Logo Autogas Centrum
Logo Autogas Centrum
Logo Autogas měření emisí



Nacházíte se zde:  

Diskuzní fórum LPG/CNG


+ Nový dotaz

<5x<   <<     <1> || <64>  <65>  <66>  <67>  <68> ||  <265>     >>   >5x>  

20.7.2019 19:29:18
Jméno: Jirka Předmět: Lpg
Dobrý den mam namontovano lpg stack skoda octavia1 2.0 85 kw a posledni dobou vzdy kdyz jedu na lpg tak kdyz uberu plyn tak auto zacne cukat a obcas streli do vyfuku. A pri jizde v kolone kdyz vozidlo necham jet na volnobeh bez pridavani plynu tak po chvili zacne cukat a musim bud vyslapnout spojku a nebo pridat aby jelo normalne nevite prosim cim by to mohlo byt. Na provoz na benzin je vse ok. Dekuji za odpoved .
22.7.2019 8:36:36
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Lpg
Dobrý den, v první řady bych doporučoval zkontrolovat stav zapalovací soustavy, zejména zapalovacích svíček. LPG má vyšší oktanové číslo než benzín, je hůře zapalitelný, a proto vyžaduje bezvadnou funkci zapalovací soustavy. Pokud je zapalovací soustava v pořádku a závada přetrvává pak je třeba navštívit odborný servis, kde diagnostikou zjistí v čem je problém (vadný některý komponent LPG soustavy, nesprávně nastavená plynová mapa …..) a závadu odstraní.

19.7.2019 8:53:53
Jméno: Karel C Předmět: Diagnostika Torque Lite
Dobrý den, mám dotázek. Protože standardní teploměr chladící kapaliny u mého Fordu Focus neukazuje reálně, zakoupil jsem dignostickou jednotku ELM do zásuvky OBD II, a propojil s telefonem aplikací Torque Lite. V autě mám namontován systém LPG s řídící jednotkou Zenit Pro. Při provozu na benzín pracuje diagnostika bez problémů, jakmile přepne na LPG, diagnostika nemá data. Bylo mi řečeno, že ŘJ Zenit si bere korekce právě ze zásuvky OBD, proto je diagnostika nefunkční, ale že to jde vyřešit, když se jednotce Zenit zakáže diagnostikou LPG čtení korekcí ze zásuvky. Nevím ale, jestli by se tím neznemožnilo ŘJ Zenit správně pracovat. Máte radu?
19.7.2019 12:13:26
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Diagnostika Torque Lite
Dobrý den, systémy Zenit nemontujeme, a proto nevím, jaké signály využívá LPG řídící jednotka Zenit Pro. Pokud je OBD připojení používáno pouze pro čtení korekcí, pak po zakázání připojení OBD v diagnostickém programu bude možné používat diagnostiku.

12.7.2019 16:14:22
Jméno: Petr Předmět: Lpg
Dobrý den jak často se jezdí na kontrolu lpg
15.7.2019 7:15:50
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Lpg
Dobrý den, u dodatečných přestaveb je interval pro inspekční prohlídku LPG systému 10 tis. km nebo jeden rok.

10.7.2019 20:21:26
Jméno: Vojtěch Kubeš Předmět: Tartarini
Dobrý den. Ve svém voze mám nainstalovane LPG firmy tartarini, po umytí motorového prostoru mi pravděpodobně odešla řídící jednotka, byl jsem v místním servise kde se pokusili napojit diagnostikou, ale nezadarilo se, jednotka prostě nekomunikuje, promereno, do jednotky i z jednotky proud jde... Na přepínací skříňce jsem po umytí měl problém, že po přepnutí na LPG se plyn rozjel, běžel cca 5-10 vteřin a pak začaly blikat diody společně se zvukovým tónem. Po vypnutí motoru už krabička nesvítí, ani dioda pro benzín, zkrátka je úplně mrtvá. Zkoušel jsem vyndat pojistku, odpojit konektory od ŘJ a povedlo se krabičku nastartovat, svítila dioda pro benzín, po přepnutí se vše opakovalo, čili LPG jelo cca 5-10 sekund, následně se LPG odpojilo společně se zvukovým a světelným doprovodem na přepínací krabičce, od té doby je krabička mrtvá a už se mi nepovedlo ani po odpojení konektoru, výměny pojistky ji znovu zprovoznit alespoň do stavu, kdy by označována provoz na benzín. Řidicí jednotku mám SEQ Evo O1 se dvěma konektory. Je možnost řidicí jednotku opravit nebo je nutnost koupě nové? Případně na kolik by vyšla, na internetu jsem hledal a co jsem našel, tak dnes už se vyrábí pouze v o plastovane podobě (mám ještě hlinikovou), ale našel jsem pouze s jedním konektorem, pak ještě s označením Young pokud se nepletu, ale nevím jestli je tato jednotka pro mě vhodná. Můžete mi prosím poradit, případně poslat odkaz či cenovou kalkulaci nové ŘJ pakliže by ta stávající nešla opravit? Předem děkuji za odpověď
11.7.2019 7:33:23
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Tartarini
jednotka by byla kompatibilní s Vaší stávající řídící jednotkou. Doporučuji proto obrátit se na servis, který systémy Tartarini instaluje např. Auto Unger s.r.o. v Brně.

1.7.2019 9:59:20
Jméno: Martin Předmět: Vyplati se jeste LPG oprestavba?
Dobry den,
Koupil jsem auto, chtel bych ho prestavet na LPG, nenajezdim vsak tolik, aby se prestavba zaplatila behem roku, proto nevim, jestli prestavba za tolik penez ma jeste smysl,
Muzete mi prosim rici nejake informace o tom, jak to bude nebo by mohlo byt s LPG po roce 2020?
Dekuji Martin
1.7.2019 12:36:15
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vyplati se jeste LPG oprestavba?
Dobrý den, nevím, jaké informace máte konkrétně na mysli. Pokud máte na mysli stávající daňové zvýhodnění pak se po r. 200 neuvažuje u LPG o žádných změnách. Diskuse kolem daně z plynu, která nyní probíhá, se týká jen CNG.

29.6.2019 10:25:21
Jméno: Kamil Předmět: Stokásek
Opel Zafira 1,6 CNG 69 kW auto při přidání plynu chvíli cuká . Proběhla výměna svíček a 3x střik plynu. Na benzín jede pěkně. Děkuji za radu
1.7.2019 12:23:27
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Stokásek
Dobrý den, svíčky jste vyměnil a v jakém stavu jsou ostatní komponenty zapalovací soustavy? Pokud je třeba vyměnit vstřikovače u originálních přestaveb, musí se vyměnit všechny najednou. Bez provedení diagnostiky však neumím odpovědět, co způsobuje cukání.

28.6.2019 11:01:52
Jméno: Jaroslav Předmět: jakou motorizaci
Dobrý den, chci si koupit starší auto a nechat ho přestavět na plyn. Nějak tápu v tom jaký motor by byl nejvhodnější. Mými favority jsou Ford Focus III a Kia ceed, Děkuji za reakci
28.6.2019 12:38:41
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: jakou motorizaci
Dobrý den, vhodnější na přestavbu jsou motory MPi tedy motory, kde se benzín vstřikuje před sací ventily do sání (nikoli přímo do spalovacího prostoru válce motoru). Vysvětlit detailněji rozdíly mezi těmito motory přesahuje možnosti tohoto fóra. V naší fotogalerii viz https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/ford/ nebo https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/kia/ můžete nalézt inspiraci neboť zde naleznete vozidla, která jsme přestavěli a která fungují. Pokud budete potřebovat poradit zavolejte mi na tel. 602420268.

27.6.2019 6:39:25
Jméno: Petr Předmět: lpg
Dobrý den, mám LPG v fabii I rok 2001 jenom mě zajímá proč dříve jsem najel 425kg a teď najedu jenom 346kg a občas to cukne hodně a rozsvítí se kontrolka motoru ale pak hned zasne nevíte co s tím ?
27.6.2019 7:25:23
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: lpg
Dobrý den, pokud se rozsvěcuje kontrolka motoru je to upozornění na závadu v systému tvorby emisí, která může být způsobena jak závadou v plynovém systému, tak i závadou v benzínové části vozidla. Pro zjištění závady bude tedy třeba provést diagnostiku jak benzínové části, tak i plynového systému a případně provést další doplňková měření. Zvýšená spotřeba může být způsobena vadnou funkcí některého komponentu LPG systému (vstřikovače, reduktor….) nebo netěsností systému.

25.6.2019 11:59:32
Jméno: Patrik Předmět: LPG diagnostika
Dobrý deň. Mám problém s diagnostikou konkretne v žiadnom servise sa nevedia pripojiť. Proste diagnostika vôbec nereaguje. Bol som vo viacerých servisoch. LPG značky Solaris. Nevie niekto mi pomôcť? Ďakujem
25.6.2019 13:04:03
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: LPG diagnostika
Dobrý den, pokud jste navštívil více servisů, kde systém Solaris dělají a nespojili se s řídící jednotkou, pak je veliká pravděpodobnost, že řídící jednotka LPG je vadná. Pokud budete mít zájem můžete nás kontaktovat na tel. 606 659 530 a můžeme se pokusit Váš problém vyřešit.

24.6.2019 20:46:52
Jméno: Petr Vrána Předmět: Vyšší spotřeba
Dobrý den, mám Octavii 2 1,6 MPI, systém brc. Palubní počítač posilovač mi ukazuje spotřebu cca 7l/100km, při dotankovaní je reálná spotřeba 8,5 l/100km, nejsem žádný závodník, mám docela lehkou nohu, nemůže být systém v základním nastavení a chybí mapa? Je to moje druhá Octavie na Lpg a rozdíl tam asi bude, jinak přepíná a funguje v pohodě, jen ta spotřeba. Děkuji
25.6.2019 7:53:59
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vyšší spotřeba
Dobrý den, LPG a benzín jsou zcela rozdílná paliva, která se liší chemickým složením a fyzikálními vlastnostmi včetně měrného obsahu energie. Pro to, aby motor vykonal určitou práci potřebuje určité množství energie. Jestliže je měrný obsah energie v jednom litru LPG nižší než v jednom litru benzínu, musí být logicky spotřeba LPG v litrech vyšší. Software v plynové řídící jednotce přepočítává nastaveným algoritmem benzínové vstřikovací časy na vstřikovací časy plynu a ty jsou vždy delší. Benzínová řídící jednotka dostává i při jízdě na LPG všechny signály a stále počítá spotřebu, jako při jízdě na benzín. Nelze tedy srovnávat údaj palubního počítače s vypočítanou spotřebou LPG. Navíc LPG je směs dvou plynů propanu a butanu a poměr těchto dvou plynu se v letní a zimní směsi liší a spotřeba LPG bude vždy vyšší o cca 10 – 15 % v závislosti na podílu jednotlivých plynů. Pokud máte pochybnosti o nastavení plynové mapy, navštivte odborný servis, který diagnostickým programem zkontroluje nastavení mapy a případně provede potřebné úpravy.

21.6.2019 11:36:17
Jméno: Radek Olša Předmět: Ztrácí se výkon
Svíčky mají najeto pár tisíc km. Nedávno jsem je měnil a na předchozí najel cca 80.000 km, ale zkontroluju je.
Dnes jsem vypozoroval další příznak: ráno, na cestě do práce jelo auto normálně až k zastavení na semaforu u práce na silnici, kde jsem stál cca minutu. Po rozjezdu auto začalo zlobit.
Nemohla by uvedené chování způsobovat cívka na ventilu před reduktorem? Reduktor je umístěn relativně blízko výfukového potrubí a je tam dost teplo. A teplo má na projevení závady taky vliv. Jak jsem vypozoroval.
21.6.2019 12:59:41
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Ztrácí se výkon
Dobrý den, minimální vzdálenost LPG komponent od teplých částí vozidla je 100 mm, v případě menší vzdálenosti se musí provést odpovídající tepelné odstínění. Znovu říkám, že ke zjištění závady je třeba připojení k diagnostickému programu a zjistit co se s jednotlivými hodnotami (tlakem plynu, teplotou reduktoru, vstřikovacími časy …) děje v momentu, kdy se závada projeví a v případě potřeby provést další doplňková měření (např. osciloskopem, voltmetrem atd.). Metoda náhodného měnění a repase dílů je zdlouhavá a ve výsledku bývá dražší než odstranění závady na základě důkladně provedené diagnostiky.

20.6.2019 21:54:47
Jméno: Radek Olša Předmět: Ztrácí se výkon
Dobrý den, mám ve voze Volvo V70II motor 2,4 turbo namontovaný systém ESGI s reduktorem KME Red1 gold a vstřiky Valtek T30. Je to cca 4 týdny zpět co mi motor začal na LPG zlobit. Chová se jako by do vstřiků nešlo palivo (podobně jako když dochází nádrž, než se to přepne na benzín). Nemá výkon a někdy, při přidání plynu, jede chvíli jakoby na 4 válce a najednou vystřelí vpřed.
Vyměnil jsem všechny filtry LPG, vyčistil a seřídil vstřiky, vyčistil reduktor a vyměnil membrány a vyčistil ventil na vstupu do reduktoru.
Jediné co ještě není zkontrolované je tlak reduktoru, ale nemám kabel, abych ho mohl zkontrolovat v PC. Ale tlak se asi z ničeho nic sám od sebe nezmění.
Co by ještě mohlo výše zmíněné chování způsobovat? Vadný MAP senzor? Nějaká hadička k němu? Systém se na benzín nepřepíná, jenom když dojde plyn.
Na benzín jede auto normálně.
Na LPG je od montáže najeto cca 155 000 km, celkem má auto 335 000 km.
Je zajímavé, že od minulého pátku auto zase jezdilo normálně a dnes to začalo opět zlobit.
Děkuji za každý nápad.
Olša
21.6.2019 8:22:40
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Ztrácí se výkon
Dobrý den, zkontroloval jste stav zapalovací soustavy zejména svíčky? Plyn vyžaduje pro zapálení bezvadný stav zapalovací soustavy, a i když vozidlo jede na benzín normálně v plynu už se mohou projevovat problémy. Provedl jste vyčištění a repasi téměř všech mechanických dílů a přesto se závadu nepodařilo odstranit. Vždy, pokud se repasují vstřikovače či reduktor je třeba diagnostickým programem zkontrolovat tlak, vstřikovací časy a správnou funkčnost všech ostatních součástí a sensorů LPG soustavy a na základě výsledku diagnostiky, případně provést příslušná nastavení tlaku i plynové mapy. Navštivte proto svého plynaře, který provede diagnostiku a závadu odstraní.

19.6.2019 16:58:57
Jméno: Stanislav Kroutil Předmět: Felicie 1.3 Mpi
Dobrý den mam Felicii 1.3 Mpi LPG systém BRC montován v roce 2012 ale nevím typ.Mám problém,že po ujetí cca 20km tedy motor teplý mi motor přeplý na LPG zničehonic zhasne a nejde hned nastartovat az po chvíly trápení naskočí na benzín.Nevím jak přesně postupovat a prosím o radu s tím ale problémy nekončí někdy mi střelí do vzduchového filtru a do třetice mi stále ukazuje přepínač elegant 51 plnou nádrž ale zjistil jsem že špatně už jsem zůstal stát a na budíku u nádrže bylo červené pole to znamená prázdná nádrž.Moc děkuji za radu ale vím že bych měl navštívit servis ale jsem zvědav na Váš názor.S pozdravem Kroutil.
20.6.2019 12:04:07
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Felicie 1.3 Mpi
Dobrý den, zhasínání motoru může být způsobeno vadnou lambda sondou. Signály z lambda sondy jsou využívány pro ovládání krokového motorku elektroventilu pro dávkování LPG a špatná směs může být příčinou jak chcípání motoru, tak i střílení do sání. Dále může být závada v elektroinstalaci – přerušený kabel, studený spoj, kostra, závada v ovládací jednotce atd. Střílení do sání může mít příčinu v chudé směsi – špatně fungující lambda sonda, krokový motorek, špatně seřízení bohatosti směsi ….. Špatné ukazování stavu LPG v nádrži může být způsobeno závadou v elektroinstalaci, vadným snímačem hladiny…. Bez provedení diagnostiky případně dalších doplňkových měření není možné blíže určit závadu.

18.6.2019 9:26:52
Jméno: Daniel Předmět: Vyfuk
Dobrý den mám otazku mám děravý výfuk nejspíš je to katalizator potrebuji vedrt jestli se to může odřezat a navarit nove trubky a ten katalizator
18.6.2019 12:25:13
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Vyfuk
Dobrý den, katalyzátor lze vyměnit za schválený typ pro dané vozidlo a motor, trubky lze svařit. Podmínkou je těsnost celé výfukové soustavy a splnění příslušných emisních limitů.

18.6.2019 6:28:36
Jméno: Leoš Bělohlávek Předmět: Opel vectra GTS
Dobrý den!
Jaké máte zkušenosti s LPG pro Opel Vectra C GTS 3,2 6V. Jaké zařízení doporučujete a jaká je cena? Děkuji!
18.6.2019 7:08:36
Jméno: Ing. Procházka Evžen Předmět: RE: Opel vectra GTS
Dobrý den, přestavbu tohoto vozidla si můžete prohlédnout na našich stránkách https://www.lpg-autogascentrum.cz/fotogalerie-mont azi/opel/montaz-opel-vectra-3-2-24v-gts-3175-cm/ . Každý z výrobců, které zastupujeme na českém trhu (AC STAG, ZAVOLI, LOVATO) má ve své nabídce vhodné zařízení na přestavbu motoru ve Vašem vozidle na pohon LPG.


<5x<   <<     <1> || <64>  <65>  <66>  <67>  <68> ||  <265>     >>   >5x>  

Přidat záznam


Předmět:
Jméno:
E-mail (nebude zveřejněn):
Text zprávy:
jsou povoleny tagy <b>, <u> a <i>, můžete psát i odkazy ve tvaru www.neco.cz nebo http://neco.neco.cz
    


Tento web používá soubory cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.Více informací