Diskuzní fórum LPG/CNG
13.3.2011 18:39:47
Jméno:
Josef Netočný Předmět:
Škobrtnutí motoru Dobrý den ,
mám čerstvě namontované LPG Vaší firmou(Honda HR-V 1,6 77kw Stag 4) teprve ho zajíždím cca 1500km, ale stále řeším problém, že při prvotním sešlápnutí plynu na volnoběh dojde na LPG k takovému , nazval bych to škobrtnutí motoru lehké vynechání a pak problafnutí . Dělá mi to potom problémy při rozjíždění , musím si na to dávat pozor. Měnil jsem svíčky , kabely , hlavu a palec rozdělkovače ,ale je to pořád stejný.
Na benzín tento problém nepociťuji , tudíž mi to v každém servisu svedou na LPG. Dotaz zní : může hrát v tomto případě roli větší vzdálenost rozdělovače(hadiček) od vstřikovačů či rozílná délka hadiček. cca 30,28,26,24cm. Popřípadě pokud jste se již s tímto problémem setkal, nebo byste měl nějaký nápad co bych měl ještě prověřit rád si nechám poradit, než k Vám pojedu na první kontrolu . Děkuji za odpověď .
13.3.2011 19:30:59
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Škobrtnutí motoru Dobrý večer pane Netočný. Vámi popsaná závada je s největší pravděpodobností způsobena poklesem tlaku v reduktoru. Pokud se podíváte do servisní knížky, tak se dočtete, že první bezplatná kontrola po montáži je právě zaměřena na možný pokles tlaku. U některých montáží se to může projevit i dříve než u předepsaných 2-3 tis. najetých km. Vysvětlení je velice prozaické. V reduktoru jsou pryžové součásti (membrána, těsnící kroužky atd.) které po prvotním styku se směsi propan – butan mění své mechanické vlastnosti. (natáhnou se, změknou apod.) Tento jev nastává cca do 2-3 tis. km na LPG a pak se tyto vlastnosti ustálí. Vlivem těchto změn, dochází ke snížení tlaku který je nutno u první servisní prohlídky donastavit. Pokud se vám závada projevila dříve, objednejte se na kontrolu hned a nečekejte na již zmíněných 3000 km. S pozdravem Ing.Pataky - technik
12.3.2011 14:04:27
Jméno:
Vít Klimeš Předmět:
Flash LubeDobrý den,
mám Opel Vectra 2.2i na LPG jsem najel 100000km,teď podpálený ventil.Kamarád má Citroen Berlingo 1.4i,čerstvá montáž LPG.Doporučejete přimazávání?
S pozdravem Klimeš.
12.3.2011 19:07:31
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Flash Lube
Dobrý večer Pane Klimeš. Firma Opel, je jedinou firmou, která velice striktně doporučuje přimazávání ventilů do svých motorů po provedené zástavbě LPG. Žádná jiná automobilka se k přimazávání oficielně nevyjádřila. Obecně by mohlo platit, že vozidla vyrobena cca po roce 1999-2000 mají už měkčená sedla. Přimazáváním nijak motor nepoškodíte, naopak zabezpečíte přimazávání kterého propan-butan není schopný, protože je „suchým“ palivem oproti benzínu. Více se dozvíte ZDE. S pozdravem Ing.Pataky - technik
12.3.2011 11:51:48
Jméno:
Kuchař Předmět:
Dotaz na cenu vč. DPHDobrý den, zajímala by mne pevná cenová kalkulace na zástavbu LPG od BRC na nový vůz Suzuki SX4 1,6 88kW - toroidní nádrž, ukazatel paliva a ochranu ventilů VAP Saver. Děkuji za odpověď.
12.3.2011 18:52:22
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dotaz na cenu vč. DPH
Dobrý večer pane Kuchař. Zástavba zařízení LPG ( vícebodové sekvenční vstřikování vybavené autoadaptivitou /schopností přizpůsobit parametry přípravy směsi LPG-vzduch vzniklé vlivem změn parametrů motoru stářím a provozem/ , a s možností obohacování směsi v celém rozsahu otáček) stojí 29.500 Kč včetně toroidní nádrže, ukazatelem stavu paliva a ochranou ventilů VAP Saver . Po závazné objednávce a po provedení zástavby získáte od nás velice výrazný cenový bonus. S pozdravem Ing.Pataky - technik
11.3.2011 12:39:33
Jméno:
Standa Předmět:
přimazávání ventilůDobrý den chtěl bych se zeptat jestli je nutné přimazávání ventilů u škody octavia 1,6 75kw r.v.2002 je tam zařízení landi renzo.
11.3.2011 13:28:20
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: přimazávání ventilů
Dobrý den. Přimazávání ventilů u vozidla se zástavbou LPG není nikdy na škodu. Propan-butan je palivo bez mazacích schopností. Přečtěte si něco o smyslu přimazávání ZDE. Vysloveně ho nikdo nepředepisuje ani nezakazuje. S pozdravem Ing.Pataky - technik
10.3.2011 12:39:28
Jméno:
Radek Ott Předmět:
Dotaz na cenu montážeDobrý den, velice rád bych vaši firmu požádal o přibližnou cenovou kalkulaci na montáž LPG do vozu Daewoo Nubira (sedan) r.v.1999, motor 1.6 - 78kW. Rád bych toroidní nádrž místo rezervy a ukazatel paliva, umístěný někde na přístrojové desce. Pokud by to podmínky umožňovaly, tak plnící otvor vedle víčka nádrže. Předem velice děkuji a pokud by byly potřebné ještě další údaje, rád doplním. Hezký den přeje Radek Ott
11.3.2011 7:35:26
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Dotaz na cenu montáže
Dobrý den pane Radek. Zástavba zařízení LPG do Vašeho vozidla stojí 28.000 Kč včetně DPH. Nejedná se o přibližnou, ale pevnou kalkulaci. V ceně je zahrnuta toroidní nádrž, ukazatel paliva a přepínač na přístrojové desce. Pokud bude dost místa na instalaci plnícího hrdla vedle víčka nádrže, je taktéž zahrnuta v ceně. Po závazné objednávce např. Tel: 602 518 625 nebo technik@autogascentrum.cz budete mile překvapen našim slevovým bonusem. Ing.Pataky - technik
10.3.2011 8:51:11
Jméno:
Jan Linhart Předmět:
RE: dodatečná montážděkuji za odpověď. Bohužel Váš partner (firma Neptun Harfa) nepovažuje měřič množství paliva za součást systému Stag (za zprovoznění chce 1.000,- Kč). Na základě této informace se s nimi pokusím domluvit.
Děkuji
10.3.2011 9:06:10
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: RE: dodatečná montážZdravím, a opět Vás musím poopravit: My nemůžeme a nechceme zasahovat do ujednání smlouvy o dílo mezi Vámi a firmou Neptun Harfa. Součástí zařízení STAG je mnoho funkcí, které mohou být za příplatek. Je to více práce. Například u Premia zapojení OBD, u Plus kalibrace 3D mapou, zapojení a kalibrace hladiny, nastavení podle teploty plynu, dynamická kalibrace atd. Ostatně příplatek za namontování hladinoměru má firma Neptun Harfa i ve svém ceníku. S pozdravem Ing.Pataky - technik
10.3.2011 8:01:39
Jméno:
Jan Linhart Předmět:
dodatečná montážZdravím,
chtěl bych se informovat na možnost dodatečné montáže ukazatele množství plynu v nádrži a přimazávání ventilů. Kolik stojí aditivum a jaká je jeho "spotřeba"? Mam systém Stag, Fabia 1.2 40kW HTP, montáž LPG 8/2010. Je možné tuto dodatečnou montáž zvládnout na počkání se servisní prohlídkou?
Děkuji za informaci a přeji příjemný den
S pozdavem Jan Linhart
10.3.2011 8:40:37
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dodatečná montáž
Dobrý den pane Linhart. Pokusím se uvést Váš dotaz na správnou míru: Žádný ze systémů STAG nevyžaduje dodatečnou montáž ukazatele množství plynu, protože je součástí zařízení. Je povinností každé autorizované montážní firmy zařízení zapojit a nakalibrovat. Fabia 1.2 40kW nevyžaduje přimazávání ventilů. Pokud si montáž přesto přejete, tak zde jsou Vámi požadované informace: Spotřeba přimazávání VAP Saver je 10-12 kapek za minutu ve volnoběhu. V praxi to znamená, že 1/2 litrová nádobka vydrží cca 8 - 12000 km podle stylu a charakteru jízdy. 1 litr přimazávací směsi stojí u naší firmy 385 Kč. Další informace o přimazávání můžete získat ZDE. Navštivte Vaši montážní firmu, a v rámci záruky si nechte opravit ukazatel paliva. Určitě vám namontují i zařízení na přimazávání ventilů. U nás by byla čekací doba cca jeden měsíc. Přimazávání stojí 1500 Kč včetně DPH. Zapojení a nakalibrování ukazatele hladiny včetně montáže VAP-SAVER se servisní prohlídkou zabere čas cca 3-4 hodiny. Nepřebíráme záruky konkurenčních montážních firem, a tak účtujeme práci plnou hodinovou sazbou 400 Kč včetně DPH. Případné ND se hradí v plné výši. S pozdravem Ing.Pataky - technik
8.3.2011 19:00:00
Jméno:
Miroslav Berecka Předmět:
firmware stag 300 4Dobrý den
mám lpg Stag 300 4 - namontováno v květnu 2008 - je k dispozici nový firmware na tuto jednotku , jaké zlepšení přinaší proti starším verzím firware a jak je prosím náročné přehrátí v jednotce(samozřejmě u autorizované f.)
děkuji za odpověď Miroslav Berecka
8.3.2011 19:59:46
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: firmware stag 300 4
Dobrý večer pane Berecka. Informace o nových firmware jsou pro zákazníka nepodstatné. Naše autorizované firmy jsou povinni při montáži používat nejnovější firmware. Úprava programů tzv. „upgrade“ rozšiřují možnosti algoritmu výpočtů, zejména přesnější sledování signálů z řídící jednotky benzínu a čidel. Vývoj firmware od roku 2008 od první verze 2.1 do verze 3, řešil problematiku činnosti řídící jednotky ve vysokých otáčkách, přidal možnost použití dalších dvou vstřikovačů 2 a 3 ohmy a vylepšení napájení vstřikovačů. V roce 2009 byly vyvinuty verze od 4.1, .. do 5.0 Zde byla vylepšena autokalibrace, byly přidány další dva druhy vstřikovačů a čidel, a vylepšil se algoritmus pro polosekvent a full-group. Poslední verze 6.7 z podzimu roku 2010 v převážné většině řeší novinku, řízení algoritmu s přídavkem OBD. To ale pouze pro systém STAG 300 Premium. Jak vidíte, z hlediska laické veřejnosti jsou to nic neříkající data. Nemá smysl použít jakýkoli nový firmware pro starší řídící jednotky. Ta vylepšení vyžadují i novější řídící jednotky, mnoho funkcí by bylo ve starších neúčinné. Řídící jednotky STAG jsou odolné venkovním teplotám v rozsahu -40 - 110 °C. S pozdravem Ing.Pataky - technik
7.3.2011 19:55:55
Jméno:
Lukáš Bouda Předmět:
Prosím o pomocDobrý den, koupil jsem auto v bazaru je na LPG jen nevím jak se dá přepnout z benzínu na plyn. Nevím jestli je zařízení funkční či ne. Neznám tedy nevím jaky je to systém. V kabině je malá kostička s jedním tlačítkem a jednou led diodou, která stále bliká. Dále čtyři diody ukazující plnost nádrže. prosím o radu případě co by mohlo být příčinou a cenu opravy. Předchozí tip mi sám přepnul při otáčkach nad 2000 a zde opravdu nevím. Děkuji za odpověd Bouda
8.3.2011 7:08:22
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Prosím o pomocDobrý den pane Bouda. Protože nevím jaký typ zařízení je ve Vašem vozidle, sdělte mi prosím region, ve kterém bydlíte. Doporučím Vám našeho partnera, který identifikuje systém a pokud bude mít náhradní díly a program, závadu odstraní. Cenu opravy samozřejmě nemohu odhadnout. Obecně každý systém po dosažení určité teploty vody v reduktoru (cca 30°C) a nastavených otáčkách (volnoběh nebo zvýšená nad 1500-2000 ot/min ) by se měl přepnout do provozu na plyn. Pokud ale bude vadné teplotní čidlo, nebo bude závada v nastavení parametrů eventuelně vadný přepínač, nevyhnete se servisnímu zákroku. Stačí, když mi zavoláte na 602 518 625 a pokusíme se problém vyřešit v co nejkratším čase. S pozdravem Ing.Pataky - technik
7.3.2011 16:38:19
Jméno:
Šimon Předmět:
stag 300 plusDobrý den, chtěl jsem se zeptat,jestli je nějaký významný rozdíl mezi systémem Elpigas a u Vás montovaným systémem STAG 300 Plus Děkuji
7.3.2011 19:16:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: stag 300 plus
Dobrý večer pane Šimon. Ptáte se na významný rozdíl mezi systémy Elpigaz a sérií systémů STAG. Bylo by odemne neseriózní porovnávat námi preferovaný STAG oproti konkurenčnímu Elpigaz. Každý si bude chválit to svoje. Zaujímáme ale dominantní podíl na trhu zástaveb LPG v ČR s našimi systémy STAG. Svědčí to o spokojenosti, bezporuchovosti a komfortu montáží včetně programování zařízení. Technických rozdílů je už dnes málo mezi všemi výrobci. Ve všech systémech se nachází mnoho společných komponentů, námatkou vstřikovače, reduktory čidla atd. Dnes je to už taky o kvalitě montážních firem, jejich erudovaností, technickém vybavení a v neposlední řadě - ochotou. Velice důležitou roli hraje široce rozvětvená síť montážních firem na celém území ČR zastřešena jednou dodavatelskou firmou, která se stará o pravidelné školení svých partnerů. Zde myslím hrajeme vedle kvalitního zařízení, nejvýznamnější roli. STAG 300 PLUS a PREMIUM jsou natolik specifická zařízení, že je těžké je srovnávat s konkurencí.O vlastnotech se více dozvíte ZDE. Pro jaké zařízení se nakonec rozhodnete je samozřejmě čistě vaše věc. O spokojenosti zákazníků s námi a našimi partnery se můžete dočíst i na zdejším fóru. S pozdravem Ing. Pataky - technik
6.3.2011 8:32:31
Jméno:
Zídek Předmět:
citroen xsara picassoZdravím děkuji za odpověď i uvedenou cenu 27 000. chtěl jsem se zeptat zda je to i s přimazáváním ,či nikoli a ještě jaký typ vstřikovačů používáte ke Stagu 300+ a jaká je životnost. Moc děkuji
6.3.2011 13:40:13
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: citroen xsara picassoDobrý den pane Zídek. Přimazávání je za příplatek 1500 Kč včetně DPH. Ale po závazné objednávce získáte u nás zajímavý slevový bonus na celou montáž. Zařízení Stag může pracovat s více druhy vstřikovačů, nejčastěji používáme výrobcem doporučené vstřikovače Valtek Rail, 34. Životnost vsřikovačů ovlivňuje řada aspektů, námatkou : kvalita plynu, včasná výměna filrů a pravidelné kontroly zařízení. Řádově můžeme mluvit o desítkách tisíc kilometrů. Není výjimkou ani doteď evidovaných 120-130-tis km. S pozdravem Ing.Pataky - technik
4.3.2011 19:08:31
Jméno:
Vlado Předmět:
landi renzo problém - "šetřílek :)" Dobrý den,
mám v autě systém landi renzo omegas, bohužel zároveň je v autě poddimenzované vedení kapalného lpg a reduktor (ten je na poloviční výkon než jaký je výkon motoru). Auto už jsem tak koupil dříve. Problém mám ten, že v nastavení systému omegas se mě nedaří najít možnost jak donutit systém přepnout na benzín při velkém požadavku na výkon/otáčkách (typicky při kickdown). Kdysi to fungovalo dobře, takže vím, že to fungovat může i bez předělání vpodstatě celého lpg (reduktor, vedení). Pokud přepnu lpg na benzín ručně před prudkou akcelerací a pak zpět na benzín vše funguje správně, pokud počkám až systém přepne sám, tak po přepnutí auto téměř nemá výkon, cuká to pak i volnoběh atd.
V návodu jsem našel zmínknu, že k přepnutí dojde při této rovnici Tmax_inj_gas = (120000/rpm) -Time_closure_inj_gas - tedy asi, manual co mám je přeložen z italštiny nejspíš strojove. Všiml jsem si, že jediné místo, kde T_inj_gas jde nastavit je přímo editor mapy, ale když ho tam snížím tak podle mě motor spíše chcípne, než cokoliv jiného.
Zatím tedy vždy předpokládám, že k špatnému přepnutí na benzín dojde buď proto, že systém nemá dost kapalného plynu, nebo reduktor zmrzne, jiná příčina mě tedy nenapadla.
Máte s tímto zkušenost? Jak postupovat pokud tedy nechci měnit jak vedení a reduktor?
Do dalšího servisu se mě už auto dávat nechce ze zjištných důvodů, tak se ptám tady.
4.3.2011 21:00:18
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: landi renzo problém - "šetřílek :)" Dobrý večer pane Vlado. Neumím vařit z vody. Pokud je poddimenzované vedení od nádrže a poloviční výkon reduktoru tak je pro Vás každá rada drahá. Ve výčtu nesmyslných rovnic, jste zapomněl na to nejpodstatnější: jaké máte vozidlo, jaký je jeho obsah a výkon, jak je silná měděná trubka vedení LPG od nádrže k reduktoru, jaké jsou vstřikovače, v jakém stavu je elektrická soustava motoru ( svíčky, kabely, cívky) odkud je vytápěn reduktor,když píšete o zamrzání atd. ?. V neposlední řadě jaký firmware je aktivován v programu, jak proběhla kalibrace a následné nastavení mapy v procentuální odchylce ve výkonu (tabulka mapy) ? Myslím, že se neobejdete bez návštěvy odborného servisu který systém Omegas montuje a vlastní diagnostiku k odhalení příčin nesprávné činnosti. Pokud chcete dál jezdit na plyn šetření není na místě. S pozdravem Ing.Pataky – technik.
4.3.2011 21:34:16
Jméno:
Vlado Předmět:
RE: RE: landi renzo problém - "šetřílek :)"
Děkuji za odpověď. Nějak jsem to popletl a u výkonu reduktoru jsem zaměnil hp a kw, polovina co jsem napsal je samozřejmě nesmysl. Výkon reduktoru je 160kW, průměr trubky 6mm a filtr plynné fáze lpg je nový. Auto má motor bmw m62 (4.4l), který by měl mít výkon 210kW, takže rozdíl bude ve skutečnosti menší než 50kW. Svíčky jsou nové a při jízdě na benzín problémy nejsou. Jak jsem psal tak problém je to pouze při(/po) prudké akceleraci, ne při rychlé jízdě. V servisech, kde omegas dělají jsem byl, nicméně bez úspěchu i po reklamacích (to tu opravdu nechci řešit :) ), tak jsem se na to chtěl podívat sám. U vás na stránkách jsem si všiml, že máte toto fórum a jsou tu u popisu lpg fotky systému landi renzo omegas. Tak jsem doufal, že už jste se třeba s tímto problémem setkali. Ta nesmyslná rovnice je z manuálu - mě také smysl vůbec nedává - spíš jsem nepochopil ten popis k ní. Bohužel jak byla tvořena mapa netuším, pouze předpokládam, že to bylo za pomoci automatické kalibrace v omegas.
RE: ________________________________________________________________________________________________
Průměr přívodní trubky LPG 6 mm je u 4,4 lt. auta na hranici. Těch chybějících 50kW na reduktoru je už mimo hranici i na normální jízdu, natož pro prudkou akceleraci. Naopak, my vybíráme reduktor tak, aby byl předimenzován oproti výkonu motoru alespoň o těch 50 kW navrch. Může být taky vadný některý z vstřikovačů plynu. Nevím ve kterých servisech jste byl, ale v naši partnerské síti jsou jenom tři – čtyři firmy zabývající se systémem Omegas.S pozdravem Ing.Pataky – technik.
3.3.2011 16:50:28
Jméno:
Ryšavý Předmět:
dotaz
Dobrý den,mám 14 dnů namtováno lpg Stag4 ve voze MB E200 u firmy Fedor v Prostějově-s přístupem a prací jsem spokojen-a mám dva dotazy.1-jaká se dá nastavit nejnižší teplota pro automatické přepnutí z benzínu na lpg 2-je nějaká možnost jak nouzově donutit systém i při studeném motoru nastartovat na lpg například při poruše benzínového čerpadla. děkuji za odpověď i za toto užitečné forum
4.3.2011 7:31:08
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotazDobrý den pane Ryšavý. Jsme rádi, že jste s prací našeho partnera s firmou pana Fedora v Prostějově spokojený. Pro automatické přepnutí lze u STAG 4 nastavit nejnižší teplotu 15°C. Na Vaši druhou otázku nerad odpovídám, protože nouzové přepnutí by mělo být skutečně jenom v případě nouze. Český zákazník ve snaze ušetřit benzín i na těch pár stovek metrů, bude odedneška přepínat hned. Co to může způsobit? Při nízké teplotě vody se do válců se dostává LPG částečně ještě v kapalné formě, a tak dochází k nedokonalému spalovaní, poškozování ventilových sedel, stěn válců, vstřikovačů plynu a v konečném důsledku i možném rozsvěcování kontrolky OBD známé jako Check-engine. Z tohoto důvodu výrobci omezili nastavení nejnižší možné teploty vody na oněch 15°C. Při této teplotě, je LPG už v plynném skupenství. Varování jsem tedy učinil zadost! Tak tedy nouzový start: Zapněte klíček zapalování, stiskněte tlačítko přepínače a podržte ho stlačený po dobu startování. S pozdravem Ing.Pataky - technik
3.3.2011 16:14:23
Jméno:
Richard Předmět:
Problém s přestavbouDobrý den, p.Pataky, díky za rychlé info. Reklamaci jsem provedl u prodejce, ale ten ji odmítá uznat. Přestavbu dělal JKprodukt v Hr.Králové. Podle dosavadního přístupu to vidím na dlouhý příběh...
Můžete mi prosím poradit někoho spolehlivýho a zkušenýho v Praze? Systém mám Tartarini, sekvenční. Přece jenom už chci jít najistotu. Díky.
4.3.2011 7:48:17
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Problém s přestavbou
Dobrý den pane Richarde. Chtěl bych zdůraznit, že s firmou pana KIESLICHA - JK Product z Hradce Králové nemáme nic společného. Přestože my (Autogas Centrum), zařízení Tartarini nemontujeme , v Praze bych Vám doporučil našeho spolehlivého a zkušeného smluvního partnera firmu pana Coubala : AUTO GAS COUBAL Puchmajerova 9 Praha 5 www.autogascoubal.cz e-mail: coubal@autogascoubal.cz telefony: +420 251 612 471, mob: 777 945 326 S pozdravem Ing.Pataky - technik
2.3.2011 17:24:30
Jméno:
otto Předmět:
infoDíky moc pane ing. Pataky a přeji hezký den.Kukula a Ještě takový dotaz je možné montovat LPG na vozidlo Hummer 3.Někde jsem na internetu četl ,že to na tento vůz není vhodné montovat.ještě jednou díky a nashle.kukula
3.3.2011 7:07:40
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: infoDobrý den pane Otto.Víte, dnes na internetu si píše kdo chce a co chce. My na rozdíl od různých rádoby odborníků ta auta úspěšně montujeme. Za poslední tři roky jsou to desítky "Hummrů" H3. S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam