Diskuzní fórum LPG/CNG
2.5.2020 5:40:02
Jméno:
Honza Předmět:
Škoda Superb 2 8 brcDobrý den, po přestavbě na lpg systém BRS PD dochází při vypnutí zapalování k dlouhému pípnutí a rozsvícení budíku kontrolek ABS a dalších ...zřejmě se nejedná o standartní chovani auta.
Děkuji za odpověď
4.5.2020 8:13:32
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Škoda Superb 2 8 brcDobrý den, souhlasím, že se nejedná o standardní chování. Závada nemusí souviset s LPG systémem, proto doporučuji navštívit servis kde provedou diagnostiku jak benzínové části vozidla, tak i plynového systému.
30.4.2020 22:24:52
Jméno:
Samuel Předmět:
Sandero 0.9 TceZdravím mám čerstvo namontované LPG (BRC) s primazavanim aj privstrekom benzínu.Mal som natankovane cca 40 l a zhasli mi 2 zelené ledky čo ukazujú stav paliva takže mám cca pol nádrže a prejdených 210km a z toho som usúdil že mám veľmi velku spotrebu lpg keďže pri benzíne som mával spotrebu cca 5az 5.5 litra na 100 km.Je možné že sa ta spotreba úpravy keď si auto zvikne na LPG alebo tam môže byť nejaký problém ?
4.5.2020 8:05:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Sandero 0.9 TceDobrý den, LED ukazatel hladiny paliva zřejmě není správně nastaven a skutečnou spotřebu zjistíte dotankováním LPG. Navštivte proto svého plynaře, aby zkontroloval nastavení ukazatele LPG.
29.4.2020 23:11:07
Jméno:
Ladislav Předmět:
Špatni mneřeni hladiny Dobrý den Chtěl bych se zeptat Nedávno jsem si nechal předělat Škodu Fabii 1.2 Na LPG při neplnění plné nádrže se mi rozsvítí všechny čtyři kontrolky po ujeti 140.km mi to ukazuje jen jednu čárku
30.4.2020 7:23:36
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Špatni mneřeni hladiny Dobrý den, po vyjetí LPG nádrže navštivte plynaře, který LPG montoval, aby provedl nastavení ukazatele hladiny.
29.4.2020 15:43:58
Jméno:
B.Švehla Předmět:
RE: tlak LPG na vstřkovací lištěTak bud su to znecistene LPG vstrekovace, alebo zanesena/nefunkcna lambda sonda (hlavne prva) alebo znecisteny MAF senzor (vaha vzduchu). Uz viackrat takyto problem P0171, chuda zmes to uspesne vyriesilo.
30.4.2020 12:23:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: RE: tlak LPG na vstřkovací lištěDobrý den, pro čitatele tohoto fóra uvádím, že zřejmě odpovídáte na dotaz ze dne 18.10.2017. Jen doplním, že postupovat při opravě postupným vyměňováním dílů není efektivní, a to ani časově ani finančně. Provedení opravy by měla předcházet diagnostika a případně další doplňková měření tak, aby závada byla určena co nejpřesněji.
25.4.2020 20:25:50
Jméno:
Jan P Předmět:
Typ filtru kapalné fázeDobrý den,
Rád bych se zeptal jak poznám jaký filtr mám v systému Lovato když mám namontovaný reduktor RIDUTT. RGJ-3.2L. Našel jsem dva filtry, ale každý jiné délky a průměru.
Děkuji za odpověď
27.4.2020 7:35:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Typ filtru kapalné fázeDobrý den, filtr kapalné fáze je vždy třeba volit dle typu reduktoru. Pro RGJ-3.2L má filtr tyto rozměry: průměr 28 mm, délka 31.5 mm. Veškeré díly LOVATO máme skaldem.
24.4.2020 13:47:15
Jméno:
Ing. Evžen Vyčichlo Předmět:
Opel 1,6T AUT 125kW 2017Lze přestavět tento motor na LPG, nebo CNG. Motor je ještě v záruce.
Zřejmě má přímé vstřiky. V originálu byly tyto motory s CNG, LPG ne. Nebyly ale s automatem. Ročně ujedu cca 15000 km. Zajímá mě cena a návratnost.
Děkuji.
24.4.2020 15:03:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Opel 1,6T AUT 125kW 2017Dobrý den, domnívám se, že se jedná některý kód motoru D 16 SHL nebo B 16 SHL nebo A 16 XHT používaný v Opel Zafira Turer C. Tento motor má přímé vstřikování paliva a v současné době nemáme od žádného našeho dodavatele vhodnou sadu pro jeho přestavbu na LPG/CNG. V případě že je tomu jinak, prosím pošlete mi kód Vašeho motoru.
24.4.2020 7:27:12
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Držák rezervy po montáži toroidní nádrže LPG, Škoda Fabia..Dobrý den, cenu držáku Vám sdělíme na tel. 606 728 358. Držáky máme skladem a můžeme Vám je zaslat na dobírku.
22.4.2020 3:17:22
Jméno:
Vaclav Předmět:
Druhá nádrž na LPG Dobrý den, vlastním Mercedes Ml W163 rv 2001 (pofacelift) s motorem 5l. Vůz má log nádrž místo rezervy, bohužel její kapacita je nedostatečná (cca43l při tankování.) Sehnal jsem nádrž větší (90l) ovšem do zavazadlového prostoru. Je možné mít namontovany obě? Jaká je cena takové přestavby?
22.4.2020 7:41:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Druhá nádrž na LPG Dobrý den, obecně lze dvě nádrže namontovat při dodržení daných pravidel. Bylo by dobré, abyste se u nás s vozem zastavil, my bychom si prohlédli zástavbu LPG ve Vašem voze a navrhli řešení pro montáž druhé nádrže včetně ceny. Termín prohlídky si můžete dohodnout na tel. 606 659 530.
20.4.2020 8:39:01
Jméno:
Jitka Madayová Předmět:
Montáž LPG na Hyundai Tucson 1,6 T-GDI Dobrý den, kupuji si Hyundai Tucson 1,6 T-GDI, rok výroby 2017, nájezd 56tis.km. Bude možné u tohoto vozu montáž LPG? Všechna moje předchozí vozidla jsem nechala přestavět na LPG a byla jsem vždy spokojena, ráda bych i toto vozidlo přestavěla. Děkuji za odpověď
20.4.2020 9:50:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Montáž LPG na Hyundai Tucson 1,6 T-GDI Dobrý den, pokud Vaše vozidlo bude mít motor G4FJ, 137 kW, benzínovou řídící jednotku Kefico Med 17.9.8. a nebude vybaveno filtrem pevných částic, pak přestavba bude možná. Jedná se o motor s přímým vstřikování paliva a bude i při jízdě na LPG spotřebováváno technologicky nutné minimální množství benzínu.
18.4.2020 8:07:52
Jméno:
Jan Předmět:
PecháčekDobrý den rád bych se zeptal kolik vyjde přestavba vozu Octavia II 1,6fsi 85kw a jestli je to u takového vozu vhodné a výhodné. Děkuji
20.4.2020 7:46:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: PecháčekDobrý den, přestavba tohoto motoru na pohon LPG je možná. Vhledem k tomu, že se jedná o motor s přímým vstřikováním benzínu, bude ekonomika provozu o něco horší než u motorů MPi. Je to z toho důvodu, že i při jízdě na LPG se spotřebovává technologicky nutné minimální množství benzínu. To zda se přestavba vyplatí vždy závisí na tom, kolik km najedete. Cenu montáže jsem Vám poslal mailem.
17.4.2020 21:23:54
Jméno:
Miroslav Předmět:
Dotaz k přestavběDobrý den. Prosím Vás , chtěl bych koupit Peugeota Rifter s motorem Pure Tech 110. Kód motoru Hnp EB2ADT , a chtěl bych předělat na lpg. Auto chci koupit nové. Jezdím od roku 1993 jen s auty na lpg. Teď mám Partner Tepee. 1.6. Poraďte mi děkuji za ochotu.
20.4.2020 7:30:51
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dotaz k přestavběDobrý den, bohužel v současné době nemáme od žádného našeho dodavatele vhodnou sadu pro přestavbu tohoto motoru.
17.4.2020 9:40:29
Jméno:
Ladislav Předmět:
technologie DuaJetDobrý den,
chtěl bych ze zeptat, jak je to s přestavbou na LPG u motorů s technologií DualJet, tedy dvojité nepřímé vstřikování (2 vstříkovače na válec před sacími ventily)? Dříve u nás vzácně používaná technologie (znám pouze u Suzuki), nově by ji měl mít základní motor 1.5 u Hyundai i30 po faceliftu.
Děkuji za odpověď
17.4.2020 11:47:02
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: technologie DuaJetDobrý den, dosud vyráběné MPi motory, u kterých jsou použity dva vstřikovače pro každý válec (např. Suzuki, Renault) lze přestavět. Pokud vím, tak Hyundai Vámi zmiňovaný motor nemá zatím v nabídce. Pro konkrétnější odpověď bych potřeboval znát údaje o motoru. Pokud budete mít zájem a budete znát údaje o motoru vyplňte prosím formulář „Poptávka montáže“ zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/poptavka/ a pak vám odpovíme konkrétně.
8.4.2020 14:44:41
Jméno:
Lucie Předmět:
Doklady k LPGDobrý den,
před dvěma roky jsme koupily vozidlo Subaru Forester 2.0 bifuel, systém BRC, rok výroby 2011, dovezené z Itálie. Za měsíc nás čeká první STK. Dnes jsme se byli objednat v servisu na revizi LPG, kde nám bylo řečeno, že musíme mít vlastní Přílohu k TP, servisní knihu LPG a osvědčení. Bohužel nic z toho nemáme.
Chtěla bych se tedy zeptat, jak teď postupovat, kde můžeme sehnat přílohu k TP?
Děkuji
8.4.2020 15:08:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Doklady k LPGDobrý den, v případě vozidla Subaru Forester 2,0 BiFuel se jedná o tovární přestavbu. V tomto případě bylo vozidlo schváleno včetně alternativního paliva, pohon LPG již byl zapsán v původním technickém průkazu a ve velkém technickém průkaze již máte zapsán pohon BA + LPG. Při koupi vozidla Vám měl prodávající předat i dokumenty od výrobce vydané k tomuto vozidlu (servisní knihu, návod k obsluze případně jiný doklad k LPG systému). Pokud tyto dokumenty nemáte bylo by dobré nechat vyhotovit tzv. „Revizní protokol“, kde LPG servis uvede kromě údajů o vozidle i seznam komponent LPG systému, jejich výrobní čísla a homologace. Na zadní straně tohoto protokolu je místo pro potvrzení zkoušek těsnosti (revizí) LPG systému.
8.4.2020 9:15:30
Jméno:
Honza Předmět:
Vykon reduktoru?Dobry den
Koupil jsem loni auto predelane na LPG od “vyrobce ceskeho LPG”. Ackoli na LPG auto najelo do 40 tis km, tak se cely LPG system LPG behem poslednich mesicu “rozsypal”. Obcas sileny kour z motoru, unikajici chladici kapalina, v zime okamzite starty na LPG takze to hned zdechlo, v poslednich dnech vypadavani valcu, atd. Pred par dny jsem si vsimnul, ze unika chladici kapalina od reduktoru (KME RED 1). V LPG se neorientuji, ale ze zvedavosti jsem na netu hledal, jak ten reduktor funguje a vypada uvnitr. No a u toho jsem zjistil, ze mam namontovany reduktor do 150 kW v motoru, ktery ma 170 kW. Coz mi jako technikovi prijde poddimenzovane. Nemuze byt poddimenzovani pricinou odejiti reduktoru? Laicky si vysvetluji, jestli pres nej treba i neunika chladici kapalina do motoru (proto obcas ten sileny kour z vyfuku, a nefunkcnost valcu z duvodu zacpanych vstrikovacu chladici kapalinou?). No nicmene druhy dotaz, na kolik tak muze vyjit oprava? Predpokladam ze to bude reduktor a vse za nim smerem do motoru (sestivalec).
8.4.2020 11:59:57
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vykon reduktoru?Dobrý den, bez toho, aniž bych reduktor viděl neumím posoudit, zda k úniku chladící kapaliny od reduktoru dochází vlivem mechanického poškození (např. prasklé kolínko, vadné těsnění) nebo netěsností některého spoje. V případě použití reduktoru pro menší výkon, než je výkon motoru, se ve vyšších zátěžích, aby nedocházelo k přepínání do benzínu, přistřikuje benzín. V případě, že reduktor nestačí pokrýt potřebu motoru pro daný výkon, pak vlivem poklesu tlaku v LPG systému dojde k přepnutí do benzínu a řidič je upozorněn na zvukovým signálem. Pro posouzení, co případně bude potřeba vyměnit a co to bude stát, bych doporučoval napřed provést diagnostiku a na základě jejího výsledku pak vyměnit nebo opravit jen co je třeba. Navštivte proto svého plynaře, který provede kontrolu LPG zařízení (správnost montáže a jaké jsou použité komponenty jako nař. filtr, vstřikovače….) a na základě diagnostiky stanoví cenu opravy, případně se též můžete objednat na servis u nás na tel. 606 659 530.
3.4.2020 13:04:56
Jméno:
Aleš Předmět:
Podivné chování vstřikovačů Landi-Renzo MAD 25-22Dobrý den pan inženýre, nejprve Vás seznámím se situací která mě momentálně trápí. Jedná se o vozidlo Opel Astra J ST, motor 1,4 NET, 104 Kw. Vozidlo je od výroby na LPG a nyní má najeto 103 tisíc Km. Celou dobu LPG no problém. Jednou ovšem otec do natankovaného paliva "BA98" nalil čistič ventilů, a od té doby vozidlo nestartuje po delším stání na první pokus, někdy až třetí. Já jsem to přisuzoval netěsnící jehle některého vstřikovačů LPG, nechal jsem je vyčistit "strašný humus", do LPG railu jsem pustil 3 bar, a vstřikovače přes baterku a kabely několikrát aktivoval a poté výstupy napojil na měřící zařízení "měření tlaku". Nikde žádnej únik a tento postup jsem několikrát opakoval. Mezi tím se s vozidlem jezdilo na benzín a starty na "brnk" hned. Instaloval jsem kompletní LPG rail do vozidla a projel, i na LPG no problém ale ty špatné starty jsou zpět, již nevím co s tím a nová sada vstřikovačů není zrovna levná na odzkoušení a tím vyloučení či potvrzení netěsnosti nekterého z vstřikovačů. Napadá Vás něco co by jste mi poradil?. Děkuji
7.4.2020 13:54:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Podivné chování vstřikovačů Landi-Renzo MAD 25-22Dobrý den, bohužel na základě Vašeho dotazu neumím říct, bez provedení diagnostiky, v čem je problém. Při Vašem nájezdu mohou být vstřikovače opravdu na výměnu. Další věc, na kterou je třeba se zaměřit, je reduktor, který je propojen se sacím potrubím a pokud není v pořádku membrána, může propouštět LPG propojovací hadičkou do sání. Tím je změněno složení směsi, a to může být též příčinou problémů při startu. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
Přidat záznam