tímto problémem setkal, nebo byste měl nějaký nápad co bych měl ještě prověřit rád si nechám poradit, než k Vám pojedu na první kontrolu . Děkuji za odpověď .
13.3.2011 19:30:59
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Škobrtnutí motoru Dobrý večer pane Netočný. Vámi popsaná závada je s největší pravděpodobností způsobena poklesem tlaku v reduktoru. Pokud se podíváte do servisní knížky, tak se dočtete, že první bezplatná kontrola po montáži je právě zaměřena na možný pokles tlaku. U některých montáží se to může projevit i dříve než u předepsaných 2-3 tis. najetých km. Vysvětlení je velice prozaické. V reduktoru jsou pryžové součásti (membrána, těsnící kroužky atd.) které po prvotním styku se směsi propan – butan mění své mechanické vlastnosti. (natáhnou se, změknou apod.) Tento jev nastává cca do 2-3 tis. km na LPG a pak se tyto vlastnosti ustálí. Vlivem těchto změn, dochází ke snížení tlaku který je nutno u první servisní prohlídky donastavit. Pokud se vám závada projevila dříve, objednejte se na kontrolu hned a nečekejte na již zmíněných 3000 km. S pozdravem Ing.Pataky - technik
12.3.2011 14:04:27
Jméno:
Vít Klimeš Předmět:
Flash LubeDobrý den,
mám Opel Vectra 2.2i na LPG jsem najel 100000km,teď podpálený ventil.Kamarád má Citroen Berlingo 1.4i,čerstvá montáž LPG.Doporučejete přimazávání?
S pozdravem Klimeš.
12.3.2011 19:07:31
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Flash Lube
Dobrý večer Pane Klimeš. Firma Opel, je jedinou firmou, která velice striktně doporučuje přimazávání ventilů do svých motorů po provedené zástavbě LPG. Žádná jiná automobilka se k přimazávání oficielně nevyjádřila. Obecně by mohlo platit, že vozidla vyrobena cca po roce 1999-2000 mají už měkčená sedla. Přimazáváním nijak motor nepoškodíte, naopak zabezpečíte přimazávání kterého propan-butan není schopný, protože je „suchým“ palivem oproti benzínu. Více se dozvíte ZDE. S pozdravem Ing.Pataky - technik
12.3.2011 11:51:48
Jméno:
Kuchař Předmět:
Dotaz na cenu vč. DPHDobrý den, zajímala by mne pevná cenová kalkulace na zástavbu LPG od BRC na nový vůz Suzuki SX4 1,6 88kW - toroidní nádrž, ukazatel paliva a ochranu ventilů VAP Saver. Děkuji za odpověď.
12.3.2011 18:52:22
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dotaz na cenu vč. DPH
Dobrý večer pane Kuchař. Zástavba zařízení LPG ( vícebodové sekvenční vstřikování vybavené autoadaptivitou /schopností přizpůsobit parametry přípravy směsi LPG-vzduch vzniklé vlivem změn parametrů motoru stářím a provozem/ , a s možností obohacování směsi v celém rozsahu otáček) stojí 29.500 Kč včetně toroidní nádrže, ukazatelem stavu paliva a ochranou ventilů VAP Saver . Po závazné objednávce a po provedení zástavby získáte od nás velice výrazný cenový bonus. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.3.2011 12:39:33
Jméno:
Standa Předmět:
přimazávání ventilůDobrý den chtěl bych se zeptat jestli je nutné přimazávání ventilů u škody octavia 1,6 75kw r.v.2002 je tam zařízení landi renzo.
11.3.2011 13:28:20
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: přimazávání ventilů
Dobrý den. Přimazávání ventilů u vozidla se zástavbou LPG není nikdy na škodu. Propan-butan je palivo bez mazacích schopností. Přečtěte si něco o smyslu přimazávání ZDE. Vysloveně ho nikdo nepředepisuje ani nezakazuje. S pozdravem Ing.Pataky - technik
10.3.2011 12:39:28
Jméno:
Radek Ott Předmět:
Dotaz na cenu montážeDobrý den, velice rád bych vaši firmu požádal o přibližnou cenovou kalkulaci na montáž LPG do vozu Daewoo Nubira (sedan) r.v.1999, motor 1.6 - 78kW. Rád bych toroidní nádrž místo rezervy a ukazatel paliva, umístěný někde na přístrojové desce. Pokud by to podmínky umožňovaly, tak plnící otvor vedle víčka nádrže. Předem velice děkuji a pokud by byly potřebné ještě další údaje, rád doplním. Hezký den přeje Radek Ott
11.3.2011 7:35:26
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dotaz na cenu montáže
Dobrý den pane Radek. Zástavba zařízení LPG do Vašeho vozidla stojí 28.000 Kč včetně DPH. Nejedná se o přibližnou, ale pevnou kalkulaci. V ceně je zahrnuta toroidní nádrž, ukazatel paliva a přepínač na přístrojové desce. Pokud bude dost místa na instalaci plnícího hrdla vedle víčka nádrže, je taktéž zahrnuta v ceně. Po závazné objednávce např. Tel: 602 518 625 nebo technik@autogascentrum.cz budete mile překvapen našim slevovým bonusem. Ing.Pataky - technik
10.3.2011 8:51:11
Jméno:
Jan Linhart Předmět:
RE: dodatečná montážděkuji za odpověď. Bohužel Váš partner (firma Neptun Harfa) nepovažuje měřič množství paliva za součást systému Stag (za zprovoznění chce 1.000,- Kč). Na základě této informace se s nimi pokusím domluvit.
Děkuji
10.3.2011 9:06:10
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: RE: dodatečná montážZdravím, a opět Vás musím poopravit: My nemůžeme a nechceme zasahovat do ujednání smlouvy o dílo mezi Vámi a firmou Neptun Harfa. Součástí zařízení STAG je mnoho funkcí, které mohou být za příplatek. Je to více práce. Například u Premia zapojení OBD, u Plus kalibrace 3D mapou, zapojení a kalibrace hladiny, nastavení podle teploty plynu, dynamická kalibrace atd. Ostatně příplatek za namontování hladinoměru má firma Neptun Harfa i ve svém ceníku. S pozdravem Ing.Pataky - technik
10.3.2011 8:01:39
Jméno:
Jan Linhart Předmět:
dodatečná montážZdravím,
chtěl bych se informovat na možnost dodatečné montáže ukazatele množství plynu v nádrži a přimazávání ventilů. Kolik stojí aditivum a jaká je jeho "spotřeba"? Mam systém Stag, Fabia 1.2 40kW HTP, montáž LPG 8/2010. Je možné tuto dodatečnou montáž zvládnout na počkání se servisní prohlídkou?
Děkuji za informaci a přeji příjemný den
S pozdavem Jan Linhart
10.3.2011 8:40:37
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dodatečná montáž
Dobrý den pane Linhart. Pokusím se uvést Váš dotaz na správnou míru: Žádný ze systémů STAG nevyžaduje dodatečnou montáž ukazatele množství plynu, protože je součástí zařízení. Je povinností každé autorizované montážní firmy zařízení zapojit a nakalibrovat. Fabia 1.2 40kW nevyžaduje přimazávání ventilů. Pokud si montáž přesto přejete, tak zde jsou Vámi požadované informace: Spotřeba přimazávání VAP Saver je 10-12 kapek za minutu ve volnoběhu. V praxi to znamená, že 1/2 litrová nádobka vydrží cca 8 - 12000 km podle stylu a charakteru jízdy. 1 litr přimazávací směsi stojí u naší firmy 385 Kč. Další informace o přimazávání můžete získat ZDE. Navštivte Vaši montážní firmu, a v rámci záruky si nechte opravit ukazatel paliva. Určitě vám namontují i zařízení na přimazávání ventilů. U nás by byla čekací doba cca jeden měsíc. Přimazávání stojí 1500 Kč včetně DPH. Zapojení a nakalibrování ukazatele hladiny včetně montáže VAP-SAVER se servisní prohlídkou zabere čas cca 3-4 hodiny. Nepřebíráme záruky konkurenčních montážních firem, a tak účtujeme práci plnou hodinovou sazbou 400 Kč včetně DPH. Případné ND se hradí v plné výši. S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam