Diskuzní fórum LPG/CNG
21.2.2011 18:42:44
Jméno:
Rostislav Bauer Předmět:
Autorizovaný dealer AGCDobrý den,
jsem majitelem automobilu Ford Focus 1.6 16V (rok 1998) a uvažuji o jeho přestavbě na pohon LPG. Bydlím na náchodsku a shodou okolností jsem objevil na portálu Aukro cenově zajímavou nabídku přestavby se sytémem STAG (viz tento odkaz: http://aukro.cz/prestavba-vozidla-na-lpg-i1463737631.html ). Prodejce se na Aukru prezentuje jako autorizovaný dealer Vaší společnosti (na Aukru prodává i samotné montážní sady systému Stag, kalibrační interface atd.), což by – jak čtu v tomto fóru – měla být určitá záruka spokojenosti s provedenou prací. Vzhledem k tomu, že se mi zmíněná nabídka (přestavba za 22.490 Kč) zdá příznivá a vážně o ní uvažuji, rád bych se Vás zeptal, jestli je zmíněný prodejce (pan Jan Baše z České Skalice – z tel. hovoru jsem vyrozuměl, že má ještě společníka – nějakého pana Sehnala) či jeho společník skutečně součástí Vaší partnerské sítě, protože jsem jeho jméno (ani jméno jeho společníka) nenašel v seznamu Vašich partnerů zde na těchto stránkách. Předem děkuji za odpověď.
S pozdravem
Rostislav Bauer
22.2.2011 7:38:01
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Autorizovaný dealer AGCDobrý den pane Bauer. Ano, pan Baše je partnerem teprve měsíc, proto ještě není uveden v naši partnerské síti.S pozdravem Ing. Pataky - technik
21.2.2011 8:39:38
Jméno:
Daniel Předmět:
Astra 1.6.16VDobry den,shruba 3 roky mam ve voze Opel astra 1.6 16V 74Kw plynove zarizeni Stag 300, pri plne zatezi, nebo i na miste po nekolika nasobnem razantnim proslapnuti plyn. pedalu se prepne do benzinoveho rezimu. V kolonce chyb se pak obevi hlaska: nedostatecna davka, vstrikovace otevreny na maximum, nedostatecny tlak. (Oba filtry nove) Zarizeni bylo montovano v Zelechovicich u zlina, tato chyba se nedari odstranit, v kokurencnim servisu mi rekli ze Stag je smejd, ze motor ma prilis velky vykon a vstrikovace jsou male takze nedodaji potrebne mnozstvi plynu. Motor pak jede na chudou smes, vyssi teplota spalovani a nejspis mi to podpali ventyly, coz se nakonec stalo. V soucasnosti mam vymeneny cely motor, plyn serizen v servisu v Zubri, opet s upozornenim ze Stag neni vhodny pro vykon 100 koni. Jezdim tedy ne razatne a ne na plny plyn. Otazka tedy zni, co se s tim da delat?
Diky za odpoved.
21.2.2011 9:55:00
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Astra 1.6.16VDobrý den pane Daniel. Co to musí být za „konkurenční firmu“, která prohlásí o motoru 1,6 74 kW, že má příliš velký výkon a vstřikovače to nestíhají? Taková firma se ani nedá nazvat konkurenční! Ten „šmejd“ bych hledal někde jinde… A co 150 kW, 250 kW -ové motory do kterých běžně montujeme zařízení STAG ? K podpálení ventilů došlo proto, že jste si nenechal namontovat přimazávání VAP Saver nebo Flash Lube. Vyjádření montážní firmy ze Zubří mě nepřekvapuje, jsou totiž dovozci zařízení Lovato. Obraťte se na našeho smluvního partnera ve Zlíně pana Matouše, Tečovice 368, ZLÍN web: www.matservis.cz e-mail: matservis@matservis.cz Mob. : 604 235 263 , který Vám zabezpečí kvalitní servis a opravy. S pozdravem – Ing.Pataky - technik
20.2.2011 15:42:09
Jméno:
Václav Mázl Předmět:
STAG 4
Dobrý den, zdravím Vás pane inženýre a předem moc chválím Vaše rady a informace na fórum. Zajímal by mě Váš názor a zkušenosti se zařízením LPG - STAG 4. Děkuji za odpověd.
20.2.2011 18:01:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: STAG 4
Dobrý den pane Mázl. Děkuji za pochvalu, ta ale patří celému týmu firmy Autogas Centrum. Pracuji zde jako technik a tak využívám nabyté zkušenosti z provedených montáží naši firmy. Zařízení STAG 4 je redukovaná verze zařízení STAG 300 firmy Ac A.S. z Polska. Redukovaná ve smyslu, že zatímco zařízení STAG 300 lze použít pro 1-8 válcové motory - STAG 4 pouze pro 1-4 válcové. Tato redukce počtu válců má ekonomický smysl. Je zbytečné například pro 3 válcovou Fabii použít STAG 300. Řídící jednotka STAG 4 má menší rozměry než STAG 300. Algoritmy programů jsou téměř identické. Nejsou zcela stejné! Pro úplnost je nutné dodat, že STAG 300 Plus a její poslední verze 6.0.0.37 pracuje s vylepšeným software, který je vhodný zejména pro vozidla s citlivým OBD a „přeelektrizovaným“ systémem motoru. Výrobce myslel i na případnou výměnu STAG 4 za STAG 300 a proto vyrobil redukci pro tuto záměnu. Je málo případů, kdy jsme museli STAG 4 vyměnit za STAG 300. (Pozn. Pouze jeden případ za rok) Zařízení STAG 4 má velice přívětivé uživatelské rozhraní a po nastavení základních parametrů, autokalibraci a načtení benzínové a plynové mapy na silnici, je schopno automaticky řídit vstřikovače plynu. Provádí on-line kontrolu bohatosti-chudosti směsi. Porovnává časy vstřiků benzínu které generuje řídící jednotka benzínu s časy vstřiků řídící jednotky plynu na základě odezvy od lambda sondy (sond). Navíc umožňuje externí zásah a úpravy programu montážním pracovníkem podle individuálního posouzení chodu motoru na základě načtených hodnot testerem OBD. ( korekce) Všechny tyto vlastnosti, ho předurčují pro použití do 4 válcových vozidel s emisní normou do EURO 4. Mohu ho jen doporučit. S pozdravem Ing.Pataky - technik
19.2.2011 21:28:05
Jméno:
Mojmír Machač Předmět:
LPG v R. ThaliaPo uplynutí záruční doby na Renault Thalia 1200 ccm3 jsem nechal namontovat Lpg zařízení Lovato EASY FAST, a těšil jsem se jak budu levně jezdit. Každý, kdo měl s plynem nějaké zkušenosti pěl pouze chválu. pominu to, že jsem měl auto v servisu týden, protože nějak nemohli nastavit potřebné parametry, ale i poté auto zlobí a jezdím s ním jen já, protože s ním nikdo nechce jezdit.
Největší problém je, že špatně startuje se studeným motorem. po nastartování vyběhnou otáky asi na1500 ot/min, ale hned spadnou a auto zhasne.Pomalu se to zlepšuje, až asi po 5 minutách mohu jet. Dá se říct, čím větší zima, tím horší start. Občas byl při startu cítit plyn z výfuku. Vím, že startuji na benzín, ale před montáží s ním nebyl sebemenší problém.
I za provozu jsou menší problémy. Při volnoběhu občas zhasne, což je nemilé hlavně na křižovatce, když se potřebuji rychle rozjet. Toto může být způsobeno tím, že při sešlápnutí plynu se otáčky nejdřív sníží a teprve potom se zvýší.
Velmi mě to trápí a zatím jsem z plynu hodně rozčarovaný. Už jsem slyšel teorie, že se plyn pro maloobjemová auta nehodí, že s ním špatně jezdím ( řidičák mám "jen" 30 let) apod. Byl jsem i na diagnostice v Renaultu, kde našli špatné zapalování na 1 válci, jsou vyměněné svíčky. Zkusili dát i jiný kabel a cívku, ale je to stále stejné. Ještě prý vymění vstřik a seřídí ventily a potm už nevím.
Bohužel jsem na toto forum přišel až dnes a nevím, jaké zkušenosti má servis, kde zařízení montovali, ale v Ústí nadLabem jsem našel jediný autoservis, kde se plynem zabývají.
Budu vděčný za jakoukoliv informaci, která by mě těchto problémů zbavila. Děkuji M.Machač
20.2.2011 11:47:49
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG v R. ThaliaDobrý den pane Machač. Vyjmenoval jste zde několik závad, které při sebelepší snaze bez diagnostiky nelze kvalifikovaně řešit - určit postup opravy. V rámci záruky máte právo po montážní firmě požadovat bezplatné odstranění závad. Pokud tak neučiní, postupujte podle obchodního zákoníku i za cenu demontáže a vrácení peněz. My nemáme smluvního partnera v Ústí nad Labem. Na případnou opravu nebo novou montáž Vás odkazuji na seznam našich partnerů v partnerské síti. S pozdravem Ing.Pataky - technik
19.2.2011 19:03:07
Jméno:
Pavel S Předmět:
Je cítit plynDobrý den, v říjnu jsem si v Brně nechal na Š Superb 2,8V6 142kW udělat vestavbu se STAG 300 PLUS + flashlube. Najeto mám již 8t. km, ale stále mám problém s tím, že je cítit plyn při prvním přepnutí z benzínu na LPG. V servisu jsem byl snad 6x ale na nic tam nepřišli, mírné zlepšení nastalo při výměně filtru. Zápach v kabině je tak silný, že se musí otevřít všechna okna a větrat. Poslední dobou je při zaparkování v garáži a vypnutí motoru cítit něco jako čpavek. Nemáte zkušenost s těmito problémy?
Děkuji za odpověď.
19.2.2011 20:11:09
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Je cítit plynDobrý večer pane Pavel.
Jednoznačně se jedná o netěsnost plynové trasy. Pokud je zápach (správně jako čpavek) tak silný, že musíte mít stažená okénka, nelze otálet. Neprodleně se dostavte k montážní firmě a požadujte vyhledání úniku plynu. Neodcházejte, pokud při přepnutí na plyn stále cítíte zápach. Doufám, že v garáži při startování nekouříte.Hezký večer, Ing.Pataky - technik
19.2.2011 18:40:49
Jméno:
Jiří Flaisig Předmět:
Mercedes - kompressor
Dobrý den, předně se mi líbí Vaše fórum, že je možné se dočíst zkušeností a problému již namontovaných zařízení. Mám domluvenou přestavbu s p. Lončákem (K.Vary) na auto Mercedes Benz Kombi C 200 Kompressor 120 kW. Vyroben je r. 2000 a má najeto 178 tis. km. Po dovozu tohoto vozu jsem měl auto v servisu (soukromník), kde jsem na něj dostal jen chválu, že na svoje stáří je v perfektním stavu, avšak mi mechanik nedoporučoval přestavbu na LPG, že odcházejí lambda sondy a zanášejí se nějaké trysky apod. Vyloženě nebylo kritizováno LPG (je mi jasný, že co člověk to názor), ale že ve vozech (Mercedesech) vyráběných nyní k úpravě LPG je vše jinak a přestavba univerzální není pro starší motory vhodná. Proto by mě zajímal Váš názor, neboť mám pochopitelně strach, pokud je motor nyní perfektní, abych mu přestavbou nějak neublížil. A nejen motoru, ale veškeré elektronice (že prý u aut s čím víc elektroniky,tím víc problémů). Mechanik tvrdil, že se nějakým tím ucpáním může přepnutí zaseknout a je otázka, zda to půjde přepnout zpět na benzín. Chtěl bych přestavbu stihnout před cestou cca tisíc kilometrů do zahraničí a nerad bych zůstal někde 500 km od domova nepojízdný. Dále bych se chtěl zeptat, zda je ve Vaší nabídce nádrž 630/240/ 61 l. Ještě bezpečnost, pokud je nádrž místo rezervy a někdo do mě nedobrzdí, deformace nádrže? Děkuji s pozdravem J.F.
19.2.2011 19:45:38
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Mercedes - kompressor
Dobrý večer pane Flaisig. Děkujeme za pochvalu fóra, budeme se i nadále snažit podávat pravdivé a poučné informace. Pan Lončák je náš dlouholetý smluvní partner s množstvím úspěšně provedených zástaveb LPG. Váš typ vozidla patří mezi „staré dobré perly“ mercedesu, a pokud je motor v perfektním stavu, není se čeho obávat. Z hlediska LPG mluvíme o dobrém stavu elektrické soustavy zapalování, tedy cívky, kabely a svíčky. K poškození lambda sondy by mohlo dojít v případě špatně provedené autokalibrace, nastavení benzínové a plynové mapy. Pokud by byla směs LPG/vzduch dlouhodobě chudá nebo bohatá – sonda dlouhodobě „stojí“ na jednom místě. Pravděpodobnost poškození lambda sondy je i v tomto případě minimální, ale v rámci objektivity se o tom musím zmínit. Máte pravdu v tom, že čím více elektroniky, tím větší pravděpodobnost poruch. Ale to platí všude, ne jenom u zástavby na LPG. V tomto směru jsou mnohem náchylnější vozidla francouzské provenience. V případě poruchy zařízení LPG, lze jednoduchým způsobem nouzově vrátit provoz vozidla opět na benzín. (nestačí vyjmout pojistky napájení řídící jednotky LPG) Nechte se panem Lončákem náležitě poučit. Víte, stát se může cokoli, i když ta pravděpodobnost poruchy je minimální. Protože Vám odpovídám v sobotu večer, nemám přehled o typech nádrží ve skladu. Deformační zóna při nárazu zezadu je stanovena typovou homologací tak, aby byla maximálně zajištěna bezpečnost nádrže. S pozdravem a přáním hezkého zbytku víkendu Ing.Pataky - technik
19.2.2011 9:00:33
Jméno:
Petr Szopa Předmět:
dotrazDobrý den, pane Pataky, uvažuji montáži LPG zařízení do vozu Ford Fusion 1.4.-stáří 2 roky cca.20 000km.
Jelikož je v současné době na trhu velké množství výrobků od různých firem, chtěl jsem se zeptat zdali by jste mi mohl nějaké konkrétní zařízení doporučit?
Jedná se mi především o to abych případným výběrem vhodného systému a samotnou přestavbou vozidla co nejvíce eliminoval možnost následných komplikací. Osobně bych spíše upřednostnil výrobek který není Polského původu.
Děkuji za odpověď.
19.2.2011 14:01:26
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: dotrazDobrý den pane Szopa. Nemá smysl pátrat po Vaši averzi vůči Polským výrobkům. Patrně myslíte jejich výrobky obecně. Advokáta jim dělat nebudu, pouze vás obeznámím s fakty na poli výroby zařízení .vhodných na zástavbu LPG do vozidla. Polské zařízení je levnější, protože jejich výroba je z ekonomického hlediska méně nákladová ( např. mzdy). Polští technici nebyly finančně zatíženi vývojem základních systémů, ty už na trhu byly a tak se zaměřili na jejich programové zdokonalování. Funkční části zařízení všichni nakupují od nejlepších evropských výrobců (např. vstřikovače DYMCO, MED, Valtek, RAIL atd. elektronická plata řídících jednotek od AEB, Reduktory Tomasetto, Landi Renzo, BRC a tak bych mohl pokračovat.) Výsledkem jejich snažení je, že jsou schopni nabídnout kvalitní zařízení které vykazuje minimum poruch, a navíc s někdy bohatším softwarovým vybavením než velké renomované zahraniční firmy. Problematika je mnohem širší, nebudu Vás tímto zatěžovat. Tolik v krátkosti na ilustraci. Respektuji Váš názor a proto Vám mohu doporučit italské vícebodové sekvenční vstřikování buď od firmy Landi Renzo – OMEGAS eventuelně od firmy BRC Sequent Plug/Drive. Cenově jsou o 2 až 4 tisíce dražší než polský systém STAG 300 PLUS, který bezporuchově funguje v desítkách, ne-li stovkách vozidel Vašeho typu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
18.2.2011 17:32:58
Jméno:
Ondřej Šusta Předmět:
STAG 4 problémVážený pane inženýre. Nechal jsem si u Vás přestavět na provoz LPG vozidlo Hyundai Getz 1.3. S montáží a celkovým přístupe firmy jsem maximálně spokojen. Nicméně se vyskytnul jeden problém při provozu a to, že se rozsvěcí kontrolka check engine při provozu na LPG. V současné době mám najeto cca 1500km po instalaci. Tuto chybu se mi podařilo odstranit a cca na 200 km se neobjevila, ale teď opět svítí. Při provozu na benzín kontrolka nesvítila vůbec. Může být tato chyba způsobena zařízením STAG 4, nebo je potřeba hledat chybu jinde? Děkuji
18.2.2011 19:23:17
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: STAG 4 problémDobrý den pane Šusta. Občas se u nových montáží stává (do první prohlídky), že než se pryžové části (membrány) v reduktoru tzv. „usadí“ tedy přizpůsobí se prvnímu kontaktu s plynem dojde k poklesu tlaku. (guma se zvláční a natáhne) Z tohoto důvodu trváme na dodržení první servisní kontroly po cca 2-3 –tis km. Tato prohlídka a donastavení tlaku je bezplatná. Poklesem tlaku dochází k ochuzení směsi kterou řídící jednotka benzínu přes lambda sondu vyhodnotí jako sporadickou chybu a rozsvítí kontrolku Check-Engine. V tomto případě je nutno se na první kontrolu objednat okamžitě a nečekat na dojetí již zmíněných 3000 km. S pozdravem Ing.Pataky - technik
18.2.2011 10:04:58
Jméno:
Jaromír Mácha Předmět:
Hyundai s LPGDěkuji za odpověď,
jen jestli mi můžete poradit,kdo je na Moravě ve Vaší partnerské síti. (olomoucký nebo moravskoslezský kraj)
18.2.2011 10:32:18
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Hyundai s LPGNaši partnerskou síť najdete zde (kartotéční list nahoře vpravo – ne všichni montují systém Lovato, proto se musíte nejdříve informovat). Předem Vás upozorňuji, že neuznáváme záruky konkurenčních firem, a proto musíte opravu uhradit v plné výši podle hodinových sazeb oslovené firmy. Kontaktuje např. firmu Szotek v Horní Suché, nebo firmu Fedor v Prostějově. S pozdravem Ing.Pataky - technik
18.2.2011 0:10:18
Jméno:
Jaromír Mácha Předmět:
Hyundai s LPGDobrý den, ve voze Hyuundai Accent 1,3 63kW rv.2002,najeto 145tis.km. Mám LPG typu LOVATO EASY FAST
od montáže najeto cca 5tis.km.
Po cca 2,5 tis.km se při prvotním přepnutí z benzinu na LPG rozbliká kontrolka ENGINE.Po několika těchto přepnutí nakonec zůstane svítit stále.Při tomto prvním přepnutí auto škubne,jak stará Škoda 105 na LPG.
Po vymazání chyb(1x/týden) se to opakuje stále dokola.Již jsem vyměnil svíčky,zapalovací cívky,vysokonapěťové kabely,provedl jsem seřízení LPG po 3 tis.km i poté problém pokračuje Tankuji jen FLAGu. Už nevím co s tím? nemohu být v servisu 1x týdně. Je to kvalitní zařízení,jaké mi bylo slibováno? (montováno v Uničově)
Tady na fóru čtu,že k přepnutí z benzinu na lpg je po cca 500 metrech? U mne ne dříve než po 3km a to mám vypnuté topení v automobilu? Je to normální?
18.2.2011 7:51:07
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Hyundai s LPGDobrý den pane Mácha. Hned v úvodu musím zdůraznit, že mi v Uničově nemáme žádného smluvního partnera. Z těchto důvodů se ke kvalitě montáže této firmy nemůžeme hlásit. 1. / Naopak, naši školení partneři (partnerská síť) provádí programování pomocí nejmodernějších diagnostických testerů. Tzn., že ladění programu probíhá v dynamickém režimu (na silnici) s připojeným testerem OBD, který vyhodnocuje korekce řídící jednotky benzínu a plynu on-line. Cílem ladění programu je, dosáhnout stejných hodnot korekcí plynu jako v provozu na benzín. Při správném nastavení korekcí se kontrolka Check-Engine nebude rozsvěcovat. 2. / Přepnutí na plyn určuje nastavená hodnota teploty vody v reduktoru ( u LOVATO EASY FAST – ne u LOVATO EASY FAST SMART, kde k přepnutí dojde na základě teploty plynu.) Lovato je velice kvalitní zařízení, ale není schopno odolávat nekvalifikovaným montážním a programovým postupům některých montážních firem. S pozdravem Ing.Pataky
17.2.2011 19:07:54
Jméno:
Radek Tomášek Předmět:
Opel Zafira
Dobrý den pane Pataky, chtěl bych se zeptat na montáž LPG do vozu Opel Zafira 1,6 rv.2002 motor z16xe najeto 148000km. Jaký system by jste mi doporučil a zda namontovat i přimazávání sedel ventilů(převažuje městský provoz). Měl bych zájem o toroidní nádrž a za jakou by to bylo cenu? Dále jakého partnera by jste mi doporučil pro montáž(p.Svejkovský nebo Wapos),nebo zda při montáži provedené u vás by se dali případné záruční servisy řešit u vašeho partnera. Předem děkuji za odpověď R.Tomášek Plzeň. PS.:Děkuji za toto fórum, je to výborné a pohotové odpovědi.
17.2.2011 20:07:07
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Opel Zafira
Dobrý večer pane Tomášek. Za firmu i za sebe upřímně děkuji za pochvalu našeho fóra. Protože se jedná o vozidlo se sekvenčním vstřikováním a musí splňovat předepsané emisní hodnoty pro EURO 4, jednoznačně doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování. Na trhu je jich několik, já se omezím na námi odzkoušené a spolehlivé zařízení STAG 300 PLUS. Toto zařízení kromě běžného dávkování plynu má tu přednost, že jej lze programovat na obohacení a ochuzení směsi v celém rozsahu otáček. Co to znamená? Že lze prodloužit nebo zkrátit doby vstřiků podle požadavku zátěže motoru (podtlak) a tomu odpovídajícím otáčkám. To má za následek, že je motor ekonomicky zatěžován a nedochází k zbytečnému předimenzování nebo poddimenzování výkonu a spotřeby motoru. Minimalizují se tím také chyby korekcí benzínové řídící jednotky s následným rozsvěcováním kontrolky chyb tzv. Check-engine. Přimazávání ventilů doporučuje přímo výrobce. Pokud vás zajímá problematika přimazávání více, klikněte ZDE. U naši firmy by zástavba stála 28.000 Kč a přimazávání 1500 Kč vše včetně DPH. V případě závazné objednávky u nás, budete příjemně překvapen slevovým bonusem při platbě. V zásadě je jedno kterého našeho smluvního partnera si vyberete. V naši partnerské síti jsou pouze námi vyškolené firmy s bohatou praxí a erudicí. Pokud se rozhodnete pro montáž u nás, záruky jsou plněny v celé naši partnerské síti. Naše firma poskytuje záruku 1 rok na kompletní montáž (mimo pryžových a spotřebních komponentů – tam jsou to 3 měsíce) a jako bonus prodloužená záruka o další rok na řídící jednotku, vstřikovače, reduktor a čidla tlaku a teploty, ale mimo práce. Naši partneři nejsou vázáni našimi podmínkami záruk u vlastních montáží. S pozdravem Ing.Pataky - technik
17.2.2011 14:12:05
Jméno:
Pavel Předmět:
Mazda CX-7Dobrý den, v blízké době uvažuji o nákupu ojetého vozu a následné přestavbě na LPG u Vás ve Strakonicích. Zaujala mě Mazda CX-7 s přeplňovaným motorem 2,3l 191kW rv. 07-08 se stavem tachometru do 100tkm. Zajímal by mě Váš názor na přestavbu tohoto motoru, zda již máte nějaké zkušenosti, nutnost přimazávání ventilů, časová náročnost přestavby a cena přestavby se systémem STAG 300 PLUS (PREMIUM) s toroidní nádrží? Na různých internetových fórech jsem se dočetl o problému s propalováním ventilů při provozu na LPG u tohoto motoru. Prosím Vás o objasnění této závady a případně četnost této závady.
17.2.2011 15:25:27
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Mazda CX-7Dobrý den pane Pavel.
Tak předně, vozidlo Mazda CX7 je vozidlo s přímím vstřikem (nepleťte si ho s klasickým sekvenčním vstřikováním), není to tedy klasická zástavba LPG. Proto na systémy STAG 300 Plus nebo Premium zapomeňte. Benzínové vstřikovače jsou umístěné v hlavě válců, a proto se při provozu na plyn musí ochlazovat pravidelným vstřikem benzínu pro zamezení zničení vstřikovačů horkem. Na tyto motory jsou speciální soupravy a hotové programy od výrobců. Laicky řečeno, motor běží na plyn, ale podle algoritmu programu pravidelně podle zátěže přivstřikuje i benzín. Program je vhodný pouze na Mazdy evropské provenience (nikoli na Mazdy z USA) a v manuálním provedení řazení. (NE Automat) Důležitou roli hraje i motorkód vozidla. Montáž se provádí dva dny a cena u naší firmy je 45.000 Kč včetně DPH. Přimazávání není vyžadováno (není tam žádný podtlak) a navíc se jedná o částečně kombinovanou směs pohonu benzín-plyn. S pozdravem Ing. Pataky - technik
16.2.2011 21:29:04
Jméno:
Pavel Hruboš Předmět:
LPGDobrý den, pane Pataky, mám na Vás dotaz : chtěl bych v některém Vašem smluvním servisu namontovat LPG zařízení do vozu Ford Fusion , 2009 , 1,6 - 74 kW s automatickou převodovkou. Doporučte mi prosím vhodný typ zařízení a servis v okolí Zlína.
Děkuji předem za informace.
17.2.2011 7:41:06
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: LPG
Dobrý den pane Hruboš. Jsme potěšeni Vaši důvěrou v naše smluvní partnery.Je to opodstatněné, protože v naši partnerské síti jsou uvedeni pouze námi vyškolení pracovníci firem v daném regionu. Doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování STAG 300 Plus u našeho smluvního partnera ve Zlíně - Tečovicích. www.matservis.cz ( mob.: 604 235 263) S majitelem, panem Matoušem jsem už o Vás mluvil dnes ráno. Čeká na vaše zavolání. S pozdravem Ing.Pataky - technik
16.2.2011 17:29:09
Jméno:
Miloslav Klein Předmět:
Laguna na LPGDobrý den,
před asi 10 lety jsem se ve vaší firmě ptal na LPG pohon do mého Renaultu Laguna, 1,8l, 66kW. Tenkrát to bylo problematické cenou, technologií a jestli si dobře pamatuji, i nutností individuálního otypování a tím i další velkou částkou.
Nyní mám také Lagunu, r.v. 2006, 2l, typ motoru F4R 6 7, 99kW/5500 ot., najeto mám 40 000km a chtěl bych si ji ještě dlouho nechat. Pročetl jsem si váš krásně přehledný web a též i fórum, kde velmi kvalifikovaně a bez nějakého vyhcvalování hodnotíte dotazy na přestavby. Poněvadž jsem na něm zpětně asi do května 2010 žádný dotaz na Lagunu nezaregistroval, dovolím se Vás zeptat na případnou přestavbu pár dotazů.
1) Existují nějaké problémy při přestavbě, jaký typ a výrobce máte odzkoušen a který byste mi doporučoval?
2) Jaká by byla cena?
3) Dočetl jsem se o domazávání plynu pro ochranu sedel ventilů, doporučujete ho nebo je to u tohoto motoru zbytečné?
4) Jaká maxiimální velikost toroidní nádrže se vejde místo rezervy R16 205x55mm?
5) Jak dlouhá je "čekací doba" na přestavbu? Protože bych raději svěřil práci vaší renomované firmě než případným konkurentům v ČB, kam to mám sice blíž, ale 60km k vám si rád dojedu.
6) Co je třeba udělat na STK? Zápis do TP a kolik to stojí?
Vím, že Laguny jsou podle žebříčku TÜV velmi poruchové, ale já mám celkem bezproblémový provoz (tu původní má dcera) a jsem s nimi velmi spokojen.
Děkuji za přečtení mého dlouhého dopisu a předem děkuji za odpovědi, které mi v rozhodování jistě pomohou.
S pozdravem M.K.
16.2.2011 23:03:34
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Laguna na LPG
Dobrý den pane Klein. Úvodem bych se chtěl poděkovat za slova uznání k našemu webu a kvalifikovanému fóru. Moc nás to těší a ještě jednou děkujeme. Máte pravdu, před několika lety bylo málo vozidel schválených jako tzv. typovky a museli se dělat individuální emisní testy. To velice prodražovalo cenu zástavby na LPG. Dnes už je situace zcela jiná. Naše firma je dnes schopna prakticky „přestavět“ jakýkoli typ vozidla na alternativní pohon LPG bez dalších výdajů za schvalovací proces. Zástavbu LPG do vozidla Renault Laguna 2.0 99kW , u naší firmy a našich akreditovaných partnerů, lze považovat za standardní montážní úkon bez mimořádných problémů. Moje odpovědi na Vaše dotazy, budou tedy mít pro vás spíše informativní a poučný charakter: 1./ Jak jsem se již zmínil, na základě zkušeností z desítek montáží vašeho typu vozidla, nepředpokládám žádné problémy při přestavbě. Doporučuji vícebodové sekvenční vstřikování s autoadaptivitou, tedy schopností systému LPG přizpůsobit se změnám vstupních parametrů od řídící jednotky benzínu, čidel atd. vlivem stárnutí a opotřebení motoru. Dále pak s možností úpravy směsi LPG/vzduch (možnost úpravy doby vstřiků) v celém rozsahu otáček. Tyto dvě důležité vlastnosti (mimo dalších) pokrývá několik zařízení od různých výrobců kterých jsme výhradními nebo akreditovanými dovozci pro Českou Republiku. Nejvíce osvědčený systém ( i nejvíce používaný ) je z našeho hlediska systém STAG 300 Plus. 2./ Cena zástavby je u naší firmy včetně toroidní nádrže 28.000 Kč včetně DPH. Ale po závazné objednávce Vás určitě mile překvapíme výrazným slevovým bonusem. 3./ Přimazávání sedel ventilů jednoznačně doporučuji, montujeme ho za příplatek 1500 Kč včetně DPH. O přimazávání se více dozvíte ZDE. 4./Počítejte s toroidní nádrží o objemu cca 53 litrů. 5./ V současné době je čekací doba cca týden-dva.6./ Nic, zápis o zástavbě provedeme my do velkého TP a vy na dopravním oddělení MÚ za poplatek 50-100 Kč vyměníte malý TP se zápisem o povolení používání alternativního pohonu. Snad jsem vám trochu pomohl v orientaci. Rádi Vás u nás uvítáme. S pozdravem Ing. Pataky - technik
16.2.2011 11:48:35
Jméno:
Ludwig J Předmět:
Toyota RAV4Dobrý den, chci se zeptat, jestli máte zkušenosti s přestavbou a jestli je možné nainstalovat LPG do Toyota RAV4 2.0 , r.v. 2003. Kolik by přestavba stála a jakou nádrž a systém byste doporučil. Děkuji, s pozdravem Ludwig.
16.2.2011 22:19:12
Jméno:
Autogas Centrum Předmět:
RE: Toyota RAV4Dobrý den pane Ludwig. Komunikace proběhla formou přímého emailu. S pozdravem Ing.Pataky - technik
Přidat záznam