Diskuzní fórum LPG/CNG
29.1.2020 14:36:12
Jméno:
Jiří Komárek Předmět:
Peugeot 407 3.0 v6 + stag300-8Dobrý den, prosím o radu ohledně mého zapojení lpg. Nyní je zapojení 1žl.2zel.3čer-zadní válce zleva, 4mod. 5oranž. 6fial. Přední valce zleva... Co jsem vyčetl tak peugeot má jiné
počítání válců. 123 zprava přední valce 456 zprava zadní válce. Může být vtomto zapojení potíž.? V podstatě, jestli je potíž že valce jsou řízené od 6 do 1, místo od 1 do 6..
30.1.2020 7:25:39
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Peugeot 407 3.0 v6 + stag300-8Dobrý den, v zásadě po přestavbě na LPG musí pořadí zapalování odpovídat zapalování v benzínu. Záleží však i na způsobu provedení přestavby a v některý případech může být na LPG pořadí zapalování změněno. Bez prohlídky vozidla neumím dát jinou odpověď.
29.1.2020 12:34:20
Jméno:
Pavel Předmět:
Zvýšené CODobrý den, chtěl bych se zeptat co by mohlo být příčinou zvýšeného CO ve vyšších otáčkách při chodu motoru na LPG. Na volnoběhu je vše ok, při běhu na benzín je vše v pořádku. Lambda sonda funguje. V servisu na LPG to dali na diagnostiku a nic mi nezjistili, provedli reset jednotky lpg a problém vysokého CO ve vyšších otáčkách přetrvává, jedná se Škoda Felicie 1.3 50 kW, mám mít obavy ze se děje něco s motorem? I když na benzín je vše ok a motor běží jak ma. Svíčky, filtry, olej měním pravidelně co 10.000 km a teď jsou po výměně, taktéž seřízení ventily. Děkuji za radu, případně tip co to může způsobovat. Vesecký
30.1.2020 7:15:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Zvýšené CODobrý den, zřejmě z nějakého důvodu nebude LPG směs v daných otáčkách optimální. Pokud byl proveden reset plynové řídící jednotky, došlo k jejímu vymazání. Po resetu je třeba znovu zadat údaje o vozidle, provést kalibraci a najet benzínovou mapu a následně plynovou mapu ve všech režimech jízdy. Bude tedy třeba diagnostickým programem zkontrolovat nastavení LPG systému, správnou funkčnost LPG komponent a zkontrolovat nastavení plynové mapy.
27.1.2020 22:05:49
Jméno:
Mgr. Jana Konířová Předmět:
Poškození výfukových ventilů Je možné, aby pohon na LPG způsobil poškození výfukových ventilů dvou válců benzinového motoru? Máme Fiat Tipo, 102 000 km, k této závažné závadě došlo v pátek, v autoserisu nám tvrdí, že jednoznačně je na vině přestavba na pohon LPG. Argumenty: LPG tolik "nemaže" a teplota při hoření je vyšší než u benzinu, motor na to není stavěný. Auto je řádně servisované a nepropásli jsme žádnou prohlídu - ani LPG. Protože k této závažné závadě došlo vlastně 2 000 km po záruční době (auto máme 3 roky, leasing na 5 let!), tak jsme značně rozčarovaní. Dále pak nám řekli, že jsme si měli nechat namontovat přídavné mazání. Jezdíme na LPG od devadesátých let a nikdy jsme o ničem podobné neslyšeli, nikdy nám nikdo žádné přídavné mazání nenabízel.
28.1.2020 9:00:10
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Poškození výfukových ventilů Dobrý den, vzhledem ke konstrukci moderních benzínových motorů a vzhledem k čistějšímu spalování u motorů poháněných plynem, ve srovnání s benzínovým motorem je méně spalitelných částic, které tlumí dopad ventilů na sedla ventilů, je dnes téměř u všech motorů potřeba používat při přestavbě ochranu ventilů. My již řadu let pro ochranu ventilů používáme elektronický programovatelný systém aditivace Valve Protector, testovaný společností DEKRA v Německu. U přestavěných vozidel na LPG bylo prokázáno, že oproti vozidlům provozovaným pouze na benzín nedošlo ke změně vůlí ventilů. Tento systém zabezpečí ochranu ventilů v celém rozsahu otáček motoru. Přestavbu je třeba svěřit odborné firmě, která zvolí pro daný vůz optimální kofiguraci, tedy vhodný LPG systém včetně systému ochrany ventilů, provede kvalitní montáž a hlavně LPG systém dobře seřídí v celém rozsahu otáček. Důležité je i to, že při následných předepsaných servisních kontrolách firma mimo jiné zkontroluje i plynovou mapu a v případě potřeby provede její optimalizaci.
25.1.2020 21:24:22
Jméno:
Jan Předmět:
Vypínanie lpgDobrý deň, mám landi renzo a mám problém s vypínanim systému lpg. Bol som s tým aj u technika bol meneny vstrekovac, poistka a malo by to vraj fungovať. Na dlhšej trase (už po cca 30km) mi prepína samo na benzín a po cca pár prepnutiach mi LPG vypne a ide len na benzín. Ak odstavíme auto na cca 15 min, opäť mi to ide ako som popisoval vyššie. Viete mi poradiť?
27.1.2020 7:39:03
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vypínanie lpgDobrý den, pokud jste byl u mechanika a on závadu neodstranil, je velice těžké říct, bez toho, aniž bych Vaše vozidlo viděl, co je špatně a kde je závada. Pro zjištění závady je třeba zkontrolovat elektroinstalaci a použít diagnostický program, kde lze zkontrolovat správnou funkčnost všech akčních členů LPG systému. Dle výsledku diagnostiky pak závadu odstranit.
25.1.2020 11:06:37
Jméno:
Jan Předmět:
Záruka u nového autaDobrý den,
dostal jsem na vás kontakt při koupi nového vozu Fiat 1.4 95k. Rád bych přestavěl na LPG ale bylo mi řečeno že automatický přicházím o záruku na motor a tu mi prý dáte vy. Jelikož jsem nikde na fóru tuto informaci nenašel, prosím o info jak to skutečně je.
Děkuji
Honza
27.1.2020 7:28:09
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Záruka u nového autaDobrý den, pro tyto případy máme sjednáno pojištění, které kryje případné škody na vozidlech po přestavbě na LPG/CNG. Pojištění se vztahuje na všechna námi přestavěná vozidla a za toto pojištění u nás zákazník nic nepřiplácí. Pojištění není omezeno ani zárukou vozidla ani projezdem kilometrů ani stářím vozidla ani dobou která uplynula po přestavbě. Informace k pojištění naleznete na našich stránkách https://www.lpg-autogascentrum.cz/pojisteni-lpg-cn g/ .
24.1.2020 11:06:45
Jméno:
Matej Chalupka Předmět:
Vhodne auta pro prestavbu na LPGDobry den, uvazuji, ze bych koupil druhe auto do rodiny na kazdodenni dojizdeni do Prahy (100 km denne). Jake auto s jakym motorem by jste mi doporucil koupil neco ve velikosti octavie? Tak aby predstavba nebyla draha a slozita. Dekuji.
24.1.2020 12:20:41
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vhodne auta pro prestavbu na LPGDobrý den, vyjmenovávat vhodná vozidla přesahuje možnosti tohoto fóra. V zásadě jednodušší a levnější přestavba je u motorů, kde se benzín vstřikuje před sací ventily (MPi motory). U motorů s přímým vstřikováním paliva (benzín se vstřikuje pod velkým tlakem rovnou do spalovacího prostoru válce motoru) je přestavba složitější a dražší. Pro inspiraci si můžete prohlédnout naší fotogalerii https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/, kde jsou zástupci vozidel, které jsme přestavěli. Pokud budete mít vyhlédnuté konkrétní vozidlo, můžeme Vám, po sdělení údajů o vozidle, doporučit vhodný systém pro přestavbu na LPG a případně systém ochrany ventilů.
23.1.2020 22:28:57
Jméno:
Tomáš Předmět:
Po prepnuti z BA na LPG pipaDobry den.Zniceho nic mi nechce elpigaz prepinat na lpg.Civka v nadrzi i na reduktoru normalne cvaknou.Lpg vstrikovace taky zacnou cvakat ale lpg jde do motoru malo.Po prepnuti to trva cca 3 sekundy a zacne pipat.Na lpg diagnostice zadna chyba ovsem pri prepnuti ukazuje reduktor tlak plynu 0.Teplota u plne zahrateho motoru byla 70 stupnu reduktor a 32 teplota lpg.Pri vytahnuti konektoru z MAP senzoru se nic nezmeni.LPG filtry nove.Muze to delat map senzor?Je nejaka moznost jak ho promerit?Co by mohlo byt spatne? Děkuji.
24.1.2020 7:33:34
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Po prepnuti z BA na LPG pipaDobrý den, pokud diagnostika ukazuje tlak plynu 0, není v systému z nějakého důvodu tlak plynu. Závada může být v některém elektroventilu, reduktoru, senzoru tlaku, elektroinstalaci…. Opravu svěřte odbornému servisu nebo se můžete na opravu objednat u nás na tel. 606 659 530.
21.1.2020 18:12:16
Jméno:
Parker Předmět:
Lpg vypinaDobry den, mam Kiu Sportage 2.0i 16v predelanou na Lpg Landi renzo IG1. Obcas se mi stalo ze do zatacky nebo jinem manevru mi vypnulo Lpg jako ze je prazdna nadrz i kdyz byla plna. Ted mi to ale uz zacalo vypina Lpg hned jak nastartuju a prepne se z benzinu na Lpg...tak 1 az 2 sec.po prepnuti. Muzete mi prosim poradit. Dekuji
22.1.2020 7:34:24
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lpg vypinaDobrý den, příčin může být více. Může jít např. o závadu v elektroinstalaci, může být vadný některý sensor nebo může být vadný některý komponent LPG systému. Pro zjištění závady bude třeba LPG systém připojit k diagnostickému programu. Pro odstranění závady navštivte svého plynaře.
21.1.2020 15:12:40
Jméno:
Pavel Předmět:
RE: Výměna ŘJ u Landi Renso u D-DusteruDobrý den, je nutné zjistit, zda-li je napojena LPG jednotka do systému vozidla. Jednotky LC02 mohou být napojeny(např Opel) a taky napojeny být nemusí (např Škoda Octavia-pouze starší modely s jednotkou LR). Pokud se jedná o jednotku LC03, očekávám, že bude napojena do systému vozidla 100%. Novější jednotky LC03 pracují na již odlišné bázi a tudíž se vlastně chovají jako běžné jednotky v autě, navíc k nim není dostupný software pro změnu parametrů. U jednotek LC02 s modře-diodovým přepínačem, kde se neočekává navázanost komunikace s autem (zejména dovežené auta z Itálie nebo Š Octavia II předface), tak tam je velká možnost blokaci jednotky zrušit zpravidla s tím, že je nutno provést znovuseřízení (otázka 1-2hod). U jednotek LC02 s atypickým přepínačem (jako Opel) bohužel odblokovaná jednotka zruší komunikaci s vozidlem a do řídící jednotky motoru se ukládá závada o ztrátě komunikace s "řídící jednotkou vstřikovačů", což je LPG jednotka. Dále ovšem je i ztráta komunikace s přepínačem LPG, tudíž vozidlo na LPG nefunguje. Co se týče Dacie, bohužel zkušenosti nemám, a tudíž nevím, jestli Dacie s kulatým přepínačem jdou odblokovat či nikoliv, ale očekávám, že u starých modelů by mohla být jednotka LC02, u novějších již bude LC03.
20.1.2020 23:13:03
Jméno:
Martin Pavlik Předmět:
ElpigasDobrý den. Mám Dacii Logan MCV 1,2 16v, r.v. 2016. Namontovaný systém Elpigas. Potřebuji udělat pravidelnou revizi a servis. Auto pri prepínaní na plyn (a zpět) nepříjemně cukne. Cuká i při jízdě na plynu (na benzínu ne). Při jízdě na plyn se taky rozsvítí kontrolka lambda sondy. Taky mi mírně uniká chladíci kapalina u kolínka reduktoru Tomaseto. Mužete mi poskytnout revizi a servis? Děkuji
21.1.2020 7:02:26
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ElpigasDobrý den, ano, objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.
20.1.2020 12:59:16
Jméno:
Petr Štěpánek Předmět:
Servis LPG atwMám lpg montované v Belgii systém atw chci jse zeptat jestli u nás existuje nějaký servis protože jsem nic nenašel , děkuji
20.1.2020 13:50:19
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Servis LPG atwDobrý den, vím, že ATW jsou čidla tlaku pro systémy Stefanelli. Nevím o tom, že by ATW mělo zástupce v ČR.
20.1.2020 10:00:34
Jméno:
Petr Předmět:
Platnost LPG nádržeDobrý den,na autě mě končí platnost nádrže LPG,jelikož je vozidlo dost staré(26 roků) nechci kupovat novou nádrž na 10 let. Pokud koupím od někoho nádrž z platností na 4 roky ale pán nemá k té nádrži žádné papíry,lze tam tu nádrž legálně namontovat?
20.1.2020 13:39:30
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Platnost LPG nádržeDobrý den, každá nádrž by měla mít pasport nebo-li výrobní list kde je uveden údaj o výrobci, datu výroby, homologaci, objemu, rozměrech… Tyto údaje jsou uvedeny též na štítku na nádrži. Pokud jsou údaje na štítku nádrže čitelné a nádrž je platná, pak ji lze namontovat a provést o výměně nádrže příslušný zápis v příloze k technickému průkazu.
19.1.2020 21:32:17
Jméno:
Marcel Černý Předmět:
demontáž + montážDobrý den, mám Reanult Megane II, 1.6 a používám systém Lovato, namontován před 9 lety ve Strakonicích. Nyní jsem koupil BMW e46 a rád bych lpg systém z Renaulta demontoval a nechal namontovat do BMW. Vyplatí se to vůbec takhle řešit ? ranaulta chci dát dětem a oni tam lpg nechtějí... jde mi zejména o legislativu a cenu za demontáž a montáž a poplatky s tím spojené... Systém pracuje spolehlivě a jsem s ním spokojen. Najezdím ročně cca 20 000 km.
20.1.2020 13:29:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: demontáž + montážDobrý den, demontáž LPG systému může provést firma s odpovídajícím oprávněním, která demontáž zapíše do velkého technického průkazu Renaulta a zadá demontáž do systému ISTP. Demontáž se účtuje v hodinové sazbě dle skutečně stráveného času. Montáž vymontovaného zařízení může povést firma s odpovídajícím oprávněním, která po přestavbě provede příslušný zápis do velkého technického průkazu, vypíše přílohu k velkému technickému průkazu a zadá přestavbu do systému ISTP. Podmínkou přemontáže do jiného vozidla je, že počet válců motoru musí odpovídat počtu válců, který je možné nastavit v plynové řídící jednotce a výkon motoru musí být menší nebo roven výkonu, pro který je reduktor určen. Je třeba přihlédnout též k životnosti LPG nádrže, která je 10 let od data výroby. Při rozhodování o tom, zda se přemontáž vyplatí je třeba přihlédnout k výše uvedenému.
18.1.2020 16:55:32
Jméno:
Marek Předmět:
GolfDobrý den, vlastním Volkswagen Golf 1,6MPi s motorem BSE na LPG značky Landi Renzo přestavěné v Itálii a dovezené do ČR. Motor měl problémy na LPG s třesením a emisemi a tak mi plynaři vyměnili vstřikovače za nové. Od té doby se motor netřese, ale vyskakuje chyba s chudou směsí a motor zdechává, což před opravou nebylo. Plynaři mi řekli, že jednotka je zablokovaná, že se s ní nelze spojit. Můžu požádat o radu co dál? Děkuji. M.Přibyl
20.1.2020 13:16:38
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: GolfDobrý den, návrh řešení jsem Vám poslal mailem.
16.1.2020 3:09:34
Jméno:
Lubos Předmět:
CngZdravím. Mám ford focus 2009 na cng,montovano ve Fordu v Německu. Palivo měř na plyn ukazuje stále plné nadrže, jde vyjezdit jen 2/3 plynu,po té se začne při akceleraci auta vypínat. Při zapínání a vypínání auto cukne.
16.1.2020 7:36:00
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: CngDobrý den, závada může být v elektroinstalaci nebo v některém komponentu CNG soustavy. Pro zjištění závady bude nutné provést diagnostiku. Na servis se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
Přidat záznam