Diskuzní fórum LPG/CNG
21.10.2019 9:29:13
Jméno:
Lubor Předmět:
AGC 01.14Dobrý den
potřebuji poradit . Po nastartování a ujetí ccá 500m v létě dojde k přepnutí na provoz LPG a po dalších ccá 500m se zhoupne motor ,rozsvítí se oranžová kontrolka s blokem motoru a výkon motoru klesne. Po přepnutí na benzín se výkon opět srovná. Po vypnutí motoru a opětovném nastartování se problém opakuje..
Díky za odpověď.
21.10.2019 12:23:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: AGC 01.14Dobrý den, půjde zřejmě o nějakou závadu způsobující nesprávné složení plynné směsi paliva. Lambda sonda vyhodnocuje složení výfukových plynů a předává příslušné signály benzínové řídící jednotce, která tyto signály vyhodnocuje a v případě, že jsou mimo mezní hodnoty, rozsvítí kontrolku emisí a v někdy i sníží výkon motoru. Pro zjištění závady bude nutné provést diagnostiku jak benzínové části, tak i plynového systému. Závada může být např. v některém plynovém vstřikovači, v plynové řídící jednotce atd.. Pro odstranění závady se můžete objednat na servis u nás na tel. 606 659 530 nebo u některého z našich partnerských servisů.
21.10.2019 7:10:08
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: OPEL INSIGNIA .2.0 TURBO 191KW r.v 2018Dobrý den, pro motory B 20 NFT a D 20 NFT, které se používají v těchto vozech nemáme v současné době vhodné sady pro přestavbu na pohon LPG.
18.10.2019 19:21:17
Jméno:
Miloš Předmět:
Rezerva u Citroen BerlingoChtěl bych tímto ještě jednou poděkovat panu ing.Evženu Procházkovi, za profesionální odpověď. Velice mi to pomohlo.
17.10.2019 18:58:39
Jméno:
Miloš Předmět:
Rezerva u Citroen BerlingoNevím, jestli se dá odpovědět na předchozí zprávu, ale mě se to nepovedlo. Nejdříve bych měl asi poděkovat, ale nestačí mi to. Já bych potřeboval vědět, kde je toto napsáno, abych si to mohl vytisknout, pro případnou kontrolu, i jako zprávu pro STK. Ale u vozidla Citroen Berlingo na LPG je místo rezervy nádrž na LPG, a tak rezerva překáží v autě. Občas ji vozím, ale někdy se stane, protože jsem modelář, že vezu své rádiem řízené modely bojové techniky na předváděcí akci, a auto je mi malé, a tak se tam ta rezerva nevejde. Mě jde o to, kdyby mě kontrolovala policie, jestli mám nějakou naději to přestát bez pokuty, nebo tu rezervu musím mít?! Potřebuji písemný důkaz, a to i pro STK..
18.10.2019 7:18:40
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Rezerva u Citroen BerlingoDobrý den, informace je volně dostupná na portálu
www.mdcr.cz, odkaz pro stažení Vám posílám mailem.
17.10.2019 13:57:32
Jméno:
Miloš Předmět:
Rezerva u Citroen BerlingoDobrý den, měl bych takovou zajímavou otázku, musím s Citroenem Berlingo vozit s sebou také rezervu, když mám s sebou spray na opravu pneumatik SONAX, a malý elektrický kompresor, kdyby to nestačil spray dofouknout. Pokud ne, existuje na to nějaký předpis - zákon? Dnes jsem s tím měl problémy na STK.
17.10.2019 14:20:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Rezerva u Citroen BerlingoDobrý den, na stránkách Ministerstva dopravy jsou uvedena Stanoviska výrobců k vybavení vozidla náhradním kolem. U Citroena je zde uvedeno: „U žádného z vozidel Citroën není rezervní kolo povinné. Přestože není povinné vozidla Citroën provozovat s rezervním kolem, společnost Citroën ČR doporučuje všem zákazníkům, aby ve svých vozidlech rezervní kolo měli k dispozici“.
15.10.2019 14:55:59
Jméno:
Standa Předmět:
Nefunkční přepínání z benzínu na LPG (Landi Renzo Omega)Dobrý den,
tak jsem nechal auto u plynaře, aby problém s nefunkčním přepínání diagnostikovali. Po telefonu mi sdělil, že diagnostika hlásí problém na elektroventilu. Řešením je údajně jeho výměna, ale do toho se mi zatím nechce, jelikož před provedenou výměnou filtru kapalné fáze nebyl s přepínáním žádný problém.
Mohl bych Vás poprosit o informaci, co konkrétně myslíte "zaneseným jadérkem v elektroventilu"? Případně co jiného by se mohlo zanést, atd. při pouhé výměně filtru? Má smysl kontrolovat např. také reduktor, když se s ním při výměně filtru nijak nemanipulovalo?
Díky!
16.10.2019 8:55:46
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Nefunkční přepínání z benzínu na LPG (Landi Renzo Omega)Dobrý den, takto na dálku neumím posoudit, zda je nutná výměna celého elektro-ventilu to musí posoudit plynař, který opravu provádí. Pravdou je, že v LPG se mohou vyskytovat nečistoty, které putují z nádrže potrubím do přední čísti vozidla k elektro-ventilu a dále. Proto jsou v LPG systému instalovány filtry jednak kapalné a jednak plynné fáze. Jadérko uvnitř elektro-ventilu je ovládané cívkou, která pod napětím generuje magnetickou sílu, která umožňuje pohyb jádra uvnitř ventilu a tím jeho otevírání a uzavírání. Reduktor, pokud dává požadovaný tlak, nemá smysl kontrolovat.
15.10.2019 6:35:05
Jméno:
Michal Předmět:
Záměna vstrikovacůDobrý den, chtěl bych se zeptat jakými vstřikovaci lze nahradit vstřikovače lpg Zavoli Pan N použité v systému Zavoli Alisei. Případně se chci zeptat zda li je třeba nové vstřikovače nějakým způsobem kalibrovat. Předem děkuji za odpověď. S pozdravem Teplanský
15.10.2019 7:45:03
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Záměna vstrikovacůNáhrada za tyto vstřikovače jsou vstřikovače Zavoli JET. Vstřikovače není třeba kalibrovat, ale po výměně je nutné zkontrolovat plynovou mapu a případně provést potřebné úpravy v nastavení.
14.10.2019 20:48:37
Jméno:
Milan Předmět:
dodatečný dotazDěkuji za odpověď
Jaký motor tedy mám tedy v plánované Octavii hledat-aby byla přestavba možná?
Jedná se mi 3-5 let starý.
Dík
M
13.10.2019 20:55:29
Jméno: Milan Předmět: přestavba motoru 2.0 TSI
Mám dotaz-plánuji koupit-ŠKODA OCTAVIA 2.0 TSI - r. 2016-2017 nebude problém s přestavbou na LPG?
A nebo je typová řada - u které by to byl problém??
Dík
M
14.10.2019 7:31:25
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: přestavba motoru 2.0 TSI
Dobrý den, možnost přestavby jsem zkontroloval porovnáním kódů motorů 2,0 TSI vyráběných v letech 2016/2017 s databází kódů motorů od našich dodavatelů, které lze přestavět. Bohužel v současné době Vám nemohu přestavbu nabídnout.
15.10.2019 7:39:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: dodatečný dotazDobrý den, v současné době mohu nabídnout přestavbu motoru 1,4 TSI, 103 kW.
14.10.2019 20:19:57
Jméno:
Petr Předmět:
Hyundai i40 plynovat?Dobrý den. Jednoduchý dotaz. Vyplatí se přestavba a nezkazím tím motor u Hyundai i40 1.6gdi?
15.10.2019 7:26:28
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Hyundai i40 plynovat?Dobrý den, provedli jsme již celou řadu přestaveb motorů 1,6 GDi byť v jiných modelech a provoz je bezproblémový. Přestavbu si můžete prohlédnout na našich stránkách https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/hyundai/montaz-hyundai-i-30-1591-cm3/ . Úspora respektive to zda se přestavba vyplatí závisí na projezdu kilometrů.
13.10.2019 20:55:29
Jméno:
Milan Předmět:
přestavba motoru 2.0 TSIMám dotaz-plánuji koupit-ŠKODA OCTAVIA 2.0 TSI - r. 2016-2017 nebude problém s přestavbou na LPG?
A nebo je typová řada - u které by to byl problém??
Dík
M
14.10.2019 7:31:25
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: přestavba motoru 2.0 TSIDobrý den, možnost přestavby jsem zkontroloval porovnáním kódů motorů 2,0 TSI vyráběných v letech 2016/2017 s databází kódů motorů od našich dodavatelů, které lze přestavět. Bohužel v současné době Vám nemohu přestavbu nabídnout.
12.10.2019 8:44:55
Jméno:
Daněk Předmět:
Golf iv 1.4 55kw lpgDobrý den mám takový dotaz. autu po zahřati motoru kolisaji otáčky na volnobeh, a po vyřazeni nebo sešlapnuti spojky ma tendenci chcipnout. Na lpg chcipa na benzin ne ale před vyčištěním škrtici klapky znasinal motor i na benzin. Čím to může být?
14.10.2019 7:18:55
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Golf iv 1.4 55kw lpgDobrý den, v prvé řadě doporučuji zkontrolovat zapalovací soustavu zejména svíčky. Pokud je v pořádku může kolísání otáček způsobovat nesprávné složení směsi při provozu na plyn. Závadu lze zjistit připojením k diagnostickému programu ke je možné zkontrolovat funkci vstřikovačů a ostatních komponent LPG soustavy, případně upravit plynovou mapu.
11.10.2019 12:56:14
Jméno:
Petr Předmět:
ZivotnostDěkuji moc za odpověď pane Procházka, myslím, že to bylo vyčerpávající... ještě bych se rád zeptal na životnost LPG s privstrikem benzínu vs pohonem na CNG..CNG údajně chybí chlazení tj benzín, proto nevydrží. Děkuji za odpověď
11.10.2019 13:49:14
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: ZivotnostDobrý den, nevím, co si představujete pod přístřikem benzínu. Přístřik benzínu se používá u přestaveb některých MPi motorů na LPG/CNG pro ochranu ventilů. V případě přestavby motorů s přímým vstřikováním benzínu (benzín se vstřikuje pod vysokým tlakem rovnou do spalovacího prostoru válce) se u LPG/CNG systémů vstřikujících LPG/CNG do sání motoru spotřebovává technologicky minimální množství benzínu z důvodu emulace některých signálů pro benzínovou řídící jednotku.
11.10.2019 11:29:34
Jméno:
Martin Předmět:
LpgDobrý den . Mám Octavii 2009 1.6 Mpi 75Kw. Problem je pri prepinani u stideneho motoru z benzinu na lpg. V momente kdy se to ma přepnout dojde k cuknuti přepínač začne blikat a pipat jako by došlo lpg a auto jede dal na benzín. Po manuálním přepnutí někdy i vicekratem se to na lpg nakonec přepne. Pokud je ale motor zahraty a vypnu motor třeba na pumpě a nasledne nastartuji motor se prepne z benzinu na lpg ze to ani nepoznám. Muze byt chyba v zanešenem redaktorů? Díky za odpověď Boháč
11.10.2019 12:55:50
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LpgDobrý den, závada se nejrychleji zjistí po připojení LPG systému k diagnostickému programu, který umožňuje přezkoušet správnou funkčnost jednotlivých komponent a zkontrolovat, zda jsou všechny potřebné hodnoty správně čteny. Závada může být např. v tlaku paliva či ve snímání teploty reduktoru atd. Objednejte se proto na servis u Vašeho plynaře, případně se můžete i u nás na tel. 606 659 530.
10.10.2019 22:45:30
Jméno:
Pavel Předmět:
LPG tovární z VWDobrý den,
Vlastním VW GOLF VI 1.6 (r.v. 2010) s továrním LPG Landi Renzo, najeto přes 260tkm,
mám dva dotazy:
1- vstřiky se zelepují a ultrazvuk pomůže tak na 1/2 roku, nejdou vyměnit za levnějšího výrobce, který by byl odolnější? už byly i měněny ale stále se zalepování opakuje do 1/2 roku
2- co udělat aby se systém přepl pod 0°C někdy se nepřepne ani po 50km, nutno auto odstavit na cca 10-20 min aby se teplo od motoru dostalo asi na čidlo.
Děkuji
11.10.2019 12:45:58
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: LPG tovární z VWDobrý den, u Vašeho systému nelze zaměnit vstřikovače za jiné. Zalepování vstřikovačů může být způsobeno znečištěným plynem. Zkuste čerpat u jiných stanic. Problém s přepínáním může být způsoben např. vadným čidlem teploty, závadou v elektroinstalaci… Šikovný plynař by si s tím měl poradit.
10.10.2019 22:13:03
Jméno:
Petr Předmět:
Životnost motoruDobrý den pane Procházka, můžete popsat životnost motoru na LPG vs motoru na benzín, tj. průběh spalování, usazeniny v motoru a další negativní či pozitivní vlivy. Děkuji za odpověď
11.10.2019 12:38:36
Jméno:
Ing. Procházka Evžen Předmět:
RE: Životnost motoruDobrý den, detailní odpověď na Vaše otázky ve dvou řádcích by zabrala několik stránek. V krátkosti, co se životnosti motoru týká, nemá provoz na LPG negativní vliv na životnost motoru spíše naopak. LPG hoří oproti benzínu čistě, téměř se netvoří karbonové usazeniny a motorový olej je čistší, tudíž si zachovává déle lepší mazací schopnosti. Pro spolehlivý provoz je důležité, aby LPG systém byl namontován správně, byl dobře seřízen a byly dodržovány servisní intervaly. V naší evidenci máme vozidla, která mají najeto řádově stovky tisíc km na LPG a motor je stále ve výborné kondici. Další výhodou LPG, kromě úspory výdajů za pohonné hmoty je, že při spalování se tvoří výrazně méně emisí oproti benzínu např. CO2 se tvoří o 30% méně než u benzínu. Pokud budete mít zájem můžeme si o této problematice detailněji popovídat telefonicky.
Přidat záznam