Diskuzní fórum LPG/CNG
16.7.2024 10:48:34
Jméno:
Jiří Předmět:
Peugeot 2008Dobrý den, máte v současné době sadu na přestavbu LPG pro Peugeot 2008 s automatickou převodovkou, motor PureTech 130 S&S EAT 8, kód motoru HN05?
Slyšel jsem, že Peugeot je zásadně proti přestavbě těchto motorů, jaký je na to Váš názor?
Děkuji za odpověď
17.7.2024 8:06:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Peugeot 2008Dobrý den, pro motor 1,2 PureTech, HN05 ve výkonových variantách 74, 81, a 96 kW s benzínovou řídící jednotkou Continental máme dostupnou sadu pro přestavbu na pohon LPG. Použití této sady pro automatickou převodovku zjišťuji u výrobce sady a výsledek Vám dám vědět mailem. Nejenom Peugeot, ale i ostatní výrobci vozidel nedoporučují přestavbu na LPG. Na druhou stranu, pokud výrobce LPG systémů dodá na trh sadu pro motor s přímým vstřikováním benzínu, pak je funkčnost ověřena.
15.7.2024 23:11:34
Jméno:
Libor Předmět:
v cem je lepsí Landi Renzo?dobrý den, mám na autě stag basic, byl by lepší systém landirenzo? Vyměnila by se RJ, zplynovač, vstrikovací ventily+kabeláž, problém stagu je že se pořád musí nastavovat jinak se rozjedou autoadaptace...případně který systém lze nejlépe nastavit aby mapa benzínu byla co nejméně ovlivněna, aby LPG byl přesně dávkován, aby byla spolehlivost atd? motor 1.6 TU5jp tv 2006 děkuji za přesnější vysvětlení problematiky...
16.7.2024 7:38:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: v cem je lepsí Landi Renzo?Dobrý den, na Vaší úvodní otázku odpovím, že systém STAG je plně srovnatelný se systémem Landi Renzo. Předpokladem pro správné fungování LPG systému je bezvadné fungování zapalovací soustavy a bezproblémový provoz na benzín. Dále je třeba, aby LPG systém byl správně nainstalován a nastaven. Jen v takovém případě nedochází k ovlivňování mapy benzínu. Pokud není palivová směs LPG optimální z nějakého důvodu (špatné nastavení nebo závada v některém komponentu LPG – vstřikovače, reduktor…) pak dochází k ovlivňování benzínové mapy, rozsvěcuje se kontrolka motoru a můžou se projevit i problémy při studených startech, kdy kolísají otáčky případně motor chcípne a je třeba start opakovat. Navštivte proto svého plynaře případně se můžete objednat na servis u nás na tel. 606 659 530.
15.7.2024 17:05:19
Jméno:
Maz Předmět:
Amery na vstřikovačiDobré den, chci se zeptat na Ampery vstřikovače MED GI 25-65, děkuji
16.7.2024 7:10:44
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Amery na vstřikovačiDobrý den, technické údaje uváděné výrobcem u tohoto vstřikovače jsem Vám poslal mailem.
11.7.2024 19:57:38
Jméno:
Josef Předmět:
Vhodnost prestavbyDobry den,uvazuji o koupi ojeteho vozu stari max.od roku 2019. Rozhoduji se mezi Mazdou cx5 a Toyotou RAV4 oba o obemu 2.0 s manualem. Prosim o radu,ktere z aut bude vhodnejsi pro prestavbu lpg,pripadne jaky system by jste doporucili? Take mne zajima kolik by cinil u obou znacek privstrik benzinu? Dekuji
12.7.2024 7:53:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vhodnost prestavbyDobrý den, odpověď na Vaši otázku není jednoduchá, neboť dvoulitrové motory Mazda od r. 2017 a výše jsou přímovstřikové ve výkonovém rozmezí od 110 do 121 kW a jsou zde 3 kódy motorů. Od našich dodavatelů máme v současné době k dispozici přestavbové sady pro kód motoru PE ve výkonových variantách 118 a 121 kW. Toyota do září 2019 používala v modelu RAV 4 IV, motor 2,0, 107 kW, 3ZR-FE, jedná se o motor MPi a lze ho bez problémů přestavět na pohon LPG. Od r. 2018 Toyota v modelech RAV 4 V používá motor 2,0, M20-FKS ve výkonových variantách 110 až 129 kW s duálním vstřikováním tedy kombinací přímého a nepřímého (MPi) vstřikování benzínu. Přestavbovou sadu máme pro výkonovou variantu 129 kW. Konkrétní podíl benzínu u přímovstřikových motorů neuvádí žádný z výrobců. Záleží na provozních podmínkách a způsobu jízdy. Obvykle se pohybuje mezi 10 až 25% celkem spotřebovaného paliva. Přesnější odpověď Vám můžu dát až budete znát konkrétní údaje o vozu, tedy kromě výrobce, modelu, roku výroby, objemu motoru i výkon motoru v kW, kód motoru a v některých případech i typ benzínové řídící jednotky.
8.7.2024 20:01:36
Jméno:
Karel Předmět:
Variátor předstihuDobrý den, chci se zeptat jestli má smysl nechat nainstalovat variátor předstihu.
Někde jsem snad četl že pro přímovstřikové motory je to téměř nezbytné.
Octavia II 2.0 TSI kód CCZA systém Lovato.
Díky.
9.7.2024 7:26:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Variátor předstihuDobrý den, výrobce pro každý kód motoru specifikuje sadu, která obsahuje všechny komponenty potřebné pro přestavbu na LPG. Přestavbová sada výrobce LOVATO pro kód motoru CCZA variátor předstihu neobsahuje proto variátor předstihu není potřeba instalovat.
8.7.2024 11:30:48
Jméno:
Jiří Předmět:
nízký tlakDobrý den, měl bych dotaz k nepřepínajícímu LPG systém Stag 300. Během stabilní jízdy mi vypnul LPG stejně jako při prázdné nádrži, přičemž byla plná, Nyní i při plné nádrži mi při dosáhnutí teploty motoru systém nepřepne a chová se jako při prázdné nádrži. Systém se takto již 2x zachoval s tím, že po opakované snaze přepnout na LPG se "chytil", popř. se sám rozjel druhý den.
Může být tato chyba způsobena např. MAP senzorem, špatným kontaktem apod., nebo je to spíše projev nefunkčního reduktoru (membrány).
8.7.2024 12:57:28
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: nízký tlakDobrý den, příčin takového chování může být více např. vadné teplotní čidlo, čidlo teploty a tlaku plynu, závada v elektroinstalaci….. K odstranění závady bude třeba připojit LPG systém k diagnostickému programu. Navštivte proto svého plynaře případně se můžete na servis objednat u nás na tel. 06 659 530.
8.7.2024 7:47:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Hyundai Koná N-line 1,6 T-GDI 145 kwDobrý den, v zásadě ano pokud se jedná o motor s kódem G4FP. Ještě bude ale třeba ověřit dle štítku benzínové řídící jedntoky.
20.6.2024 22:24:49
Jméno:
Martin Předmět:
řídící jednotka LPGprosím o doplnení dotazu:
Vaše odpoved : " odpojování benzínových vstřikovačů provádí LPG řídící jednotka elektronicky po splnění nastavených podmínek pro přepnutí."
ano to vím že se to dějě elektronicky ale jak přesně..:)
upřesnení dotazu : odpojení benzínových vstřiků se fyzicky děje pomocí rele nebo nejakého mosfetu a pod ? jde mi o to jak se vodič uvnitř RJ LPG odpojí přesně jakým způsobem elektronicky...
jde mi o to že auto má totální sporadické výpadky motoru a jedna z příčin muze byt LPG jednotka, pokud je v ní relé může být vadné, závada se děje velmi nahodile, proto jsem vznesl tento dotaz.. dekuji moc za upřesnění
21.6.2024 7:12:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: řídící jednotka LPGDobrý den, svůj dotaz, jaké konkrétní součástky jsou použity ve Vaší řídící jednotce, směřujte na jejího výrobce. Řešení „výpadků motoru“ doporučuji svěřit odbornému servisu, který provede diagnostiku jak LPG systému, tak i benzínové části vozidla včetně elektroinstalace a zapalování.
20.6.2024 18:49:35
Jméno:
Ladislav Čermák Předmět:
Lpg kapalny filtrDobry den otazka mohu si sam vymenit filtr bez zasahu servisu vypnuti plynu se provede na lahvy a hadice ma filtru jsou pripojeny montex pasky mohu provest vymenu sam bez problemu s funkcnosti lpg dekuji
21.6.2024 7:01:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lpg kapalny filtrDobrý den, při každém zásahu do plynového systému je třeba přezkoušet jeho těsnost. Nepochybuji o tom, že by jste to nezvládl, ale z výše uvedeného důvodu bych výměnu filtru svěřil odbornému servisu.
19.6.2024 21:30:03
Jméno:
Martin Předmět:
řídící jednotka LPGdobrý den, prosím obecne rídící jednotky LPG napr Stag, landirenzo atd....jak je tam řešeno přepínání vodičů z benzínové ŘJ do benzínových vstřiků? při provozu na LPG se benzin vstrik odpojí. Relátkem? a to má určitou životnost?... děkuji za odpoved
20.6.2024 7:48:21
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: řídící jednotka LPGDobrý den, odpojování benzínových vstřikovačů provádí LPG řídící jednotka elektronicky po splnění nastavených podmínek pro přepnutí.
18.6.2024 0:37:55
Jméno:
Grygorsky Předmět:
Renault 1.3 TciDobrý den, mam dotaz, umíte přestavět přimovstříkový motor od Renaulta 1.3 Tci rok výroby 2024 na LPG? Případně jaká by byla cena přestavby? Děkuji
19.6.2024 7:31:16
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Renault 1.3 TciDobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.
15.6.2024 21:25:32
Jméno:
David Předmět:
LPG - vibrace motoru, vadné vstřiky?Dobrý den, Dacia Logan II 2014 1.2, tovární Landi Renzo, najeto 120 tisíc km. Párkrát za poslední rok mi problikla žlutá kontrolka motoru, přes OBD jsem vyčetl P1305 a P1314. Motor má na volnoběh někdy větší vibrace. Vyměnil jsem svíčky, kabely a cívku, kontrolka už sice nebliká, ale na volno hlavně za studena vibruje motor pořád víc než by měl, vidím to na řadící páce a cítím na volantu. Když se připojím přes Plus Max Re na ŘJ LPG, vidím na volnoběh okamžitý pokles lambda control correction až někam k -14% (v otáčkách hodnoty okolo 0%) a také otevírací čas vstřikovačů LPG je soustavně kratší než u benzinových vstřiků (měly by být delší). Hodnoty LPG Adaptivity jsou ještě v normě. Při přepnutí na benzín je motor hned klidnější. Zbývá podezření na vstřikovače (buď částečně ucpané nebo už špatné pružiny?) nebo vůli ventilů. Má cenu vstřikovače otestovat nebo rovnou s ohledem na nájezd vyměnit? Vzhledem k tovární zamknuté jednotce nejde nejspíš použít jiné vstřikovače než originální LPG Landi Renzo MED GI 25-20. Předem děkuji za Váš názor.
17.6.2024 7:33:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG - vibrace motoru, vadné vstřiky?Dobrý den, vstřikovače bude třeba vyměnit. Je třeba použít originální vstřikovače.
14.6.2024 8:46:06
Jméno:
Radim Předmět:
Ford kuga hev 2.5 duratec.Dobrý den chci se zeptat jestli by jste dokázali přestavět tento vůz i když v místě rezervy je umístěna 12v baterie. Cenovou nabídku už jste mi posílal. A ještě se chci zeptat na záruku. Jsem od Brna a proto bych nemohl jezdit k Vám na servis. Děkuji
14.6.2024 9:56:18
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Ford kuga hev 2.5 duratec.Dobrý den, zavolejte mi prosím na tel. 602420268.
11.6.2024 11:45:29
Jméno:
Jiri Kytka Předmět:
Volnoběh Pokračování: Tudíž zde byla příčina zavády. Volnoběh a špatné vlastnosti pri jízdě se projevovaly čím dál více. Vyřešila to nová cívka. Děkuji za rady.
11.6.2024 11:39:38
Jméno:
Jiří Kytka Předmět:
Volnoběh Dobrý den,dekuji za odpověď. Závada byla opravdu v zapalovacím systému. Hledal jsem kolem svíček,ty jsem vyměnil a pri tom jsem narazil na utrženou těsnící gumu v cívce. Tudíž cívky probíjela a zde byla pričina.
Přidat záznam