Diskuzní fórum LPG/CNG
24.2.2011 10:20:01
Jméno:
Tomáš Předmět:
Sintra 3,0V6 148kWDobrý den, mám vůz Opel Sintra, 3,0V6 148 kW, automat, jaký byste doporučil nejvhodnější systém, jak dlouho by trvala montáž a jaká by byla cena? Je nutné doobjednat přimazávání? Děkuji, Novotný
24.2.2011 11:03:28
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Sintra 3,0V6 148kWDobrý den pane Novotný. Osvědčilo se zařízení STAG 300 Plus. Montáž trvá dva dny. Cena montáže je 35.000 Kč včetně DPH. Přimazávání není nutné. Po závazné objednávce získáte od nás výrazný slevový bonus. S pozdravem Ing.Pataky - technik
23.2.2011 21:31:54
Jméno:
Jaroslav Janů Předmět:
Zástavba LPG do Š FeliciaDobrý večer pane inženýre. Se zájmem jsem si přečetl příspěvky ve fóru a v této souvislosti Vás žádám o radu. Rozhodl jsem se provést zástavbu LPG do Škody Felicie 1,3 MPI (r.v. 2001, denní nájezd cca 220 km). Můžete mně, prosím, doporučit vhodné zařízení s důrazem na jeho spolehlivost a bezúdržbovost? Je pro tento typ vozu vhodné nainstalovat i přimazávání ventilů? Děkuji za odpověď, J. Janů.
24.2.2011 8:26:43
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Zástavba LPG do Š FeliciaDobrý den pane Janů. Velice vhodným a nejvíce montovaným systémem do Vašeho typu vozidla je italské zařízení BLITZ. Je bezporuchové a i v případě výpadku lambda sondy, je schopno autonomního řízení LPG. Přimazávání není nutné. U naší firmy by zástavba s toroidní nádrží stála 15.000 Kč včetně DPH. S pozdravem Ing.Pataky - technik
23.2.2011 16:57:15
Jméno:
Jarda Předmět:
nefunguje LPGDobry den chci se zeptat mam Mazdu 323f 1.8 na LPG a nende mi prepnout uz sem vymnenil plynovy firtr a skontroloval pojistky a stale nic muzete mi poradit cim to je mam system LOVATO
23.2.2011 17:36:52
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: nefunguje LPGPříčin může být více. Doporučuji navštívit servis.
23.2.2011 16:53:31
Jméno:
Marek B. Předmět:
Ještě navážu na předchozí dotaz ...Díky za odpověď, ale přiznám se, že se trošku ztrácím v informacích ... chápu asi správně, že standardní instalace znamená, že plyn se aktivuje po zahřátí reduktoru na provozní teplotu, což znamená samozřejmě jiné čas/kilometry v zimě a v létě. Nicméně berme že teoreticky v ideálním případě se tak stane do nájezdu 1 km. Jestli jsem to pochopil, tak k přepnutí je krom toho ještě třeba překročit nějakou mez nastavených otáček. Jinak řečeno, když auto jen nastartuju a nechám ho běžet na volnoběh, tak se vlastně nikdy nepřepne na LPG, tedy v okamžiku kdy toto není nastaveno jako výchozí stav řídící jednotky ?? Tzn. v nejmíň ideálním případě, pro motor V8 4,7, kde se otáčky drží standardně poměrně nízko, kdy se po startu dostanu do kolony, kde nemám důvod jakkoliv auto týrat vyššími otáčkami, může se stát, že k přepnutí na LPG vůbec nedojde. Budiž, toto asi je řešitelné vhodným nastavením řídící jednotky ... A jak je to dnes u LPG zástaveb a dojezdem, stále se doporučuje nechat třeba 1km auto v provozu jen na benzín, aby "byl motor připraven pro další start" ? Tedy jinak řečeno platí stav minimálně 1km při startu než přijde LPG a platí i 1km před vypnutím motoru ? Nebo toto je již plně ošetřeno a uživatel se o LPG v tomto smyslu vůbec nestará ani při tom dojezdu?
Jde mě o to, aby člověk nepřišel ve finále na fakt, že při popojížďce dejme tomu 5km vlastně na LPG jede sotva 2 km.
23.2.2011 17:34:35
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Ještě navážu na předchozí dotaz ...Tak tedy rekapitulace: pokud nastavíme nižší otáčky pro přepnutí na plyn než je volnoběh, tak po dosažení nastavené teploty vody např. 30°C, se systém automaticky přepne na plyn. Před dojezdem není nutné systém přepnout na benzín.
23.2.2011 9:10:31
Jméno:
Pavel Předmět:
SubaruDobrý den, zajímal by mě Váš názor na přestavbu vozidla Subaru Legacy 3.0 H6, sedan, rv. 07. Je možné tento motor přestavět se systémem STAG 300 PLUS? Doporučujete přimazávání ventilů? Jaká je časová náročnost zástavby a její cena s toroidní nádrží? Dekuji za odpověď.
23.2.2011 10:29:58
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: SubaruDobrý den pane Pavel. Přestavba – přesněji zástavba vozidla Subaru Legacy 3.0 H6 nepatří mezi zcela standardní zástavby. Mám na mysli postup montáže a zejména programování řídící jednotky. Hodně záleží na stavu motoru, přesněji na zapalovací soustavě (kabely, svíčky, cívky). Zástavba Subaru 2,0, 2,5 je zcela bezproblémová a máme za sebou desítky montáží. S vaším typem motoru bylo provedeno 5 montáží se systémem STAG 300 Plus, všechny bez reklamace. Doporučuji přimazávání ventilů. Celková cena montáže by byla u naší firmy včetně toroidní nádrže a přimazávání VAP Saver 36.500 Kč včetně DPH. Montáž trvá 2 dny. S pozdravem Ing.Pataky - technik
23.2.2011 0:51:53
Jméno:
Marek B. Předmět:
LPG - provozní teplota ...
Zdravím vespolek, v prvé řadě chválím webovky a poměrně ucelený přehled LPG problematiky. Ale přiznám se, že vlastně jsem tady nikde nenašel jak to vlastně je s výhodou přestavby u aut, kde je předpoklad spíše popojížděk. Beru to tak, že LPG se přepne v okamžiku, kdy motor je na nějaké provozní teplotě ... co to znamená ?? Ujetí pár desítek metrů, stovek metrů, kilometrů ?? Je toto nějak zohlednit, je mě jasné že každý motor je jiný a i řídící jednotka asi vyhodnotí stav pokaždé jinak (pro ten který motor). Šlo by toto nějakým způsobem demonstrovat na takovém typickém autě, které si o LPG přímo říká, tedy Jeep Grand Cherokee model WK (2005 - ), motor PowerTech 4,7l V8 ... jak dlouho bude trvat než systém vyhodnotí a přepne na LPG ?
23.2.2011 7:29:19
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG - provozní teplota ...
Zdravím Vás taky pane Marek. Díky za pochvalu webovek. Kolem problematiky přepínání na plyn jsem už několikrát na fóru psal. Pokusím se je shrnout na vozidle Grand Cherokee, které patrně vlastníte. Jistě víte, že propan-butan má kapalnou substanci a pokud se nepoužije vstřikování kapalné fáze (např. Vialle), tak se musí odpařit v plynnou složku. Tento proces probíhá v reduktoru. Pro odpaření je nutné určité množství tepla (zpravidla minimálně 25°C) Toto potřebné množství tepla je reduktoru dodáváno chladícím (pro naše účely topným) systémem vozidla. Čím dříve se tedy tato voda ohřeje, tím dříve může dojít k přepnutí na plyn. Roli zde hrají určité podmínky: kde je umístěno teplotní čidlo v chladící soustavě (jak je daleko od objemového zdroje, jak je dlouhé vodní připojení na reduktor, /čidla jsou často umístěny přímo na těle reduktoru/), jak je v parametrech nastavena teplota pro přepnutí apod. U vašeho typu vozidla, tedy bude hodně záležet na montážní firmě, kam umístí reduktor, jak budou dlouhé přívodní hadice a jaká bude nastavená teplota pro přepnutí montážníkem. Pokud je možné zvolit optimální montáž (reduktor co nejblíže k teplé vodě) /bohužel z hlediska místa to ne vždycky jde/ tak by k přepnutí na plyn mělo dojít v rozmezí cca 500-1000 metrů. Důležitou roli muže hrát i umístění reduktoru v motorové části. Pokud bude vystavena studenému vzduchovému náporu, bude potřebovat více teplé vody k odpařování a doba pro splnění podmínky k přepnutí se pochopitelně prodlouží. Pozn. O přepnutí ještě rozhodují i nastavené otáčky. Lze nastavit přepnutí i ve volnoběhu (v parametrech nastavit nižší otáčky než je volnoběh daného typu motoru), častěji se používá nastavení otáček pro přepnutí nad 1600 ot/min. S pozdravem Ing.Pataky - technik
22.2.2011 10:22:44
Jméno:
Pelikán Předmět:
GDI Pajero Dobrý den pane Pataky
Loni v létě jsme spolu hovořily o možnosti namontování LPG do Mitsubishi Pajero 3,5 GDI r.v.2001, tedy přímý vstřik.
Říkal jste , že zařízení je ve vývoji ,potřeboval bych tedy vědět ,zda je již k dispozici či nikoliv. Děkuji velmi za odpověď a přeji hezký den. Pelikán V.
22.2.2011 11:23:03
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: GDI PajeroDobrý den pane Pelikán. Je mi velice líto, že vývoj univerzálního zařízení vhodné pro zástavbu LPG do vašeho typu motoru zatím žádná výrobní firma neukončila. V současné době se dokončují zkoušky na koncernové vozy VW. Nadále se používají zařízení s továrně nastavenými programy do přesně určených motorů s vybranými motorkódy. Další vývoj u dodavatelských firem si nedovolím odhadnout. S pozdravem Ing.Pataky - technik
21.2.2011 19:18:36
Jméno:
Ulmann Otmar Předmět:
LPGDobrý den.Mam zajem o přestavbu vozidla Ford Fusion na LPG.Můžete mi doporučit vašeho smluvniho partnera v okoli Ostravy.Děkuji
21.2.2011 19:30:12
Jméno:
Autogas centrum Předmět:
RE: LPGDobrý den.Klikněte na partnerskou síť a vybertte si.S pozdravem Ing.Pataky - technik
21.2.2011 18:42:44
Jméno:
Rostislav Bauer Předmět:
Autorizovaný dealer AGCDobrý den,
jsem majitelem automobilu Ford Focus 1.6 16V (rok 1998) a uvažuji o jeho přestavbě na pohon LPG. Bydlím na náchodsku a shodou okolností jsem objevil na portálu Aukro cenově zajímavou nabídku přestavby se sytémem STAG (viz tento odkaz: http://aukro.cz/prestavba-vozidla-na-lpg-i1463737631.html ). Prodejce se na Aukru prezentuje jako autorizovaný dealer Vaší společnosti (na Aukru prodává i samotné montážní sady systému Stag, kalibrační interface atd.), což by – jak čtu v tomto fóru – měla být určitá záruka spokojenosti s provedenou prací. Vzhledem k tomu, že se mi zmíněná nabídka (přestavba za 22.490 Kč) zdá příznivá a vážně o ní uvažuji, rád bych se Vás zeptal, jestli je zmíněný prodejce (pan Jan Baše z České Skalice – z tel. hovoru jsem vyrozuměl, že má ještě společníka – nějakého pana Sehnala) či jeho společník skutečně součástí Vaší partnerské sítě, protože jsem jeho jméno (ani jméno jeho společníka) nenašel v seznamu Vašich partnerů zde na těchto stránkách. Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem
Rostislav Bauer
22.2.2011 7:38:01
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Autorizovaný dealer AGCDobrý den pane Bauer. Ano, pan Baše je partnerem teprve měsíc, proto ještě není uveden v naši partnerské síti.S pozdravem Ing. Pataky - technik
21.2.2011 8:39:38
Jméno:
Daniel Předmět:
Astra 1.6.16VDobry den,shruba 3 roky mam ve voze Opel astra 1.6 16V 74Kw plynove zarizeni Stag 300, pri plne zatezi, nebo i na miste po nekolika nasobnem razantnim proslapnuti plyn. pedalu se prepne do benzinoveho rezimu. V kolonce chyb se pak obevi hlaska: nedostatecna davka, vstrikovace otevreny na maximum, nedostatecny tlak. (Oba filtry nove) Zarizeni bylo montovano v Zelechovicich u zlina, tato chyba se nedari odstranit, v kokurencnim servisu mi rekli ze Stag je smejd, ze motor ma prilis velky vykon a vstrikovace jsou male takze nedodaji potrebne mnozstvi plynu. Motor pak jede na chudou smes, vyssi teplota spalovani a nejspis mi to podpali ventyly, coz se nakonec stalo. V soucasnosti mam vymeneny cely motor, plyn serizen v servisu v Zubri, opet s upozornenim ze Stag neni vhodny pro vykon 100 koni. Jezdim tedy ne razatne a ne na plny plyn. Otazka tedy zni, co se s tim da delat?
Diky za odpoved.
21.2.2011 9:55:00
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Astra 1.6.16VDobrý den pane Daniel. Co to musí být za „konkurenční firmu“, která prohlásí o motoru 1,6 74 kW, že má příliš velký výkon a vstřikovače to nestíhají? Taková firma se ani nedá nazvat konkurenční! Ten „šmejd“ bych hledal někde jinde… A co 150 kW, 250 kW -ové motory do kterých běžně montujeme zařízení STAG ? K podpálení ventilů došlo proto, že jste si nenechal namontovat přimazávání VAP Saver nebo Flash Lube. Vyjádření montážní firmy ze Zubří mě nepřekvapuje, jsou totiž dovozci zařízení Lovato. Obraťte se na našeho smluvního partnera ve Zlíně pana Matouše, Tečovice 368, ZLÍN web: www.matservis.cz e-mail: matservis@matservis.cz Mob. : 604 235 263 , který Vám zabezpečí kvalitní servis a opravy. S pozdravem – Ing.Pataky - technik
20.2.2011 15:42:09
Jméno:
Václav Mázl Předmět:
STAG 4
Dobrý den, zdravím Vás pane inženýre a předem moc chválím Vaše rady a informace na fórum. Zajímal by mě Váš názor a zkušenosti se zařízením LPG - STAG 4. Děkuji za odpověd.
20.2.2011 18:01:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: STAG 4
Dobrý den pane Mázl. Děkuji za pochvalu, ta ale patří celému týmu firmy Autogas Centrum. Pracuji zde jako technik a tak využívám nabyté zkušenosti z provedených montáží naši firmy. Zařízení STAG 4 je redukovaná verze zařízení STAG 300 firmy Ac A.S. z Polska. Redukovaná ve smyslu, že zatímco zařízení STAG 300 lze použít pro 1-8 válcové motory - STAG 4 pouze pro 1-4 válcové. Tato redukce počtu válců má ekonomický smysl. Je zbytečné například pro 3 válcovou Fabii použít STAG 300. Řídící jednotka STAG 4 má menší rozměry než STAG 300. Algoritmy programů jsou téměř identické. Nejsou zcela stejné! Pro úplnost je nutné dodat, že STAG 300 Plus a její poslední verze 6.0.0.37 pracuje s vylepšeným software, který je vhodný zejména pro vozidla s citlivým OBD a „přeelektrizovaným“ systémem motoru. Výrobce myslel i na případnou výměnu STAG 4 za STAG 300 a proto vyrobil redukci pro tuto záměnu. Je málo případů, kdy jsme museli STAG 4 vyměnit za STAG 300. (Pozn. Pouze jeden případ za rok) Zařízení STAG 4 má velice přívětivé uživatelské rozhraní a po nastavení základních parametrů, autokalibraci a načtení benzínové a plynové mapy na silnici, je schopno automaticky řídit vstřikovače plynu. Provádí on-line kontrolu bohatosti-chudosti směsi. Porovnává časy vstřiků benzínu které generuje řídící jednotka benzínu s časy vstřiků řídící jednotky plynu na základě odezvy od lambda sondy (sond). Navíc umožňuje externí zásah a úpravy programu montážním pracovníkem podle individuálního posouzení chodu motoru na základě načtených hodnot testerem OBD. ( korekce) Všechny tyto vlastnosti, ho předurčují pro použití do 4 válcových vozidel s emisní normou do EURO 4. Mohu ho jen doporučit. S pozdravem Ing.Pataky - technik
19.2.2011 21:28:05
Jméno:
Mojmír Machač Předmět:
LPG v R. ThaliaPo uplynutí záruční doby na Renault Thalia 1200 ccm3 jsem nechal namontovat Lpg zařízení Lovato EASY FAST, a těšil jsem se jak budu levně jezdit. Každý, kdo měl s plynem nějaké zkušenosti pěl pouze chválu. pominu to, že jsem měl auto v servisu týden, protože nějak nemohli nastavit potřebné parametry, ale i poté auto zlobí a jezdím s ním jen já, protože s ním nikdo nechce jezdit.
Největší problém je, že špatně startuje se studeným motorem. po nastartování vyběhnou otáky asi na1500 ot/min, ale hned spadnou a auto zhasne.Pomalu se to zlepšuje, až asi po 5 minutách mohu jet. Dá se říct, čím větší zima, tím horší start. Občas byl při startu cítit plyn z výfuku. Vím, že startuji na benzín, ale před montáží s ním nebyl sebemenší problém.
I za provozu jsou menší problémy. Při volnoběhu občas zhasne, což je nemilé hlavně na křižovatce, když se potřebuji rychle rozjet. Toto může být způsobeno tím, že při sešlápnutí plynu se otáčky nejdřív sníží a teprve potom se zvýší.
Velmi mě to trápí a zatím jsem z plynu hodně rozčarovaný. Už jsem slyšel teorie, že se plyn pro maloobjemová auta nehodí, že s ním špatně jezdím ( řidičák mám "jen" 30 let) apod. Byl jsem i na diagnostice v Renaultu, kde našli špatné zapalování na 1 válci, jsou vyměněné svíčky. Zkusili dát i jiný kabel a cívku, ale je to stále stejné. Ještě prý vymění vstřik a seřídí ventily a potm už nevím.
Bohužel jsem na toto forum přišel až dnes a nevím, jaké zkušenosti má servis, kde zařízení montovali, ale v Ústí nadLabem jsem našel jediný autoservis, kde se plynem zabývají.
Budu vděčný za jakoukoliv informaci, která by mě těchto problémů zbavila. Děkuji M.Machač
20.2.2011 11:47:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG v R. ThaliaDobrý den pane Machač. Vyjmenoval jste zde několik závad, které při sebelepší snaze bez diagnostiky nelze kvalifikovaně řešit - určit postup opravy. V rámci záruky máte právo po montážní firmě požadovat bezplatné odstranění závad. Pokud tak neučiní, postupujte podle obchodního zákoníku i za cenu demontáže a vrácení peněz. My nemáme smluvního partnera v Ústí nad Labem. Na případnou opravu nebo novou montáž Vás odkazuji na seznam našich partnerů v partnerské síti. S pozdravem Ing.Pataky - technik
19.2.2011 19:03:07
Jméno:
Pavel S Předmět:
Je cítit plynDobrý den, v říjnu jsem si v Brně nechal na Š Superb 2,8V6 142kW udělat vestavbu se STAG 300 PLUS + flashlube. Najeto mám již 8t. km, ale stále mám problém s tím, že je cítit plyn při prvním přepnutí z benzínu na LPG. V servisu jsem byl snad 6x ale na nic tam nepřišli, mírné zlepšení nastalo při výměně filtru. Zápach v kabině je tak silný, že se musí otevřít všechna okna a větrat. Poslední dobou je při zaparkování v garáži a vypnutí motoru cítit něco jako čpavek. Nemáte zkušenost s těmito problémy?
Děkuji za odpověď.
19.2.2011 20:11:09
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Je cítit plynDobrý večer pane Pavel.
Jednoznačně se jedná o netěsnost plynové trasy. Pokud je zápach (správně jako čpavek) tak silný, že musíte mít stažená okénka, nelze otálet. Neprodleně se dostavte k montážní firmě a požadujte vyhledání úniku plynu. Neodcházejte, pokud při přepnutí na plyn stále cítíte zápach. Doufám, že v garáži při startování nekouříte.Hezký večer, Ing.Pataky - technik
19.2.2011 18:40:49
Jméno:
Jiří Flaisig Předmět:
Mercedes - kompressor
Dobrý den, předně se mi líbí Vaše fórum, že je možné se dočíst zkušeností a problému již namontovaných zařízení. Mám domluvenou přestavbu s p. Lončákem (K.Vary) na auto Mercedes Benz Kombi C 200 Kompressor 120 kW. Vyroben je r. 2000 a má najeto 178 tis. km. Po dovozu tohoto vozu jsem měl auto v servisu (soukromník), kde jsem na něj dostal jen chválu, že na svoje stáří je v perfektním stavu, avšak mi mechanik nedoporučoval přestavbu na LPG, že odcházejí lambda sondy a zanášejí se nějaké trysky apod. Vyloženě nebylo kritizováno LPG (je mi jasný, že co člověk to názor), ale že ve vozech (Mercedesech) vyráběných nyní k úpravě LPG je vše jinak a přestavba univerzální není pro starší motory vhodná. Proto by mě zajímal Váš názor, neboť mám pochopitelně strach, pokud je motor nyní perfektní, abych mu přestavbou nějak neublížil. A nejen motoru, ale veškeré elektronice (že prý u aut s čím víc elektroniky,tím víc problémů). Mechanik tvrdil, že se nějakým tím ucpáním může přepnutí zaseknout a je otázka, zda to půjde přepnout zpět na benzín. Chtěl bych přestavbu stihnout před cestou cca tisíc kilometrů do zahraničí a nerad bych zůstal někde 500 km od domova nepojízdný. Dále bych se chtěl zeptat, zda je ve Vaší nabídce nádrž 630/240/ 61 l. Ještě bezpečnost, pokud je nádrž místo rezervy a někdo do mě nedobrzdí, deformace nádrže? Děkuji s pozdravem J.F.
19.2.2011 19:45:38
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Mercedes - kompressor
Dobrý večer pane Flaisig. Děkujeme za pochvalu fóra, budeme se i nadále snažit podávat pravdivé a poučné informace. Pan Lončák je náš dlouholetý smluvní partner s množstvím úspěšně provedených zástaveb LPG. Váš typ vozidla patří mezi „staré dobré perly“ mercedesu, a pokud je motor v perfektním stavu, není se čeho obávat. Z hlediska LPG mluvíme o dobrém stavu elektrické soustavy zapalování, tedy cívky, kabely a svíčky. K poškození lambda sondy by mohlo dojít v případě špatně provedené autokalibrace, nastavení benzínové a plynové mapy. Pokud by byla směs LPG/vzduch dlouhodobě chudá nebo bohatá – sonda dlouhodobě „stojí“ na jednom místě. Pravděpodobnost poškození lambda sondy je i v tomto případě minimální, ale v rámci objektivity se o tom musím zmínit. Máte pravdu v tom, že čím více elektroniky, tím větší pravděpodobnost poruch. Ale to platí všude, ne jenom u zástavby na LPG. V tomto směru jsou mnohem náchylnější vozidla francouzské provenience. V případě poruchy zařízení LPG, lze jednoduchým způsobem nouzově vrátit provoz vozidla opět na benzín. (nestačí vyjmout pojistky napájení řídící jednotky LPG) Nechte se panem Lončákem náležitě poučit. Víte, stát se může cokoli, i když ta pravděpodobnost poruchy je minimální. Protože Vám odpovídám v sobotu večer, nemám přehled o typech nádrží ve skladu. Deformační zóna při nárazu zezadu je stanovena typovou homologací tak, aby byla maximálně zajištěna bezpečnost nádrže. S pozdravem a přáním hezkého zbytku víkendu Ing.Pataky - technik
19.2.2011 9:00:33
Jméno:
Petr Szopa Předmět:
dotrazDobrý den, pane Pataky, uvažuji montáži LPG zařízení do vozu Ford Fusion 1.4.-stáří 2 roky cca.20 000km.
Jelikož je v současné době na trhu velké množství výrobků od různých firem, chtěl jsem se zeptat zdali by jste mi mohl nějaké konkrétní zařízení doporučit?
Jedná se mi především o to abych případným výběrem vhodného systému a samotnou přestavbou vozidla co nejvíce eliminoval možnost následných komplikací. Osobně bych spíše upřednostnil výrobek který není Polského původu.
Děkuji za odpověď.
19.2.2011 14:01:26
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotrazDobrý den pane Szopa. Nemá smysl pátrat po Vaši averzi vůči Polským výrobkům. Patrně myslíte jejich výrobky obecně. Advokáta jim dělat nebudu, pouze vás obeznámím s fakty na poli výroby zařízení .vhodných na zástavbu LPG do vozidla. Polské zařízení je levnější, protože jejich výroba je z ekonomického hlediska méně nákladová ( např. mzdy). Polští technici nebyly finančně zatíženi vývojem základních systémů, ty už na trhu byly a tak se zaměřili na jejich programové zdokonalování. Funkční části zařízení všichni nakupují od nejlepších evropských výrobců (např. vstřikovače DYMCO, MED, Valtek, RAIL atd. elektronická plata řídících jednotek od AEB, Reduktory Tomasetto, Landi Renzo, BRC a tak bych mohl pokračovat.) Výsledkem jejich snažení je, že jsou schopni nabídnout kvalitní zařízení které vykazuje minimum poruch, a navíc s někdy bohatším softwarovým vybavením než velké renomované zahraniční firmy. Problematika je mnohem širší, nebudu Vás tímto zatěžovat. Tolik v krátkosti na ilustraci. Respektuji Váš názor a proto Vám mohu doporučit italské vícebodové sekvenční vstřikování buď od firmy Landi Renzo – OMEGAS eventuelně od firmy BRC Sequent Plug/Drive. Cenově jsou o 2 až 4 tisíce dražší než polský systém STAG 300 PLUS, který bezporuchově funguje v desítkách, ne-li stovkách vozidel Vašeho typu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam