Diskuzní fórum LPG/CNG
8.3.2011 19:00:00
Jméno:
Miroslav Berecka Předmět:
firmware stag 300 4Dobrý den
mám lpg Stag 300 4 - namontováno v květnu 2008 - je k dispozici nový firmware na tuto jednotku , jaké zlepšení přinaší proti starším verzím firware a jak je prosím náročné přehrátí v jednotce(samozřejmě u autorizované f.)
děkuji za odpověď Miroslav Berecka
8.3.2011 19:59:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: firmware stag 300 4
Dobrý večer pane Berecka. Informace o nových firmware jsou pro zákazníka nepodstatné. Naše autorizované firmy jsou povinni při montáži používat nejnovější firmware. Úprava programů tzv. „upgrade“ rozšiřují možnosti algoritmu výpočtů, zejména přesnější sledování signálů z řídící jednotky benzínu a čidel. Vývoj firmware od roku 2008 od první verze 2.1 do verze 3, řešil problematiku činnosti řídící jednotky ve vysokých otáčkách, přidal možnost použití dalších dvou vstřikovačů 2 a 3 ohmy a vylepšení napájení vstřikovačů. V roce 2009 byly vyvinuty verze od 4.1, .. do 5.0 Zde byla vylepšena autokalibrace, byly přidány další dva druhy vstřikovačů a čidel, a vylepšil se algoritmus pro polosekvent a full-group. Poslední verze 6.7 z podzimu roku 2010 v převážné většině řeší novinku, řízení algoritmu s přídavkem OBD. To ale pouze pro systém STAG 300 Premium. Jak vidíte, z hlediska laické veřejnosti jsou to nic neříkající data. Nemá smysl použít jakýkoli nový firmware pro starší řídící jednotky. Ta vylepšení vyžadují i novější řídící jednotky, mnoho funkcí by bylo ve starších neúčinné. Řídící jednotky STAG jsou odolné venkovním teplotám v rozsahu -40 - 110 °C. S pozdravem Ing.Pataky - technik
7.3.2011 19:55:55
Jméno:
Lukáš Bouda Předmět:
Prosím o pomocDobrý den, koupil jsem auto v bazaru je na LPG jen nevím jak se dá přepnout z benzínu na plyn. Nevím jestli je zařízení funkční či ne. Neznám tedy nevím jaky je to systém. V kabině je malá kostička s jedním tlačítkem a jednou led diodou, která stále bliká. Dále čtyři diody ukazující plnost nádrže. prosím o radu případě co by mohlo být příčinou a cenu opravy. Předchozí tip mi sám přepnul při otáčkach nad 2000 a zde opravdu nevím. Děkuji za odpověd Bouda
8.3.2011 7:08:22
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Prosím o pomocDobrý den pane Bouda. Protože nevím jaký typ zařízení je ve Vašem vozidle, sdělte mi prosím region, ve kterém bydlíte. Doporučím Vám našeho partnera, který identifikuje systém a pokud bude mít náhradní díly a program, závadu odstraní. Cenu opravy samozřejmě nemohu odhadnout. Obecně každý systém po dosažení určité teploty vody v reduktoru (cca 30°C) a nastavených otáčkách (volnoběh nebo zvýšená nad 1500-2000 ot/min ) by se měl přepnout do provozu na plyn. Pokud ale bude vadné teplotní čidlo, nebo bude závada v nastavení parametrů eventuelně vadný přepínač, nevyhnete se servisnímu zákroku. Stačí, když mi zavoláte na 602 518 625 a pokusíme se problém vyřešit v co nejkratším čase. S pozdravem Ing.Pataky - technik
7.3.2011 16:38:19
Jméno:
Šimon Předmět:
stag 300 plusDobrý den, chtěl jsem se zeptat,jestli je nějaký významný rozdíl mezi systémem Elpigas a u Vás montovaným systémem STAG 300 Plus Děkuji
7.3.2011 19:16:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: stag 300 plus
Dobrý večer pane Šimon. Ptáte se na významný rozdíl mezi systémy Elpigaz a sérií systémů STAG. Bylo by odemne neseriózní porovnávat námi preferovaný STAG oproti konkurenčnímu Elpigaz. Každý si bude chválit to svoje. Zaujímáme ale dominantní podíl na trhu zástaveb LPG v ČR s našimi systémy STAG. Svědčí to o spokojenosti, bezporuchovosti a komfortu montáží včetně programování zařízení. Technických rozdílů je už dnes málo mezi všemi výrobci. Ve všech systémech se nachází mnoho společných komponentů, námatkou vstřikovače, reduktory čidla atd. Dnes je to už taky o kvalitě montážních firem, jejich erudovaností, technickém vybavení a v neposlední řadě - ochotou. Velice důležitou roli hraje široce rozvětvená síť montážních firem na celém území ČR zastřešena jednou dodavatelskou firmou, která se stará o pravidelné školení svých partnerů. Zde myslím hrajeme vedle kvalitního zařízení, nejvýznamnější roli. STAG 300 PLUS a PREMIUM jsou natolik specifická zařízení, že je těžké je srovnávat s konkurencí.O vlastnotech se více dozvíte ZDE. Pro jaké zařízení se nakonec rozhodnete je samozřejmě čistě vaše věc. O spokojenosti zákazníků s námi a našimi partnery se můžete dočíst i na zdejším fóru. S pozdravem Ing. Pataky - technik
6.3.2011 8:32:31
Jméno:
Zídek Předmět:
citroen xsara picassoZdravím děkuji za odpověď i uvedenou cenu 27 000. chtěl jsem se zeptat zda je to i s přimazáváním ,či nikoli a ještě jaký typ vstřikovačů používáte ke Stagu 300+ a jaká je životnost. Moc děkuji
6.3.2011 13:40:13
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: citroen xsara picassoDobrý den pane Zídek. Přimazávání je za příplatek 1500 Kč včetně DPH. Ale po závazné objednávce získáte u nás zajímavý slevový bonus na celou montáž. Zařízení Stag může pracovat s více druhy vstřikovačů, nejčastěji používáme výrobcem doporučené vstřikovače Valtek Rail, 34. Životnost vsřikovačů ovlivňuje řada aspektů, námatkou : kvalita plynu, včasná výměna filrů a pravidelné kontroly zařízení. Řádově můžeme mluvit o desítkách tisíc kilometrů. Není výjimkou ani doteď evidovaných 120-130-tis km. S pozdravem Ing.Pataky - technik
4.3.2011 19:08:31
Jméno:
Vlado Předmět:
landi renzo problém - "šetřílek :)" Dobrý den,
mám v autě systém landi renzo omegas, bohužel zároveň je v autě poddimenzované vedení kapalného lpg a reduktor (ten je na poloviční výkon než jaký je výkon motoru). Auto už jsem tak koupil dříve. Problém mám ten, že v nastavení systému omegas se mě nedaří najít možnost jak donutit systém přepnout na benzín při velkém požadavku na výkon/otáčkách (typicky při kickdown). Kdysi to fungovalo dobře, takže vím, že to fungovat může i bez předělání vpodstatě celého lpg (reduktor, vedení). Pokud přepnu lpg na benzín ručně před prudkou akcelerací a pak zpět na benzín vše funguje správně, pokud počkám až systém přepne sám, tak po přepnutí auto téměř nemá výkon, cuká to pak i volnoběh atd.
V návodu jsem našel zmínknu, že k přepnutí dojde při této rovnici Tmax_inj_gas = (120000/rpm) -Time_closure_inj_gas - tedy asi, manual co mám je přeložen z italštiny nejspíš strojove. Všiml jsem si, že jediné místo, kde T_inj_gas jde nastavit je přímo editor mapy, ale když ho tam snížím tak podle mě motor spíše chcípne, než cokoliv jiného.
Zatím tedy vždy předpokládám, že k špatnému přepnutí na benzín dojde buď proto, že systém nemá dost kapalného plynu, nebo reduktor zmrzne, jiná příčina mě tedy nenapadla.
Máte s tímto zkušenost? Jak postupovat pokud tedy nechci měnit jak vedení a reduktor?
Do dalšího servisu se mě už auto dávat nechce ze zjištných důvodů, tak se ptám tady.
4.3.2011 21:00:18
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: landi renzo problém - "šetřílek :)" Dobrý večer pane Vlado. Neumím vařit z vody. Pokud je poddimenzované vedení od nádrže a poloviční výkon reduktoru tak je pro Vás každá rada drahá. Ve výčtu nesmyslných rovnic, jste zapomněl na to nejpodstatnější: jaké máte vozidlo, jaký je jeho obsah a výkon, jak je silná měděná trubka vedení LPG od nádrže k reduktoru, jaké jsou vstřikovače, v jakém stavu je elektrická soustava motoru ( svíčky, kabely, cívky) odkud je vytápěn reduktor,když píšete o zamrzání atd. ?. V neposlední řadě jaký firmware je aktivován v programu, jak proběhla kalibrace a následné nastavení mapy v procentuální odchylce ve výkonu (tabulka mapy) ? Myslím, že se neobejdete bez návštěvy odborného servisu který systém Omegas montuje a vlastní diagnostiku k odhalení příčin nesprávné činnosti. Pokud chcete dál jezdit na plyn šetření není na místě. S pozdravem Ing.Pataky – technik.
4.3.2011 21:34:16
Jméno:
Vlado Předmět:
RE: RE: landi renzo problém - "šetřílek :)"
Děkuji za odpověď. Nějak jsem to popletl a u výkonu reduktoru jsem zaměnil hp a kw, polovina co jsem napsal je samozřejmě nesmysl. Výkon reduktoru je 160kW, průměr trubky 6mm a filtr plynné fáze lpg je nový. Auto má motor bmw m62 (4.4l), který by měl mít výkon 210kW, takže rozdíl bude ve skutečnosti menší než 50kW. Svíčky jsou nové a při jízdě na benzín problémy nejsou. Jak jsem psal tak problém je to pouze při(/po) prudké akceleraci, ne při rychlé jízdě. V servisech, kde omegas dělají jsem byl, nicméně bez úspěchu i po reklamacích (to tu opravdu nechci řešit :) ), tak jsem se na to chtěl podívat sám. U vás na stránkách jsem si všiml, že máte toto fórum a jsou tu u popisu lpg fotky systému landi renzo omegas. Tak jsem doufal, že už jste se třeba s tímto problémem setkali. Ta nesmyslná rovnice je z manuálu - mě také smysl vůbec nedává - spíš jsem nepochopil ten popis k ní. Bohužel jak byla tvořena mapa netuším, pouze předpokládam, že to bylo za pomoci automatické kalibrace v omegas.
RE: ________________________________________________________________________________________________
Průměr přívodní trubky LPG 6 mm je u 4,4 lt. auta na hranici. Těch chybějících 50kW na reduktoru je už mimo hranici i na normální jízdu, natož pro prudkou akceleraci. Naopak, my vybíráme reduktor tak, aby byl předimenzován oproti výkonu motoru alespoň o těch 50 kW navrch. Může být taky vadný některý z vstřikovačů plynu. Nevím ve kterých servisech jste byl, ale v naši partnerské síti jsou jenom tři – čtyři firmy zabývající se systémem Omegas.S pozdravem Ing.Pataky – technik.
3.3.2011 16:50:28
Jméno:
Ryšavý Předmět:
dotaz
Dobrý den,mám 14 dnů namtováno lpg Stag4 ve voze MB E200 u firmy Fedor v Prostějově-s přístupem a prací jsem spokojen-a mám dva dotazy.1-jaká se dá nastavit nejnižší teplota pro automatické přepnutí z benzínu na lpg 2-je nějaká možnost jak nouzově donutit systém i při studeném motoru nastartovat na lpg například při poruše benzínového čerpadla. děkuji za odpověď i za toto užitečné forum
4.3.2011 7:31:08
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den pane Ryšavý. Jsme rádi, že jste s prací našeho partnera s firmou pana Fedora v Prostějově spokojený. Pro automatické přepnutí lze u STAG 4 nastavit nejnižší teplotu 15°C. Na Vaši druhou otázku nerad odpovídám, protože nouzové přepnutí by mělo být skutečně jenom v případě nouze. Český zákazník ve snaze ušetřit benzín i na těch pár stovek metrů, bude odedneška přepínat hned. Co to může způsobit? Při nízké teplotě vody se do válců se dostává LPG částečně ještě v kapalné formě, a tak dochází k nedokonalému spalovaní, poškozování ventilových sedel, stěn válců, vstřikovačů plynu a v konečném důsledku i možném rozsvěcování kontrolky OBD známé jako Check-engine. Z tohoto důvodu výrobci omezili nastavení nejnižší možné teploty vody na oněch 15°C. Při této teplotě, je LPG už v plynném skupenství. Varování jsem tedy učinil zadost! Tak tedy nouzový start: Zapněte klíček zapalování, stiskněte tlačítko přepínače a podržte ho stlačený po dobu startování. S pozdravem Ing.Pataky - technik
3.3.2011 16:14:23
Jméno:
Richard Předmět:
Problém s přestavbouDobrý den, p.Pataky, díky za rychlé info. Reklamaci jsem provedl u prodejce, ale ten ji odmítá uznat. Přestavbu dělal JKprodukt v Hr.Králové. Podle dosavadního přístupu to vidím na dlouhý příběh...
Můžete mi prosím poradit někoho spolehlivýho a zkušenýho v Praze? Systém mám Tartarini, sekvenční. Přece jenom už chci jít najistotu. Díky.
4.3.2011 7:48:17
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Problém s přestavbou
Dobrý den pane Richarde. Chtěl bych zdůraznit, že s firmou pana KIESLICHA - JK Product z Hradce Králové nemáme nic společného. Přestože my (Autogas Centrum), zařízení Tartarini nemontujeme , v Praze bych Vám doporučil našeho spolehlivého a zkušeného smluvního partnera firmu pana Coubala : AUTO GAS COUBAL Puchmajerova 9 Praha 5 www.autogascoubal.cz e-mail: coubal@autogascoubal.cz telefony: +420 251 612 471, mob: 777 945 326 S pozdravem Ing.Pataky - technik
2.3.2011 17:24:30
Jméno:
otto Předmět:
infoDíky moc pane ing. Pataky a přeji hezký den.Kukula a Ještě takový dotaz je možné montovat LPG na vozidlo Hummer 3.Někde jsem na internetu četl ,že to na tento vůz není vhodné montovat.ještě jednou díky a nashle.kukula
3.3.2011 7:07:40
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: infoDobrý den pane Otto.Víte, dnes na internetu si píše kdo chce a co chce. My na rozdíl od různých rádoby odborníků ta auta úspěšně montujeme. Za poslední tři roky jsou to desítky "Hummrů" H3. S pozdravem Ing.Pataky - technik
2.3.2011 16:05:03
Jméno:
otto Předmět:
infoDobrý den bydlím u Ostravy.Hezký den kukula
2.3.2011 16:38:29
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: infoDobrý den pane Otto. Navštívte firmu ECO-GAS - Szotek, ul.Volontérská 1317, HorníSuchá, otevírací doba: Po-Pá: 7:00-12:30 13:00-16:00 So-Ne: ZAVŘENO, www.ecogas.zde.cz, e-mail: ecogas2@volny.cz, telefony: +420 596 425 441 mob:603 487 144
S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.3.2011 23:15:13
Jméno:
Jan Předmět:
LPG Porsche CayenneDobrý den,
mám zájem o přestavbu na LPG u vaší firmy, konkrétně vozu Porsche Cayenne, 4,5 turbo, r. v. 2004, 331 kw. Zajímalo by mě, jakou značku zařízení by jste pro tento vůz doporučili, a zároveň bych od vás rád získal předběžnou kalkulaci této přestavby s tím, že nádrž bych rád umístil místo rezervy a plnění nádrže pod víko nádrže pro benzín.
Děkuji za odpověď, Vycudilík.
2.3.2011 7:08:43
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG Porsche CayenneDobrý den pane Vycudilík. Nemohu doporučit žádnou značku, o které bych byl přesvědčen, že bude zástavba úspěšná. Problém je v malém výkonu vstřikovačů v soupravách. Ono by to „nějak chodilo“, i s těmi existujícími nejsilnějšími vstřikovači , ale takové polovičaté montáže my neděláme. S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.3.2011 22:14:16
Jméno:
Kindermanová Předmět:
BIGASDobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda někdo z Vaší partnerské sítě servisuje LPG od firmy BIGAS.
Děkuji předem za informace
2.3.2011 4:53:31
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: BIGASDobrý den. Systém BIGAS nemontujeme a neservisujeme. S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.3.2011 17:29:37
Jméno:
otto Předmět:
doplnění dotazuDobrý den ,jedná se o zařízení Landirenzo Omegas-Gi.Hezký den Kukula.
1.3.2011 18:37:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: doplnění dotazuDobrý večer. Pokud se objevuje chybové hlášení jenom na 4. válci, je třeba proměřit odpor vstřikovače, jeho napájení (tedy i kostru) , zkontrolovat svíčku a kabel.Pokud jeden válec nepálí, systém to nahrazuje prodlužováním času vstřiků na ostatních vstřikovačích. Při prudkém přidání se sníží tlak, zbývající vstřikovače nejsou schopny dodat potřebné množství plynu co se pak projeví cukáním motoru. (směs je chudá) Upozorňuji, že je to pouze jedna z příčin. Může to být i trvale nízkým tlakem na reduktoru, nebo jednoduše závadou na jednom výstupním kanálu řídící jednotky. Bez diagnosiky nelze přesně určit příčinu. Napište ve kterém regionu bydlíte a doporučím vám našeho smluvního partnera. S pozdravem Ing.Pataky - technik .
1.3.2011 14:25:20
Jméno:
Richard Předmět:
Problém s přestavbouDobrý den, koupil jsem novou Lagunu III a prodejce mi ji prodal už přestavěnou na plyn. Po zajetí motoru na benzín (cca 1700km) jsem zkusil jízdu na plyn asi 200km a protože byla soustava špatně seřízená a motor kromě plynu přisával i benzín (před koncem jízdy se rozsvítila kontrolka nádrže), tak se "utavily" svíčky. Chci se zeptat, jestli je to běžný způsob předání přestavby na LPG zákazníkovi s neseřízeným systémem, jestli po takovéto jízdě můžou kromě svíček odejít i další části motoru a jestli je normální, že za 1 svíčku si servis účtuje 1 300Kč? Děkuji za pomoc.
1.3.2011 15:23:13
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Problém s přestavbouDobrý den pane Richard. Přiznám se, moc Vašemu dotazu nerozumím: Pokud jste si koupil auto už s provedenou zástavbou zařízení LPG, (zástavba LPG v ČR, nebo v zahraničí?) prodejce Vás měl obeznámit se stavem zařízení LPG a s podmínkami užívání. Nechápu, proč jste poprvé přepnul na plyn až po 1700 km? Proč jste nereklamoval špatné seřízení u prodejce? K „utavení“ (??) svíček jak píšete, mohlo dojít právě špatně seřízenou řídící jednotkou plynu. Určitě není normální předání jakékoli nefunkční věci, pokud na to zákazník nebyl předem upozorněn. Svíčky podle druhu skutečně mohou stát i těch 1300 Kč. Mohu Vám doporučit některého z našich smluvních partnerů ve vašem regionu na diagnostiku a opravu závady, pokud budu vědět, jaké zařízení LPG ve vašem vozidle je. S pozdravem Ing.Pataky – technik.
1.3.2011 7:49:20
Jméno:
Zídek Předmět:
citroen xsara picassoDobrý den ,děkuji za Vaši odpověď ,ale nedozvěděl jsem se jaký systém Stag byste do xsary picasso doporučoval a jaká bude cena. Jaký je rozdíl mezi Stag 300+ a Stag 300 premium děkuji
1.3.2011 8:12:05
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: citroen xsara picasso
Dobrý den pane Zídek. Při mé rozsáhlé odpovědi na Váš dotaz jsem zapoměl na to nejpodstatnější : Doporučuji systém STAG 300 Plus. U nás by montáž stála 27.000 Kč včetně DPH s toroidní nádrží. O rozdílech mezi systémy se dočtete ZDE. S pozdravem Ing.Pataky - technik
1.3.2011 6:21:08
Jméno:
Miroslav Berecka Předmět:
typ soupravyDobrý den mám LPG v Hyundai Tucson 2.0 můžete mi prosím říct o jaký systém se jedná -v příloze TP mám napsanou soupravu Tomasetto AC ale přepínač dle foto u vás na vebu je Stag - číslo homologace řídící jednotky je E8-67R-014289
montážní firma mi tvrdila že tam mám italské Tomasetto(v TP je Tomasetto-provozní ventil,přípojka,multiventil. nádrž a schránka je Stako) elektronika je asi stag jede to cca 3 roky bez problémů jen se mi zdá že když mi nějak prudce klesnou otáčky tak mi vzadu u nádrže něco cvakne jak kdyby se odpojil plyn ale přepínač stále svítí v plynu.- u tohoto motoru je prosím nutné přimazávání flasch lube?
děkuji Berecka
1.3.2011 8:03:20
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: typ soupravyDobrý den pane Berecka. Pokud se mluví o původu namontovaném zařízení LPG, obecně se myslí původ řídící jednotky a programu. Pokud tam máte řídící jednotku STAG, tak se jedná o Polské zařízení firmy Ac S.A. Mimochodem se jedná o velice kvalitní a bezporuchové zařízení. Nic na tom nemění fakt, že nádrž, multiventil a schránka jsou od firmy Stako (Polsko) a reduktor Tomasetto (Itálie). Bez podrobnějšího popisu diagnostiky chyb, nejsem schopen poskytnout relevantní pomoc nebo radu. Obraťte se na montážní firmu, která provedla zástavbu. Pokud je to náš partner, ať nás kontaktují. Jednoznačně doporučuji přimazávání ventilů. S pozdravem Ing. Pataky - technik
Přidat záznam