Diskuzní fórum LPG/CNG
25.9.2021 19:08:39
Jméno:
Michal Předmět:
Octavia 1 a CNGDobrý den. Chtěl jsem se zeptal. U jedničkové Octavie combi 2003, je lepší přestavba na LPG nebo CNG, s LPG zkušenosti mám. Ale s CNG nikoliv.
29.9.2021 9:14:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Octavia 1 a CNGDobrý den, LPG a CNG se liší ve fyzikálních vlastnostech. LPG je kapalná směs propanu a butanu, zatímco CNG je stlačený plyn (cca 200 barů). Z důvodu výše uvedených rozdílů fyzikálních vlastností se systémy použité pro přestavbu LPG a CNG liší zejména použitými nádržemi, vedením paliva a reduktorem. U CNG se vyrábí pouze válcové nádrže, které se u Octavie umísťují do zavazadlového prostoru, zatímco u LPG je možné použít toroidní nádrž umístěnou namísto rezervního kola. Dále je rozdíl v ceně montáže, kdy cenu přestavby na pohon CNG významně zvyšuje cena nádrže(í) vlivem čehož je i návratnost investice do přestavby delší než u LPG.
20.9.2021 18:06:31
Jméno:
Krnáč Radek Předmět:
RE: systém ZAVOLI BORA / reduktor ZETA normalDobrý den, změna barvy z červené na zelenou, kdy dioda svítí „oranžově“ signalizuje fázi, kdy dochází k postupnému přepínání jednotlivých válců na pohon LPG. Pokud tlak v LPG systému po otevření plynových vstřikovačů klesne pod nastavenou limitní hodnot nebo není dosaženo minimální hodnoty teploty pro přepnutí, systém ohlásí zvukovým signálem chybu a přepne zpět do benzínu. Pro zjištění závady je třeba připojit LPG systém k diagnostickému programu. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530. Zdravim Vás pane Evžene. Věc se má tak, že k postupnému vstřikovačů nedojde i přesto, že dioda svítí oranžově. Tlak před vstřikovači je cca 1,1.. čidlo teploty a tlaku je nové...zítra přijde čidlo reduktoru a filtr kapalné fáze. Pokud ani to nepomůže zavolám a objednám se k vám na diagnostiku. díky moc
20.9.2021 11:42:18
Jméno:
Krnáč Radek Předmět:
RE: systém ZAVOLI BETA/ reduktor ZETA normalJen doplním, že tlak za reduktorem je cca 1,1bar...jestli to lítá sem tam samozřejmě nevím. Zkusím vyměnit tedy ještě čidlo reduktoru a filtr kapalné báze a popřípadě se domluvím s vaším servisem ve strakonicích na vámi uvedém čísle.
20.9.2021 11:39:13
Jméno:
Krnáč Radek Předmět:
RE: systém ZAVOLI BETA/ reduktor ZETA normalAno samozřejmě, jde o myšlenkové pochody přenesené na klávesnici. Jedná se o systém BORA... ale spíše mne zajímá , zda-li tento systém pustí plyn ke vstřikovačům bez správných nebo žádných údajích. Teplota reduktoru, plynu, tlak... podle mne pustí pouze pokud má údaje o teplotě plynu a tlaku, tedy čidlo za 1500czk, které jsem zakoupil. Ale pokud nemá údaje u teplotě reduktoru, čidlo na stránkách fedor pod označením 7564, tak to tam klidně pustí...A zajímá mne co znamená fáze, kdy na přepínači svítí zelenočervená dioda. Mám to brát tak, že čeká na veškeré údaje? Tedy v mém případě ještě na teplotu reduktoru, když čidlo pro tlaka teplotu plynu jsem vyměnil a plyn před ventily pustí až ke vstřikovačům. Když toto čidlo o tlaku a teplotě odpojím, tak to plyn ke vstřikovačům nepustí, tudíž toto čidlo funguje elektronicky a po výměně za nové i informativně a na motoru a benzínové části chyba ani problém není..musí být chyba jedině v čidle reduktoru. Vstřik i kdyby byl poškozený, na vině toho, že je to nespustí všechny nebude i přesto, že plyn je až u vstřikovačů nebude..z vlastní zkušenosti vím, že i na dva vstřiky to přepne.díky za odpovědí na otázky a názor.
20.9.2021 14:09:48
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RE: systém ZAVOLI BETA/ reduktor ZETA normalDobrý den, změna barvy z červené na zelenou, kdy dioda svítí „oranžově“ signalizuje fázi, kdy dochází k postupnému přepínání jednotlivých válců na pohon LPG. Pokud tlak v LPG systému po otevření plynových vstřikovačů klesne pod nastavenou limitní hodnot nebo není dosaženo minimální hodnoty teploty pro přepnutí, systém ohlásí zvukovým signálem chybu a přepne zpět do benzínu. Pro zjištění závady je třeba připojit LPG systém k diagnostickému programu. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
20.9.2021 8:06:01
Jméno:
Krnáč Radek Předmět:
RE: systém ZAVOLI BETA/ reduktor ZETA normalZdravim bohužel pan Hžmuka se nedokázal s jednotkou spojit a pan Studený v Jihlavě tímto softem pro nový typ zavoli prý nedisponuje.
20.9.2021 8:49:05
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RE: systém ZAVOLI BETA/ reduktor ZETA normalDobrý den, zřejmě se bude jednat o systém Zavoli Bora nikoli Beta. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
17.9.2021 19:59:47
Jméno:
Krnáč Radek Předmět:
systém ZAVOLI BETA/ reduktor ZETA normalZdravim, disponuji výše zmíněným systémem a při výjezdu z křižovatky se systém přepl do chodu na benzín. Po opětovném stisknutí přepínače systém sepne ventil před reduktorem a reduktor pustí plyn dále ke vstřikovačům, ale na přepínači se rozesvítí pouze červenozelená dioda a po chvilce systém začně hlásit přerušovaným vysokým tonem poruchu.
Výměna filtru za reduktorem, výměna tlakového a teplotního snímače pro plyn, ale stále se nespustí vstřikovače. Po odpojení snímače teploty reduktoru se na přepínači nerozsvítí ani dioda do červenozelena, ale pouze svítí červená a ani nesepne ventil pro vpuštění plynu do reduktoru a dále ke vstřikovačům. Jelikož nikdo v mém okolí nedisponuje diagnostikou ZAVOLI třípin, udělal jsem tyto základní kroky, které mne k tomu vedli. Jediné co mne tedy už jedině napdaá je to, že pokud snímače fungují, cesta je průchozí, bude nejspíše některý z údajů špatný a příčinou bude nejspíše vadný reduktor, který bud dává nízký/vysoký tlak, či špatně mění kapalnou na plynou, neboť plyn je po uvolnění spoje u vstřikovačů dosti kapalný? Popsorím o radu či poprosím o doporučení některého servisu z okolí Humpolecka. Děkuji
20.9.2021 7:19:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: systém ZAVOLI BETA/ reduktor ZETA normalDobrý den, můžete se obrátit na tyto partnerské servisy AUTOSERVIS HAŽMUKA Havlíčkův Brod nebo MOBIL GAS CENTRUM, spol. s r.o. v Jihlavě. Kontakty naleznete na našich stránkách zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/autorizovane-ser visy/ .
17.9.2021 12:45:26
Jméno:
Vojtoo Předmět:
C5 2.0 benzinRanný štart,ok potom po 10 sek.otacky blbnu
17.9.2021 13:41:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: C5 2.0 benzinDobrý den, příčina může být jak v benzínu (např. závada v zapalovací soustavě) tak i v plynu – z nějakého důvodu nesprávné složení LPG (vadný vstřikovač, vadný reduktor, nesprávně nastavená plynová mapa…). Odstranění bude vyžadovat diagnostiku jak vozidla, tak LPG systému.
16.9.2021 19:32:55
Jméno:
Vaňková Předmět:
soudní znalecDobrý den. Můžete mi, prosím, poslat kontakt na soudního znalce z oboru problematiky přestavby automobilu na LPG. Předem děkuji Vaňková
17.9.2021 7:09:23
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: soudní znalecDobrý den, seznam soudních znalců je zveřejněn na serveru Ministerstva spravedlnosti ČR včetně kontaktů.
12.9.2021 2:43:15
Jméno:
Michal Raszka Předmět:
ukazatel benzínu po přestavbě na LPG - Honda CR-VDobrý den, nechal jsem si předělat Hondu CR-V r. 2015, iVTEC 2.0, 114 Kw,najeto 90 000 Km na LPG, sytém STAG 4Q NEXT, k tomu redukce stejné značky, zdá se, že profi. Ptal jsem se na přívstřik a bylo mi sděleno, že pojede hlavně na plyn, jen při startování použije benzín. Jinak si to bude řídit sekvenčně vstřikování. Najel jsem zatím necelých 100 Km, jízda klidná, bez vysokých otáček. Zahlížím při tom nezanedbatelnou spotřebu benzínu. Vím o tom, že si to počítač vyhodnocuje dle různých parametrů. Nicméně teď si nejsem jist, jak to namontovali (v polsku Auto Mix Skryszow). Samozřejmě tam budu volat a zjišťovat. Jen by mě zajímal Váš názor. A zda má případně smysl montovat emulátor a případně jaký? Nebo se to časem srovná? Děkuji.
13.9.2021 7:35:33
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ukazatel benzínu po přestavbě na LPG - Honda CR-VDobrý den, to, zda dochází ke spotřebě benzínu nebo se jedná o optický úbytek poznáte při dotankování. Pravdou je, že u některých Hond je potřeba použít emulátor hladiny paliva. Montáž případně zapojení emulátoru hladiny benzínu se řeší v případech, kdy zákazník zjistí, že po montáži LPG systému dochází k optickému úbytku benzínu. STAG 4Q NEXT je vybaven, mimo jiné i emulátorem FLE-JC pro japonská vozidla. Ze zkušenosti víme, že v některých případech je třeba použít emulátor jiný.
8.9.2021 20:04:13
Jméno:
Octavie Předmět:
přepínač Lovato. Dobrý den,
po nastartování se mi nerozsvítí automatický přepínač. Pojistky jsem prošel a měli by být v pořádku. Otázka je tedy zda mám vyměnit samotný přepínač nebo se zaměřit na řídící jednotku? Dále by mě zajímalo, zda se v tomtu stavu plyn zapíná a pouze mi to neukazuje přepínač, nebo zda se celý systém nespustí?
Systém Lovato.
Děkuji za odpověď.
9.9.2021 7:34:59
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přepínač Lovato. Dobrý den, LPG systém má svoji pojistku, a to na plusovém kabelu napájení poblíž baterie. Tu jste také zkontroloval? Před započetím vyměňování bych doporučil zkontrolovat elektroinstalaci, zda je tlačítko napájeno. Občas se stává, že ve voze zaúřaduje kuna. Zda dojde k přepnutí poznáte podle cvaknutí elektroventilu v nádrži a po otevření kapoty, kde jsou slyšet plynové vstřikovače. Pokud k přepnutí nedojde ani po kontrole elektroinstalace a pojistky, je třeba použít diagnostiku.
6.9.2021 16:35:43
Jméno:
Jaroslav Hrubý Předmět:
ZavzdusnemiDobrý den mám automatické primazavani ventilů a došlo mi k zavzdusneni dá se nějak odvzdusnit sám doma nebo musím do servisu? Děkuji Hrubý
7.9.2021 7:44:29
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ZavzdusnemiDobrý den, existuje poměrně složitý postup, jak manuálně systém nastavit a odvzdušnit. Komfortnější a rychlejší je odvzdušnění pomocí počítače a obslužného programu. Navštivte proto servis, kde odvzdušnění provedou.
6.9.2021 11:27:41
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přestavba Pegueot Rifter na lpgDobrý den, je možné přestavět motor 1,2 PureTech 110, 81 kW, kód motoru HNP (EB2ADT) a motor 1,2 PureTech130, 96 kW, HNS (EB2ADTS).
5.9.2021 15:35:15
Jméno:
Tkáč Lukáš Předmět:
DotazDobrý den, Ssangyong Korando, 1,5 turbo. Umíte přestav3t?
7.9.2021 9:01:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: DotazDobrý den, žádný z výrobců, které zastupujeme na našem trhu, nemá v současné době v nabídce vhodnou sadu pro přestavbu vozidla Ssangyong Korando 1,5, 120 kw, proto Vám přestavbu nemohu nabídnout.
30.8.2021 7:36:25
Jméno:
Petr Předmět:
cerpání LPGDobrý den,
je možné že stojan LPG ukazuje načerpaní 25l a do auta nic nedodá?
Dojezd ani stav nádrže se mi po "načerpání"nezměnil, (sandero III 2021).
Děkuji za info
Petr
30.8.2021 11:13:01
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: cerpání LPGDobrý den, zřejmě se jedná o tovární přestavbu na LPG. Pokud jste při čerpání viděl, že LPG do nádrže jde, pak jste načerpal množství zobrazené na stojanu. Pokud po čerpání není zobrazen správný stav paliva v LPG nádrži je třeba se obrátit na značkový servis o zjednání nápravy v záruce.
28.8.2021 9:29:45
Jméno:
Pavel Špaček Předmět:
Dotaz lpgDobrý den. Mám v autě Roomster namontován systém europegas basico 24 4. Do včerejška před stk a měření emisí lpg a benzinu všechno v pořádku. Technik neuměl přepnout lpg na benzín a já taky ne. Auto mám krátce. Požádal mě o pomoc. Jediné co mě napadlo zavřít v nádrži přívod. To vsál nepomohlo. Tak jsem odpojil v nádrži elektroventil a už to jelo na benzin. Udělaný obě emise a technická. Odjíždím na benzin a chci to přepnout na lpg ale při pokusu se rozsvítí všechno jako když je to v pořádku ale při cvaknutí se ty ledky všechny rozblikají a pískají a auto chcípne jako když je prázdná nádrž. Ale na 100% vím že není, včera před stk jsem tankoval do plna. Pak jsem přišel na to jak to přepínat. Podržet 5 vteřin na ukazateli lpg středové tlačítko a nastartovat. Ale závada je pořád stejná. Nějaká rada já to přepnout zpět na lpg prosím. Moc děkuji za pomoc.
30.8.2021 11:07:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dotaz lpgDobrý den, neumím dát jinou radu než navštívit servis a připojením k diagnostice zjistit co je špatně.
Přidat záznam