Diskuzní fórum LPG/CNG
3.11.2020 7:35:17
Jméno:
Martin Lukeš Předmět:
Focus startovaniDobrý den, chtěl jsem se zeptat na problém při bezklickovem startování. Při startu jen něco cvakne,ale ani neotočí motor. Několikrát to udělalo a pak nastartoval, ale teď už to ani neotočí motor a jen cvakání. Baterie nová a nabitá, ani ne zhasnou kontrolky. Děkuji za info
3.11.2020 10:18:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Focus startovaniDobrý den, závada může být jak mechanická např. závada startéru tak i elektrická. Pro určení závady bude nutné použít diagnostiku případně další doplňková měření.
31.10.2020 18:34:02
Jméno:
M. S. Předmět:
Lpg ZavoliDobrý den, vypatral jsem že plyn byl montovan u Slovinské firmy Avtoplin tudíž asi ten jejich přepínač. Rj. A další komponenty jsou od Zavoli. Plyn už mi v autě funguje jen mám další nevysvetlitelny oříšek. Součástí řj.jsou i tři relatka od firmy aeb, jedno z relatek (timing relay) je úplně shnile tedy nefunkční, koupil jsem stejné nové. Jakmile zapojim nové relé plyn mi nefunguje, vrátím staré shnilé a plyn hned funguje, vím zní to nelogicky ale po všech zkouškách je to tak. Nějaký nápad? Děkuji
1.11.2020 18:48:23
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lpg ZavoliDobrý den, je možné, že při přestavbě Vašeho vozidla byl použit variátor předstihu (Timing advance processor), který bude potřeba nastavit pomocí speciálního programovacího kitu. Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
27.10.2020 10:45:27
Jméno:
RICHARD Předmět:
Dotaz na LPGDobrý den, chci se zeptat jestli děláte a napíchněte Landi Renzo OBD 2, montováno 1.10.2020 v mostě. Na palubní desce je chyba motoru a chybu to píše P0176 pak P0172 a teď i P0171??? Jedná se o vůz škoda fabia 1. Rok 2005 14.16V 74 kw. Děkuji Boháček Most ????
29.10.2020 11:46:34
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dotaz na LPGDobrý den, odpověď jsem Vám poslal mailem.
26.10.2020 16:26:25
Jméno:
ondras lubomir Předmět:
problem prepinania benzinu na plyntoteraz to islo bez chyby,cil ma motor 90 stupnov a nechce prepat.chova sa to tak zapne plyn vypne to sa opakuje asi 3krat potom ta plyn a ide zahada.
27.10.2020 8:13:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: problem prepinania benzinu na plynDobrý den, řídící jednotka LPG přepne z benzínu na LPG pokud má všechny potřebné signály. Mimo jiné musí mít signál o dostatečném tlaku plynu a musí být též splněna podmínka minimální teploty reduktoru. Pokud jsou problémy s přepínáním, nejčastěji jde o závadu čidla teploty a tlaku plynu nebo teplotního čidla reduktoru. Navštivte proto plynaře, který Váš systém servisuje, aby diagnostikou zjistil, kde je závada.
24.10.2020 22:29:45
Jméno:
M.S. Předmět:
Lpg ZavoliDobrý den, měl bych dotaz ohledně plynu.
Koupil jsem vozidlo s plynem Zavoli. Hned po koupi jsem jel domu 300km na plyn vše fungovalo jak má, plyn mi u baráku došel tak jsem přepnul na benzín. Dnes jsem natankoval plnou nádrž plynu, nastartuji přepnu na plyn auto chcipne a na voliči bliká dioda+zvuková signalizace (přepínač od firmy Avtoplin) zkouška proběhla i za jízdy a stejný scénář. Nemám s plynem vůbec žádnou zkušenost, udělal jsem něco špatně.? Děkuji
26.10.2020 8:21:26
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lpg ZavoliDobrý den, trochu mě mate přepínač od firmy Avttoplyn - přepínač systému Zavoli je kulatý a uprostřed má písmeno Z. Může být, že máte ve voze jen reduktor Zavoli a ve voze je jiný systém. LPG systém se určuje dle řídící jednotky. Podívejte se jakou řídící jednotku LPG systému ve voze opravdu máte. Pokud by to byl opravdu systém Zavoli navštivte některý partnerský servis viz. https://www.zavoli.cz/partnerska-sit/ . Pro zjištění závady bude třeba připojit LPG systém k diagnostickému programu.
21.10.2020 10:35:19
Jméno:
Lubos Předmět:
Pozdní přepínání na lpg u továrni nástavby octavia 2 Dobrý den, delší dobu řeším problém u továrního systému (Landi renzo) u octavia 2, ktery spočívá v tom, že při venkovních teplotách již kolem 2 st C a nižších se nechce systém přepnout na plyn. Na plyn se auto přepne třeba až po ujetí 20 km ????. Po dlouhém hledání jsem našel jeden příspěvek ve fóru - citace :Problémy s prepínaním paliva pri nízkych teplotách spôsobuje podmienka teploty plynu na čidle umiestnenom na lište vstrekovačov vyššej ako 10 st C. Bez splnenia tejto podmienky nedôjde k prepnutiu paliva a to potvrdzuje aj bezproblémové prepnutie po kratučkej jazde a prestávke počas ktorej sa lišta zohreje nad uvedenú teplotu a čidlo dovolí prepnutie paliva na LPG.
Odtránenie problému sa dá najjednoduchšie realizovať posunutím teploty z čidla na lište vstrekovačov napr. zaradením paralelného odporu cca 4,4kohm k tomuto čidlu.(https://forum.octaviaclub.cz/topic/8800-16 -lpg/)
Chtěl jsem se zeptat na Vas názor na vyřešení tohoto problému viz výše napsáno a zda je podle Vás tento způsob vyresen bezpečně.
Předem děkuji za Vaši pomoc a za Vas čas strávený tímto problémem.
S pozdravem B. L.
21.10.2020 11:33:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Pozdní přepínání na lpg u továrni nástavby octavia 2 Dobrý den, Vámi uvedený postup nepoužíváme a ani se nedomnívám, že je bezpečný. Aby došlo k přepnutí na LPG, musí být splněny všechny podmínky a řídící jednotka musí obdržet odpovídající hodnoty z jednotlivých sensorů. Spíše bych typoval, že budete mít vadné teplotní čidlo na reduktoru, ale závadu lze spolehlivě určit až po provedené diagnostice.
20.10.2020 15:54:55
Jméno:
Honza Předmět:
Syčení v kabiněDobrý den, mám Kia ceed 1,4 2015 LPG Lovato.Stalo se mi , že po výměně kol, kdy se zvedalo každé kolo pomocí malého heveru, nešlo motor nastartovat(jako kdyby byla vybitá baterie) a ze středu palubní desky se ozývalo syčení po dobu asi 15 sekund i při vytaženém klíčku zapalování.
Když syčení přestalo tak motor nastartoval.Má to souvislost s LPG?
Je to ochrana u LPG?
Děkuji za odpověď
Honza
21.10.2020 7:22:43
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Syčení v kabiněDobrý den, LPG systémy nemají žádnou ochranu proti zvedání heverem. Proč došlo k syčení a zda to má souvislost s plynem neumím bez prohlídky vozidla říci.
19.10.2020 20:35:06
Jméno:
John Předmět:
OpravaZdravím chtěl bych se zeptat menil jsem na autě motor a po zapojení vseho je systém mrtvý
20.10.2020 7:55:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: OpravaDobrý den, zřejmě něco je špatně zapojeno, nebo je vadná pojistka. Vyměněný motor může mít jiné vlastnosti než motor starý, proto je vždy potřeba po výměně motoru připojit LPG systém k diagnostickému programu, provést kalibraci a znovu nastavit plynovou mapu. Navštivte proto svého plynaře, případně se na opravu můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
19.10.2020 9:48:44
Jméno:
David Předmět:
Přepíná do benzínu Dobrý den,
Mam kia ceed 1.4 na lpg a pri otackach nad 4000 mi prepne do benzínu zacalo to v létě tak jsem vymenil veškeré hadice a filtr a bylo to dobre jen sem tam to udelalo kdyz jsem to delší dobu drzel v otackach ale ted se ochladilo na cca 3 stupne a dela to pokazde čím by to mohlo byt?
19.10.2020 14:16:05
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přepíná do benzínu Dobrý den, pokud LPG systém přepne zpět do benzínu, není splněna některá podmínka nutná proto, aby systém fungoval na LPG. Ve většině případů se jedná o signál teploty reduktoru a signál tlaku plynu. Závažné závady jsou zapisovány do paměti řídící jednotky LPG. Pro zjištění závady bude nutné připojit LPG systém k diagnostickému programu, vyčíst paměť závad, zkontrolovat správnou funkčnost jednotlivých komponent LPG systému a zkontrolovat hodnoty jednotlivých signálů. Na základě výsledku pak provést opravu. Pokud budete chtít závadu odstranit, můžete e objednat na servis u nás na tel. 606 659 530.
18.10.2020 21:43:43
Jméno:
Antonín Předmět:
Výměna továního systému za jiný - chyba?Dobrý den, máme Opel Meriva 1.4 Turbo 88 kW. Původně byl v autě tovární systém Landi Renzo, ale ve chvíli, kdy byly vstřikovače na výměnu, jsme se s vidinou levnějšího servisu rozhodli pro výměnu celého systému za systém Stag, který vyšel levněji než samotné vstřikovače od Landi. Problém ovšem nastal v tom, že s novou plynovou jednotkou vůbec nekomunikuje jednotka ABS (auto bylo napíchnuté na originál diagnostice Opel a nešlo to nijak vyřešit), tudíž ABS, ESP ani asistent rozjezdu do kopce nefungují. Jsme z tohoto našeho chybného rozhodnutí poměrně nešťastní vzhledem k tomu, že auto s nefunkčním ABS nejspíš na jaře neprojde STK. Chtěl bych se zeptat na možnosti jak tento náš problém vyřešit. Je jasné, že se tento problém vyřeší, pokud bude zpátky namontována originální plynová ŘJ. Je jedinou možností namontovat zpátky originální systém Landi Renzo nebo je ještě nějaká jiná alternativa?
Ještě bych měl jeden dotaz. Mechanik mi řekl, že ten systém od Stagu (jednotka je STAG-4 QBOX BASIC) nemá tak dokonalé řízení motoru a nedokáže tak dobře regulovat bohatost směsi v závislosti na jízdním režimu, tzn. že nám s tímto systémem hrozí porucha katalyzátoru nebo podpálení ventilů. Jak je to s vhodností tohoto systému pro náš motor? Děkuji.
19.10.2020 14:09:26
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Výměna továního systému za jiný - chyba?Dobrý den, je těžké odpovědět, aniž bychom viděli, jak byla provedena přemontáž. Při správném zapojení musí vše fungovat, jak má, tedy musí být funkční všechny systémy vozidla. Záleží na tom, odkud byly vzaty signály pro systém STAG. V některých kabelech probíhají i diagnostické signály a pokud se připojení provedlo na tyto kabely, pak se mohou objevit závady, jak popisujete. Pokud byste chtěl tento problém řešit, můžete se na servis objednat u nás na tel. 606 659 530.
K Vaší druhé otázce uvádím, že platí obecně, pokud je LPG systém namontován správně, hlavně správně nastaven a průběžně servisován, pak žádné poškození ventilů nebo katalyzátoru nehrozí.
17.10.2020 21:55:49
Jméno:
Jiri Předmět:
Ridici jednotkaDobry den,mam ridici jednotku brc,pri zahratem mot,nesepne mam ji ve Felicii 1.3 MPI ,tak se Vas chci zeptat zda li by sla opravit?dekuji.
19.10.2020 13:50:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Ridici jednotkaDobrý den, firma BRC neprovádí pozáruční opravy řídících jednotek. Bude tedy třeba řídící jednotku vyměnit.
16.10.2020 14:21:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Máme stejné vozidlo s Peugeot RifterDobrý den, v současné době nemáme pro tento motor vhodnou sadu na jeho přestavbu.
15.10.2020 13:30:38
Jméno:
Petr Předmět:
MITSUBISHI ASXNový motor pro ASX je mechanicky odlišný od motoru pro Outlander 4B11, ale stále MPI.
15.10.2020 14:13:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: MITSUBISHI ASXDobrý den, přestavovali jsme oba motory, jak 4J11, tak i 4B11, které byly používané od r. 2010 jak v modelech ASX, tak i v modelech Outlander (zde má motor výkon 107 kW). V naší fotogalerii se jedná o páté a šesté vozidlo. Přestavba je s použitím systému ochrany ventilů možná.
15.10.2020 7:40:08
Jméno:
Petr Předmět:
MITSUBISHI ASXDobrý den,
máte sadu pro motor 2.0 4J11? Je třeba ochrana ventilů?
15.10.2020 8:39:37
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: MITSUBISHI ASXDobrý den, jedná se o MPi motor 110 kW. Pro přestavbu Vám můžeme nabídnout LPG systémy STAG, ZAVOLI a LOVATO. Při přestavbě je třeba použít některý ze systémů ochrany ventilů. Přestavbu tohoto motoru v modelu Outlander si můžete prohlédnout na našich stránkách https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/mitsubishi/montaz-mitsubishi-outlander-1-998-c m-1/ .
14.10.2020 17:29:18
Jméno:
Ladislav Předmět:
tartarini lpgDobrý den,
dá se na tuto přestavbu sehnat plastové kolínko vč. těsnění, které je na přívodní hadici na vodu od topení do ventilu? Kape mi tudy voda. Má se jednat o nějaký (redukční ventil, směšovací ventil). V servisu lpg mi to nesehnali. Údajně nedělají tartarini. Děkuji
15.10.2020 8:36:13
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: tartarini lpgDobrý den, pro upřesnění Vás budeme kontaktovat mailem.
Přidat záznam