Diskuzní fórum LPG/CNG
15.1.2020 12:22:35
Jméno:
Jan Zvára Předmět:
Přední dveřeDobrý den, zajímalo by mě zda po výměně předních dveří, bude fungovat elektrické stahování oken, když bylo v základu ruční stahování,nebo se bude muset tahat i elektrika? Předem děkuji za odpověď.
16.1.2020 7:30:33
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Přední dveřeDobrý den, s největší pravděpodobností bude nutné natáhnout elektriku.
15.1.2020 7:17:24
Jméno:
Tomáš Předmět:
Montáž LPG na 1,2 Puretech Peugeot (81 nebo 96 kW)Dobrý den.
uvažuji o koupi Peugeot 5008 nebo Rifter s motorem 1,2 Puretech (81 nebo 96 kW. Jedná se o tříválec s proměným časováním všech ventilů a s přímím vstřikem benzínu. Lze na tento motor bezpečně provést instalaci LPG, měl bych zájem o zástavbu. Co by jste doporučil, nebo je tento motor pro LPG zástavbu nevhodný? Jak vysoká by byla investice do takové zástavby.
Děkuji
15.1.2020 7:38:29
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Montáž LPG na 1,2 Puretech Peugeot (81 nebo 96 kW)Dobrý den, pro odpověď potřebuji znát ještě následující údaje: rok výroby, kód motoru a pokud možno i jaká benzínová řídící jednotka ve voze je. Pošlete mi prosím tyto údaje mailem.
11.1.2020 21:30:40
Jméno:
Lukáš Předmět:
Lpg bouchání Dobry den, chtěl bych požádat o pomoc. Dnes jedu autem a z ničeho nic slyším u bomby takové praskání, po dalsi jízdě uz to nepraskalo ale bouchalo, rany jsou jako petardy, bouchne to třeba lehce a pak rána jak kdybych do kufru hodil petardu ze i auto nadskoci, dělá to jen když se rozjedu, tlačítkem jsem mel vypnuty lpg protoze jezdim spis na benzin, bomba je skoro prázdná, jaké mohou byt priciny, auto jsem nechal odstavené někde na ulici protoze jsem se bal jet, dělá to opravdu velké rany.
Děkuji za pomoc.
Ford fiesta 1999 1.25 Zetec S
13.1.2020 7:39:30
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Lpg bouchání Dobrý den, pokud se rány ozývají jen za jízdy napadá mě, že nádrž nebude pevně uchycena. Zkontroloval jste, zda nádrž je pevně uchycena? Doporučuji navštívit plynaře, který vše zkontroluje a opraví.
11.1.2020 13:32:46
Jméno:
Zábranský Miroslav Předmět:
Výměna ŘJ u Landi Renso u D-DusteruDobrý den, kolik by stála výměna ŘJ za původní tovární, abych se na ní mohl podívat a seřizovat podle sebe, léto,zima atd. Děkuji za odpověď.
13.1.2020 7:59:04
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Výměna ŘJ u Landi Renso u D-DusteruDobrý den, záměnu nedoporučuji, neboť u tovární přestavby je LPG řídící jednotka provázána s benzínovou řídící jednotkou. V případě výměny pak toto nelze zajistit a nastávají problémy.
9.1.2020 18:21:51
Jméno:
Jaroslav Maňas Předmět:
Porucha řídící jednotky BRCDobrý den,
zakoupil jsem Mazdu CX7 přestavěnou na LPG u vás ve Strakonicích.
po určité době při jízdě začaly vynechávat válce jak na benzín tak na plyn náhodně, nechal jsem celé auto rozebrat a hledat závadu, zábava na 3 měsíce výměna vstřiků atd.
po určité době došlo na odpojení plynu porucha ustala, poté jsem nechal znovu připojit řídící jednotku a cca 3000km bez potíží a pak znova.
teď jezdím bez plynu " vytažené pojistky a proklemovaný kabel" cca 5000km jede. Dnes jsem připojil znova jednotku a zase to jelo na 2 válce při připojení na diagnostiku plynu nepíše žádnou poruchu. Prosím o radu popřípadě kolik stojí nová jednotka, nebo jestli jde zaslat někam na opravu, po otevření není vidět žádné poškození ani vyhřátí tištěného spoje. Jsem od Ostravy
Děkuji za radu
10.1.2020 7:32:47
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Porucha řídící jednotky BRCDobrý den, pošlete mi mailem ofocený štítek plynové řídící jednotky.
9.1.2020 16:29:32
Jméno:
Petr Předmět:
Touran 1.4 tsiDobrý den, je možné provést přestavbu na LPG u vozidla VW Touran 1.4 TSI, 110 kW, DSG, r.2016. Děkuji za odpověď.
10.1.2020 7:20:45
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Touran 1.4 tsiDobrý den, pro odpověď potřebuji znát údaje, které jsem Vám poslal mailem.
8.1.2020 13:41:45
Jméno:
Petr Novák Předmět:
Odpojování plynuDobrý den,
pokud máte nějaké podobné zkušenosti, prosím o radu. Při jízdě na plyn se odpojuje přísun plynu do motoru. Vše by ale mělo být v pořádku. Teplotu motoru mi ručičky ukazují správnou. Nejprve se to odpojovalo na dálnici při vyšších rychlostech a teď už to zlobí i ve městě. Mechanik, který plynový pohon před lety instaloval, provedl diagnostiku na počítači a tvrdí, že je špatný termostat. Auto však při benzinovém pohonu žádný problém nevykazuje a v běžném servisu také prý nic nenašli. Děkuji za případnou radu.
8.1.2020 14:56:12
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Odpojování plynuDobrý den, pro to, aby LPG systém přepnul na LPG musí být splněny podmínky pro přepnutí tj. dostatečná teplota reduktoru a dostatečný tlak plynu. Teplota přepnutí se snímá teplotním čidlem umístěným na reduktoru (výparníku) a tlak plynu snímá většinou sdružený snímač, který snímá teplotu a tlak plynu v systému. Pokud z nějakého důvodu tyto hodnoty poklesnou pod nastavené hodnoty systém přepne na benzín. Pro zjištění závady je třeba připojit LPG systém k diagnostickému programu, vyčíst paměť závad plynové řídící jednotky a pokud závada nebude zapsána provést test funkčnosti jednotlivých komponent plynové soustavy, případně se pokusit závadu navodit. Dle výsledku diagnostiky pak závadu odstranit. Na vyhřívání reduktoru má vliv i to jak je reduktor zapojen do chladící soustavy a jak funguje chladící soustava. Pokud budete chtít závadu odstranit objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.
7.1.2020 19:31:52
Jméno:
Martin Předmět:
Vyšší spotřeba LPGdobrý den, nový LPG Stagg asi 4 měsíce (motor 1.6 NFU citroen 2006) spotřeba LPG se zdá vysoká kolem 9,5 - 10 l, přitom benzinově to bralo 7,5 l při stejném způsobu jízdy.
mám jeste jiné auto s 1.4 KFX 1997 citroen kde je spotřeba benzinu i plynu takřka stejná a to kolem 7,5-8l max.
čím to je způsobeno ta vysoká spotřeba LPG, špatným nastavením plynu? ŘJ benzinu nehlásí zádné chyby....auto necuká, jen se zdá že v určitém režimu motor na LPG váhá..
dekuji
Martin
8.1.2020 7:29:46
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Vyšší spotřeba LPGDobrý den, palivo LPG má jiné vlastnosti a jiný měrný obsah energie než benzín, tj. pro dodání stejného množství energie je třeba v případě LPG dodat o cca 10 – 15% paliva více než benzínu. Spotřebě 7,5 l benzínu by tedy odpovídala spotřeba cca 8,6 l LPG/100km. Otázkou je zda opravdu jezdíte stejné trasy stejným způsobem jízdy za stejných podmínek. To zda je nastavení plynu správné neumím bez provedení diagnostiky posoudit. Pokud budete chtít nastavení zkontrolovat objednejte se u nás na servis na tel. 606 659 530.
7.1.2020 10:20:13
Jméno:
Tomáš Předmět:
NESEPNUTÍ PLYNUDobrý den,
chtěl bych vás poprosit o radu. Mám Octavii 1.6 (2006) přestavěnou na LPG. Nejsem si úplně jistý systémem, ale tuším, že je to STAG. Přes 100tkm bez problému, jen měněné čerpadlo.. Nedávno se mi stalo, že mi nesepl plyn - zjistil jsem rozsvícením hladového oka na benzín. Ukazatel stavu sepnutí a nádrže plynu se mi buď nerozsvítí vůbec, nebo bliká.. už se mi i stalo, že na chvíli sepl a jel jsem na plyn. Auto jezdí bez problému, jen na benzín a "za draho" :)) Dá se "tipnout" kde by mohl být problém? Nesetkal se s tím někdo? :)
Dnes se mi navíc ráno stalo, že jsem musel startovat přes kabely.. nevím ale, jestli to může mít souvislost s tím, nebo spíše se zimou..
Děkuji za jakékoli info a přeji všem plyňákům hezký den!
7.1.2020 11:07:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: NESEPNUTÍ PLYNUDobrý den, závada může být v elektroinstalaci (přerušený drát) nebo může být vadný některý elektroventil, teplotní čidlo reduktoru, teplotní a tlakové čidlo plynu atd.. Odstranění závady bude vyžadovat kontrolu elektroinstalace a připojení k diagnostickému programu a přezkoušet správnou funkčnost komponent LPG systému. Na opravu se můžete objednat v některém autorizovaném servise STAG viz. https://www.acstag.cz/autorizovane-servisy-stag/ nebo u nás na tel. 606 659 530.
3.1.2020 15:21:23
Jméno:
Jaromír Předmět:
Opel Insignia OPC 275kwMám Opel Insignia OPC r.v.2012 se šestiválcovým motorem s mírně zvýšeným výkonem na 275kw. Motor nemá přímé vstřikování spotřeba benzínu je 13-15 litrů na 100km. Je možná přestavba pro tak velký výkon, existuje spolehlivý systém pro tak velký výkon a kolik by odhadem stála.
6.1.2020 13:50:54
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Opel Insignia OPC 275kwDobrý den, zvýšený výkon není překážkou a přestavbu na LPG lze provést za předpokladu že konfigurace LPG systému bude odpovídat požadavkům motoru a bude použit systém na ochranu ventilů. Přestavbu nenačipovaného motoru si můžete prohlédnout zde https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/opel/montaz-opel-insignia-sports-tourer-sw-2-7 92-cm/ . Cenu přestavby jsem Vám poslal mailem.
26.12.2019 13:52:24
Jméno:
VÁCLAV Předmět:
cng nepřepínáDobrý den koupil jsem vw transporera s CNG system Prins problém začal špatně ukazovalo plyn v nádrži, natankoval jsem plnou 30kg po ujetí 100km se rozsvítí prázdná nádrž,při dotankováni plné nadrže se vejde jen 13kg a po ujetí 50km se plyn uplně vypne začne pípat a jede jen na benzín nejde přepnout na plyn poradíte na koho se obrátit děkuji
6.1.2020 8:44:52
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: cng nepřepínáDobrý den, systémy Prins nemáme v naší nabídce. Budete se muset obrátit na servis, který Prinse dělá.
26.12.2019 4:44:41
Jméno:
Daniel Staník Předmět:
Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD LPGDobrý den,
Obracím se na Vás s dotazem, zda by bylo možné přestavět na LPG vozidlo Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD, 2019 s cylindrickou nádrží umístěnou v prostoru za bateriemi.
Nepředpokládám, že taková přestavba někde existuje. Ale jde o předekohysterický nepřímovstřikový nepřeplňovaný zážehový šestnáctiventilový čtyřválec i-VTEC DOHC o objemu 1993 ccm o výkonu 107 kW (145 koní (pracující kombinovaně s elektromotory 135 kW (184 koní, 315Nm krouťák). Pracuje ale v tzv. Atkinsonově cyklu. Může v Atkinsonově cyklu pracovat i na LPG? A znamenala by taková přestavba automaticky ztrátu záruky poskytované výrobcem automobilu? Děkuji. Daniel Staník.
6.1.2020 8:28:56
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid AWD LPGDobrý den, přestavba na LPG je možná. Velikost a umístění nádrže bychom řešili po prohlídce vozidla. Po přestavbě mohou být ze záruky vyjmuty pouze díly dotčené provozem na plyn. Pro tyto účely máme sjednáno odpovídající pojištění.
23.12.2019 1:19:34
Jméno:
Jan Sekanina Předmět:
Špatné studené startyDobrý den, dlouhou dobu mě trápí studené starty u mého Ford Focus 1,6, rok 2009. Začínalo to, že tu a tam mi nešlo chvíli nastartovat na benzín, po chvilce nakonec OK. Časem se začalo objevovat, že startování trvalo již hodně dlouho, než motor nakonec naskočil. Vždy se jednalo pouze po startování se studeným motorem, po zahřátí vždy nakonec OK. Po nějaké další době již starty na benzín nešly a nastartovat se nedalo. Diagnostika v servise neobjevila žádné závady, vše se tvářilo OK. Poslední měsíc s autem funguji pouze tak, že startuji nouzově přímo na plyn. To zatím funguje. Po konzultaci s plynařem jsem absolvoval jízdy pouze na benzín, bohužel žádná změna. Při jízdě na benzín občas vyskočila chyba příliš chudá směs a nízká účinnost katalyzátoru, následně po čase zase zmizela. Nyní jsem nechával dávat novou lambda sondu. Došlu k mírnému posunu, auto začalo najednou startovat na benzín, po startu se ale hned dusí a chcípá. To samé se ale začalo dít už i u plynu. Vždy pouze než se zahřeje motor. Za celou dobu byly dále vyloučeny, výměna palivového čerpadla, žádná změna. Svíčky tam jsou originál ford cca rok. Někdy mám pocit, že to zlobí, když je po dešti a je vlhko. Předem moc děkuji za radu. Jsem z Hradce Králové.
6.1.2020 8:14:07
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Špatné studené startyDobrý den, předně nouzový start na LPG lze využít jen nouzově např. pokud by došel benzín nebo došlo k závadě benzínového čerpadla. Jde o to, že při studeném startu není reduktor zahřátý a nedochází k řádnému odpaření kapalné fáze LPG a palivová. V důsledku toho by mohlo dojít při častém používání k poškození motoru. Aby LPG systém fungoval správně je třeba aby motor běžel na benzín bezvadně a vy uvádíte, že i při jízdě na benzín se vykytovaly chyby jako je chudá směs, nízká účinnost katalyzátoru. Proto bych doporučoval nejprve zkontrolovat případně opravit benzínovou část a pak se zaměřit na LPG. Na opravu se můžete objednat u nás na tel. 606 659 530.
20.12.2019 16:45:14
Jméno:
Michal Předmět:
Únik plynu z reduktoruDobrý den, prosim o radu. Mám LPG Tartarini a pokaždé když někde zastavím třeba na křižovatce, tak z reduktoru RP/G 05/S nahoře z přetlakového ventilů (je tam takový závit a v té díře jde vidět kousek membrány) utíká plyn, trvá to pár vteřin. Reduktor má z přední strany další přetlakový ventil a tam je napojena hadička která vede volně pod auto. Potřebuji s autem jezdit, reduktor už mi teď nikdo přes svátky neopraví ani nevymění. Je možné ten vrchní ventil kde je ten závit uzavřít třeba nějakým šroubkem? Jde mi jen o dočasné řešení. Případně jde to řešit jinak?
6.1.2020 7:49:53
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Únik plynu z reduktoruDobrý den, LPG systém má řadu bezpečnostních prvků a jedním z nich je i přetlakový ventil reduktoru. Předpokladem správného a bezpečného fungování LPG systému je jeho těsnost. Pokud někde dochází k úniku, musí být LPG systém vypnut a dále je třeba zavřít hlavní uzávěr, který se nachází na multiventilu v nádrži. Navštivte proto svého plynaře, aby závadu opravil.
17.12.2019 21:43:51
Jméno:
Petr Peter Předmět:
Dekuji a dalsi dotazDekuji za odpoved ale prave mam spatnou smes no byla smes chuda ale to delalo jeste pred plynem nedavno jsem vymenil tu zadni lambda ktera to mohla delat, udajne spatne reagovala podle diagnostiky co mi delal zkuseny autoelektrik a chvili nic ale ted to prave hlasi bohatou smes kdyz obe sondy snad teda funguji..jak zjistit jestli ty vstrikovace pri jizde na LPG propousti benzin do sani?..Mam i problem jak je to studene tak to drkoca ten motor na benzin ...samo svicky filtr atd ok...dela to jak se meni ten drive to byl sitic ted je to elekronicky studeny motor jede na 1100rpm volnobeh ale jak se to zacne ohrivat tak to meni asi tu bohatost a to dela zaskuby motoru kdyz jedu v benzinu ....a mam obavu ze to je nejaky problem kde i ten benzin to propousti v LPG rezimu do valcu kvuli te spotrebe benzinu....ve Vagu si ty chyby kontroluju sam a prave pri te chybe spatne smesy to muzou delat sondy vstrikovace atd ten palivovy system...tak se prave na toto ptam..Jestli muzete prosim nejak poradit...Dekuji
18.12.2019 7:30:56
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Dekuji a dalsi dotazDobrý den, testování a servis benzínových vstřikovačů můžeme provést na zkušební stolici ASNU. Příčinou špatného složení směsi může být i špatné seřízení či závada v plynovém systému. Jak už mnohokrát na tomto fóru bylo řečeno, benzínová řídící jednotka dostává i při jízdě na plyn všechny signály a dle nich pak provádí korekce složení palivové směsi. Pokud vypnete motor v režimu plynu, pamatuje si benzínová řídící jednotka uložené korekce a ty pak používá při studeném startu a palivová směs v důsledku toho nemá směs optimální složení a to způsobuje kolísání otáček, nepravidelný chod motoru atd.. Pro odstranění závady bude třeba provést diagnostiku jak benzínové, tak i plynové části vozidla a případně provést další doplňková měření. Pokud budete mít zájem otestovat benzínové vstřikovače a odstranit závadu, můžete se u nás objednat na servis na tel. 606 659 530.
Přidat záznam